homoseksuaalien adoptio-oikeus

emmi

Mitenkäs on teidän ihmisten mielipiteet, pitäiskö lesbojen ja homojen saada adoptoida tai saada keinohedelmöitystä. (miehiähän se hedelmöitys ei tietenkään auta, mutta kuitenkin...) Ne jotka ei hyväksy, niin miksi? vedotaanko nyt johonkin uskontoon tai raamattuun, ahdasmielisyyteen, syrjäytymiseen vai että homous on "sairaus" joka sitten tarttuis lapsillekin. Mitä mieltä olette? ja positiivisesti suhtautuvat, minkä takia myös teille kuuluu oikeus saada lapsia? Turhan provosoinnin voi sitten jättää pois.. :)

11

1237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heko

      Ei pitäisi saada adoptio-oikeutta. Ei lasten saanti saa olla oikeus. Omia tarpeitaan vain tyydytetään. Kaikkea ollaan vaatimassa. Mutta tämä aika on sellainen, että eletään kuin siat pellossa ja millään ei ole mitään väliä.

      • LaikaQ

        varsinaiseen aiheeseen, koska se on minusta niin puisevan loppuunkaluttu ja niin samoilla urilla jankkaavaan sävyyn, tartun tähän.

        Miten niin vain omia tarpeita tyydytetään? Millä tavalla lesbon tai homon lapsihaaveet ovat itsekkäämpiä kuin heteroiden??

        Toivoisin, että kerrankin voitaisiin unohtaa tämä varsin itseään toistavaksi muuttunut keskustelu "luonnollisuudesta" ja lisääntymisestä (hohhoijaa)ja puhuttaisiinkin sen sijaan halusta ja tarpeesta saada lapsia, olla vanhempia. En ymmärrä miten se voisi olla kenelläkään itsekäs tarve!! Missä kohtaa ihmiskunnan tavanomaisin ja ehkä yksi yleisimmistä toiveista muuttuu itsekkääksi??? Minusta itsekkyys tässä asiassa on hyvin paljon enemmän persoonakohtaista kuin identiteettiin sidonnainen. Se liittyy huomattavasti enemmän siihen, miten lapsiin suhtaudutaan ja miten heitä kohdellaan. Tässä asiassa ykkössijalla on - se on monen monta kertaa nähty - ihmisen luonne kuin hänen sukupuolensa tai identiteettinsä.

        Olen tavannut huomattavasti enemmän lapsista hyvinkin prinsessaunelmasävyyn haaveilevia heteroita eivätkä hekään kovin epäitsekkäiltä ajatuksineen vaikuta. Erityisesti nuoria, joilla ei ole harmainta aavistusta siitä mitä lapsen kanssa eläminen on. Päiväkotien ihmisiltä voitte tiedustella asiaa, jonka olen kuullut ensimmäisiä kertoja jo useita vuosia sitten - heterovanhemmat ovat liian kiireisiä töidensä, harrastustensa, muiden menojensa kanssa välittääkseen tarpeeksi jälkikasvuistaan. Omista "tärkeistä" asioista ei haluta luopua lapsen takia. Niinpä niin, siitä itsekkyydestä..

        Ehkä tämä lapsiasia nyt vihdoin näyttää sen, että lesbot ja homot eivät sittenkään ole niiiiiiiiin ihmeellisiä, syntisiä ja vinksahtaneita kuin on kautta aikain väitetty vaan aivan tavallisia ihmisiä, joilla on ihan samat haaveet kuin muillakin. Sekö tässä nyt sitten kaihertaakin? Ettei enää voidakaan mystifioida ja panetella entiseen tapaan, kun pirulaiset elävät ja kasvattavat lapsensakin ihan niinkuin kaikki muutkin. Oisko aika katsoa asiaa välillä näinkin päin?


      • Pir
        LaikaQ kirjoitti:

        varsinaiseen aiheeseen, koska se on minusta niin puisevan loppuunkaluttu ja niin samoilla urilla jankkaavaan sävyyn, tartun tähän.

        Miten niin vain omia tarpeita tyydytetään? Millä tavalla lesbon tai homon lapsihaaveet ovat itsekkäämpiä kuin heteroiden??

        Toivoisin, että kerrankin voitaisiin unohtaa tämä varsin itseään toistavaksi muuttunut keskustelu "luonnollisuudesta" ja lisääntymisestä (hohhoijaa)ja puhuttaisiinkin sen sijaan halusta ja tarpeesta saada lapsia, olla vanhempia. En ymmärrä miten se voisi olla kenelläkään itsekäs tarve!! Missä kohtaa ihmiskunnan tavanomaisin ja ehkä yksi yleisimmistä toiveista muuttuu itsekkääksi??? Minusta itsekkyys tässä asiassa on hyvin paljon enemmän persoonakohtaista kuin identiteettiin sidonnainen. Se liittyy huomattavasti enemmän siihen, miten lapsiin suhtaudutaan ja miten heitä kohdellaan. Tässä asiassa ykkössijalla on - se on monen monta kertaa nähty - ihmisen luonne kuin hänen sukupuolensa tai identiteettinsä.

        Olen tavannut huomattavasti enemmän lapsista hyvinkin prinsessaunelmasävyyn haaveilevia heteroita eivätkä hekään kovin epäitsekkäiltä ajatuksineen vaikuta. Erityisesti nuoria, joilla ei ole harmainta aavistusta siitä mitä lapsen kanssa eläminen on. Päiväkotien ihmisiltä voitte tiedustella asiaa, jonka olen kuullut ensimmäisiä kertoja jo useita vuosia sitten - heterovanhemmat ovat liian kiireisiä töidensä, harrastustensa, muiden menojensa kanssa välittääkseen tarpeeksi jälkikasvuistaan. Omista "tärkeistä" asioista ei haluta luopua lapsen takia. Niinpä niin, siitä itsekkyydestä..

        Ehkä tämä lapsiasia nyt vihdoin näyttää sen, että lesbot ja homot eivät sittenkään ole niiiiiiiiin ihmeellisiä, syntisiä ja vinksahtaneita kuin on kautta aikain väitetty vaan aivan tavallisia ihmisiä, joilla on ihan samat haaveet kuin muillakin. Sekö tässä nyt sitten kaihertaakin? Ettei enää voidakaan mystifioida ja panetella entiseen tapaan, kun pirulaiset elävät ja kasvattavat lapsensakin ihan niinkuin kaikki muutkin. Oisko aika katsoa asiaa välillä näinkin päin?

        Ja mitä erityisesti adoptioon tulee, niin siinähän tarjotaan rakastava koti hylätylle tai orvolle lapselle. Mikä on paras vaihtoehto: katu, laitos, koti?

        Ihmetyttää aboptiovanhempien kotimaiden (mm. Suomen) sekä lapsia luovuttavien maiden tympeä suhtautuminen homoseksuaalisiin kasvattajiin. Jos ja kun vanhempi/vanhemmat todetaan kunnollisiksi, kykeneviksi ja halukkaiksi kasvattajiksi, ja tilannetta vielä seurataan viranomaisten toimesta, niin sen pitäisi olla riittävää. Mutta ei, mieluummin lapset saavat jäädä heitteille tai karata kaduille tai laitostua alakuloonsa, jopa kitua sairauksissaan, kuin että heille alennuttaisiin antamaan kodin lämpö ja turva homoseksuaalisen vanhemman luona.

        Homoseksuaalisuus on eri asia kuin pedofilia. Ikäänkuin lainsäätäjät ja viranomaiset sotkisivat nämä käsitteet keskenään. Minusta tuntuu, että kuuluisa "pihtiputaan mummokin" olisi käytännössä paljon järkevämpi.


      • tinni-tunni
        LaikaQ kirjoitti:

        varsinaiseen aiheeseen, koska se on minusta niin puisevan loppuunkaluttu ja niin samoilla urilla jankkaavaan sävyyn, tartun tähän.

        Miten niin vain omia tarpeita tyydytetään? Millä tavalla lesbon tai homon lapsihaaveet ovat itsekkäämpiä kuin heteroiden??

        Toivoisin, että kerrankin voitaisiin unohtaa tämä varsin itseään toistavaksi muuttunut keskustelu "luonnollisuudesta" ja lisääntymisestä (hohhoijaa)ja puhuttaisiinkin sen sijaan halusta ja tarpeesta saada lapsia, olla vanhempia. En ymmärrä miten se voisi olla kenelläkään itsekäs tarve!! Missä kohtaa ihmiskunnan tavanomaisin ja ehkä yksi yleisimmistä toiveista muuttuu itsekkääksi??? Minusta itsekkyys tässä asiassa on hyvin paljon enemmän persoonakohtaista kuin identiteettiin sidonnainen. Se liittyy huomattavasti enemmän siihen, miten lapsiin suhtaudutaan ja miten heitä kohdellaan. Tässä asiassa ykkössijalla on - se on monen monta kertaa nähty - ihmisen luonne kuin hänen sukupuolensa tai identiteettinsä.

        Olen tavannut huomattavasti enemmän lapsista hyvinkin prinsessaunelmasävyyn haaveilevia heteroita eivätkä hekään kovin epäitsekkäiltä ajatuksineen vaikuta. Erityisesti nuoria, joilla ei ole harmainta aavistusta siitä mitä lapsen kanssa eläminen on. Päiväkotien ihmisiltä voitte tiedustella asiaa, jonka olen kuullut ensimmäisiä kertoja jo useita vuosia sitten - heterovanhemmat ovat liian kiireisiä töidensä, harrastustensa, muiden menojensa kanssa välittääkseen tarpeeksi jälkikasvuistaan. Omista "tärkeistä" asioista ei haluta luopua lapsen takia. Niinpä niin, siitä itsekkyydestä..

        Ehkä tämä lapsiasia nyt vihdoin näyttää sen, että lesbot ja homot eivät sittenkään ole niiiiiiiiin ihmeellisiä, syntisiä ja vinksahtaneita kuin on kautta aikain väitetty vaan aivan tavallisia ihmisiä, joilla on ihan samat haaveet kuin muillakin. Sekö tässä nyt sitten kaihertaakin? Ettei enää voidakaan mystifioida ja panetella entiseen tapaan, kun pirulaiset elävät ja kasvattavat lapsensakin ihan niinkuin kaikki muutkin. Oisko aika katsoa asiaa välillä näinkin päin?

        Erittäin hyvin kirjoitettu! Ei tuohon kirjoitukseesi ole mitään lisättävää.

        Tinni-tunni


      • Heteroisä

        tuossa kommentissa on kyllä aika paljon asiaa, josta olen samaa mieltä!
        Juuri tuo oikeus saada lapsia: ei sellaista oikeutta ole olemassa. Lapsia saadaan lahjana!


      • Uudet tutkimukset
        Pir kirjoitti:

        Ja mitä erityisesti adoptioon tulee, niin siinähän tarjotaan rakastava koti hylätylle tai orvolle lapselle. Mikä on paras vaihtoehto: katu, laitos, koti?

        Ihmetyttää aboptiovanhempien kotimaiden (mm. Suomen) sekä lapsia luovuttavien maiden tympeä suhtautuminen homoseksuaalisiin kasvattajiin. Jos ja kun vanhempi/vanhemmat todetaan kunnollisiksi, kykeneviksi ja halukkaiksi kasvattajiksi, ja tilannetta vielä seurataan viranomaisten toimesta, niin sen pitäisi olla riittävää. Mutta ei, mieluummin lapset saavat jäädä heitteille tai karata kaduille tai laitostua alakuloonsa, jopa kitua sairauksissaan, kuin että heille alennuttaisiin antamaan kodin lämpö ja turva homoseksuaalisen vanhemman luona.

        Homoseksuaalisuus on eri asia kuin pedofilia. Ikäänkuin lainsäätäjät ja viranomaiset sotkisivat nämä käsitteet keskenään. Minusta tuntuu, että kuuluisa "pihtiputaan mummokin" olisi käytännössä paljon järkevämpi.

        Mieshomoilla pedofilia on 6 - 20 kertaa yleisempää kuin heteroilla.
        Katso tarkemmin:

        http://katsaus.mail15.com

        Täytyy adoptioista ja hedelmöityshoidoista puhuttaessa tehdä aina selvä ero mies ja naisparein välillä.


      • Pir
        Uudet tutkimukset kirjoitti:

        Mieshomoilla pedofilia on 6 - 20 kertaa yleisempää kuin heteroilla.
        Katso tarkemmin:

        http://katsaus.mail15.com

        Täytyy adoptioista ja hedelmöityshoidoista puhuttaessa tehdä aina selvä ero mies ja naisparein välillä.

        Vanhemmuuden edellytykset täytyy tietenkin täyttää, mm. pedofiilit on ehdottomasti karsittava pois lasten yhteydestä kaiken kaikkiaankin. Pedofiilejä on myös heteroissa. Samat kriteerit hetero- ja homovanhemmille, se olisi oikeudenmukaista. Tarkka seula on tarpeen, mutta sen seulan pitää olla sellainen, että lasten etu on pääasia. Sama asiallinen ja huolellinen ennakkotutkimus ja jälkiseuranta kaikille adoptio- ja sijaisvanhemmille, ei niin, että homoseksuaalisuus estää vanhemmuuden kokonaan.

        Miesten on yleensä naisia vaikeampi vakuuttaa viranomaisia paremmuudestaan vanhempina, ovatpa he sitten biologisia vanhempia tai eivät. Käytännössä syyt ovat olleet jokseenkin ymmärrettäviä: jos äiti on ollut lasten pääasiallinen hoitaja koko ajan, ruokkinut, hoitanut sairaana, leikittänyt jne, kumman huostaan lapset tulisi luovuttaa? Ratkaisevaa ei pitäisi olla varallisuuden tai vanhempien omistushalun, vaan lasten oman tahdon ja heidän tosiasiallisen etunsa.


    • niin s e l ai l e
    • oli kysymys

      Aiheesta. En vastannut siihen lesbona vaan ihmisenä. Minä ja tyttöystäväni tuskin saadaan lapsia - minä en edes voi eikä kumpikaan muutenkaan halua.

      Eli. Keinohedelmöitykseen on mielestäni oikeus yksinäisillä naislla (katsomatta seksuaalisuuteen), naispareilla (avo tai rekisteröityneet), sekä heteropareilla (avo tai naimisissa).

      Adoption tai kohdunvuokrauksen kautta:
      Yksinäisille miehille ei, oli sitten homo tai hetero. Miespareista vain rekisteröityneille.

      Miehistä ainoastaan rekisterissä olevat saisivat hakea adoption kautta perheenlisäystä. Rekisteröityminen ja julkisesti toisiinsa sitoutuminen poissulkee tai ainakin selkeästi vähentää pedofilian mahdollisuutta.

      Sairauksiin ja jeesusteluun en jaksa ottaa kantaa. Lapsen oikeus isään on sekin myös kovin abstrakti käsite. Pitäisikö avioerolapset ja lapset, joita siittäjänsä eivät halua tunnustaa/kasvattaa myös lailla kieltää?

    • Heteroisä

      hedelmöityshoitokeskustelu uudestaan?

      Edes mä en enää taida jaksaa...

    • pitäisi saada todellakin hedelmöitys hoitoa jos haluaa ja adoptoida todellakin..maailmassa on kyllä paljon kodittomia ihmisiä ja taatusti saisivat monet hyvän kodin ja paljon rakkautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe