Puhumattoman miehen elämä

Sanasulku

Miten vois saada naisen, jos ei puhu eikä juo? Puhun päivässä niin vähän kuin päivässä vain 0-50 sanaa. Kerron miksi en puhu. Kertokaa te, miten saisin naisen. Olen noin 30 v tutkija, mutta haluaisin olla tappelija, koska moni asia vituttaa niin paljon.

Elämässä on todella tylsää olla aina yksin yksinäisyyden erämaassa.

Yksinäisyys kohdallani johtuu kielellisestä hitaudesta ja ylipäätään epäkielellisyydestä, ei ujoudesta vaikka se minuun usein liitetään. Ajatteleminen ei ole sanoja, mutta ajatusten viestittämiseen pitää sanoja käyttää tutustuakseen uusiin ihmisiin. Kun sanojen muistaminen ja lauseiden muodostaminen on hidasta, ei kontakteja synny. Minulle puheen tuottaminen on sama asia kuin rammalle käveleminen. Olen erilainen oppija, joillakin saroilla lahjakas.

Tänään oli työpaikalla koulutuspäivä. Helvetin tylsää. Koko päivä vaan puhetta, puhetta ja puhetta, niin tylsää kuin tylsä vain voi tylsää olla. En muista mitään, turhia sanoja ja pälätystä vaan. Jotkut jotka eivät osaa mitään muuta kuin puhua, vain järjestivät näin itse itselleen töitä. Koko yhteiskunta on rakennettu ryhmäorientoituneiden hölösuiden elämää edistämään. No se siitä.

Kunpa edes kerran elämässä saisin luonnossa alastoman naisen.

On todella turhauttavaa, kun ajatusten käntäminen sanajonokielle vietodella paljon aikaa. Ette ikinä arvaa miten kauan tämän kirjoittamiseen meni aikaa? Noin 1 ja 1/2 tuntia! Siksi en jaksa kommentoida, jos joku vastaa tähän viestiin, mutta luen kaikki ja otan opit vastaan.

20

2547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritän tsempata

Koska olet tutkija, niin luonnollisin paikka tavata on tutkijapiirit. Vaikka et juo, niin voithan lähteä joskus mukaan illanviettoon. Tai luultavasti menetkin mukaan? Voisit pikku hiljaa ottaa tavaksi puhua eri asioista ihmisten kanssa. Ehkä aluksi omista tutuista työasioista yleensäkin muille työkavereillesi. Mitä enemmän otat itseäsi niskasta kiinni tuon puhumisen suhteen, sitä helpommaksi se käy. Ehkä nyt jännität puhua puhumattomuutesi tähden. Ainahan voit ottaa esiintymistaidon ammattilaiselta tunteja. Kannattava investointi, vaikka aluksi saattaa tuntua turhalta. Mutta älä eriytä itseäsi normaalista kommunikaatiosta ja anna patoumien kerääntyä. Sillä kyllä sinä ansaitset ihmisarvoisen elämän. Ja kun rohkeutta tulee lisää niin voisit mennä ihmisten sekaan jollekin sellaisen kurssille, joka poikkeaa kaikesta totutusta. Otat tietoisia riskejä ja tapaat muita ihmisiä - jopa naisia. Onnea elämääsi ja lämmin halaus toiselta tutkijalta.

• pikkuvarvas.

Mihin tarvitset naista, jos kerran et puhu?
      No..naiset kyllä puhuvat puolestasi omat ja toisten asiat. ja mitä vähemmän tietoa, sen kovempi meteli..?

Laita vaikka kirjeenvaihtoilmoitus. Yksi ilmoitus päivässä riittä vallan hyvin aluksi...!

Puhumaankin voi opetella, kuten mitä tahansa taitoa. Mene juttelemaan rohkeasti toisille ihmisille. Älä lannistu, vaikka aluksi tökkisikin. Osa ihmisistä osaa keskustella luontevasti tuntemattomienkin ihmisten kanssa, mutta "kusipäitäkin" kaikki ihmiset ovat tavanneet. Ei elämä yhteen "kusiaiseen" kompastu.

Nainenkin voi "tulla iskemään sinut". Muista, että jos ole hidas vastustamaan, niin eleesi voidan tulkita myöntymiseksi...?

Mitä harrastat, tai mitkä ovat kiinnostuksesi kohteita? Mene johonkin harrastupiiriin...kansalaisopistoon...kirjastoon ....taiteisiin... urheiluun...valokuvaukseen...retkeilyyn...atk-kursseille...ryhmamatkoille...laivaristeilylle...jne.
      ...tuulta purjeisiin...!

• Katariina2

Olen erilainen oppija, joillakin saroilla lahjakas.

Millä saroilla lahjakas? Voiko niitä jotenkin hyödyntää?

• Melkeinpä voisin kuvitella tuon itse kirjoittaneeni. Nykyisin se puhumattomuus ei tosin enää niin suuri ongelma ole kuin joissain tilanteissa. Ja muistan hyvinkin kun muutama vuosi sitten opettelin kirjoittamaan, tunnin sanojen järjestelyn jälkeen saattoi tulla ymmärrettävää tekstiä tai jotain aivan käsittämätöntä. Toiveissa minullakin on joskus onnistua oikeassakin elämässä kommunikoimaan... :) Yritin joskus kirjoittaa päiväkirjaakin mutta siitäkään ei jostain syystä mitään tullut - aika käsittämätöntä ettei edes itselle osaa suoraa puhua :).

Niinpä. Harjoittelu auttaa. Ethän ainakaan tyhmältä vaikuta... Esimerkiksi tuo päiväkirjan pitäminen tai tänne keskustelupalstalle kirjoittaminen voisi hyvinkin vähän helpottaa tilannetta. Ainakin minulle tämä toimii ja näkyy pienellä viiveellä puhumisessakin. Niin ja jos haluat, voi minulle henkilökohtaisestikin kirjoittaa vaikken nainen olekaan...

• Samaa kamaa

Minullakin oli aikoinaan samanlaisia ongelmia kuin sinulla, mutta ei ole enää, sillä olin paikassa, missä joutui paljon puhumaan. Ongelma poistui paljon puhumisen myötä.

Jos se onnistui minulta miksei sinulta. Jos tämä nyt siis sinua haittaa?

• vaiko..

joku muu? Kai nyt sen verran voit vastata.. Jotain ajatuksia olisi, mutta vaikea antaa neuvoja ym, jos ei tiedä, mistä puhumattomuutesi johtuu. Onko kyseessä sairaus/vamma/muu haitta.. No, vastaa, jos siltä tuntuu:)

• Sanasulku

Ehkä ei ole kaukaa haettu, mutta haluan olla ihminen ilman luokittelua. Olen mm saanut vapautuksen kieliopinnoista,...

• Sanasulku

Vastaan yhteisesti kaikille vastanneille yhdestä erityisestä näkökulmasta.

Minulle puhumattomuus ei ole ongelma vaan ihmisten suhde puhumiseen ja siksi puhumattomuuden seurannaisvaikutukset. Tärkeää on yhdessä oleminen, ei runsas puhuminen. Sana silloin töllöin riittää oikein hyvin. Olen erilainen, erilaisuus on aivojen toiminnassa, en edes halua olla puhelias. Olen kiinnostunut ajattelemisesta, filosofiasta, luonnontieteistä ja urheilusta. En puhumisesta.

Miksi ihmisten pitäisi olla puhuvia ollakseen hyväksytyn arvokas perustamaan perhe? Eiväthän koiratkaan puhu toisilleen ja hyvin yhteiselämä niillä sujuu, itse asiassa paljon paremmin kuin ihmisillä. Toisaalta ihmisen ja koiran suhteesta. Jos tapaan koiran, ei siinä mitään sanoja tarvita. Vähän kun rapsuttaa korvan vierestä niin johan sitä kavereita ollaan. Haluasin naisen, joka on yhtä paljon koira kuin minä. Mutta en ole tavannut naista, joka hyväksyisi miehessä hiljaisuutta, ja sitä kutsun naisten harjoittamaksi rasismiksi parin valinnassa. Vai onko koiranaisia olemassa?

Tunti meni tämän kirjoittamiseen, GRRRRRMURMUR. Ja kohta työpäivä sarastaa.

• kohta..

aamu sarastaa.. minäkin lähden nukkumaan, mutta lupaan vastata sinulle huomenna pidemmin. En aio - päinvastoin kuin muut - rohkaista sinua puhumaan.. Vaan minulla on joitain ajatuksia puhumattomuudesta parisuhteessa.

Oikeastaan voisin kertoa sinulle omasta, joku aikaa sitten päättyneestä suhteestani.. Exäni oli myös aika hiljaista sorttia.. Mutta, huomenna siitä lisää.

• Jallu

Minulla on jo "toinen ääni" menossa. Tuli puhuttua oto-työtehtävissä paljon ja kovaa. Viimein meni äänenmuodostuksen opettelu uusiksi. Mielenkiintoinen projekti sinänsä.

Liikaa tulee puhuttua vieläkin. Halauvat minut noihin puhehommiinkin vielä täällä töissä, vaikka minulla on erikoislääkärin todistus tukemassa niistä kieltäytymistäni.

Pitäähän vanhoja kavereita auttaa, vaikka se vähän kivuliasta onkin. Tulee sanottua koulutettaville, että en imeskele pastillia pelkästään viinanhajun peittämiseksi. Pääsyy on ääniongelmani.

• ei voi käsittää

Miten voit olla tutkija, jos tuon tekstin kirjoittamiseen meni puoltoista tuntia? Mulle aiheuttaa suuria vaikeuksia saada paperille ne työt mitä vaaditaan yliopistossa edes maisterintutkintoon. Gradu edessä jossain vaiheessa, ja hirvittää miten tulen ikinä sellaisen tekemään. Siitä huolimatta kirjoittaisin kyllä tuon sinun tekstisi kolmessa minuutissa.

Ihan oikeasti, miten pystyy olemaan tutkija, jos tuon kirjoittamiseen meni puoltoista tuntia? Kerro mullekin, saan ehkä jotain vinkkejä kirjallisiin töihin.

• hone-y

Kyllähän lyhyenkin tekstin tuottamiseen menee aikaa, jos aihetta on vaikea pukea sanoiksi. Joskus aiheet ja asiat ovat vaikeasti kirjoitettavissa ja jäsenneltävissä. Henkilökohtainen asia on vaikea tehdä toisille ymmärrettäväksi. Ymmärrän ongelman täysin, ihan normaalia on ettei kirjoittaminen aina suju vaikkei kyse vaikeasta tekstistä olisikaan.

Vinkki sen gradun kanssa: keskity olennaisiin asioihin =D

• Sanasulku

Graduuni tuli noin 60 sivua, aikaa meni 1/2 vuotta, keskimäärin 6 tuntia päivässä. Aikaa on paljon suhteessa sivumäärään, 3 päivää aikaa tehdä 1 sisältörikas sivu!

Mulla gradunteon pullonkaula oli kirjoittaminen. Eniten aikaa meni ajatusten ja tulosten kääntäminen sanajonokielelle, mikä oli turhauttavuudessaan tuskallista. Puolet gradusta on kuitenkin tarkoituksellisesti kuvia, kaavoja ja taulukoita!

Itse asiassa ml-aloilla sanat ovat jokseenkin turhia. Kyllä gradu pitäisi voida tehdä ilman sanan sanaa. Eikä tutkiminen ole kirjoittamista.

• G***G!

Jos puheen tuottaminen ja kirjoittaminen on sinulle noin vaikeaa, niin siihen kenties kannattaisi etsiä ammattiapua, jos et ole jo etsinyt. Onhan mahdollista, että taustalla vaikuttaa tekijöitä, joihin voidaan vaikuttaa samalla tavalla kuin lukihäiriöistenkin kohdalla.

Jos olet ongelmaasi jo selvitellyt eikä sille voi tehdä mitään, niin älä suotta siitä huolimatta kirvestä kaivoon heitä. Meitä on moneen junaan ja paljon kummallisemmatkin ihmiset ovat pariutuneet. Ei se suuri puhemäärä suhdetta lopulta kasassa kuitenkaan pidä vaan puheen sisältö ja luottamus ja halu jakaa arki.

Naisten kanssa kannattaa olla rehellinen. Kaikille rehellisyys ei kelpaa, koska jotkut metsästävät kiiltokuvapoikia ja mahdotonta fantasiaa, mutta jos sellaisia sattuu kohdalle, niin anna heidän mennä. Naisten joukossa on onneksi myös ihania ihmisiä, jotka osaavat arvostaa miehiä sellaisina kuin he ovat. Sinulla ei ole mitään syytä hävetä tai arkailla sitä, millainen olet, mutta sen sijaan tilannetta voi olla hyvä selventää, ettei synny väärinkäsityksiä.

Netin kautta seuran etsiminen on sillä tavoin helpompaa, että kirjoittaessa ihmisen luonne, arvot ja ominaisuudet tulevat paljon nopeammin ja selvemmin esiin kuin kasvokkain tavatessa. Tällöin ei synny niin helposti väärinkäsityksiä, joita on vaikea niellä.

Suosittelen siis a) ammattiavun hakemista ja b) netti-ilmoitusten tekemistä. Lisäksi kannattaa muistaa, että naisten kanssa voi mennä kahville ilman sen syvempiä päämääriä.

• Reetta

Jos ajattelu ei ole sanoja, mitä se sitten on? Mielenkiintoista. Eikö juuri kieli ole ajattelun pohjana? Ajatus siitä, että joku haluaa sosiaalista kanssakäymistä mutta ei kuitenkaan kommunikointia, tuntuu jotenkin oudolta ja ristiriitaiselta. Vai onko niin, että haluaisit kommunikoida ihmisten kanssa mutta et kielellisesti? Mitä muita tapoja on? Musiikki?

Täällä moni neuvoi, että opettele puhumaan. Jos tilanteesi on todella tuollainen kuin kuvailit, luulenpa, että se on vähän turha neuvo. Ehkä ainoa keino on yrittää tavata nainen, jolla on tuollainen samanlainen ominaisuus. Kokeile nettiä. Silloin joudut kyllä kirjoittamaan ainakin aluksi, mutta ehkä se on ponnistelujen arvoista. Netin kautta voi kuitenkin tavoittaa valtavan määrän ihmisiä.

• Sanasulku

"Jos ajattelu ei ole sanoja, mitä se sitten on?" En ymmärrä, miten ajattelu voisi olla sanoja. Esimerkiksi Mensan älykkyystestit ovat sanattomia, melodiat ovat sanattomia, fysikaaliset yhtälöt ovat sanattomia, elekieli on sanatonta jne. Miten muka aivot tuottaisi ajatuksia prosessoimalla sanoja? Ei ainakaan minulle tietoisuus ole sanoja.

"Täällä moni neuvoi, että opettele puhumaan." Vertauskuvallisesti sama kuin neuvoisi rampaa opettelemaan kävelemään.

• pikkuvarvas.
        Sanasulku kirjoitti:

"Jos ajattelu ei ole sanoja, mitä se sitten on?" En ymmärrä, miten ajattelu voisi olla sanoja. Esimerkiksi Mensan älykkyystestit ovat sanattomia, melodiat ovat sanattomia, fysikaaliset yhtälöt ovat sanattomia, elekieli on sanatonta jne. Miten muka aivot tuottaisi ajatuksia prosessoimalla sanoja? Ei ainakaan minulle tietoisuus ole sanoja.

"Täällä moni neuvoi, että opettele puhumaan." Vertauskuvallisesti sama kuin neuvoisi rampaa opettelemaan kävelemään.

Ei se puhumisen opettelu tarkoita samaa.

Eihä strutsikaan opi lentämään opettelemalla, mutta se oppii juoksemaan linnun nopeudella.

Idea on siis siinä, että meillä kaikilla ihmiseillä on erilaisia puutteita. Niiden kanssa vaan on opittava elämään. Kun kirjoittaa hitaasti, niin tekee vähemmän virheitä.
        Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

Ei kannata hakea perusteluita sille, että "minä en pysty". Vaan tätä minä en vielä osaa, ja haluan opetella.

En itsekään ole vielä yhtään uutta kaveria löytänyt kirjoittamalla.

Keskustelu on tärkeää, ja siihenkin oppii. En tarkoita mitään joutavanpäiväisiä naapurien hakkumisia. Niitä ei tarvitsekaan osata.

"Syvissä vesissä ne suurimmat kalat ovat"

• Paimen

Ei evoluutio ole puhetta ennenkään tarvinnut. Puheliaisuus on sosiallisten ja läheisriippuvaisten ihmisten ominaisuus. Ole oma itsesi - se on rohkeutta ja aitoa elämää.

Olen erittäin pettynyt tiettyihin kanssaihmisiin, jotka jopa ehdottavat "ammattiapua", jos jutustelu ei maistu. Missähän pellossa he ovat kasvannet...

• Sanasulku

Kiitos viisauden sanoista. Evoluutio tosin tuntuu raskaalla kädellä suosivan hölösuisia keskinkertaisuuksia, jotka esimerkiksi työpaikoilla pitävät aamusta iltapäivään tyhjänpäiväisiä palavereita ja kokouksia. Nämä hölösuiset loiset hyötyvät korkean älykkyyden omaavista omituisista ihmisistä.

• vanha hippi
        Sanasulku kirjoitti:

Kiitos viisauden sanoista. Evoluutio tosin tuntuu raskaalla kädellä suosivan hölösuisia keskinkertaisuuksia, jotka esimerkiksi työpaikoilla pitävät aamusta iltapäivään tyhjänpäiväisiä palavereita ja kokouksia. Nämä hölösuiset loiset hyötyvät korkean älykkyyden omaavista omituisista ihmisistä.

Älä ota paineita toisista ihmisistä.Itsehän tiedät mitä olet.Puheen pölötys on keino olla sanomatta mitään.Siinä syy miksi arvostan Kari Peitsamoa ja vieroksun räppiä.Puhe on puhetta ja teot on tekoja.Onneksi asut Suomessa missä tekoja arvostetaan ja suoraa asiapuhetta myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5993
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3784
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2617
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2141
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1922
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1888
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1785
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1666
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1512
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1488
    Aihe