eliiä ku imuroi fs nordicilta vaikkapa avron (Blue1) ohjauspaneelin nii miten se sitten liitetään siihen varsinaiseen avro lentokoneeseen ja sama homma jos kerrotte myös esim äänipaketit ja jne..
Hjelppiä FS 2004.
2
329
Vastaukset
Vastasin jo tohon toiseen siitä paneeli asiasta.
Tässä kuitenki ohjeet äänien asentamiseen: http://www.fsnordic.net/article/article_view.php?ID=71
Ja tässä tämä paneelin asennusohje vielä kerran :)
http://www.fsnordic.net/article/article_view.php?ID=48
Ja yleensä niitten tiedostojen mukana tulee Readme.txt ja se kannattaa lukea. Selviää monta asiaa.- tyyppi
jos kyseessä on se Avron hieman kehittyneempi paneeli, niin kehoittaisin jättämään suosiolla väliin siksi aikaa, kunnes itse osaat asentaa paneelin noiden edellä annettujen ohjeiden mukaan. Ne kun eivät ole mitenkään vaikeat ohjeet, jos sen itsekin olen osannut joskus asentaa. Muuten se kone voi jäädä ikuisesti seisomaan kentälle, koska niitä paneelin varsinaisia käyttöohjeitakin pitää myöskin osata lukea ennenkuin sen lentokoneen motit saa edes käyntiin. Enkä tarkoita tätä mitenkään piruiluna, vaikka siltä ehkä kuulostaakin, sanon vaan ettei kannata haukata kerralla liian isoa palaa.
Paneelit ja muut saat asennettua yleensä siten että luet ihan ensimmäisenä pakettien mukana tulevat README.txt tiedostot (aina ensin luetaan ne readme.tiedostot, ja ymmärretään myös! Kysymykset tehdään vasta sen jälkeen!) Jos englanti ei taivu, niin isi, äiti, isosisko/veli, tai sanakirja apuun ja suomentamaan. Suomentamis-apua ei kannata kysellä netistä, ellei kyseessä ole pelkästään jokin yksittäinen lause.
Seuraavaksi seuraat tiedostossa annettuja ohjeita.
Yleensä tietyn lentokoneen tietty paneeli asennetaan kyseisen lentokoneen panel-kansioon. Lentokoneen kansio tietenkin löytyy fs9/aircraft/setiettykone-kansiosta.
Jos paketissa on mukana jotain efektitiedostoja, ne menevät fs9/effects kansioon ja äänet menevät fs9/sound kansioon. Seuraa kuitenkin niitä readme.txt ohjeita, koska siellä varmasti sanotaan jos esimerkiksi paketin mukana tulevat äänet menevät itse lentokoneen kansion omaan sound-kansioon. Jos zip-paketissa on jo suoraan hakemistopolku annettuna, niin älä mene itse vaihtamaan niitä paikkoja, vaan asenna samaan järjestykseen ja samannimisiin kansioihin tietokoneella.
Muista myös että kaikki gauges tiedostot menevät fs9/gauges kansioon, ellei erikseen mainita tai hakemistopolkua ole annettu. Älä myöskään ala purkamaan gaugesien .CAB tiedostoja, koska simu osaa avata ne paketit ihan itse sitten kun on tarvis. Jätät sen .cab tiedoston vain suoraan simulaattorin gauges kansioon sellaisenaan.
Noiden asentaminen ei ole kuitenkaan mitenkään vaikea homma, joten siitä vain opettelemaan. Nuo asentamisohjeet käyvät myös äänille ja muille imutettaville tiedostoille.
Niin ja jos ohjeissa sanotaan että aircraft.cfg tai jotain muuta vastaavaa tiedostoa pitää muutella että jonkin tietyn osan saa toimimaan, niin tuon tiedoston saa aukaistua windowsin omalla notepadilla. Kannattaa kuitenkin ottaa ensimmäiseksi kyseisestä tiedostosta varmuuskopio kaiken varalle jos muuttelu ei onnistunutkaan. Yleensäkin kannattaa ottaa varmuuskopiot aina ensin kaikesta jota aiot muuttaa tai poistaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645626Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204307Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172926- 1712254
- 171946
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281804- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77998