Laitoin oikein isolla tuon nimikyltin, kun tänne kadun yläpäähän hyvän paikan onnistuin löytämään.
Neuvottelua kyllä käytiin, mutta naisen logiikka pelasi.Kohdallani herttainen hymy toimii sellaisena.
Eskoeinari, kovin kiireinen mies, ehti kumminkin pakkaushommiin, muutto sujui jalaksia pitkin,hupsista vaan!!!
Eskoeinarille varoituksen sana, liikaa töitä(tai mitä lienee) ei pitäisi haalia.
Kauniita on nuo Santpauliat, mitä Anu kilttinä toi tuonne entiseen pirttiin,laittelen ne pöydille,hoidelkaa toiset, minä saan ne kuolemaan.
Toin ison kulhollisen hedelmiä,vitamiinejä kevääseen ja jäätelökulhon pakkaseen, ottakaa olkaa hyvät,lakkahilloa, siinäkin kuulema paljon hyviä aineosia.
Lähden hakemaan tauluni kehystämöstä, taidan toisen ripustaa tuonne seinälle, vähän hämärään,
se on suo maisema, missä niittyvilla kukkii,sinisävyinen.
Toisen annan pois,jos ilkeän, mietin sitä.
Kertokaa murrejuttu ihmiset mitä tarkoittaa "lustuulleen" sana,se on savon puolelta,,,,,,muori et sano;))))
Pirttiin kahvittelemaan kaikki ystävät,,, vihamiehetkin,kaikille on pirttimme ovi auki.
KAHVIPIRTTI
149
7870
Vastaukset
'lustuulleen' = *jetsulleen*, eli suomeksi *naulan kantaan!*
Vai olisiko sittenkin jotain muuta, esim. kaatua maahan pitkälleen?
Kerrohan, SillaN, ystävämme! On kiva tietää oikea merkitys!
Ja pirttiin iloista menoa! t. SatuKyllä tiedän.en kerro ainakaan vielä.katsotaan tietääkö joku muu.
Kauniita ne Skillanin taulut,ainakin minun mielestäni.
Todella ILOISTA menoa.kaikille.
Mitäs minä nyt sitten teen,kun minun pitäisi vaihtaa
tuo vuosiluku tuossa nikissä??
Menin möhlä laittamaan sen hätäpäissäni silloin
kun tulin palstoille viime vuonna.
Onko tehtävä uusi nikki ?????muori67 kirjoitti:
Kyllä tiedän.en kerro ainakaan vielä.katsotaan tietääkö joku muu.
Kauniita ne Skillanin taulut,ainakin minun mielestäni.
Todella ILOISTA menoa.kaikille.
Mitäs minä nyt sitten teen,kun minun pitäisi vaihtaa
tuo vuosiluku tuossa nikissä??
Menin möhlä laittamaan sen hätäpäissäni silloin
kun tulin palstoille viime vuonna.
Onko tehtävä uusi nikki ?????taas neuvomaan, sinä puhut nikin iästä, minä profiilin,,,näin minä asiat aina ymmärrän.
Tukistan itseäni.
Anna vain olla nikki ,pysyt nuorempana,muuten yrität ottaa kiinni,etpäs saa,,,,
- Katleija
Se minun tuomani pastellityö on ollut siellä jo niin kauan, että vaihtelu virkistää ja laita uusi taulu tilalle. Se on muuten kumma, kun vaihtaa vaikkapa verhot niin tulee huoneeseen ihan uusi ilme. Nuorena rouvana minulla oli tapana vaihdella huokalujen paikkaa. Tätä mieheni aina ihmetteli, että joko taas.
Muuten, sain tähän Windows 98:iin lopulta sen tärkeän päivityksen, kun jaksoin käydä kurkkimassa siellä Windoes Updatessa joka päivä. Se tuli viime tiistaina.se vaihtuu automaattisesti, minäkin törppö etsin ja etsin, kunnes vilkaisin proffiiliin,taisivat vaihtaa liiankin aikaisin."virne"
Katleija seiniä on paljon,iso on pirttimme, vaikka lisää toisit.
En vielä paljasta sanaa ,jospa ei Lokari ehtisi kertomaan, hänelle kerroin aamulla.
Minulle tulevat onneksi etsimättä,,ne päivitykset.- Katleija
SkillaN kirjoitti:
se vaihtuu automaattisesti, minäkin törppö etsin ja etsin, kunnes vilkaisin proffiiliin,taisivat vaihtaa liiankin aikaisin."virne"
En vielä paljasta sanaa ,jospa ei Lokari ehtisi kertomaan, hänelle kerroin aamulla.
Minulle tulevat onneksi etsimättä,,ne päivitykset.Se sun sanas tarkoittaa viikattua vaatetta.
Tunnustan, että googletin. On se kumma tuo Google! Katleija kirjoitti:
Se sun sanas tarkoittaa viikattua vaatetta.
Tunnustan, että googletin. On se kumma tuo Google!No voi pahkeinen DDDDD
Oikeinha se on )))))- Lokari1
SkillaN kirjoitti:
se vaihtuu automaattisesti, minäkin törppö etsin ja etsin, kunnes vilkaisin proffiiliin,taisivat vaihtaa liiankin aikaisin."virne"
Minulle tulevat onneksi etsimättä,,ne päivitykset.Mutta kun nukuin niin unohtu jo.
Joten en voi kertoa kun unohtu.
Terv; Lokari1.
Ja niitten pusujen kanssa, toivottavasti riittää kaikille, ellei riitä, niin annan oikein omat moiskaukset.
Ihanaa, että meillä on tällainen SkillaN joka jaksaa ja jaksaa meitä kahvittaa. Nyt nämä osuikin ihan hyvään aikaan, tulin nimittäin juuri saunasta vilvoittelemaan ja ottamaan huurteiset, mutta kyllä SkillaNin kahvi oli parempaa. Älkää katsoko tännepäin, olen aatamin puvussa, ei vaan näy selänpesijää.
Hyvää illanjatkoa, menen vielä löylyyn.Pusuista ylikypsa.Tuli pusut että moiskahti.
saunapuhtaalle poskelle.
Minä tulin juuri saunasta,eipä ollut täälläkään selän pesijää))
Onneksi on pitkävartinen harja.- olla helliä ja hyviä
muori67 kirjoitti:
Pusuista ylikypsa.Tuli pusut että moiskahti.
saunapuhtaalle poskelle.
Minä tulin juuri saunasta,eipä ollut täälläkään selän pesijää))
Onneksi on pitkävartinen harja.sinä olet niin kiltti pappa.
Minäkin otin pususi vastaan ja lähetän takaisin.Sinulle riittä kun vain olet eikä tarvitse koko ajan kouluttaa toisia.
Kärsin kylmistä jaloista.
olen kokeillut kaikenlaista.
Nyt viimeksi sitä jalkavoidetta mitä mainostavat telkassakin.
Mutta,mutta,siinä mainoksessa on ainakin miehen kädet hieromassa.olen itse hieronut sitä rasvaa,
mutta ei tehoa.Pitäis varmaan saada se mies
hieromaan.
Mutta mistä sen otat,
ajattelin soittaa sinne lääkeyhtiöön;laittakaa se hieroja tänne.)))))kai minäkin miehestä käyn, tulen mielelläni hieromaan ja takaan, että kyllä lämpiää, muutakin kuin jalat.
ylikypsa kirjoitti:
kai minäkin miehestä käyn, tulen mielelläni hieromaan ja takaan, että kyllä lämpiää, muutakin kuin jalat.
ylikypsä laitetaan tiukoille, kun noin kehuu.
Pusuja minäkin ja saunapuhtaana minäkin,juuri tulin,hierojaa en tarvitse(välttämättä) selänpesijän kyllä.
Mielelläni minä näin mukavia kirjoittajia kahvittelen,suorastaan nautin,joka hetki.
Eipä näy ylikypsän sen paremmin monen muunkaan nimeä risteilyketjussa.
Nyt tuumat toteen,näin pitkällä varoitusajalla saa asiat järjesteltyä.
Sitten risteilyn jälkeen kuulee olin minäkin, mutta en ilmottautunut, mikäs tutustuminen se on, ei alkuunkaan.
Sinne ei mennä arvostelemaan, vaan tutustumaan ja keskustelemaan nenäkkäin,katsotaan onko helpompaa;;))DSkillaN kirjoitti:
Pusuja minäkin ja saunapuhtaana minäkin,juuri tulin,hierojaa en tarvitse(välttämättä) selänpesijän kyllä.
Mielelläni minä näin mukavia kirjoittajia kahvittelen,suorastaan nautin,joka hetki.
Sitten risteilyn jälkeen kuulee olin minäkin, mutta en ilmottautunut, mikäs tutustuminen se on, ei alkuunkaan.
Sinne ei mennä arvostelemaan, vaan tutustumaan ja keskustelemaan nenäkkäin,katsotaan onko helpompaa;;))DJääköhän siitä mies parasta mitään muille DDDDD
jahka me päästään irti )))))SkillaN kirjoitti:
Sinne ei mennä arvostelemaan, vaan tutustumaan ja keskustelemaan nenäkkäin,katsotaan onko helpompaa;;))DIlmoittaudun kysymysmerkin kanssa. Ihan tottapuhuen, en tiedä voinko osallistua. Halut on kyllä kovat, risteilyllekin.
- merimona1
Vaikka onkin kolmastoista ja perjantai ja vaikka olenkin pikkuisen taikauskoinen, niin uskaltauduin ulos ja auton rattiin.
Vielä suurempaa rohkeutta vaati lähteä kävelemään jalkakäytävällä, joka vaikutti joskus epäilyttävän huonosti hiekoitetulta.
Onnistuin kuitenkin suorittamaan ostokseni, ja kukkakaupan ohi kulkiessani poikkesin sisään.
Nämä tulppaanit ovat onnittelukukkia Pirtin ja pirttiläisten kestosuosion johdosta.
Ei ole vielä sellaista hurrikaania tullut, mikä olisi pirtin kaatanut, ei edes trombia.
Täällä "höpäjämme" ja höpertelemme ja ovellahan on selvästi kyltti, missä sanotaan :"Tervetuloa kaikki, ikään, sukupuoleen, siviilisäätyyn, varakkuuteen, koulutustasoon ynms katsomatta.
Kohtelias ja tehokas itsepalvelu 24 h vuorokaudessa!"
Ovesta sisään astuttuaan tulija kohtaa atmosfärin, joka on vailla vertaistaan.
Täytyi taas pitä tälläinen "mainospuhekin" uuden Pirtin kunniaksi.kauniita on tulppaanisi.(näen ne edessäni)
Tulpaania iso kimppu,kun raskisi kotiinkin ostaa,ne on ihania,,,,
Kaunis on pienikin kimppu,mutta Aallon maljakko täyteen,,,,,,kerrassaan mykistävää.
Kylläpä hyvän mainoksen annoitkin puheellasi, helppo on yhtyä,noin on.
Päivä illassa,raukea ,ihana olo, siivottu koti ,raikas sänky mihin kohta kupsahdan ja uneksin kullastani,,,,missä lienee????- eikö lie
SkillaN kirjoitti:
kauniita on tulppaanisi.(näen ne edessäni)
Tulpaania iso kimppu,kun raskisi kotiinkin ostaa,ne on ihania,,,,
Kaunis on pienikin kimppu,mutta Aallon maljakko täyteen,,,,,,kerrassaan mykistävää.
Kylläpä hyvän mainoksen annoitkin puheellasi, helppo on yhtyä,noin on.
Päivä illassa,raukea ,ihana olo, siivottu koti ,raikas sänky mihin kohta kupsahdan ja uneksin kullastani,,,,missä lienee????haudassa? Vai onko karannu?
eikö lie kirjoitti:
haudassa? Vai onko karannu?
olet, siellä on,,,ei karannut.
Haikailen olemattomia.
- fiiuliN
Muistaako kukaan kun yhteen aikaan tuotiin jostain "ulkoa" sellaisia plyysipintaisia seinävaatteita, jossa Neito ryöstetään?
Se on melko iso, mutta tuonne takaseinälle se olisi aivan otsinomiaan.
Minä voisin tuoda sellaisen jos huolitaan, saataisiin hiukan romanttista "säpinää" katseltavaksi.seinälle vaan,ethän kovin "säpinällistä" toisi,ollaan kilttejä mummoja ja vaareja,jokunen nuorempi mukana,varmaan voivat huoletta katsella.
Kiva kun tuliaisten kanssa tulit,ilmankin olisi passannut,kiitti vaan;)- uzma-m
sen kun kasvaa,fiilun tulin EID lomalta ja etsin vapautta,minne se katos ja jotakin muutakin luudalla lakaistu?
uzma-m kirjoitti:
sen kun kasvaa,fiilun tulin EID lomalta ja etsin vapautta,minne se katos ja jotakin muutakin luudalla lakaistu?
Eilen ajattelin minne ihmeeseen Uzma on kadonnut.sitten muistin että lähdit jonnekin lomalle.
Toivottavasti lomasi meni hyvin ja sait rentoutua ??
Meillä täällä Lahdessa lumet sulaa.....
Ei ole tullut kunnon talvea.
Mutta jospa se vielä......
Tervetuloa takaisin.- fiiuliN
uzma-m kirjoitti:
Ajattelin tuoda pirtin takaseinälle "Neidon ryöstön", mutta tuntuu siltä ettei sellainen vanha seinävaate sovikaan näin uuteen pirttiin joten jätin asian pois mielestäni.
Sen sijaan toinkin ternimaitoa. Maistelkaa jos tykkäätte. Se on lämmintäkin vielä (ja ah.. niin hyvää) kun juuri otin sen pois uunista.
Ehkä se Vapaus jota kyselet poistui toivomukseni mukaan, jonka ketjussa mainitsin.
Tai ehkä sen takia kun yksi tunnettu pitkään palstalla kirjoitellut nikki alkoi tuolta puskistosta syyttämään fiiulin'a "riidan lietsojana".
Eipä suurta vahinkoa käynyt sen ketjun poistosta. fiiuliN kirjoitti:
Ajattelin tuoda pirtin takaseinälle "Neidon ryöstön", mutta tuntuu siltä ettei sellainen vanha seinävaate sovikaan näin uuteen pirttiin joten jätin asian pois mielestäni.
Sen sijaan toinkin ternimaitoa. Maistelkaa jos tykkäätte. Se on lämmintäkin vielä (ja ah.. niin hyvää) kun juuri otin sen pois uunista.
Ehkä se Vapaus jota kyselet poistui toivomukseni mukaan, jonka ketjussa mainitsin.
Tai ehkä sen takia kun yksi tunnettu pitkään palstalla kirjoitellut nikki alkoi tuolta puskistosta syyttämään fiiulin'a "riidan lietsojana".
Eipä suurta vahinkoa käynyt sen ketjun poistosta.uunijuustoa, sokeria tai hilloa päälle, nam,nam,
Kuule kaikki soppii tähän pirttiin , nii ois myös seinävaatteesi.
No kun nyt toit tuota ternimaito juustoo ,hyvä niinkin,kiitos.
Syöttekö te siellä hillon kanssa??SkillaN kirjoitti:
uunijuustoa, sokeria tai hilloa päälle, nam,nam,
Kuule kaikki soppii tähän pirttiin , nii ois myös seinävaatteesi.
No kun nyt toit tuota ternimaito juustoo ,hyvä niinkin,kiitos.
Syöttekö te siellä hillon kanssa??Kyllä nyt ihan vesi tippuu suupielistä )))
Minä menen kyllä heti maanantaina myös hakemaan
hallista saa täällä yhdestä kaupasta sitä.
Namnam....
- Hintriika
Onpas täällä tänään saunapuhtoista porukkaa. Ja kaikilla tuntuu olevan sama puute... ei sitä se pitkävartinen harja korvaa. Selänpesijää nimittäin. Sitä minäkin äsken saunassa kaipailin.
Minä ainakin muistan lapsuudesta tuon seinävaatteen! Ei meillä kotona ollut, mutta monessa kyläpaikassa oli. Kaipa tuolla alkaa olla jo antiikkiarvoa.
Kummasti nuo vanhat tavarat nostavat muistin sopukoista asioita, jotka ovat vuosikymmeniksi hautautuneet sinne. Pieni ärsyke ja hups! kaikki on kuin eilispäivänä tapahtunutta...- my.mm.eli
vieraana yksi löylynlyömätön!
Eipä tässä nyt mistään puutetta, selänpesijästäkään - vaikka eipä saunojaksi minusta kaveria saa. Selänpesu, mainiosti onnistuu kylppärissäkin. Sitä vaan ihmettelen, että mitenkäs nyt kaikki saunoo perjantai-iltaisin. Mikäs sen lauantai-saunomisen on aikaistanut perjantaiksi, ja koska tämmöinen muutos onkaan tapahtunut?
Kahvit laitan porisemaan, jätän sitten termariin juomattomat :DD Jos vielä sattuisi jonkun kahvihammasta särkemään, ottaa sieltä sitten.
Kyllä on taas uutta laitettu pirttiin, kyllä on silmänruokaa. Että osaa olla viihtyisää!
Jaaha, pusut on jaettu loppuun, täytyypä kysellä muualta ;))
Jäätelöä otan ja lakkoja päälle, ihan luvan perään, kun sanoi J-ukki, että kyllä rasvaa pitää syödä. Ei muuten rasvaliukoisien vitamiinien syönnistä mitään hyötyä ole. Niin huolehtii minusta, ei päästänyt uloskaan tänään, sanoi syyksi perjantain ja kolmannentoista päivän. Yksin meni kauppaan.
Olisikohan vähän taikauskoinen? Vaikka tätä Lutherin uskoa sanoo tunnustavansa ;) - Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
vieraana yksi löylynlyömätön!
Eipä tässä nyt mistään puutetta, selänpesijästäkään - vaikka eipä saunojaksi minusta kaveria saa. Selänpesu, mainiosti onnistuu kylppärissäkin. Sitä vaan ihmettelen, että mitenkäs nyt kaikki saunoo perjantai-iltaisin. Mikäs sen lauantai-saunomisen on aikaistanut perjantaiksi, ja koska tämmöinen muutos onkaan tapahtunut?
Kahvit laitan porisemaan, jätän sitten termariin juomattomat :DD Jos vielä sattuisi jonkun kahvihammasta särkemään, ottaa sieltä sitten.
Kyllä on taas uutta laitettu pirttiin, kyllä on silmänruokaa. Että osaa olla viihtyisää!
Jaaha, pusut on jaettu loppuun, täytyypä kysellä muualta ;))
Jäätelöä otan ja lakkoja päälle, ihan luvan perään, kun sanoi J-ukki, että kyllä rasvaa pitää syödä. Ei muuten rasvaliukoisien vitamiinien syönnistä mitään hyötyä ole. Niin huolehtii minusta, ei päästänyt uloskaan tänään, sanoi syyksi perjantain ja kolmannentoista päivän. Yksin meni kauppaan.
Olisikohan vähän taikauskoinen? Vaikka tätä Lutherin uskoa sanoo tunnustavansa ;)Nyt senkun ryyppään ja menen nukkuun, sitten kun sekin aika tulee.
Iltahan on nuori minulle vielä, sitten kun toiset alkaa heräillä niinsilloin on minun vuoroni.
Muuten mikäs siinä perjantaissa ja 13 päivässä nyt niin pahaa tuuria tuo?
En minä ole koskaan mitään erikoista nähtyt enkä kokenutkaan, vaikka 13 sattuukin oleen perjantai.
Terv: Lokari1. - Rauha
Lokari1 kirjoitti:
Nyt senkun ryyppään ja menen nukkuun, sitten kun sekin aika tulee.
Iltahan on nuori minulle vielä, sitten kun toiset alkaa heräillä niinsilloin on minun vuoroni.
Muuten mikäs siinä perjantaissa ja 13 päivässä nyt niin pahaa tuuria tuo?
En minä ole koskaan mitään erikoista nähtyt enkä kokenutkaan, vaikka 13 sattuukin oleen perjantai.
Terv: Lokari1.on sensijaan talvisodan jälkeen tehty 13.pnä.
Lokari on oikeassa, typerät ennakkoluulot pois. - Hintriika
Rauha kirjoitti:
on sensijaan talvisodan jälkeen tehty 13.pnä.
Lokari on oikeassa, typerät ennakkoluulot pois.On perjantai 13. päivä. Hän kävelee tikapuiden alitse ja näkee samalla, kun musta kissa juoksee tien yli. Hän ei millään ehdi sylkäistä kolmea kertaa...
Mitä luulette hänelle tapahtuneen? - typeryyteensä
Hintriika kirjoitti:
On perjantai 13. päivä. Hän kävelee tikapuiden alitse ja näkee samalla, kun musta kissa juoksee tien yli. Hän ei millään ehdi sylkäistä kolmea kertaa...
Mitä luulette hänelle tapahtuneen?Oikeasti 13. päivä on onnen päivä!
Talvisodan loppuminen 13. päivä! - mummeliini2
Rauha kirjoitti:
on sensijaan talvisodan jälkeen tehty 13.pnä.
Lokari on oikeassa, typerät ennakkoluulot pois.Jos matkamme on alkanut 13pvä:nä, aina on sattunut jotain hullua matkalla. Kerran putosi hotellihuoneen katto rankkasateen vaikutuksta ja vesi tuli suoraan sänkyymme. Siitä vaan kipinkapin yönselkään ja matkalaukut lattialta mukaan. Olimme juuri tulleet hotelliin, joten emme olleet vielä tavaroita levitelleet.
Kerran taas meni, niin myös rankkasateen aiheuttamana, sähköt ja samalla tulvi vedet pitkin hotellin käytäviä ja eipä taas huoneetkaan säästyneet kastumiselta. Ovien alta vedet virtasivat ja lähtöhän sieltä tuli keskellä yötä.
Eilen kyllä ajelin pyörällä melkoisia matkoja jäisillä teillä, eikä mitään sattunut. Ehkäpä tuo perjantai käänsi sen onnenpäiväksi. - että TE
mummeliini2 kirjoitti:
Jos matkamme on alkanut 13pvä:nä, aina on sattunut jotain hullua matkalla. Kerran putosi hotellihuoneen katto rankkasateen vaikutuksta ja vesi tuli suoraan sänkyymme. Siitä vaan kipinkapin yönselkään ja matkalaukut lattialta mukaan. Olimme juuri tulleet hotelliin, joten emme olleet vielä tavaroita levitelleet.
Kerran taas meni, niin myös rankkasateen aiheuttamana, sähköt ja samalla tulvi vedet pitkin hotellin käytäviä ja eipä taas huoneetkaan säästyneet kastumiselta. Ovien alta vedet virtasivat ja lähtöhän sieltä tuli keskellä yötä.
Eilen kyllä ajelin pyörällä melkoisia matkoja jäisillä teillä, eikä mitään sattunut. Ehkäpä tuo perjantai käänsi sen onnenpäiväksi.lähditte jostain johonkin aikaan.
Kyllä syyt olivat muut.
Mutta että pelastuitte siitäkin sattumuksesta
hengissä, oli onnenpäivän ja suojelusenkelin yhteistyön tulos. Piste. - mummeliini2
että TE kirjoitti:
lähditte jostain johonkin aikaan.
Kyllä syyt olivat muut.
Mutta että pelastuitte siitäkin sattumuksesta
hengissä, oli onnenpäivän ja suojelusenkelin yhteistyön tulos. Piste.sen takia se katto pudonnut, mutta sattuma tuo vain nuo tapahtumat aina juuri 13.päivä.
Kyllä vaan kiittollinen Luojalle saa olla, että on selvinnyt noista kolmansistatoista päivistä hengissä;)))) - my.mm.eli
mummeliini2 kirjoitti:
sen takia se katto pudonnut, mutta sattuma tuo vain nuo tapahtumat aina juuri 13.päivä.
Kyllä vaan kiittollinen Luojalle saa olla, että on selvinnyt noista kolmansistatoista päivistä hengissä;))))tai ei, mutta kyllä kaikissa Euroopan maissa, Ranskaa lukuunottamatta, yleisesti pidetään perjantaita 13. päivää epäonnen päivänä.
Mietin elettyä elämääni, enkä muista mitään suurempaa "vahinkoa" ko. päivänä tapahtuneen. Jotain pienempää ehkä joka ei ole mieleen jäänyt.
Mutta paljon on katuja, joissa ei ole taloa nro 13, taloja ilman 13. kerrosta tai huoneistoa, hotelleja ilman 13. kerrosta, erityisesti Amerikassa kuulemma.
Itse olen asunut huoneistossa nro 13, voisinko siis laittaa kaikki 20 vuoden aikana sattuneet "vahingot" sen piikkiin. Kyllä tulisi pitkä lista ;)) Vaan siinäpä olisikin mainio syntipukki!
Tikapuiden alta olen kulkenut, musta kissa juossut tien yli, mitään pahaa ei ainakaan heti sattunut, vaikka en kolmesti sylkäissyt!
Mutta morsiuspuvussani oli jotain uutta, vanhaa, sinistä ja kuparinen penni kengässä! Silti liitto päättyi eroon.
vielä, mutta kummasti on valkenevan päivän enteet.
Niin se vaan päivä pitenee,kohta huomaa selvästi.
Töllötin illalla myöhään, katsoin elokuvan ja se veti sen verran virkeäksi,ettei uni heti tullut.
Harvinaista, sain jopa luettua yöpöydällä odottavaa kirjaakin.
Onko kellään muulla ongelmia noiden aapelin pelien kanssa,minulla tulee usein teksti,palomuurisi estää pelin tai internet yhteys poikki.
Skypeni myös on ruvennut reistaamaan, onko minun koneessani nyt häikkää, kysyy taas teiltä osaavilta,yksi tumpelo.
Nyt pitkästä aikaa teen leipomahommia, pitää välillä kokeilla, että ei ihan unohtuisi.
Tuon päiväkahveille tuoreita kanelipullia, varmasti maistuu kaikille.
Vietetään leppoisa lauantai, ulkoillakin voisi,,,- Elviira
Paljon onnea kahvipirttiin, sitä kun tarvitaan. Tie on kivinen ja mutkikas, mutta sinä voitat esteet.
Vielä onnea ja menestystä. Elviiratämä murre tarttua jokapäiväiseen kielen käyttöönkin, kun yritän tuolla sinun ketjussa savoksi vääntää.
Niin se taas päivä illassa ja huomenna pitkä päivä edessä, kun siellä vaalivirkailijana istun.
Sitten illalla vielä jännätään miten kävi.
Hyvinhän se käy,ilman muuta.
Paistoin suuren läjän currymaustettuja broilerin koipia,natustelkaa, ei meidän linnuissa vielä mitään tauteja ole.
Kauniita unia kaikille ja äänestämään kaikki,lupasi hyvää vaalisäätä.
Kiitos Ellviiralle onnitteluista!- merimona1
SkillaN kirjoitti:
tämä murre tarttua jokapäiväiseen kielen käyttöönkin, kun yritän tuolla sinun ketjussa savoksi vääntää.
Niin se taas päivä illassa ja huomenna pitkä päivä edessä, kun siellä vaalivirkailijana istun.
Sitten illalla vielä jännätään miten kävi.
Hyvinhän se käy,ilman muuta.
Paistoin suuren läjän currymaustettuja broilerin koipia,natustelkaa, ei meidän linnuissa vielä mitään tauteja ole.
Kauniita unia kaikille ja äänestämään kaikki,lupasi hyvää vaalisäätä.
Kiitos Ellviiralle onnitteluista!ja vaihdamme kuulumisia.
Tänään on ollut mukava, leuto lenkkeilyilma, vaikkakin liukasta.
Äänestämässä tuli käytyä jo ennakkoon ja nyt vain jännäämme lopputulosta.
Jotenkin tuntuu, ettei se aivan läpihuutijuttuna menekään. Minulle kelpaisi Tarja Halonen aivan hyvin vielä toiselle kaudellekin, sillä johan hän on kykenevyytensä presidenttinä näyttänyt.
Kaikista mieluummin olisin tahtonut Henrik Laxin
presidentiksi.
Oikeastaan kyllä sen pestin voisi hoitaa noista ehdokkaista kuka tahansa. Ei niin pöhköä ehdokasta olekaan, joka saattaisi Suomen konfliktitilanteeseen ulkovaltojen kanssa, ja presidentin pääasiallisen tehtävähän on ulkopolitiikan hoitaminen, sekä mielipidevaikuttajan rooli.Onnea vaan minun puolestani jo etukäteen hänelle, joka valitaan!
Omasta puolestani myöskin hyvää yötä kaikille! merimona1 kirjoitti:
ja vaihdamme kuulumisia.
Tänään on ollut mukava, leuto lenkkeilyilma, vaikkakin liukasta.
