Näpistys?

tietämätön...

Tuleeko siitä rikosrekisteri , jos on 15v ja jää kiinni näpistyksestä ja tavaroiden arvo oli sellaset 70e? Ois kiva tietää...

22

10535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota noin..

      ensinnäkin teille nykyajan nuorille tungetaan rahaa käteen ihan helvetisti..että kannattaakos tuo?
      no se siitä saarnaamisesta..
      ei kai siitä tule..tai jos tulee se pyyhkiytyy muistaakseni sillon kun täyttää 18..
      sakkoja tulee jonkun verran..mutta nekin luultavasti vanhempasi maksaa..
      otettiinko sulta sillon kun poliisit haki sormenjälkiä?
      jos ei niin mitään rikosrekisteriä ei tule..
      mutta poliisin tietoihin tuo jää..
      mutta ei kai se haittaa niin paljoa..

      • titämätön

        ei otettu sormenjälkiä.... tuli 60€ sakkoo ja sillee...


      • Rikosrekisterimerkinnällä ja sormenjälkien otolla ei ole tekemistä toistensa kanssa.

        Näpistys näkyy poliisirekistereissä muistaakseni kaksi vuotta ( = näpistyksen vanhenemisaika).

        Sormenjäljet voidaan ottaa aina kun epäillään rikoksen tapahtuneen. Ne rekisteröidään poliisin omaan rekisteriin jolla ei ole mitään yhteyttä rikosrekisteriin.

        Rikosrekisteriin "päästäkseen" pitää hankkia vähintään ehdollinen vankeusrangaistus, eikä sellaista ole mahdollista saada näpistyksestä edes teoriassa.


      • Beagle Boy
        mala_fide kirjoitti:

        Rikosrekisterimerkinnällä ja sormenjälkien otolla ei ole tekemistä toistensa kanssa.

        Näpistys näkyy poliisirekistereissä muistaakseni kaksi vuotta ( = näpistyksen vanhenemisaika).

        Sormenjäljet voidaan ottaa aina kun epäillään rikoksen tapahtuneen. Ne rekisteröidään poliisin omaan rekisteriin jolla ei ole mitään yhteyttä rikosrekisteriin.

        Rikosrekisteriin "päästäkseen" pitää hankkia vähintään ehdollinen vankeusrangaistus, eikä sellaista ole mahdollista saada näpistyksestä edes teoriassa.

        Näpistys vanhenee kahdessa vuodessa, jolloin se poistuu poliisin aktiivirekisteristä. Poliisilla on kuitenkin muitakin rekistereitä, jolloin näpistys jää 50 vuodeksi näkyviin ns. historiarekisteriin.


      • gsagsa

        Et tienny asiasta näköjään yhtään mitää...

        Oot näköjää "foorumi-sankari" joka luulee tietävänsä....

        TOTTAKAI TULEE RIKOSREKISTERIIN MERKINTÄ JA SE PYSYY SIELLÄ AINA!!!


      • hhl
        gsagsa kirjoitti:

        Et tienny asiasta näköjään yhtään mitää...

        Oot näköjää "foorumi-sankari" joka luulee tietävänsä....

        TOTTAKAI TULEE RIKOSREKISTERIIN MERKINTÄ JA SE PYSYY SIELLÄ AINA!!!

        http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/13539.htm


    • hmm...

      Onko kuinka varmaa et kytät ilmottaa porukoille näpistyksest?

      • Jxx

        niin ihan varmasti ilmoittaa.


      • gsdgd

        Aina jos olet alle 15v... Ja ainakin helsingissä niin menee myös tieto sosiaaliviranomaisille! Jos tulee monta merkintää rekisteriin sossu ottaa yhteyttä ja sit mietitää mihis laitokseen nuoriso pitäisi laittaa...


      • nyysijä
        gsdgd kirjoitti:

        Aina jos olet alle 15v... Ja ainakin helsingissä niin menee myös tieto sosiaaliviranomaisille! Jos tulee monta merkintää rekisteriin sossu ottaa yhteyttä ja sit mietitää mihis laitokseen nuoriso pitäisi laittaa...

        tylsää on olla alaikänen. ihan vaan vinkiksi, kantsii venata et täyttää 18. säästyy liioilta huudoilta ja aresteilta;D
        ite oon pölliny vuosia ja säästäny tuhansia euroja kamassa ja pummilla matkustamisessaki.
        ihme peeloja kaikki moraalitädit. kersoille opetetaan pienestä pitäen, mikä on väärin. suurin osa ei ees ajattele ite, tekee vaan niin ku päähän on iskostettu. harmittelevat kun muut uskaltavat.


      • Historian opettaja
        nyysijä kirjoitti:

        tylsää on olla alaikänen. ihan vaan vinkiksi, kantsii venata et täyttää 18. säästyy liioilta huudoilta ja aresteilta;D
        ite oon pölliny vuosia ja säästäny tuhansia euroja kamassa ja pummilla matkustamisessaki.
        ihme peeloja kaikki moraalitädit. kersoille opetetaan pienestä pitäen, mikä on väärin. suurin osa ei ees ajattele ite, tekee vaan niin ku päähän on iskostettu. harmittelevat kun muut uskaltavat.

        Mitä seurauksia on jos on 14v ja jää kiinni 60sentin näpistyksestä kiinni ? ei tullu muuta ku poliisi kyyti kotiin ja haukut. Tarkoituksena ois opiskella opettajaks tai sitte armeijaan töihin, mitä haittoja mahdollisesti tuosta olisi ?

        [Älkää vaa saarnatko, ymmärrän kuinka pelleä on näpistellä {Varsinki joku vitun 60senttiä}]


      • 4+12
        Historian opettaja kirjoitti:

        Mitä seurauksia on jos on 14v ja jää kiinni 60sentin näpistyksestä kiinni ? ei tullu muuta ku poliisi kyyti kotiin ja haukut. Tarkoituksena ois opiskella opettajaks tai sitte armeijaan töihin, mitä haittoja mahdollisesti tuosta olisi ?

        [Älkää vaa saarnatko, ymmärrän kuinka pelleä on näpistellä {Varsinki joku vitun 60senttiä}]

        Alle 15-vuotias ei ole rikosoikeudellisesti vastuussa tekosistaan.


      • sdfef
        nyysijä kirjoitti:

        tylsää on olla alaikänen. ihan vaan vinkiksi, kantsii venata et täyttää 18. säästyy liioilta huudoilta ja aresteilta;D
        ite oon pölliny vuosia ja säästäny tuhansia euroja kamassa ja pummilla matkustamisessaki.
        ihme peeloja kaikki moraalitädit. kersoille opetetaan pienestä pitäen, mikä on väärin. suurin osa ei ees ajattele ite, tekee vaan niin ku päähän on iskostettu. harmittelevat kun muut uskaltavat.

        Olihan tämä trolli? Ei kai kukaan oikeasti voi olla noin tyhmä?


      • Jxx kirjoitti:

        niin ihan varmasti ilmoittaa.

        Silloin siitä tulee viranomaisasia.


    • SAFSF

      haistaa paska

    • Lokika7

      Mut lavastettiin syylliseks kaupan irtokarkkien näpistelyst ! Mun kamu laitto väärän kuitin tai sen vaakatarran ja mä menin otstaa pillimehuu kassalla soitettiin vartialle ja mun kaveri lähti noin vaim kävelee ulos ja mut pidätettiin ! Jouduin maksaa 6 euroo ei sakkoina mut silti karkkipussista . Poliisit ei tullu . Hei oon vast 12v. ja haluun kysyy tuleeks siitä rikoskeristeriin merkintä vai kuinka ? mä en haluu rikosrekisterii ku tulevaisuudess on vaikee hankkii töitäkin ;(( auttakaa

      • 13+6

        Alkuperäiseen viestiin: Sakoista ei jää merkintää jos maksaa pois.


    • nimetön9292891

      Joutuuko yli 15 vuotias ala-ikäinen sossun juttusille?

    • efret

      joutuu.

    • hups saatana

      Tulee.
      Ei pyyhkinny ikinä on rekisterissä ikuisesti
      jos tarvetta käytölle ilmenee.
      Tavaran arvo ei vaikuta sinällään.

    • Rami Pussinen

      Oletsä vähän hassu? Tottakai se rikosreksiterin paikka, jos kerran jäit näpistyksestä kiinni. Itse olen 28v. ja jäin näpistyksestä kiinni. Sakkoa tuli 31€.

    • Ja HUOM! Se on sitten voimassa ainakin 5 vuotta. Minusta olet hullu. Linnaan tuolainen pitäisi panna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      332
      1607
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      68
      1309
    3. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      38
      1140
    4. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1117
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      154
      1044
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      341
      1032
    7. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      64
      932
    8. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      920
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      239
      904
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      31
      834
    Aihe