Corolla Verson omistajat huomio

toyota harkinassa

Corolla Verson omistajat huomio, minkälaisia kokemuksia on ollut? onko pelittänyt jne.
Olisi ostoslistalla 1.6 tai 1.8 bensa koneella.

23

6867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eza

      Toiminut moitteettomasti,mittarissa nyt 6000 Km. M-MT vaihteisto on ihan jees pienen totuttelun jälkeen, ei rehellisyyden nimissä kuitenkaan ole tavallisen automaattivaihteiston veroinen. Tilat 7-paikkaisena tosi kätevästi muuneltavissa tarpeen mukaan.

    • Itellä tulee kohta vuosi täyteen ton Corolla Verson kanssa.Ei ole mitään takuu korjauksia yms. ollut.Hieno peli ajella.Lämpöä piisaa mukavasti.Mutta yhden asian,josta jo aiemminkin kirjoittelin,suositan ottamaan.Leveemmät renkaat ainakin talveksi!On nimittäin reilu ero vakio kokoisen ja sitten ton leveemmän ja profiililtaan kokreamman renkaan kanssa!Varsinkin sivutuulella ton huomaa.(vaikken versoa ollenkaan sivutuuli herkkänä pidäkkään.).Toinen asia,joka on kyllä hieno vehe on toi Webasto.löylyä piisaa ja ei ole sähköjohto sidonnainen ollenkaan.Varsinkin toi kauko-ohjaus on pätevä vehje.Moitetta voisi antaa (jo aiemminkin täällä ollut..)noista etupenkin kahvoista.Ne ovat hivenen lyhyet varsinkin toppatakki päällä ajellessa.Ajoasennon saan ainakin minä hyväksi(olen 185cm) pitemmällekkin matkalle.Tilava jämäkkä ja takaovet ovat erinoamisen avarat.Ei tarvitse kyykkiä :) Ja tasainen takalattia.Kivasti voi "se"kolmaskin henkilö olla..ei ole jalkojen sijoittelun kanssa ongelmaa.
      Hieno peli,vaikka itse sanonkin :)Pikku fiilauksia sisätiloissa ja xenonit olisi poikaa.Vaikka ainakin Stanleyn umpiossa on ihan ok valoteho.

      Jos auton ostat,niin varusteiksi
      - leveemmät renkaat
      - webasto kauko-ohjauksella(5.2 kw kake= ~2000€
      - ruostesuojaukseen kannattaa viedä aikanaan
      - roiskeläpät yms. tarpeellinen

      Tossa vähän osviittaa ja ajatuksia aamusta päivin.

      rengasasiaa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000798&posting=22000000012552105#22000000012552105

      ruostesuojaus asiaa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000798&posting=22000000006959944

    • hyvä

      mutta aika huono ajettavuus.

    • Pera

      Itselläni 1.8 Verson mittarissa nyt 17tkm. Kerran olen käyttänyt takuukorjauksessa, kun katon sisältä alkoi kuulua räminää. Siellä oli johtonippu irronnut. Nyt talven aikana kojelauta rämisee minun mielestäni liikaa, mun uudessa autossa mikää ei saisi rämistä edes pakkasella. Pitää kartoittaa räminät ja viedä huoltoon. Talviajettavuudelle annan myös pyyhkeitä. Auto meinaa kiemurrella, mutta ehkä tosiaan nuo Maken mainitsemat leveämmät renkaat auttaisi. Nyt ne on 205 eli vakiokoko. Kolmas asia mikä häiritsee on takasivulasien huurteisuus eli puhallusta ei voi pitää automaatilla, vaan aika kovalla, että lasit pysyy kirkkaina. Tuohon varmaan auttaisi puhdistaminen, en ole pessyt laseja sisältä moneen kuukauteen, eli voi likakin olla osasyynä huurtumiseen.
      Mutta muuten auto on mukavan pirteä ja helppo ajaa varsinkin kaupungissa.

      • pkh

        Tälläpäin verso 1.6 linea terra, mittarissa vähän alle 7000km. 1.6:nen kone on tuntunut riittävän melko hyvin. Kaupunkiin aivan sopiva, ja maantielläkin välttää hyvin, vaikka siellä ajellessa voisi olla hieman enemmän tehoa, kuudes vaihde olisi kätevä 100km/h nopeudessa koska silloin kierrokset ovat yli 3000:n ja moottorin ääni alkaa kantaa sisälle melko voimakkaasti. Moottori on tuntunut piristyvän vähän alusta, kun kilometrejä on tullut enemmän. Mittarivirhe häiritsee jonkun verran vaikka siihenkin on tottunut. Ajovalot ovat jopa näin pimeän aikaan mielestäni hyvät.
        Kesällä ajettavuus on myös hyvä, mitä nyt välillä tienpinnan muutokset saavat auton hieman hakemaan paikkaansa. Auto tuntuu välillä melko kankealta pyöritellä esimerkiksi parkkipaikoilla, kannattaa olla tarkkana. Tämä johtunee pitkästä akselivälistä ja isosta kääntöympyrästä.

        Todellakin tuo kojelauta tuntuu välillä natisevan hiukan kovemmalla pakkasella, mutta ei siitä mitään suurempaa haittaa ole. Sitä tuntuu olevan liikkeellä muissakin uusissa autoissa... Vankalta kori tuntuu kyllä esimerkiksi röykkyisellä tiellä. Muita natinoita ei ole.

        Lämpöä riittää talvella ja auto todella lämpenee nopeasti sisältä. Silti pitäisi kyllä sisäpistoke hommata lämppärille, ettei alkumatkaakaan aivan kylmässä tarvitsisi ajaa :)Meillä on talvirenkaina Continental Winterviking 2:set leveydeltä 205, ja niillä ajettavuus on pääasiassa hyvä, rengaspaineet on 2.5. Toki uraisemmalla tiellä voisi olla vähän parempi tunto, mutta menettelee. Renkaat ovat myös melko hiljaiset ainakin tässä autossa. Takalasien huurtuminen talvella on myös meillä ongelma, todellakin tuolla puhaltimen "huudattamisella" täysillä saattaisi auttaa, mutta ollaan tyydytty vaan raaputtelemaan sitä puhtaaksi jos tarvetta on ollut.

        Tilat ovat todella hyvät, itsellä pituutta 187 ja kun säädän kuskinpenkin itselleni sopivaksi, taakse mahtuu silti istumaan vaikka toinen samanmittainen. Neljälle hengelle auto on tarjonnut kyllä loistavat tilat, eikä kolmaskaan henkilö takapenkillä vielä tee mitenkään ahtaita oloja. Tasaisesta lattiasta myös täältä plussaa, samoin hyvästä näkyvyydestä joka suuntaan (jos unohdetaan ne etupilarit). Tavaratilat ovat hyvät, ainoastaan takakontti voisi olla vähän pidempi syvyyssuunnassa. Pikkutavaroille löytyy tilaa enemmän kun tarpeeksi. Ainoa mitä sisätiloissa olisi voitu tehdä toisin, on liian kovan muovin käytön vähennys esimerkiksi ovissa tai tavaratilassa. Etenkin kontissa sivuseinät ovat herkkiä naarmuille toisin kuin vaikkapa entisessä astra farmarissa jossa ne olivat verhoillut ja pehmeämmät.

        Muuten on kyllä auto pelannut hyvin. Ensi kesänä toivottavasti pääsee heittämään pidempää reissua, ainakin tähänastisten kokemusten mukaan sitä voi odottaa innolla.


      • Samaa mieltä Peran kanssa huurtumisesta.Vaikak lasit onkin putsattu (tykkään ajella puhtaalla autolla...) niin taka sivuklasit tahtoo huurettua..noin on kyllä tehnyt kaikissa autoissa,paitsi letukassa(jossa ei ollut taka sivulaseja,heh)Ainut konsti taitais olla toi Volvon ratkaisu..eli b-pilariin suulakkeet niin saapi puhalluksen suoraan taka sivulasille..
        Itellä ei nyt suuremmin tunnu vetelevän..ja pitokin on jonkin verran parempi kuin edellisessä autossa(corolla wagon 1.6 sol-03).Tosiaankin toiprofiilin nosto paitsi hiljenti,myös "oikaisi"kokonaisvälitystä autossa.Toki kuten sanottua,niin korkeampi kantavuusindeksi taas jämäköitti menoa.Eikä ollut esim Joulun ajan lumimyräköissä mitään ongelmaa ajella.Paineet on kaikissa pyörissä 2.7 baria.Kuluneet tasaisesti.Kitkarenkaassa kun saa olla tota painetta ihan kunnolla.Ihan suotta ihmiset arkailee noitten paineitten kanssa.Parempi liikaa,kuin esim.2.2 baria painetta(jonka laittovat mutu-tiedolla toyotan korjaamolla huollossa...)
        Suositan ehdottomasti harkitsemaan rengaskoon vaihtoa 215/55r16.On hieno rengas!Kumma kun eivät ole alkujaan jo laittanut tohon tollaisia.Täyttää pyöräholvinkin paremmin,niin näyttääkin hyvemmältä :) Tosiaankin noi renkaat käy suoraan alkuperäisille vanteille.Ei tarvitse välttämättä ostaa ainakaan ton takia uusia vanteita :)
        Itekkin tykännyt pyöritellä autoa niin kaupungissa,kuin maantielläkin..ja ainakin kevytperävaunun vedossa on hyvä peli toi. :)Kun perä kantaa ja akseli on takana.Voipi pitää koukulla vähän reilummastikkin painoa.
        Toki ainahan on lailliset kuormat,kukapa sitä lakia rikkomaan!
        Ainut mitä toivoisi bentsiini koneeseen on toi hieman ohut alavääntö.Eli liikkeelle lähtöön helpotusta hieman soisi.


      • sol

        hieman alle 30tkm 1.8 versolla takana.
        ei ongelmia. tai sellaisia että olis huoltoa tarttenut. muutama pienempi asia kuitenkin, samoja kuin Perallakin, eli räminää välillä (nyt tuntuis kuuluvan kojelaudan vasemmasta reunasta, alkutalvella oikeasta joka taas nyt hävinnyt. ehkäpä se siitä asettuu lopulta) ja sitten tuo takasivuikkunoiden huurtuminen kanssa. Takana olisi tietysti hyvä olla omat ilmasuuttimet, vaikka keskikonsolissa kuten monilla merkeillä on tapana.
        Mutta niin huurtui corolla farkussakin (-03) ja vectra-farkussa(-98), joten en pidä sitä isona ongelmana. Lienee melko yleistä isohkojen autojen kanssa, siis joissa on iso yhtenäinen sisätila, en tiedä. Asiaa ei tietenkään yhtään helpota se että välillä takajakkaroille kampeaa kolme muksua joilla voi olla ulkovaatteet hieman kosteat.
        Tuota vetelyä en ole niin merkille pistänyt, mulla on ne ensiasennusfillarit alla, bridgestonen jotkut nastarenkaat.


      • jali
        sol kirjoitti:

        hieman alle 30tkm 1.8 versolla takana.
        ei ongelmia. tai sellaisia että olis huoltoa tarttenut. muutama pienempi asia kuitenkin, samoja kuin Perallakin, eli räminää välillä (nyt tuntuis kuuluvan kojelaudan vasemmasta reunasta, alkutalvella oikeasta joka taas nyt hävinnyt. ehkäpä se siitä asettuu lopulta) ja sitten tuo takasivuikkunoiden huurtuminen kanssa. Takana olisi tietysti hyvä olla omat ilmasuuttimet, vaikka keskikonsolissa kuten monilla merkeillä on tapana.
        Mutta niin huurtui corolla farkussakin (-03) ja vectra-farkussa(-98), joten en pidä sitä isona ongelmana. Lienee melko yleistä isohkojen autojen kanssa, siis joissa on iso yhtenäinen sisätila, en tiedä. Asiaa ei tietenkään yhtään helpota se että välillä takajakkaroille kampeaa kolme muksua joilla voi olla ulkovaatteet hieman kosteat.
        Tuota vetelyä en ole niin merkille pistänyt, mulla on ne ensiasennusfillarit alla, bridgestonen jotkut nastarenkaat.

        Olen myös hankkimassa uutta versoa. Vielä en tiedä 5 vai 7 paikkainen! Mainitset tuossa, että takapenkille kampeaa kolme muksua. Mahtuuko takapenkille 3:n lapsen istuimet alle 5 vuotiaiden? Mitä mieltä olette? Kysyisin vielä, että mitä mieltä olette m-mt vaihteistosta? Onko kannattava hankinta?


      • Väinö
        jali kirjoitti:

        Olen myös hankkimassa uutta versoa. Vielä en tiedä 5 vai 7 paikkainen! Mainitset tuossa, että takapenkille kampeaa kolme muksua. Mahtuuko takapenkille 3:n lapsen istuimet alle 5 vuotiaiden? Mitä mieltä olette? Kysyisin vielä, että mitä mieltä olette m-mt vaihteistosta? Onko kannattava hankinta?

        Meillä 7-paikkainen Verso ja hyvin mahtuu 1, 4 ja 6 vuotiaat takapenkille kaikkine turvaistuimineen. Kyllä nuo lisäpenkit ovat olleet tarpeen. Sinne pari lasta (tai anoppi) menee mielellään vapauttaen tilaa aikuisille.


      • sol
        jali kirjoitti:

        Olen myös hankkimassa uutta versoa. Vielä en tiedä 5 vai 7 paikkainen! Mainitset tuossa, että takapenkille kampeaa kolme muksua. Mahtuuko takapenkille 3:n lapsen istuimet alle 5 vuotiaiden? Mitä mieltä olette? Kysyisin vielä, että mitä mieltä olette m-mt vaihteistosta? Onko kannattava hankinta?

        Mahtuu kolmen lapsen istuimet (iät 1½v, 5½v ja 8v). Vain nuorimmalla on selkä menosuuntaan autossa kiinni oleva istuin, en muista sen merkkiä mutta näyttäisi pikaisen googlettamisen perusteella aika samannäköiseltä kuin Graco duo xtp. Jakkara on keskellä takana.
        Vanhemmilla taas on pikkusiskonsa molemmin puolin Graco Juniorit. Istuimien merkistä riippumatta uskoisin että nuo ovat kaikki suurinpiirtein samankokoisia luokassaan.
        Edellisessä kärryssä (-03 corolla wagon) tuli ongelmia, kun ei meinannut mahtua enää kädet penkkien väliin turvavöitä kiinnittämään. Nyt mahtuu ns. heittämällä ja nuo vanhemmat lapset saavat myös itse vyönsä kiinni. Autohan on huomattavasti leveämpi kuin corolla, leveämpi jopa kuin avensis (paperilla ainakin).
        Toinen huomionarvoinen seikka on se, että pitkän akselivälin ansiosta takana on todella hyvät jalkatilat, ja kun takapenkkejä voi vielä jokaista liikutella kiskoilla n. 20cm, mahtuu tuo selkä menosuuntaankin oleva istuin hienosti kyytiin eikä etupenkillä ahdista sen vuoksi.
        Autossa on 7 paikkaa ja satunnaista käyttöäkin on ollut kaikille, kun on mummi tai ukki käynyt kyläilemässä pitemmän matkan takaa. Taaimmalla rivillä kyllä istuvat sitten nuo lapset, aikuinen ei siellä kovin pitkään viihtyne, lapset taas loistavasti.

        5-paikkaisessa taitaa olla hieman enemmän tavaratilaa, tai ainakin tavaratilan lattiassa on lokeroita pikkutavaroille. 7-paikkaisessa ei ole, kun ne penkit vievät tilan. Kaikkea ei voi kai saada....myöskin jos 7 paikkaa on käytössä, ei autossa ole käytännössä ollenkaan tavaratilaa (kuten ei muissakaan vastaavissa pirsseissä. No, useimmissa ainakaan), joten matkatavarat syliin, katolle tai peräkärryyn.

        Tuosta m-mt:stä en osaa sanoa mitään, omani manuaali.


      • jack n.
        jali kirjoitti:

        Olen myös hankkimassa uutta versoa. Vielä en tiedä 5 vai 7 paikkainen! Mainitset tuossa, että takapenkille kampeaa kolme muksua. Mahtuuko takapenkille 3:n lapsen istuimet alle 5 vuotiaiden? Mitä mieltä olette? Kysyisin vielä, että mitä mieltä olette m-mt vaihteistosta? Onko kannattava hankinta?

        Kolme lasten turvaistuinta mahtuu takapenkille todella hyvin. Itse asiassa auto lienee tässä suhteessa markkinoiden parhaimpia.


      • Jali
        sol kirjoitti:

        Mahtuu kolmen lapsen istuimet (iät 1½v, 5½v ja 8v). Vain nuorimmalla on selkä menosuuntaan autossa kiinni oleva istuin, en muista sen merkkiä mutta näyttäisi pikaisen googlettamisen perusteella aika samannäköiseltä kuin Graco duo xtp. Jakkara on keskellä takana.
        Vanhemmilla taas on pikkusiskonsa molemmin puolin Graco Juniorit. Istuimien merkistä riippumatta uskoisin että nuo ovat kaikki suurinpiirtein samankokoisia luokassaan.
        Edellisessä kärryssä (-03 corolla wagon) tuli ongelmia, kun ei meinannut mahtua enää kädet penkkien väliin turvavöitä kiinnittämään. Nyt mahtuu ns. heittämällä ja nuo vanhemmat lapset saavat myös itse vyönsä kiinni. Autohan on huomattavasti leveämpi kuin corolla, leveämpi jopa kuin avensis (paperilla ainakin).
        Toinen huomionarvoinen seikka on se, että pitkän akselivälin ansiosta takana on todella hyvät jalkatilat, ja kun takapenkkejä voi vielä jokaista liikutella kiskoilla n. 20cm, mahtuu tuo selkä menosuuntaankin oleva istuin hienosti kyytiin eikä etupenkillä ahdista sen vuoksi.
        Autossa on 7 paikkaa ja satunnaista käyttöäkin on ollut kaikille, kun on mummi tai ukki käynyt kyläilemässä pitemmän matkan takaa. Taaimmalla rivillä kyllä istuvat sitten nuo lapset, aikuinen ei siellä kovin pitkään viihtyne, lapset taas loistavasti.

        5-paikkaisessa taitaa olla hieman enemmän tavaratilaa, tai ainakin tavaratilan lattiassa on lokeroita pikkutavaroille. 7-paikkaisessa ei ole, kun ne penkit vievät tilan. Kaikkea ei voi kai saada....myöskin jos 7 paikkaa on käytössä, ei autossa ole käytännössä ollenkaan tavaratilaa (kuten ei muissakaan vastaavissa pirsseissä. No, useimmissa ainakaan), joten matkatavarat syliin, katolle tai peräkärryyn.

        Tuosta m-mt:stä en osaa sanoa mitään, omani manuaali.

        Kiitos vastauksestasi! Juu taitaa olla paperilla 80 litraa pienempi tavaratila 7 paikkaisessa. Johtunee varmasti siitä lokerosta. Nyt on alla kanssa -03 corolla wagon ja vaihdan kyllä versoon. Mietin vielä, että otanko m-mt:n!


      • Eza
        Jali kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Juu taitaa olla paperilla 80 litraa pienempi tavaratila 7 paikkaisessa. Johtunee varmasti siitä lokerosta. Nyt on alla kanssa -03 corolla wagon ja vaihdan kyllä versoon. Mietin vielä, että otanko m-mt:n!

        Meillä on nyt ajettu noin 6000 km M-MT vaihteisella Vesolla. Kuten tuolla viestiketjun alukupäässä kirjoitin niin vaihteisto vaatii pietä totuttelua, mutta sen jälkeen olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Jos jostakin pitää valittaa niin näin talvella kylmällä autolla esim. parkkihallissa ahtaissa mutkissa käätyminen on himan töksähtelevää kun tyhjäkäynti on korkealla ja auto pykii ryöminään turhan nopeasti ja jarrua painettaessa veto katkeaa äkillisesti, no kaikkeen tottuu. Suosittelen, että otat auton esim yön yli koeajoon jotta voit itse testata miltä se tuntuu, jos nyt pitäisi tällä kokemuksella valita niin päätysin kyllä edelleen M-Mt:n kannalle


      • Jali
        Eza kirjoitti:

        Meillä on nyt ajettu noin 6000 km M-MT vaihteisella Vesolla. Kuten tuolla viestiketjun alukupäässä kirjoitin niin vaihteisto vaatii pietä totuttelua, mutta sen jälkeen olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Jos jostakin pitää valittaa niin näin talvella kylmällä autolla esim. parkkihallissa ahtaissa mutkissa käätyminen on himan töksähtelevää kun tyhjäkäynti on korkealla ja auto pykii ryöminään turhan nopeasti ja jarrua painettaessa veto katkeaa äkillisesti, no kaikkeen tottuu. Suosittelen, että otat auton esim yön yli koeajoon jotta voit itse testata miltä se tuntuu, jos nyt pitäisi tällä kokemuksella valita niin päätysin kyllä edelleen M-Mt:n kannalle

        Kiitos hyvistä vinkeistä. Minkälainen vaihteisto on maantieajossa? Ohitus kiihtyvyys, riittääkö mootorin vääntö yms. Toimiiko muuten moitteettomasti kylmänä? Ajoin kerran vaihteistolla kun verso tuli markkinoille nyt kuulemma siitä on päivitetty versio. Tarkemmin en tiedä mitä tuo päivitetty versio tarkoitaa!! Silloin kyllä tuntui hieman erikoiselta mutta varmasti siihen tottuu ja mainio keksintö! Toimiiko vakionopeudensäädin normaalisti eli jos on automaatti on päällä ja säätimessä edellinen muisti niin ottaakko se muistissa olevan vauhdin? Kiitos


      • Eza
        Jali kirjoitti:

        Kiitos hyvistä vinkeistä. Minkälainen vaihteisto on maantieajossa? Ohitus kiihtyvyys, riittääkö mootorin vääntö yms. Toimiiko muuten moitteettomasti kylmänä? Ajoin kerran vaihteistolla kun verso tuli markkinoille nyt kuulemma siitä on päivitetty versio. Tarkemmin en tiedä mitä tuo päivitetty versio tarkoitaa!! Silloin kyllä tuntui hieman erikoiselta mutta varmasti siihen tottuu ja mainio keksintö! Toimiiko vakionopeudensäädin normaalisti eli jos on automaatti on päällä ja säätimessä edellinen muisti niin ottaakko se muistissa olevan vauhdin? Kiitos

        Vaihteisto toimii maantieajossa ihan kuten normalitkin automaatit, kun lopsautaa kaasun pohjaan niin loota iskee pienempää silmään, en ole itse havainnut mitään oglemaa vaihtamisen nopeuden suhteen, ES (sportti) asennossa vaihto on varsin rivakka. Tietenkin voi myös käyttää manuaaliasentoa kun kyttää ohituspaikkaa ja laittaa pinempää silmään jo valmiiksi. Vakionopeussäädin muistaa asetetun nopeuden ja palauttaa asetetun vauhdin, mainio keksintö.


      • versoa ostamassa
        Eza kirjoitti:

        Vaihteisto toimii maantieajossa ihan kuten normalitkin automaatit, kun lopsautaa kaasun pohjaan niin loota iskee pienempää silmään, en ole itse havainnut mitään oglemaa vaihtamisen nopeuden suhteen, ES (sportti) asennossa vaihto on varsin rivakka. Tietenkin voi myös käyttää manuaaliasentoa kun kyttää ohituspaikkaa ja laittaa pinempää silmään jo valmiiksi. Vakionopeussäädin muistaa asetetun nopeuden ja palauttaa asetetun vauhdin, mainio keksintö.

        mites tuo ohituskiihtyvyys ja vääntö. MIten 1.8 kone jaksaa kuormattuna mennä eteenpäin..


      • Eza
        versoa ostamassa kirjoitti:

        mites tuo ohituskiihtyvyys ja vääntö. MIten 1.8 kone jaksaa kuormattuna mennä eteenpäin..

        Normaaliajossa pärjää mainiosti, meillä on reissussa kyydissä kaksi aikuista ja kolme tenavaa matkatavarat, eihän se nyt mikään raketti ole mutta kyllä sillä on ehtinyt. Kulku on vaivantonta, ei tarvi repiä. Vitos vaihde saisi olla tosin hieman pitempi. 2.2D olisi varmasti mukavampi, mutta sitä ei saa M-MT vaihtella, eikä toisaalta minun ajoilla diesel muutenkaan kannata, tosin jos olisi varaa niin ottasin sen 170 Hp version, kannatti tai ei.


      • Jali
        Eza kirjoitti:

        Meillä on nyt ajettu noin 6000 km M-MT vaihteisella Vesolla. Kuten tuolla viestiketjun alukupäässä kirjoitin niin vaihteisto vaatii pietä totuttelua, mutta sen jälkeen olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Jos jostakin pitää valittaa niin näin talvella kylmällä autolla esim. parkkihallissa ahtaissa mutkissa käätyminen on himan töksähtelevää kun tyhjäkäynti on korkealla ja auto pykii ryöminään turhan nopeasti ja jarrua painettaessa veto katkeaa äkillisesti, no kaikkeen tottuu. Suosittelen, että otat auton esim yön yli koeajoon jotta voit itse testata miltä se tuntuu, jos nyt pitäisi tällä kokemuksella valita niin päätysin kyllä edelleen M-Mt:n kannalle

        Nyt on verso alla ja hianosti menee. 7 paikkainen ha m-mt vaihteistolla. Kiitos kaikille vinkeistä.


    • peli !

      Pakettiautomaiseen ajoasentookin olen tottunut.

    • Pera

      noniin, tuli huonolla tuulella annettua ehkä vähän liian huono kuva autosta, johon olen kyllä tyytyväinen. Maken positiivisiä lausuntoja lueskellessani tuli oikein huono omatunto! :) Kuten aiemmin mainitsin auto on helppo ajaa ja näkyvyys erinomainen. Perhekin tykkää. Tilaa on hyvästi neljälle ihmiselle ja koiralle. Erityisesti olen pitänyt takaistuimien muunneltavuudesta, kun toisinaan tulee kuljetettua rakennustarvikkeita autossa. Meillä on 7-paikkanen verso ja lisäpenkit ovat osoittaneet tarpeellisuutensa useaan otteeseen, kun anoppi ja appi ovat tulleet samalla kyydillä (hyvä vai huono asia? heh). Pitempääkin reissua on tullut tehtyä, kun viime kesänä kierreltiin Ruotsissa yli 4tkm kahden viikon aikana, mukavaa oli.

    • Kaitsu-54

      Minulla verso 1.8 automaattilootalla. Autolla ajettu 47000 km. Normaali huollot tehty ja auto on ollut täysin viaton. Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon. Ajo-ominaisuudet minulle riittävät ( enimäkseen taajama-ajoa).
      Myös huolto-organisaatio toimii moitteettomasti.

    • KEH

      Verso on toimivan ja paras auto

    • Maanantai autoko?

      Moi!

      Ostin uuden Corolla Verson dieselinä, (siis tää 177 hv). Vaihdoin 2 vuotta vanhan 1.6 Corollani kyseiseen autoon, tähän aikaisempaan autooni olen ollut tyytyväinen. Mutta tämä uusi auto lienee maanantai kappale.... Sain auton käyttööni tammikuun 10. pvä, 20.pvä tammikuuta, pakkasten ollessa -30, moottorin merkkivalo syttyi palamaan ja autosta katosi tehot, huollosta annettiin ohje sammuttaa moottori. Merkkivalo paloi yhä, mutta tehot palautuivat. Käytin auton huollossa ja vika korjattiin. Seuraavana päivänä sama ongelma. Reilun viikon auto toimi moitteettomasti, kunnes taas tiistaina sama vika. Kukaan ei tiedä mistä johtuu... Onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia ongelmia, vai onko tää vaan ongelma tässä mun autossa...?!?
      Ostin uuden auton, jotta näin naisihmisenä olisi huoleton ajettava, mutta toisin kävi... Alan tässä jo pikkuhiljaa suunnitelemaan kaupan purkua....

      Maanantai vers(i)o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5467
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3653
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3235
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2544
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1600
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      88
      1335
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1309
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1253
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      147
      1180
    Aihe