Äänestämässä tuli käytyä jo ennakkoon ja nyt vain jännäämme lopputulosta.
Jotenkin tuntuu, ettei se aivan läpihuutijuttuna menekään. Minulle kelpaisi Tarja Halonen aivan hyvin vielä toiselle kaudellekin, sillä johan hän on kykenevyytensä presidenttinä näyttänyt.
Kaikista mieluummin olisin tahtonut Henrik Laxin
presidentiksi.
Oikeastaan kyllä sen pestin voisi hoitaa noista ehdokkaista kuka tahansa. Ei niin pöhköä ehdokasta olekaan, joka saattaisi Suomen konfliktitilanteeseen ulkovaltojen kanssa, ja presidentin pääasiallisen tehtävähän on ulkopolitiikan hoitaminen, sekä mielipidevaikuttajan rooli.Onnea vaan minun puolestani jo etukäteen hänelle, joka valitaan!
Omasta puolestani myöskin hyvää yötä kaikille!varmaan vielä ole heränneet,niin hiljaiselta tuntuu.
Nykyään ei radiossakaan kukko aamulla kieu,muistelen joskus niin tehneen.
Bilman tuolla toivoi ,ettei vaaleista puhuta, sopii hyvin,nyt vain äänestetään,toivotankin vilkasta osallistumista.
Vaikuttamisen päivä tänään,oikeutemme päättää asiasta.
Lähden virkani ääreen ja toivotan kaikille reipasta ulkoilupäivää,patikointia vaikka äänestyspaikoille,ja sitten vaalikahveille pirttiin.- Lokari1
SkillaN kirjoitti:
varmaan vielä ole heränneet,niin hiljaiselta tuntuu.
Bilman tuolla toivoi ,ettei vaaleista puhuta, sopii hyvin,nyt vain äänestetään,toivotankin vilkasta osallistumista.
Lähden virkani ääreen ja toivotan kaikille reipasta ulkoilupäivää,patikointia vaikka äänestyspaikoille,ja sitten vaalikahveille pirttiin.Kerkisit lähteen jo , kun minä tulin ilta kahveelle.
No pitäähän noin vaalitkin jonkun hoitaa.
Toivon että kahvia on tavan mukaan termoksessa, niin ei munun trvitte keittää.
Kyllä sinä oikein muisti radiosta kuuli kukon laulun aamusin, ja aika merkin.
Terv: Lokari1. - uzma-m
SkillaN kirjoitti:
varmaan vielä ole heränneet,niin hiljaiselta tuntuu.
Lähden virkani ääreen ja toivotan kaikille reipasta ulkoilupäivää,patikointia vaikka äänestyspaikoille,ja sitten vaalikahveille pirttiin.saadaan keskustella aanestamisesta,oli tuo outo toivomus,jokainen on jo mielessaan paattanyt keta aanestaa,toivottavasti tulee toinen kierros,sitten valkataan jyvat akanoista todenteolla.
En aanestanyt puoluetta,enka sukupuolta vaan hanta josta mielestani tulisi hyva presidentti,vahinko vain etta mediassa on ihmiset aivopesty vain kolmeen suuren puolueen mahdollisuuksiin,toivottavasti tulee yllatyksia.
Vaalikahvit on jo juotu.
Tulin tuomaan lisää suukkoja, ne kuulemma loppui viimeksi. Nyt toin niin paljon, että pitäisi vaalipäiväksi riittää. Jos loppuu kesken, niin tuon kyllä vielä lisää.
Kiitos kahvista, oli todella hyvää. Minä kun juo kahvin kahvina, en sekota siihen sokeria, enkä kermaa Kahvi kuumana ja tyttö "Iki"-nuoren.a- Katleijaejk
Sopiiko tulla tähän samaan pöytään. Eikös me ollakin jo ennakkoäänestetty, joten on aikaa ihan rauhassa kahvit juoda. Niin ja oliko sinulla jotain tuliaisiakin? Sinä olet aina niin hellällä mielellä. Jotain puuttuisi päivästä, ellei ylikypsää näkisi.
täyttämään ja katsoin ylikypsän suukkoja tuoneen,minäkin haluan ja juon väliaika kahvit pirtissä.
Äänestys alkanut vilkkaasti,käviöitä jonoksi asti.
Tukkimiehen laskentaa suoritetaan.
Päivä ei vielä puolissa, mutta siinä se iltaan ehtii, jännitys alkaa.SkillaN kirjoitti:
täyttämään ja katsoin ylikypsän suukkoja tuoneen,minäkin haluan ja juon väliaika kahvit pirtissä.
Äänestys alkanut vilkkaasti,käviöitä jonoksi asti.
Tukkimiehen laskentaa suoritetaan.
Päivä ei vielä puolissa, mutta siinä se iltaan ehtii, jännitys alkaa.ottaa onttoon kupoliini äääärrrr
Olen hukannut toisen korvarenkaani.
Sellainen kamee.
Olen kontannut ja ryöminyt eikä löydy
mmrrrrääärrrrmuori67 kirjoitti:
ottaa onttoon kupoliini äääärrrr
Olen hukannut toisen korvarenkaani.
Sellainen kamee.
Olen kontannut ja ryöminyt eikä löydy
mmrrrrääärrrr"peuhasit" kun hävis?
ylikypsa kirjoitti:
"peuhasit" kun hävis?
Tyynyn kanssa varmaan tapellut.
Ei kyllä löydy sängystäkään.
Kuka pahus täällä on ollut ???))))- Ystäväsi
muori67 kirjoitti:
Kuka pahus täällä on ollut ???))))mutta koska olet niin kiva, niin neuvoisin sinua pikkuisen hymiöiden käytössä.
Esimerkiksi kun naurat tee näin :D, tai kun hymyilet, tai naurat hillitymmin, tee näin :)
Silmää nikkaava hymy ilmaistaan näin ;)
Tyytymättömyyttä ilmaistaan :(
Nimittäin ne ovat silmiä ja suuta kuvaavat merkit, ja kun kallistat päätäsi pikkuisen vasemmalle, näet nauravan , tai hymyilevän suun jne.
Ystävyydellä palstakaverisi! Ystäväsi kirjoitti:
mutta koska olet niin kiva, niin neuvoisin sinua pikkuisen hymiöiden käytössä.
Esimerkiksi kun naurat tee näin :D, tai kun hymyilet, tai naurat hillitymmin, tee näin :)
Nimittäin ne ovat silmiä ja suuta kuvaavat merkit, ja kun kallistat päätäsi pikkuisen vasemmalle, näet nauravan , tai hymyilevän suun jne.
Ystävyydellä palstakaverisi!Tämä kun vielä sellaista opettelua ;)))
Oppia ikä kaikki.- Ystäväsi
muori67 kirjoitti:
Tämä kun vielä sellaista opettelua ;)))
Oppia ikä kaikki.otaksuinkin.
En todellakaan tarkoittanut mistään ylhäältä päin neuvoa. Olen itesekin täysi noviisi tietokoneen ja noiden hymiöiden kanssa, mutta kun ollaan "samassa veneessä", niin voidaan antaa toisillemme vinkkejä.
Lämmöllä Palstakaverisi! - my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
Kuka pahus täällä on ollut ???))))laulun sanat: "Ankkurinappi sinun puserosta jäi"...Oletkos nyt varma, että nukuit omassa sängyssä? ;)
my.mm.eli kirjoitti:
laulun sanat: "Ankkurinappi sinun puserosta jäi"...Oletkos nyt varma, että nukuit omassa sängyssä? ;)
Hihihiiiii nythä vitsin murjasit DDDDD
Kyllä minä ainakin omastani heräsin.
Lienen sitten kävellyt unissani.HIHiiiYstäväsi kirjoitti:
otaksuinkin.
En todellakaan tarkoittanut mistään ylhäältä päin neuvoa. Olen itesekin täysi noviisi tietokoneen ja noiden hymiöiden kanssa, mutta kun ollaan "samassa veneessä", niin voidaan antaa toisillemme vinkkejä.
Lämmöllä Palstakaverisi!sait minut ihan punastumaan.
- my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
Hihihiiiii nythä vitsin murjasit DDDDD
Kyllä minä ainakin omastani heräsin.
Lienen sitten kävellyt unissani.HIHiiikorviksia minullekin kummasti aina ilmestyy!
Aika monta pölypussia on saanut aukaista senkin takia, että jos viimeistään sieltä löytyisi! Vain kerran onnistui. Mihin ne oikein katoavat? Harmillista.
Kerran jo vein parittomat kultasepälle, teetin yhdestä rippilahjaksi saamastani riipuksesta sormuksen. Työpalkan sain "romuilla" maksettua. On tullut enemmän käytettyä sormuksena kuin mitä aikoinaan riipuksena.
Nythän on muotia laittaa monta korua samaan korvalehteen. Mitäs jos mentäisi laitattamaan reikärivi toiseen korvaan ?... ja siihen sitten saisimme parittomat "esille" ;)) my.mm.eli kirjoitti:
korviksia minullekin kummasti aina ilmestyy!
Aika monta pölypussia on saanut aukaista senkin takia, että jos viimeistään sieltä löytyisi! Vain kerran onnistui. Mihin ne oikein katoavat? Harmillista.
Kerran jo vein parittomat kultasepälle, teetin yhdestä rippilahjaksi saamastani riipuksesta sormuksen. Työpalkan sain "romuilla" maksettua. On tullut enemmän käytettyä sormuksena kuin mitä aikoinaan riipuksena.
Nythän on muotia laittaa monta korua samaan korvalehteen. Mitäs jos mentäisi laitattamaan reikärivi toiseen korvaan ?... ja siihen sitten saisimme parittomat "esille" ;))Olisikin ideaa.
Minusta kun vaan tuntuu ettei minulle oikein sovi.
Varmaan ennakko asenne.
Ei muuten ole tämäkään ensimäinen puolikas.- miksi et käytä
Ystäväsi kirjoitti:
mutta koska olet niin kiva, niin neuvoisin sinua pikkuisen hymiöiden käytössä.
Ystävyydellä palstakaverisi!vakionikkiäsi? Onko turvallisempaa ruveta esittämään viisauksia ja antamaan ohjeita piilonikillä?
Minä en ole palstakaveri, joten kysynpähän vaan:D - "Palstakaveri" . ...
miksi et käytä kirjoitti:
vakionikkiäsi? Onko turvallisempaa ruveta esittämään viisauksia ja antamaan ohjeita piilonikillä?
Minä en ole palstakaveri, joten kysynpähän vaan:Dtähden en käytä vakinikkiäni, sillä kuulut "teloitusjoukkoihin."
Kammoksun kaltaisiasi, sillä olet paha. Mistäkö sen tiedän?
Edellä olevasta kirjoituksestasi. - my.mm.eli
kiitokset pusuista, niin hyviä olivat ettei sanotuksi saanut, (vanhan mainoksen mukaelma) kun aikaisemmin vaalikahveilla kävin.
Oikeat periaatteet sinullakin, että kahvi kahvina jne ;) Minä laitan pienen maitotilkan jos kahvinkeittäjä on ollut kiukkuinen ja keittänyt liian kuuman kahvin! En koskaan kermaa, eikä missään tapauksessa sokeria.
Tiedoksi vielä, että termari on nyt täytetty, eikä keittäjä ole ollut kiukkuinen, vaikka taas pitää viikolla viivaa mennä vetämään. Se lopullinen lukko laittamaan ;) - Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
kiitokset pusuista, niin hyviä olivat ettei sanotuksi saanut, (vanhan mainoksen mukaelma) kun aikaisemmin vaalikahveilla kävin.
Oikeat periaatteet sinullakin, että kahvi kahvina jne ;) Minä laitan pienen maitotilkan jos kahvinkeittäjä on ollut kiukkuinen ja keittänyt liian kuuman kahvin! En koskaan kermaa, eikä missään tapauksessa sokeria.
Tiedoksi vielä, että termari on nyt täytetty, eikä keittäjä ole ollut kiukkuinen, vaikka taas pitää viikolla viivaa mennä vetämään. Se lopullinen lukko laittamaan ;)Minä tulin taas ilta kahville.
Kohta menenkin nukkumaan kun on huomena pikku hommia tehtävänä.
Kyllä on kätevä juttu kun ei tarvitte kahvia alkaa keitään itte, tuossa termoksessa on pysynyt ihan hyvänä ja kuumanakin.
Olen koittanut seurata vaali touhuja , mutta kovin vähiin on minulta se jäänyt, kun en osannut pistää oikeaa haku sanaa cookolille niin tyhjän saa pyytämättäkin. HAHA
Sen tien että toinen kerta pitää äänestää, ja siihen ne minun tietoni melkeen loppuukin.
Terv: Lokari1. muori67 kirjoitti:
Kuka pahus täällä on ollut ???))))Etkö tuntenut kun minä kävin, mutta en minäkään siellä mitään korvarengasta nännyt. Paljon muuta kalisarvoista kyllä.
my.mm.eli kirjoitti:
Tiedoksi vielä, että termari on nyt täytetty, eikä keittäjä ole ollut kiukkuinen, vaikka taas pitää viikolla viivaa mennä vetämään. Se lopullinen lukko laittamaan ;)kun laitoit termariin, että saa taas kuumana. Toin niitä pusuja taas lisää, viikkohan on alussa, että toivottavasti täällä kahvittelijoita riittä.
Tällä viikolla taas ennakkoon viivan vetoon. Mennäski nyt ihan kaikki äänestämään, niin katsotaan kuinka käy.
vielä toinen päivä,harmillista.
No rehtiä peliä, kansa sanoi mitä tahtoi, sitten ensi kerralla ratkaistaan ,kuka istuu pressan paikalla.
Varmasti oikein menee,paras tulee valittua.
Väsyttävä päivä, ilmastointi pelasi niin tehokkaasti, että meinas palentua.
nyt otan Nukku_Matin viereeni ja painun höyhensaarille,tehkää toiset samalla tavoin.aamua,todetaan, elämä jatkuu pettymyksenkin jälkeen.
Ei maailma tälläiseen lopu,uutta tuulta purjeisiin ja eteenpäin.
Vaalin tuloshan äänimääräisesti oli hieno, ja täällä itärajalla Halosen äänimäärä nousi, edellisiin pressan vaaleihin verratn.
Nyt toivoisi, että äänestysprosentti tekisi kipuamisen ylöspäin, eli kaikki käyttäisivät tätä oikeutta vaikuttaa.
Pientä pakkasta,mutta lupaus että pakkanen kiristyy ja nyt toiveissa,että jäätkin tulevat kantaviksi.Pilkkimiehillä ja naisilla kova hinku pilkkimään ja mikäs sen kivempaa, kuin istua pöntön päällä kumpiko narraa kala vai onkija,samalla miettiä maailman menoa.
Minä en sitäkään harrastusta ole omakseni ottanut. Kalakukkoja taituroin, kun ahvenia alkaa oven taakse ilmaantumaan.(niin hyviä)
Nyt arkisiin puuhiin, eli kädentaitojen pariin, hyvää päivää!- Katleija
Hei Skillan. Tulin kertomaan, että laitoin tuonne ylös listan risteilylle osallistujia varten. Siitä näkee sitten helposti keitä on tulossa. Matkatoimistosta sain risteilyn ja kuljetukset yhteishintaan 29€/h, jos hytissä vähintään 2h. Yhdelle hinta 80€.
Juonkin kahvit sen kunniaksi ja toivon runsasta osallistumista. Kiitos kahvista. Olen samaa mieltä, että nyt kaikki nukkuvanpuolueenkin äänet mukaan, kyllä sitä sen verran pitää liikuntaakin harrastaa.
Jäistkin, että eiköhän ne ala kohta kantamaan. Ei muuta kuin pilkit killuun.ylikypsa kirjoitti:
Kiitos kahvista. Olen samaa mieltä, että nyt kaikki nukkuvanpuolueenkin äänet mukaan, kyllä sitä sen verran pitää liikuntaakin harrastaa.
Jäistkin, että eiköhän ne ala kohta kantamaan. Ei muuta kuin pilkit killuun.Ylikypsa.älähän innostu vielä ihan HIRVEÄSTI;)
- Hintriika
Tänne Lappiin on luvattu tosi kipakoita pakkasia, mutta miten lienee tässä rannikolla, ylettyvätkö tänne. Lapsuudesta muistan, että täällä oli talvella aina kovat pakkaset ja viima puri nenänpäähän ja poskiin koulutiellä. Mutta se oli 50-lukua. Sen jälkeen joku ilmiö on tasaisesti lauhduttanut koko Suomen. Onko se kasvihuone-sellainen vai mikä? Nyt näyttää vajaat -4 astetta...
Eihän tässä mihinkään pettymykseen ole syytä, SkillaN. Paalupaikka, kuten sanottu! Keskiviikkona taas jonon jatkoksi, niin kyllä se siitä lutviintuu. - my.mm.eli
tänne päiväkahville, kun on tuo joululahja vielä päiväettosilla, niin voin käyttää vapauttani tähän nautintoon!
Täydellisen vapauden menettämistä jo pähkäilin aikaisemmin, jos Skillan vielä muistat sitä juttua. Sellaistahan se on, aina ei voi tehdä oman tahtonsa mukaan kun kaverin kanssa kulkee ;))
Joten valitettavasti loistan poissaolollani tältäkin risteilyltä jota olet järjestellyt. Vaikka silloin viimeksi lupasin, että jos lähtö Helsingistä niin tulen porukkaan mukaan!
Eihän minua lähtemästä ole suorasanaisesti kielletty, eipä tietenkään, mutta - keskustelun kulusta voi päätellä ettei ole toivottavaa :(
Esim. "Minä mihinkään risteilylle lähde, talvella varsinkaan. Voithan sinä mennä jos mieles tekee"!! (ja kun katselee naamaa ja varsinkin vasemman poskilihaksen kireyttä tuon jälkimäisen lauseen kohdalla - niin johtopäätöksen teko helppoa ;) )
Että näin, ja toivotan vain kaikille oikein hauskaa reissua!
Käypäs SkillaN nurkkakaapilta lääkitystä, ettet petiin joudu tuon vetoisen "keikan" jäljiltä. Kahden viikon päästä sitten osaat pukeutua viisaammin, vai mitä.
Olen takavuosina itsekin ollut noissa hommissa ja muistan kyllä sen olleen aika voimille käyvä urakka. Tosin silloin vielä oli kaksi äänestyspäivää ja se jälkimmäinen meni puolille öin, ennenkuin äänet oli saatu lasketuksi. Varsinkin kunnallisvaaleissa. Kyllä sitä oli aika "naatti" töissä seuraavana päivänä.
Kiitos kahvista, maistui, kuten aina! - veera vichy
my.mm.eli kirjoitti:
tänne päiväkahville, kun on tuo joululahja vielä päiväettosilla, niin voin käyttää vapauttani tähän nautintoon!
Täydellisen vapauden menettämistä jo pähkäilin aikaisemmin, jos Skillan vielä muistat sitä juttua. Sellaistahan se on, aina ei voi tehdä oman tahtonsa mukaan kun kaverin kanssa kulkee ;))
Joten valitettavasti loistan poissaolollani tältäkin risteilyltä jota olet järjestellyt. Vaikka silloin viimeksi lupasin, että jos lähtö Helsingistä niin tulen porukkaan mukaan!
Eihän minua lähtemästä ole suorasanaisesti kielletty, eipä tietenkään, mutta - keskustelun kulusta voi päätellä ettei ole toivottavaa :(
Esim. "Minä mihinkään risteilylle lähde, talvella varsinkaan. Voithan sinä mennä jos mieles tekee"!! (ja kun katselee naamaa ja varsinkin vasemman poskilihaksen kireyttä tuon jälkimäisen lauseen kohdalla - niin johtopäätöksen teko helppoa ;) )
Käypäs SkillaN nurkkakaapilta lääkitystä, ettet petiin joudu tuon vetoisen "keikan" jäljiltä. Kahden viikon päästä sitten osaat pukeutua viisaammin, vai mitä.
Olen takavuosina itsekin ollut noissa hommissa ja muistan kyllä sen olleen aika voimille käyvä urakka. Tosin silloin vielä oli kaksi äänestyspäivää ja se jälkimmäinen meni puolille öin, ennenkuin äänet oli saatu lasketuksi. Varsinkin kunnallisvaaleissa. Kyllä sitä oli aika "naatti" töissä seuraavana päivänä.
Kiitos kahvista, maistui, kuten aina!Vaalipäivä oli loistava, katsella äänestäjien virtaa joka kävi uurnalla. Äänten laskenta aina jännittävää, laskenta täsmäsi prikulleen heti eka laskennassa suuresta äänimäärästä huolimatta.
Kaffeta joimme ja rommikakkua maistelimme. Asiat menevät niin kuin ovat mennäkseen. Toin rommikakun pirttiinkin joten nauttikaa, please! my.mm.eli kirjoitti:
Kiitos kahvista, maistui, kuten aina!ja nyt tuollaisen kahleen jalkaasi otit,( no älä mitään katteellisena vain puhun,ottaisin höpsö minäkin.
Olis se niin soma,kun esittelisin, että nyt lähden jonnekin ja toinen siinä, että mikäs siinä ja jo nenän asennosta näkis,,,et mihinkään lähde:))D
Voi olla,että paljosta jäät paitsi, mutta ei kai yhdelle ihmiselle kaikki onni ja ilo ole tarkoitettu,,,tyydy vain nyt osaasi;))
Näissä vaaleissa ääntenlasku sujui nopsaan, olin jo 20,30 valvojaispaikassa.
Olisiko ollut näppärät vaalivirkailijat.
Kiittelen tässä rommikakusta, kun vain muistaisin ketä kiitän, olikos vichy joku,anteeksi tämä dementia,käy useimmin,että nimi jää mieleen.
Kivahan oli seurata äänestämässä käyneitä, jos olisi ollut vielä lämmin.
Sormet sinisinä viivoja vetelin,väliin valutin kuumaa vettä kraanasta ja sain sormissa veren kiertämään.
Vahingosta viisastun, ensi kerralla villahousuista lähtien kaikki vaateet niskaan.
Huomisen aamun toivossa, asettaudun kohta levolle.SkillaN kirjoitti:
ja nyt tuollaisen kahleen jalkaasi otit,( no älä mitään katteellisena vain puhun,ottaisin höpsö minäkin.
Olis se niin soma,kun esittelisin, että nyt lähden jonnekin ja toinen siinä, että mikäs siinä ja jo nenän asennosta näkis,,,et mihinkään lähde:))D
Voi olla,että paljosta jäät paitsi, mutta ei kai yhdelle ihmiselle kaikki onni ja ilo ole tarkoitettu,,,tyydy vain nyt osaasi;))
Näissä vaaleissa ääntenlasku sujui nopsaan, olin jo 20,30 valvojaispaikassa.
Olisiko ollut näppärät vaalivirkailijat.
Kiittelen tässä rommikakusta, kun vain muistaisin ketä kiitän, olikos vichy joku,anteeksi tämä dementia,käy useimmin,että nimi jää mieleen.
Kivahan oli seurata äänestämässä käyneitä, jos olisi ollut vielä lämmin.
Sormet sinisinä viivoja vetelin,väliin valutin kuumaa vettä kraanasta ja sain sormissa veren kiertämään.
Vahingosta viisastun, ensi kerralla villahousuista lähtien kaikki vaateet niskaan.
Huomisen aamun toivossa, asettaudun kohta levolle.Tulin aamukahville piipahtamaan.
Lähden tänään"harrastamaan"...
Pakko alkaa tekemään jotain,muuten laiskistuu aivan,
eikä kohta viitsi tehdä mitään;)
heippa!!!!
taas, tänään pakkasta reippaasti,todellinen talvi viimeinkin.
Kirjoittajat ovat unohtaneet pirtin antimet kovin on hiljainen aamu ollut,vai onko pakkanen todella puraissut.
Minäpä laitan puita takkaan ja keitän tuoreet kahvit, josko tuoksu houkuttelisi pirtissä käymään.
Tämä pirtin tarjoilu kun on niin terveydelle sopivaa, ei lihota ei närästä ja runsaastikin voi nautiskella.
Minun olisi pitänyt uskoa My.mm.eliä ja käydä tuolla nurkkakaapilla,tuntuu vähän flunssaiselta olo,auttaisiko jos tuonne pakkaseen lähtisi.
Eihän suomalainen pakkasta pelkää, vaatetta paljon päälle ja loput kainaloon, täällä sellainen sanonta.
Aurinkoinen päivä kumminkin tulossa ja se antaa uskon kevään tuloon, eipä aikaakaan,kun "räystäät
tippuvat"
Toivottelen onnellista päivää ,,,,Hennecy-konjakkia pullon. Ota siitä kahvin kanssa kunnon moukku, niin kyllä se siitä lähtee. Mutta muista ottaa oikein päin, ensin kahvi ja sitten vasta konjakki. Hennecy on niin hyvää konjakkia, että eihän sen makua saa huuhdella kahvilla pois. Manneheimikin suuttui, kun sakemanni otti aina ensin konjakin ja sitten vasta kahvin, vaikka hän käski adjutannttinsa tuoda aina parempaa ja parempaa konjakkia, eikä se auttanut, silloin Mannerheim suuttui ja sanoi, että tä'män parempaa minulla ei ole, pitääkö sen maku huuhtoa aina pois suusta.
- satusäde1
ylikypsa kirjoitti:
Hennecy-konjakkia pullon. Ota siitä kahvin kanssa kunnon moukku, niin kyllä se siitä lähtee. Mutta muista ottaa oikein päin, ensin kahvi ja sitten vasta konjakki. Hennecy on niin hyvää konjakkia, että eihän sen makua saa huuhdella kahvilla pois. Manneheimikin suuttui, kun sakemanni otti aina ensin konjakin ja sitten vasta kahvin, vaikka hän käski adjutannttinsa tuoda aina parempaa ja parempaa konjakkia, eikä se auttanut, silloin Mannerheim suuttui ja sanoi, että tä'män parempaa minulla ei ole, pitääkö sen maku huuhtoa aina pois suusta.
paikka on minullakin, eilen istuin ilman tukea jo 15 minuuttia, hyvä minä!
Taas toiste uutta kerron! satusäde1 kirjoitti:
paikka on minullakin, eilen istuin ilman tukea jo 15 minuuttia, hyvä minä!
Taas toiste uutta kerron!enempää,onnittelen lämpimästi, pienestä se yleensä alkaa.
Yritystä ja onnistumista,lujaa uskoa,toivoa tulevaan, se on onnistumisen tae.
Takaiskutkaan ei saa lannistaa,kaikkea hyvää eteenpäin."peukut pystyssä"
juhlijat tervetuoa.
Takassa tuli loimuaa,
se mielen lämmöllä täyttää.
On helppo yhtyä laulamaan,
Onnea päivänsankareille toivomaan.
Nyt juhlijat Señora ja muori67,
onnea,onnea teille vaan.
Minäkin yhdyn ja laulaa saan,
nyt laulun kauniin virittää.
Tämä pienoinen laulu teille,
tänä päivänä onnea soi
ja vuodelle sivutulle
eri lailla se sointua voi.
Tämän pienoisen laulun
minä myös teitä onnittelen,
aina aurigon mailla,
huolia vailla te kuljette eellehen.
(lainaus syntymäpäivälaulusta)
Täytekakku ja kuohuviini odottaa juhlijoita,kaunis ruusukimmppu pöydällä,tunnelma lämmin ja kotoinen.
Pakkasta yli 20 astetta,tuntuu talvelta.
Raattoisaa päivää juhlijoille ja juhlittaville.- saara.dma
Minäkö tänne nyt ensimmäisenä tupsahdin sisään. No autan Skillania tarjoilussa ja keitän lisää kahvia kun tarvitaan.
saara.dma kirjoitti:
Minäkö tänne nyt ensimmäisenä tupsahdin sisään. No autan Skillania tarjoilussa ja keitän lisää kahvia kun tarvitaan.
kiitän kauniisti ja niiaan nätisti.
Olen NIIN otettu,sananaton olen.
Kiios ystävät
Lämmöllä muori nyt 68.- *satu
muori67 kirjoitti:
Kiios ystävät
Lämmöllä muori nyt 68.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Onhan se nyt aivan suotta,
että noin nuorena
täyttää 68 vuotta!*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
{Säkeet lainattu saamastani onnittelukimpun kortista!)
Ja säkeet soveltuvat varmaan myös Señoora Lyylille ja hänen (oliko se nyt) kuudeksalletoista vuodelleen! ***Onnea !***
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ - Katleija
muori67 kirjoitti:
Kiios ystävät
Lämmöllä muori nyt 68.Niinkuin poimit mansikoita,
poimi onnen pipanoita!
Niitä kun nuoleksit kielellä,
pysyt onnellisella mielellä.
(elina karjalainen)
Onnea muorille Katleijalta! