tältä Suomi24.fi -keskustelupalstalta:
Työpaikat >
Siivoustyö >
Laatutakuu
(on sivulla 7 aikanne säästämiseksi) kommentti 15.12.2005.
Kuinka menee uusilla ja vanhoilla yrittäjillä? Kommentteja arvoisat yrittäjät.
P.S. Vanhoja kommentteja löytyy, kun laitatte tuonne HAE-kohtaan: laatutakuu.
Laatutakuu-yrittäjä
191
46850
Vastaukset
- vielä...
Eli tässä on vielä suora linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000024&posting=22000000012606253- painaa TÄTÄ
linkkiä, jotta näkisi sen pitkän aloituspuheenvuoron, joka on kommenttina viime kesän puheenvuorolle:)
- Rehellinen
Hei. LT.Yrittäjyys-saldo: Meni asunto, auto, luottotiedot,fyysinen ja henkinen terveys! Te jotka vielä kituuttelette ja hyvää vauhtia perässä tulette, muistakaa: ETTE OLE YKSIN, kohtalotovereitanne on paljon!! Tämä kanava alkuun hyvä tied. ongelmista ja samalla varoittaa muita...Lt:lla hyvät myyntimiehet, siinä menee halpaan niin asiakas kuin yrittäjäksi ryhtyvä...tämä toki vain minun mielipiteeni...VAI?
- tässä pitäisi
ryhtyä, kun neljä asianajajatoimistoakaan (!!!) ei tällaista toimintaa pysty estämään? Sopimuksia on tietämäni mukaan sorvailtu jokaisen kohdalla vähän eri tavalla, jotkut saa hyviä asiakaskohteita, joillekin ei myydä rahallakaan. Konkan tehneiden asiakkaat on menneet laatutakuulle, joka ilm. myy niitä eteenpäin.
- Rehellinen nro 2
Tämä maa nyt niin täynnä tätä pressanvaali-eu-pätkätyöllisyys-jne. -ongelmavyyhtiä, että kukaan ei nähtävästi "ehdi" perehtyä näihin tällaisiin "pikku ongelmiin", joissa yrityksen perustaja on panostanut koko elämänsä/omaisuutensa parempaan tulevaisuuteen TEKEMÄLLÄ REHELLISTÄ TYÖTÄ. Me emme todellakaan ole yksin ja LAIN MUKAAN VARAS palauttaa yleensä varastamansa omaisuuden joko puhtaalla rahallisella korvauksella tai istumalla petoksista oikeuden määräämän ajan (vrt. IT-julkkikset jne. eli suuremmatkin herrat/narrit kuin LT:n henkilökunta voisi miettiä, oltiinko puhtaalla omallatunnolla liikkeellä). Eikös se tuomarinvalakin vannota fingers på biblia...
- Toinen rehti
Sama tilanne minullakin. Meni asiakkaat, terveys, luottotiedot, auto ja asunto! Eipähän tullut mieleen silloin fr-sopimusta allekirjoittaessa, että asiakkaat voi todellakin menettää ilman omaa syytä! Minulta meni saman kevään aikana viisi asiakasta, joista kaksi fuusioitui, yksi muutti tiloihin jossa siivous-sopimus jo olemassa,eivätkä voi itse valita, yksi lopetti toimintansa Suomessa ja yksi jossa koko henk.kunta vaihtui Toimitusjohtajaa myöten, kilpailutti...Enkä tietenkään kyennyt hinnalla kilpailemaan. Noh, tulothan siinä meni, mutta jäipä onneksi velat! Ja sitten se vakikäytäntö; eli ostat lisää asiakkaita -siis lisää velkaa...ja lisäksi alihankintaa...Tuttu kuvio, vai? No niin, mitäpä siitä muuta seuraa kuin että terveys meni ja sen myötä kaikki muukin!
Kyllä todella pitäisi joku "Epätoivoisten Lt-yrittäjien" yhdistys perustaa, tuntuisi olevan kovasti tarvetta!! Ei muuta kuin mietintämyssyn viritykseen. - Kovast´ hämmästyny
Rehellinen nro 2 kirjoitti:
Tämä maa nyt niin täynnä tätä pressanvaali-eu-pätkätyöllisyys-jne. -ongelmavyyhtiä, että kukaan ei nähtävästi "ehdi" perehtyä näihin tällaisiin "pikku ongelmiin", joissa yrityksen perustaja on panostanut koko elämänsä/omaisuutensa parempaan tulevaisuuteen TEKEMÄLLÄ REHELLISTÄ TYÖTÄ. Me emme todellakaan ole yksin ja LAIN MUKAAN VARAS palauttaa yleensä varastamansa omaisuuden joko puhtaalla rahallisella korvauksella tai istumalla petoksista oikeuden määräämän ajan (vrt. IT-julkkikset jne. eli suuremmatkin herrat/narrit kuin LT:n henkilökunta voisi miettiä, oltiinko puhtaalla omallatunnolla liikkeellä). Eikös se tuomarinvalakin vannota fingers på biblia...
Tuossa taannoin oli tyytyväisyyskysely Lt-yrittäjille. Kovasti koitin olla kuulolla ja odottelin milloin LT hehkuttaa netissä gallupin tuloksia! Vaan eipähän ole pihaustakaan kantautunut ainakaan meikäläisen tajuntaan. Ilkeässä mielessäni olenkin tullut siihen tulokseen, ettei tainnut kovasti tyytyväistä palautetta LT yrittäjiltä saada. Joten kyllähän meitä surkeita epäonnistujia taitaa sittenkin olla muitakin, vaikka LT onkin sitä mieltä, että kyllä kaikilla muilla menee vaikkas kuinka hyvin! Tjah.
- Notta semmosta.
Kovast´ hämmästyny kirjoitti:
Tuossa taannoin oli tyytyväisyyskysely Lt-yrittäjille. Kovasti koitin olla kuulolla ja odottelin milloin LT hehkuttaa netissä gallupin tuloksia! Vaan eipähän ole pihaustakaan kantautunut ainakaan meikäläisen tajuntaan. Ilkeässä mielessäni olenkin tullut siihen tulokseen, ettei tainnut kovasti tyytyväistä palautetta LT yrittäjiltä saada. Joten kyllähän meitä surkeita epäonnistujia taitaa sittenkin olla muitakin, vaikka LT onkin sitä mieltä, että kyllä kaikilla muilla menee vaikkas kuinka hyvin! Tjah.
Kun ostat LT.n asiakaspaketin, niin saat sille puolen vuoden takuun...edellyttäen tietenkin ettet omaa syytäsi ole asiakasta menettänyt. Reilua, vai? Vaan meneppä ja osta vaikkapa 20 euron kaffekeitin; saat sille vuoden takuun!
-Notta mikäkö tässä mättää?? Emmää vaan tiärä, kohan tul miälee. - Nottas
Notta semmosta. kirjoitti:
Kun ostat LT.n asiakaspaketin, niin saat sille puolen vuoden takuun...edellyttäen tietenkin ettet omaa syytäsi ole asiakasta menettänyt. Reilua, vai? Vaan meneppä ja osta vaikkapa 20 euron kaffekeitin; saat sille vuoden takuun!
-Notta mikäkö tässä mättää?? Emmää vaan tiärä, kohan tul miälee.No nyhhäm mä sen hokasin: Tos kaffeskeittimen ostos ei kummiskan koko omaisuus ja luottotiedot sum muut terveyet mää, vaik keitin hajoiski het takuuajan jälkke. (Soon jo vähä hirastunu toi järjenjuaksu, mut kyl täs viä ressiina kulkke.)
Et terveissi vaa kaikil, kyl meet viäl nousta. - urittaja
Toinen rehti kirjoitti:
Sama tilanne minullakin. Meni asiakkaat, terveys, luottotiedot, auto ja asunto! Eipähän tullut mieleen silloin fr-sopimusta allekirjoittaessa, että asiakkaat voi todellakin menettää ilman omaa syytä! Minulta meni saman kevään aikana viisi asiakasta, joista kaksi fuusioitui, yksi muutti tiloihin jossa siivous-sopimus jo olemassa,eivätkä voi itse valita, yksi lopetti toimintansa Suomessa ja yksi jossa koko henk.kunta vaihtui Toimitusjohtajaa myöten, kilpailutti...Enkä tietenkään kyennyt hinnalla kilpailemaan. Noh, tulothan siinä meni, mutta jäipä onneksi velat! Ja sitten se vakikäytäntö; eli ostat lisää asiakkaita -siis lisää velkaa...ja lisäksi alihankintaa...Tuttu kuvio, vai? No niin, mitäpä siitä muuta seuraa kuin että terveys meni ja sen myötä kaikki muukin!
Kyllä todella pitäisi joku "Epätoivoisten Lt-yrittäjien" yhdistys perustaa, tuntuisi olevan kovasti tarvetta!! Ei muuta kuin mietintämyssyn viritykseen.Ehdotan, että kerätään laillisesti LT-KETJUN franchising-yrittjiä ja laitamme tutkintapyynnön kilpailuvirastolle ja jos tarve vaatii, niin EU-n kilpailuvirastolle asti. Ei Suomen Laatutakuu Palv. Oy VOI yksipuolisesti Tulkita franchising sopimusta, niin,että yksittäisellä yrittäjällä ei ole muka mahdollisuutta toimenpitesiin... mm.jopa purkaa sopimus Ilman sakkomaksua.
- tuo, että
tässä pitäisi kirjoitti:
ryhtyä, kun neljä asianajajatoimistoakaan (!!!) ei tällaista toimintaa pysty estämään? Sopimuksia on tietämäni mukaan sorvailtu jokaisen kohdalla vähän eri tavalla, jotkut saa hyviä asiakaskohteita, joillekin ei myydä rahallakaan. Konkan tehneiden asiakkaat on menneet laatutakuulle, joka ilm. myy niitä eteenpäin.
voi myydä saman tavaran ( paketin) moneen kertaan!
Sehän on KERTAKAIKKISEN HYVÄ LIIKEIDEA!! - idea toi,
urittaja kirjoitti:
Ehdotan, että kerätään laillisesti LT-KETJUN franchising-yrittjiä ja laitamme tutkintapyynnön kilpailuvirastolle ja jos tarve vaatii, niin EU-n kilpailuvirastolle asti. Ei Suomen Laatutakuu Palv. Oy VOI yksipuolisesti Tulkita franchising sopimusta, niin,että yksittäisellä yrittäjällä ei ole muka mahdollisuutta toimenpitesiin... mm.jopa purkaa sopimus Ilman sakkomaksua.
mut miten se toteutetaan? Mä en ainaskaa tunne muita yrittäjiä laatutakuusta. Miten niihin vois kaikkiin saada yhteyden, eli mistä voit saada KAIKKIEN entisten ja nykyisten yhteystiedot?
- alempana on
idea toi, kirjoitti:
mut miten se toteutetaan? Mä en ainaskaa tunne muita yrittäjiä laatutakuusta. Miten niihin vois kaikkiin saada yhteyden, eli mistä voit saada KAIKKIEN entisten ja nykyisten yhteystiedot?
Prepaid-numero johon kantsii soittaa.
- 20 euron
Notta semmosta. kirjoitti:
-Notta mikäkö tässä mättää?? Emmää vaan tiärä, kohan tul miälee.kaffes-keittimelle uskalletaan antaa VUODEN TAKUU. Mutta LAATUTAKUU uskaltaa myöntää vain PUOLEN VUODEN TAKUUN 25.000 EUROLLE!!
- Minkähän takia?
Vaikka se takuu-ehdoissaan ilmoittaa, että takuu voimassa vain, mikäli et ole omaa syytäsi menettänyt asiakkaitasi.
- Luulisihan tuolle nyt uskaltavan vähän pidemmänkin takuuajan myöntää, sentäs noinkin luotettava juttu! ...Kaffes-keittimellekin se yksi vuosi uskalletaan...
- VAI TIETÄÄKÖHÄN SE LAATUTAKUU VÄHÄN ENEMMÄN, MITÄ SE YRITTÄJÄ-EHDOKKAILLEEN REKRYTOINTI-TILANTEESSA KERTOO?
...Että miettikääpä nyt tarkkaan hyvät LAATUTAKUU-YRITTÄJÄKSI HAVITTELEVAT:
Siinä ei talous romahda, jos kahvikeitin hajoaa takuuajan jälkeen. Mutta jos suurella rahalla ostamasi asiakaspaketti "hajoaa", niin hukka sinut perii...Niinkuin meidät muutkin! - sari30
moikka!olen ajautumassa samaan tilanteeseen kun sinä ,eli laina jonka varmaan itekin hait tai jouduit ottamaan,kohteet ihan p.... viesteihin ei vastata, ja kertoakseni lisää ,olin raskaana tammikuussa ja kuinka ollakaan laatutakuu painosti minua,lääkäri määräsi minut sairaslomalle ja mä menin ,noh sit alkoi soittelu ja keskenmeno tuli ja nyt sitten terveys.
- olet yrittäjä.
sari30 kirjoitti:
moikka!olen ajautumassa samaan tilanteeseen kun sinä ,eli laina jonka varmaan itekin hait tai jouduit ottamaan,kohteet ihan p.... viesteihin ei vastata, ja kertoakseni lisää ,olin raskaana tammikuussa ja kuinka ollakaan laatutakuu painosti minua,lääkäri määräsi minut sairaslomalle ja mä menin ,noh sit alkoi soittelu ja keskenmeno tuli ja nyt sitten terveys.
Ikävä et sulle kävi noin, mutta viestistäsi saa sen kuvan, et odotin laatutakuun hoitavan sulle tuurarin. mulle kävi myös niin et tulin raskaaks mutt onnex mulla kävi onni lapsen suhteen. kun mä oon yrittäjä niin mä ite hoidin äitiysloma tuurarin. et voi syyttää asiasta laatutakuuta. totta kai jos sä oot jättäny asiakaskohteet hoitamatta sulle ollaan soitettu. kuka ne sitten olis hoitanu. ja sitä paitsi sähän saat rahat asiakkailtasi. tää vain muillekin tiedox jotta puhutaan asiat oikein.
tsemppiä sulle ja toivottavasti saat asias kuntoon. - akt1
Kerkesin olla 6 vuotta LT:n ns. yrittäjä. Saldoksi jäi noin 35 tuhatta euroa velkaa , veroja, rojaltia ym. Mieheni otti vielä kalliita lainoja tähän yritykseen jotka upposivat Laatan pers.... Nyt pääsin tämän lopettamaan kun Laatta irtisanoi minut maksamattomien rojaltien vuoksi. Ilmeisesti on tulossa vielä 7000 euron sakko syynä lopettaminen ennen sopimus kautta. Niin on myös mennyt luottotiedot. Velkaneuvojalle aika huhtikuussa niin sitten menee varmaan asunto, auto ja pieni kesämökki
- mkmmkmk
akt1 kirjoitti:
Kerkesin olla 6 vuotta LT:n ns. yrittäjä. Saldoksi jäi noin 35 tuhatta euroa velkaa , veroja, rojaltia ym. Mieheni otti vielä kalliita lainoja tähän yritykseen jotka upposivat Laatan pers.... Nyt pääsin tämän lopettamaan kun Laatta irtisanoi minut maksamattomien rojaltien vuoksi. Ilmeisesti on tulossa vielä 7000 euron sakko syynä lopettaminen ennen sopimus kautta. Niin on myös mennyt luottotiedot. Velkaneuvojalle aika huhtikuussa niin sitten menee varmaan asunto, auto ja pieni kesämökki
Et ole ainoa jolle on noin käynyt. Moni on tuossa leikissä menettänyt omaisuutensa ja tulee vielä menettämään. Voi sitä äitiäkin joka täällä niin tuulettaa laatan puolesta. Pidä varasi voi onnesi kääntyä.
- olkaa varovaisia
Kohta saamme lukea rakennustyö-otsikon alta samat tekstit. Laatutakuun tilalla on Korpi-Korpi. Kovasti näyttää rekrytoivan yrittäjiä kyseiseen ketjuun. Ystävääni painostettiin yrittäjäksi kyseiseen ketjuun, mutta kun kerroin tästä huijaritädistä, niin muutti mielensä.
Koskahan ensimmäinen vahinkosaneerausyrittäjä menettää kämpän, perheen ja terveyden?
Paljon voimia teille kusetetuille. Vankilaan joutaisi loppuelämäksi tämä täti. - kotkakotka
olkaa varovaisia kirjoitti:
Kohta saamme lukea rakennustyö-otsikon alta samat tekstit. Laatutakuun tilalla on Korpi-Korpi. Kovasti näyttää rekrytoivan yrittäjiä kyseiseen ketjuun. Ystävääni painostettiin yrittäjäksi kyseiseen ketjuun, mutta kun kerroin tästä huijaritädistä, niin muutti mielensä.
Koskahan ensimmäinen vahinkosaneerausyrittäjä menettää kämpän, perheen ja terveyden?
Paljon voimia teille kusetetuille. Vankilaan joutaisi loppuelämäksi tämä täti.Hyvä Maisa,
Kyllä sinulla on ollut terävä kieli kun olet jonkun saanut näin pillastumaa ja
vielä muistaa vuosien jälkeenkin. - pölyimuri
mkmmkmk kirjoitti:
Et ole ainoa jolle on noin käynyt. Moni on tuossa leikissä menettänyt omaisuutensa ja tulee vielä menettämään. Voi sitä äitiäkin joka täällä niin tuulettaa laatan puolesta. Pidä varasi voi onnesi kääntyä.
Miksi kukaan ei tee mitään sen lopettamiseksi?
- huoletonveikka
pölyimuri kirjoitti:
Miksi kukaan ei tee mitään sen lopettamiseksi?
Hyvä bisnes. Aina tulee uusia yrittäjiä jotka antaa höpläyttää itteään. Parin vuoden kuluttua itketään kun ei ole lomia eikä tule voittoa. Huomioikaa kun teitä värvätään sinne ketjuun, ne myyntipuheilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Ostatte kalliisti vaikka asiakkaat ei ole teihin sitoutuneet. Asiakkaat voivat sanoa sopimukset irti vaikka olisitte kuinka hyviä ja mitä teille jää. Velkaa. On se vaan niin mahtavaa olla oma ittensä herra, ei tartte sitä isoa rojalttilaskua maksaa joka kuukausi.
- ei olis pitänyt
huoletonveikka kirjoitti:
Hyvä bisnes. Aina tulee uusia yrittäjiä jotka antaa höpläyttää itteään. Parin vuoden kuluttua itketään kun ei ole lomia eikä tule voittoa. Huomioikaa kun teitä värvätään sinne ketjuun, ne myyntipuheilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Ostatte kalliisti vaikka asiakkaat ei ole teihin sitoutuneet. Asiakkaat voivat sanoa sopimukset irti vaikka olisitte kuinka hyviä ja mitä teille jää. Velkaa. On se vaan niin mahtavaa olla oma ittensä herra, ei tartte sitä isoa rojalttilaskua maksaa joka kuukausi.
Laatutakuu-yrittäjäksi aikova ei edes saa nähdä asiakaskohteitaan, ennen kuin sopimus on allekirjoitettu, eli lupaudut ostamaan asiakkaat niinkuin siat säkissä!! Minä sain tietää asiakaskohteet muutamaa päivää ennen aloittamistani. Kävi ilmi, että asiakkaitani ovat mm. kaksi jumalattoman isoa myymälää, joissa kummassakin piti kahviot olla siivottuina ennen 7:ää aamulla. Huomautin asiasta aluepäällikölle, hän totesi, että kai ne voi jotenkin sumplia, ottaa ensin toisen ja ajaa sit toiseen paikkaan ja taas takas. Ei ottanut huomioon ollenkaan, että meneehän siihen ravaamiseen aikaa! Ja kaikki lisää työtunteja mun päivääni.
Sekin kuulemma käy, että ottaa toisen kohteen kahvion sen jälkeen kun kahviossa ei käy enää ketään... Mutta kun siellä kävi ihan aukiolon loppuun asti. Ja sitä siivoustilaisuutta odotellessa mulle tuli siellä ylipitkiä päiviä. Mut ei haitannut aluepäällikköä tämä, olihan kyse vaan MUN ajastani ja tokihan minun piti tietää, että yrittäjänä on kovilla.
Nää mun ostamien asiakaskohteiden siivoukset ei olis sopineet ollenkaan yhdelle ja samalle yrittäjälle. Eri siivoojat niissä kävi silloinkin kun siellä oli ollut ISS:n itsensä siivoojat.
Menetin heti alussa itsestä riippumattomista syistä yhden asiakkaan. Ja Laatutakuun pitää silloin hommata uus tilalle puolessa vuodessa. Voi että mä sain kysellä uutta asiakasta aluepäälliköltä vähän moneen kertaan. Kun huomautin, että Laatutakuulla on aikaraja menossa umpeen, niin päällikkö sano ihan jotain semmosta puolustuksekseen, ettei missään lue semmosta. Eikö sopimuksen sisältö pitäis olla jo opittuna sillä kokemuksella. Ei, kun se yritti k**ettaa! Sitten se vetos, että kun kesälomat on tulossa, niin ei mitään enää tapahdu sitä ennen (oli kesäkuun alku, heinäkuussa lomat)...
Mun kokemuksistani sais kirjan aikaseksi, niin paljon siellä sattu kaikkea... Jouduin lopettamaan terveydellisistä syistä, ja kun lopettamisesta on nyt kulunut vuosi, ei asiakkaitani ole vieläkään ostettu minulta, kaiketi siellä kohteissani siivoaa edelleenkin ISS:n siivoojat, jotka tuli sinne mun lopetettua hommat.
Laatutakuun ihmiset ei hoida hommiaan, sen opin. Ja lupailevat katteettomia lupauksia. Unohtelevat sopivasti asioita...
Olen ollut ihan eri ihminen Laatutakuun jäljiltä... Oli aika ennen Laatutakuuta ja Laatutakuun jälkeen... - ex -04
ei olis pitänyt kirjoitti:
Laatutakuu-yrittäjäksi aikova ei edes saa nähdä asiakaskohteitaan, ennen kuin sopimus on allekirjoitettu, eli lupaudut ostamaan asiakkaat niinkuin siat säkissä!! Minä sain tietää asiakaskohteet muutamaa päivää ennen aloittamistani. Kävi ilmi, että asiakkaitani ovat mm. kaksi jumalattoman isoa myymälää, joissa kummassakin piti kahviot olla siivottuina ennen 7:ää aamulla. Huomautin asiasta aluepäällikölle, hän totesi, että kai ne voi jotenkin sumplia, ottaa ensin toisen ja ajaa sit toiseen paikkaan ja taas takas. Ei ottanut huomioon ollenkaan, että meneehän siihen ravaamiseen aikaa! Ja kaikki lisää työtunteja mun päivääni.
Sekin kuulemma käy, että ottaa toisen kohteen kahvion sen jälkeen kun kahviossa ei käy enää ketään... Mutta kun siellä kävi ihan aukiolon loppuun asti. Ja sitä siivoustilaisuutta odotellessa mulle tuli siellä ylipitkiä päiviä. Mut ei haitannut aluepäällikköä tämä, olihan kyse vaan MUN ajastani ja tokihan minun piti tietää, että yrittäjänä on kovilla.
Nää mun ostamien asiakaskohteiden siivoukset ei olis sopineet ollenkaan yhdelle ja samalle yrittäjälle. Eri siivoojat niissä kävi silloinkin kun siellä oli ollut ISS:n itsensä siivoojat.
Menetin heti alussa itsestä riippumattomista syistä yhden asiakkaan. Ja Laatutakuun pitää silloin hommata uus tilalle puolessa vuodessa. Voi että mä sain kysellä uutta asiakasta aluepäälliköltä vähän moneen kertaan. Kun huomautin, että Laatutakuulla on aikaraja menossa umpeen, niin päällikkö sano ihan jotain semmosta puolustuksekseen, ettei missään lue semmosta. Eikö sopimuksen sisältö pitäis olla jo opittuna sillä kokemuksella. Ei, kun se yritti k**ettaa! Sitten se vetos, että kun kesälomat on tulossa, niin ei mitään enää tapahdu sitä ennen (oli kesäkuun alku, heinäkuussa lomat)...
Mun kokemuksistani sais kirjan aikaseksi, niin paljon siellä sattu kaikkea... Jouduin lopettamaan terveydellisistä syistä, ja kun lopettamisesta on nyt kulunut vuosi, ei asiakkaitani ole vieläkään ostettu minulta, kaiketi siellä kohteissani siivoaa edelleenkin ISS:n siivoojat, jotka tuli sinne mun lopetettua hommat.
Laatutakuun ihmiset ei hoida hommiaan, sen opin. Ja lupailevat katteettomia lupauksia. Unohtelevat sopivasti asioita...
Olen ollut ihan eri ihminen Laatutakuun jäljiltä... Oli aika ennen Laatutakuuta ja Laatutakuun jälkeen...jos olisin omistanut tietsikan kun aloitin 2004 niin minulla ei ollut velkaa senttiäkään. Nyt ei ole mitään muuta kuin velkaa. Luottotiedot ym. menneet. Toivoisin kyllä sydänmeni pohjasta että kukaan ei enää lähtisi tähän huijari LAATALLE töihin.
- ilkamilka
Olen ollut ihan eri ihminen Laatutakuun jäljiltä... Oli aika ennen Laatutakuuta ja Laatutakuun jälkeen...Miten pääsit eroon? Konkurssi tai sairaus?
- Isänöits.kätyreitä
Olen ollut ihan eri ihminen Laatutakuun jäljiltä... Oli aika ennen Laatutakuuta ja Laatutakuun jälkeen...Laatutakuuhan käyttää ilmaistyöntekijöitä työllistettyjä aivan härskisti hyväkseen.Perustaavat firman ja työllistetyt hoitaavat työt.Näin on nähty on.Firma saa huonoa palautetta huonosta työstä ei vastaa mitenkään jäljestä.Ei ihme että asiakkaat häipyy ja purnaa.
- Anonyymi
urittaja kirjoitti:
Ehdotan, että kerätään laillisesti LT-KETJUN franchising-yrittjiä ja laitamme tutkintapyynnön kilpailuvirastolle ja jos tarve vaatii, niin EU-n kilpailuvirastolle asti. Ei Suomen Laatutakuu Palv. Oy VOI yksipuolisesti Tulkita franchising sopimusta, niin,että yksittäisellä yrittäjällä ei ole muka mahdollisuutta toimenpitesiin... mm.jopa purkaa sopimus Ilman sakkomaksua.
Kannatan. Meni luottotiedot, velkajärjestelyyn onneksi pääsin. Meni sitä myöten parisuhdekin, ja terveys. Monet asiakkaat jäivät kilpailutuksen myötä pois, liikevaihdosta lähti kertalaakista 2500€ pois, tilalle EI MITÄÄN. Kauan itkin yheyshenkilölle joka vähät välitti tilanteestani kun sanoin etten selviä omista maksuistani enkä pysty elämään enää yrityksestä saamillani tuloilla. Eli luvattu tuki ja turva ketjulta, ja lainojen takaus... Pah, älkää uskoko tyhjiin lupauksiin.
- yrittäjät
Laatutakuu, kuten muutkin vastaavat ketjut sisältävät omat suuret riskinsä.
Erittäin epäreilua on se, että toimittuaan viisi (5) vuotta Laatutakuu yrittäjänä ja irtisanoessaan sopimuksen reilusti sopimusajan umpeutuessa on tuossa alkuperäisessä sopimuksessa kielto yritystoiminnan jatkamisesta. Eli jos et jatka Laatutakuu siivousyrittäjän, et voi jatkaa liikentoimintakiellon vuoksi yksityisenä siivousyrittäjänä.
En ainakaan itse halua työpaikalleni palkata siivoojaa tuollaisesta ketjusta. Sieltä löytyy kyllä hyviä siivoojia (kokemusta on) mutta sitä en hyväksy, että Laatutakuu voi kieltää tuon sopimussuhteen jatkon yksityisenä yrittäjänä!
Kuinka Suomen Laki voi antaa jollekin ketjulle oikeuden päättää minun puolestani kenet haluan palkata meille siivoamaan. Eli pitää huomioida, että kun löytää hyvän siivoojan, tämä lopettaa Laatutakuu yrittäjän, ei hän enää voi siivota yrityksessämmekään koska yritystoimintaa ei saa jatkaa. Tästä syystä en missään muodossa suosi Laatutakuu-ketjun palkkaamista!
Luulisi heidän jo saaneen rahansa yrittäjältään tuona sopimusaikana. Ensin myydään kallilla asiakkaat, sitten vielä otetaan 25 % kuukausittaisista tuloista ja pakotetaan lopettamaan kuin seinään, vaikka asiakkaat haluaisivat siivoojan jatkavan.
Käsittämätöntä!- Jossu
En tunne Laatutakuu-ketjua, mutta ihan normaalilta tuo kuullostaa.
Yrittäjä on luonut kanavansa ketjun avustuksella, joten ketju haluaa osansa myös jatkossa.
Esim. jos yritys vuokraa työntekijän henkilöstövuokrausyhtiöltä ja myöhemmin haluaa ottaa ko. työntekijän omalle palkkalistalle joutuu yritys maksamaan korvauksen henkilöstövuokrausyhtiölle.
Tämä lukee varmasti sopimuksessa, jos Laatutakuun ehdot ei houkuttele, on aina mahdollisuus myös muuhun. Suurin ongelma lienee, että aloittavat Laatutakuu yrittäjät eivät joko lue ehtoja kunnolla tai sitten eivät ymmärrä mitä ne käytännösssä tarkoittaa. - sitten
Jossu kirjoitti:
Yrittäjä on luonut kanavansa ketjun avustuksella, joten ketju haluaa osansa myös jatkossa.
Esim. jos yritys vuokraa työntekijän henkilöstövuokrausyhtiöltä ja myöhemmin haluaa ottaa ko. työntekijän omalle palkkalistalle joutuu yritys maksamaan korvauksen henkilöstövuokrausyhtiölle.
Tämä lukee varmasti sopimuksessa, jos Laatutakuun ehdot ei houkuttele, on aina mahdollisuus myös muuhun. Suurin ongelma lienee, että aloittavat Laatutakuu yrittäjät eivät joko lue ehtoja kunnolla tai sitten eivät ymmärrä mitä ne käytännösssä tarkoittaa.vaikka kirjoista, mikä on KOHTUULLISTA JA MORAALISESTI ARVELLUTTAVAA. "En tunne Laatutakuu-ketjua, mutta ihan normaalilta tuo kuullostaa". Voi kuulostaa, mutta ei ole. Jos sulle lätkäistään parikymmentä sivua sopimustekstiä eteen, eikä anneta sitä kotiin mukaan luettavaksi, vaan on valittava ota tai jätä -tyyli, on moni sen nimensä sinne vetänyt. Yleensä syy on työpaikan puute, joka halutaan näin itse luoda. Jos sun palkasta otetaan vero- sekä työeläkemaksujen lisäksi joku 19 %:n "lisämaksu" siitä ilosta, että työnantajasi on järjestänyt sinulle työpaikan, maksaisitko ilolla? En minä ainakaan, protestoisin ja niin tekisi aivan varmasti moni muukin. Monet näistä laatutakuuyrittäjistä olisivat valmiita maksamaan kyllä kohtuullisen rojaltin sekä maksamaan asiakkaista kohtuullisen summan, mutta kun ei edes anneta asiakkaita ostettavaksi, vaan vedetään naru niin tiukalle, että yritys ajetaan konkursiin, jonka jälkeen haaskalinnut eli lt:n väki vie asiakkaat ja myy ne edelleen. Edes siivouspalvelun ostavalla asiakkaalla ei ole valtaa näköjään oman siivoojansa palkkaamisessa.
- niin erittäin
ovelasti tässä toimittiinkin aikoinaan. Pienyritykset, joista ISS halusi eroon, infottiin tällä Laatutakuu-brändi-siivooja -mainostuksella ja sen jälkeen asiakas ei aina ollut varma, asioiko hän laatutakuun kanssa, vai franchising-yrittäjän kanssa. Monasti piti rautalangasta vääntää, että kyllä tässä ihan oikeasti yrittäjä ollaan omassa persoonassa siivoamassa tilojanne, taustalla häärii vain tämä markkinointi- ja verenimi... siis rahastuspuoli. Kirjanpito ja markkinointi oli 19 %:n arvoista Laatutakuun suorittamana. Tänä päivänä en maksa kirjanpidosta kuin muutamia kymmeniä euroja/kk, tökkään laskut sinne tileille ja kone tulostaa valmiiksi taseen ja tuloslaskelmat, ja joista verottaja saa omat tietonsa. Mainostusta voi suorittaa vaikka lähikaupan ilmoitustaululla.
- kielto
siivousyritystoimintasi jatkamisesta VAI kielto perustaa vastaavanlainen ketju kuin Suomen Laatutakuu Palvelut Oy. Siinä on valtava ero.
- 1 X LT-YRITTÄJÄ
Hei kaikki. Onpas paljon kommentteja! Missäs ne kaikki positiiviset palautteet viipyy? Taitaavat olla jossain etelän lämmössä makoilemassa. Eikös siinä LT-mainoksessa yrittäjällä mene niin hyvin, että vähemmällä työllä tulee sen verran parempi toimeentulo että voi etelän trippejä tehdä aika ajoin? Onneksi sentään on joitakin jäänyt tänne rannallekin ruikuttamaan.
Jossain viestissä joku ihmetteli, että täällä valitellaan, kertomatta sen kummemmin taustoja... Eihän nämä loppuunpalaneet yrittäjät jaksa mitään romaaneja rustata, sitä varten pitäisi ihan oikeasti löytää joku ammattikirjoittaja tmv, joka haastattelisi meitä kaikkia nauhalle ja koostaisi siitä matskusta kunnon paksun teoksen. -Tai väitöskirjan, tai...
Siitähän jo luulisi olevan käräjöintiapuakin?
Kuulin huhuja että eri medioissakin on ollut useampia negatiivisia juttuja LT:sta. Itse en ole valitettavasti nähnyt ainuttakaan, Koska aina töissä. Nyt onneksi päässyt Lt:sta eroon, tosin myös kaiken menettäneenä, mutta helpottuneena.
Se Yhdistys, mitä joku ehdotti, saa ainakin minun kannatukseni 100%. Toivottavasti siitä kuuluu pian!
Koittakaahan jaksaa/ehtiä vähän joulusta nauttia! - Ex-orja
1 X LT-YRITTÄJÄ kirjoitti:
Hei kaikki. Onpas paljon kommentteja! Missäs ne kaikki positiiviset palautteet viipyy? Taitaavat olla jossain etelän lämmössä makoilemassa. Eikös siinä LT-mainoksessa yrittäjällä mene niin hyvin, että vähemmällä työllä tulee sen verran parempi toimeentulo että voi etelän trippejä tehdä aika ajoin? Onneksi sentään on joitakin jäänyt tänne rannallekin ruikuttamaan.
Jossain viestissä joku ihmetteli, että täällä valitellaan, kertomatta sen kummemmin taustoja... Eihän nämä loppuunpalaneet yrittäjät jaksa mitään romaaneja rustata, sitä varten pitäisi ihan oikeasti löytää joku ammattikirjoittaja tmv, joka haastattelisi meitä kaikkia nauhalle ja koostaisi siitä matskusta kunnon paksun teoksen. -Tai väitöskirjan, tai...
Kuulin huhuja että eri medioissakin on ollut useampia negatiivisia juttuja LT:sta. Itse en ole valitettavasti nähnyt ainuttakaan, Koska aina töissä. Nyt onneksi päässyt Lt:sta eroon, tosin myös kaiken menettäneenä, mutta helpottuneena.
Se Yhdistys, mitä joku ehdotti, saa ainakin minun kannatukseni 100%. Toivottavasti siitä kuuluu pian!
Koittakaahan jaksaa/ehtiä vähän joulusta nauttia!Itse olen nähnyt Laatutakuusta juttua ainakin Hesarissa kesällä -03. Juttu oli yleisemmin vastentahtoisesta yrittäjyydestä ja LT oli siinä esimerkkinä. Haastateltiin jotain tyttöä, joka oli harkinnut LT-yrittäjyyttä, mutta tullut toisiin ajatuksiin. Oli päätöksestään onnellinen, koska pari kaveriaan oli allekirjoittanut sopimuksen "eivätkä jaksaneet sitä tahtia". Jutussa haastateltiin myös H.H:ta, joka muistaakseni kommentoi viiden vuoden sopimusta sitouttavammaksi kuin lyhyempää. Sanoi myös, että sopimusta ei pureta uuden töpaikan perusteella, mutta sairauden perusteella sopimus voidaan purkaa. Yhtään yrittäjää jutussa ei haastateltu, mutta pakkoyrittäjyyttä kritisoitiin yleisellä tasolla.
Toinen mediajuttu Laatutakuusta oli YLE:n ruotsinkielisen toimituksen Spotlight-ohjelmassa. Tässä haastateltiin paria yrittäjää, joilta kyseltiin hankalia kysymyksiä mm. työajoista ja tuurauksista. Vakuuttivat kuitenkin olevansa tyytyväisiä. Ohjelmaan oli haluttu myös epäonnisia yrittäjiä, mutta nämä eivät uskaltaneet tulla julkisuuteen. PAM:in edustaja kauhisteli LT-yrittäjien turvattomuutta. Myös LT:n toimitusjohtajaa haastateltiin mm. siivousyrittäjän "palkasta". Ohjelma sai LT:n keskustelupalstallakin huomiota, lähinnä närkästyneitä kommentteja, jossa LT:tä puolusteltiin (myös tj. kommentoi). - tuo
Ex-orja kirjoitti:
Itse olen nähnyt Laatutakuusta juttua ainakin Hesarissa kesällä -03. Juttu oli yleisemmin vastentahtoisesta yrittäjyydestä ja LT oli siinä esimerkkinä. Haastateltiin jotain tyttöä, joka oli harkinnut LT-yrittäjyyttä, mutta tullut toisiin ajatuksiin. Oli päätöksestään onnellinen, koska pari kaveriaan oli allekirjoittanut sopimuksen "eivätkä jaksaneet sitä tahtia". Jutussa haastateltiin myös H.H:ta, joka muistaakseni kommentoi viiden vuoden sopimusta sitouttavammaksi kuin lyhyempää. Sanoi myös, että sopimusta ei pureta uuden töpaikan perusteella, mutta sairauden perusteella sopimus voidaan purkaa. Yhtään yrittäjää jutussa ei haastateltu, mutta pakkoyrittäjyyttä kritisoitiin yleisellä tasolla.
Toinen mediajuttu Laatutakuusta oli YLE:n ruotsinkielisen toimituksen Spotlight-ohjelmassa. Tässä haastateltiin paria yrittäjää, joilta kyseltiin hankalia kysymyksiä mm. työajoista ja tuurauksista. Vakuuttivat kuitenkin olevansa tyytyväisiä. Ohjelmaan oli haluttu myös epäonnisia yrittäjiä, mutta nämä eivät uskaltaneet tulla julkisuuteen. PAM:in edustaja kauhisteli LT-yrittäjien turvattomuutta. Myös LT:n toimitusjohtajaa haastateltiin mm. siivousyrittäjän "palkasta". Ohjelma sai LT:n keskustelupalstallakin huomiota, lähinnä närkästyneitä kommentteja, jossa LT:tä puolusteltiin (myös tj. kommentoi)."vastentahtoinen yrittäjyys". Se on aika osuva niissä tapauksissa, joissa henkilö on esim. työtön ja on työllistänyt itse itsensä perustamalla yrityksen tässä tapauksessa laatutakuun kautta, joka sitten alkaa syömään hänen leipäänsä ja ketju kulkee, työtön > yrittäjä > konkurssin tehnyt yrittäjä > työtön > varaton... Mihin sen työn tuoma ansio katosi tällä välin, yrittäjähän nimittäin veti tosi pitkää päivää ja tienasi hyvät rahat, joista suuri osa hupeni laatutakuun rojalteihin, loput muihin laskuihin ja viimeiset eurot näkkileipäpakettiin.
Täällä on porattu jopa kotipizzan rojalteista, mutta ne eivät ole mitään tähän verrattuna. Sitä paitsi pizzanpaistajalla on ainakin syötävää ja pahimmassa tapauksessa voi yöpyä vaikka oman pizzerian keittiön lattialle. Mihin menee siivousalan yrittäjä, kun kotikin viedään alta? - kirjailijaksi harkitseva
1 X LT-YRITTÄJÄ kirjoitti:
Koittakaahan jaksaa/ehtiä vähän joulusta nauttia!saisi jo sen verran kirjoja, mitä LT:lla on yrittäjiä, jokaisella on oma tarina kerrottavana. Toisaalta kaikkien tarinoiden kertominen yhdessä ja samassa kirjallisessa muodossa tuottaisi melko kattavan ja monisivuisen kirjan.
- vastaus.
kirjailijaksi harkitseva kirjoitti:
saisi jo sen verran kirjoja, mitä LT:lla on yrittäjiä, jokaisella on oma tarina kerrottavana. Toisaalta kaikkien tarinoiden kertominen yhdessä ja samassa kirjallisessa muodossa tuottaisi melko kattavan ja monisivuisen kirjan.
Toisaalta se kirjasarja voisi olla aika yksitoikkoista luettavaa? .. Kaikillahan meillä tuntuu olevan aikasta samalla tavalla käynyt ja samalla tavoin olemme kaikki tulleet huijatuksi! Esimerkiksi tietsikoita ja käyntikortteja on hyvin moni joutunut odottelemaan ja väsyttänyt itsensä niitä luvattuja perätessään...Tunnettuahan on, että puhelimeen ei vastata jos yrittäjä soittaa. - Että näin hyvin se tuki on toiminut, joka siis 10% franssimaksun osuudesta...!
- urittaja
Jossu kirjoitti:
Tämä lukee varmasti sopimuksessa, jos Laatutakuun ehdot ei houkuttele, on aina mahdollisuus myös muuhun. Suurin ongelma lienee, että aloittavat Laatutakuu yrittäjät eivät joko lue ehtoja kunnolla tai sitten eivät ymmärrä mitä ne käytännösssä tarkoittaa.Hei Haloo! Noin puhuu, joka ei tiedä LT-ketjusta mitään. Ensinnäkin "tuleva uus yrittäjä" sumutetaan mahdottomaan sopimusviidakkoon n.1-2vk:ssa, eli sun pitää sisäistää kaikki sopimuksen pykälät siinä ajassa JA HUOM! VIELÄ SUORITTAA TYÖSI, ELI hoitaa asiakassuhteesi SEKÄ SIIVOTA as.kohteet, mitään sulle ei kerrota kohteista ENNENKUIN olet allekirjoittanut sopimuksen JA VIELÄ SE ,ETTÄ SIIHEN MENNESSÄ SINUT ON JO SAATU PUHUTTUA TILANTEESEEN, ETTÄ SUOSTUT SOPIMUKSEEN. AINA se yhdyshenkilö ei edes tiedä MITÄ PUHUU VAAN KAIKKI NS. VIRALLINEN TIETO TULEE LAATUTAKUUKETJUN TOIM.JOHTAJALTA.
- Lt-yrittäjä on luonu
Jossu kirjoitti:
Tämä lukee varmasti sopimuksessa, jos Laatutakuun ehdot ei houkuttele, on aina mahdollisuus myös muuhun. Suurin ongelma lienee, että aloittavat Laatutakuu yrittäjät eivät joko lue ehtoja kunnolla tai sitten eivät ymmärrä mitä ne käytännösssä tarkoittaa.ketjunsa laatutakuun avulla ostamalla Laatutakuulta asiakkaat itselleen jollain 25.000 eurolla. Ja sit se tietty olettaa et ne asiakkaat olis sen, eikä laatutakuun. Mut ku oon kuullu semmosta, et sit ku sopimuskausi 5 vuotta on kulunu ja oot sen ajallaaa irtisanonu, nii pääset kyl laatutakuusta irti, mut ne asiakkaat joudut "palauttaa" Lt:lle? Et ton mukaa et oliskaa ostanu asiakkaitas, vaan ainoostaan vuokrannu ne viideks vuodeks??!
Sanokaa; oonhan kuullu/ymmärtäny väärin!! - Lt tota sopparia
sitten kirjoitti:
vaikka kirjoista, mikä on KOHTUULLISTA JA MORAALISESTI ARVELLUTTAVAA. "En tunne Laatutakuu-ketjua, mutta ihan normaalilta tuo kuullostaa". Voi kuulostaa, mutta ei ole. Jos sulle lätkäistään parikymmentä sivua sopimustekstiä eteen, eikä anneta sitä kotiin mukaan luettavaksi, vaan on valittava ota tai jätä -tyyli, on moni sen nimensä sinne vetänyt. Yleensä syy on työpaikan puute, joka halutaan näin itse luoda. Jos sun palkasta otetaan vero- sekä työeläkemaksujen lisäksi joku 19 %:n "lisämaksu" siitä ilosta, että työnantajasi on järjestänyt sinulle työpaikan, maksaisitko ilolla? En minä ainakaan, protestoisin ja niin tekisi aivan varmasti moni muukin. Monet näistä laatutakuuyrittäjistä olisivat valmiita maksamaan kyllä kohtuullisen rojaltin sekä maksamaan asiakkaista kohtuullisen summan, mutta kun ei edes anneta asiakkaita ostettavaksi, vaan vedetään naru niin tiukalle, että yritys ajetaan konkursiin, jonka jälkeen haaskalinnut eli lt:n väki vie asiakkaat ja myy ne edelleen. Edes siivouspalvelun ostavalla asiakkaalla ei ole valtaa näköjään oman siivoojansa palkkaamisessa.
mainostaessaan kertois myös niistä riskeistä:
Eli kun ostat asiakaspaketin Laatutakuulta pankkilainan avulla, niin saatat menettää pakettis 7 kk:n jälkeen! Eli sit on tulot nollilla, mut toi pankkivelka lankee joka kuukaus maksettavaks, niinku Manulle illallinen.
- Taitais jäädä jokunen allekirjotus väliin!
Tuskin kukaan asuntookaan ostais, jos tietäs että kämppä SAATTAA jäädä esim. maantiejyrän alle, Mut myyjä takaa 6 kuukautta, et niin ei käy?! - Laatutakuun ehdot
Jossu kirjoitti:
Tämä lukee varmasti sopimuksessa, jos Laatutakuun ehdot ei houkuttele, on aina mahdollisuus myös muuhun. Suurin ongelma lienee, että aloittavat Laatutakuu yrittäjät eivät joko lue ehtoja kunnolla tai sitten eivät ymmärrä mitä ne käytännösssä tarkoittaa.esitetään siinä valossa, että oikeen kovasti houkuttelee!
Jos siinä totuuden mukaisesti kerrottaisiin -ja yksilöitäisiin edes muutamalla esimerkillä, niistä vakavista riskeistä, joita tuosta sopparin allekirjoituksesta voi seurata...Nii eihän se kauppa sit kävis! Ei tulis uusia yrittäjiä Laatutakuulle. - pelataan
Lt tota sopparia kirjoitti:
Eli kun ostat asiakaspaketin Laatutakuulta pankkilainan avulla, niin saatat menettää pakettis 7 kk:n jälkeen! Eli sit on tulot nollilla, mut toi pankkivelka lankee joka kuukaus maksettavaks, niinku Manulle illallinen.
Tuskin kukaan asuntookaan ostais, jos tietäs että kämppä SAATTAA jäädä esim. maantiejyrän alle, Mut myyjä takaa 6 kuukautta, et niin ei käy?!Toimitusjohtaja kehuskeli taannoin, miten LT työllistää esim. työttömiä ja on siten oikein yhteiskunnallisestikin hyvä juttu. No joo... ensin olet työtön ja Laatutakuun jälkeen työtön, velkainen ja mahdollisesti myös työkyvytön. Kuinkahan monta perhettäkin on mahtanut hajota LT:n myötävaikutuksella, kun koti on mennyt alta ja velkakuorma kaatunut niskaan?
- kilahti aivoissani
pelataan kirjoitti:
Toimitusjohtaja kehuskeli taannoin, miten LT työllistää esim. työttömiä ja on siten oikein yhteiskunnallisestikin hyvä juttu. No joo... ensin olet työtön ja Laatutakuun jälkeen työtön, velkainen ja mahdollisesti myös työkyvytön. Kuinkahan monta perhettäkin on mahtanut hajota LT:n myötävaikutuksella, kun koti on mennyt alta ja velkakuorma kaatunut niskaan?
että monikohan avioliitto esim. ei ole kestänyt tätä rumbaa. Siis jos toinen on halunnut yrittäjäksi ja toinen taas ei... Itse olen yh ja satavarmasti tiedän, että exä olisi taistellut kynsin ja hampain tätä vastaan. Toisaalta yrittäminen on minulla "verissä". En ole heittänyt vielä kirvestä kaivoon, vaikka lt:sta eroon pääsinkin, tosin maksoin ja edelleenkin maksan siitä kovaa hintaa, ulosotto ja intrum on hanskassa toistaiseksi eli olen tehnyt maksusopimuksen heidän kanssaan. Toisaalta nyt, kun olen erossa lt:sta ja olen tämän asianajajalta varmistanut, voin jatkaa yritystoimintaani omiin nimiini, sopimukseni on nyt kerta kaikkiaan loppu heidän kanssaan. Kelatkaa miltä tuntui, kun sain ensimmäisen tilini, ei euroakaan lt:lle. Asiakkaita osaan hankkia itsekin, en tarvitse siihen kovalla työllä ansaitsemastani tuotosta 19 %:n välistävetäjää, silläkin rahalla maksan monen monta laskua. Jos jotain lt opetti, niin ainakin sen, että katson tosi tarkkaan paperit joihin nimeni laitan. Yleensä pyydän kotiin luettavaksi ja luetutan vielä juristilla, löytyykö porsaanreikiä. Vieläkin elän taloudellisesti veitsenterällä, mutta en voi muuta kuin uskoa ja toivoa, että lopulta saan velkani hoidettua.
Olin jossain vaiheessa "lt-aikana" jo henkisesti niin loppu, että ajattelin hakea apua jostain, mutta kun on tällanen perisuomalainen sisupussi olen, en kerta kaikkiaan voinut antaa periksi. Ymmärrän ja elän mukana yrittäjien kanssa, jotka menettivät omaisuutensa ja luottotietonsa; se voisin olla myös minä ja kenties joku päivä olenkin. Olen myös todella turhautunut siitä, että tällainen jo valmiiksi kouliintunut yrittäjä menettää kaiken, nythän hän kaiken oppineena ja kokeneena olisi amerikanmalliin haluttua yrittäjäainesta markkinoilla. - kävi minulle.
Lt tota sopparia kirjoitti:
Tuskin kukaan asuntookaan ostais, jos tietäs että kämppä SAATTAA jäädä esim. maantiejyrän alle, Mut myyjä takaa 6 kuukautta, et niin ei käy?!Eli ostin asiakaspaketin viiden vuoden pankkilainalla, mutta koko paketin menetin kahden vuoden jälkeen.
Eikä ollut omaa syytä, vaan muutot ja fuusioitumiset olivat syynä minunkin asiakaskatooni.
Siinähän sit ihmettelin, kun sopimus tehty viideksi vuodeksi, kuten pankkilainakin, että miten tästä oikein selviää ja millä makselee laatutakuun lainaa ja omaa asuntolainaa, muusta elämisestä puhumattakaan!
No niinhän minäkin; yhtä tyhmänä kuin muutkin, pakon sanelemana tein alihankintaa ja ostin lisä-asiakaspaketin lisälainalla.( joista yksi muutti )
Ja loppuhan onkin sitten tuota samaa litaniaa, mitä muutkin ovat täällä valitelleet, elikkäs: Meni terveys, luottotiedot, auto ja asunto!!
...Että tämä yleisin tapa päästä Laatutakuusta eroon!! - kannaltahan
pelataan kirjoitti:
Toimitusjohtaja kehuskeli taannoin, miten LT työllistää esim. työttömiä ja on siten oikein yhteiskunnallisestikin hyvä juttu. No joo... ensin olet työtön ja Laatutakuun jälkeen työtön, velkainen ja mahdollisesti myös työkyvytön. Kuinkahan monta perhettäkin on mahtanut hajota LT:n myötävaikutuksella, kun koti on mennyt alta ja velkakuorma kaatunut niskaan?
Laatutakuu taitaa olla aika paha juttu.
Näitä kertomuksia kun täältä lukee, niin ei voi muuta kuin ihmetellä, että kuinkahan paljon meitä Laatutakuu-yrittäjiä onkaan ajautunut yhteiskunnan elätettäviksi?
- Siis huolestu jo, oi armas yhteiskunta ja tee jotain! ...Auta jo meitä, jotka emme mistään apua ja oikeutta saa!!! - Jossu
Jossu kirjoitti:
Tämä lukee varmasti sopimuksessa, jos Laatutakuun ehdot ei houkuttele, on aina mahdollisuus myös muuhun. Suurin ongelma lienee, että aloittavat Laatutakuu yrittäjät eivät joko lue ehtoja kunnolla tai sitten eivät ymmärrä mitä ne käytännösssä tarkoittaa.työntekijän "ostaminen" henkilöstövuokrausfirmalta, nimittäin jos sulla on vara palkata oikein oma työntekijäkin. Meidän laatutakuulaisten sopimuksissa se tarkoittaa käytännössä sitä, että jos en itse pysty hoitamaan sovittua siivoussopimusta, olen menettänyt asiakkaan, josta taas seuraa, että laatutakuu ei auta minua hankkimaan tilalle uutta, josta taas seuraa, että jos en sitä itsekään onnistu saamaan, on minulla yksi asiakas vähemmän, josta taas seuraa, että tuloni vähenevät, josta taas seuraa....
- yrittäjän
Jossu kirjoitti:
työntekijän "ostaminen" henkilöstövuokrausfirmalta, nimittäin jos sulla on vara palkata oikein oma työntekijäkin. Meidän laatutakuulaisten sopimuksissa se tarkoittaa käytännössä sitä, että jos en itse pysty hoitamaan sovittua siivoussopimusta, olen menettänyt asiakkaan, josta taas seuraa, että laatutakuu ei auta minua hankkimaan tilalle uutta, josta taas seuraa, että jos en sitä itsekään onnistu saamaan, on minulla yksi asiakas vähemmän, josta taas seuraa, että tuloni vähenevät, josta taas seuraa....
ei laatutakuu-hommissa (muuten tarvitsee fyysisessä työssään käsiä ja jalkoja), joka loukkasi kätensä olkavartta myöten melko pahasti työtä tehdessään. Joutui leikkausoperaatioon, lääkäri määräsi käden lepotilaan toistaiseksi kuukaudeksi, tulevasta sairausloman pituudesta ei ole tietoa. Kyseessä on oikea käsi ja oikeakätinen yrittäjä. Hän joutui näillä näppylöin luopumaan määräämättömäksi ajaksi työstään. Homma on sen verta spesiaalia, että kukaan ei voi hänen 30 vuoden kokemustaan näin äkkiseltään paikata, joten vaikka ehkä rahaa löytyisi, niin tekijää ei... En valitettavasti voi paljastaa, minkä alan yrittäjästä on kyse, mutta kaukana näistä siivous- ja kiinteistöalan hommista.
Jotenkin vaan tämä yrittäjän homma on lähes tulkoon lainsuojatonta vähän joka alalla, se on nyt ainakin tullut selväksi. Tämän kyseisen yrittäjän nyt ei ainakaan tarvitse hoidella maksuja välistävetäjälle eli fr-antajalle, koska ei mihinkään ketjuihin kuulu. - Tuleva ex-yrittäjä
sitten kirjoitti:
vaikka kirjoista, mikä on KOHTUULLISTA JA MORAALISESTI ARVELLUTTAVAA. "En tunne Laatutakuu-ketjua, mutta ihan normaalilta tuo kuullostaa". Voi kuulostaa, mutta ei ole. Jos sulle lätkäistään parikymmentä sivua sopimustekstiä eteen, eikä anneta sitä kotiin mukaan luettavaksi, vaan on valittava ota tai jätä -tyyli, on moni sen nimensä sinne vetänyt. Yleensä syy on työpaikan puute, joka halutaan näin itse luoda. Jos sun palkasta otetaan vero- sekä työeläkemaksujen lisäksi joku 19 %:n "lisämaksu" siitä ilosta, että työnantajasi on järjestänyt sinulle työpaikan, maksaisitko ilolla? En minä ainakaan, protestoisin ja niin tekisi aivan varmasti moni muukin. Monet näistä laatutakuuyrittäjistä olisivat valmiita maksamaan kyllä kohtuullisen rojaltin sekä maksamaan asiakkaista kohtuullisen summan, mutta kun ei edes anneta asiakkaita ostettavaksi, vaan vedetään naru niin tiukalle, että yritys ajetaan konkursiin, jonka jälkeen haaskalinnut eli lt:n väki vie asiakkaat ja myy ne edelleen. Edes siivouspalvelun ostavalla asiakkaalla ei ole valtaa näköjään oman siivoojansa palkkaamisessa.
Niin kyllähän heidän pitäisi toimia niiden eettisten sääntöjen mukaan ja antaa kaikki sopimustekstit, käsikirjat ja ennenkaikkea ne eettiset säännöt luettavaksi ennen allekirjoitusta... Itse sain vain sopimustekstin luettavaksi... ja kaikki muu vasta allekirjoituksen jälkeen... Ihmettelen vain tätä touhua, että miksi pitää noin pettämällä ottaa.... jos joku sanoo että normi käyntäntö liike-elämässä, niin pöh, tuskimpa tälläinen nyt ihan normaalia on liike-elämässäkään...
- Totuus?
Mitenkä olette päätyneet tollaiseen prosenttilukuun? Pitää sisällään ainakin kirjanpidon. Jos et itse pysty hoitamaan kirjanpitoa, niin jollekkin siitä on maksettava.
- Toinen totuus
sitten kirjoitti:
Täälläpäs noi prosentit muuttuvat aina kirjoittajan mukaan. Mukana on varmaankin kirjanpito, mikä ei missään ole ilmaista.Mikä on oikea totuus noissa prosenteissa?
- Verestää!!!
Toinen totuus kirjoitti:
Täälläpäs noi prosentit muuttuvat aina kirjoittajan mukaan. Mukana on varmaankin kirjanpito, mikä ei missään ole ilmaista.Mikä on oikea totuus noissa prosenteissa?
laskea sen niin, että viidessä vuodessa menetät kahdenvuoden liikevaihdon. Jos teet paljon töitä menetät vielä enemmän. Onnea vain ilmaistyäntekijälle.
- petoksella ketjuun
Tuleva ex-yrittäjä kirjoitti:
Niin kyllähän heidän pitäisi toimia niiden eettisten sääntöjen mukaan ja antaa kaikki sopimustekstit, käsikirjat ja ennenkaikkea ne eettiset säännöt luettavaksi ennen allekirjoitusta... Itse sain vain sopimustekstin luettavaksi... ja kaikki muu vasta allekirjoituksen jälkeen... Ihmettelen vain tätä touhua, että miksi pitää noin pettämällä ottaa.... jos joku sanoo että normi käyntäntö liike-elämässä, niin pöh, tuskimpa tälläinen nyt ihan normaalia on liike-elämässäkään...
Jep, samoin ihmettelen minäkin tuollaista pettämällä ketjuun ottamista eli ei anneta ehdokkaille riittävää tietoa päätöksen tekoon... mutta uskokaa vain tälläisen kokeneet, ne jotka ovat rekrytoineet näin, kärsivät kyllä teostaan ja käytöksestään itsekin ja se kuka pettää on oikeasti se sairasihminen! Pettämisestä kärsii kaikki osapuolet... Itse olen myös tullut petetyksi, mutta en onneksi menetä mitään tuossa petoksessa, ainoastaan tehnyt monta turhaa vuotta paikassa jossa en halua olla!! Se sapettaa, elämä on lyhyt ja kaikkea turhaa haluaisi välttää...
- petoksella ketjuun
urittaja kirjoitti:
Hei Haloo! Noin puhuu, joka ei tiedä LT-ketjusta mitään. Ensinnäkin "tuleva uus yrittäjä" sumutetaan mahdottomaan sopimusviidakkoon n.1-2vk:ssa, eli sun pitää sisäistää kaikki sopimuksen pykälät siinä ajassa JA HUOM! VIELÄ SUORITTAA TYÖSI, ELI hoitaa asiakassuhteesi SEKÄ SIIVOTA as.kohteet, mitään sulle ei kerrota kohteista ENNENKUIN olet allekirjoittanut sopimuksen JA VIELÄ SE ,ETTÄ SIIHEN MENNESSÄ SINUT ON JO SAATU PUHUTTUA TILANTEESEEN, ETTÄ SUOSTUT SOPIMUKSEEN. AINA se yhdyshenkilö ei edes tiedä MITÄ PUHUU VAAN KAIKKI NS. VIRALLINEN TIETO TULEE LAATUTAKUUKETJUN TOIM.JOHTAJALTA.
Ei se toimitusjohtajan syy ole, jos rekrytoija antaa väärässä järjestyksessä asiat yrittäjä-ehdokkaalle.. rekrytoijalla varmaan tieto kuinka asiat tulee hoitaa, rekrytointihan on hänen työtänsä ja eettiset säännöt nimenomaan tämän rekrytoijan ohjeet ensisijaisesti kuinka tulee toimia!!! Mutta jos rekrytoija taitaa valehtelun, niin osaa saada näyttämään kaiken yrittäjän syyltä ja valehtelee varmaan toimitusjohtajallekin vakuuttavasti. Se on sitä kaksinaamaisuutta se ja yrittäjän vaikea puolustaa edes itseään. Narsismin piirteitä. Tälläinen narsismi myrkyttää kyllä oikeasti ilmapiiriä.
- Petoksella ketjuun
petoksella ketjuun kirjoitti:
Jep, samoin ihmettelen minäkin tuollaista pettämällä ketjuun ottamista eli ei anneta ehdokkaille riittävää tietoa päätöksen tekoon... mutta uskokaa vain tälläisen kokeneet, ne jotka ovat rekrytoineet näin, kärsivät kyllä teostaan ja käytöksestään itsekin ja se kuka pettää on oikeasti se sairasihminen! Pettämisestä kärsii kaikki osapuolet... Itse olen myös tullut petetyksi, mutta en onneksi menetä mitään tuossa petoksessa, ainoastaan tehnyt monta turhaa vuotta paikassa jossa en halua olla!! Se sapettaa, elämä on lyhyt ja kaikkea turhaa haluaisi välttää...
Sanotaan, on oma syy jos erehtyy .. mutta kuka on niin julkea että käyttää erehdystä hyväkseen... (Hyväksikäyttö on petos eli rikos!)
- issiii
Ei se toimitusjohtajan syy ole, jos rekrytoija antaa väärässä järjestyksessä asiat yrittäjä-ehdokkaalle.. rekrytoijalla varmaan tieto kuinka asiat tulee hoitaa, rekrytointihan on hänen työtänsä ja eettiset säännöt nimenomaan tämän rekrytoijan ohjeet ensisijaisesti kuinka tulee toimia!!! Mutta jos rekrytoija taitaa valehtelun, niin osaa saada näyttämään kaiken yrittäjän syyltä ja valehtelee varmaan toimitusjohtajallekin vakuuttavasti. Se on sitä kaksinaamaisuutta se ja yrittäjän vaikea puolustaa edes itseään. Narsismin piirteitä. Tälläinen narsismi myrkyttää kyllä oikeasti ilmapiiriä.
tietää miten homma menee. Ainahan sitä voi piiloutua alaistensa selän taakse. Paskat saa vain se toinen silmilleen. Uskookohan nämä itsekkin noihin juttuihin? jos uskoo se kertoo paljon aö:tä.
- ei olis pitänyt
Juuri näin kävi mullakin, asiakaskohteet sai tietää vasta, kun nimet oli sopimuksessa. Koitin kysellä niitä moneen kertaan ennen allekirjoittamista, mut mitään ei tihkunut. Aavistelin, että varmasti saan jotkut mahdottomat alueet ja niinhän siinä kävi, kohteita ei ollut mahdollista siivota niin kuin asiakkaat toivoivat ja mihin olivat tottuneet. Kohteissa oli aikarajoituksia eli jotain piti siivota johonkin mennessä. Mutta kun kahdessa kohteessani oli samat aikarajat. Siinä sitten sumplittiin jotain ja toinen asiakas jousti, mutta aika näytti, ettei järjestely sopinut kuitenkaan. Ja itsellä päivä venyi sen takia 12 -tuntiseksi...
Nää Laatutakuun ihmiset on suorastaan petkuttajia!! Mutta heillä on käytössään varmasti huippujuristit... sopimuksen muotoakin muutetaan jatkuvasti, ettei vaan löydy porsaanreikiä, jotka tekis edullisemmaksi asioita yrittäjän kannalta jos jotain riitaa tulee. - ei olis pitänyt
Laatutakuun ehdot kirjoitti:
esitetään siinä valossa, että oikeen kovasti houkuttelee!
Jos siinä totuuden mukaisesti kerrottaisiin -ja yksilöitäisiin edes muutamalla esimerkillä, niistä vakavista riskeistä, joita tuosta sopparin allekirjoituksesta voi seurata...Nii eihän se kauppa sit kävis! Ei tulis uusia yrittäjiä Laatutakuulle.Mitään negatiivista ei rekryssä kerrota. Maalataan niin vaaleapunainen kuva kaikesta. Painotetaan koko ajan sitä, kuinka paljon tulee tienaamaan.
Itse koitin monta eri kertaa kysyä, että kuinka moni on lopettanut tai joutunut lopettamaan. Aluepäällikkö ja rejrytoija katsoivat toisiaan, enkä saanut mitään järkevää vastausta. Tai vastattiin ympäripyöreitä. Tiesin, että nyt on jotain mätää, mutta olin tilanteessa, että oli pakko yrittää jotain... Vaikka sitten riskillä... - yöllinen kulkija vaa
Juuri näin kävi mullakin, asiakaskohteet sai tietää vasta, kun nimet oli sopimuksessa. Koitin kysellä niitä moneen kertaan ennen allekirjoittamista, mut mitään ei tihkunut. Aavistelin, että varmasti saan jotkut mahdottomat alueet ja niinhän siinä kävi, kohteita ei ollut mahdollista siivota niin kuin asiakkaat toivoivat ja mihin olivat tottuneet. Kohteissa oli aikarajoituksia eli jotain piti siivota johonkin mennessä. Mutta kun kahdessa kohteessani oli samat aikarajat. Siinä sitten sumplittiin jotain ja toinen asiakas jousti, mutta aika näytti, ettei järjestely sopinut kuitenkaan. Ja itsellä päivä venyi sen takia 12 -tuntiseksi...
Nää Laatutakuun ihmiset on suorastaan petkuttajia!! Mutta heillä on käytössään varmasti huippujuristit... sopimuksen muotoakin muutetaan jatkuvasti, ettei vaan löydy porsaanreikiä, jotka tekis edullisemmaksi asioita yrittäjän kannalta jos jotain riitaa tulee.On se kumma kun tuo paskatakuu saa vielä porskuttaa. Vielä sama meno jatkuu vaikka pelottelija täti läksi. Ai niin, onhan sielä se jee jee tyyppi.
Ei niillä mitää huippujuristia ole pelottelevat vain.
Bisnes on bisnes. Otahan toinen asenne ja hymyssä suin , puhtain hampain tee ylipitkää päivää ja tienaa laatutakuulle rahaa, jotta voivat ottaa lisää hyväuskoisia höppänöi ketjuun. Jos huonosti menee, muista vika on vain yksin sinun, SINUN! - omenapuu
Nää Laatutakuun ihmiset on suorastaan petkuttajia!! Mutta heillä on käytössään varmasti huippujuristit... sopimuksen muotoakin muutetaan jatkuvasti, ettei vaan löydy porsaanreikiä, jotka tekis edullisemmaksi asioita yrittäjän kannalta jos jotain riitaa tulee.Sama täällä! Se on karu totuus!
- Virheistä oppii....
tuo kirjoitti:
"vastentahtoinen yrittäjyys". Se on aika osuva niissä tapauksissa, joissa henkilö on esim. työtön ja on työllistänyt itse itsensä perustamalla yrityksen tässä tapauksessa laatutakuun kautta, joka sitten alkaa syömään hänen leipäänsä ja ketju kulkee, työtön > yrittäjä > konkurssin tehnyt yrittäjä > työtön > varaton... Mihin sen työn tuoma ansio katosi tällä välin, yrittäjähän nimittäin veti tosi pitkää päivää ja tienasi hyvät rahat, joista suuri osa hupeni laatutakuun rojalteihin, loput muihin laskuihin ja viimeiset eurot näkkileipäpakettiin.
Täällä on porattu jopa kotipizzan rojalteista, mutta ne eivät ole mitään tähän verrattuna. Sitä paitsi pizzanpaistajalla on ainakin syötävää ja pahimmassa tapauksessa voi yöpyä vaikka oman pizzerian keittiön lattialle. Mihin menee siivousalan yrittäjä, kun kotikin viedään alta?Niinpä, samaa olen usein miettinyt. Tein kaiken kuten piti, ohjekirjan mukaan, asiakkaat olivat koko sopimuskauden tyytyväisiä, töitä niin paljon ettei tunteja voi kertoa, koska kukaan ei uskoisi(!!!!) paitsi tietenkin toinen Laatutakuu-yrittäjä.Silti, vaikka asiakkaita enemmän kuin "tarvitsi", en selvinnyt perusmaksuista, Royal, vakuutus,auto,laina, vuokra. En tiedä miten selvisin hengissä, luulin todella joutuvani välillä suljetulle osastolle, oli hirveintä huomata olevansa vain "lypsylehmä", edes tukea ei saanut! Nostan hattua meille kaikille, ja toivon ettei kukaan katkeroituisi tästä riistosta; olimme vain hetken hyväuskoisia, kuten minäkin ajattelin että työnteko Suomessa kannattaa. Nyt tiedämme paremmin. Itse maksan kiltisti velkani, itsehän sen läpyskän allekirjoitinkin.
- LT:n entinen orja
Vastentahtoisesta yrittäjyydestä:
http://www.pam.fi/tama_on_pam/toimintasuunnitelma_ja-kertomus/toimintasuunnitelma_vuodelle_200/- tästä tuli hyvät fiilarit
Mitä jos me siivousalan yrittäjät perustaisimme oman yhdistyksen? Siis tällaiset pienyrittäjät,joissa toimii 1-2 henkilöä. Jäsenmaksuja ei kerättäisi lainkaan ja kysymyksiä ongelmatilanteista voisi esittää sekä jos jollain on hyviä idiksiä. Tiedotus voisi toimia vaikka sähköpostitse, jäseniä ei liene niin kovin montaa. Tietäisimme ainakin, kuka asiaamme ajaa, me itse. En tiedä yhdistyksen perustamisen juridisesta puolesta, mutta eiköhän se aika yksinkertaista ole. Tuo PAM on olemassa, mutta eikö se ole työntekijöille tarkoitettu, ei yrityksille, kertokaa jos olen väärässä.
Esimerkkinä: Joku heittää porukalle kysymyksen, joka hiertää häntä, vastauksia saa antaa kuka tahansa yrittäjä. Jollain taas on hyvä idis, hän heittää sen koko porukalle, että näin tämä homma pitää hoitaa etc. Liittyminen ei sinänsä velvoittaisi mihinkään muuhun kuin "auta kaveria mäessä, älä mäen alla". - kiinnostaa kovasti
tästä tuli hyvät fiilarit kirjoitti:
Mitä jos me siivousalan yrittäjät perustaisimme oman yhdistyksen? Siis tällaiset pienyrittäjät,joissa toimii 1-2 henkilöä. Jäsenmaksuja ei kerättäisi lainkaan ja kysymyksiä ongelmatilanteista voisi esittää sekä jos jollain on hyviä idiksiä. Tiedotus voisi toimia vaikka sähköpostitse, jäseniä ei liene niin kovin montaa. Tietäisimme ainakin, kuka asiaamme ajaa, me itse. En tiedä yhdistyksen perustamisen juridisesta puolesta, mutta eiköhän se aika yksinkertaista ole. Tuo PAM on olemassa, mutta eikö se ole työntekijöille tarkoitettu, ei yrityksille, kertokaa jos olen väärässä.
Esimerkkinä: Joku heittää porukalle kysymyksen, joka hiertää häntä, vastauksia saa antaa kuka tahansa yrittäjä. Jollain taas on hyvä idis, hän heittää sen koko porukalle, että näin tämä homma pitää hoitaa etc. Liittyminen ei sinänsä velvoittaisi mihinkään muuhun kuin "auta kaveria mäessä, älä mäen alla".Koska Suomen Yrittäjäin Keskusliitosta, niin kaunista puhetta kuin sainkin puhelimitse, en saanut mitään minun pikku siivousfirmaani koskevaa infoa enkä tukea. Tuntui, että siellä ei oikeasti välitetty meidän ongelmista. Eikä eduskunta eikä presidentti eikä oikeuslaitos... Kai tässä on itse tartuttava asioiden hoitoon itse kunkin, täällä surkuttelu on ajan haaskausta. Tosin suru ja turhautuneisuus on purettava ja täällä (kiitos foorumin ylläpitäjän suopea suhtautuminen sananvapauteen, mistä ei kaikkia foorumeita voi kunnioittaa)foorumilla se on mahdollista, keep on going...
- kuulostaa
tästä tuli hyvät fiilarit kirjoitti:
Esimerkkinä: Joku heittää porukalle kysymyksen, joka hiertää häntä, vastauksia saa antaa kuka tahansa yrittäjä. Jollain taas on hyvä idis, hän heittää sen koko porukalle, että näin tämä homma pitää hoitaa etc. Liittyminen ei sinänsä velvoittaisi mihinkään muuhun kuin "auta kaveria mäessä, älä mäen alla".vanhalta kunnon talkoohengeltä. Ihmiset auttoivat ennen aikaan toinen toisiaan, kun oli tarve. En mä ainakaan funtsaile hirveästi, että jos mä jonkun idiksen kavereille heitän, häviän siinä jotain itse, voin palkaksi saada sata kertaa paremman vinkin.
- tietoa?
Olisipa kiinnostava tietää, millaisia esityksiä PAM on tehnyt vastentahtoisen yrittäjyyden estämiseksi. Sinänsä mielenkiintoista, että näihin ongelmiin on sielläkin kiinnitetty huomiota, vaikka kyse on "yrittäjistä".
- kävijöitä
mutta miksi ne ei uskalla sanoa mitään. Ei pelkoa, mäkin uskalsin ja tässä mä vaan porskutan.
- myrskyn jälkeen
ja mä tsekkaan, että skidit on nukkumassa miehen vieressä, on ne.. maailman ihanin näky. Nyt nukkumaan, aamukuudesta on seuraava kohde, onneks mies hoitaa skidit, kun ei hänellä ole työpaikkaa. Mä olen aivan loppu, mutta muutakaan ei täällä kehä III:n ulkopuolella ollut tarjolla. Pitäiskö mun kiittää Laatutakuuta... kai mun sit pitäis, joten kiitos ja hyvää yötääääääääääää..........mut herraisä mä en jaksa enää kovin kauaa, oikeesti vaikka mä miten yrittäisin. Mä olen niinkun se duracell, jolta loppu patterit just nyt.....
- oven
kiinni ja mietin nukkuisko sohvalla, vai... mietteet ei enää riitä sorry muuhun.
- mulla ei ole jälkikasvua
oven kirjoitti:
kiinni ja mietin nukkuisko sohvalla, vai... mietteet ei enää riitä sorry muuhun.
mutta onkohan minulla siihen edes eettistä oikeutta, ei näihin oloihin. Rakkautta ja huolenpitoa riittäsi, vaan kun olen naimisissa LT:n kanssa seuravat viisi vuotta.. hyvää yöt..
- menee, että
oven kirjoitti:
kun tarpeeks kauan pitkää päivää raataa, niin ei jaksa enään riisuutua ja sänkyyn kömpiä. Sohvalle vaan kaadat ittes ja oot saman tien umpiunessa!
- Heh, tässäpä arvoitus, noin niinkuin kevennykseksi: "Minkä jätät illalla tekemättä, on se aamulla tehty"...No se riisumatta jättäminen tietty; on aamulla vaatteet valmiiks puettu ja pääset jatkamaan viivytyksettä raatamistas!
- Laatutakuun oman edun
menevän itseensä. Teilläkin on pieniä lapsia, vai onko?
Itse muistan jouluaaton, jolloin lapseni vielä uskoi joulupukkiin. Ajoin aatonaaton edellisen illan todella vahvassa lumisateessa siivoamassa kohteitani ja jakamassa joululahjoja ASIAKKAILLE sopimuksen ylläpidon jatkamiseksi. Seuraavana päivänä olin niin väsynyt, etten jaksanut ostaa lahjaa omalle lapselleni... enkä sitä ennenkään...(luojankiitos sisareni oli ymmärtänyt kummina muistaa häntä barbi-nukella). Jouluaattoa edeltävät päivät olivat täysin mahdottomia LT:n aikatauluun sopiakseen. Oletko sinä Henri jäänyt paitsi tällaisia törsäysjuhlia? Onko sinulla lapsia? Jos on, niin toivon, että menet itseesi ja mietit, mitä omat lapsesi ajattelisivat vastaavassa tilanteessa... hyvää joulua joka tapauksessa.- maassa
tietää, että jos sattumoisin oletkin "väärää puoluetta", asia kostaantuu ja sen tietävät nämä herrantertut myös, hyvää yötä ja jouluja, enempiin toivotuksiin olen liian väsynyt
- entinen LT yrittäjä
Onpa mukavaa kun on näin paljon kommentteja, kun pari vuotta sitten yritettiin perustaa yrittäjien yhdistystä LT:n keskustelupalstalla, nii kävi SENSUURI ja poisti kaikki viestit. Olisi hyvä jos joku tietäisi HH:N siivousliikkeen nimen se auttaisi Yrittäjää joka taistelee oikeudessa, hävisi käräjäoikeudessa ja nyt pitäisi viedä asia välimiesoikeuteen, joka on yrittäjälle tosi kallista.Lisää komentteja nykyiset ja vanhat yrittäjät
- kesti kroppa.
Ensin revähti käsi liian suuria taakkoja kantaessa. Sain hyvän työntekijän, mutta palkkakulujen jälk. ei itselle mitään jäänytkään. Siitähän tuo alamäki rupesi oikein vauhdilla kasvamaan. Eli rojaltit, Lt.n lainaerät ym. jäi rästiin. Sairasloman jälkeen jatkoin taas töitä hullun lailla. Ensin kipeytyi kantapää.( Marssimurtuma, oli lääkärin diagnoosi. ) Noh, muutamaan kuukauteen en astunut kantapäälle, vaan varpastelin. Ja kun tuo siivoojan työ on kävelemistä koko 12-18 tuntia, niin arvata saattaa että jalkalihakset oli kipeänä! Pahaksi onneksi sitten käsi kipeytyi niin pahaksi, ettei edes kampa pysynyt kädessä, joten oli pakko taas jäädä sairikselle.. Kättä kun ei voi ontua! Ja alamäki senkun jyrkkeni.. Ja tätähän sitten jatkui alihankintoineen ja sairaslomineen oman aikansa, kunnes se alamäki päättyi suureen kus-lammikkoon, johon suurin osa meistä Lt-yrittäjistä lopulta loiskahtaa!! Lopulta pääsin LT:sta eroon, kus en enää loppuun asti rääkättynä jaksanut muuta kuin nostaa kädet pystyyn ja antaa mennä. Ja menihän siinä sitten terveyden lisäksi kaikki omaisuus, joka oli ennen Laatutakuu-yrittäjyyttä hankittu.
- TAKKUILUA?
kesti kroppa. kirjoitti:
Ensin revähti käsi liian suuria taakkoja kantaessa. Sain hyvän työntekijän, mutta palkkakulujen jälk. ei itselle mitään jäänytkään. Siitähän tuo alamäki rupesi oikein vauhdilla kasvamaan. Eli rojaltit, Lt.n lainaerät ym. jäi rästiin. Sairasloman jälkeen jatkoin taas töitä hullun lailla. Ensin kipeytyi kantapää.( Marssimurtuma, oli lääkärin diagnoosi. ) Noh, muutamaan kuukauteen en astunut kantapäälle, vaan varpastelin. Ja kun tuo siivoojan työ on kävelemistä koko 12-18 tuntia, niin arvata saattaa että jalkalihakset oli kipeänä! Pahaksi onneksi sitten käsi kipeytyi niin pahaksi, ettei edes kampa pysynyt kädessä, joten oli pakko taas jäädä sairikselle.. Kättä kun ei voi ontua! Ja alamäki senkun jyrkkeni.. Ja tätähän sitten jatkui alihankintoineen ja sairaslomineen oman aikansa, kunnes se alamäki päättyi suureen kus-lammikkoon, johon suurin osa meistä Lt-yrittäjistä lopulta loiskahtaa!! Lopulta pääsin LT:sta eroon, kus en enää loppuun asti rääkättynä jaksanut muuta kuin nostaa kädet pystyyn ja antaa mennä. Ja menihän siinä sitten terveyden lisäksi kaikki omaisuus, joka oli ennen Laatutakuu-yrittäjyyttä hankittu.
..Laatutakkuilua alusta asti. Sopimusrikkomus kai sekin, että sitä luvattua tukea ei ole saanut tarvitessaan. Myös asiakas joutunut peräämään sovittuja asioita LT:lta. Puhelimeen ei vastata koskaan, jos soitat omasta kännykästäsi selvittääksesi asiakkaasi (tai omia) asioita. Mutta kun soitat asiakkaan lankapuhelimesta,( numero siis tuntematon ) niin heti vastataan. YRITTÄJIEN NROT TALLENNETTU, JOTTA TIEDETÄÄN OLLA VASTAAMATTA TURHIIN PUHELUIHIN! Kaikki puheet ja lupaukset pyörretään tyyliin: Nyt muistat väärin. / Nyt olet käsittänyt väärin. / Eihän sellaista ole sovittu! Nämä repliikit lienee kaikille tuttuja. KUULUVAT LT.N VAKIOLAUSEISIIN. Kun sitten väistämättä koittaa se aika, että yrität sairauteesi vedoten päästä irti LT:sta, niin alkaa taas törkeä valehtelu ja harhaanjohtaminen: " Ymmärräthän että lopettaessasi kesken, et saa vuoteen harjoittaa siivoustoimintaa ja siten kilpailla"...Vaikka hyvin tiedetään että sopimuksessa ainoastaan kielletään harjoittamasta vastaavanlaista toimintaa LT:n kanssa. Ts. Francice-toimintaa! Entäpä sitten se takuu 6kk, jos menetät asiakkaan ilman omaa syytäsi? Minulle(kin) kävi niin ja sain uuden kohteen tilalle. Mutta kyessäni "entä jos tämäkin asiakas lakkauttaa toimipisteensä, vastattiin että kohde korvataan vain kerran...Ei kuulemma riitä rahkeet, jos niitä koko ajan ollaan korvaamassa! No yrittäjän rahkeet kyllä riittää, sehän on vaan ottanut hirveän lainan 6:n kk ns "takuulla". -Muistelen vaan ettei ollut sopimuksia tehdessä mitään mainintaa tuosta kertakorvauksesta? Mutta jos käy, kuten minulle ostettuani lisäpaketin ( 60,000 mk alvit ) että asiakas 7 kk kuluttua muuttaa muualle, ei takuu tietenkään ole voimassa. Ja se lisäpäkettihan tietenkin oli pakko ostaa, kun ei siitä peruspaketista kulujen jälkeen jäänyt edes minimitoimeentuloa! -Mutta kasvoipahan velkataakkani kestämättömäksi!! Hoh hoijaa. Jatkonhan kaikki arvaa: Se tuttu litania, eli VELKAKIERRE, UUPUMUS, LOPPUUNPALAMINEN, LUOTTOTIEDOT, ULOSOTTO, KODIN MENETYS JNE...Mutta nyt pitkällä sairaslomalla ja LT:sta irtipäässeenä saa levätä (kun ei muuhun kykene) kunnolla. Joulukiireitäkään ei ole, kun ei rahattomana tarvitse ruuhkaisissa kaupoissa kierrellä. -Että tässäpä tätä Laatutakuu-yrittäjäsaldoa noin joululukemiseksi onnekkaammille.
- KESKIMÄÄRÄINEN
TAKKUILUA? kirjoitti:
..Laatutakkuilua alusta asti. Sopimusrikkomus kai sekin, että sitä luvattua tukea ei ole saanut tarvitessaan. Myös asiakas joutunut peräämään sovittuja asioita LT:lta. Puhelimeen ei vastata koskaan, jos soitat omasta kännykästäsi selvittääksesi asiakkaasi (tai omia) asioita. Mutta kun soitat asiakkaan lankapuhelimesta,( numero siis tuntematon ) niin heti vastataan. YRITTÄJIEN NROT TALLENNETTU, JOTTA TIEDETÄÄN OLLA VASTAAMATTA TURHIIN PUHELUIHIN! Kaikki puheet ja lupaukset pyörretään tyyliin: Nyt muistat väärin. / Nyt olet käsittänyt väärin. / Eihän sellaista ole sovittu! Nämä repliikit lienee kaikille tuttuja. KUULUVAT LT.N VAKIOLAUSEISIIN. Kun sitten väistämättä koittaa se aika, että yrität sairauteesi vedoten päästä irti LT:sta, niin alkaa taas törkeä valehtelu ja harhaanjohtaminen: " Ymmärräthän että lopettaessasi kesken, et saa vuoteen harjoittaa siivoustoimintaa ja siten kilpailla"...Vaikka hyvin tiedetään että sopimuksessa ainoastaan kielletään harjoittamasta vastaavanlaista toimintaa LT:n kanssa. Ts. Francice-toimintaa! Entäpä sitten se takuu 6kk, jos menetät asiakkaan ilman omaa syytäsi? Minulle(kin) kävi niin ja sain uuden kohteen tilalle. Mutta kyessäni "entä jos tämäkin asiakas lakkauttaa toimipisteensä, vastattiin että kohde korvataan vain kerran...Ei kuulemma riitä rahkeet, jos niitä koko ajan ollaan korvaamassa! No yrittäjän rahkeet kyllä riittää, sehän on vaan ottanut hirveän lainan 6:n kk ns "takuulla". -Muistelen vaan ettei ollut sopimuksia tehdessä mitään mainintaa tuosta kertakorvauksesta? Mutta jos käy, kuten minulle ostettuani lisäpaketin ( 60,000 mk alvit ) että asiakas 7 kk kuluttua muuttaa muualle, ei takuu tietenkään ole voimassa. Ja se lisäpäkettihan tietenkin oli pakko ostaa, kun ei siitä peruspaketista kulujen jälkeen jäänyt edes minimitoimeentuloa! -Mutta kasvoipahan velkataakkani kestämättömäksi!! Hoh hoijaa. Jatkonhan kaikki arvaa: Se tuttu litania, eli VELKAKIERRE, UUPUMUS, LOPPUUNPALAMINEN, LUOTTOTIEDOT, ULOSOTTO, KODIN MENETYS JNE...Mutta nyt pitkällä sairaslomalla ja LT:sta irtipäässeenä saa levätä (kun ei muuhun kykene) kunnolla. Joulukiireitäkään ei ole, kun ei rahattomana tarvitse ruuhkaisissa kaupoissa kierrellä. -Että tässäpä tätä Laatutakuu-yrittäjäsaldoa noin joululukemiseksi onnekkaammille.
YRITYSTOIMINNAN KESTO LIENEE N. 3 VUOTTA? EI TAIDA OLLA KETÄÄN JOKA OLISI VIISI VUOTTA SINNITELTYÄÄN VIELÄ "PYSTYSSÄ"? PAITSI TIETYSTI VELKOJILLE!!
- onkaan?
Mahtava lukea näitä viestejä, kun tietää ettei ole yksin tämän surkeuden keskellä. Toisaalta järkyttävää, että näin monelle on käynyt huonosti tuon LT-sekoilun kanssa. Niin se on, että kukaan muu kuin toinen saman kokenut ei voi meidän tilannetta ymmärtää. Itse olen saanut lähipiiriltä paljon tukea, niin henkistä kuin taloudellista, mutta vasta näitä keskusteluja lukiessa on tuntunut, että joku oikeasti ymmärtää!
Itse olen ollut entinen yrittäjä jo jonkun aikaa, mutta vieläkin nämä LT-jutut pyörivät mielessä. Oli sen verran traumatisoiva kokemus ja talousasiatkin tulevat olemaan hunningolla vielä pitkään. Tällainen "terapiaryhmä" tulee siis tarpeeseen. Olisi muuten kiinnostava tietää, paljonko meitä entisiä ja nykyisiä yrittäjiä täällä pyörii. Ajattelin, että voitaisiin tässä ketjussa "esitellä" itsemme vaikka nimimerkillä, kun noiden viestien perusteella ei osaa oikein laskeskella. Eli aloitan tässä itse:
"Hei, olen Krista, entinen Laatutakuu-yrittäjä" - Olen Viulisti
onkaan? kirjoitti:
Mahtava lukea näitä viestejä, kun tietää ettei ole yksin tämän surkeuden keskellä. Toisaalta järkyttävää, että näin monelle on käynyt huonosti tuon LT-sekoilun kanssa. Niin se on, että kukaan muu kuin toinen saman kokenut ei voi meidän tilannetta ymmärtää. Itse olen saanut lähipiiriltä paljon tukea, niin henkistä kuin taloudellista, mutta vasta näitä keskusteluja lukiessa on tuntunut, että joku oikeasti ymmärtää!
Itse olen ollut entinen yrittäjä jo jonkun aikaa, mutta vieläkin nämä LT-jutut pyörivät mielessä. Oli sen verran traumatisoiva kokemus ja talousasiatkin tulevat olemaan hunningolla vielä pitkään. Tällainen "terapiaryhmä" tulee siis tarpeeseen. Olisi muuten kiinnostava tietää, paljonko meitä entisiä ja nykyisiä yrittäjiä täällä pyörii. Ajattelin, että voitaisiin tässä ketjussa "esitellä" itsemme vaikka nimimerkillä, kun noiden viestien perusteella ei osaa oikein laskeskella. Eli aloitan tässä itse:
"Hei, olen Krista, entinen Laatutakuu-yrittäjä"Myöskin entinen LT-yrittäjä ja naispuolinen sellainen. Enkä soita viulua, on vaan tuo lempinimi jostain hamasta nuoruudesta asti mukana kulkenut.
Oli tässä erään ex-yrittäjän kanssa puhetta näistä porukka-kokoontumisista ja tuli mieleen että Ärrällä myydään PrePaid-liittymiä, hinta 20 euroa. Jos on varakänny olemassa, niin siihen tuo 20 e puhekortti ja saat salaisen numeron, joka ei ole missään tiedoissa. Tuon numeron uskaltaisi turvallisesti julkaista tällä palstalla tarvitsematta pelätä, että kukaan saa henkilöllisyyttäsi selville! Sitä kautta varmaan onnistuisi tapaamisjärjestelyt ym. -Itselläni ei valitettavasti noin suuria summia ole sijoitettavaksi, mutta onneksi eivät kaikki (läheskään) ex-laatutakkuiset ole yhtä kurjassa jamassa kuin esim. minä.
...Ja samaa mieltä kanssasi; tästä palstasta saa voimia! Hyvää joulumieltä sinulle ja muille!! - ajattelin
Olen Viulisti kirjoitti:
Myöskin entinen LT-yrittäjä ja naispuolinen sellainen. Enkä soita viulua, on vaan tuo lempinimi jostain hamasta nuoruudesta asti mukana kulkenut.
Oli tässä erään ex-yrittäjän kanssa puhetta näistä porukka-kokoontumisista ja tuli mieleen että Ärrällä myydään PrePaid-liittymiä, hinta 20 euroa. Jos on varakänny olemassa, niin siihen tuo 20 e puhekortti ja saat salaisen numeron, joka ei ole missään tiedoissa. Tuon numeron uskaltaisi turvallisesti julkaista tällä palstalla tarvitsematta pelätä, että kukaan saa henkilöllisyyttäsi selville! Sitä kautta varmaan onnistuisi tapaamisjärjestelyt ym. -Itselläni ei valitettavasti noin suuria summia ole sijoitettavaksi, mutta onneksi eivät kaikki (läheskään) ex-laatutakkuiset ole yhtä kurjassa jamassa kuin esim. minä.
...Ja samaa mieltä kanssasi; tästä palstasta saa voimia! Hyvää joulumieltä sinulle ja muille!!...sen verran, että ne Lt-yrittäjiltä saadut palautteet eivät tosiaankaan voineet kovin mairittelevia olla! Voisikohan joku Lakimies saada/vaatia niitä nähdäkseen, josko niistä nyt esim. käräjillä mitään apua olisi?
Toivoisin vaan niin kovasti apuja sille URHEALLE, jolla on vielä ollut sen verran voimia, että on jaksanut lähteä LT:n tuulimyllyjä vastaan taistelemaan!! - yrittäjä ja
ajattelin kirjoitti:
...sen verran, että ne Lt-yrittäjiltä saadut palautteet eivät tosiaankaan voineet kovin mairittelevia olla! Voisikohan joku Lakimies saada/vaatia niitä nähdäkseen, josko niistä nyt esim. käräjillä mitään apua olisi?
Toivoisin vaan niin kovasti apuja sille URHEALLE, jolla on vielä ollut sen verran voimia, että on jaksanut lähteä LT:n tuulimyllyjä vastaan taistelemaan!!ja olis meitä ollut lisääkin, mutta kuten tuolla mainittiin, asianajajat alkavat seuraavaksi kusetuksen eli neljä toimistoa on käyty läpi. Ainoa toivo on se oikeusturvavakuutus, jolloin vakuutusyhtiö korvaa asianajajalle hänen kulunsa mahdollisen riitatilanteen kohdatessa. Tässähän tätä riidan aihetta olisi nyt ihan sylikaupalla, joten tarvinneeko tuohon enää mitään vakuutustakaan. Olisi ollut niin tosi hyvä juttu saada tästä ensimmäisestä käräjöinnistä ennakkotapaus...
- x-yrittäjistä
Olen Viulisti kirjoitti:
Myöskin entinen LT-yrittäjä ja naispuolinen sellainen. Enkä soita viulua, on vaan tuo lempinimi jostain hamasta nuoruudesta asti mukana kulkenut.
...Ja samaa mieltä kanssasi; tästä palstasta saa voimia! Hyvää joulumieltä sinulle ja muille!!on sentään ajoissa onnistunut pääsemään laatutakuusta irti. Eivät ole YRITTÄNEET viimeiseen asti, vaan ajoissa toimineet, kun vielä jotakuinkin sielun ja ruumiinvoimat tallella! Kunnia ja onnittelut heille!!
-Täällä on nyt tullut sen verran tietoa ja varoituksia, että toivottavasti mahdollisimman moni kuuntelee kroppansa ja taloutensa hälytyskelloja, ymmärtääkseen ryhtyä ajoissa toimenpiteisiin. - Tienaa"
x-yrittäjistä kirjoitti:
on sentään ajoissa onnistunut pääsemään laatutakuusta irti. Eivät ole YRITTÄNEET viimeiseen asti, vaan ajoissa toimineet, kun vielä jotakuinkin sielun ja ruumiinvoimat tallella! Kunnia ja onnittelut heille!!
-Täällä on nyt tullut sen verran tietoa ja varoituksia, että toivottavasti mahdollisimman moni kuuntelee kroppansa ja taloutensa hälytyskelloja, ymmärtääkseen ryhtyä ajoissa toimenpiteisiin.-Ja hyvin sittenkin! Ja mikä parasta,; vähemmällä työllä. Mutta missäs kohtaa se sitten meikäläisellä niin pieleen meni? Tjaah niin, sehän tietysti alkoi silloin heti alussa. -Piti esim. saada vuokratietsikka Laatutakuun kautta, mutta jo pelkästään (!) sen perääminen kesti ja työllisti uupumukseen asti. Ja sitä paljon mainostettua tukeakin piti saada ja olisi totisesti tarvittu alussa varsinkin, vaan se nykyään tunnettu juttu, että puhelimeen ei vastata -työllisti ja sitä kautta uuvutti lisää!! Sähköpostillahan niitä yhteyksiä olisi tietenkin voinut pitää, jos vaan olisin saanut sen luvatun tietsikan... Että kyllä se uuvuttaminen aloitettiin ainakin minun kohdallani kiitettävän nopeasti. Ja sitä rataahan se jatkui. Lisähöystönä nämä vakikuviot: Asiakaskato, alihankinnat, sairaslomat, talouden romahdus...Ja lopen uupuneena kädet pystyyn LT:lle antautumisen merkiksi!
-Että sinnehän se katosi se meikälikankin omaisuus ja terveys, samaan paikkaan kuin muidenkin?? - entinen LT- yrittjä
yrittäjä ja kirjoitti:
ja olis meitä ollut lisääkin, mutta kuten tuolla mainittiin, asianajajat alkavat seuraavaksi kusetuksen eli neljä toimistoa on käyty läpi. Ainoa toivo on se oikeusturvavakuutus, jolloin vakuutusyhtiö korvaa asianajajalle hänen kulunsa mahdollisen riitatilanteen kohdatessa. Tässähän tätä riidan aihetta olisi nyt ihan sylikaupalla, joten tarvinneeko tuohon enää mitään vakuutustakaan. Olisi ollut niin tosi hyvä juttu saada tästä ensimmäisestä käräjöinnistä ennakkotapaus...
oikeusturva vakuutus korvaa asianajajan palkkiot tiettyyn rajaan asti, mutta jos häviät oikeudessa, niin vastapuolen kuluja ei se korvaa.
Nämä kaksi ensimmäistä naispuolista domaria olivat Suomen Yrittäjien suosittelemia. - meni
Tienaa" kirjoitti:
-Ja hyvin sittenkin! Ja mikä parasta,; vähemmällä työllä. Mutta missäs kohtaa se sitten meikäläisellä niin pieleen meni? Tjaah niin, sehän tietysti alkoi silloin heti alussa. -Piti esim. saada vuokratietsikka Laatutakuun kautta, mutta jo pelkästään (!) sen perääminen kesti ja työllisti uupumukseen asti. Ja sitä paljon mainostettua tukeakin piti saada ja olisi totisesti tarvittu alussa varsinkin, vaan se nykyään tunnettu juttu, että puhelimeen ei vastata -työllisti ja sitä kautta uuvutti lisää!! Sähköpostillahan niitä yhteyksiä olisi tietenkin voinut pitää, jos vaan olisin saanut sen luvatun tietsikan... Että kyllä se uuvuttaminen aloitettiin ainakin minun kohdallani kiitettävän nopeasti. Ja sitä rataahan se jatkui. Lisähöystönä nämä vakikuviot: Asiakaskato, alihankinnat, sairaslomat, talouden romahdus...Ja lopen uupuneena kädet pystyyn LT:lle antautumisen merkiksi!
-Että sinnehän se katosi se meikälikankin omaisuus ja terveys, samaan paikkaan kuin muidenkin??omalla kohdallani. Luvattiin tietsikka, jota siis odottelin kuin kuuta nousevaa. Lopulta kyrsiinnyin ja ostin oman. Seuraavaksi peräsin käyntikortteja, hmmm. noin kaksi vuotta, ei kyllä siinä taisi kolme peräti mennä. Joka tapauksessa kun ne vihdoin sain, ei niitä enää voinutkaan käyttää, kun en enää ketjuun kuulu, prkleen tunarit ja huijarit. Sitä käräjöintiyrittäjää pitää kyllä jeesata. Jokainen ilmoittakoon tänne epäkohdista, ei luulis olevan vaikeata. Mutta ei siitä sen enempää, annetaan turhia vinkkejä vastapuolelle.
- tuossa
meni kirjoitti:
omalla kohdallani. Luvattiin tietsikka, jota siis odottelin kuin kuuta nousevaa. Lopulta kyrsiinnyin ja ostin oman. Seuraavaksi peräsin käyntikortteja, hmmm. noin kaksi vuotta, ei kyllä siinä taisi kolme peräti mennä. Joka tapauksessa kun ne vihdoin sain, ei niitä enää voinutkaan käyttää, kun en enää ketjuun kuulu, prkleen tunarit ja huijarit. Sitä käräjöintiyrittäjää pitää kyllä jeesata. Jokainen ilmoittakoon tänne epäkohdista, ei luulis olevan vaikeata. Mutta ei siitä sen enempää, annetaan turhia vinkkejä vastapuolelle.
joutessani(!!!!) minkä verran tuo LT meillä yrittäjillä tienaa. En nyt muista kuinka monta LT-yrittäjää Suomessa on, mutta heitetään nyt arviolta 300 henkeä. Ja jos asiakaspaketin hinta on 6 kk x 3.400 euroa, eli 20.400e? (ja alvit päälle) Se kertaa 300 yrittäjää tekkööpi siis 6.120.000 euroa Lt:n tilille. -Tiedä sitten kuinka moneen kertaan nuo paketit on myyty? Meiltä "konkan" tehneiltä yrittäjiltähän niitä vapautuu myytäväksi taas uusille sinisimmu-yrittäjille!
Ja kyllähän nuo rojaltitkin kartuttaa joka kuukausi semmoset 224.400 euroa samaista Laatutakuun kirstua.
Näistä laskelmistahan tietenkin puuttuu alihankintojen rojaltitulot ja lisä-asiakaspakettien myyntitulot, sekä erikoistöiden rojaltit...Jne.
- Ei sunkaan siellä kenenkään selkänahkaa kirvele? ..Omani on kumminkin arka. - ei haise
tuossa kirjoitti:
joutessani(!!!!) minkä verran tuo LT meillä yrittäjillä tienaa. En nyt muista kuinka monta LT-yrittäjää Suomessa on, mutta heitetään nyt arviolta 300 henkeä. Ja jos asiakaspaketin hinta on 6 kk x 3.400 euroa, eli 20.400e? (ja alvit päälle) Se kertaa 300 yrittäjää tekkööpi siis 6.120.000 euroa Lt:n tilille. -Tiedä sitten kuinka moneen kertaan nuo paketit on myyty? Meiltä "konkan" tehneiltä yrittäjiltähän niitä vapautuu myytäväksi taas uusille sinisimmu-yrittäjille!
Ja kyllähän nuo rojaltitkin kartuttaa joka kuukausi semmoset 224.400 euroa samaista Laatutakuun kirstua.
Näistä laskelmistahan tietenkin puuttuu alihankintojen rojaltitulot ja lisä-asiakaspakettien myyntitulot, sekä erikoistöiden rojaltit...Jne.
- Ei sunkaan siellä kenenkään selkänahkaa kirvele? ..Omani on kumminkin arka.Jokseenkin kannattavaa bisnestä! Olen joskus miettinyt, miten LT:n henkilökunta pystyy tekemään työtään inhoamatta itseään; niin paljon epätoivoisia ihmisiä ja kovia kohtaloita ovat sivusta seuranneet. Ja silti he pystyvät maireasti hymyillen houkuttelemaan aina uusia hyväuskoisia samaan liemeen. No, luultavasti hyvä liksa auttaa vaientamaan omantunnon ajoittaisen vikinän.
- ja .......
ei haise kirjoitti:
Jokseenkin kannattavaa bisnestä! Olen joskus miettinyt, miten LT:n henkilökunta pystyy tekemään työtään inhoamatta itseään; niin paljon epätoivoisia ihmisiä ja kovia kohtaloita ovat sivusta seuranneet. Ja silti he pystyvät maireasti hymyillen houkuttelemaan aina uusia hyväuskoisia samaan liemeen. No, luultavasti hyvä liksa auttaa vaientamaan omantunnon ajoittaisen vikinän.
Linkkejä:
http://www.pressi.com/fi/julkaisu/15674.html
http://www.rakli.fi/haku/default.aspx?action=404 - vuodelta nakkisota
ja ....... kirjoitti:
Linkkejä:
http://www.rakli.fi/haku/default.aspx?action=404luen nämä linkit suurennuslasin kera
- tapaus
x-yrittäjistä kirjoitti:
on sentään ajoissa onnistunut pääsemään laatutakuusta irti. Eivät ole YRITTÄNEET viimeiseen asti, vaan ajoissa toimineet, kun vielä jotakuinkin sielun ja ruumiinvoimat tallella! Kunnia ja onnittelut heille!!
-Täällä on nyt tullut sen verran tietoa ja varoituksia, että toivottavasti mahdollisimman moni kuuntelee kroppansa ja taloutensa hälytyskelloja, ymmärtääkseen ryhtyä ajoissa toimenpiteisiin.Mutta MITEN siitä pääsee irti, kun sopimukseen on nimensä mennyt panemaan ja velat on tehty?
- Valitettavasti et
tapaus kirjoitti:
Mutta MITEN siitä pääsee irti, kun sopimukseen on nimensä mennyt panemaan ja velat on tehty?
Laatutakuusta pääse irti muuten, kuin suurella sakkorahalla ja asiakkaasi luovuttamalla. Tai sitten sairastumalla...Oootahan vaan! Ja viimeinen vaihtoehto tietty että vedät ittes kiikun painoksi.
- Tietty toivon, että löytyisi parempi keino. - iski taas
ja ....... kirjoitti:
Linkkejä:
http://www.rakli.fi/haku/default.aspx?action=404http://www.franchising.fi/franchising/memberpages/laatutak.html
- tyhmin
iski taas kirjoitti:
http://www.franchising.fi/franchising/memberpages/laatutak.html
Älkää lannistuko vaikka linkittäjä iski taas etsikää sivut laatutakuu nimikkeen alta
- tarkoitus on
tyhmin kirjoitti:
Älkää lannistuko vaikka linkittäjä iski taas etsikää sivut laatutakuu nimikkeen alta
antaa lisäinfoa. Tieto lisää tuskaa, mutta kun luette esim. tuon franchising-yhdistysjutun, ymmärrätte, että Laatutakuu panosti todella paljon yrittäjiensa kustannuksella päästäkseen kyseisen yhdistyksen jäseneksi. Jäseneksi pääsyn kriteerit ovat melko vaativat, kuten voitte todeta. Ensimmäiset yrittäjät taidettiin jopa "uhrata" tämän yhdistyksen alttarille.
- Ani
tapaus kirjoitti:
Mutta MITEN siitä pääsee irti, kun sopimukseen on nimensä mennyt panemaan ja velat on tehty?
Nimet paperissa mutta siitä jo vuosi aikaa eikä lainoja ole otettu saati kohteita ostettu..? Tietääkö kukaan?
- ja jos kuulut
Ani kirjoitti:
Nimet paperissa mutta siitä jo vuosi aikaa eikä lainoja ole otettu saati kohteita ostettu..? Tietääkö kukaan?
tähän 5-vuotissopimukseen, olet siis 5 vuotta naimisissa yrityksen nimeltä Suomen Laatutakuu Palvelut Oy:n kanssa. Tosin olet onnekas siinä mielessä, ettet ole ottanut lainaa etkä ostanut asiakkaita. Vähän outo juttu kuitenkin... täytyyhän sulla olla asiakkaita yrityksesi framilla pitämiseksi. Eli jos hankit asiakkaat itse, maksat joka tapauksessa laatutakuulle sen rojaltin (onko summa vielä tänä päivänä 19 %/asiakas kuten aloittajayrityksillä aikoinaan) joka ikisestä asiakkaastasi, se kai näkyy sun laskutuksessa jo nyt?
- on muuten
ja jos kuulut kirjoitti:
tähän 5-vuotissopimukseen, olet siis 5 vuotta naimisissa yrityksen nimeltä Suomen Laatutakuu Palvelut Oy:n kanssa. Tosin olet onnekas siinä mielessä, ettet ole ottanut lainaa etkä ostanut asiakkaita. Vähän outo juttu kuitenkin... täytyyhän sulla olla asiakkaita yrityksesi framilla pitämiseksi. Eli jos hankit asiakkaat itse, maksat joka tapauksessa laatutakuulle sen rojaltin (onko summa vielä tänä päivänä 19 %/asiakas kuten aloittajayrityksillä aikoinaan) joka ikisestä asiakkaastasi, se kai näkyy sun laskutuksessa jo nyt?
korkein franchising-yritystoiminnasta perittävä maksu Suomessa, Kotipizzan on 14 %...
- sopimuksessa
ja jos kuulut kirjoitti:
mainitun aikarajan puitteissa irtisanoutua ko. ketjusta, muutoin se tuplaantuu (?) tai joka tapauksessa ton linkityksen mukaan jatkuu seuraavat kaksi vuotta ja mikäli et vielä tässäkään vaiheessa lähetä hyvissä ajoin erokirjettä ketjulle... olet siis 5 5 ... vuotta married...en toivota onnea tälle avioliitolle, ymmärrät varmaan miksi, sinun omaksi parhaaksesi.
- on ainakin LT-yrittäjä.
yrittäjä ja kirjoitti:
ja olis meitä ollut lisääkin, mutta kuten tuolla mainittiin, asianajajat alkavat seuraavaksi kusetuksen eli neljä toimistoa on käyty läpi. Ainoa toivo on se oikeusturvavakuutus, jolloin vakuutusyhtiö korvaa asianajajalle hänen kulunsa mahdollisen riitatilanteen kohdatessa. Tässähän tätä riidan aihetta olisi nyt ihan sylikaupalla, joten tarvinneeko tuohon enää mitään vakuutustakaan. Olisi ollut niin tosi hyvä juttu saada tästä ensimmäisestä käräjöinnistä ennakkotapaus...
Teoriassahan OIKEUTTA PITÄISI SUOMESSA SAADA, vaan käytäntö on toinen!!!
Eikös tuon pitäisi kuulua kaikkien perusoikeuksiin, kuten esim. minimitoimeentulon turvaaminen, terveyden hoito, ilmainen peruskoulu, jne..? - hokasin
yhdistys kirjoitti:
miks sinne fr-yhdistykseen oli vauhdilla laatutakuunkin päästävä ja jostakinhan se raha piti repiä. Mitäs ne siellä laatutakuulla välittää, jos alkuperäisten lt-ketjuun liittyneiden omaisuus realisoitiin ja yrittäjät köyhinä ja kipeinä valtion elätettäväksi. Tunkua nimittäin fr-yhdistykseen on vakuutusyhtiö IF:stä aina ratsutalli Reporankaan asti, noin 30 uutta ketjua tunkemassa väen vängällä mukaan. Siellä tehdään kivoja ulkomaan reissuja ja solmitaan hyödyllisiä tuttavuuksia, eikä niiden gaalaillassa ollut taatusti vaatteissa pukuvuokraamon leimaa;)
- asiantuntija-asianajajana
hokasin kirjoitti:
miks sinne fr-yhdistykseen oli vauhdilla laatutakuunkin päästävä ja jostakinhan se raha piti repiä. Mitäs ne siellä laatutakuulla välittää, jos alkuperäisten lt-ketjuun liittyneiden omaisuus realisoitiin ja yrittäjät köyhinä ja kipeinä valtion elätettäväksi. Tunkua nimittäin fr-yhdistykseen on vakuutusyhtiö IF:stä aina ratsutalli Reporankaan asti, noin 30 uutta ketjua tunkemassa väen vängällä mukaan. Siellä tehdään kivoja ulkomaan reissuja ja solmitaan hyödyllisiä tuttavuuksia, eikä niiden gaalaillassa ollut taatusti vaatteissa pukuvuokraamon leimaa;)
yksi niistä neljästä asiaamme hoitaneista... eikun siis hoitamatta jättäneistä byroista.
- riittää
tarkoitus on kirjoitti:
antaa lisäinfoa. Tieto lisää tuskaa, mutta kun luette esim. tuon franchising-yhdistysjutun, ymmärrätte, että Laatutakuu panosti todella paljon yrittäjiensa kustannuksella päästäkseen kyseisen yhdistyksen jäseneksi. Jäseneksi pääsyn kriteerit ovat melko vaativat, kuten voitte todeta. Ensimmäiset yrittäjät taidettiin jopa "uhrata" tämän yhdistyksen alttarille.
Joo, ja Laatutakuun kohdalla kiinnitin huomiota tuohon "ajankohtainen rekrytointitarve - jatkuvasti, koko Suomi". Meinaako ne valloittaa koko planeetan, ja tunnetun universumin...
- maassa saa,
yrittäjä ja kirjoitti:
ken itse sitä ei hanki".
Niinhän se tuo vanha sananlasku sanoo.
Vaan kun sen oikeuden hankkiminen on niin ovelasti estetty!
Täytyisi olla "rumasti rahhoo", että pystyisi tuollaista suuryritystä vastaan lähteä taistelemaan. Ja sitähän meillä ei tunnetusti ole, eikä tule. Siitä pitää laatutakuu huolen!
Ja kun ei joukkokanteen nostaminenkaan ole armaassa Suomenmaassamme mahdollista, niin ei todellakaan yksi pieni yrittäjänrääpäle mitään mahda... - Ani
ja jos kuulut kirjoitti:
Enkä myöskään aio. Näin yritän.
- Onneksi
Ani kirjoitti:
Enkä myöskään aio. Näin yritän.
olet ollut niin viisas. Kuinka tajusit; johtuiko siitä kuulemastasi puhelinkeskustelusta, vai saitko muutakin infoa laatutakuun petollisuudesta?
Joka tapauksessa hattua nostan sinulle.. Olet ollut tosi viisas, kuten näitä lukiessa varmasti sen viimeistään itsekin tiedät!
Hyvää joulua sinulle, toivottaa nimimerkki Ei ihan yhtä viisas. - Ani
Onneksi kirjoitti:
olet ollut niin viisas. Kuinka tajusit; johtuiko siitä kuulemastasi puhelinkeskustelusta, vai saitko muutakin infoa laatutakuun petollisuudesta?
Joka tapauksessa hattua nostan sinulle.. Olet ollut tosi viisas, kuten näitä lukiessa varmasti sen viimeistään itsekin tiedät!
Hyvää joulua sinulle, toivottaa nimimerkki Ei ihan yhtä viisas.Löysin tämän palstan samaisena iltana kun nimet oli laitettu paperiin ja silloinkin kävi keskustelu aiheesta kuumana. Ja paniikkihan siinä iski. Saas nyt nähdä ottavatko enää yhteyttä, hiljaista on onneksi ollut... Parempia aikoja teille kaikille kovan kokeneille. Hengessä mukana ollaan.
- Ja kuinkahan
riittää kirjoitti:
Joo, ja Laatutakuun kohdalla kiinnitin huomiota tuohon "ajankohtainen rekrytointitarve - jatkuvasti, koko Suomi". Meinaako ne valloittaa koko planeetan, ja tunnetun universumin...
kauan kestää, ennenkuin Velkaneuvojat ym. kiinnittävät tosissaan huomiota Laatutakuun harjoittamaan huijaukseen?
Tuostapa muistuikin mieleeni, että täytyy viedä vähän muuutakin lukemista Velkaneuvojalle, noitten ainaisten laskujen lisäksi. - urittaja
TAKKUILUA? kirjoitti:
HOH HOIJAA! Missä päin Suomea Laatutakuu-yrittäjä "JOUTUU" ottamaan NOIN suuren määrän lainaa ( 60 000 € ) onko tosi. Pitäis jo itsellä järki puhua minne nimensä laittaa. En sano tätä moittiakseni, vaan ihmettelen.
- perässä
urittaja kirjoitti:
HOH HOIJAA! Missä päin Suomea Laatutakuu-yrittäjä "JOUTUU" ottamaan NOIN suuren määrän lainaa ( 60 000 € ) onko tosi. Pitäis jo itsellä järki puhua minne nimensä laittaa. En sano tätä moittiakseni, vaan ihmettelen.
tais olla MK.
- halavalla
perässä kirjoitti:
tais olla MK.
pääsi, niin kertokaapa lisää...
- Sehän oli se
halavalla kirjoitti:
pääsi, niin kertokaapa lisää...
lisäpaketti, joka oli pakko ostaa, kun yritin sillä tavoin pelastaa (alihankintojen lisäksi) talouttani.
Että en ihan niin halvalla ole tosiaankaan päässyt!
..Eikä se talous siitä tietenkään tullut balanssiin...Moisilla toimenpiteillä!
Joten lisäksi voit ynnätä siihen saldoon rivitalokodin 3h k s, sekä henkilöauton. Ne 1,5 ostamaani asiakaspakettia menetin...Ja yllätys yllätys; myöskin terveyteni ja luottotietoni.. - ostaa lisää
Sehän oli se kirjoitti:
lisäpaketti, joka oli pakko ostaa, kun yritin sillä tavoin pelastaa (alihankintojen lisäksi) talouttani.
Että en ihan niin halvalla ole tosiaankaan päässyt!
..Eikä se talous siitä tietenkään tullut balanssiin...Moisilla toimenpiteillä!
Joten lisäksi voit ynnätä siihen saldoon rivitalokodin 3h k s, sekä henkilöauton. Ne 1,5 ostamaani asiakaspakettia menetin...Ja yllätys yllätys; myöskin terveyteni ja luottotietoni..kun vanhoja asiakkaita meni erinäisistä, ei minusta johtuvista, syistä alta. Kalliiks tuli ja velka meni perintään, mutta minä en MK:n mukaan ollutkaan tarpeeksi motivoitunut yrittäjäksi, joten rahat lt:lle ja velan takaisinmaksusopimusta sorvaamaan intrumin kanssa, prkl ottaa kaaliin.
- lentäviä lauseita
ostaa lisää kirjoitti:
kun vanhoja asiakkaita meni erinäisistä, ei minusta johtuvista, syistä alta. Kalliiks tuli ja velka meni perintään, mutta minä en MK:n mukaan ollutkaan tarpeeksi motivoitunut yrittäjäksi, joten rahat lt:lle ja velan takaisinmaksusopimusta sorvaamaan intrumin kanssa, prkl ottaa kaaliin.
suoraan Laatutakuun toimistolta:
...Nyt kyllä muistat väärin!
...Eihän me NIIN sovittu!
...Eihän sellaisesta ole ollut puhetta!
...Et ole tarpeeksi motivoitunut!
...Elät yli varojesi!
...HUOH...Kuulostaako tutulta? - se OIKEUSLAITOS
maassa saa, kirjoitti:
ken itse sitä ei hanki".
Niinhän se tuo vanha sananlasku sanoo.
Vaan kun sen oikeuden hankkiminen on niin ovelasti estetty!
Täytyisi olla "rumasti rahhoo", että pystyisi tuollaista suuryritystä vastaan lähteä taistelemaan. Ja sitähän meillä ei tunnetusti ole, eikä tule. Siitä pitää laatutakuu huolen!
Ja kun ei joukkokanteen nostaminenkaan ole armaassa Suomenmaassamme mahdollista, niin ei todellakaan yksi pieni yrittäjänrääpäle mitään mahda...tasapuolisesti sitä oikeuttans jakaa, JOS SINULLA VAAN ON TUOTA RAHHOO RIITÄVÄSTI, että voit oikeutta itsellesi hakea jotain isorikasta ISS/LAATUTAKUUTA vastaan.
Ja joka jannullahan nyt sen verta massin pohjalta löytyy!?
Tavallinen, ts palkkarenki, voi hakea OIKEUSAPU-TOIMISTOn kautta itselleen apua. Ja täysin ilmaiseksi, jos tulot riittävän pienet.
Mutta yrittäjiä ei siellä noteerata...! - vakuutuksella
se OIKEUSLAITOS kirjoitti:
tasapuolisesti sitä oikeuttans jakaa, JOS SINULLA VAAN ON TUOTA RAHHOO RIITÄVÄSTI, että voit oikeutta itsellesi hakea jotain isorikasta ISS/LAATUTAKUUTA vastaan.
Ja joka jannullahan nyt sen verta massin pohjalta löytyy!?
Tavallinen, ts palkkarenki, voi hakea OIKEUSAPU-TOIMISTOn kautta itselleen apua. Ja täysin ilmaiseksi, jos tulot riittävän pienet.
Mutta yrittäjiä ei siellä noteerata...!ei pitkälle pötkitä: Ainakaan Laatutakuu-sopimuksessa mainittu turva ei riitä kuin alkumetreille. Eikös sen erään ROHKEANKIN oikeusturva-vakuutus ollut kaluttu loppuun jo heti kättelyssä?
Saattaahan se ehkä jotain piskuista asiakasta vastaan riittää, mutta ei taatusti LAATUTAKUUTA VASTAAN!
- Ja oiskohan tuo ihan tarkoituksella silleen suunniteltu ja laskettukin?
...No ei kai nyt sentään...VAI? - Soppari kuivumaan
Ani kirjoitti:
Pitääkö asiakkaat ostaa ?
Ja kun lopettaa ne pitää jättää veloituksetta jälkeensä.
Onkohan meno vielä yhtä villiä? Suurin osa näistä kirjoituksista on aika vanhoja.
Mites´menee Laatutakuulaiset ? - siivous
vakuutuksella kirjoitti:
ei pitkälle pötkitä: Ainakaan Laatutakuu-sopimuksessa mainittu turva ei riitä kuin alkumetreille. Eikös sen erään ROHKEANKIN oikeusturva-vakuutus ollut kaluttu loppuun jo heti kättelyssä?
Saattaahan se ehkä jotain piskuista asiakasta vastaan riittää, mutta ei taatusti LAATUTAKUUTA VASTAAN!
- Ja oiskohan tuo ihan tarkoituksella silleen suunniteltu ja laskettukin?
...No ei kai nyt sentään...VAI?Joo joo koko LT - ketjuhan oli alunperin kahden kaveruksen. Espoon Tuloksiivouksen aikonaan keksimä juttu olin itse siinä heidän aikanaa ja
maksoimme silloin 15 th markkaa markkointimaksu 20 th markka mutta näin
sen jo että ei oo mittän järkee kun saimme haidän kautta vain yhden asiakkaan
täällä Turun seudulla niinpä jäimme pois siitä alle 2 vuodessa .Toimimme samollla
aloilla siivous ja kh - huolto . Itselläni oli parhaillilaan 9 henkilöä työssä ja kehitteilen sitä pelkästään maalaisjärjellä , se on paraskehtijä ja halvin.
Sitten kun iss osti LT:N piti ilmeisesti heitä uhkana ja kun kyseisessä organisaatiossa on ideanikkareitra jolla voidaan höynäyttää ns tavallisia pulliaisia
niin hommahan toimii kuin rasvattu . Ja olin piruttas tässä parivuotta Turussa
haastattelussa ja ihmettelin että kylläpä on liittymis maksulla hintaa nykyää
että saa aloittaa siivouksen omalla toiminellä että vaan ainoastaa liitteksi
tulee heidän logo niin minuln olisi pitä maksee heille n 80 th Euroa ajattelin
että ei voi olla totta ei joku todelle liityy tähän .
Olen ollut alalla v - 88 alkaen mutta nyt parivuotta sitten heivasin niitä hommia
osittain myös siitä syystä että olen toiminut pienessä maaseutupitäjässä
ja kuinkas ollakkaan sielläkin joku tuli kateelliseksi ja järjestettiin kh - huollot
uusikiksi isännötsijöiden ja palokunta aatteen nimissä et hyväveli meiniki jyllää
näissä pikkupitäjissä , eli siellä saa tehdä vain harvat ja valitut.
No nyt olen siirtynyt matkailupisnekseen myymääm majoitus -lomaosakkeita ja
on 15 alaista . olen ollut mm Ausseissa , rodoksella , Kosilla jne . on avartunut
näkökenttä kun näkee vähän maailmaa .
Toivottavasti se LT :n höynäyttäminen saa pian lopun , tosin nyt vähän samaa
on aloittanut myös Lassila&Tikanoja näin sellaisen ilmoituksen kun mol sivuilla
haettiin yllätys yllätys siivoojaa .
Eli sanon että jos haluat ruveta tekee omaan laskuun siivoushommia niin tee
se mielummin itsenäisesti ja ilmoittele isoimmissa lehdissä ja suoramainonta
on hyvä juttu se kestää vähän kauemmin mutta sillä rahalla kun syöttää kyseistä
ketjua niin sillä saa todella paljon ilmoituksia lehteen ja muihinkin juttyuihin
mutta älkää antako missään nimessä Directalle sieltä ei pääse pois , ole
yli kolme vuotta tapellut heidän kanssaan ja vaikka lähetät sinne s-posteja ja
ja vanhan aikaisia kirjeitä niin ei auta mitään ne menevät ilmeiseti suoraan
roskikseen.
En halua loukata ketään tuon vaan oma mielipiteeni asiasta .
- Uuden Vuoden Lupaus
että, onko kellään tiedossa jotain vaikutusvaltaista henkilöä/nimeä (poliitikko, pressaehdokas, valtion virkamies tms.), jolle tämän koko ketjun voisi lähettää vinkiksi yrittäjän ja varsinkin franchising-yrittäjän hankaluuksista toimia YRITTÄJÄNÄ tämän päivän Suomessa. Minulla on nimittäin sellainen mutu-tunne, että nämä herrat/rouvat eivät liiemmin tällä palstalla vieraile. Jos hyviä vinkkejä tulee, voin laittaa ketjun kyseiselle henkilölle viesteineen päivineen eteenpäin. Itselläni olisi mielessä median edustaja: Susanna Päivärinta (sanokaa vain jos olen pahasti hakoteillä). Olen jonkin verran seurannut hänen ohjelmaansa ja netistä tsekkasin, että aiheet liikkuvat monella eri alueella. Spotlight TV:ssä ja Hesari ovat jo toki uutisoineet. Spotlightin hyvä anti jäi vain sen ruotsinkielisyyden takia (siis vaikka ohjelmassa oli suomenkielinen tekstitys) monelta näkemättä, koska luulisin että lähes 100-prosenttisesti olemme suomenkielisiä yrittäjiä. Suomen Yrittäjien Keskusliitto on myöskin käyty läpi, ei mahiksia asianajajista nyt puhumattakaan.
- Päivärinta olisi
varmasti tosi hyvä ehdokas! Tuntuu olevän tosi jämäkkä toimittaja. - Kannatan ehdottomasti ajatusta, että hänelle tätä Laatutakuu-yrittäjien juttua tarjotaan:
Kyseisellä naistoimittajalla riittää rohkeutta ja uskallusta lähteä ISOJA VASTAAN TAISTELEMAAN!!
Hyvä hyvä... - Eikös se
Päivärinta olisi kirjoitti:
varmasti tosi hyvä ehdokas! Tuntuu olevän tosi jämäkkä toimittaja. - Kannatan ehdottomasti ajatusta, että hänelle tätä Laatutakuu-yrittäjien juttua tarjotaan:
Kyseisellä naistoimittajalla riittää rohkeutta ja uskallusta lähteä ISOJA VASTAAN TAISTELEMAAN!!
Hyvä hyvä...Hannu Karpo ole se kaikista tunnetuin ja katsotuin ohjelma.
- Karpo
Eikös se kirjoitti:
Hannu Karpo ole se kaikista tunnetuin ja katsotuin ohjelma.
siis vois tehdä näistä Laatutakuusta jutun, jos kysyis. Kirjoittanut se sama.
- tai kukaan
Karpo kirjoitti:
siis vois tehdä näistä Laatutakuusta jutun, jos kysyis. Kirjoittanut se sama.
uskaltanut soittaa tohon numeroon joka oli julkastu. Onko se Laatutakuun vai jonkun yrittäjän numero. Haiskahtaa vähän epäilyttävältä.
- olette
tai kukaan kirjoitti:
uskaltanut soittaa tohon numeroon joka oli julkastu. Onko se Laatutakuun vai jonkun yrittäjän numero. Haiskahtaa vähän epäilyttävältä.
päässeet Laatutakuusta irti. Ja paljonko se maksoi. Maksoiko oikeusturvavakuutus teille.
Entä ne teidän asiakkaat. ostiko laatutakuu ne, ja kannattiko se. Siis laatutakuu maksaa niistä vaan kaksi kuukautta. Vai enemmän. - teillä on
olette kirjoitti:
päässeet Laatutakuusta irti. Ja paljonko se maksoi. Maksoiko oikeusturvavakuutus teille.
Entä ne teidän asiakkaat. ostiko laatutakuu ne, ja kannattiko se. Siis laatutakuu maksaa niistä vaan kaksi kuukautta. Vai enemmän.terveys kestänyt. Oletteko kaikki nuoria vai vanhoja. Itse olen jo iäkäs ja tuntuu ettei selkä ja raajat kestä tätä rääkiä.
- oon nuori
teillä on kirjoitti:
terveys kestänyt. Oletteko kaikki nuoria vai vanhoja. Itse olen jo iäkäs ja tuntuu ettei selkä ja raajat kestä tätä rääkiä.
vielä ikävuosiltani, mutta mullakin on selkä ja käsi kipeänä, mutta saikkua ei ole varaa pitää. Täälä on monia sivuja joihin yrittäjät kirjottaa. Miksette käytä vaan yhtä sivua kerrallaan?
- kysyyyy
Onko tämä Laatutakuu lestojen omistama yritys ?
- ei slangii kiitos
Mikä on lesto? Tarkoitatko sä uskontoa vai mitä?
Mut sen sulle kerron, et mettään meni eli ISS omistaa koko puulaakin, siis yrittäjt olemme itsenäisii.
Mistä sä ton ajatuksen oot saanu?
- Haloo!!!!
Kyllä pitää olla päässä jotain vikaa,vikaa,vikaa kun pitää viiden vuoden takaisia viestiketjuja kaivaa esiin.
Laatutakuu on kehittynyt noista ajoista aika huimasti, joten nämä jutut antavat virheellisen kuvan ko. ketjusta. Sinä joka näet näin suurta vaivaa kaivella vanhoja asioita sinua tikulla silmään.....- himmo
että lähtee tommoiseen ketjuun. Hyvä näitä on lukea, tietää mitä on vastassa jos edes ajattelee mennä mukaan. Käsikirjoittaja on vielä paikalla, joten en usko kehitykseen. Maine vain ei ole kaksinen. Vai onko haagan alueen maine palautunut?
- Kaikke hyvää sulle
himmo kirjoitti:
että lähtee tommoiseen ketjuun. Hyvä näitä on lukea, tietää mitä on vastassa jos edes ajattelee mennä mukaan. Käsikirjoittaja on vielä paikalla, joten en usko kehitykseen. Maine vain ei ole kaksinen. Vai onko haagan alueen maine palautunut?
Haagan maineesta, mutta näiden vanhojen viestien kaivelu on p:stä! Kummanko puolella olet, yrittäjän vai fr-keskuksen??? Et ainakaan yrittäjän, koska heidän maineensa perään kuulutat! Koeta jo ymmärtää, että joillakin voi tässä ketjussa mennä ihan hyvin, oikeesti!!!! Turhaan mustamaalaat ketjua, paskempaakin tässä suomenmaassa tapahtuu. Koeta jo päästä yli siitä, että sinä olet epäonnistunut lt-yrittäjänä. Anna itsellesi anteeksi ja suuntaa kohti uusia tuulia. Tuo katkeruutesi vie kaiken energiasi. Säästä se vaikka ukko- tai akkakullallesi.
- lklklklklklklk
Kaikke hyvää sulle kirjoitti:
Haagan maineesta, mutta näiden vanhojen viestien kaivelu on p:stä! Kummanko puolella olet, yrittäjän vai fr-keskuksen??? Et ainakaan yrittäjän, koska heidän maineensa perään kuulutat! Koeta jo ymmärtää, että joillakin voi tässä ketjussa mennä ihan hyvin, oikeesti!!!! Turhaan mustamaalaat ketjua, paskempaakin tässä suomenmaassa tapahtuu. Koeta jo päästä yli siitä, että sinä olet epäonnistunut lt-yrittäjänä. Anna itsellesi anteeksi ja suuntaa kohti uusia tuulia. Tuo katkeruutesi vie kaiken energiasi. Säästä se vaikka ukko- tai akkakullallesi.
Lue sinäkin ne ja ota opikses. Hui, kun tuo kotipsykologia kuulostaakin hyvältä. Eikö ole mitään frankkariyritystä jonne voisit sitä mennä harrastamaan. Kato sitten, että ottavat kunnon rojaltit, että olisit vielä tyytyväisempi. Voi jessus, mistäköhän teitä aina putkahtaa.
- Järki mukaan kirjoit
lklklklklklklk kirjoitti:
Lue sinäkin ne ja ota opikses. Hui, kun tuo kotipsykologia kuulostaakin hyvältä. Eikö ole mitään frankkariyritystä jonne voisit sitä mennä harrastamaan. Kato sitten, että ottavat kunnon rojaltit, että olisit vielä tyytyväisempi. Voi jessus, mistäköhän teitä aina putkahtaa.
kaverihan puhuu asiaa. Ei se mitään kotipsykologiaa ole vaan tavallista maalaisjärkeä. Jos piehtaroit siinä katkeruudessasi, niin etpä elämältäsi saa paljoakaan hyvää. Oikein hyvät neuvot antoi, mutta taitaa olla yksi ketjussa epäonnistumisen syitä sinulla, kun tyrmäät neuvot. Olen tyytyväinen ketjun yrittäjä ja mielestäni menestyn kohtalaisesti. Ja olen ottanut fr-keskuksen antamat neuvot todesta ja on muuten auttanut monessa kinkkisessä paikassa.
Jos haluaa yrittäjäksi, niin ketjuun kuuluvana kuin yksin lähtijänä, on muistettava, että itse vastaa oman yriytksensä toiminnasta ja menestymisestä. Jos menettää asiakkaita, niin kannattaa miettiä miksi menetin ja ottaa oppia. Ei ne asiakkaat siihen lopu, vaan uutta putkeen. Ja jos ei osaa myydä, niin saa aivan varmasti apua fr-keskuksesta. Niin olen minäkin saanut ja nyt osaan jo myydä itselleni niin kiinteitä soppareita kuin lisätöitä. Ja kun ympärilläni on hyvä yrittäjäverkosto, olemme vaihtaneet asiakkaitamme / keikkojamme sekä muutenkin auttaneet toinen toistamme. Ja se toimii!!!!! Mutta kaikki on itsestämme kiinni. Ei kukaan halua ympärilleen ihmisiä, joilla on huulet vääristyneenä alaspäin ja suusta tulee lähes koko ajan negatiivistä tekstiä. On helppo syyttää toisia, mutta minä ainakin ajattelen niin, että mustahan se on kiinni onko ne asiakkaat tyytyväisiä vai ei. Sama sääntöhän toimii niin ruoka- ja autokaupassa sekä ravintolassa. Tuskinpa menet uudelleen ravintolaan, jos saat huonoa palvelua tai ruoka on pahaa!!!!!!!!!!!!! - MOpsix
Järki mukaan kirjoit kirjoitti:
kaverihan puhuu asiaa. Ei se mitään kotipsykologiaa ole vaan tavallista maalaisjärkeä. Jos piehtaroit siinä katkeruudessasi, niin etpä elämältäsi saa paljoakaan hyvää. Oikein hyvät neuvot antoi, mutta taitaa olla yksi ketjussa epäonnistumisen syitä sinulla, kun tyrmäät neuvot. Olen tyytyväinen ketjun yrittäjä ja mielestäni menestyn kohtalaisesti. Ja olen ottanut fr-keskuksen antamat neuvot todesta ja on muuten auttanut monessa kinkkisessä paikassa.
Jos haluaa yrittäjäksi, niin ketjuun kuuluvana kuin yksin lähtijänä, on muistettava, että itse vastaa oman yriytksensä toiminnasta ja menestymisestä. Jos menettää asiakkaita, niin kannattaa miettiä miksi menetin ja ottaa oppia. Ei ne asiakkaat siihen lopu, vaan uutta putkeen. Ja jos ei osaa myydä, niin saa aivan varmasti apua fr-keskuksesta. Niin olen minäkin saanut ja nyt osaan jo myydä itselleni niin kiinteitä soppareita kuin lisätöitä. Ja kun ympärilläni on hyvä yrittäjäverkosto, olemme vaihtaneet asiakkaitamme / keikkojamme sekä muutenkin auttaneet toinen toistamme. Ja se toimii!!!!! Mutta kaikki on itsestämme kiinni. Ei kukaan halua ympärilleen ihmisiä, joilla on huulet vääristyneenä alaspäin ja suusta tulee lähes koko ajan negatiivistä tekstiä. On helppo syyttää toisia, mutta minä ainakin ajattelen niin, että mustahan se on kiinni onko ne asiakkaat tyytyväisiä vai ei. Sama sääntöhän toimii niin ruoka- ja autokaupassa sekä ravintolassa. Tuskinpa menet uudelleen ravintolaan, jos saat huonoa palvelua tai ruoka on pahaa!!!!!!!!!!!!!kirjoitus sinulta! Onneksi joku muukin ajattelee lt-yrittäjyydestä positiivisesti. On niin ...keleen turhauttavaa, kun mollaajat tai tämä sama mollaaja aina vaan jaksaa näitä vanhoja viuluja soitella. Kiva kun sain sinulta tukea! Ja toivonpa, että tuo katkera entinen lt-yrittäjäkin saisi pikkuhiljaa rauhan kaunaiselle mielelleen. Pielessä tuntuu olevan elämänsä, kun vieläkin jaksaa olla noin katkera. Huh!
- mansikat
MOpsix kirjoitti:
kirjoitus sinulta! Onneksi joku muukin ajattelee lt-yrittäjyydestä positiivisesti. On niin ...keleen turhauttavaa, kun mollaajat tai tämä sama mollaaja aina vaan jaksaa näitä vanhoja viuluja soitella. Kiva kun sain sinulta tukea! Ja toivonpa, että tuo katkera entinen lt-yrittäjäkin saisi pikkuhiljaa rauhan kaunaiselle mielelleen. Pielessä tuntuu olevan elämänsä, kun vieläkin jaksaa olla noin katkera. Huh!
Totta , meitä on paljon tyytyväisiä Laatutakuuyrittäjiä. Ihmeen kilttejä ovat Laatutakuulla kun eivät pistä tätä mollaaja ojennukseen. Hyvät käräjät kyllä saisi aikaan.T: yrittäjä 3v.
- Katkeraxi
mansikat kirjoitti:
Totta , meitä on paljon tyytyväisiä Laatutakuuyrittäjiä. Ihmeen kilttejä ovat Laatutakuulla kun eivät pistä tätä mollaaja ojennukseen. Hyvät käräjät kyllä saisi aikaan.T: yrittäjä 3v.
kannata tuhlata turhaan! Ja sananvapaus se on vielä suomessa, onneksi. Laukokoon nyt katkeria ajatuksiaan, ei ne lopu ennen hautaa häneltä. Hauskasti vaan tuntuu menevän katkeran entisen lt-yrittäjän loppuelämä. Voi, voi!
- Juttele lisää!
Katkeraxi kirjoitti:
kannata tuhlata turhaan! Ja sananvapaus se on vielä suomessa, onneksi. Laukokoon nyt katkeria ajatuksiaan, ei ne lopu ennen hautaa häneltä. Hauskasti vaan tuntuu menevän katkeran entisen lt-yrittäjän loppuelämä. Voi, voi!
kirjoittelee hän, puolustaja. Onko kiva vastata itselleen.
- tsempin toivottaja
Juttele lisää! kirjoitti:
kirjoittelee hän, puolustaja. Onko kiva vastata itselleen.
sinua, kun tollottiis heität. Kirjoitin eilen ja nyt kun oli aikaa lukaista niin huomasin monta samalla tavalla ajattelevia kuin minä. En todellakaan kirjoita yksin, enkä todellakaan ole ajatusteni kanssa yksin. Eli meitä on paljon tyytyväisiä yrittäjiä, mutta tiedätkö mitä???? Me emme kirjoittele täällä jatkuvasti, vaan suuntaamme energiamme todelliseen tekemiseen emmekä myrkyttämiseen!!! On se välillä niin vaikeata kohdata totuus, että joskus minussakin voi olla vika ja minä itse olen aiheuttanut itselleni hallaa. Eikä aina päästä itseään helpolla syyttämällä muita. Ja kuule, siinä ei saavuta / opi mitään. Et saa tuolla marmatuksellasi mitään aikaiseksi, koska jos virhe olisi jossain muissa, niin etköhän jo istuisi välimiesoikeudessa???? Vai olenko väärässä??? Väänsikö Laatutakuu kättäsi allekirjoittamaan sopimuksen, pilasiko he terveytesi, veivätkö he sinun asiakkaasi, tuhlasivatko he rahasi jne.?????
Voi voi! Ei voi muuta kuin ......! - Järki älä jätä
tsempin toivottaja kirjoitti:
sinua, kun tollottiis heität. Kirjoitin eilen ja nyt kun oli aikaa lukaista niin huomasin monta samalla tavalla ajattelevia kuin minä. En todellakaan kirjoita yksin, enkä todellakaan ole ajatusteni kanssa yksin. Eli meitä on paljon tyytyväisiä yrittäjiä, mutta tiedätkö mitä???? Me emme kirjoittele täällä jatkuvasti, vaan suuntaamme energiamme todelliseen tekemiseen emmekä myrkyttämiseen!!! On se välillä niin vaikeata kohdata totuus, että joskus minussakin voi olla vika ja minä itse olen aiheuttanut itselleni hallaa. Eikä aina päästä itseään helpolla syyttämällä muita. Ja kuule, siinä ei saavuta / opi mitään. Et saa tuolla marmatuksellasi mitään aikaiseksi, koska jos virhe olisi jossain muissa, niin etköhän jo istuisi välimiesoikeudessa???? Vai olenko väärässä??? Väänsikö Laatutakuu kättäsi allekirjoittamaan sopimuksen, pilasiko he terveytesi, veivätkö he sinun asiakkaasi, tuhlasivatko he rahasi jne.?????
Voi voi! Ei voi muuta kuin ......!tääl on alettu kirjoittaa järkee!
- jätkijätkä
tsempin toivottaja kirjoitti:
Voi voi! Ei voi muuta kuin ......!yksinkirjoittaja satuitko taas näille sivuille.
- sanojensa takana
jätkijätkä kirjoitti:
yksinkirjoittaja satuitko taas näille sivuille.
paikkaan kun kirjoitin totuuksia! Eli kyllähön se totuus sattuu ja sitä on kiva peitellä tuollaisilla kirjoitteluilla. Mutta voin kertoa ettei se peitä sitä totuutta, mitä myös muut kirjoittajat ovat sinusta kirjoittaneet. Ja muuten, taidat itse olla kaiken tuon negatiivisen kirjoittelun takana, eli sinä oletkin väittämäsi yksikirjoittaja. Eli sinulle takaisin jätkijätkä, koskeeko kun kaikille ei ole käynyt samalla tavalla kuin sinulle. Ei se oikeuta mustamaalaamaan kaikkia ketjunjäseniä. Minulla menee ainakin hyvin ja sen voin ylpeenä sanoa, että en kadu päätöstäni lähteä ketjunyrittäjäksi. Toki olen pahoillani, että sinua ei ole onnistanut. Ja toivon, että pääset siitä yli ja voit käyttää kokemuksiasi hyödyksi.
Muista, että vaikka Suomessa on sananvapaus, kannattaa miettiä mitä suustaan tai tässä tapauksessa "sormistaan" päästelee ulkomaailmaan, panettelu on vakava juttu. Ja joku voi vielä pyytää sinut todistamaan se. Ja kuten aikaisemmin on kirjoitettu, niin miksi et ole syytöksiäsi vienyt lakimiehelle ja sitä kautta hakenut korvauksia. Vai onko niin, että lakimies on sanonut sinulle totuuksia????
Nyt vaihdan ylpeänä ketjun työvaatteet päälle (joko todella ajattelee näin, sorry, vaikka se ehkä sinusta kuulostaa ilkeältä!!!!). ja lähden ansaitsemaan "dollareita". - Kumma juttu?
sanojensa takana kirjoitti:
paikkaan kun kirjoitin totuuksia! Eli kyllähön se totuus sattuu ja sitä on kiva peitellä tuollaisilla kirjoitteluilla. Mutta voin kertoa ettei se peitä sitä totuutta, mitä myös muut kirjoittajat ovat sinusta kirjoittaneet. Ja muuten, taidat itse olla kaiken tuon negatiivisen kirjoittelun takana, eli sinä oletkin väittämäsi yksikirjoittaja. Eli sinulle takaisin jätkijätkä, koskeeko kun kaikille ei ole käynyt samalla tavalla kuin sinulle. Ei se oikeuta mustamaalaamaan kaikkia ketjunjäseniä. Minulla menee ainakin hyvin ja sen voin ylpeenä sanoa, että en kadu päätöstäni lähteä ketjunyrittäjäksi. Toki olen pahoillani, että sinua ei ole onnistanut. Ja toivon, että pääset siitä yli ja voit käyttää kokemuksiasi hyödyksi.
Muista, että vaikka Suomessa on sananvapaus, kannattaa miettiä mitä suustaan tai tässä tapauksessa "sormistaan" päästelee ulkomaailmaan, panettelu on vakava juttu. Ja joku voi vielä pyytää sinut todistamaan se. Ja kuten aikaisemmin on kirjoitettu, niin miksi et ole syytöksiäsi vienyt lakimiehelle ja sitä kautta hakenut korvauksia. Vai onko niin, että lakimies on sanonut sinulle totuuksia????
Nyt vaihdan ylpeänä ketjun työvaatteet päälle (joko todella ajattelee näin, sorry, vaikka se ehkä sinusta kuulostaa ilkeältä!!!!). ja lähden ansaitsemaan "dollareita".olisit ennenkin kirjoittanut saman jutun. Ihmettelen vakuutteluasi niin moneen kertaan.
- painu sinä....
Kumma juttu? kirjoitti:
olisit ennenkin kirjoittanut saman jutun. Ihmettelen vakuutteluasi niin moneen kertaan.
panettelusi ja toisten syyttelyt on kuule luettu jo moneen kertaan! Täällä sitä ihmetellään sinunkin jatkuvaa vakuutteluasi ketjun huonoudesta ja kieroudesta. Katsoppas lyyliseni peiliin ja koeta kääntää ajatusrataasi johonkin muuhun suuntaan! Katsos, jotkut tässä ketjussa todella menestyvät, muuten yrittäjyys ei olisi jatkunut enää viiden vuoden jälkeen. Joten puhut vain omasta puolestasi. Miksi epäonnistuit - syy lienee korviesi välissä, ainakin noista kirjoituksistasi päätellen.
- ??????
painu sinä.... kirjoitti:
panettelusi ja toisten syyttelyt on kuule luettu jo moneen kertaan! Täällä sitä ihmetellään sinunkin jatkuvaa vakuutteluasi ketjun huonoudesta ja kieroudesta. Katsoppas lyyliseni peiliin ja koeta kääntää ajatusrataasi johonkin muuhun suuntaan! Katsos, jotkut tässä ketjussa todella menestyvät, muuten yrittäjyys ei olisi jatkunut enää viiden vuoden jälkeen. Joten puhut vain omasta puolestasi. Miksi epäonnistuit - syy lienee korviesi välissä, ainakin noista kirjoituksistasi päätellen.
Lähtenykkää töihin?
- Säälix käy
?????? kirjoitti:
Lähtenykkää töihin?
kun sulla ei taida olla enää niitäkään, meinaan töitä!!!! Siinähän sitä ehdit lillua katkerissa mietteissäsi päivät pitkät.
- ööööööööö
Säälix käy kirjoitti:
kun sulla ei taida olla enää niitäkään, meinaan töitä!!!! Siinähän sitä ehdit lillua katkerissa mietteissäsi päivät pitkät.
kertoo, sinun olevan juuri sopiva tuohon virkaan.
- Unten maille
ööööööööö kirjoitti:
kertoo, sinun olevan juuri sopiva tuohon virkaan.
Tulin juuri kotiin "10" tunnin päivästä. Jokainen voi laskea päiväni pituuden "dollarit" jotka todella osaavat ja ovat viitsineet opetella tämän työn (sanoo henkilö joka on opetellut työn vasta ketjussa ollessaan)!!! Eli onpa illan aikana mielenkiintoisaa keskustelua. Sinä joka sanot, että täällä on vain yksi positiivinen ketjuun päin, niin itse asiassa teinpä mielenkiintoisan huomion!!! Meitä positiivisia on monta, mutta negatiivisia onkin VAIN yksi. Eli kaikki morkkaamis kirjoittelu onkin yhden kirjoittamaa ja syyttely positiivisiin kirjoittluun (yksi ja sama kirjoittaa) muita kohtaan on siitä syystä, että haluat piilottautua itse "useaan eri henkilöön = yksi kirjoittaja). Anteeksi huonosti kirjoitettu teksti, mutta saanen anteeksi, sillä olen tehnyt parhaani, jotta asiakkaani olisivat tyytyväisiä. Ja kohti unta, sillä huomenna teen todella pitkän päivän ja nautin kätteni jäljistä ja enkä todella välitä sun kirjoitteluistasi sinä negatiivinen ihminen!!!
- Laadukasi
Unten maille kirjoitti:
Tulin juuri kotiin "10" tunnin päivästä. Jokainen voi laskea päiväni pituuden "dollarit" jotka todella osaavat ja ovat viitsineet opetella tämän työn (sanoo henkilö joka on opetellut työn vasta ketjussa ollessaan)!!! Eli onpa illan aikana mielenkiintoisaa keskustelua. Sinä joka sanot, että täällä on vain yksi positiivinen ketjuun päin, niin itse asiassa teinpä mielenkiintoisan huomion!!! Meitä positiivisia on monta, mutta negatiivisia onkin VAIN yksi. Eli kaikki morkkaamis kirjoittelu onkin yhden kirjoittamaa ja syyttely positiivisiin kirjoittluun (yksi ja sama kirjoittaa) muita kohtaan on siitä syystä, että haluat piilottautua itse "useaan eri henkilöön = yksi kirjoittaja). Anteeksi huonosti kirjoitettu teksti, mutta saanen anteeksi, sillä olen tehnyt parhaani, jotta asiakkaani olisivat tyytyväisiä. Ja kohti unta, sillä huomenna teen todella pitkän päivän ja nautin kätteni jäljistä ja enkä todella välitä sun kirjoitteluistasi sinä negatiivinen ihminen!!!
sinulta! Olen samaa mieltä kanssasi, että tätä palstaa tyrannisoi vain yksi hommansa itse tyrinyt entinen yrittäjä. Nyt kun pitäisi myöntää omat virheensä, tämä tollukka syyttelee mieluummin muita. Eihän sitä silloin tarvitse vastuuta töpingeistään ottaa. Jaksamisia kaikille toimiville yrittäjille!
- ???
Laadukasi kirjoitti:
sinulta! Olen samaa mieltä kanssasi, että tätä palstaa tyrannisoi vain yksi hommansa itse tyrinyt entinen yrittäjä. Nyt kun pitäisi myöntää omat virheensä, tämä tollukka syyttelee mieluummin muita. Eihän sitä silloin tarvitse vastuuta töpingeistään ottaa. Jaksamisia kaikille toimiville yrittäjille!
Mitä ihmeen järkeä näissä fr-yrittäjyyksissä edes on? hullujahan te olette kun niihin olette mennyt lankeamaan 5v soppari ahahaha kuinka hullu voikaan olla että lähtis tollasen paperin allekirjoittamaan
?? . Kai se on se rahanhimo mikä tekee sokeaksi sitten. En nyt enää niin tarkkaan muista mutta jotain 60-70€kö se on että saa toiminimen pystyyn ja sitten vaan siivousalan yrittäjänä etsimään kohteita itse, eikö tämä olisi paljon järkevämpää?? Ja sitten kun on kohteita tarpeeksi niin muuttamaan sitten firma OY:ksi. Itsehän olen siivous-alan yrittäjä ja alussa tein tuttujen kautta alihankintana töitä paskalla palkalla mutta nyt on jo onneksi omia kohteita. Ei olisi ikinä tullut mieleenkään lähteä mukaan FR-yrittäjyyteen. Laatutakuuhan ei ole ainut firma mikä näitä 5vuoden soppareita tarjoaa,taitaa olla ainakin iss ja jotain muita, en vaa älyä miten joku voi tollaseen langeta. Suosittelen kaikille vaan aloittamaan toiminimen kautta ja itse lähteä niitä kohteita metsästämään. - Onnellinen yrittäjä
Laadukasi kirjoitti:
on käynyt kirjoita positiivisesti 24:lle kurssin. Käsittääkseni siellä ei kehoitettu haukkumaan ketään. Et voi tietää kenenkään kohtaloa, niin on törkeää kirjoitella täällä, että ihmiset jotka eivät tykänneet ketjusta olisivat luusereita ja epäonnistujia. Itse huomasin ketjujutun olevan iso moka itselleni, eikä se johdu siitä, että olisi mennyt huonosti. Nyt olen tyytyväinen kun on ihan oma yritys pystyssä ja olen omillani. Luulisi, että hyvin kun menee, ei niin hirveästi tarvitsisi puolustella tekemisiään. Eikä sitä koskaan tiedä kuinka se vene kääntyy, niin se on kääntynyt monilla. Vastaappa vielä, miksi niin moni menestyvä yrittäjä on lähtenyt pois ketjusta?
- yrittäjyyden ymmär
Onnellinen yrittäjä kirjoitti:
on käynyt kirjoita positiivisesti 24:lle kurssin. Käsittääkseni siellä ei kehoitettu haukkumaan ketään. Et voi tietää kenenkään kohtaloa, niin on törkeää kirjoitella täällä, että ihmiset jotka eivät tykänneet ketjusta olisivat luusereita ja epäonnistujia. Itse huomasin ketjujutun olevan iso moka itselleni, eikä se johdu siitä, että olisi mennyt huonosti. Nyt olen tyytyväinen kun on ihan oma yritys pystyssä ja olen omillani. Luulisi, että hyvin kun menee, ei niin hirveästi tarvitsisi puolustella tekemisiään. Eikä sitä koskaan tiedä kuinka se vene kääntyy, niin se on kääntynyt monilla. Vastaappa vielä, miksi niin moni menestyvä yrittäjä on lähtenyt pois ketjusta?
mutta väärä vastaaja. Eli tuohon osaa vain vastata fr.keskuksen väki ja itse pois lähtenyt yrittäjä.
Ja kirjoittelussani ei todellakaan kommentoitu niin, että joku on luuseri. Vaan tässä tullaan taas siihen kohtaan, kun joku on puolesta ja joku vastaan. Eli kun olen tyytyväinen ja ainakin tällä hetkellä yritykselläni ja itselläni menee hyvin, niin kun yritän kirjoittaa muutamista kirjoitteluista joita tällä palstalla on, niin haukun toisia. Eli täällä annetaan vain ja ainoastaan kuva siitä, että kun lt- yrittäjä on epäonnistunut ja pankkitili täysin miinuksella, menettänyt asiakkaat ym. se ainoa syyllinen on lt.
Joku aikaisemmin kirjoitti hyvin, että nämä kirjoittelut joita täällä on, myös haukkuvat toimivia lt-yrittäjiä. Ja se pitää täysin paikkaansa. ELi kun halutaan morkata fr-keskusta, lt-letkua, haukutaan myös meitä. Eli tätä en todellakaan ymmärrä!!!!!! Ja siihen olen halunut vastata.
Toisille sopii tämä järjestelmä ja toisille ei. Toisille sopii yrittäjyys (on se muoto mikä tahansa) ja toisille ei. Eli haen tässä myös yrittäjäksi lähteneiden vastuuta. Kun allekirjoittaa sopimuksen ja siinä sopimuksessa on pelisäännöt, niin ne tarkoittavat myös meitä. - laatu-liisa
yrittäjyyden ymmär kirjoitti:
mutta väärä vastaaja. Eli tuohon osaa vain vastata fr.keskuksen väki ja itse pois lähtenyt yrittäjä.
Ja kirjoittelussani ei todellakaan kommentoitu niin, että joku on luuseri. Vaan tässä tullaan taas siihen kohtaan, kun joku on puolesta ja joku vastaan. Eli kun olen tyytyväinen ja ainakin tällä hetkellä yritykselläni ja itselläni menee hyvin, niin kun yritän kirjoittaa muutamista kirjoitteluista joita tällä palstalla on, niin haukun toisia. Eli täällä annetaan vain ja ainoastaan kuva siitä, että kun lt- yrittäjä on epäonnistunut ja pankkitili täysin miinuksella, menettänyt asiakkaat ym. se ainoa syyllinen on lt.
Joku aikaisemmin kirjoitti hyvin, että nämä kirjoittelut joita täällä on, myös haukkuvat toimivia lt-yrittäjiä. Ja se pitää täysin paikkaansa. ELi kun halutaan morkata fr-keskusta, lt-letkua, haukutaan myös meitä. Eli tätä en todellakaan ymmärrä!!!!!! Ja siihen olen halunut vastata.
Toisille sopii tämä järjestelmä ja toisille ei. Toisille sopii yrittäjyys (on se muoto mikä tahansa) ja toisille ei. Eli haen tässä myös yrittäjäksi lähteneiden vastuuta. Kun allekirjoittaa sopimuksen ja siinä sopimuksessa on pelisäännöt, niin ne tarkoittavat myös meitä.olen kanssasi. Miksi jotkut eivät voi hyväksyä sitä, että jollakin lt-yrittäjällä voi mennä ihan hienosti. Vaikka maksaa rojaltit ja tekee paljon töitä, voi silti olla tyytyväinen elämäänsä ja saamaansa rahaan mitä yrittäjälle jää. Jos tällä palstalla hehkutat onnistumistasi, mollaajat luokittelevat sinut heti tyhmäksi, kun en tajunnut itse laittaa firmaa pystyyn ja kun maksat ne rojaltitkin jne. Näin teen ja ihan vapaasta tahdostani vielä, enkä missään nimessä tunne olevani tyhmä enkä pidä siitä että minua sellaiseksi kutsutaan kuuluessani tähän ketjuun. Siis olisiko jo aika mäkättäjienkin antaa meille toimiville yrittäjille työrauha ja vapaus valita ilman ilkkumista oma yritysmuotomme???? Anna sinä meidän kärsiä jos kärsimään joudumme! Mutta lopeta ilkkuminen ja ivaaminen. Ole onnellinen omasta tämän hetkisestä elämästäsi. Siihehän ei ketjun enää pitäisi vaikuttaa, joten päästä irti!
- mmmmmmmmmmm
laatu-liisa kirjoitti:
olen kanssasi. Miksi jotkut eivät voi hyväksyä sitä, että jollakin lt-yrittäjällä voi mennä ihan hienosti. Vaikka maksaa rojaltit ja tekee paljon töitä, voi silti olla tyytyväinen elämäänsä ja saamaansa rahaan mitä yrittäjälle jää. Jos tällä palstalla hehkutat onnistumistasi, mollaajat luokittelevat sinut heti tyhmäksi, kun en tajunnut itse laittaa firmaa pystyyn ja kun maksat ne rojaltitkin jne. Näin teen ja ihan vapaasta tahdostani vielä, enkä missään nimessä tunne olevani tyhmä enkä pidä siitä että minua sellaiseksi kutsutaan kuuluessani tähän ketjuun. Siis olisiko jo aika mäkättäjienkin antaa meille toimiville yrittäjille työrauha ja vapaus valita ilman ilkkumista oma yritysmuotomme???? Anna sinä meidän kärsiä jos kärsimään joudumme! Mutta lopeta ilkkuminen ja ivaaminen. Ole onnellinen omasta tämän hetkisestä elämästäsi. Siihehän ei ketjun enää pitäisi vaikuttaa, joten päästä irti!
viestit niin hirveästi häiritsevät, onko niitä pakko lukea? Minusta on ihan hyvä, että täällä kirjoitellaan. Rekrytoija ei kerro, että oikeasti jos huonosti käy, ei se ole leikin asia. Aina se ei ole edes yrittäjän vika. Kyllä nekatiivisistä asioista pitää saada kirjoittaa. Käsittääkseni nämä arvostelut kohdistuvat systeemiä ei yksittäistä yrittäjää kohtaan. Ei näitä ole pakko lukea. Pysu ketjun omilla sivuilla. Ne on sensuroitu kaikesta nekatiivisestä kirjoittelusta.
- neKatiivi
mmmmmmmmmmm kirjoitti:
viestit niin hirveästi häiritsevät, onko niitä pakko lukea? Minusta on ihan hyvä, että täällä kirjoitellaan. Rekrytoija ei kerro, että oikeasti jos huonosti käy, ei se ole leikin asia. Aina se ei ole edes yrittäjän vika. Kyllä nekatiivisistä asioista pitää saada kirjoittaa. Käsittääkseni nämä arvostelut kohdistuvat systeemiä ei yksittäistä yrittäjää kohtaan. Ei näitä ole pakko lukea. Pysu ketjun omilla sivuilla. Ne on sensuroitu kaikesta nekatiivisestä kirjoittelusta.
että negatiivisista asioista pitää voida kirjoittaa! Mutta niin pitää voida myös positiivisista asioista. Tällä palstalla se ei vaan onnistu. Positiiviset mielipiteet torpedoidaan heti mollaajien toimesta. Aivan kuin kukaan ei missään tapauksessa voisi nähdä lt-ketjussa yhtään mitään hyvää. Ja kaikki vähänkään ketjusta positiivisesti kirjoittavat leimataan tyhmiksi ja höynäytettäviksi ääliöiksi. Siis tasapuolisuutta ja toisten mielipiteiden arvostusta kaipaisin myös tälle palstalle.
- Vkonlopun viettäjä
neKatiivi kirjoitti:
että negatiivisista asioista pitää voida kirjoittaa! Mutta niin pitää voida myös positiivisista asioista. Tällä palstalla se ei vaan onnistu. Positiiviset mielipiteet torpedoidaan heti mollaajien toimesta. Aivan kuin kukaan ei missään tapauksessa voisi nähdä lt-ketjussa yhtään mitään hyvää. Ja kaikki vähänkään ketjusta positiivisesti kirjoittavat leimataan tyhmiksi ja höynäytettäviksi ääliöiksi. Siis tasapuolisuutta ja toisten mielipiteiden arvostusta kaipaisin myös tälle palstalle.
osuit naulan kantaan. Juuri tuota minä tarkoitin kun kirjoitin siitä, että pitää myös myöntää omat virheensä ja lopettaa toisten jatkuva syyttäminen.
Ja nyt minun täytyy myös korjata (tai ainakin minun kohdallani näin kävi), että minulle kerrottiin myös ne huonot puolet tästä yrittäjyydestä. Eli itse vastaan toiminnastani ja ottamastani lainasta. Ja itse vastaan asiakkuuksistani ja jos menetän ne, joudun itse hankkimaan niiden tilalle uusia. Eli avoimesti minulle kerrottiin niistä. Ja oikeastaan minua hiukan peloiteltiin, tai ainakin sain sen kuvan. Eli sanottiin, että en tule rikkaaksi, ja tämä siivoominen on kovaa työtä (ja varsinkin kun tulen toisesta ammatista) ja ensimmäinen vuosi on täysin opettelemista; uusi ammatti, yrittäjyys jne. Ja lopuksi minulta kysyttiin, että olenko todella ymmärtänyt mihin ryhdyn (tai jotain sinne päin). Mielestäni olin tehnyt todella kovasti kotitöitä, puhunut toisen toimivan yrittäjän kanssa (ja häneltäkin kuullut hyvät / huonot puolet), miettinyt omia resurssejani jne. Ja niiden pohjalta tein päätökseni. Ja ei kaduta tippaakaan, vaan tyytyväisyys kasvaa kun opin koko ajan lisää.
On totta, että myös negatiivisista asioista tulee saada kirjoitella, mutta kuten yllä oleva tekstin kirjoittaja pyytää, tasapuolisuutta, olen samaa mieltä. Ja että kirjoitettaisiin totuuksia. Aikaisemmissa kirjoituksissa on ollut tekstejä, joita minäkin tiedän etteivät pidä paikkaansa. Mutta ei ole minun asiani niihin puuttua, vaan ne jotka ovat ne kirjoittaneet, voisivat ne korjata. Sillä meistä jokainen vastaa siitä mitä puhuu tai kirjoittaa, vaikka Suomessa onkin sanavapaus.
Toivotan teille kaikille palstalle kirjoittaneille ja lukijoille oikein hyvää loppuviikkoa. Parin tunnin päästä lähden taas työmaalle ja sitten alkaakin vapaa viikonloppu ulkoillen ja läheisten kanssa puuhastellen. - 2Xkirjoit. 2010
Vkonlopun viettäjä kirjoitti:
osuit naulan kantaan. Juuri tuota minä tarkoitin kun kirjoitin siitä, että pitää myös myöntää omat virheensä ja lopettaa toisten jatkuva syyttäminen.
Ja nyt minun täytyy myös korjata (tai ainakin minun kohdallani näin kävi), että minulle kerrottiin myös ne huonot puolet tästä yrittäjyydestä. Eli itse vastaan toiminnastani ja ottamastani lainasta. Ja itse vastaan asiakkuuksistani ja jos menetän ne, joudun itse hankkimaan niiden tilalle uusia. Eli avoimesti minulle kerrottiin niistä. Ja oikeastaan minua hiukan peloiteltiin, tai ainakin sain sen kuvan. Eli sanottiin, että en tule rikkaaksi, ja tämä siivoominen on kovaa työtä (ja varsinkin kun tulen toisesta ammatista) ja ensimmäinen vuosi on täysin opettelemista; uusi ammatti, yrittäjyys jne. Ja lopuksi minulta kysyttiin, että olenko todella ymmärtänyt mihin ryhdyn (tai jotain sinne päin). Mielestäni olin tehnyt todella kovasti kotitöitä, puhunut toisen toimivan yrittäjän kanssa (ja häneltäkin kuullut hyvät / huonot puolet), miettinyt omia resurssejani jne. Ja niiden pohjalta tein päätökseni. Ja ei kaduta tippaakaan, vaan tyytyväisyys kasvaa kun opin koko ajan lisää.
On totta, että myös negatiivisista asioista tulee saada kirjoitella, mutta kuten yllä oleva tekstin kirjoittaja pyytää, tasapuolisuutta, olen samaa mieltä. Ja että kirjoitettaisiin totuuksia. Aikaisemmissa kirjoituksissa on ollut tekstejä, joita minäkin tiedän etteivät pidä paikkaansa. Mutta ei ole minun asiani niihin puuttua, vaan ne jotka ovat ne kirjoittaneet, voisivat ne korjata. Sillä meistä jokainen vastaa siitä mitä puhuu tai kirjoittaa, vaikka Suomessa onkin sanavapaus.
Toivotan teille kaikille palstalle kirjoittaneille ja lukijoille oikein hyvää loppuviikkoa. Parin tunnin päästä lähden taas työmaalle ja sitten alkaakin vapaa viikonloppu ulkoillen ja läheisten kanssa puuhastellen.Mistä voit tietää, että jokin juttu ei pidä paikkaansa. Onko joku sinulle niin kertonut, vai tuntuuko vain uskomattomalta. Uskomattomiin juttuihin minäkin törmäsin aikanani kun kuuluin ketjuun. Jotkut asiat johtui yrittäjistä itsestään, mutta oli paljon niitä jotka johtui ihan muista asioista. Välillä ajattelin, että ei ole todellista. On toki systeemit saattaneet muuttua, onhan aikaa kulunut ja henkilökuntaa pistetty pihalle niiltä ajoilta kun ketjussa olin. Ei täällä ole edes kirjoiteltu hurjimmista tapauksista, johtuen suureksi osaksi vaitiolosopimuksista ja muista jutuista, eikä moni edes kirjoittele taikka lue näitä. Ole sinä tyytyväinen elämääsi ja työhösi ketjussa, mutta älä vesitä toisten juttuja mistä et tiedä mitään. Monet yrittäjät kulkevat äärirajoilla kun on velkaa, verovelkaa ja pitäisi vielä elääkkin. Väsynyttä, epätoivoista porukkaa.
- Kihhaus
2Xkirjoit. 2010 kirjoitti:
Mistä voit tietää, että jokin juttu ei pidä paikkaansa. Onko joku sinulle niin kertonut, vai tuntuuko vain uskomattomalta. Uskomattomiin juttuihin minäkin törmäsin aikanani kun kuuluin ketjuun. Jotkut asiat johtui yrittäjistä itsestään, mutta oli paljon niitä jotka johtui ihan muista asioista. Välillä ajattelin, että ei ole todellista. On toki systeemit saattaneet muuttua, onhan aikaa kulunut ja henkilökuntaa pistetty pihalle niiltä ajoilta kun ketjussa olin. Ei täällä ole edes kirjoiteltu hurjimmista tapauksista, johtuen suureksi osaksi vaitiolosopimuksista ja muista jutuista, eikä moni edes kirjoittele taikka lue näitä. Ole sinä tyytyväinen elämääsi ja työhösi ketjussa, mutta älä vesitä toisten juttuja mistä et tiedä mitään. Monet yrittäjät kulkevat äärirajoilla kun on velkaa, verovelkaa ja pitäisi vielä elääkkin. Väsynyttä, epätoivoista porukkaa.
viestissä ollut lainkaan! Kuinka käänsit asian niin! Kirjoittaja vain sanoi, että tälllä palstalla on joitain juttuja, jotka hän tietää valheeksi. Se lienee totta, sinunkin mielestäsi. Kirjoitus oli mielestäni rehellisen tasapuolinen kaikille osapuolille. Kirjoittaja kertoi pitkälti vaan omasta kokemuksestaan ketjussa. Oli kiva kuulla, että häntä oli ketjun puolesta jopa hieman peloteltu mahdollisista ongelmista yrittäjänä. Eli toivon, että ne jotka tässä ketjussa ovat kokeneet omasta mielestään epäreiluutta eivät toitottaisi sitä tämän päivän totuutena. Aina pitää muistaa sekin, että asioilla on aina kaksi puolta. Ja jos härkäpäisesti katsoo asioita vain omalta kantiltaan, unohtaa toisen puolen kokonaan. Silloinhan vain minua on loukattu ja minä en ole tehnyt yhtään mitään väärää. Perspektiiviä asioihin. Ja lopetetaan toimivien yrittäjien mollaus tyhmiksi inbesilleiksi tällä palstalla.
- ?
Kihhaus kirjoitti:
viestissä ollut lainkaan! Kuinka käänsit asian niin! Kirjoittaja vain sanoi, että tälllä palstalla on joitain juttuja, jotka hän tietää valheeksi. Se lienee totta, sinunkin mielestäsi. Kirjoitus oli mielestäni rehellisen tasapuolinen kaikille osapuolille. Kirjoittaja kertoi pitkälti vaan omasta kokemuksestaan ketjussa. Oli kiva kuulla, että häntä oli ketjun puolesta jopa hieman peloteltu mahdollisista ongelmista yrittäjänä. Eli toivon, että ne jotka tässä ketjussa ovat kokeneet omasta mielestään epäreiluutta eivät toitottaisi sitä tämän päivän totuutena. Aina pitää muistaa sekin, että asioilla on aina kaksi puolta. Ja jos härkäpäisesti katsoo asioita vain omalta kantiltaan, unohtaa toisen puolen kokonaan. Silloinhan vain minua on loukattu ja minä en ole tehnyt yhtään mitään väärää. Perspektiiviä asioihin. Ja lopetetaan toimivien yrittäjien mollaus tyhmiksi inbesilleiksi tällä palstalla.
Ai meinaatko että jossain olisi näitä menestyviä laatutakuu FR-yrittäjiä? Jos on niin ei kyllä montaa ole,suurin osa on palanut jo loppuun ja pahoissa veloissa.
- Ei viisastelua
2Xkirjoit. 2010 kirjoitti:
Mistä voit tietää, että jokin juttu ei pidä paikkaansa. Onko joku sinulle niin kertonut, vai tuntuuko vain uskomattomalta. Uskomattomiin juttuihin minäkin törmäsin aikanani kun kuuluin ketjuun. Jotkut asiat johtui yrittäjistä itsestään, mutta oli paljon niitä jotka johtui ihan muista asioista. Välillä ajattelin, että ei ole todellista. On toki systeemit saattaneet muuttua, onhan aikaa kulunut ja henkilökuntaa pistetty pihalle niiltä ajoilta kun ketjussa olin. Ei täällä ole edes kirjoiteltu hurjimmista tapauksista, johtuen suureksi osaksi vaitiolosopimuksista ja muista jutuista, eikä moni edes kirjoittele taikka lue näitä. Ole sinä tyytyväinen elämääsi ja työhösi ketjussa, mutta älä vesitä toisten juttuja mistä et tiedä mitään. Monet yrittäjät kulkevat äärirajoilla kun on velkaa, verovelkaa ja pitäisi vielä elääkkin. Väsynyttä, epätoivoista porukkaa.
oikeassa. Enhän minä kaikkea tiedä ja osan olen myös minä kuullut muilta (eli kuulopuhetta). Mutta kommenttini lähinnä tarkoitti niitä kirjoituksia, joissa syytetään keskusta asiakkuuksien menettämistä ja sitä kautta konkurssista. Tiedän tapauksen, jossa yrittäjä menetti ison kohteen tiukan kilpailuttamisen seurauksena. Ei keskus antanut uutta kohdetta, kuten näin myös minulle rekrytoinnissa kerrottiin. Eli asia oli myös kyseisen yrittäjän tiedossa. Kun ison kohteen menetys vie ison osan liikevaihdosta, niin se oli hänelle tiukka paikka. Kuitenkin siinä oli onni matkassa eli 6 kk irtisanomisaika. Sen 6 kk aikana tämä kolleeka teki kovasti töitä saadakseen tilalle uusia kohteita. Ja siinä ketju auttoi. Eli kädestä pitäen opetti myymään, auttoi laskennassa jne. Ja minä olin myös kaveria jeesaamassa. Eli samalla minäkin opin siitä. Minulla itsellään on muutama kohde ns. piilossa eli muutamat toiset kolleekat tekevät niitä alihankinnassa. Ja onneksi tekevät hyvin. Eli jos minulta menee kohde / kohteita alta, niin pystyn korvaamaan ne näillä omilla kohteillani. Pelisäännöt olemme sopineet ennen kun annoin ne alihankintaan.
Mutta olemme myös vastuussa siitä, että maksamme laskumme, veromme, alvimme jne. Eli on tosi paha jos jää kierteeseen. Siitä on todella vaikeata päästä pois. Minäkin tiedän erään toisen kolleekan joka on tälläisessä tilanteessa. Mutta en täällä kerro miksi. Minäkin noudatan vaitioloani.
Itse olen todella tarkkana rahasta. Se mikä on yritykseni ei ole minun. Eli alusta asti olen ottanut tiukan linjan itseni kanssa. Ja hoidan aina ensimmäiseksi yritykseni laskut ja sitten sen jälkeen omani. Ja vasta sitten katson mikä on palkkapussini tilanne. Ja kun teen ylimääräisiä töitä, lasken kuinka paljon voin ottaa siitä extraa itselleni vai jätänkö pahanpäivän varalle. Vaikka nyt minulla menee todella hyvin, niin voi olla että minullekin käy samalla tavalla kun kyseiselle kolleelkalle eli menetän kohteita. Ja siihen tulee myös varautua. Yrittäjänä minä itse vastaan toiminnastani ja minä myös vastaan siitä, että jos en jotain tiedä, niin kaivan henkilön esille joka voi minua auttaa.
Ehkä moni ajattelee, että viisastelen, mutta kun minulla on hyvin mennyt, niin ehkä tämä ei olekkaan viisastelua!
- MilaXX
eli varmaankin Laatutakuun sopimusasiakirjat ovat laatineet lakimiehet - he ovat tietoisia kaikista lakipykälien tarjoamista koukeroita.
Tulee vain mieleen, että tässä taas myydään tuotetta ja otetaan rahat pois. Niin yksinkertaista se on. Lakikoukeroiden vuoksi myyjäfirma ei ole mistään vastuussa. Hyvät myyntimiehet ja provisiopalkka ja limanuljaskan omatunto, niin johon kauppoja syntyy.
Jos joku asia tuntuu liian hyvältä, niin silloin pitää olla erityisen tarkka. Etsiä, että missä mättää. Ja ottaa vaikka yhteyttä johonkin lakiasiantuntijaan, joka osaa selvittää kaikki sopimuksen koukerot.
Pankkialallakin MYYDÄÄN tuotteita - tuskin siinä asiakkaan rahojen huolenpiton on tärkeitä vaan se MYYMINEN (rahasto-osuudet yms.)- yx yrittäjä
on liikeyritys! Eli tottakait se myy kohteita ja tekee bisniksellä voittoa. Mutta niin kuin "ei viisastelua" kirjoitti, antaa ketju myös apua tilanteessa, jossa asiakkaat lähtevät. Hänenkin tuttava yrittäjä oli saanut ketjulta kaiken tuen uusien asiakkaiden hankinnassa. Monesti yrittäjät ajattelevat niin, että haetaan sitten niitä uusia kohteita kun entinen lähtee. Ajatusmalli on väärä. Yrittäjän pitäisi reagoida heti, kun irtisanominen asiakkaan toimesta tapahtuu. Eli heti uutta asiakasta hakemaan.
On laatutakuun etu pitää yrittäjät leivässä. Sitäkauttahan hekin saavat palkkansa. Eli tukea kyllä saamme, kun sitä pyydämme, mutta ketju ei kaikkea meidän eteen voi tehdä. On myös itse ponnisteltava.
Syy miksi hyvin menestyvä yrittäjä lopettaa ketjussa toimimisen voi olla hyvin moninainen. Yksi syy on loppuunpalaminen, koska ei ole pidetty pienintäkään lomaa koko yrittäjä aikana. Jokaisen yrittäjän kannattaa kuitenkin pitää lomansa. Tuuraajia saa vaikka vuokravälitysfirmasta. Oman palkkansa loma-ajalta saa tekemällä keikkoja tarpeeksi. Ilman lomaa ei kukaan jaksa! Vaikka yritys pyörii kivasti, alkaa se tuntua tsyöläältä, jos elämässä ei mitään muuta ole. Siis lomaile, harrasta jotain muutakin kuin työntekoa.
Itselläni on nyt 9 vuosi menossa ja suht hyvin menee. Ei ole tullut mitään isoja takapakkeja vastaan. Lomaa olen pitänyt joka kesä neljä viikkoa ja joskus talvella viikon. Ja kuinka se on mahdolista, tekemällä keikkoja tarpeeksi ja suhteuttamalla menot tuloihin.
Pätkääkään en kadu ketjuun liittymistä! Tienaan ihan mukavasti ja saan päättää itse työpäiväni pituudesta. Kukaan ei vahdi tulemisiani je menemisiäni, kunhan vaan teen työni huolella ja pidän asiakkaisiini yhteyttä säännöllisesti.
Siivouspalveluyrittäjyys sopii tälläisille äiti-tyypeille, jotka haluavat pitää huolta toisten hyvinvoinnista. Hoivavietistä tällä alalla on apua.
Suosittelen, mutta en ihmiselle, joka tahtoo tällä rikastua helposti. Tulot ovat suhteessa työpanokseesi. Mitä enemmän jaksat ja pystyt sitä paremmin myös tienaat, mutta muista, että ahneella on huono loppu! Raha ei merkitse kaikkea! - hyyvä
yx yrittäjä kirjoitti:
on liikeyritys! Eli tottakait se myy kohteita ja tekee bisniksellä voittoa. Mutta niin kuin "ei viisastelua" kirjoitti, antaa ketju myös apua tilanteessa, jossa asiakkaat lähtevät. Hänenkin tuttava yrittäjä oli saanut ketjulta kaiken tuen uusien asiakkaiden hankinnassa. Monesti yrittäjät ajattelevat niin, että haetaan sitten niitä uusia kohteita kun entinen lähtee. Ajatusmalli on väärä. Yrittäjän pitäisi reagoida heti, kun irtisanominen asiakkaan toimesta tapahtuu. Eli heti uutta asiakasta hakemaan.
On laatutakuun etu pitää yrittäjät leivässä. Sitäkauttahan hekin saavat palkkansa. Eli tukea kyllä saamme, kun sitä pyydämme, mutta ketju ei kaikkea meidän eteen voi tehdä. On myös itse ponnisteltava.
Syy miksi hyvin menestyvä yrittäjä lopettaa ketjussa toimimisen voi olla hyvin moninainen. Yksi syy on loppuunpalaminen, koska ei ole pidetty pienintäkään lomaa koko yrittäjä aikana. Jokaisen yrittäjän kannattaa kuitenkin pitää lomansa. Tuuraajia saa vaikka vuokravälitysfirmasta. Oman palkkansa loma-ajalta saa tekemällä keikkoja tarpeeksi. Ilman lomaa ei kukaan jaksa! Vaikka yritys pyörii kivasti, alkaa se tuntua tsyöläältä, jos elämässä ei mitään muuta ole. Siis lomaile, harrasta jotain muutakin kuin työntekoa.
Itselläni on nyt 9 vuosi menossa ja suht hyvin menee. Ei ole tullut mitään isoja takapakkeja vastaan. Lomaa olen pitänyt joka kesä neljä viikkoa ja joskus talvella viikon. Ja kuinka se on mahdolista, tekemällä keikkoja tarpeeksi ja suhteuttamalla menot tuloihin.
Pätkääkään en kadu ketjuun liittymistä! Tienaan ihan mukavasti ja saan päättää itse työpäiväni pituudesta. Kukaan ei vahdi tulemisiani je menemisiäni, kunhan vaan teen työni huolella ja pidän asiakkaisiini yhteyttä säännöllisesti.
Siivouspalveluyrittäjyys sopii tälläisille äiti-tyypeille, jotka haluavat pitää huolta toisten hyvinvoinnista. Hoivavietistä tällä alalla on apua.
Suosittelen, mutta en ihmiselle, joka tahtoo tällä rikastua helposti. Tulot ovat suhteessa työpanokseesi. Mitä enemmän jaksat ja pystyt sitä paremmin myös tienaat, mutta muista, että ahneella on huono loppu! Raha ei merkitse kaikkea!monta yrittäjää jotka jatkavat yrittäjyyttä ilman laatutakuuta. Eivät he ole loppuunpalaneita. Syyt on kyllä ihan muut.
- läpälässyn
yx yrittäjä kirjoitti:
Suosittelen, mutta en ihmiselle, joka tahtoo tällä rikastua helposti. Tulot ovat suhteessa työpanokseesi. Mitä enemmän jaksat ja pystyt sitä paremmin myös tienaat, mutta muista, että ahneella on huono loppu! Raha ei merkitse kaikkea!Lässyn lässyn
- Et silleen
läpälässyn kirjoitti:
Lässyn lässyn
Tätähän on juuri tuo, josta aikaisemmin kirjoitin. Oli todella ihana lukea noin kauan toiminutta kolleekaa. Ja annoit hyviä neuvoja. Ja nyt sitten sinä heität vettä naamalle. Eli me joilla menee hyvin emme saisi kirjoittaa täällä vaan ne joilla ei ole mennyt hyvin tai muuten vain haluavat mustamaalata meitä toimivia yrittäjuä, saavat kirjoittaa täällä. ja heitä ei missään nimessä saa kommentoida!!! Hello!!!! Missä mennään????
Olisi kiva tietää miten niillä ketjusta lopettaneilla yrittäjillä TODELLA menee. Onko se yhtään parempaa toimia täysin yksin? Eli onko aidan toisella puolella ruoho vihreämpää (vai miten tuo sananlasku nyt menikään?). - llllllllllllll
Et silleen kirjoitti:
Tätähän on juuri tuo, josta aikaisemmin kirjoitin. Oli todella ihana lukea noin kauan toiminutta kolleekaa. Ja annoit hyviä neuvoja. Ja nyt sitten sinä heität vettä naamalle. Eli me joilla menee hyvin emme saisi kirjoittaa täällä vaan ne joilla ei ole mennyt hyvin tai muuten vain haluavat mustamaalata meitä toimivia yrittäjuä, saavat kirjoittaa täällä. ja heitä ei missään nimessä saa kommentoida!!! Hello!!!! Missä mennään????
Olisi kiva tietää miten niillä ketjusta lopettaneilla yrittäjillä TODELLA menee. Onko se yhtään parempaa toimia täysin yksin? Eli onko aidan toisella puolella ruoho vihreämpää (vai miten tuo sananlasku nyt menikään?).Täällä on yksi lopettanut yrittäjä. En siksi etten olisi pärjännyt , lomat pidin säännöllisesti ja rahaakin jäi mutta mutta...opin laskemaan hinta /laatu suhteen liian hyvin eli saanko vastinetta sille kuuluisalle rojaltille ja tulin siihen tulokseen että en saa. En ole katunut pätkääkään , oma yritys toimii vallan mainiosti ja asiakkaista ei ole pulaa. Eikä ketjussa lopettaneet yrittäjät yksin ole, se on väärä luulo...
Fakta: eräälle yrittäjälle on tarjottu joulukinkku että kirjottelee positiivisesti tänne, varmaankin siksi te positiivisesti kirjottavat saatte aika rajua palautetta mielipiteistänne.
En väitä että teidän positiivisten mielipide on väärä mutta ei meidänkään ole mietää metsästä tempaistu eli kyllä ihan oikeasti tulee toimeen ilman ketjua...enkä ole loppuunpalanut, menettänyt kaikkea yms.. - NIIN NEGATIIVINEN
llllllllllllll kirjoitti:
Täällä on yksi lopettanut yrittäjä. En siksi etten olisi pärjännyt , lomat pidin säännöllisesti ja rahaakin jäi mutta mutta...opin laskemaan hinta /laatu suhteen liian hyvin eli saanko vastinetta sille kuuluisalle rojaltille ja tulin siihen tulokseen että en saa. En ole katunut pätkääkään , oma yritys toimii vallan mainiosti ja asiakkaista ei ole pulaa. Eikä ketjussa lopettaneet yrittäjät yksin ole, se on väärä luulo...
Fakta: eräälle yrittäjälle on tarjottu joulukinkku että kirjottelee positiivisesti tänne, varmaankin siksi te positiivisesti kirjottavat saatte aika rajua palautetta mielipiteistänne.
En väitä että teidän positiivisten mielipide on väärä mutta ei meidänkään ole mietää metsästä tempaistu eli kyllä ihan oikeasti tulee toimeen ilman ketjua...enkä ole loppuunpalanut, menettänyt kaikkea yms..Minä sain kylpypyyhkeitä kun aikanani kirjoittelin tänne positiivisia juttuja. Eivät kuulema itse saa kirjoittaa, mutta kukapa sen tietää. Olin vasta ketjussa aloittanut ja niin innoissani, mutta nopeasti huomasin koinka meitä hyväuskosia veätettiin. Kannattaa olla aina samaa mieltä kaikissa asioissa, ettei vain leimaudu "negatiiviseksi ihmiseksi".
- päivä kerrallaan
NIIN NEGATIIVINEN kirjoitti:
Minä sain kylpypyyhkeitä kun aikanani kirjoittelin tänne positiivisia juttuja. Eivät kuulema itse saa kirjoittaa, mutta kukapa sen tietää. Olin vasta ketjussa aloittanut ja niin innoissani, mutta nopeasti huomasin koinka meitä hyväuskosia veätettiin. Kannattaa olla aina samaa mieltä kaikissa asioissa, ettei vain leimaudu "negatiiviseksi ihmiseksi".
Olen edelleen ketjussa toimiva ja en ole saanut, ei ole ehdotettu mitään pyyhkeitä / kinkkuja. En ole edes ennen kuullut kyseisestä asiasta.
Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut, niin ketju toiminta ei kaikille sovi. Toiset pärjäävät yksin ja toisille ketjussa toimiminen on ok. Ja toisille ei yrittäminen missään muodossa sovi ollenkaan. Eli näiden kaikkien kirjoitusten takana on oma tarinansa. Olisi kiva todella tietää kaikkien negatiivisten, loppuunpalaneiden, kotinsa menettäneiden todellinen tarina. En syytä etteikö kirjoituksissa olisi totuutta, vaan oikein se todellinen syy miksi meni pieleen ja missä kohtaan asiat lähtivät väärille urille. Voisimme ehdottaa keskukselle, että tekisivät asiasta tutkimuksen. Ehkä heitäkin asia kiinnostaisi.
Mutta joka tapauksessa, minä olen tyytyväinen tällä hetkellä. Ja olen oppinut paljon näinä vuosina kun olen ollut ketjussa. Tulinhan alan ulkopuolelta. Ja toivottavasti opin lisää. Koskaanhan en tiedä milloin yrittäminen loppuu ja mitä jatkossa.Mutta nyt mennään ainakin tämä sopimuskausi loppuun ja uskoisin, että vielä myös jatkosopimuskausi. - Onneni seppä
päivä kerrallaan kirjoitti:
Olen edelleen ketjussa toimiva ja en ole saanut, ei ole ehdotettu mitään pyyhkeitä / kinkkuja. En ole edes ennen kuullut kyseisestä asiasta.
Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut, niin ketju toiminta ei kaikille sovi. Toiset pärjäävät yksin ja toisille ketjussa toimiminen on ok. Ja toisille ei yrittäminen missään muodossa sovi ollenkaan. Eli näiden kaikkien kirjoitusten takana on oma tarinansa. Olisi kiva todella tietää kaikkien negatiivisten, loppuunpalaneiden, kotinsa menettäneiden todellinen tarina. En syytä etteikö kirjoituksissa olisi totuutta, vaan oikein se todellinen syy miksi meni pieleen ja missä kohtaan asiat lähtivät väärille urille. Voisimme ehdottaa keskukselle, että tekisivät asiasta tutkimuksen. Ehkä heitäkin asia kiinnostaisi.
Mutta joka tapauksessa, minä olen tyytyväinen tällä hetkellä. Ja olen oppinut paljon näinä vuosina kun olen ollut ketjussa. Tulinhan alan ulkopuolelta. Ja toivottavasti opin lisää. Koskaanhan en tiedä milloin yrittäminen loppuu ja mitä jatkossa.Mutta nyt mennään ainakin tämä sopimuskausi loppuun ja uskoisin, että vielä myös jatkosopimuskausi.loppuunpalanut, enkä menettänyt kotiani. Nekatiivinen olen ketjua kohtaan. Luottamus meni täysin ja pidän ketjua hyväuskoisten hyväksikäyttäjänä. Luuletko todella ettei keskus tiedä näitä tarinoita. Tietää varmasti, muuta ei kerro. Moni kakku päältä kaunis...
Yksin yrittäjänä on hyvä olla ja opin uutta koko ajan. Niin paljon alan koulutuksia on tarjolla jos vain on aktiivinen ja etsii. Ja vieläpä ammattilaisten antamaa. - Vielä luottamusta
Onneni seppä kirjoitti:
loppuunpalanut, enkä menettänyt kotiani. Nekatiivinen olen ketjua kohtaan. Luottamus meni täysin ja pidän ketjua hyväuskoisten hyväksikäyttäjänä. Luuletko todella ettei keskus tiedä näitä tarinoita. Tietää varmasti, muuta ei kerro. Moni kakku päältä kaunis...
Yksin yrittäjänä on hyvä olla ja opin uutta koko ajan. Niin paljon alan koulutuksia on tarjolla jos vain on aktiivinen ja etsii. Ja vieläpä ammattilaisten antamaa.menetit luottamuksen, jos saan udella? Jotta tietäisin itse varoa.
- kriittinen asioissa
Onneni seppä kirjoitti:
loppuunpalanut, enkä menettänyt kotiani. Nekatiivinen olen ketjua kohtaan. Luottamus meni täysin ja pidän ketjua hyväuskoisten hyväksikäyttäjänä. Luuletko todella ettei keskus tiedä näitä tarinoita. Tietää varmasti, muuta ei kerro. Moni kakku päältä kaunis...
Yksin yrittäjänä on hyvä olla ja opin uutta koko ajan. Niin paljon alan koulutuksia on tarjolla jos vain on aktiivinen ja etsii. Ja vieläpä ammattilaisten antamaa.Niin se oli että heti leimattiin negatiiviseksi jos oli kriittinen asioissa. Nämä ovat kaksi eri asiaa..aina negatiivisessä mielipiteessä on osuus sitä millä voi asioita kehittää...
Ainakin se aika opetti etten enää ikinä laita mihinkään paperiin nimeä ennekuin olen sataan kertaan tarkistanut asiat, se oli paras oppi...ja en ikinä unohda sitä missään tilanteessa. - Kannattaa miettiä
kriittinen asioissa kirjoitti:
Niin se oli että heti leimattiin negatiiviseksi jos oli kriittinen asioissa. Nämä ovat kaksi eri asiaa..aina negatiivisessä mielipiteessä on osuus sitä millä voi asioita kehittää...
Ainakin se aika opetti etten enää ikinä laita mihinkään paperiin nimeä ennekuin olen sataan kertaan tarkistanut asiat, se oli paras oppi...ja en ikinä unohda sitä missään tilanteessa.niinhän sen pitäisi olla. Mitä suuremmasta ja merkittävämmästä päätöksestä (raha tai sopparit jotka vaikuttavat merkittävästi elämään) on kyse, sitä tarkemmin pitää harkita. niin minä tein ja kyselin muutamalta toimivalta yrittäjältä. Sekä laitoin listalle hyvät ja huonot seikat itseni kannalta. Ja lisäksi en niellyt aivan tosta vain laskelmat, vaan mietin niitä todella tarkasti. Sekä tein riskikartotuksen koko talouttani kohtaan, eli mitä jos tämä ei toimikkaan, mitä sitten? Menetänkö kotini jne.
Ja nyt peilailen ajatuksiani kun olen yrittäjänä. Eli yritän oppia koko ajan myös tällä puolella. Liian säikky en kuitenkaan mielestäni ole, vaan pyrin olemaan rehellinen itseäni kohtaan. Aina se ei kyllä onnistu.
Kun minä olen ehdotellut asioita, niin en ole saanut negatiivista käytöstä osalleni. Mutta ei ne ehdotukseni ole kaikki menneet eteenpäin. Näinhän se oli myös aikaisemmissa työpaikoissani. Eli minä olen ajatellut itseni kannalta (totta kai) ja taas toinen osapuoli joutuu ajattelemaan koko porukkaa. Näin luulisin. - Aikaa sitten
llllllllllllll kirjoitti:
Täällä on yksi lopettanut yrittäjä. En siksi etten olisi pärjännyt , lomat pidin säännöllisesti ja rahaakin jäi mutta mutta...opin laskemaan hinta /laatu suhteen liian hyvin eli saanko vastinetta sille kuuluisalle rojaltille ja tulin siihen tulokseen että en saa. En ole katunut pätkääkään , oma yritys toimii vallan mainiosti ja asiakkaista ei ole pulaa. Eikä ketjussa lopettaneet yrittäjät yksin ole, se on väärä luulo...
En väitä että teidän positiivisten mielipide on väärä mutta ei meidänkään ole mietää metsästä tempaistu eli kyllä ihan oikeasti tulee toimeen ilman ketjua...enkä ole loppuunpalanut, menettänyt kaikkea yms..Tunnistin sinut, toivotan teille oikein mukavaa kevättä ja paljon töitä.
- määäääääää
Aikaa sitten kirjoitti:
Tunnistin sinut, toivotan teille oikein mukavaa kevättä ja paljon töitä.
tänään oli tullut jo kaks soittoa luatutakuulta eli alkoi jo hymyilyttämään... minusta ollaan KIINNOSTUNEITA heh heh... en ala mihinkään höpänpönmppään ja jätän menemättä tapaamiseenkin. kiitos tämän ketjun. kiitos rakkaat ihmiset!
- ei olis pitänyt
hyyvä kirjoitti:
monta yrittäjää jotka jatkavat yrittäjyyttä ilman laatutakuuta. Eivät he ole loppuunpalaneita. Syyt on kyllä ihan muut.
Kun minä kysyin loman mahdollisuutta, sanoi aluepäällikkö minulle, että mulla on niin vaativia kohteita, ettei niitä oikein voi hoitaa kukaan sijainen tuosta vaan... Eli suomeksi: et voi pitää lomaa ikinä...
- Free Bird
Hei kaikille LT-Yrittäjille!
Minä pääsin POIS!!!!!!:D Jipii, en meinaa oikein vieläkään uskoa että se painajainen on OHI!!!! En ole enää Laatutakuu-yrittäjä. pelottaa sanoa se ääneen. Mutta se on MAHTAVAA!!!!
ei mulla sitten muuta.Hyvää kevättä kaikille!- Oknesi
Onneksi Olkoon. Tiedän tunteen. Vitutus vaan kesti vielä pitkään sen jälkeen kun oli pois päässyt. Eniten kai otti pattiin et oli niin tyhmä että lähti mukaan tommoseen kusetukseen.
- ziivoojatalsu
En vielä ole lähdössä pois, mutta liityin Suomen Franchising Yrittäjien Yhdistykseen SFYY:hyn.
Jos vaikka olisi taho joka ajattelee meitä pikkufrankkariyrittäjiäkin
Katopa sinäkin sfyy.fi - MoppiUuno
Tunnen asian. Iteltä meni akka asunto ja auto tossa järjestyksessä. Olin kyllä tosin vähän huonosti perillä noista soppariasioista olis kannattanu ottaa selvää. .. Mut toi juristitcom sai tohon kyllä jotain järkee mukaan. Suosittelen kyllä -sitkeitä ja teräivä heppuja.. Olis varmaan meennyt terveyski ilman tota lakiapua. En paljoo tässä enää skrivaisi. Yleensäkin kannattais varmaan vähä enemmän miettiä ennenku tekee tommosia diilejä ihan omin päin
- pieniä rahoja
Miksi lähteä siivousalalle franchisingsopimuksella ?
Laatutakuu ja Kotirinki ; voiko niistä jäädä yrittäjälle muuta kuin työntekemisen ilo ?
Frankkarimaksut pitää viimeistään huolen siitä, ettei yrittäjä ole muuta kuin huonosti palkattu työntekijä. Toki hänellä on yrittäjän riski.
Menee talot ja mannut .. ja velkaa jää niin pirusti. - j.a
tämä laatutakuu on suurta kusetusta ja meitä höynäytettäviä löytyy kerta kerran
jälkeen.uskokaa hyvät ihmiset näitä puheita,ei ne tuulesta temmattuja ole
vaan tosi elämästä.mäkin olin yrittäjä jolta nyt mennyt kaikki eikä yrittämisestä
puutteesta syyttää koska olin viikonloputki työmaalla.sitten tuli mukamas kilpailutus
etkä itse saanut jättää omaa tarjousta vaan laatutakuu jätti sen.se oli varmasti korkea eikä sitä näytetty minulle.nyt kun luottotiedot ja muut on mennyt niin sanon
älkää koskaan milloinkaan ruvetko laatutakuun kanssa kimppaan.mitkään sopimukset ei pidä.rekry ihmisen mielestä olin niin sopiva henkilö ja kun firma meni nurin sanottiin että olisi sinun pitänyt ymmärtää ettei tuollaisella koulutuksella
yrittäjäksi päästä ja pärjätä. - tyhjää lupausta
Siivousalan katteet on muutenkin tosi pienet. Ei niistä voi enää frankkarimaksuja maksaa. Vaikka firma takoo pelkkää tappiota, sopimuksesta ei pääse eroon.
Olen siivousalan franchisingketjussa vuosia vuotta. Voin sanoa, että raskaat vuodet oli. En missään nimessä suosittele kenellekään.
Jos haluaa heittää rahansa kankkulan kaivoon - voi lähettää tilinumeroni - sinne vain kaikki rahat. Kerron sitten puhelimessa saman tunnissa, mitä ketju kertoo ja opastaa sinua vuosien varrella.- tyhjää lupausta
" Olen siivousalan franchisingketjussa vuosia vuotta. "
siis piti lukea ....
Olin siivousalan franchisingketjussa vuosia. - ohhooo
tyhjää lupausta kirjoitti:
" Olen siivousalan franchisingketjussa vuosia vuotta. "
siis piti lukea ....
Olin siivousalan franchisingketjussa vuosia.Ei kai noihin juttuihin enää kukaan täysjärkinen lähde.
- Laaduton
Moni kakku päältä kaunis,Kokemuksesta,en suosittele.Ihmettelen mistä nämä yrittäjät maksavat tuhansia euroja kuukaudessa franshising maksuja!
- ei ikinä enää
Olen päässyt tästä pois ja sanon myös että miettikää tarkkaan mihin lähdette.
- bisnes1
ei ikinä enää kirjoitti:
Olen päässyt tästä pois ja sanon myös että miettikää tarkkaan mihin lähdette.
Niin,samaa pakettia myydään monta kertaa,yrittäjät repii rahat omasta selkänahasta hyviin palkkoihin johtoportaaseen.
- 0hoo
bisnes1 kirjoitti:
Niin,samaa pakettia myydään monta kertaa,yrittäjät repii rahat omasta selkänahasta hyviin palkkoihin johtoportaaseen.
Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka antaa.
Älkää hyvät ihmiset sotkeutuko laatutakuuseen. On ollut omaisuuden menetyksiä, sairastumisia ja kuolemia. Kuka vastaa? SINÄ.
Ne jotka on päässeet pois pelotteluista huolimatta voi vain ristiä kätensä kyynärpäitä myöten. - franshising
0hoo kirjoitti:
Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka antaa.
Älkää hyvät ihmiset sotkeutuko laatutakuuseen. On ollut omaisuuden menetyksiä, sairastumisia ja kuolemia. Kuka vastaa? SINÄ.
Ne jotka on päässeet pois pelotteluista huolimatta voi vain ristiä kätensä kyynärpäitä myöten.Yritysmaailman orjatyövoimaa.
- Lillimillipilli
Kyllä oikein oksettaa lukea näitä juttuja...Kaikki menettäneenä välillä miettii että mikä tarkoitus tällä kaikella oli... Kantapään kautta oppiako?
- Anonyymi
Hei!
Olen nostamassa ryhmäkannetta. Olen ollut itse laatutakuu yirttäjä ja kaikki meni alta . Joten kuinka montaa tähän on lähtemässä mukaan? Tämä pitää saada loppumaan jotta tulevaisuudessa muut eivät tule kärsimään kyseisestä huijauksesta!
Laita s postia osoitteeseen [email protected]
Ketjusta on poistettu 110 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171052124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102649Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2242138Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231943- 721130
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491114Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59989- 172950
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77939Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin1905