Olisin kiinnostunut sellaisten ihmisten mielipiteistä,jotka eivät vietä joulua.
Esimerkiksi oletko valaistunut ja päättänyt lopettaa moisen vai etkö vain ole juhla ihmisiä.
Olemme nimittäin muutaman tutun kanssa päättäneet laittaa pisteen koko touhulle,kun emme ole edes lapsia enää,emmekä usko joulupukkiin.
Tai oletko edes harkinnut koskaan moista vaihtoehtoa.
Jos et vietä joulua
6
584
Vastaukset
- Loistava.polku
Viime jouluna muutettiin, tänä jouluna pitäisi syntyä eka lapsenlapsi.
Ei tässä enää kerkiä jouluja ajatella. - Zenja
...jo vuosia sitten, kun lapset kasvoivat aikuisiksi.
Ainoa mitä hankin jouluksi on kinkku. Kynttilöitä polttelen jouluna, mutta polttelen niitä muutenkin iltaisin. - Kuusi
- jotka ovat auki myös jouluaattona. Ne taitavat olla aika buukattuja silloin, koska on varsin paljon väkeä, joka ei vietä joulua. - Ainakin yksi hyvä ruokaravintola Fredalla (vai onko se Albertinkadulla) on jo parikymmentä vuotta pitänyt tällaista traditiota yllä.
- miesvieläkurja
En vietä tavallista joulua. Ei ole kuusta, ei koristeita, ei eläviä kynttilöitä, ei joulupukkia, ei lahjoja, ei kortteja, ei kinkkua, ei kukkia, ei vieraita, ei sukulaisia, ei puhelin soi. Radiota kuuntelen, kirkossa käyn, arkisesti syön kotona, en mene ravintolaan. Onko tämä enää joulua? Mielessäni ajattelen sitä, mistä joulussa itse asiassa on kysymys, Jeesuksen syntymäjuhlasta!
- salakaataja
eikä muutkaan läheiseni. Sattuu olemaan niin, että meikä on pakana ja muut eivät luterilaiseen uskoon usko. ( no, en heistä sen enempää..)
Itse vietän lähinnä Saturnalia juhlaa, valon ja hedelmällisyyden juhlaa. Istun tulilla, syön mitä kiinni saan ( vertauskuvallisesti, siis mihin on rahaa--sitä ei ole paljonkaan...). Kynntilöitä en huomisen jälkeen polta, koska aurinkohan palaa ja alkaa lämmittämään taas. ( talvipäivänseisaus nääs )
Lahjoja en osta, enkä saa. Kortteja en lähetä( mutta kaikki salarakkaat laittaa sähköisenä ruudulle, vastaan toki... )
Nautin toki Rauhasta. Sisäisestä ja ulkoisesta.
Esi-isäni olivat shamaaneja, ennen kuin Henrik Piispa tuli miekkansa ja ristinsä kanssa samoille apajille, siitä Heille kunnia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970