Kissoista Turun Sanomissa

asiaa

6

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muista oravan kuva

      Varmaa on, että niin kauan kuin kissojen annetaan kulkea valvomatta aiheuttamassa riesaa, vaikka sitten pientäkin, ympäristössään, ei kissojen arvostus yhteiskunnassa ainakaan parane. Kissan asemaan on jo saatu lainsäädännöllä parannuksia, ja sen saa tappaa, jos se vieraalle pihalle eksyy

      • .-.

        Kissaa EI SAA tappaa. Kissa EI ENÄÄ ole lainsuojaton. Kissan taposta säädetään rangaistukset, siinä kuin muidenkin lemmikkieläinten. Onpahan tästä jo rangaistuksia tullutkin ihmisille, jotka ovat turhan herkästi sen haulikkonsa kanssa heiluneet.

        Villikissojenkin tapauksessa eläimen villyiden määrittelee asiantunteva viranomainen, ei yksityishenkilö. Vapaana juoksevat lemmikkieläimet on toimitettava niille tarkoitettuihin suojiin, joissa päätetään niiden kohtalosta sitten tarkemmin.


      • katoaa
        .-. kirjoitti:

        Kissaa EI SAA tappaa. Kissa EI ENÄÄ ole lainsuojaton. Kissan taposta säädetään rangaistukset, siinä kuin muidenkin lemmikkieläinten. Onpahan tästä jo rangaistuksia tullutkin ihmisille, jotka ovat turhan herkästi sen haulikkonsa kanssa heiluneet.

        Villikissojenkin tapauksessa eläimen villyiden määrittelee asiantunteva viranomainen, ei yksityishenkilö. Vapaana juoksevat lemmikkieläimet on toimitettava niille tarkoitettuihin suojiin, joissa päätetään niiden kohtalosta sitten tarkemmin.

        (ja niin liian usein käy), eikö kissan omistaja katso olevansa mitenkään syyllinen sen kuolemaan, koska on päästänyt lemmikkinsä kuljeskelemaan ympäriinsä ilman valvontaa???
        Syyhän on omistajan!
        Jos et välitä lemmikkisi hyvinvoinnista, älä ota lemmikkiä!!

        Ollaan sitten maalla tai kaupungissa, kissan EI kuulu vaellella vapaana. Ettekö jo taulapäät usko!


      • -.-
        katoaa kirjoitti:

        (ja niin liian usein käy), eikö kissan omistaja katso olevansa mitenkään syyllinen sen kuolemaan, koska on päästänyt lemmikkinsä kuljeskelemaan ympäriinsä ilman valvontaa???
        Syyhän on omistajan!
        Jos et välitä lemmikkisi hyvinvoinnista, älä ota lemmikkiä!!

        Ollaan sitten maalla tai kaupungissa, kissan EI kuulu vaellella vapaana. Ettekö jo taulapäät usko!

        Eivät kuulu ei, mutta lain mukaan KISSAA EI SILTI SAA MENNÄ TAPPAMAAN! Liikaa vanhoja uskomuksia ja vanhoja lakeja ihmisten mielessä ilmeisestikin. Tuo kissan henkipattous on muuttunut jo aikoja sitten.

        Omistaja on vastuussa lemmikistään, mutta yhtälailla silti kissaa ei saa mennä lopettamaan, vaikka sen pihaltaan löytäisikin. Kissa pitää toimintaa eläinsuojaan, jossa sitten päätetään kissan kohtalosta tarkemmin.

        Sitä toivoisi, että kaikki kissanomistajat viisastuisivat. Ei kissa tarvitse vapaana ulkoilua, se on liian vaarallista. Ei kissalla ole edelletyksiä pitää itsestään tuolla huolta. Eikä kissa edes kuulu Suomen luontoon.


      • juupa

        Niin - siis se lainaushan meni oikeasti:

        "Kissan asemaan on jo saatu lainsäädännöllä parannuksia, eikä sitä enää saa tappaa, jos se vieraalle pihalle eksyy."


      • juupa kirjoitti:

        Niin - siis se lainaushan meni oikeasti:

        "Kissan asemaan on jo saatu lainsäädännöllä parannuksia, eikä sitä enää saa tappaa, jos se vieraalle pihalle eksyy."

        Eikös siihen lakiin tullutkin lisänä sellainen kohta,että jos kissaa aiotaan päästää vapaana ulos sille pitää laittaa korvaantatuointi?Jostain tällästä muistan lukeneeni..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe