Kissa pissaa ammeeseen

Tieva

10v. leikattu poikakissa on alkanut pissiä ammeeseen, vaikka vieressä olisi puhdas hiekkalaatikko. Kakat se tekee kyllä kiltisti laatikkoon, mutta jostain syystä ammeesta on tullut mieluinen pissapaikka. Mitään muutoksia kissan elämässä ei ole tapahtunut, sama koti ja hiekka on samaa kuin ennenkin. Auttakaa! Miten kissan saa lopettamaan? Menee hermot tähän uuteen tapaan... Voiko ammeeseen käyttää jotain karkotetta, kun laatikko on ihan siinä vieressä, vai alkaako kissa sitten vieroksua laatikkoakin?

7

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla.MaGia

      Onko se laatikko ollut aina siinä samassa paikassa? Onko muuten ollut jotankin muutoksia esim. sisustuksessa koska tuo selvästi viittaa jonkinlaiseen mielenosoitukseen tai stressiin. Kannattaa kattoa että hiekat vaihdetaan tarpeeksi usein, yleensä puhdas hiekka on hyvin houkuttelevaa kissoille.Onko kissalla kaveria, joka voisi stressata sitä? Onko ruokaa vaihdettu?
      Kissat inhoavat esim. sitruunaa ja etikkaa, mutta saattavat syödä jopa jotain pesuaineita. Voisi teitysti kokeilla erikseen jotakin karkoitusainetta. Vaikuttaa että se amme on jotenkin ihanne siisti paikka.
      Kissan käytöskö ei ole mitenkään muuten muuttunut, koska jos olisi se voisi viitata johonkin sairauteen.

    • vaihtoehto..

      ethän ole pessyt ammetta klooripohjaisella pesuaineella, kuten kloriitilla?
      meidän vuoden vanhan kollipojan pää menee aivan sekaisin kun kädet tai jalat haisee kloorille... en tiedä mutta ajattelisin että tuo haju saattaisi aiheuttaa myös pissailun tuonne kyseiseltä haisevaan paikkaan...

      • Kitty^

        ammoniakkia sisältäviä pesuaineita kannattaa välttää, sitä on nimittäin kissan omassa virtsassa (kuten klooriakin). Se voi houkutella kissan pissaamaan ammeeseen. Voitko kokeilla vaikka väliaikaisesti estää pääsyn ammeeseen siirtämällä laatikon ja laittamalla oven kiinni? Näin kissasi voisi alkaa uudestaan myös pissaamaan laatikkoon.


      • Sae
        Kitty^ kirjoitti:

        ammoniakkia sisältäviä pesuaineita kannattaa välttää, sitä on nimittäin kissan omassa virtsassa (kuten klooriakin). Se voi houkutella kissan pissaamaan ammeeseen. Voitko kokeilla vaikka väliaikaisesti estää pääsyn ammeeseen siirtämällä laatikon ja laittamalla oven kiinni? Näin kissasi voisi alkaa uudestaan myös pissaamaan laatikkoon.

        ja vettä pissan päälle. Ensin kuumaa vettä runsaasti ja sitten lopuksi kunnon loraus etikkaa ammeen pohjalle. Sitä ei huuhdota pois, sillä se vie haihtuessaan kaiken pissan hajun pois.

        Tarkkaile kissaa myös varmuuden vuoksi, ettei mahdollisesta pissatulehduksesta näy merkkejä.


    • -Inkku&Niksu-

      Kissalle voi tehdä näin:

      Ota kissaa nidkasta ja tue takajaloista. Vie kissa ammeen lähellä ja työnnä kissaa pissaan päin että se joutuu haistamaan sitä. Sano samalla: HYI! kuvaan ääneen ja sitten viellä toru kissaa! Se toimii!

      TAI NÄIN!

      Laita kissa ammeeseen ja laita vesi äkkiä kovalle, eiköhän kissalle tule "vaikeuksia" päästä pois äkkinäisestä veden äänestä???
      Tämäkin toimii!

      • Hyi itelles!

        Joku syy siinä on, että menee ja pissaa ammeen viemäriin! Ei todellakaan pidä mennä kissaa niska-perse otteella laittamaan nuuskimaan pissaansa.

        Melkein luulisin että amme on pesty cloritella tai vastaavalla? Tai joskus on ollut puhtaampi paikka pissata kuin oma laatikko...

        Meillä kissa jossain vaiheessa löytyi lavuaarista lorottelemasta, siis kylppärin...eipähän tuo nyt niin kauheaa ole, huuhtelin reilulla vedellä...Ei ole neiti kyllä enää vuosiin,(tietääkseni) lavuaarissa pissaillut.


    • onneasi,että se kissasi ei pissaa huonekaluihin!Ilmeisesti se osoittaa jostain asiasta mieltään..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe