Grim Fandangon tapaisia!?

Pelasin äsken ikivanhaa, mutta iki-ihanaa Grim Fandangoa ja mietin tietäisköhän kukaan mitään vastaavaa tai samanlaista/samaa genreä olevaa peliä? En oo oikeen perillä nykypeleistä ja en tiedä mitään mikä vois olla tunnelmaltaan ja mielenkiintoisuudeltaan samaa luokkaa. Jos tulee jotain vs. pelien nimiä mieleen, ottaisin tiedot ilolla vastaan...

4

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei nyt Grim Fandago kuitenkaan niin ikivanha ole. Mutta jos tykkäsit, niin kannattaa pistää mieleen tällaiset pelisarjat kun Monkey Island, Space Quest, Kings Quest, Police Quest Larry, Zak McKrakken (voi olla väärinkirjoitettu), Diskworld ja Maniac Mansion.
      Seikkailupelit on nykyään aika marginaalinen genre. Ennen niitä oli paljon enemmän. Yleisesti ottaen voi kuitenkin sanoa että mitä uudemmasta pelistä puhutaan, sen vähemmän hyviä löytyy joukosta. Mm. tuo Maniac Mansion julkaistiin alunperin Commodore 64-aikakaudella, mutta siitä on tehty jatko-osa PC:lle. Samassa paketissa pääsee alipelinä pelaamaan alkuperäistä peliä, ilmeisesti jonkinlaisen emulaattorin avulla. En tiedä tarkemmin.
      Yhdessä vaiheessa, noin 90-luvun puolivälissä kun romput alkoi yleistymään, ne teki "multimediapelejä". Ne korvasi tietokoneella luodun taiteen videokuvamateriaalilla. Tällaisia viritelmiä on ainakin Phantasmagoria ja Police Quest: Swat.
      Paras on ehkä Mokey Island. Voi olla että olen unohtanut jotain helmiä, mutta muut saa luvan täydentää sitten.

      • sopuli

        Sam@Max Hit the road,siinä on yks parhaista.Kun pelaat näitä vanhempia pelejä,imuroi netistä emulaattori eli scumm tiedosto sen sai muistaaakseni myös viime vuoden Pelit lehden hyöty-@huvi rompussta vai oliks se Mikro Bitti.Indiana Jones @ Fate of Atlantis tuli vielä mieleen.Uusimmista voi mainita Syberia 1 ja 2.Ovat nämä uusimmat paljon helpompia kuin kultaisella -90 luvulla.


      • Fenris
        sopuli kirjoitti:

        Sam@Max Hit the road,siinä on yks parhaista.Kun pelaat näitä vanhempia pelejä,imuroi netistä emulaattori eli scumm tiedosto sen sai muistaaakseni myös viime vuoden Pelit lehden hyöty-@huvi rompussta vai oliks se Mikro Bitti.Indiana Jones @ Fate of Atlantis tuli vielä mieleen.Uusimmista voi mainita Syberia 1 ja 2.Ovat nämä uusimmat paljon helpompia kuin kultaisella -90 luvulla.

        Siinähän suurin osa jo tulikin, lisään vielä pari.
        The Longest Journey on pari vuotta vanha, oikein hyvä seikkailupeli. Siihen tulee jatko-osakin kai tänä vuonna.

        Aikaisemmin mainittu Maniac Mansionin jatko-osa on Day of the Tentacle, hyvä sekin. Simon the Sorcerer 2 on myös hieno seikkailupeli, vuoden pari Fandangoa vanhempi.
        Ja kannattaa tutustua kaikkiin neljään Monkey Islandiin eikä vain uusimpaan.

        Muita tutustumisen arvoisia ovat:
        Full Throttle
        The Lost Files of Sherlock Holmes
        Gabriel Knight 1: Sins of the Fathers
        Kings Quest 6


    • Lisäksi löytyy vielä paljon helmiä. Esim. Broken Sword sarja. Beneath a steel scy jonka voit imuttaa ilmaiseksi netistä. Full throttle, Simon the sorcerer 1 ja 2, Day of the tentacles, Kyrandiat ja uusimmista mainitsemisen arvoisia ovat Still life, Black mirror, Agatha christie and then there were none. Ja noiden lisäksi löytyy vielä paljon enemmän mitä ei nyt tule mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe