Ajattelin muuttaa 165.n etupäähän 10.tuumaiset renkaat,entiset 7.5tuumaiset.Kyselen asiasta tietäviltä onnistuuko ja sopivatko pyörimään entisillä vanteilla vai vaatiiko vanteen muutos töitä?Näyttää noin äkki päätä että saattaa tulla ongelmia raidetangon kynkän kanssa.Asiallisesta vastauksesta kiitosta jo etukäteen.
Sopiiko MF-165 etupyöriksi
4
2667
Vastaukset
vaihdattaa vanteet samalla, ja kannattaakin vaihtaa, pakettihinta lähellä pelkkien kumien hintaa.
- Kantavuutta
pelissä on vaan sellainen ongelma että siihen on joskus vaihdettu ns. painonavat ja vanne ei ole ihan normmali vaan pinnapultit ovat lähellä ulkokehää.Sen vuoksi kuvittelen vanteiden löytymise olevan hankalampi tapaus.Mutta jos 10tuumat ei käy entisille vanteille niin niitä käypäsiä vanteita pitää ruveta etsimään.Jos jollain sattuisi olemaan tietoa ko.vanteista niin eikun vinkkiä tulemaan ruvetaan hieromaan kauppaa.
- Kunttajussi
Oli joskus 502:n,johon laitoin 7.50/16:n tilalle 10/16:set,uudet tietysti kun vanhat olivat loppuun ajetut.Menin paikalliseen rengasliikkeeseen asian kanssa,siellä kysyttiin vain että mihin traktoriin nämä ko pyörät tulevat.Tilaus meni eteenpäin ja viikon päästä sain uudet pyörät ,jotka sopi navoille ja joiden keskiölevyt oli hitsattu oikeaan syvyyteen
niin että rengas sopi pyörimään raidetangon päistä huolimatta.En muista sanotaanko sitä "offsetiksi", joka on tärkeä luku kun menee pyöriä ostamaan eli se kertoo miten syvällä keskiölevy on vanteessa ja sitten tietysti pitää kertoa mikä on keskiönavan halkaisija ja pulttikehän halkaisija.Joku vuosi takaperin laitoin paskakärryyn leveämmät renkaat (Tempo10,pystykelainen),pyörät tuli nokian ripakuviorenkailla varustettuna ja keskiölevy oli hitsattu oikeaan syvyyteen,hyllystä näitä ei olisi
löytynyt tehtaallakaan,vaan ne tehtiin tilauksesta.Olen kuullut että rengasliikkeet
ei sekaannu erikoisjuttuihin itä-ja pohjois-Suomessa,mutta täällä pohjanmaalla on rengasliikkeitä jotka myyvät traktorien ja työkoneiden renkaita sellaisia kun asiakas haluaa.- mieleeni..
että, Ford ARP (sen pienen, vähän transitin näköisen kuorma-auton) rattaat sopivat sellaisenaan näitten tehdastekoisten peräkärryjen alle. Tuhti velsa jne..
Pulttijako on sama 6 kpl
Niitä ARP Fordeja oli ennen esim. VR:llä ja tielaitoksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398