Kun seurailee näitä ikäryhmäpalstoja, niin huomaa selvästi, että keskustelun taso on parempi, jos suuri osa kirjoittajista on rekattuja nimimerkkejä. Tarkoitan lähinnä sitä, että vastakohtana sellainen keskustelu, jossa ei ole mukana YHTÄKÄÄN rekattua eikä nimeltä tunnettua nimimerkkiä on aina ikävä, riitainen ja tasoltaan - en sano, mistä.
Kyllähän minä itsekin olen jo lopen väsynyt tähän ainaiseen keskuteluun rekkaamisesta, mutta juuri tänään huomasin tämän ilmiselvän tasoeron, kun satuin käymään monella palstalla.
Tarkoitan siis kokonaista ketjua, en yhtä tai muutamaa rekkaamatonta. Enhän minä itsekään aina viitsi kirjautua.
Kerran vielä rekatut vs. rekkaamattomat
22
1636
Vastaukset
- viidanhelmi
Minulla on ollut rekattu nikki jo kauan.
En vain viitsi kirjautua.
Tänään tein poikkeuksen kun aloin muistella että mitä profiiliin on tullut kirjoiteltua.
Harvoin kirjoittelen palstoille.
Täällä on palstoja monista aiheista, lueskelen mielipiteitä. Kun kirjoittaa omalla nimimerkillään, silloin tulee vältettyä enemmän "heittoja". Ikäänkuin joku voisi vielä vetää sanasta vastuuseen, vaikka eihän kaikki nikit suinkaan ole pysyväistavaraa, vaan kuulemma "pikanikillä" tekee itsensä uskottavammaksi, kun kirjoittaa sontaa.
Eiköhän yli kuuskymppiset nimimerkit aika lailla ole sanojensa takana verrattuna noihin "lastentarhoihin", jotka ovat oppineet irkatessaan ala-arvoisemman esitystavan. Jos kurkkaa tuonne eläkeläisketjun kirjoitteluun, huomaa ne ala-arvoiset heitot...- AIVAN kuka tahansa
Olen päättänyt hävittää sivuhistoriastani ja suosikeistani Suomi 24 keskustelut aina sen jälkeen, jos tänne erehdyn.
Avaajankin viestissä oli taas vähällä mennä sinne.
En viitsi lasten antaa nähdä, miten alas olen vajonnut.
Lähden täältä, sen verran on vielä itsekunnioitusta ja tahdonvoimaa jäljellä. - Sens-Ori
AIVAN kuka tahansa kirjoitti:
Olen päättänyt hävittää sivuhistoriastani ja suosikeistani Suomi 24 keskustelut aina sen jälkeen, jos tänne erehdyn.
Lähden täältä, sen verran on vielä itsekunnioitusta ja tahdonvoimaa jäljellä.Kokeile tshiatsu-hoitoa. Se kokoaa mielen ja rauhoittaa. Sosiaalisuus ja yhteisöllisyys persoonassasi vahvistuu.
- jos sanat
Sens-Ori kirjoitti:
Kokeile tshiatsu-hoitoa. Se kokoaa mielen ja rauhoittaa. Sosiaalisuus ja yhteisöllisyys persoonassasi vahvistuu.
helposti kepsahtavat eritteiden puolelle, ei vanhan tekstiä ole kivaa lukea, jätän väliin.
AIVAN kuka tahansa kirjoitti:
Lähden täältä, sen verran on vielä itsekunnioitusta ja tahdonvoimaa jäljellä.Missähän menee ruman sanan raja. Joskus 100 vuotta sitten kansan käyttämät nimitykset ovat nyt rumia sanoja ja osa todella rumista sanoista (aikoinaan) on nyt salonkikelpoisia. Yritähän selvittää esim sanan "hunsvotti" alkuperä. Olenko kielenkäytöltäni hunsvotti?
Nauratti täällä Espanjassa sairaalassa, kun puhuivat "evakoinnista" jotta onko se onnistunut????
Oli kuulemma uusin tapa sanoa ulostaa, joka nyt on tullut brutaaliksi, kun kakka (caca) aikuisen kohdalla on alatyyliä ;-)- Iili
vaarivaari kirjoitti:
Missähän menee ruman sanan raja. Joskus 100 vuotta sitten kansan käyttämät nimitykset ovat nyt rumia sanoja ja osa todella rumista sanoista (aikoinaan) on nyt salonkikelpoisia. Yritähän selvittää esim sanan "hunsvotti" alkuperä. Olenko kielenkäytöltäni hunsvotti?
Nauratti täällä Espanjassa sairaalassa, kun puhuivat "evakoinnista" jotta onko se onnistunut????
Oli kuulemma uusin tapa sanoa ulostaa, joka nyt on tullut brutaaliksi, kun kakka (caca) aikuisen kohdalla on alatyyliä ;-)...vielä 60-luvulla sana "vessa" oli tabu. Yhä vieläkin amerikkalaiset menevät "bathroomiin" eikä WC:hen.
Ollessani lapsi, luin jotakin lehteä, jossa kerrottiin filmitähdistä. En enää muista lehden nimeä.
Joka tapauksessa siinä oli juttu, jossa joltakulta tähdeltä kysyttiin, millaisen suuren filmitähden on oltava. Yksi vastaus oli sellainen, että "on oltava niin upeannäköinen ja hieno, ettei kukaan uskoisi hänen käyvän koskaan kylpyhuoneessa".
Olin aivan ymmälläni. - Myöhemmin tajusin, että siinä oli käännösvirhe. Tähti oli tarkoittanut, että on oltava niin ylimaallisen kaunis, ettei kukaan usko hänen käyvän edes vessassa.
Kun ei voinut sanoa "vessa", niin koko lause antoi sen vaikutelman, etteivät filmitähdet käy koskaan kylvyssä. - uzma-m
Iili kirjoitti:
...vielä 60-luvulla sana "vessa" oli tabu. Yhä vieläkin amerikkalaiset menevät "bathroomiin" eikä WC:hen.
Ollessani lapsi, luin jotakin lehteä, jossa kerrottiin filmitähdistä. En enää muista lehden nimeä.
Joka tapauksessa siinä oli juttu, jossa joltakulta tähdeltä kysyttiin, millaisen suuren filmitähden on oltava. Yksi vastaus oli sellainen, että "on oltava niin upeannäköinen ja hieno, ettei kukaan uskoisi hänen käyvän koskaan kylpyhuoneessa".
Olin aivan ymmälläni. - Myöhemmin tajusin, että siinä oli käännösvirhe. Tähti oli tarkoittanut, että on oltava niin ylimaallisen kaunis, ettei kukaan usko hänen käyvän edes vessassa.
Kun ei voinut sanoa "vessa", niin koko lause antoi sen vaikutelman, etteivät filmitähdet käy koskaan kylvyssä.kayttavat sanontaa,restroom tai washroom.Kauppakeskuksissa on opastus:Restrooms.Muuten jenkkilassa WC ovt tosi siisteja.
- mikä-mitä-miksi
Panee miettimään... Miksi?
- Iili
uzma-m kirjoitti:
kayttavat sanontaa,restroom tai washroom.Kauppakeskuksissa on opastus:Restrooms.Muuten jenkkilassa WC ovt tosi siisteja.
Se bathroom on kai jo vanhainaikainen. Restroom on nykyisin se sana, jota eniten kuulee. Amerikkainen pomoni kylläkin sanoo aina "little boys' room".
Siistejähän ne jenkkilässä ovat. Suomessakin ne ovat hyvin siistejä sellaisissa paikoissa, joissa käy paljon väkeä. Seinällä on taulukko, johon siivooja panee nimensä aina, kun on käynyt siivoamassa. Vilkkaissa paikoissa siivous tapahtuu tunnin välein. - Amerikassa on tosiaan sellaisia vessoja, joita voi oikeasti nimittää "restroomiksi". Pari kertaa olen nähnyt Suomessakin, että vastaavassa paikassa on tosiaan etuhuoneessa sohvakalusto, pöytä ja lehtiä eli paikka, jossa voi hetken olla vain olemisen vuoksi.
- rekattu ja
rekkaamaton........
- edes jotain sanoakseni
Näyttää siltä, että tällä palstalla voi vain kysellä ja poistella,vastauksia harvoin, surullista.
Jos kysyit tosissasi, niin käypä Suomi24 etusivulla, sieltä saat ohjeita rekisteröitymiseen (=rekattu), nyt olet rekkaamaton, tai tältä sivulta suoraan "liity jäseneksi" toiminnosta.
- isoäiti**
Rekkaamattomana joku voi purkaa tuntojaan
ehkä vapaammin kuin nikkinsä takana.
Annettakoon hänelle siihen tilaisuus.
Tämä palstakirjoittelu saattaa olla joillekin
tärkeä kanava ongelmien kevennykseen ja
yksinäisyyteen.
Jokainenhan tietää, että monet myöskin
rekatuista huutelevat herjoja nimettöminä.
Tuskin erehdyn
Onko sensuuri ja sheriffi tärkeä täällä,
mielestäni ei, mutta monen muun mielestä vapaa
keskustelu ja debatti värikkyyksineen ja
ylilyönteineen on sopimatonta.
Itseäni juuri kiehtoo ihmismielten erilaisuus
kaikkine kirjavuuksineen ja myös paskamaisuuksineen.
Eikö jokaisessa meissä asu jonkinlainen pikku piru,
joka joskus nostaa päätään väärässä paikassa.
Rekkaamattomien kommenteihin vastataan haluttomimmin,
mikäli olen oikein huomannut,
koska en säännöllisesti lue palstaa, mikä myös
saattaa harmittaa kirjoittajaa ja antaa lisäpuhtia ärsyttelyyn.
En pidä itseäni epärehellisenä enempää kuin
kaunan kantajanakaan, kuten täällä on nimitelty,
vaikka rekkaamattomana täällä esiinnyn, mutta
pitäkööt toiset mielipiteensä.
Kirjoitellaan- uzma-m
rekatusta nikista,paasen nyt suoraan palstalle,minulla on puhelin yhteys ja se rekkaaminen vei aina paljon aikaa eika edes aina onnistunut tarkoitan sisaan kirjoitus,minusta monet vaki nimimerkilla kirjoittajat kuten senora lyyli,sina,ym ova kaikkein mielenkiintoisempia.
- Hintriika
Isoäidin esittämiin mielipiteisiin ei ole lisättävää. Olen samaa mieltä. En ymmärrä, miksi asia pitää aina vain uudestaan nostaa esille.
Vaikka kirjoitankin tässä rekisteröitynä, olen sitä mieltä, että kukin tekee nimerkistänsä päätöksen ihan omien valintojen mukaan, rek. tai ei.
En vaadi rekist. keneltäkään, mutta koin itse sen, että joku halusi mustamaalata minut kirjoittamalla melko perusteettomasti nimimerkilläni ja "kirjekuoren kanssa" kirjoittamieni viestien jokaisen sanan takana seison itse ja vastaan niistä.
Miksi tämä ikuinen juttu, vähintään kerran kuussa.
( Onneksi, riitelyä ei nyt vielä ole syntynyt.)
Hyvää Loppiaista rekatut ja rekkaamattomat!
- Pääsky64
sitä niin se on tosi.
Tulee monesti mieleen että voisi sanoa erilailla mutta kun kirjoitan merkillä niin muistan että ne tietää kuka sen kirjoitti.
Silloin pysyy asiassa paremmin.
Muuten tuntuu ajan hukkamiselta kirjoitella vailla päämäärää.
Tarkoitan että mitä sattuu ja mikä ei ole totta mielestäni tai muuten vain puhua pahaa jostain.
Sitten huvittaisikko kenelläkään kirjoitella jos kukaan ei kirjoittaisi omalla merkillä.
Jos on arka eikä muuten uskalla kirjoittaa niin silloin on parempi että kirjoittaa vaikka puskasta.
Minä jos kukaan sen tiedän että arvostellaan ja rankasti.
Jotkut ovat nousseet parvelle omaa ylemmyyttään.
Sieltä on hyvä meikäläistä pommittaa.
Mutta siltikkin huvin vuoksi kestää paljon.
Voisin minä kirjoittaa niinkin muutamala sanalla hienosti, ettei kukaan pääsisi arvostelemaan.
Hauska ja ilo jäisi pois enkä enää viitsisi tehdä koko hommaa. - merimona1
puhunut rekkautumispakon puolesta, mutta jo sana pakko kuulostaa niin ikävältä, ettei se rekkautuminenkaan pakollisena taida koskaan onnistua.
Sinä et ehkä ollut mukana vielä silloin kun meno täällä oli kuin villissä lännessä.
Tähdättiin puskasta ja useimmiten vyön alle.
Sheriffin tulo palstalle siisti monien käytöstä, mutta kyllä noita ilkeitä kommentteja vieläkin kuulee.Onneksi ne kuitenkin poistetaan melko pian.
Itse ajattelen aina, että häpeä on sen joka räksyttää, ei haukkumisen kohteen.- merimona1
oli tarkoitettu Pääskylle, mutta miksei samalla kaikkien muidenkin luettavaksi.
Tämähän on avoin, julkinen keskustelupalsta.
- soilike
Kerron asioita, mielipiteitä teille, muille saman ikäisille.
Avoimesti olen sanojeni takana, vaikka mikä olisi - tittakaisa
Kun pitkästä aikaa tulin katsomaan näitä keskusteluja, yllätyin, kuinka palsta on siistiytynyt paljon. Valvonta näyttää tomivan, kiitos siitä. Kerrassaan tuskastuin törkykirjoitusten määrää aikaisemmin ja halu edes käydä katsomassa hävisi. Rekatut nikit kyllä selvästikin kirjoittavat asiallisemmin, siinä on vinha perä, on ikään kuin "omalla nimellään". Itse ainakin mieleluummin keskustelen tutuksi rekattujen nimimerkkien kanssa.
- tänään aloituksen
tänne ja se poistettiin aika pian. (toivottavasti olet yhtä hyväntuulinen kuin profiilissasi annat ymmärtää?) :)
Siis onpas tällä palstalla pikkumaista väkeä (tai seriffi), kun kaikki aloitukseni ja viestini poistetaan, jotka kirjoitan ajoSmies-x'änä, en siis ajo miehenä.
Kenellä täällä kuuskymppisissä viiraa? (anteeksi kysymykseni muoto)
Aloitukseni oli ihan tavallinen vitsi-aloitus.
En ole siis ajomies. Enkä lähelläkään 73v. vaikka siinä profiilissani niin lukeekin.
Täällä ei näytä kellään olevan huumorintajua ollenkas. Onko se seriffi oikeesti niin pikkumainen? -vai vihataanko ajomiestä täällä niinpaljon? Minulla on hauska profiili Ajosmies-x 'sänä. ;)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1084843Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1132505- 282457
- 2012225
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4292071- 1761597
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1061311Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.351147Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72996Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?81910