Oon tosi onnellinen,kun saan alati reissata
pienen eläkkeen turvin ja vielä kuitenkin
sen verran kunnossa,että jaksan sitä tehdä.
Kaikki eläkkeellä olevat matkoille mars
eläkematkailija
64
6829
Vastaukset
- rajoituksia
Pahus kun tarttee käydä labrakokeissa 4 - 6 viikon välein.
Ennen sentään voi olla reisussa kolmekin kuukautta, nyt vain kuukauden kerrallaan.
Pitkät lennotkin inhottaa!
Jenkkilässä sentään voi piipahtaa ja sitä kautta karibialla tai mexicossa, mutta muuten ei.
Naiset ovat vähän arvaamattomia. Kolme viikkoa kotona ja valitetaan, ettei ehdi pyykkejä pesemään mutta viikon kääntyminen riittää kun lähdetään tytön kanssa joulumarkkinoille Berliiniin.
Mutta kiva kun osaat nauttia vapaa-ajastasi.
Koskiko kehoituksesi tälläistä työttömyyseläkeläistäkin? - hdkks
..just tulin reissusta, ja jo nyt tekis mieli lähtee uudestaan...seuraavan kerran mennään taas ensivuonna....
- ii-li
Olen matkustellut paljon. Kuntoa matkustaminen pitää yllä ja kilot kurissa. (Matkoilla saa syödä niin paljon kuin jaksaa, mutta runsaan kävelyn takia silti yleensä tippuu kilo tai pari.)
Mutta kun on huvin lisäksi myös joutunut matkustamaan työkseen, niin hotelliasuminen ei enää jaksa innostaa.
En viihdy rantalomilla enkä voi ottaa aurinkoa. Yleensä teen niin, että matkustelen junalla tai bussilla määränpäämaassa katsomassa sellaisia paikkoja, joita valmismatkoilla ei näe. Internetin ansiosta voi löytää halpoja lentoja ja voi varata hotellit. Matkatoimistoja ei enää tarvita mihinkään.
Nykyään Suomi on niin hyvä maa, ettei täältä enää tarvitse päästä karkuun pari-kolme kertaa vuodessa.
Tietääkö kukaan, onko niitä eläkeläisten interrail-matkoja vielä olemassa? En ole voinut vielä käyttää niitä. - Tai voinhan itsekin etsiä internetistä. Minä vain muistelen jostakin lukeneeni, että ne olisi lopetettu. - rajoituksia
ii-li kirjoitti:
Olen matkustellut paljon. Kuntoa matkustaminen pitää yllä ja kilot kurissa. (Matkoilla saa syödä niin paljon kuin jaksaa, mutta runsaan kävelyn takia silti yleensä tippuu kilo tai pari.)
Mutta kun on huvin lisäksi myös joutunut matkustamaan työkseen, niin hotelliasuminen ei enää jaksa innostaa.
En viihdy rantalomilla enkä voi ottaa aurinkoa. Yleensä teen niin, että matkustelen junalla tai bussilla määränpäämaassa katsomassa sellaisia paikkoja, joita valmismatkoilla ei näe. Internetin ansiosta voi löytää halpoja lentoja ja voi varata hotellit. Matkatoimistoja ei enää tarvita mihinkään.
Nykyään Suomi on niin hyvä maa, ettei täältä enää tarvitse päästä karkuun pari-kolme kertaa vuodessa.
Tietääkö kukaan, onko niitä eläkeläisten interrail-matkoja vielä olemassa? En ole voinut vielä käyttää niitä. - Tai voinhan itsekin etsiä internetistä. Minä vain muistelen jostakin lukeneeni, että ne olisi lopetettu.Paljon matkustellut?
Olen suorastaan kateellinen!
Olemme pystyneet matkustelemaan ainoastaan lomiemme puitteissa. Nykyään sentään vapaasti.
Paikalliset kulkuneuvot ehdottomia ihmisiin tutustumisen kannalta.
Hotskut ovat monasti välttämätön paha.
Germaanisten kielten alueella käymme loisimassa perhetuttavien luona.
Latinopuolen hoitaa vaimo, vahinko etten pysty hirveästi seurustelemaan.
Emme sentään voi syödä hulvattomasti!
Kv. täysihoitoristeilyillä tarjonta on sitä luokkaa että paettavakin on.
En tätä kotimaata mene hirveästi kehumaan.
Itse olemme reisussa 14 - 17 viikkoa vuodessa.
Kesä ollaan täällä.
- 40 vuoden työrupeaman jälkeen
Reissaaminen ei ole mahdollisuutta vaikka kuntoa ja vapaata olisi. Vuosikymmenien jälkeenkin yksinäisen naisen eläke on siihen liian pieni, kun elää ja asuakin pitää.
- Pettää
704/E/kk nettoeläke.
Riittää loistavasti. Tietysti pitää olla omaakin harkintaa ettei ukko ala moittimaan kortin huolimattomasta käytöstä.
Mutta eläkkeellä pärjää! - Iili
...aivan uskomattoman halpoja lentoja. En kai saa antaa linkkejä suoraan yksittäisten firmojen sivuille, mutta jotkut niistä mainostavat itseään TV:ssäkin. - Kun nyt viimeksi olin paikassa, johon Finnairin lento maksoi yli 300 €, niin löysin internetistä saman Finnairin lennon 115 €:n hinnalla.
Matkakohteiden hotellit löytyvät usein hintatason mukaan luokiteltuina. Julkiset liikennevälineet ovat edullisia. Bussit ja junat ovat yleensä halvempia kuin Suomessa. Pienellälin rahalla voi matkustaa. Seikkailumieltä se kylläkin edellyttää. - määränpäässä
Iili kirjoitti:
...aivan uskomattoman halpoja lentoja. En kai saa antaa linkkejä suoraan yksittäisten firmojen sivuille, mutta jotkut niistä mainostavat itseään TV:ssäkin. - Kun nyt viimeksi olin paikassa, johon Finnairin lento maksoi yli 300 €, niin löysin internetistä saman Finnairin lennon 115 €:n hinnalla.
Matkakohteiden hotellit löytyvät usein hintatason mukaan luokiteltuina. Julkiset liikennevälineet ovat edullisia. Bussit ja junat ovat yleensä halvempia kuin Suomessa. Pienellälin rahalla voi matkustaa. Seikkailumieltä se kylläkin edellyttää.Esim Kanarian saarilla kun ostaa "bonokortin" voi matkustaa 30 % halvemmalla kuin kertalipulla. Teneriffalla halvin bono on 12 euroa ja sillä ajaa monta alle euron matkaa (kaupungin sisäinen) ja kaupunkien välisetkään ei hirveitä maksa.
- uzma-m
Iili kirjoitti:
Matkakohteiden hotellit löytyvät usein hintatason mukaan luokiteltuina. Julkiset liikennevälineet ovat edullisia. Bussit ja junat ovat yleensä halvempia kuin Suomessa. Pienellälin rahalla voi matkustaa. Seikkailumieltä se kylläkin edellyttää.kannattaa aina tiedustella,eri maissa eri tavat,esm.USA:ssa busseissa yli60 saa 50%alennuksen,paikallis bussissa en maksanut mitaan,joissakin hotelleissakin on senori alennuksia,taytyy vain tiedustella.
- ii-li
uzma-m kirjoitti:
kannattaa aina tiedustella,eri maissa eri tavat,esm.USA:ssa busseissa yli60 saa 50%alennuksen,paikallis bussissa en maksanut mitaan,joissakin hotelleissakin on senori alennuksia,taytyy vain tiedustella.
Amerikassa tiedetään, miten bisnestä tehdään. Eläkeläiset ja muut vanhemmat ihmiset ovat sellaisia, jotka kannattaa saada asiakkaaksi. -- Suomessa esim. Silja on huomannut sen. Olen kuullut heiltä itseltään, että eläkeläisristeilyt kaikkine alennuksineenkin on Siljan kannattavin bisnes. Eläkeläiset nimittäin käyttävät rahojaan (vaikka vähiäänkin) laivassa enemmän kuin ketkään muut matkustajat.
- Iili
Iili kirjoitti:
Matkakohteiden hotellit löytyvät usein hintatason mukaan luokiteltuina. Julkiset liikennevälineet ovat edullisia. Bussit ja junat ovat yleensä halvempia kuin Suomessa. Pienellälin rahalla voi matkustaa. Seikkailumieltä se kylläkin edellyttää.Interraililla ei ole ikärajoituksia. Eläkeläisten interrailia ei enää ole, mutta on 26 interrail, jolla ei ole yläikärajaa. VR:n sivuilta löytyy, jos jotakuta kiinnostaa.
Nykyisin Ruotsista suomalaiset eivät enää voi ostaa interrail-lippuja. Niitä myydään siellä nykyisin vain ruotsalaisille tai Ruotsissa vakituisesti asuville.
Monesta, monesta paikasta löytyy internet-yhteys tai internet-kahvila, ja niissä voi varata hotelleja. Ainakin Saksassa ja Hollannissa on myös turistien infopisteissä sellainen palvelu, että voi varata hotellin seuraavaan kaupunkiin, johon haluaa matkustaa.
Vanhuus ei ole mikään este hauskalle ja halvalle ulkomaanseikkailulle. Nuoret tekevät sitä koko ajan. Emme me kai ole sen huonompia.
Juna on hyvä kulkuväline. Kyllä minä suosittelen myös junamatkoja. Ne ovat sekä edullisia että joustavia. Voi matkustaa Euroopassa paljonkin, ja voi itse valita kohteensa ihan vain mielijohteensakin mukaan. Keski-Eurooppa on niin pieni alue, etteivät junamatkat vie mitenkään kohtuuttomasti aikaa.
- matkaillut
työikäisenäkään, enkä aio nyt eläkkeelläkään matkustella. Asun Helsingissä ja jos menen käymään Keski-Suomessa poikani perheessä, siinä on jo hirveä stressi. En osaa olla vieraassa paikassa. Minusta on kotona paras olla.
- sanokaa muikku!
Mitä meistä suomalaisista ajatellaan?
Jotain tiedetään; huonosti pukeutuva tuulipukukansa, ruoka kehnoa, keskustelukyvyttömiä, (paitsi tämä ulkomaisen koomikon kaksoisolento?)
Katsellessa kotimaisia, kansainväliseen levitykseen meneviä tv-ohjelmia näen:
Vakavan Joulupukin, vakavan lapsikuoron tummissa vaatteissaan (jonkun kasvoilla viivähtää karannut, tirskahtava hymy)
Kyllä me olemme vakavasti otettava kansa.- sitten
Mitä hiton väliä sillä on mitä me kuvittelemme toisten kuvittelevan meistä???!!!
- sanokaa muikku!
sitten kirjoitti:
Mitä hiton väliä sillä on mitä me kuvittelemme toisten kuvittelevan meistä???!!!
Jospa se olisikin vain kuvittelua!
Olen sattunut kuulemaan, kuinka muuan englantilainen ikäihminen kertoi, miten jollakin matkallaan olivat joutuneet tekemään välilaskun Suomeen ja tällöin ajatelleensa ettei koskaan halua tuohon maahan lähemmin tutustua.
Samassa keskustelussa vertailtiin kansallisuuksien sivistyneisyyttä, mikä ilmennettiin kielitaitona, emmekä tainneet siinäkään loistaa. - ja väheksytään
sanokaa muikku! kirjoitti:
Olen sattunut kuulemaan, kuinka muuan englantilainen ikäihminen kertoi, miten jollakin matkallaan olivat joutuneet tekemään välilaskun Suomeen ja tällöin ajatelleensa ettei koskaan halua tuohon maahan lähemmin tutustua.
Samassa keskustelussa vertailtiin kansallisuuksien sivistyneisyyttä, mikä ilmennettiin kielitaitona, emmekä tainneet siinäkään loistaa.kv. kielitaitoa,
josta kuitenkin maamme maine sijoituskohteena, työpaikkojen antajana on kiinni.
Liika nurkkakuntalaisuus rasite. - Iili
Samassa keskustelussa vertailtiin kansallisuuksien sivistyneisyyttä, mikä ilmennettiin kielitaitona, emmekä tainneet siinäkään loistaa.Englantilaiset, muut britit ja amerikkalaiset eivät itse osaa juuri mitään vieraita kieliä. Heillä ei ole edes oikeutta arvostella sivityneisyyttä kielitaidon perusteella.
Jos joku tantta ei halua tulla toista kertaa Suomeen, niin mitä siitä kannattaa välittää?
Suomessa osataan englantia paremmin ja laajemmin kuin Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Kreikassa, Itävallassa, Puolassa, Venäjällä jne. Pohjoismaissa ostataan hyvin englantia, Hollannissa vielä peremmin. - Sivityneisyyttä voisi yhtä hyvin mitata saniteettikalusteiden perusteella. Suomessa ne ovat käytännöllisiä ja toimivia. Englannissa ei.
Suomi on hyvä maa elää! Mikään maa ei ole paratiisi. - ikäihminen
Samassa keskustelussa vertailtiin kansallisuuksien sivistyneisyyttä, mikä ilmennettiin kielitaitona, emmekä tainneet siinäkään loistaa.muuta kuin lentokoneen ikkunasta avautuvan maiseman?
Jos hän muodosti mielipiteensä sen pohjalta en ihmettele yhtään.
Ja vielä välitetään jonkun mummon höpinöistä.
Yleensä lentkentät ja asemat ovat ankeita paikkoja melkein joka maassa.
Sääolosuhteet vaihtelee, mutta ei Englannissakaan aina säätila ole miellyttävä. - näkikö?
ikäihminen kirjoitti:
muuta kuin lentokoneen ikkunasta avautuvan maiseman?
Jos hän muodosti mielipiteensä sen pohjalta en ihmettele yhtään.
Ja vielä välitetään jonkun mummon höpinöistä.
Yleensä lentkentät ja asemat ovat ankeita paikkoja melkein joka maassa.
Sääolosuhteet vaihtelee, mutta ei Englannissakaan aina säätila ole miellyttävä.Huomataan kuinka pienistä murusista ihmisten ennakkoasenteet saattavat muodostua. Tämäkin ikäihminen kantoi ehkä siitä pitäen ajatuksissaan kuvaa savenharmaasta rannikosta, totisista, vähäpuheisista ihmisistä? Siitä tuli hänen Suomi-kuvansa?
- sanokaa muikku!
Iili kirjoitti:
Englantilaiset, muut britit ja amerikkalaiset eivät itse osaa juuri mitään vieraita kieliä. Heillä ei ole edes oikeutta arvostella sivityneisyyttä kielitaidon perusteella.
Jos joku tantta ei halua tulla toista kertaa Suomeen, niin mitä siitä kannattaa välittää?
Suomessa osataan englantia paremmin ja laajemmin kuin Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Kreikassa, Itävallassa, Puolassa, Venäjällä jne. Pohjoismaissa ostataan hyvin englantia, Hollannissa vielä peremmin. - Sivityneisyyttä voisi yhtä hyvin mitata saniteettikalusteiden perusteella. Suomessa ne ovat käytännöllisiä ja toimivia. Englannissa ei.
Suomi on hyvä maa elää! Mikään maa ei ole paratiisi...oli kylläkin hyväntuulisen oloinen pappa, joka etsiskeli juttukumppaneita 'aamupalasta yömyssyyn'. Pikkuisen kreikkalaisen hotellin respa oli monienkin mieluisa keskustelukaveri, siellä kun kielitaitoisen maineen hankki jo muutamalla sanalla.
Ruotsalaiset muuten mainittiin etulinjassa siinä sivistysmaaottelussa. Ehkä tämä monikansallisuus aikanaan 'sivistää' suomalaisiakin? - sitten
Samassa keskustelussa vertailtiin kansallisuuksien sivistyneisyyttä, mikä ilmennettiin kielitaitona, emmekä tainneet siinäkään loistaa.Yksilöllisiä eroja tietenkin on.
Mutta, yleisesti ottaen eivät ole kiinnostuneet muusta kuin jalkapallosta. Omahyväisiä, omaan napaan tuijottavia jälki-imperialisteja.
Tietämättömyydestä. Liiketuttavani, keski-enlannissa suurehkon koneistamon omistaja ensimmäisellä Suomen käynnillään.
Missä ovat venäläiset sotilaat? Onko yksityisiä taloja lainkaan? Kukas tuon omistaa? Hei, teillähän on oma raha!! Silloin vielä oli.
Valvotteko rajojanne? Näyttäkää ihmeessä! Ai, oma edustaja YK:ssa!! Oma armeija!!!!
Oletko puolueen jäsen kun pääset matkustamaan? Jne.
Sama heppu puhelimessa, neuvotellessamme teräslaaduista, vaihtoi kesken lauseen puheenaiheen vaimonsa polviin. Puhua ronksutti muutenkin paikallita murrettaa.
Kun jouduin tarkentamaan tietoa, hän sanoi, että minun pitäisi opetella paremmin englantia. Vastasin, että heti kun hän puhhu suomea yhtä hyvin kuin minä englantia. Osasi sentään nauraa.
Samoin käyttämillämme kansainvälisillä risteilyillä englatilaisista saamamme kuva ei ole kovin hohdokas. Samoin Espanjan asuntomme tietämissä meillä on 19 vuoden kokemus niistä. Törttöjä.
Englantilainen opettaja: Kyllä teidän suomalaisten kelpaa kun on omat öljykentät!
Liike-elämässä helvetin epäluotettavia sekä huonoja maksajia. Suorituksia saa kinuta ja odottaa.
Jenkit ovat, jos mahdollista, vielä toivottomampia.
Tietysti huonoa tuuriamme mutta karibian paateilla, Mexikossa ja Pienillä Antilleilla tapaamamme jenkit ovat röyhkeitä ja tietämättömiä.
Ensimmäisen polven siirtolaiset ovat fiksumpia. Olemme tavanneet Saksalais- ja Italialaisperäisiä.
Mutta minä pyyhin perseeni jonkun englatilaisen mielipiteellä. - varsinkaan
sitten kirjoitti:
Yksilöllisiä eroja tietenkin on.
Mutta, yleisesti ottaen eivät ole kiinnostuneet muusta kuin jalkapallosta. Omahyväisiä, omaan napaan tuijottavia jälki-imperialisteja.
Tietämättömyydestä. Liiketuttavani, keski-enlannissa suurehkon koneistamon omistaja ensimmäisellä Suomen käynnillään.
Missä ovat venäläiset sotilaat? Onko yksityisiä taloja lainkaan? Kukas tuon omistaa? Hei, teillähän on oma raha!! Silloin vielä oli.
Valvotteko rajojanne? Näyttäkää ihmeessä! Ai, oma edustaja YK:ssa!! Oma armeija!!!!
Sama heppu puhelimessa, neuvotellessamme teräslaaduista, vaihtoi kesken lauseen puheenaiheen vaimonsa polviin. Puhua ronksutti muutenkin paikallita murrettaa.
Kun jouduin tarkentamaan tietoa, hän sanoi, että minun pitäisi opetella paremmin englantia. Vastasin, että heti kun hän puhhu suomea yhtä hyvin kuin minä englantia. Osasi sentään nauraa.
Samoin käyttämillämme kansainvälisillä risteilyillä englatilaisista saamamme kuva ei ole kovin hohdokas. Samoin Espanjan asuntomme tietämissä meillä on 19 vuoden kokemus niistä. Törttöjä.
Englantilainen opettaja: Kyllä teidän suomalaisten kelpaa kun on omat öljykentät!
Liike-elämässä helvetin epäluotettavia sekä huonoja maksajia. Suorituksia saa kinuta ja odottaa.
Tietysti huonoa tuuriamme mutta karibian paateilla, Mexikossa ja Pienillä Antilleilla tapaamamme jenkit ovat röyhkeitä ja tietämättömiä.
Ensimmäisen polven siirtolaiset ovat fiksumpia. Olemme tavanneet Saksalais- ja Italialaisperäisiä.
Mutta minä pyyhin perseeni jonkun englatilaisen mielipiteellä.Herääkin kysymys, kuinka paljon kokemuksissasi on oman henkilösi esiin nostattamaa antipatiaa.
- sanokaa muikku!
sitten kirjoitti:
Mutta minä pyyhin perseeni jonkun englatilaisen mielipiteellä...että ainakin tuo henkilö sai oiottua Suomi-kuvaansa.
Monesti tullut hämmästeltyä, miten toimittajilla on tapana milloin missäkin yhteydessä tentata haastateltavan Suomi-tietoutta.
Sitten ihmettelevät, ettei joku osaa sijoittaa koko maata maailmankartalle. Osaisivatko itse jokaisen pikkuvaltion? - Vaikeuksitta
..että ainakin tuo henkilö sai oiottua Suomi-kuvaansa.
Monesti tullut hämmästeltyä, miten toimittajilla on tapana milloin missäkin yhteydessä tentata haastateltavan Suomi-tietoutta.
Sitten ihmettelevät, ettei joku osaa sijoittaa koko maata maailmankartalle. Osaisivatko itse jokaisen pikkuvaltion?Eurooppa ei aiheuta edes vähäisintäkään miettimistä. Englantihan taitaa olla euroopassa.
Uskoisin, että tavallinen suomalainen opettaja ei sekoile Norjan ja Englannin kesken.
Globaalistikin olen mielestäni suht' mukavasti kartalla.
Alueellisesti Suomi ei taida aivan Vatikaanin suuruusluokkaa olla. - sitten
varsinkaan kirjoitti:
Herääkin kysymys, kuinka paljon kokemuksissasi on oman henkilösi esiin nostattamaa antipatiaa.
Antipatia syntynyt kokemusten myötä.
Ehkä aikanaan olin pettynyt koska minulla oli Anglosakseista paljon myönteisempi kuva.
Saksalaisten kohdalla taas sodan jälkeisen propagandan värittämä kuva on muuttunut paljon myönteisemmäksi.
Kokemukset jenkeistä saattavat olla yksipuolisia koska Mexico ja karibian alue on niille halpaa joten saattaa olla, että törtsyporukka lomailee siellä. - olen huomannut
sitten kirjoitti:
Mutta minä pyyhin perseeni jonkun englatilaisen mielipiteellä.että Englantilaisissa on häirikköjä paljon enemmän kuin Suomalaisissa nykyisin.
En halua Englantilaisia naapurikseni, on huonoja kokemuksia eikä vain yhdestä kerrasta.
Kauhea pauke ja mekastus kuuluu läpi yön.
Mielestäni Suomalaiset ovt ihan fiksua porukkaa.
Alkoholin käyttökin on muuttunut parempaan suuntaan.
Me ollaan turhan herkkiä toisten mielipiteelle.
Ihmisillä on taipumus muodostaa mielipiteensä vähäisellä kokemuksella ja tiedolla. - ii-li
olen huomannut kirjoitti:
että Englantilaisissa on häirikköjä paljon enemmän kuin Suomalaisissa nykyisin.
En halua Englantilaisia naapurikseni, on huonoja kokemuksia eikä vain yhdestä kerrasta.
Kauhea pauke ja mekastus kuuluu läpi yön.
Mielestäni Suomalaiset ovt ihan fiksua porukkaa.
Alkoholin käyttökin on muuttunut parempaan suuntaan.
Me ollaan turhan herkkiä toisten mielipiteelle.
Ihmisillä on taipumus muodostaa mielipiteensä vähäisellä kokemuksella ja tiedolla.Kunpa oli jokin keino helpommin tutustua ulkomaalaisiin. Monet käsitykset heittäisivät häränpyllyä.
Minulla sattuu olemaan sellainen työ, jossa tapaan paljon ulkomaalaisia. Samanalaisia kaduntallaajia ihmiset ovat joka maassa kuten mekin.
Juuri Iso-Britannia näyttää olevan sellainen luokkayhteiskunta, jossa eri sosiaaliryhmien erot ovat aivan erityisesti korostuneet. Suomessa ei ole vastaavaa. - Joka tapauksessa brittiläiseen kulttuuriin kuuluu kohtelias käytös, oli sosiaaliyhmä mikä vain. Ne pahimmat rällääjätkin osaavat käyttäytyä tosipaikan tullen. - sanokaa muikku!
ii-li kirjoitti:
Kunpa oli jokin keino helpommin tutustua ulkomaalaisiin. Monet käsitykset heittäisivät häränpyllyä.
Minulla sattuu olemaan sellainen työ, jossa tapaan paljon ulkomaalaisia. Samanalaisia kaduntallaajia ihmiset ovat joka maassa kuten mekin.
Juuri Iso-Britannia näyttää olevan sellainen luokkayhteiskunta, jossa eri sosiaaliryhmien erot ovat aivan erityisesti korostuneet. Suomessa ei ole vastaavaa. - Joka tapauksessa brittiläiseen kulttuuriin kuuluu kohtelias käytös, oli sosiaaliyhmä mikä vain. Ne pahimmat rällääjätkin osaavat käyttäytyä tosipaikan tullen.Taas on uutta Suomi-tietoutta jaettu maailmalle kertoili Iltalehti, tällä kertaa kohteena suomenruotsalaiset.
miten saat pienen eläkkkeen riittämään matkailuun?
- Tehdään
Kalasatamasta käyn hakemassa ilmaiset sardiinit.
Kerran viikossa markkinoilta hedelmät ja vihannekset.
Takalidlestä vodka, 311/E/Pullo.
Kulut viinoineen noin 7E/2 henkilöä.
Riittää tälläinen pienempikin eläke!
Säästöillä käydään Mexicossa, Azoreilla, Kap Verdellä, oikeilla risteilyillä jne. Eikä ole edes herja! - olipas kallis
Tehdään kirjoitti:
Säästöillä käydään Mexicossa, Azoreilla, Kap Verdellä, oikeilla risteilyillä jne. Eikä ole edes herja!vodka 311 €/pullo, mistä hiton "lidlestä" sellaista löydätkään, taitaa olla melkoinen eläke jos sellaiseen on varaa.
- eikä vitsi
Tehdään kirjoitti:
Säästöillä käydään Mexicossa, Azoreilla, Kap Verdellä, oikeilla risteilyillä jne. Eikä ole edes herja!ihan vaan pelkkää huuhaata!
WomenWelcomeWomenWorldWide
http://womenwelcomewomen.org.uk
Englantilainen järjestö naisille (yksinäisillekin), jolla on maailmanlaajuinen verkosto tukemassa kulttuurien kanssakäymistä. Vaimoni kuuluu siihen ja olemme monella reissulla säästäneet hotellikuluja, kun olemme päässeet asumaan yksityiskoteihin. Vastavieraitakin on ollut sekä Suomessa, että Espanjassa. Asumisen vastalahjaksi olen tehnyt pieniä korjauksia taloissa, joissa olemme asuneet. Paikallinen opas pystyy näyttämään paikkakunnasta sellaista, jota opas tai omaehtomatkailija ei löydä.
Jäsenyys maksaa n parin hotelliyön verran, joten pidemmällä reissulla vuosittain säästää helposti sen.
PS älkää kertoko muille, että vihjaisin ;-)- Sinisilmä
vaarivaari kirjoitti:
WomenWelcomeWomenWorldWide
http://womenwelcomewomen.org.uk
Englantilainen järjestö naisille (yksinäisillekin), jolla on maailmanlaajuinen verkosto tukemassa kulttuurien kanssakäymistä. Vaimoni kuuluu siihen ja olemme monella reissulla säästäneet hotellikuluja, kun olemme päässeet asumaan yksityiskoteihin. Vastavieraitakin on ollut sekä Suomessa, että Espanjassa. Asumisen vastalahjaksi olen tehnyt pieniä korjauksia taloissa, joissa olemme asuneet. Paikallinen opas pystyy näyttämään paikkakunnasta sellaista, jota opas tai omaehtomatkailija ei löydä.
Jäsenyys maksaa n parin hotelliyön verran, joten pidemmällä reissulla vuosittain säästää helposti sen.
PS älkää kertoko muille, että vihjaisin ;-)Oletko Laihialta kotoisin vaarivaari, kun tuon pihistämisen halun olet itsellesi muovannut.
Minullakin on soikea Laihian markka kyökin seinällä, vähän niinkuin varotukseksi.
Kyllä perheelläsi on jännää matkalla, minkähänlaisessa laavussa sitä seuraavat päivät majaillaan. Matkoillahan tarvitsee aina olla pieniä jännityksen ja yllätyksen poikasia, siitä se hauskuus muodostuu. Kiitos nyt kuitenkin linkistä'. Sinisilmä kirjoitti:
Oletko Laihialta kotoisin vaarivaari, kun tuon pihistämisen halun olet itsellesi muovannut.
Minullakin on soikea Laihian markka kyökin seinällä, vähän niinkuin varotukseksi.
Kyllä perheelläsi on jännää matkalla, minkähänlaisessa laavussa sitä seuraavat päivät majaillaan. Matkoillahan tarvitsee aina olla pieniä jännityksen ja yllätyksen poikasia, siitä se hauskuus muodostuu. Kiitos nyt kuitenkin linkistä'.Säästäväisyydellä voi samalla eurolla (tai soikealla markalla) tehdä paljon enemmän kuin syytämällä ne ensimmäiseen avautuvaan kassaan.
Minulle ei ole tärkeää minkämerkkisissä vaatteissa kuljen, ei se, että ruoka on KALLISTA, pääasia on että se on hyvää. Ei turkiksissa kulkeva ihminen ole yhtään sen parempi kuin ryysyjä jantava, jolla on oikea pilke silmässään.
Kun olin lähtemässä opiskelemaan, naapurin isäntä muistutti, mettä oppiarvoista huolimatta minussa kiertää sama paska kuin suomalaisissa yleensä Sic!- Sinisilmä
vaarivaari kirjoitti:
Säästäväisyydellä voi samalla eurolla (tai soikealla markalla) tehdä paljon enemmän kuin syytämällä ne ensimmäiseen avautuvaan kassaan.
Minulle ei ole tärkeää minkämerkkisissä vaatteissa kuljen, ei se, että ruoka on KALLISTA, pääasia on että se on hyvää. Ei turkiksissa kulkeva ihminen ole yhtään sen parempi kuin ryysyjä jantava, jolla on oikea pilke silmässään.
Kun olin lähtemässä opiskelemaan, naapurin isäntä muistutti, mettä oppiarvoista huolimatta minussa kiertää sama paska kuin suomalaisissa yleensä Sic!Katsastin sinun profiiliasi. Oletko "roolipelien" leikkijä vai onko kaapusi peräti vapaamuurarien looshi päällikön?
Kovin on komean oloinen mies täydessä sotisovassa. Tuli sellainen olo pitäisikö nousta seisomaan ja ottaa tosi asento, lippaan en voi viedä kämmensyrjää, kun se lakki puuttuu.
Joskus on kivaa vähän leikkiä näillä ikävuosilla,
minäkin jouluna kahden pikkutytön kanssa leikin hienoa naista, kiristävä iltapuku päällä ja piikkikorot jalassa, tietysti tyttöjen laatima ehostus naamassa. Tytöille löytyi saria ja intialaisten asusteita, kastipilkkukin toisella otsassa.
Olimme mukamas Diskossa etsimässä viihdykettä elämään. Kyllä katsojilla hauskaa riitti. Voin suositella kaikille näitä roolileikkejä, unohtuu vuodet menneet, sitä ikäänkuin hyppäisi uuteen maailmaan. Sinisilmä kirjoitti:
Katsastin sinun profiiliasi. Oletko "roolipelien" leikkijä vai onko kaapusi peräti vapaamuurarien looshi päällikön?
Kovin on komean oloinen mies täydessä sotisovassa. Tuli sellainen olo pitäisikö nousta seisomaan ja ottaa tosi asento, lippaan en voi viedä kämmensyrjää, kun se lakki puuttuu.
Joskus on kivaa vähän leikkiä näillä ikävuosilla,
minäkin jouluna kahden pikkutytön kanssa leikin hienoa naista, kiristävä iltapuku päällä ja piikkikorot jalassa, tietysti tyttöjen laatima ehostus naamassa. Tytöille löytyi saria ja intialaisten asusteita, kastipilkkukin toisella otsassa.
Olimme mukamas Diskossa etsimässä viihdykettä elämään. Kyllä katsojilla hauskaa riitti. Voin suositella kaikille näitä roolileikkejä, unohtuu vuodet menneet, sitä ikäänkuin hyppäisi uuteen maailmaan.Oikeastaan ainut, jota olen "leikkinyt" sen jälkeen kun täytin 21, ellei lasketa niitä kertoja, kun tansseissa leikin hurmuria ;-( Australiassa kävin Sydney'ssä kiinalaisessa puistossa ja siellä puoliväkisin rahastaakseen turistia pukivat "kiinan keisariksi". Olivat muuten epämukavat rytkyt pitää. Vaimo väitti, että Tiara puristi kalloa 5 cm kapeammaksi.
- Maailman
Sinisilmä kirjoitti:
Oletko Laihialta kotoisin vaarivaari, kun tuon pihistämisen halun olet itsellesi muovannut.
Kyllä perheelläsi on jännää matkalla, minkähänlaisessa laavussa sitä seuraavat päivät majaillaan. Matkoillahan tarvitsee aina olla pieniä jännityksen ja yllätyksen poikasia, siitä se hauskuus muodostuu. Kiitos nyt kuitenkin linkistä'.ohuin kirja
on savolainen tai karjalainen itseironia.
Kyky nauraa itselleen, se on ominaisuus, jota ei ihan kehittymättömillä ole.
Älä silti ota sitä todeksi. Laihialaiset laskevat leikkiä soikeasta markastaan ja monta muutakin vitsiä ovat keksineet, mutta kun he pitävät vaikkapa häät, siellä väki ruokitaan ja juotetaan ilmaiseksi,
eikä niinkuin Savossa tai Karjalassa, että vierailta kiristetään rahaa. Kyllä nolotti katsoa sitä hommaa. - pohjalaisena
Maailman kirjoitti:
ohuin kirja
Älä silti ota sitä todeksi. Laihialaiset laskevat leikkiä soikeasta markastaan ja monta muutakin vitsiä ovat keksineet, mutta kun he pitävät vaikkapa häät, siellä väki ruokitaan ja juotetaan ilmaiseksi,
eikä niinkuin Savossa tai Karjalassa, että vierailta kiristetään rahaa. Kyllä nolotti katsoa sitä hommaa.hämmästyin, että vaikka oli vienyt nelinumeroisen rahasumman häälahjaksi, niin siellä alkoi rahankeruu julkisesti pöydissä!
Se on aivan erilainen tapa kuin Laihialla, jossa häät järjestetään vanhempain maksamana eikä missään tapauksessa aleta rahaa kiristämään kesken juhlan.( Voi sanoa todella kiristämään, kun sitä pöydissä julkisesti kerätään.)
Pohjalaiset laskevat erilaista leikkiä kuin itäsuomalaiset, usein keksitään itsestään vitsejä. -Samaa mieltä, ettei pidä ihan tosikkomaisesti niihin suhtautua. pohjalaisena kirjoitti:
hämmästyin, että vaikka oli vienyt nelinumeroisen rahasumman häälahjaksi, niin siellä alkoi rahankeruu julkisesti pöydissä!
Se on aivan erilainen tapa kuin Laihialla, jossa häät järjestetään vanhempain maksamana eikä missään tapauksessa aleta rahaa kiristämään kesken juhlan.( Voi sanoa todella kiristämään, kun sitä pöydissä julkisesti kerätään.)
Pohjalaiset laskevat erilaista leikkiä kuin itäsuomalaiset, usein keksitään itsestään vitsejä. -Samaa mieltä, ettei pidä ihan tosikkomaisesti niihin suhtautua....sitten morsmaikkojen jäädä rosvojen ryöstösaaliiksi?
Niissä häissä, joissa olen nähnyt rahaa kerättävän, rosvoporukka avecineen lähti kerätyllä potilla cruisailemaan morsiamen palautettuaan.
Kait se siellä muuallakin leikkiin kuului?- järjestetyissä häissä
TiaLiinu kirjoitti:
...sitten morsmaikkojen jäädä rosvojen ryöstösaaliiksi?
Niissä häissä, joissa olen nähnyt rahaa kerättävän, rosvoporukka avecineen lähti kerätyllä potilla cruisailemaan morsiamen palautettuaan.
Kait se siellä muuallakin leikkiin kuului?oli hääjuhlaan kuuluva hauska leikki ilman rahan keruuta! Maljojen juonnit, seisovan pöydän ruuat ja juomat, kaikki ilmaisia kutsutulle valtavalle vierasjoukolle! (Että se siitä laihialaisuudesta!) :))))) Morsian saatiin takaisin yhtä kauniina ja hehkeänä kuin ennenkin, ja leikit jatkuivat tanssien!!!
Missähän se Suomen Skotlanti OIKEASTI sijaitsee? - Sinisilmä
Maailman kirjoitti:
ohuin kirja
eikä niinkuin Savossa tai Karjalassa, että vierailta kiristetään rahaa. Kyllä nolotti katsoa sitä hommaa.Jos teistä tuntuu että olen ilkeämielinen kurppana ja minussa asuu se "Vanha Aatami" niin mitenkähän pääsisin Aatamista eroon. Olisin hyvin kiitollinen neuvosta.
Olisi niin mukavaa olla se satukirjojen ihana mummi. Hymyillä päivät pääskytysten ja vastailla jokaiselle; nii-in, niinhän se on.
Anteeksi vaan jos satuin tönäsemään sillä laihialaisuudella ja soikealla Laihian markalla.
On tosi juttu -80 luvun alussa kävimme Laihialla ja ostin soikean matkamuistomarkan , jossa lukee Laihian markka. Laitoin keittiön seinälle, jossa se tänäkin päivänä on, muistuttamaan ruokalaskun budjetista. Senjälkeen on budjetti täsmännyt ja terveellistä, hyvää ruokaa on syöty. - Tehdään
olipas kallis kirjoitti:
vodka 311 €/pullo, mistä hiton "lidlestä" sellaista löydätkään, taitaa olla melkoinen eläke jos sellaiseen on varaa.
Vaivaa ilmeisesti minua. Sinua tahallinen väärinymmärrys jos et tajunnut pilkun puutetta.
Se 'hiton' Lidle on espanjan sauntomme takaovelta n. 200 metrin päässä. - Tehdään
eikä vitsi kirjoitti:
ihan vaan pelkkää huuhaata!
Liioittelua eikä väritettyä.
Tosin kustannukset ovat päättyvänä vuotena nousseet. Esim. kunnallisvero kaksinkertaistunut.
3h k kh parveke kokonaiskustannukset toimistomaksuineen, hoitovastikkeineen sekä jätehuolto- vesi- ja sähkölaskuineen ovat ensi vuonna melkein 1000E. Riippuen käytöstä.
Näitä en ottanut laskuihin päivittäisistä kustannuksista. Nousee elämisen kanssa 10:n tietämiin /vrk.
Eukko on suurine eläkkeineen, (n. 700E/kk, netto), niin kranttu ettei syö kalaa kuin kerran viikossa. Todellisuudessa hieman useammin koska minä hankin ja valmistan sapuskat.
Koska minäkin saan eläkettä, voimme marginaalieuroilla piipahtaa muissakin maisemissa ja hoitaa suomen asuntojen hoitovastikkeet! - Iili
Maailman kirjoitti:
ohuin kirja
eikä niinkuin Savossa tai Karjalassa, että vierailta kiristetään rahaa. Kyllä nolotti katsoa sitä hommaa.Tarkoitatko, että häissä kerättiin rahaa? En ole milloinkaan ennen kuullut sellaista!
Olen kyllä kuullut (kerran) sanottavan, että eiväthän ne häät tule niin kovin kalliiksi, kun ottaa huomioon, miten paljon saadaan häälahjoja.
Olen nyt aika pihalla. Häät on häät, ne tulevat kalliiksi. Rahastuksesta puhuminen häiden yhteydessä on aivan uusi asia minulle. - Sinisilmä
Iili kirjoitti:
Tarkoitatko, että häissä kerättiin rahaa? En ole milloinkaan ennen kuullut sellaista!
Olen kyllä kuullut (kerran) sanottavan, että eiväthän ne häät tule niin kovin kalliiksi, kun ottaa huomioon, miten paljon saadaan häälahjoja.
Olen nyt aika pihalla. Häät on häät, ne tulevat kalliiksi. Rahastuksesta puhuminen häiden yhteydessä on aivan uusi asia minulle.Ryöstöleikissä, kun morsian on ryöstetty ja viety ties minne, ryöstäjät keräävät hääväeltä muodollisisa lunnasrahoja, joilla morsian palautetaan sulholle.Myös sulho voi saada morsion takaisin, esittämällä esim jonkun rakkauslaulun tms.
Leikkiä se vain on. Löytyisiköhän Googlesta tai Wikipediasta lisää tietoa? Sinisilmä kirjoitti:
Ryöstöleikissä, kun morsian on ryöstetty ja viety ties minne, ryöstäjät keräävät hääväeltä muodollisisa lunnasrahoja, joilla morsian palautetaan sulholle.Myös sulho voi saada morsion takaisin, esittämällä esim jonkun rakkauslaulun tms.
Leikkiä se vain on. Löytyisiköhän Googlesta tai Wikipediasta lisää tietoa?Olin tällaisissa häissä, nykyaikaa sekin että rosvokoplaan oltiin koko ajan kännykkäyhteydessä. Ei 'riittänyt' sulhasen runonlausunta, eikä ensin kokoon kerätty rahamääräkään, mutta lopulta morsian saatiin 'lunastettua'. Pointtina oli sekin ettei morsian tiennyt minne viedään, tietenkään.
- leikki...
TiaLiinu kirjoitti:
Olin tällaisissa häissä, nykyaikaa sekin että rosvokoplaan oltiin koko ajan kännykkäyhteydessä. Ei 'riittänyt' sulhasen runonlausunta, eikä ensin kokoon kerätty rahamääräkään, mutta lopulta morsian saatiin 'lunastettua'. Pointtina oli sekin ettei morsian tiennyt minne viedään, tietenkään.
leikkinä muuten,
meniväät kuulemani mukaan morsiusparille, joille olin tuonut lahjaksi nelinumeroisen summan.
Toisista häistä puhuakseni pohjalaishäiden lunnaita olivat sulhasen puhe, bestmannin lauluesitys jne, todella hauskoja, ja säästyttiin rahasta puhumisesta ja sen keräämisestä kesken juhlatunnelman.
- mummeliini.
Kyllä matkailu on tietysti hyvää mutta eivät kaikki ole liikkuvaa sorttia. Nyt on semmonen aika,että kotona on parasta olla. Tuo muistojuhla oli tänään ja se säikäytti vähän se viime talven onnettomuus.
Katellaan tätä kotimaata ensin ja jospa uskaltais myöhemmin rajojen ylikki mennä.- ettei ole tarvinnut lähteä
muualle.Matkustaminen vaatii paljon vaivaa,että kannattaako tuhlata sellaista ettei tiedä saako sille vaivalle vastiketta.
Tulee tyytymättömäksi vielä lisäksi. - ii-li
ettei ole tarvinnut lähteä kirjoitti:
muualle.Matkustaminen vaatii paljon vaivaa,että kannattaako tuhlata sellaista ettei tiedä saako sille vaivalle vastiketta.
Tulee tyytymättömäksi vielä lisäksi.Kyllä täällä näkemistä piisaa. Kallistahan täällä on, ei siitä mihinkään pääse, mutta Suomi on myös ISO maa. On monenmoista erilaista seutua. - Jos ei halua lähteä kauas ulkomaille, niin Ruotsi on aivan ihanteellinen matkailumaa.
Meillä ei ole mitään erityisiä hienouksia, mutta kun esimerkiksi menee hotelliin, niin tietää, että kylppäri pelaa, on riittävästi lämmintä vettä, on siistiä, ei ole torakoita jne.
Pariisissa ja Lontoossa on huonoja hotelleja vaikka miten paljon. Kaksi tai kolme tähteä hotellin nimen yhteydessä ei merkitse sitä eikä tätä. Neljä tähteä merkitsee, että hotelli on kallis, mutta ei välttämättä kerro sen tasosta. En tietenkään tarkoita, että kaikki hotellit olisivat huonoja, mutta koskaan ei voi etukäteen tietää. Onhan kummassakin paikassa hyviäkin halpoja hotelleja. Ja pääkaupungin ulkopuolella kaksi tähteä on aivan riittävä taso.
(Olen ollut kerran Turkissa yhden tähden hotellissa, ja sekin oli parempi ja siistimpi kuin eräs lontoolainen kolmen tähden hotelli.) Pariisissa olen ollut kolmen tähden hotellissa, jossa se kolmas tähti oli piirretty joka paperiin kuulakärkikynällä.
Ranskassa olen kaksi kertaa joutunut lähtemään keskellä yötä juoksemaan pitkin rappuja palohälytyksen vuoksi. (Toisessa hotellissa oli hätäuloskäytävät teljetty kiinni, toisessa niitä ei ollut ollenkaan.) Sen jälkeen olen aina visusti tarkastanut hotelliin tullessani, miten sieltä pääsee ulos, jos tulee tulipalo. Suomessa sellainenkin asia on automaattisesti kunnossa. ettei ole tarvinnut lähteä kirjoitti:
Tulee tyytymättömäksi vielä lisäksi.Jollei talven jäätiköitä olisi, ei sieltä tarvitsisi lähteä "lumipakolaiseksi". Pimeys on toinen seikka, josta en pidä.
- Espanjassa
Olen lähdössä Espanjaan pitemmäksi aikaa ja
tiedustelisin,tarvitsenko matkavakuutusta?
Minulla on jo Kelalta saatu eurooppalainen
sairaanhoitokortti,joka korvaa siellä mah-
dollisesti tarvitsemani sairauden hoidot.- Sanelma
Totisesti tarvitset matkavakuutuksen Espanjassa. Minulta ryöstettiin pari vuotta sitten pankkikortti erittäin ovelasti. Minulla on jatkuva matkavakuutus kotivakuutukseni yhteydessä. Tulee halvemmaksi kuin kerta vakuutus. Onneksi minulla on tämä vakuutus, sain sentään jotain takaisin ja uuden kortin osoiteeseeni Espanjassa. Vakuutusyhtiö ja pankki toimivat erittäin hyvin.
Tulipa reissussa mitä tahansa epäonnea, useimmat korvaa ainakin jollakin lailla matkavakuutus. Heti kun menet Suomen ulkopuolelle, olet turisti, joka on esim itämafian silmätikku. E111 kortin lisäksi kannattaa pyytää KeLa:lta eläkeläistodistus espanjaksi. Tulee mahdollisesti tarvittavat lääkkeet HUOMATTAVASTI halvemmiksi.
- puoli vuotta helvetti (=ku...
vaarivaari kirjoitti:
Tulipa reissussa mitä tahansa epäonnea, useimmat korvaa ainakin jollakin lailla matkavakuutus. Heti kun menet Suomen ulkopuolelle, olet turisti, joka on esim itämafian silmätikku. E111 kortin lisäksi kannattaa pyytää KeLa:lta eläkeläistodistus espanjaksi. Tulee mahdollisesti tarvittavat lääkkeet HUOMATTAVASTI halvemmiksi.
Kylmän kanssa aina pärjää, voi laittaa villatakin, mutta se kuumuus öisin!
- Työttömyyseläkeläinen
vaarivaari kirjoitti:
Täysin ilmaisia!
- tietokoneen
jos se varastetaan? Olen ajatellut ottaa kannettavan mukaan. Onko korvaus yleensäkään kattavaa, jos matkatavaroita varastetaan? Onko vakuutusyhtiöillä eroa korvauskäytännössä?
- Iili
Minulle on ainakin korvattu kaikki vahingot. Se riippunee vakuutuksen laadusta. Minulla on pysyvä matkavakuutus. Kaikista vahingoista on tehtävä ilmoitus paikalliselle poliisille ja saatava todistus siitä, että ilmoitus on tehty. Vakuutus korvaa jopa varastettuja rahoja tiettyyn määrään asti. - Tosin minun tietokonettani ei ole viety eikä se ole särkynyt. Luulenpa, että asia täytyy selvittää erikseen matkavakuutusta otettaessa.
Tietokone on todella hankala juttu. Rahallinen arvo ei ole se tärkein, vaan se, mitä tietoja siinä on sisällä. Minun koneeni sisältää luottamuksellisia asiakastietoja, jotka kertakaikkiaan eivät saa joutua kenenkään ulkopuolisen käsiin. Onkin parasta, että koneessa on myös sellainen salasana, jota ilman sitä ei saa edes päälle. Sitä kai kutsutaan kryptaustunnukseksi.(?)
Sama koskee kännykkää. Kerran vain yksinkertaisesti unohdin kännykkäni taksiin Saksassa. Minulle tuli aikamoinen hätä siitä, että siinä oli yli 100 puhelinnumeroa, jotka olivat minulle korvaamattoman tärkeitä. Känykkä sinänsä oli vanha romu. Onneksi se löytyi. - helpottaa
Jos varastetuksi sattuisi tulemaan tietokoneesi, helpottaa huomattavasti elämää jälkikäteen, jos sinulla on varmuuskopiot tiedoista. Siirrettävät USB kiintolevyt alkavat olla jo niin halpoja, että tärkeistä kannatta ottaa kopiot ja pakata erilleen tietokoneesta.
- Minä kans
helpottaa kirjoitti:
Jos varastetuksi sattuisi tulemaan tietokoneesi, helpottaa huomattavasti elämää jälkikäteen, jos sinulla on varmuuskopiot tiedoista. Siirrettävät USB kiintolevyt alkavat olla jo niin halpoja, että tärkeistä kannatta ottaa kopiot ja pakata erilleen tietokoneesta.
Mitä se käytännössä merkitsee? Se isompikin muistitikku (512 jotakin yksikköä) on aika halpa. Miten paljon koneen tietoja siihen oikein voi tallentaa? Voiko siihen tallentaa myös ohjelmia koneelta? Entä käyttöjärjestelmä, voiko senkin tallentaa?
Kerro lisää.
En ole ostanut sellaista, kun hinnat ovat niin tuhottoman erilaisia eri kaupoissa. (Jossakin 59 €, jossakin muualla 23 € saman kokoisesta erimerkkisestä.)
- eläkematkaaja
Lämpimään paikkaan etelään lähden
ruskettumaan ja nähtävyyksiä katsomaan
piiiitkäksi aikaa...
Kaikki,ketkä pystyvät,mukaan,ette pety!
Eläkkeellä olevat,älkää jääkö yksiöönne
pimeyttä piiloon,mukaan vaan!- Kateellinen
Lähdemme kolmiosta Espanjan kolmioon. Ensin kylläkin Atlantin risteily ja Madeira.
Ajankäytöstä voisin olla suorastaan kateellinen. Meillä se rajoittuu maksimissaan 3 kuukauteen / reisu.
Tehdään kyllä 2 - 4 viikon minikeikkojakin.
Joten nauti sinä piiitkästä ajastasi!
- uzma-m
elakelaisille lomakeskusksissa alenneksia,tammikuussa pitaisi alkaa suunnitella kesan viettoa Suomessa.Mokit ovat aika kalliita ja mista voi tietaa ettei jarvessa tai meressa ole sinilevaa,olisi kauhea pettymya jos varaa kalliin mokin eika paase uimaan.
Joka kesa-heinakuussa olemme Suomessa lomailleet,olisin hyvin kiitollinen neuvoista missa kannattaa lomailla edullisesti,olemme seuraa rakastavia joten emme kaipaa yksinaisyyteen,pitaisi olla lahella joitakin palveluja ja ravintolakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1024609- 272405
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1102282- 2002189
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4211974- 1721526
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001279Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321075Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72976Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79860