pietarin satamasta keskustaan??

ensimmäinen kerta

Heip!

Olemme vaimon kanssa lähdössä Pietariin Silja Operan risteilylle viikonloppuna. Miten pääsisi näppärästi satamasta ydinkeskustaan? Taksi, metro vaiko bussi, ja paljonko suunnilleen maksaa ettei esim. taksikuski veloita kiskurihintaa?

Miten taksien kanssa kannattaa muuten menetellä siellä, voiko niihin luottaa ja kannattaako sopia maksusta etukäteen?

Niin, ja ovatkohan kaupat auki siellä sunnuntaina? Lauantaina taitaa olla jonkinnäköinen pyhäpäivä siellä idässä.

8

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitä Lenexpon kulmilta näillä vehkeillä http://www.lenexpo.ru/a0/en/page/item.thtml?i=4

      Siinä lähellä olis yks Alan mesta ns matkan varrella.

      Jos taas ootte Nevan rannalla keskustan puolella, niin eiköhän sen puoltoista kilsaa jaksa kävellä.

      • primorskin asemalle

        ja metroverkoston mahdollisuudet avautuvat.. Ainakin selkeätä mennä noin.


      • taksi
        primorskin asemalle kirjoitti:

        ja metroverkoston mahdollisuudet avautuvat.. Ainakin selkeätä mennä noin.

        Jos autolla haluat kulkea. Halvimmalla pääset kun liftaat ja otat kyydin lennosta tai menet kysymään parkissa olevalta autolta kyytiä. Sata ruplaa vie yllättävän pitkälle. kuskille pitää muistaa heittää läppää. Yleensä lada tai joku vanhempi auto. Sitten edullinen kyyti. Virallinen taksi volga verottaa 3 kertaisen hinnan turistilta. Venäjällä pitää laittaa ittensä peliin! Tai sitten kulkea jotenkin muuten..niin ja voihan mennä edullisesti myös Gasellilla..


    • arvo-poika........

      10€taksilla,10ruplaa,metrolla!

    • piter

      Niinpä, jos sinulla ei ole henkilökohtaista viisumia niin sieltä laivalta ei pääse maihin omatoimimatkoille.

      • sukkanasisään

        ja itselleni sattui jännä homma, kun tulin Siljallavaimikäseoli Pietarin satamaan ja lähdin kaupungille oma viisumi kun oli; kyrpiintyneen näköinen ja pitkästynyt nuorimies aikansa pyöritteli passiani tullissa ja kyseli, missä viisumi. Osoitin hänelle viisumin ja sen jokaisen kohdan noin kolme kertaa, jonka jälkeen hän antoi passin takaisin käteeni, toivotti tervetulleeksi Pietariin ja usutti minut tyhjässä rakennuksessa eteenpäin. Kävelinkin noin 35m kunnes huomasin, etei kaveri ollut laittanut leimaa, eikä muistikuvani mukaan muutenkaan hakannut tietojani minnekään tietokantoihin.. Et sillee vaan heittämällä Suomesta venäjälle.. olis voinut tulla pröpleemejä vähän myöhemmin ilman leimaa.. :))Eli leimat pitää vaatia ja saada!


      • tule
        sukkanasisään kirjoitti:

        ja itselleni sattui jännä homma, kun tulin Siljallavaimikäseoli Pietarin satamaan ja lähdin kaupungille oma viisumi kun oli; kyrpiintyneen näköinen ja pitkästynyt nuorimies aikansa pyöritteli passiani tullissa ja kyseli, missä viisumi. Osoitin hänelle viisumin ja sen jokaisen kohdan noin kolme kertaa, jonka jälkeen hän antoi passin takaisin käteeni, toivotti tervetulleeksi Pietariin ja usutti minut tyhjässä rakennuksessa eteenpäin. Kävelinkin noin 35m kunnes huomasin, etei kaveri ollut laittanut leimaa, eikä muistikuvani mukaan muutenkaan hakannut tietojani minnekään tietokantoihin.. Et sillee vaan heittämällä Suomesta venäjälle.. olis voinut tulla pröpleemejä vähän myöhemmin ilman leimaa.. :))Eli leimat pitää vaatia ja saada!

        probleemia ei aina tule. Mulle on kerran käyny kun ylitin rajan omalla autolla, passintarkastuksessa ei lyöty leimaa ja tietysti tällä kertaa tullin jälkeen puomilla poika ei katsonut passia, kysyi vain vsjo normal. Kun tulin takaisin, passin leimauksessa tyttö sanoi että passi leima ei ole? No kohotin hartioitani ja sanoin en tiedä miksi ei ole. No, tyttö löi leiman keskelle sivua ja se siitä.


      • tule kirjoitti:

        probleemia ei aina tule. Mulle on kerran käyny kun ylitin rajan omalla autolla, passintarkastuksessa ei lyöty leimaa ja tietysti tällä kertaa tullin jälkeen puomilla poika ei katsonut passia, kysyi vain vsjo normal. Kun tulin takaisin, passin leimauksessa tyttö sanoi että passi leima ei ole? No kohotin hartioitani ja sanoin en tiedä miksi ei ole. No, tyttö löi leiman keskelle sivua ja se siitä.

        junalla,silloin,tällöin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe