Mua on tässä viime aikoina ihmetyttänyt, kun keski-ikäiset ja sitä vanhemmat ihmiset haukkuu nuoria, kun nuoret eivät muka osaa käyttäytyä. Ne ovat kyllä ne keski-ikäiset, jotka voisi laittaa käyttäytymiskouluun. Kerrankin olin kävelemässä pysäkiltä kotiin ja juuri vaihtamassa kävelytiellä tien toiselle puolelle, kun pyöräilijä melkein ajoi päälleni ja alkoi MULLE huutaa "kävele vain siinä keskellä tietä!" Toisen kerran taas olin kävelyttämässä koiraa siihen tarkoitetulla reitillä, kun takaani tuli hiihtäjä ja huusi latua. Minä asiallisesti väistin kävelytien sivuun koirani kanssa kun mies alkoi huutaa "etkö sä tiä, että kävely on täällä kielletty, auratulla ladulla!" En tiennyt, kiitos vain kun ilmoitit sen noinkin ystävällisesti. Ymmärrän kyllä, että miestä kismitti, mutta asian voi ilmoittaa kauniimminkin. Ja busseissakin useimmiten vanhemmat ihmiset vain tönivät poistuessaan bussista. Anteeksi ei kauheasti pyydellä. Vanhukset kaupungilla huutavat nuorille yrittäen "kasvattaa" näitä neuvoilla tyyliin "menkää muualle remuamaan kunnon ihmisten tieltä!" Siinä sitten kirjoitellaan päivälehtiin kuinka nuoriso ei osaa käyttäytyä. Usein nuoret ovat niitä, jotka teitittelevät ja ovat kohteliaita. Ehkä muuttunut maailma ja globalisaatio ovat osaltaan kasvattaneet nuoret edeltäjiään kohteliaammiksi. Tämä on minun näkemykseni. Ja yleistäminenhän on pahasta.
NUORETKO eivät osaa käyttäytyä ?
8
1180
Vastaukset
- Aivan....
Tismalleen samaa mieltä olen.
- valitettavasti
pieni jengi pilaa koko remmin.
- elbt
Törkeimpiä ovat vanhukset, ainakin täällä pikkupaikalla missä asustan. Kohteliaasti yritetään ovia avata ja niin edelleen, palkaksi saa useimmiten mulkaisuja ja mutinoita. Myönnän monesti sanovani jotain tällaisten tapausten perään ja ennestään huonontavani nuorison mainetta, mutta mutta.. Minua ei ole kasvatettu mitenkään erityisen tiukasti, mutta teitittelen silti vanhempia tuntemattomia ihmisiä enkä kulje tuolla haistatellen vittua kaikille kuten osa kaveripiiristäni. Pahoja tapoja tosin varmasti silti löytyy..
Huonoja käytöstapoja löytyy niin nuorten kuin vanhempien seasta, mutta ehkäpä nuorison huono käyttäytyminen nostetaan aina enemmän esille, koska meidän nuorten ODOTETAAN käyttäytyvän huonosti ja vanhempien taas ajatellaan kasvaneen teini-iästään pois ja olevan kohteliaita. Paskat se niin mene. - huhha
meitä nuoria arvoidaan liikaa sen perusteella, mitä pieni osa meistä tekee.
mutta sille on aivan luonnollinen, tieteellinen selitys. meidän nuorten aivot ovat paljon joustavammat. me kehitämme nopeasti uusia hermoyhteyksiä, ja pystymme muuttamaan mielipiteitämme. "aikuiset" taas ovat todellakin kalkkeutuneet. heille ei kehity niin paljon uusia yhteyksiä aivoihin, joten he käyttäytyvät mainitulla tavalla. Heille on vaikeata muuttaa ajatusmallejaan.
Mistä nämä mallit ovat lähtöisin? Huonosta käytöksestä, jota harrastaa häviävän pieni osa meistä nuorista. Se pieni osa tekee todellakin meidän muiden elämän hyvin hankalaksi.
Se on ikärasismia. Ja ikävä kyllä se tuntuu olevan sallittua. Jos jostain etnisestä ryhmästä puhuttaisiin niin kuin meistä...
se on ikävää. Ehkä vanhemmat ihmiset ovat meille kateellisia. olemme nuoria ja kauniita, ja meillä on elämä edessä toisin kuin heillä. Meillä on valtavasti tietoa ja teknistä osaamista, ja meidän elinaikanamme tulee tapahtumaan huikeita asioita. Meidän on vain kestetettävä.
toivon, että me emme ikinä kalkkeudu vastaavalla tavalla. - Goofy
Ei kannata vetää hernettä nenuun noin karkeista yleistyksistä - eikä myöskään kannattaisi itsekään sellaiseen sortua. Itse tiedät varsin hyvin kuulutko tuohon hyvin vai huonosti käyttäytyvien ryhmään, se on pääasia. Totuus -jos se kerran pitää tännekin kirjoittaa- on, että jokaisessa ikäluokassa on molempia, hyvin ja huonosti käyttäytyviä.
Ymmärrän, että helposti tulee puhuttua yleisellä tasolla muutamien (ehkäpä useidenkin) yksilöiden "töppäilyjen" takia (mm. vähemmistöryhmät ovat aina ja ikuisesti tässä vaaravyöhykkeessä), mutta sen kaltaiset kommentit kannattaa antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - saman tien! - Lazpe
Joo ja mulla itselläni tapahtu tälläinen kun kävelin erään kerran kotiin kaverilta, eräs vanhus ~70 v kiiperi rullaattorin kanssa mäkeä ylös ja liukastui, ja heitti oikee hienon voltin, no mäki kun oli niin ruullaattori lähti rullaamaan tietysti alas päin. No ei siin mtn mä siit juoksin nopeasti auttamaan häntä, ja autoin kys miehen ylös niin siinä mies vain tokaisi että olisin minä perkele itsekkin ylos päässyt ja silloin minä suutuin mutta minäpä siitä lähdin kyllä samantien pois että ei mitään kummallisempaa, olin kyllä erittäin pettynyt tämän miehen käytökseen...MIELESTÄNI SE EI OLLUT REILUA....
itsekkin.Jotkut vanhemmat ihmiset osaa olla todella töykeitä...
- kunhan olen
Nuoriso on ihan itse aiheuttanut huonon kohtelun. Vaikka se onkin vain se murto-osa mikä remuaa kaduilla, niin siitä saa kärsiä koko loppuosakin. Vai sen remusakin takia.
"Usein nuoret ovat niitä, jotka teitittelevät ja ovat kohteliaita" Kerro mistä tällaisia löytyy? Ei nimittäin monikaan nuori teitittele ja ole kohtelias. Voi olla että he vielä jaksavat, suurin osa, ajatella asioita muidenkin kannalta. Vanhat kärtyt eivät osaa enää tuijottaa kuin omaa napaansa. Sen olen vanhetessa oppinut, että kummasti se halu ottaa muut huomioon ja olla kohtelias hälvenee, kun ei tule minkäänlaista palautetta. Korkeintaan kielteistä. Avaat mumnmolle oven ja hymyilet vähän, niin aka katsoo kuin myrkyn niellyt ja häipyy paikalta päätään puistellen.
Nuoret ovat tosiaan itse ongelmansa aiheuttaneet. Toki asiaa ovat loistavasti edesajaneet kurttunaamat vanhukset ja omahgyväiset keski-ikäiset. Oikein kaunista esimerkkiä näyttävät varsinkin kuinka baarissa tulee käyttäytyä. Käsi alas, kämmen kouraksi ja eikun puristelemaan perseitä ja ahdistelemaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905459Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.493625Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612995Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611966Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2961856- 471616
- 961501
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress451395Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91353