Äidillä paloi käämit

karkkilassa

25

5032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hulda

      Yhteiskunnan vika!!!

      • äitikin

        tollanen piru ansaitseekin kuolla mutta lapset eivät ole tehneet mitään pahaa!


      • $$$

        jonka hulluus ei olisi saanut jäädä taloudellisen hyvinvoinnin taakse näkymättömiin.Oliskohan jollain taholla syytä tarkastaa arvostelu kriteereitään,kun puhutaan "kunnon"perheistä ja tarpeeksi ajoissa puuttua,varsinkin lapsia uhkaavaan toimintaan.

        Jos yksi epäilys ja toinen tutkinnan alla oleva tapaus ei riitä,mikä riittää?Siellä nyt sos.tantat kauhistelaa ja ihmettelee miten tässä näin pääs käymään?Kai perhe kuitenkin on saanut jotain apua edellisen tulipalon jälkeen,ja näin ollen ollut yhteydessä sos.työntekijöihin tai terveydenhoitohenkilökuntaan?Ja jos ei niin,miksi ei?Todella välinpitämätöntä viranomaisilta ja läheisiltä.

        Jo juorulehtiin jutun myyminen on minusta sellaista kylmähermoisuutta osoittava asia,että perhe olisi pitänyt laittaa suurennuslasin alle.


    • Dan

      Niin, missä lienee vikaa että aika ikävän usein tuota on saanut lukea uutisia kuinka joku perheenjäsen on surmannut perheensä, tai ainakin osan siitä. Nyky-yhteiskuntako se saa monet ihmiset voimaan lopulta niin pahoin että päädytään tuollaisiin lohduttomiin tekoihin? Sitä voi monesti pieni ihminen joutua syystä tai toisesta liikaa yhteiskunnan hampaisiin jauhettavaksi, jolloin sitä vain palaa yksinkertaisesti loppuun. No, varsinaisia syitä tällaisiin tapauksiin voi vain spekuloida jos parempaakaan näyttöä ei ole syistä tarjolla.

    • Mä vaan

      Jos olisin itsetuhoinen tai muuten olis vaikeeta, tappaisin itseni en ikinä lapsiani, en missään ikinä.

      • mutta ne muut

        Ei lapsille pidä tehdä pahaa. Minä tappaisin kyllä sieltä "yläpäästä", oppisivat jättämään ihmiset rauhaan.


    • Mä vaan

      Äidillä on täytynyt olla mielenterveysongelmia. Isä asui muualla.

      • Rock

        Äidillä oli mielenterveysongelmia. On ollut "aina".
        Yleinen keskustelu kaupungissa oli jo edellisen palon jälkeen, että epäonnistui yrityksissään tappaa koko perhe. Nyt onnistui.
        Todella surullista.


      • Myös äiti
        Rock kirjoitti:

        Äidillä oli mielenterveysongelmia. On ollut "aina".
        Yleinen keskustelu kaupungissa oli jo edellisen palon jälkeen, että epäonnistui yrityksissään tappaa koko perhe. Nyt onnistui.
        Todella surullista.

        Nyt surettaa tämän pojan kohtalo,miten hän pärjää.
        Niin kiltti ja kauniin luonteen omaava poika,joka todella välitti sisaruksistaan.
        Tämä poika tyttäreni luokalla ja hänen hyvä ystävänsä.


      • huh huh
        Rock kirjoitti:

        Äidillä oli mielenterveysongelmia. On ollut "aina".
        Yleinen keskustelu kaupungissa oli jo edellisen palon jälkeen, että epäonnistui yrityksissään tappaa koko perhe. Nyt onnistui.
        Todella surullista.

        on kyllä yhteiskunnan syy jos lapsia ei otettu huostaan äidin muita vahingoittavan käyttäytymisen takia! no säästyihän tuossa valtion rahoja kun meni yksi ongelmaperhe ns helpolla tavalla


      • $$$
        Rock kirjoitti:

        Äidillä oli mielenterveysongelmia. On ollut "aina".
        Yleinen keskustelu kaupungissa oli jo edellisen palon jälkeen, että epäonnistui yrityksissään tappaa koko perhe. Nyt onnistui.
        Todella surullista.

        jo silloin ja tälläisen ihmisen lisääntyminen olisi pitänyt estää kaikin tavoin.Sosiaali viranomaisten toimia,tai siis tässä tapauksessa toimettomuutta,pitäisi tämän tapauksen tiimoilta todella tutkia.

        Jos ensimmäinen tulipalo ja lapsen kuolema herätti epäilyksiä,olisi rauhottavia lääkkeitä tyttären ja äidin kehosta löytymisen jälkeen lapset pitänyt ottaa huostaan.Pojan kuoleman vaatineen tulipalon vakuutus rahoilla ostettiin Mersu ja rakennettiin uusi talo.Tarina myytiin kesäkuussa ilmestyneeseen Nykypostiin ja lehti rullalla kerrottiin koiranäyttelyssä traaginen tarina ja kutsuttiimpa jopa erään rotujärjestön johtokunta pojan hautajaisiin,siitäkin asiasta kovaan ääneen keskustellen kyseisessä näyttelyssä.Jos ne jotka hautajaisissa kävivät väittävät henkilön olleen täysissä järjissään ENNEN lapsen kuolemaa,voisivat tarkentaa kantaansa ja lähempänä tapausta olleet voisivat miettiä olisiko pitänyt ilmoittaa jonnekkin jo aikaisemmin.Minä kohtasin naisen viimeksi -99 koiranäyttelyssä ja totesin,että tapaus on vain pahentunut edellisestä tapaamisesta n.8-10 vuotta aijemmin.Olin muuten viittä vaille vetämässä kyseistä naista pataan,mutta hillitsin itseni,sanallisesti kyllä höykytin.Menköön jokainen joka oli lähemmin tämän henkilön kanssa tekemisissä itseensä,kun ei ilmoittanut naisen sekopäisyydestä minnekkään.

        Äiti harrasti koiran kasvatusta,jonkin aikaa,mutta huonolla menestyksellä,ja halu julkisuuteen oli kauhea.Jos on valmis juorulehdelle myymään lapsen kuoleman,siis seuraavaan numeroon,on ihminen melko sairas päästään.

        Vai ote lipesi pojasta!Jos lapsen hengestä on kyse pitelee äiti lastaan kiinni apinan raivolla,eikä ote lipeä,liekkö tönäissyt poikansa takaisin.


      • Mä vaan
        $$$ kirjoitti:

        jo silloin ja tälläisen ihmisen lisääntyminen olisi pitänyt estää kaikin tavoin.Sosiaali viranomaisten toimia,tai siis tässä tapauksessa toimettomuutta,pitäisi tämän tapauksen tiimoilta todella tutkia.

        Jos ensimmäinen tulipalo ja lapsen kuolema herätti epäilyksiä,olisi rauhottavia lääkkeitä tyttären ja äidin kehosta löytymisen jälkeen lapset pitänyt ottaa huostaan.Pojan kuoleman vaatineen tulipalon vakuutus rahoilla ostettiin Mersu ja rakennettiin uusi talo.Tarina myytiin kesäkuussa ilmestyneeseen Nykypostiin ja lehti rullalla kerrottiin koiranäyttelyssä traaginen tarina ja kutsuttiimpa jopa erään rotujärjestön johtokunta pojan hautajaisiin,siitäkin asiasta kovaan ääneen keskustellen kyseisessä näyttelyssä.Jos ne jotka hautajaisissa kävivät väittävät henkilön olleen täysissä järjissään ENNEN lapsen kuolemaa,voisivat tarkentaa kantaansa ja lähempänä tapausta olleet voisivat miettiä olisiko pitänyt ilmoittaa jonnekkin jo aikaisemmin.Minä kohtasin naisen viimeksi -99 koiranäyttelyssä ja totesin,että tapaus on vain pahentunut edellisestä tapaamisesta n.8-10 vuotta aijemmin.Olin muuten viittä vaille vetämässä kyseistä naista pataan,mutta hillitsin itseni,sanallisesti kyllä höykytin.Menköön jokainen joka oli lähemmin tämän henkilön kanssa tekemisissä itseensä,kun ei ilmoittanut naisen sekopäisyydestä minnekkään.

        Äiti harrasti koiran kasvatusta,jonkin aikaa,mutta huonolla menestyksellä,ja halu julkisuuteen oli kauhea.Jos on valmis juorulehdelle myymään lapsen kuoleman,siis seuraavaan numeroon,on ihminen melko sairas päästään.

        Vai ote lipesi pojasta!Jos lapsen hengestä on kyse pitelee äiti lastaan kiinni apinan raivolla,eikä ote lipeä,liekkö tönäissyt poikansa takaisin.

        Siinä hän seisoo hiekkalaatikon vieressä katsellen tuttavien tuomia muistokukkia ja enkeliä. Äiti oli itse ottanut yhteyttä Iltasanomiin ja halunnut kertoa tuskastaan.
        Äidin rinnalla oli kulkenut myös murheen murtama isä. Päivällä olivat käyneet tunnistamassa poikansa. He halusivat vielä kerran nähdä rakkaan lapsensa, vaikka asiantuntijat varoittivat menemästä.


      • Mä vaan
        $$$ kirjoitti:

        jo silloin ja tälläisen ihmisen lisääntyminen olisi pitänyt estää kaikin tavoin.Sosiaali viranomaisten toimia,tai siis tässä tapauksessa toimettomuutta,pitäisi tämän tapauksen tiimoilta todella tutkia.

        Jos ensimmäinen tulipalo ja lapsen kuolema herätti epäilyksiä,olisi rauhottavia lääkkeitä tyttären ja äidin kehosta löytymisen jälkeen lapset pitänyt ottaa huostaan.Pojan kuoleman vaatineen tulipalon vakuutus rahoilla ostettiin Mersu ja rakennettiin uusi talo.Tarina myytiin kesäkuussa ilmestyneeseen Nykypostiin ja lehti rullalla kerrottiin koiranäyttelyssä traaginen tarina ja kutsuttiimpa jopa erään rotujärjestön johtokunta pojan hautajaisiin,siitäkin asiasta kovaan ääneen keskustellen kyseisessä näyttelyssä.Jos ne jotka hautajaisissa kävivät väittävät henkilön olleen täysissä järjissään ENNEN lapsen kuolemaa,voisivat tarkentaa kantaansa ja lähempänä tapausta olleet voisivat miettiä olisiko pitänyt ilmoittaa jonnekkin jo aikaisemmin.Minä kohtasin naisen viimeksi -99 koiranäyttelyssä ja totesin,että tapaus on vain pahentunut edellisestä tapaamisesta n.8-10 vuotta aijemmin.Olin muuten viittä vaille vetämässä kyseistä naista pataan,mutta hillitsin itseni,sanallisesti kyllä höykytin.Menköön jokainen joka oli lähemmin tämän henkilön kanssa tekemisissä itseensä,kun ei ilmoittanut naisen sekopäisyydestä minnekkään.

        Äiti harrasti koiran kasvatusta,jonkin aikaa,mutta huonolla menestyksellä,ja halu julkisuuteen oli kauhea.Jos on valmis juorulehdelle myymään lapsen kuoleman,siis seuraavaan numeroon,on ihminen melko sairas päästään.

        Vai ote lipesi pojasta!Jos lapsen hengestä on kyse pitelee äiti lastaan kiinni apinan raivolla,eikä ote lipeä,liekkö tönäissyt poikansa takaisin.

        Jos olivat eronneet, niin siihen joku syy kuiteskin. Miksei isä reagoinut edelliseen? Syntyi vielä yks lisää?? Turha kuolema.Eiks kenen
        kään läheisen hälytyskellot soinut et jotain pielessä?


      • $$$
        Mä vaan kirjoitti:

        Jos olivat eronneet, niin siihen joku syy kuiteskin. Miksei isä reagoinut edelliseen? Syntyi vielä yks lisää?? Turha kuolema.Eiks kenen
        kään läheisen hälytyskellot soinut et jotain pielessä?

        mahdollisuuksia toipua ja kykyä elää,tuollaiset muistot ja kokemukset mukanaan.Kenenkään lapsen ei pitäisi joutua kantamaan tuollaista taakkaa harteillaan,aikuisten välinpitämättömyyden ja sekopäisyyden tähden.


      • Mä vaan
        huh huh kirjoitti:

        on kyllä yhteiskunnan syy jos lapsia ei otettu huostaan äidin muita vahingoittavan käyttäytymisen takia! no säästyihän tuossa valtion rahoja kun meni yksi ongelmaperhe ns helpolla tavalla

        Onneksi vanhin lapsista säästyi. Oli Kouluretkellä silloin. Miksi äiti jätti hänet eloon? Pojasta olis ollut jo vastusta hänelle. Eri isä?
        Kamalaa jokatapauksessa. Psykopaattiäiti.


      • asia
        Mä vaan kirjoitti:

        Jos olivat eronneet, niin siihen joku syy kuiteskin. Miksei isä reagoinut edelliseen? Syntyi vielä yks lisää?? Turha kuolema.Eiks kenen
        kään läheisen hälytyskellot soinut et jotain pielessä?

        Eihän Suomessa lapsia miehelle anneta, vaikka äiti olisi kuinka hullu. Ennemin vaikka sijaisperheeseen.
        Äidin tarvitsee vain vihjata miehen tehneen jotain, niin syyte tulee varmasti, mutta kuten taas kerran nähtiin, nainen saa tehdä mitä tahansa.
        Ei paljon puhuta, että lähes kaikki lasten pahoinpitelyt ja tapot ovat äitien tekemiä.
        Juopottelevat äidit synnyttävät vuosittain tuhansia aivovammaisia lapsia ilman mitään seuraamuksia.
        Jos mies aiheuttaisi samat vammat, häkki olisi varma.


    • !!!

      vaan äiti kokeili miltä tuntuu ensin puukottaa omat lapset ja sitten vasta otetaan itseltä henki.Ja tuollainen käytös ei näy,jos kerran ilmoituksiakin oli asiasta tehty?Mitä tekee sosiaalityöntekijöillä,jos nuo eivät riitä hälytys kellojen soimiseen tai kuulemiseen.

      ja isä toteaa,että tälläistä sattuu!!!HALOO!!!Että sattuu,tosiaan,ihanhan se on arki päivää,että äidin aika menee miettiessä miten päästä eroon lapsistaan.Onhan se yleistynyt,että äiti osoittautuu hulluksi joka tappaa lapsensa,muttei se silti mitään joka päiväistä ole,eikä olan kohautuksella selvitettävää.

      Kyllä pitäs tässä holhous yhteiskunnassa löytyä keinot,etteivät ympäristölleen vaaralliset henkilöt saisi lisääntyä määräämättömästi ja sitten tässä on loppu tulos.Syntymättömällä lapsellakin pitäisi olla oikeus syntyä maailmaan,mikä olisi edes kodin tiimoilta turvallinen,vaikka muu maailma olisi missä tilassa.

      Nyt lapsien suurin vaara uhkasi sisältä,äiti nimisen paholaisen muodossa.Luottavaisesti vaan syliin ja saat äidiltä vähän leipäveistä...tuo akka ei ole yhtäkkiä seonnut,vaan on järjestelmällisesti suunnitellut tekoaan.

    • Dan

      ...ja järkyttävää. On se kumma että näin tapahtuu varsinkin kun on ollut jo aiemminkin epäiltynä edellisesta kerrasta. Kaipa viranomaisilta on jotain apua tullut mutta eipä ole tainnut olla kovinkaan paljon tehoavaa! Olisi kyllä pitänyt hälytyskellot soida ilmiselvästi hieman enemmän viranomaisilla jo edellisen tapahtuman perusteella, nyt se on sitten myöhäistä. Lapsetkin ovat nyt sitten puukotuksen uhreja kaiken lisäksi.

      • julkaistuun juttuun

        lienee tämä juttu joka jatkunut nyt lopulliseen muotoonsa?


      • siis

    • Seeri
      • Siis onko tuossa antamasi linkissä oikeasti kyseessä tämä samainen perhe?Suhtaudun tuohon linkkiin hieman skeptisesti..voi voi..on siinäkin perhetragedia!


    • Dan

      Taustalla kodin ulosmittausta, velkataakkaa ja avioeroa...paineita ja stressiä varmaan riittävästi. Olisikohan tällaisessakin tilanteessa voinut olla asioiden helpottamiseksi jonkinlainen velkasaneeraus tai velkojen anteeksianto paikallaan. Onhan se stressaavaa jos jostain syystä ajautuu velkakierteeseen ja sitten valtio ja virastot karhuavat saataviaan takaisin vaikka sitten kodin ulosmittauksilla. Ei tuollaisissakaan tilanteissa varmaan kovin suuria mielenterveysongelmia tarvita lisänä kun tulee mitta täyteen.

    • näin käy!

      Nykyään taitaa olla yleistä, kun tulee vaikeuksia lopetetaan kaikki. Joskus miettii miksi jos nähdään selvät merkit perheen huonosta voinnista tehdä mitään, mutta kaikkiin turhiin asioihin missä ei ole aihetta tartutaan. Jos kyseisessä tapauksessa on jo huomattu perheen ongelmat ja lapsi kuollut. Hämmästelen sosiaalilautakuntaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe