Yhteinen joulu yksinasuville!

Hili(ma)kka

Nyt vietän ensimmäistä kertaa yksinäisen joulun. Äitiä ei ole. Minulla ei ole paikkaa, missä viettäisin jouluaattoni.
Jään tähän. Terveisin Marjatta.

18

1340

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tontutar

Kai sulla sentään koti on??? Sehän on joulunviettopaikoista paras!

Joulussahan on hienointa se, että saa ihan rauhassa löhötä ja tehdä ihan itsekseen mitä huvittaa ilman että tarvitsee ajatella minkäänlaisia velvollisuuksia. Nauttia vapaapäivien ylellisyydestä.

Onneksi en omista autoa, niin ei tarvitse edes lähteä mihinkään.

• Karjatta

Niin, mikset? Mielestäni muuten joulu on ihan tarpeeton. Jos olisin yksin, ei tarvisi valmistella mitään. Nytkin ne valmistelut on minimissään.

Vietä ihan tavallinen viikonloppu, siinä se.

• Joskus välillä
        Karjatta kirjoitti:

Niin, mikset? Mielestäni muuten joulu on ihan tarpeeton. Jos olisin yksin, ei tarvisi valmistella mitään. Nytkin ne valmistelut on minimissään.

Vietä ihan tavallinen viikonloppu, siinä se.

oikein toivoisin, ettei olisi niin paljon velvollisuuksia.

Jouluna kaikki velvollisuudet kasautuvat korkoa korolle- tyyliin. Tuntee välillä omien voimiensa riittämättömyyden. Siihen vielä tuppaa kurkkukipu ja nuhakuume, vaikka sairasteluun ei ole aikaa.

Olisipa vain ukko, jonka kanssa yhdessä joulua valmistelisi! Se se olisi jotain.

• joulunviettoa
        Joskus välillä kirjoitti:

oikein toivoisin, ettei olisi niin paljon velvollisuuksia.

Jouluna kaikki velvollisuudet kasautuvat korkoa korolle- tyyliin. Tuntee välillä omien voimiensa riittämättömyyden. Siihen vielä tuppaa kurkkukipu ja nuhakuume, vaikka sairasteluun ei ole aikaa.

Olisipa vain ukko, jonka kanssa yhdessä joulua valmistelisi! Se se olisi jotain.

vain kahdestaan.
        Olen alkanut vieroksua tavarain paljoutta,
        kaikenlaista mässäilyä sun muuta.
        Jos luulette, että siitä se ONNI tulee,
        niin suuri erehdys.
        Onni on toisen läheisyys, tango hyvän musiikin soidessa, arkipäivän unohdus.

• ja jos tuo nuori perhe ei tulisi luokseni, olisin valinnut jonkin täysihoitolan maalta, istunut kiireettömästi illalliselle, nauttinut ja laiskotellut. Niin monta joulua olen itse kaiken tehnyt. Nyt kun miestä ei ole, tuntuu että turhaan valmistelee ja koristelee... lapset piiahtavat joko aattona, tai toisena pyhistä, muuten samaa hiljaisuutta ympärillä kuin vuoden jokaisena päivänä.

Kerätään ensi jouluksi ryhmä, ja mennään vaikka hotelliin viettämään pyhät, passauttamaan itseämme, nauttimaan valmiista pöydästä ja olla lekottelemaan.

Tuletko mukaan.

• reetta2

Ei mikään mahdottomuus olisi olla mukana yksinäisten "hotelli joulussa". Nyt on kuuma ja kiireinen joulu, ensiyönä lentää maailmalta junior perheineen ja senior peheineen aattona.
        Siis 8 henkeä joulupöydässä.( 6pv)

Vuorottelu periaate on olemassa, joten ensi joulun olen yksin - tiedä sitten missä.

En ole kokenut yksinäistäkään joulua ikävänä, monenlaista viihdykettä löytyy, kirjat, TV, musiikki, valokuvien katselu, glögi piparit, ym mitä nyt keksiikään.

Kaikille tähtikirkasta joulua
        lämmöllä ja ystävällisyydellä
        toivotteleepi Reetta

• Jostakin syystä lapset ottavat "joulukodin" palvelupisteenä. Pyydä käymään muulloin kuin jouluna. Onnea jouluryhmän kokoamiseen!

• käsi pystyssä.
        Tullaan tullaan.
        pistetäänpäs korvantaakse muistiin.

• Resonanssi

... tästäkin hetkestä. Minullakin on yksinäinen joulu, mutta jo muutama vuosi sitten päätin, kun nuorimmainen lähti maailmalle, että nyt nautin vapaudesta. Todella ihanaa, kun ei ole pakko mennä mukaan tuohon jouluhössötykseen. Voin pitää pitkän viikonlopun ja levätä, tehdä kaikkea kivaa, mitä ei muuten ehdi. Lukea, kuunnella musiikkia, katsella filmejä tai ulkoilla, kulkea kiireettä. Voi illalla sytyttää kynttilän ja istua siinä loisteessa miettimässä syntyjä syviä, maailman menoa. Ei kukaan käske eikä komenna. Voi tätä ihanaa rauhaa!

Olisihan se tietenkin kiva, jos olisi hyvä kaveri siinä vieressä, mutta ei tämä mikään hätätilanne ole. On vain osattava nauttia siitä, että on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.

• Pääsky64

muita kuin sinkkuja.
        Pariskunnatkin haluavat irtautua ikäistensä kanssa viettämään joulua.
        Aina ei tartte olla lasten kanssa. Minkähänlainen joulu siitkin tulisi,jos toiset joisi ja toiset rauhaa hakevat. sellaiseen pitää mennä tietyllä mielellä.Mutta on hyvä ajatus.

• Pääsky64 kirjoitti:

muita kuin sinkkuja.
        Pariskunnatkin haluavat irtautua ikäistensä kanssa viettämään joulua.
        Aina ei tartte olla lasten kanssa. Minkähänlainen joulu siitkin tulisi,jos toiset joisi ja toiset rauhaa hakevat. sellaiseen pitää mennä tietyllä mielellä.Mutta on hyvä ajatus.

Jo 6 vuotta sitten, kun lapset olivat pöllähtäneet maailmalle, päätettiin lämminruokavastaavan kanssa, että lasten kanssa vietetään aikaa muuten vuoden mittaan ja joulu on meille kahdelle. Silloin läksimme Espanjaan jouluksi. Nyt vietämme täällä eläköityneenä jo puoli vuotta lumitöitä paossa. Saamme parast'aikaa parasta yhdessäoloaikaa - koskaanhan ei sitä tiedä, milloin se loppuu.

• vaarivaari kirjoitti:

Jo 6 vuotta sitten, kun lapset olivat pöllähtäneet maailmalle, päätettiin lämminruokavastaavan kanssa, että lasten kanssa vietetään aikaa muuten vuoden mittaan ja joulu on meille kahdelle. Silloin läksimme Espanjaan jouluksi. Nyt vietämme täällä eläköityneenä jo puoli vuotta lumitöitä paossa. Saamme parast'aikaa parasta yhdessäoloaikaa - koskaanhan ei sitä tiedä, milloin se loppuu.

kun osaatte ja voitte nauttia elämästänne
        haluamallanne tavalla.
        Olen kade, täytyy myöntää.
        Onnea teille ja Hyvää Joulua

• aatu

Onhan sinulla koti, jossa voit joulun viettää! Mene ulos kävelylle, seuraa kaupunkisi hiljaista jouluiltaa ja ympärillä vallitsevaa rauhaa. Kierrä kauppatori, pysähdy Marskin patsaalla.
      Sen jälkeen kotona kahvi/ tee ja konjakkimoukku. Joulu näyttää nyt ihan mukavalta.Muistele lapsuuden jouluja.
      Vasta nyt vuosien jälkeen huomaan, miten vihoviimeistä on mennä toisten kotiin muka joulun viettoon.
      Tunkee vieraita taas meillekin. Jos olisi valtaa ja sopivaa, toivottaisin niille heti alkuunsa tervemenoa.
      Voit nauttia joulun rauhasta, yksin, siten kuin haluat. Vältä kuitenkin ylensyömistä.
      Muista myös, että onneksi tiistaina on jo arki ja alennusmyynnit alkavat monessa paikassa.

• hyvää joulua

menny elämässäni kun ensimmäinen jouluaamu tulossa kun olen yksin.

Juhannuksen jo olen ollut nyös yksin.

Mutta ihmisen pitää osata olla yksin niin sitten osaa olla myös kaksin.

Lopulta ihminen on aina yksin vaikka keskellä ihmisjoukkoa.

• ttopi---

Kerrohan, Marjatta/ Hili(ma)kka, myöhemmin, miten joulu meni.

• an-nikki

Sitten kun olet tullut vanhaksi eikä sinun enää tarvitse keittää isolla padalla vaan ainoastaan pienellä ja ainostaan itsellesi, osta auringonkukkatapettia yksiösi keittokomeron seinälle.

Niilo Rauhala; Tähän päättyy kesä.

• Oma koti kultainen yksinäis...

Miksi et voisi viettää jouluaattoa kotonasi? Mikä sen parempaa kuin viettää jouluaatto omaan tahtiinsa. Lahjojakin voi ostaa itselleen. Niitä voi laittaa pakettiin vaikka kesällä niin jouluna yllättyy kun ei muista mitä tuli laitettua. Ruokakin voi olla mitä vain, mistä itse pitää.

Kuinka joulu sujui?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4151
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      26
      2268
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2126
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1942
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      391
      1732
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1329
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe