Digikanavat Voice ja Harju & Pöntinen ilmestyivät digiboksin ohjelmaoppaan luetteloon viime lauantaina Rymättylässä, kun tein automaattisen asennuksen. Mielenkiintoinen havainto, kun ei edes Turun alueella pitäisi niitten näkyä. Mistähän Fiskarsin mastosta asti ne mahtoivat tulla? Samalla tosin Ylen kanavapaikat sekosivat, tein uuden asennuksen ja Voice ym. hävisivät. Aika kumma juttu.
Mielenkiintoinen DigiDX-havainto?
7
1243
Vastaukset
- löpö9
Täällä Hesan kupeessa tulee luetteloon Turkutv,Lahtitv,mitään ohjelmaa ei näy.Katotaan Espoon lähetintä.
Minä taas kokeilin näitten "haamukanavien" näkyvyyttä ennen kuin tein uuden asennuksen. Siis se Voice jopa näkyi, tunnistin Voice-logon kuvaruudun kulmassa, pätki kyllä aika pahasti ja sitten pikselöityi. No, sitten se Harju&Pöntinen hämmästytti myös: ruutuun tuli kuva Tarja Halosen vaalijulisteesta ja jotain musiikkia taustalla. Kuulin, että tämä H&P pitäisi olla radiokanava.
- anonym
apa66 kirjoitti:
Minä taas kokeilin näitten "haamukanavien" näkyvyyttä ennen kuin tein uuden asennuksen. Siis se Voice jopa näkyi, tunnistin Voice-logon kuvaruudun kulmassa, pätki kyllä aika pahasti ja sitten pikselöityi. No, sitten se Harju&Pöntinen hämmästytti myös: ruutuun tuli kuva Tarja Halosen vaalijulisteesta ja jotain musiikkia taustalla. Kuulin, että tämä H&P pitäisi olla radiokanava.
Pientä selvennystä tohon harju at pöntiseen.
Eli "H&P" on kanava joka näyttää random kuvia huonolla laadulla ja kuvan alareunassa on numero johon soittamalla voit "tilata" biisin jonka he soittavat kanavalla. Puhelun hintahan on sit jtn 5€ pvm. Varmaa jotai ammatti amis poikia nerokkaalla idealla rahaa keräämmäs'.
- ilmassa
Ilmeisesti kyseessä ollut ns.ilmakehän inversio,jolloin signaalit kantavat kauemmas.Itse muistan kuunnelleeni viikonloppuna
autoradiosta mm.Viron radion kakkoskanavaa Tampereella ja muutenkin kuului skannatessa asemia,jotka eivät normaalisti kuulu Tampereella.Mikkelissä paikallinen kaapeliTV-operaattori ottaa TV2:n signaalin kaakon suunnasta, "Parkkilan mastosta" kanavalla 38.
Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä YLEn TV2:lla ei ollut ko. kanavalla lähetystä. Mutta tunnistamattomaksi jääneellä Pietarilaisella (?) kanavallapa oli, joten tämä sitten näkyi analogisen kakkosen telkkariinsa virittäneillä.
Musavideoita tuli maanantaiaamuna, olihan kuva kohinainen, mutta jossain vaiheessa kuului ääni ja väritkin olivat näkyvissä.
Ihmetyttää vaan, että millaiset vastaanottimet kaapeliTV-operaattorillamme oikein kun, kun mielestäni Venäjällä on käytössä erilainen TV-normi, kuin täällä Suomessa, eli värit ja ääni EI PITÄISI esiintyä tässä tapauksessa kuvassa.
Ellei sitten operaattorin vastaanottimet ole jo niin kehittyneitä, että ne automaattisesti tunnistavat lähetyksen normin....- että2
keletana kirjoitti:
Mikkelissä paikallinen kaapeliTV-operaattori ottaa TV2:n signaalin kaakon suunnasta, "Parkkilan mastosta" kanavalla 38.
Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä YLEn TV2:lla ei ollut ko. kanavalla lähetystä. Mutta tunnistamattomaksi jääneellä Pietarilaisella (?) kanavallapa oli, joten tämä sitten näkyi analogisen kakkosen telkkariinsa virittäneillä.
Musavideoita tuli maanantaiaamuna, olihan kuva kohinainen, mutta jossain vaiheessa kuului ääni ja väritkin olivat näkyvissä.
Ihmetyttää vaan, että millaiset vastaanottimet kaapeliTV-operaattorillamme oikein kun, kun mielestäni Venäjällä on käytössä erilainen TV-normi, kuin täällä Suomessa, eli värit ja ääni EI PITÄISI esiintyä tässä tapauksessa kuvassa.
Ellei sitten operaattorin vastaanottimet ole jo niin kehittyneitä, että ne automaattisesti tunnistavat lähetyksen normin....nykyisillä TV-vastaanottimilla pystyy katsomaan sekä PAL-että Secam-normin mukaisia värilähetyksiä.
- tässä2
että2 kirjoitti:
nykyisillä TV-vastaanottimilla pystyy katsomaan sekä PAL-että Secam-normin mukaisia värilähetyksiä.
Näyttää siltä,että uusilla vastaanottimilla pystyy vastaanottamaan jopa NTSC-normin mukaisia lähetyksiä.Näin pystytään ilmeiseti myymään samoja vastaanottimia ympäri maailman.
http://www.promarkt.de/online/catalog/p_detail.asp?sid={0A461639-8EC5-4230-A280-7245F71F07E7}&gid=CC63DA01-8D73-11D3-B533-0050042A5230&mscssid={3DD95DD1-08E8-4C88-99F2-3A8E9F595281}
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514