Miksikähän jotkut kuvittelevat, ettei televison ulkopuolella ole elämää?
Jokin aika sitten työssä yksi henkilö kysyi jostain teeveehahmosta vuosien takaa, muistatteko. Kun en vastannut, rupesi minulta tiukkaamaan miksen muista. Menin sitten myöntämään, etten ole elämässäni kauheasti katsonut televisiota. Päälle tuli ivallinen kommentti että "no sähän et muuta kuin luet kirjoja". En jatkanut samaan tyyliin, mutta taas kerran on ottanut päästä.
Televisiosta keskustellaan aina ja joka paikassa. Yleensä istun hiljaa ja salaan että en piittaa toosasta, myönnän sen vain pakkotilanteissa. Miksi ihmeessä teeveen ja sieltä tulevien ohjelmien annetaan hallita meitä? Ja mitä ihmettä tuommoisessa tilanteessa pitäisi sanoa, kun joutuu myöntämään ettei välitä telkkarista, miksi sitä pitäisi puolustella?
Onhan maailmassa esim. juuri kirjat, sanomalehdet ja netti. Niistä löytyy niin tietoa kuin viihdettäkin. Miksi vain yksi media kelpaa?
Teeveeterroristit arjessa
34
1467
Vastaukset
- voisin olla ilman koko tele...
Älä huoli sellaista se joskus on.
En itsekkään katsele paljon televisiota ja joskus tuntuu että olen ulkoavaruudesta.
Ihmetellään myös kun en anna lasteni istua iltojaan tv;n ääressä, sieltähän tulee niin paljon "sivistäviä" ohjelmia;)
Lasteni kaverit istuvat jo aamulla ennen kouluun lähtöä telkun ääressä ja illasta myöhään yöhön, väsyneenä sitten käyvät koulua.
Katselevat lapsille sopimattomia saippuasarjoja ja kummastelevat kun elämä ei sitten olekkaan sellaista.
Televisiolla on suuri valta ihmiseen mielestäni se liiaksi manipuloi ihmisten elämää, vaan kun sitä ei katsele voi toimia autuaan tietämättömänä oman päänsä mukaan kun ei ymmärrä miksi muut toimivat lammasmaisena laumana toisin.
On kummallista miten ihmiset saadaan istumaan fleguna telkun ääressä joka ilta ja sitten itketään kun ei aikaa riitä mihinkään muuhun.
Kodit on rempallaan ja lapsia ei hoideta kunnolla eikä anneta aikaa heille, puhumattakaan parisuhteesta.
Miksi ihmiset ei järjestä televisiotonta viikkoa.Nuorempana sen ääressä tuli oleiltua, mutta kun näin vanhemmiten on huomannut, että elämää on TV:n ulkopuolellakin, ei oikein tule katsottua kuin uutiset (ja nyt Harry Potterit, kun tulevat täällä iltayöstä).
Lapsille tietenkin on koulusta suurta haittaa TV:n katselussa, kun pitää nousta aamulla niiiin aikaisin!
Vaimon siskolta hajosi 5 v sitten TV ja sen koommin ei ole sitä katsonut. Radio ja CD-soitin on korvannut kuvalaatikon kotioloissa; niin ja iso kasa kirjaston kirjoja.
TV:n kautta kyllä näkee mitä maailmalla tapahtuu - joskus liiankin realistisesti.
Saippuasarjat ovat joidenkin oma perhe, kun ei muutakaan ole. Silloin voi kaupassa kertoa mitä "Ritke" nyt on toilaillut! Muuttaahan se lapsen maailmankuvan hieman ihmeelliseksi, mutta tekiväthän sen maailmankuvan muokkauksen lehdetkin meidän lapsuudessamme ja nuoruudessamme: pojat lukivat Jallua ja tytöt Sinistä Nyyrikkiä ja nyt sen huomaa miten erilaiset ovat nyt naisten ja miesten maailmankuvat !-)- Tyynentyttö
vaarivaari kirjoitti:
Nuorempana sen ääressä tuli oleiltua, mutta kun näin vanhemmiten on huomannut, että elämää on TV:n ulkopuolellakin, ei oikein tule katsottua kuin uutiset (ja nyt Harry Potterit, kun tulevat täällä iltayöstä).
Lapsille tietenkin on koulusta suurta haittaa TV:n katselussa, kun pitää nousta aamulla niiiin aikaisin!
Vaimon siskolta hajosi 5 v sitten TV ja sen koommin ei ole sitä katsonut. Radio ja CD-soitin on korvannut kuvalaatikon kotioloissa; niin ja iso kasa kirjaston kirjoja.
TV:n kautta kyllä näkee mitä maailmalla tapahtuu - joskus liiankin realistisesti.
Saippuasarjat ovat joidenkin oma perhe, kun ei muutakaan ole. Silloin voi kaupassa kertoa mitä "Ritke" nyt on toilaillut! Muuttaahan se lapsen maailmankuvan hieman ihmeelliseksi, mutta tekiväthän sen maailmankuvan muokkauksen lehdetkin meidän lapsuudessamme ja nuoruudessamme: pojat lukivat Jallua ja tytöt Sinistä Nyyrikkiä ja nyt sen huomaa miten erilaiset ovat nyt naisten ja miesten maailmankuvat !-)Lapset ja nuoret kyllä saa vähän vääränlaista ihmissuhdekasvatusta näistä Salatuista elämistä ja amerikkalaisista saippuoista.Samoin kuin ennen Nyyrikistä ja Perjantaista.Ihmettelen vähän kun tuntuu että me ikäihmisetkin elämme täysillä sarjaihmisten elämää.He ovat tulleet läheisimmiksi kuin omat lähimmäiset.No jos ei kuitenkaan ihan tiukkapipoja olla onhan siinä tietysti se hyvä puoli että irroittaa arkisista huolista ja kivuista.
- a-woman1
Itse taidan olla radio-addikti! Liekö sitten yhtä paha juttu. Ylen ykkösellä on vaan niin kiinnostavaa ohjelmaa koko päivän ajan, että minun työni tahtovat häiriintyä radion takia. Toisaalta, eihän nämä eläkeläisen työt mihinkään karkaa, vaikka välillä unohtuisikin radion kuunteluun.
Jonkun tutkimuksen mukaan liiallinen liikkuvan kuvan katselu saattaa vaikuttaa haitallisesti kasvavan lapsen (leikki-ikäisen?) aivotoiminnan kehittymiseen. Muistaakseni seurauksena esimerkiksi ylivilkkautta. Tämän hetken tutkittua tietoa minulla ei ole; tietäisikö teistä joku?
Olen joskus katsonut jonkun elokuvan TV:stä, mutta koska lähes kaikki ovat ns. toimintaelokuvia, olen mieluummin kuunnellut radiotani. Tahtovat nuo TV-tappelut tulla painajaisina uniin.- minä tuosta hieman ylempää ...
Kyllä se tv vaikuttaa uniin ja saa lapset pahan tuulisiksi sekä väsyneiksi ynnä hermostuneiksi. Itse ainakin omista muksuista huomasin.
Kun loppu television katselu tuli kilttejä lapsia taloon, poissa on turhat tappelut ja itkut.
Itse tykkään kuunnella radiota, sieltä tulee uutiset ja muuta mukavaa. Voin itse kuvitella sen atmosfäärin, eli mielikuvitus laukkaa ja samalla työt tulee tehtyä.
Mukulatkin kuuntelevat nykyään radiota.
Kerran houkuttelin, että nyt saatte katsoa jotain kivaa ohjelmaa. Eivät viitsineet tulla kun oli muuta mukavampaa, elikkäs eivät enää ole edes kiinnostuneita telkusta, ihan hyvä.
Ollaan yhdessä arjen askareissa ja liikutaan ulkona.
Mukuloitten kaverit on joskus pyytäneet saada katsoa meillä telkkua, mutta olen vain sanonut heille että meillä on televisiolta vapaa vyöhyke, hieman ihmetelleet mutteivät pistäneet pahaksi.
Mieheni katsoo sitä sitten meidän muidenkin edestä. - Katleija
minä tuosta hieman ylempää ... kirjoitti:
Kyllä se tv vaikuttaa uniin ja saa lapset pahan tuulisiksi sekä väsyneiksi ynnä hermostuneiksi. Itse ainakin omista muksuista huomasin.
Kun loppu television katselu tuli kilttejä lapsia taloon, poissa on turhat tappelut ja itkut.
Itse tykkään kuunnella radiota, sieltä tulee uutiset ja muuta mukavaa. Voin itse kuvitella sen atmosfäärin, eli mielikuvitus laukkaa ja samalla työt tulee tehtyä.
Mukulatkin kuuntelevat nykyään radiota.
Kerran houkuttelin, että nyt saatte katsoa jotain kivaa ohjelmaa. Eivät viitsineet tulla kun oli muuta mukavampaa, elikkäs eivät enää ole edes kiinnostuneita telkusta, ihan hyvä.
Ollaan yhdessä arjen askareissa ja liikutaan ulkona.
Mukuloitten kaverit on joskus pyytäneet saada katsoa meillä telkkua, mutta olen vain sanonut heille että meillä on televisiolta vapaa vyöhyke, hieman ihmetelleet mutteivät pistäneet pahaksi.
Mieheni katsoo sitä sitten meidän muidenkin edestä.Kyllä olisi hyvä pimentää nämä kaksi ruutua, joita tulee liiankin kanssa tuijotettua. Typeräksi tässä itsensä välillä tuntee.
Olenkin päättänyt, että kun analogiset lähetykset loppuvat, olen jonkin aikaa ilman tv:tä. Tämän laajakaistankin laitan pian kuukauden tauolle.
- Abuela
vuosia sitten olin yksin kotona ilman mitään tähdellistä tekemistä. Niinpä avasin television, siihen aikaan oli vain kolme kanavaa; ykkösellä ammuttiin hillittömästi ympäriinsä. Vaihdoin kakkoselle, siellä kaksi miestä mätki toisiaan nyrkeillä, niin että veri lensi melkein olohuoneeni matolle. Huhhuh, mitähän tulee kolmoselta. Siellä näkyi käsi, jossa oli puukko iskuasennossa...
Siihen jäi teeveen katseluni siltä illalta, enkä yhtään ihmettele, ettei tämän ikäisiä paljon kiinnosta katsella televisiota.- Maiju Manninen
Muitakin ei-teeveeaddikteja näemmä löytyy.
Mutta pointtini oli, että miten perustelette sitä muille, jos joudutte puun ja kuoren väliin? Vai eikö teidän työpaikoilla teevee hallitse keskustelua? - a-woman1
Maiju Manninen kirjoitti:
Muitakin ei-teeveeaddikteja näemmä löytyy.
Mutta pointtini oli, että miten perustelette sitä muille, jos joudutte puun ja kuoren väliin? Vai eikö teidän työpaikoilla teevee hallitse keskustelua?Olen eläkkeellä, joten ei tarvitse/saa keskustella työkavereiden kanssa.
Kun olin vielä töissä, emme kovinkaan paljon jutelleet TV-ohjelmista, mitä nyt miehet joskus urheilusta.
Eikös olisi hyvä, että sanoisit niinkuin asia on? Eli ettei sinua kiinnosta katsoa ja kysypä vielä työkavereittesi mielipidettä jostakin kirjasta, minkä itse olet lukenut!
- tapani
Meillä luovutaan tv:n katselusta ja tv-luvasta siinä vaiheessa, kun tulee digi-pakko.
Internetistähän näkee tv-ohjelmia tai ainakin niiden osia, kun etsii.- jos netillekin
tulee pakollinen tv-lupamaksu, niin silloinhan maksaa taas tuplaten.
Telkusta voin lupua, mutta netistä en. - mirjamarja
jos netillekin kirjoitti:
tulee pakollinen tv-lupamaksu, niin silloinhan maksaa taas tuplaten.
Telkusta voin lupua, mutta netistä en.Mistä sellaisesta on kuulunut?
Miten se edes käytännössä olisi mahdollista, kun netti yltää ympäri maailman? Kuka ne rahat saisi?
- Iili
...kerron kaikille, etten katso TV:tä juuri ollenkaan. Sitten kun keskustelu kääntyy TV-ohjelmiin, niin kysyn, millainen ohjelma on tai tai oli. Voin myös tokaista: "Kaikkea sinäkin katsot", tai "Yritin katsoa sitä, mutta en minä jaksanut / nukahdin / minusta se oli tylsä / epämiellyttävä / se oli liian naiivi."
Olen sitä mieltä, että muut ajatelkoot, mitä lystäävät ja katsokoot mitä lystäävät. Minä teen kuin minä lystään. Jos joku tuhahtaa lukemiselle, niin se on heidän valintansa ja merkki aika kapea-alaisesta ihmisestä.- Maiju Manninen
...mitä ajattelee, jos mielii tehdä yhteistyötä työpaikalla. Kyllä ihmisten elämä pyörii kotiasioitten ympärillä ja siinä se televisio on olennainen osa.
En voi osalistua tv-keskusteluihin kun en tunne ohjelmia yleensä edes nimeltä ja kaikki teeveejulkkikset on uppo-outoja, mitä nyt iltalehdistä luen juttuja.
Eikä ihmiset hirvesti lue mitään. Harvoin keskustellaan kirjoista. - Iili
...mitä ajattelee, jos mielii tehdä yhteistyötä työpaikalla. Kyllä ihmisten elämä pyörii kotiasioitten ympärillä ja siinä se televisio on olennainen osa.
En voi osalistua tv-keskusteluihin kun en tunne ohjelmia yleensä edes nimeltä ja kaikki teeveejulkkikset on uppo-outoja, mitä nyt iltalehdistä luen juttuja.
Eikä ihmiset hirvesti lue mitään. Harvoin keskustellaan kirjoista.Minä en tunne enää ketään julkkiksia. Kun heistä puhutaan, niin voi sanoa: "Ai, kuka se nyt olikaan?" Siihen saa aina auliin vastauksen, ja sitten voi sanoa, että "sekaannuin nimissä".
Minä olen aina selvinnyt näistä TV-keskusteluista sillä, että tunnustan tietämättömyyteni. Ei sillä pelin jää keskustelun ulkopuolelle. Aina on joku hyväntahtoinen, joka kertoo minulle kuka kukin on. Se menee tietysti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
- Pääsky64
ihan sopisitte lestadiolaisiksi.Jos emme saisi katsoa niin olisi halukkaampia katsojia.
Katson jos vain on aikaa kaikkea mahdollista kuvaa.
Mielialan mukaan.Jos ei ole hyvä lopetan ja luen samalla seuraan kuvan etenemistä jos kiinnostaa.
Mitään väkivaltaista en saata enää katsoa sitä ei saa pois mielestä ja ne kuvat piinaa kauankin.
Aamu tv olisi kiinnostava jos on herännyt.
Vanhat elokuvat englannista kiinnostaa, kauniit maisemat ja kaikki merikuvat isommalla ruudulla.
Uutisvuodossa saa nauraa vaikkakin vitsin ovat vyötärön alle.
Varmaan katsotte kotimaisia vanhoja.Niin hassuja ukkeleita ja juoruämmiä.
Vanhoja pirttejä riukuaitoja ja vaikka mitä.
Siellä on mahdottoman huonoja kuvia myös.Kaikki amerikkalaiset agentti kuvat, stallonet,ja vietnamista,typeriä perhekuvia muka vitsejä.Yääk.Kilpailut ihan p,,stä
Uutisista näkee maailmaa.- Maiju Manninen
Eihän kyse olekaan siitä, ettei joku "saisi" katsoa. Vaan miksi kaikkien on ikään kuin pakko katsoa televisiota? Jos et katso, olet jotain kummallista. Sinunkin mielestäsi lestadiolainen.
Ikään kuin mistään muualta ei sitä tietoa tai viihdettä saisi. - muualla toisin...
Eihän kyse olekaan siitä, ettei joku "saisi" katsoa. Vaan miksi kaikkien on ikään kuin pakko katsoa televisiota? Jos et katso, olet jotain kummallista. Sinunkin mielestäsi lestadiolainen.
Ikään kuin mistään muualta ei sitä tietoa tai viihdettä saisi.Televisoin katselemattomuudessa on siitä kyse, että on niin paljon muita aktiviteetteja.
En jaksa fleguna istua jonkin laatikon ääressä joka voi vaikuttaa omaan ajatteluuni.
Haluan itse valita mitä ja miten aivojani käytän, tämä on minun syyni.
Olen yrittänyt katsella Prismaa, se on mielenkiintoinen, mutta en ikinä pääse television ääreen, kun on niin paljon muuta puuhaa.
Nyt kun minulla on kipsi jalassa olen katsonut lasten kanssa yhden elokuvan teemalta.
Se oli ihana vanha elokuva "isän herkät hetket". Hyvin vanha ja sellaisista minä pidän.
Kuvasi hyvin meidän perhettä, eikä siinä ollut mitään väkivaltaa,kertoi vain perhe-elämästä.
Töissä sanon etten katso televisiota.
Eipä siinä todellakaan auta ruveta haukkumaan niitä ohjelmia, kun todellakin täytyy tulla niiden ihmisten kanssa toimeen.
Puhe kyllä kääntyy siihen mitä me sitten teemme ja kaikki nykyäänkin jo tietää.
Ei ihmiset todellakaan paljon lue, eivät leivo, eivätkä tee käsitöitä tai ulkoile, sauno, ompele, kuuntele radiota. Puhumattakaan arkisista asioista kuten siivous tai ruuan laitto, meillä syödään itse tehtyä kotiruokaa ei valmis eineksiä.
Minun touhuni on nykypäivään liian vanhan aikaisia, mutta olen aina elänyt näin, niin mihinkäs sitä tavoistaan pääsee. Pois en vaihtaisi.
Asumme maalla ja kumma kyllä naapurit eivät ole koskaan ulkona ja mitä olen tyttäreltäni kysynyt on hänkin kertonut ettei hänen kaverinsa ole ulkona vaan katsovat televisiota, haloo!
Muistan kun kolmonen tuli.
Tuntui oikein pahalta, kun ihmiset rupesivat istumaan televison ääressä pitkiä aikoja kuin ei elämään muuta mahtuisikaan.
Aamuisin nukutaan pitkään kun on valvottu telkun ääressä yötä myöten, menettäen aamun parhaat hetket.
Negatiivista palautetta on television katselemattomuudesta tullut muualta kuin töistä ja haukuttu minua kun en anna lasteni katsella sitä, mutta se on vain kuvaa kuinka rajoittuneita ihmisistä on tullut.
Tietoa kyllä saa muualtakin, on tietokoneet ja mihin kirjat on unohtuneet?
Radiosta kuuluu uutiset. - Pääsky64
Ikään kuin mistään muualta ei sitä tietoa tai viihdettä saisi.meilläpäin kylä nimeltä pikkubeetlehem siellä ei ollut tv.antenneja.
Lupamaksun vuoksi minäkin jättäisin tv.n.Mutta kun katson niin pidän.Alussa kaikki katsoivat tympääntymiseen asti,vaan nyt kauniiden kuvien,hyvin tehtyjä mainoksia,vanhaa aikaa,uutiset,sivussa ei päätyönä.Ymmärrän hyvin jos ei katso.tietska vie enemmän aikaa,pitäsi vähentää,mutta hauskaa kirjoitella ja oppi lauseita tekemään.Vahingossa sanoo kirjakielellä ja siitä hän ei hyvää seuraa jos puhuu.Saavat aiheen vitsailla.
Meillä ei ole aina ruuanlaittajasta tietoa nytkin se on poissa mutta syy on muualla kun tv,ssä.
Leikki lapsilla tietokone kaupoista.Ostaka mulukosilimä ja lapamato. - mirjamarja
Ikään kuin mistään muualta ei sitä tietoa tai viihdettä saisi.Monilla on sännöllisesti menoja viikolla. Voi seurata ehkä yhtä tai kahta sarjaa ja katsoa uutiset, muuhun ei aika riitä. Miten se voisi vaikeuttaa keskustelua työpaikan kahvihuoneessa?
Monilla perheellisillä on lasten harrastusten kanssa sellainen rumba, että hyvä, kun kerkiävät pyykkinsä pestä. Ruokaakin nykypäivän nuoret perheet tuntuvan tekevän vain viikonloppuisin.
Tuntuu tosi oudolta, että joillakin yhä on TV:n seuraaminen pääasiallisena harrastuksena. Pari-kolmekymmentä vuotta sitten niin todella olikin.
Nykyisin tosi-tv voittaa niin aikaa muilta ohjelmilta, että täytyy olla todella kiinnostunut tirkistelemisestä, jos jaksaa töllön äärellä illat pitkät töllöttää!
Sanoisin, että olet työpaikallasi edistyksellisen suunnan edustaja. - Katleija
Ikään kuin mistään muualta ei sitä tietoa tai viihdettä saisi.Minulla on sellainen käsitys, että on fiksua se että katsoo vain vähän tai ei lainkaan televisiota. On ikäänkuin rahvaanomaista löhöä sohvalla ja ruutua tuijottaa sekä kulkea sohvan ja jääkaapin väliä.
- Maiju Manninen
Katleija kirjoitti:
Minulla on sellainen käsitys, että on fiksua se että katsoo vain vähän tai ei lainkaan televisiota. On ikäänkuin rahvaanomaista löhöä sohvalla ja ruutua tuijottaa sekä kulkea sohvan ja jääkaapin väliä.
Tuo on se ns. rahvaanomainen väärä käsitys, että teeveen katsomisella/ katsomattomuudella olisi jotain tekemistä fiksuuden kanssa. Näinhän ei asia ole.
Teeveeseen ei vain osata suhtautua yhtenä vaihtoehtona medioiden/ ajanvietteiden joukossa. Itse näen sen juuri niin. En koskaan pidä itseäni fiksuna vain siksi, että luen toimintajännäreitä (luen toki paljon muutakin) sen sijaan että katsoisin teeveestä joitain toiminnallisia sarjoja. Minua ei vain valmis kuva ja ääni viehätä mitenkään, otan asiat mieluummin vastaan tekstinä, jolloin voin kuvitella tapahtumat mielessäni.
Minulle myös kirjoitettu kieli on tärkeää, ei kuva ja ääni. Kieli voi tietysti olla huonoa ja köyhää yhtä lailla kuin teeveeohjelmien antikin. Eli ei tässä ole kyse mistään fiksuudesta tai sen puutteesta.
Harvoin kuitenkaan voi käydä keskustelua vaihtoehtoisista tavoista ottaa vastaan tietoa tai viihdettä, kun ihmiset pitää sähköisiä viestimiä ainoina "oikeina". - Pääsky64
Tuo on se ns. rahvaanomainen väärä käsitys, että teeveen katsomisella/ katsomattomuudella olisi jotain tekemistä fiksuuden kanssa. Näinhän ei asia ole.
Teeveeseen ei vain osata suhtautua yhtenä vaihtoehtona medioiden/ ajanvietteiden joukossa. Itse näen sen juuri niin. En koskaan pidä itseäni fiksuna vain siksi, että luen toimintajännäreitä (luen toki paljon muutakin) sen sijaan että katsoisin teeveestä joitain toiminnallisia sarjoja. Minua ei vain valmis kuva ja ääni viehätä mitenkään, otan asiat mieluummin vastaan tekstinä, jolloin voin kuvitella tapahtumat mielessäni.
Minulle myös kirjoitettu kieli on tärkeää, ei kuva ja ääni. Kieli voi tietysti olla huonoa ja köyhää yhtä lailla kuin teeveeohjelmien antikin. Eli ei tässä ole kyse mistään fiksuudesta tai sen puutteesta.
Harvoin kuitenkaan voi käydä keskustelua vaihtoehtoisista tavoista ottaa vastaan tietoa tai viihdettä, kun ihmiset pitää sähköisiä viestimiä ainoina "oikeina".tai katsoo,tilasin kirjastosta kaksi kirjaa.Kummassakin arvostelu ettei voi ottaa käteen ilman hanskoja.
- Teeveenvihaaja
Pääsky64 kirjoitti:
tai katsoo,tilasin kirjastosta kaksi kirjaa.Kummassakin arvostelu ettei voi ottaa käteen ilman hanskoja.
Tuo on vain huonon itsetunnon omaavien ihmisten juttua, että me telkkaria katsotattomat muka kuvittelisimme olevamme muita parempia.
- Pääsky64
Teeveenvihaaja kirjoitti:
Tuo on vain huonon itsetunnon omaavien ihmisten juttua, että me telkkaria katsotattomat muka kuvittelisimme olevamme muita parempia.
omassa mielikuvissa stntyy tuommosia ajaktuksia.
Taas vertaan saarnoihin joita olen kuullut enemmän kun tarpeeksi.
Vaikka ei olisi hajuakaan asioista niin sanotaan että tekevät niin ja niin.
Näkisit minkälainen pino on kirjoja minulla joita haluun lukea ja vähän kerrassaan luen.
Kuinka ison pinon olen lukenut.
Monesti tulee eteen asioita etteivät korkeakoulun käyneet ole perillä.
pitää huolen omasta kehityksestään,ettei huomaa jäänneensä jälkeen.
Jokainen kuvittelee sitä minkälainen se on,toivottavasti sinulla on korkemman tason kuvitelmat kun minulla.
Jos kansa elää yhtä utopistisissa kuvituksissa niin mihin tämä Suomen kansa oikein joutuu. - ed.
Pääsky64 kirjoitti:
omassa mielikuvissa stntyy tuommosia ajaktuksia.
Taas vertaan saarnoihin joita olen kuullut enemmän kun tarpeeksi.
Vaikka ei olisi hajuakaan asioista niin sanotaan että tekevät niin ja niin.
Näkisit minkälainen pino on kirjoja minulla joita haluun lukea ja vähän kerrassaan luen.
Kuinka ison pinon olen lukenut.
Monesti tulee eteen asioita etteivät korkeakoulun käyneet ole perillä.
pitää huolen omasta kehityksestään,ettei huomaa jäänneensä jälkeen.
Jokainen kuvittelee sitä minkälainen se on,toivottavasti sinulla on korkemman tason kuvitelmat kun minulla.
Jos kansa elää yhtä utopistisissa kuvituksissa niin mihin tämä Suomen kansa oikein joutuu.Nim. katleija väitti niin.
- Katleija
Harvoin kuitenkaan voi käydä keskustelua vaihtoehtoisista tavoista ottaa vastaan tietoa tai viihdettä, kun ihmiset pitää sähköisiä viestimiä ainoina "oikeina".Kun luin uudelleen kirjoittamani ja huomasin että se näyttikin siltä, että itselläni olisi tuollainen käsitys. Ei vaan tarkoitin, että olen ollut huomaavinani tuodun esille tällaista. Jotkut ikäänkuin snobbailevat tällä asialla.
- Nettiä päivittäin käyttävä
Katleija kirjoitti:
Kun luin uudelleen kirjoittamani ja huomasin että se näyttikin siltä, että itselläni olisi tuollainen käsitys. Ei vaan tarkoitin, että olen ollut huomaavinani tuodun esille tällaista. Jotkut ikäänkuin snobbailevat tällä asialla.
Katleija, miten arvelet tulevasi toimeen ilman nettipalveluja kuukauden nettitauollasi?
Minä etsin kaikenlaista tietoa lähes päivittäin täältä, maksan laskut, hoidan kirjeenvaihdon, jne. Tämä chattailu ja keskustelupalstoilla olo ovat vain pieni osa tietokoneen käytöstäni. Koneeni on aina auki ja on nopein tapa saada informatiota. - Maiju Manninen
Nettiä päivittäin käyttävä kirjoitti:
Katleija, miten arvelet tulevasi toimeen ilman nettipalveluja kuukauden nettitauollasi?
Minä etsin kaikenlaista tietoa lähes päivittäin täältä, maksan laskut, hoidan kirjeenvaihdon, jne. Tämä chattailu ja keskustelupalstoilla olo ovat vain pieni osa tietokoneen käytöstäni. Koneeni on aina auki ja on nopein tapa saada informatiota.Itse en pärjäisi ilman nettiä päivääkään. No viikolla käytän sitä tietysti työssäni, mutta kyllä minä sitä mieluusti viikonlopullakin käytän, edellyttäen ettei ole mitään muuta ohjelmaa, joka pitäisi päiväkausia poissa netin ääreltä.
Ihan sama kuin että en pärjäisi ilman sanomalehtiä, mieluummin Hesaria, kovin pitkään. Ja elämä ilman kirjoja olisi kauhistus.
Mutta teevee on minulle täysin tarpeeton. - Katleija
Nettiä päivittäin käyttävä kirjoitti:
Minä etsin kaikenlaista tietoa lähes päivittäin täältä, maksan laskut, hoidan kirjeenvaihdon, jne. Tämä chattailu ja keskustelupalstoilla olo ovat vain pieni osa tietokoneen käytöstäni. Koneeni on aina auki ja on nopein tapa saada informatiota.Eläkkeelle jäin 1996. Työssä käytin tietokonetta. Kotiin hankin sen 1998. Käytin konettani vain tekstinkäsittelyyn, tiedon tallentamiseen, kielenopiskeluun, musiikin kuunteluun ja joidenkin pelien pelaamiseen.
Internetin laajakaistayhteyden hommasin vasta viime marraskuussa. Uskoisin tulevani toimeen ilman, mutta kiva kapistushan tämä muuten on. Ainoa haitta, että liikaa tämä minua vetää puoleensa. Vie aikaa. Epäilen, että "iltaistunnot" aiheuttavat unettomuutta. Katleija kirjoitti:
Eläkkeelle jäin 1996. Työssä käytin tietokonetta. Kotiin hankin sen 1998. Käytin konettani vain tekstinkäsittelyyn, tiedon tallentamiseen, kielenopiskeluun, musiikin kuunteluun ja joidenkin pelien pelaamiseen.
Internetin laajakaistayhteyden hommasin vasta viime marraskuussa. Uskoisin tulevani toimeen ilman, mutta kiva kapistushan tämä muuten on. Ainoa haitta, että liikaa tämä minua vetää puoleensa. Vie aikaa. Epäilen, että "iltaistunnot" aiheuttavat unettomuutta.Kuinka niin? Silmät kiinni ja nuku aamulla pidempään. Sain eilen käsiini pari päivää vanhan ilta-? jossa kerrottiin aamunukkumisen hyvät puolet.
Toisaalta kehuttiin, että seksi pitää miehen sydämen kunnossa ;-)- Pääsky64
vaarivaari kirjoitti:
Kuinka niin? Silmät kiinni ja nuku aamulla pidempään. Sain eilen käsiini pari päivää vanhan ilta-? jossa kerrottiin aamunukkumisen hyvät puolet.
Toisaalta kehuttiin, että seksi pitää miehen sydämen kunnossa ;-)kun aamulla heräsin puoli yksitoista.Miten vähän päivässä ehtii kun jää vain puoli päivää.
Sanon ettei minun saa antaa nukkua yli yhdeksän.
Miksi vain miehien sydämelle hyväksi seksi eikö myös naisten sydämmelle, poistaahan se ainakin ikävää.
- Tyynentyttö
Wagner lukee kirjaa ja katsoo välillä televisiota.Kommentoi:On kuin söisi ruisleipää ja vaahtokarkkeja yhtäaikaa.Niinpä,eihän se elämä kuitenkaan niin yksisilmäistä ole.Tehdään välillä yhtä,välillä toista tai molempia yhtäaikaa.Kukin halunsa mukaan.Emme ole toistamme parempia vaan erilaisia.
- Maiju Manninen
Wagner viettääkin ison osan ajastaan kotona. Siinä sopii hyvin katsella telkkua ja lukea samaan aikaan. Tosin en haluaisi minkään ulkopuolisen ihmisäänen - siis ns. luonnollisia läheisten ääniä lukuunottamatta - tunkeutuvan tajuntaani, kun luen. Ainainen taustamelu on häiritsevää. Jos taas katsoisin telkusta vaikkapa jonkun elokuvan mitä pari kertaa vuosessa tapahtuu, en taatusti rupeaisi samalla lukemaan päivän lehteä. Semmoisia ohjelmia, joihin ei tarvi keskittyä sataprosenttisesti, ei kannata katsoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1386032Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1843704- 292673
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4672647- 2012335
- 1841968
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1291469- 581274
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371274Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha721056