joulu...

tonttuko?

..on nyt noin suurinpiirtein ohi, mistä olen tosi tyytyväinen! En ole näitä ns. jouluihmisiä ollenkaan...tuo joulu vain tuppaa ahdistamaan. Ensi vuonna aion paeta jonnekin...
En ymmärrä tuota hirveetä hössötystä yhden joulun takia?!

6

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsky64

      monet pyhät peräkkäin tekevät yksitoikkoisen olon.
      Varsinkin kun tuli kurkku kipeäksi niin kävelylle ei haluta.
      Kotitöitä on aina tarjolla ja kyläilläkkin jos innostuu.
      Jonekkin täysihoitoon ei ulkomaille,menisin kerrankin jouluna

    • Meillä on parhaillaan joulupakolainen Suomesta. Oli joutunut tekemään Joulun lapsilleen ja kyllästyi siihen. Lapset soittelivat lapsuudenkodistaan, jonne tavan mukaan kokoontuneet jouluksi, että missä on se ja se...
      Eivät sentään haukkuneet miksi kinkku ei ole valmis....
      Suosittelen joulupakolaisuutta varsinkin "orjaäideille"!

    • apina

      Ensi kerran kaksin aattona ja koko Joulu meni kotona,ei käyneet lapset perheineen. Odotin kyllä mutta en lähtenyt tänäänkään heidän luo,kun ajattelin heidän tulevan tänne maalle käymään.
      Lunta on satanut kahtena päivänä,että valkoinen kaunis sää oli. Täällä se on puhdastakin tuo lumi.
      Huomenna pitänee mennä kaupunkiin haaskaan alennusmyynteihin loput rahat. Ei vainkaan en tarvi mitään uutta. Niin siitä hössötyksestä,en laittanut mitään muuta kuin Joululiinan pirtinpöydälle,kun kuusikin on pihalla astmani takia. Tuolla ulkona on niin puhdasta ja sievää,kun kaiken peittää uusi lumi.

    • Yksin asuva

      Mitä hankalaa nyt joulussa olisi? Sen voi halutessaan viettää kuten vuoden muutkin viikonvaihteet. Voi hyvin olla kotona kuin ei tietäisikään joulusta. Olen jouluihminen ja nauttinut täysin siemauksin yksin viettämästäni kotijoulusta, en ole passannut ketään tai ollut itse passattavana eikä tarvitse lähteä karkuun mitään.

    • kerroin

      jonnekin täysihoitolaan, kerroin lapsenlapselleni, joka vietti perheineen joulua luonani.

      Oli hetken hljaisuus ja hän vastasi" Mummi, me tulemme sitten sinne mukaasi".

      Ja sen kai siinä jo sovimme....ensi joulunkin, sillä hänen sanomanansa nuo sanat tarkoittivat.... et voi jättää meitä elämäsi ulkopuolelle, et ainakaan jouluna.

      Niin se on nähtävä, meillä on ollut lämmin yhteinen joulu.

    • Tyhjänpäiten

      Ei ollut kiire-kaikki oli valmista jo Tuomaanpäivänä,useimmat jouluruoat ostin valmiina kaupasta,lahjat paketoitu.Ulkonaisesti kaikki hyvin mutta mistä tulee se sisäinen kiire hätä ja ahdistus jota pakoon ei voi mennä minnekään?Lapsuudestako se tulee?Silloin äidillä oli todella kiire kun sodan jälkeisen ajan tietäen mökin akalla aina oli.Isällä oli tapana tulla aattona humalassa kaupungista ja käydä läpi kaikki humalan asteet.Äidin ahdistusko tarttui.Joskus isä oli ostanut jotain lahjaakin jotka piti käydä tien varresta etsimässä.Joulukuusen hausta ei tullut mitään.Meidän lasten piti hakea se-ja muistakaa sitten ettei omasta vaan naapurin metsästä-isä meuhasi humalassa.Mutta olihan mukaviakin muistoja -miksi ne vaan hautautuivat huonojen muistojen alle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe