Aine, joka maassamme aiheuttaa useimmat

myrkytyskuolemat

Arvatkaapa mikä se on!

11

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aine ???

      ???

    • varoitus

      Kyllä se aine on alkoholi!

      • Ilmeisesti muut alkoholit kuten metanoli (polttosprii), pentanoli (bensan jäänesto), xylitoli, estradioli jne eivät niinkään...
        Tuo viimemainittu on miehille erittäin vaarallinen - naishormooneihin kuuluva ;-)


      • vaarivaari kirjoitti:

        Ilmeisesti muut alkoholit kuten metanoli (polttosprii), pentanoli (bensan jäänesto), xylitoli, estradioli jne eivät niinkään...
        Tuo viimemainittu on miehille erittäin vaarallinen - naishormooneihin kuuluva ;-)

        se bensan jäänesto liene kuitenkin yleensä isopropanolia eikä pentanolia.
        Muuan kemian DI kertoi 35 vuotta sitten, että ei ole yleisessä tiedossa, että isopropanolikin on juotavaksi kelpaavaa alkoholia. En tiedä muuta, enkä uskalla kokeilla.
        Se on siis sitä ainetta, millä ennen putsattiin iho ennen rokotetusta. Tappaa bakteereja tehokkaasti, etanoli hyvin huonosti.


      • arvuuttelija
        vaarivaari kirjoitti:

        Ilmeisesti muut alkoholit kuten metanoli (polttosprii), pentanoli (bensan jäänesto), xylitoli, estradioli jne eivät niinkään...
        Tuo viimemainittu on miehille erittäin vaarallinen - naishormooneihin kuuluva ;-)

        Minulle tuo oli aivan shokki-uutinen!

        Olen toki ollut selvillä alkoholin haitoista, sairauksista, sosiaalisista ongelmista jne...

        Mutta että myrkytyskuolemia !

        {Itse otan ruuan kanssa 1½ desilitraa per päivä punaviiniä. Paitsi nyt on juuri takana 10 päivän antibioottikuuri, jolloin en sitäkään.}


      • nauttiko
        sitroen kirjoitti:

        se bensan jäänesto liene kuitenkin yleensä isopropanolia eikä pentanolia.
        Muuan kemian DI kertoi 35 vuotta sitten, että ei ole yleisessä tiedossa, että isopropanolikin on juotavaksi kelpaavaa alkoholia. En tiedä muuta, enkä uskalla kokeilla.
        Se on siis sitä ainetta, millä ennen putsattiin iho ennen rokotetusta. Tappaa bakteereja tehokkaasti, etanoli hyvin huonosti.

        tapauksessa nauttiko isopropanolia, jo pienikin annos voi aiheutta vakavan myrkytyksen. kyllä etanoli 70 prosenttisena tappaa bakteereja yhtä hyvin kuin isopropanolikin.


      • sitroen kirjoitti:

        se bensan jäänesto liene kuitenkin yleensä isopropanolia eikä pentanolia.
        Muuan kemian DI kertoi 35 vuotta sitten, että ei ole yleisessä tiedossa, että isopropanolikin on juotavaksi kelpaavaa alkoholia. En tiedä muuta, enkä uskalla kokeilla.
        Se on siis sitä ainetta, millä ennen putsattiin iho ennen rokotetusta. Tappaa bakteereja tehokkaasti, etanoli hyvin huonosti.

        sitähän se - propanolia. (emmentaali teki tehtävänsä)
        Tuli vaan vielä mieleen Itävaltalaiset viininviljelijät, jotka 10 v. sitten paransivat karvasta valkoviiniään glykolilla eli pakkasnesteellä. Glyseroli olisi vielä mennyt pienellä kohulla, mutta kun olikin se myrkyllisin noista makeista alkoholeista
        ;-)


    • tukkusutija

      suola. NaCl.

      joko liian vähän tai liikaa käytettynä.

      • arvuuttelija

        Eikö mieluummin sokeri?

        Valkoista, makeaa, tappavaa.

        Aikuisiän diabetes usein jo lapsilla!

        Metabolinen oireyhtymä myöhemmin.


    • arvannut

      aina luullut että happimyrkytykseen ne kaikki ovat kuolleet

      • historioitsija

        Lähes kaikki, jotka ovat syöneet leipää ennen vuotta 1900 ovat kuolleet ja meillekin ennuste on paha!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe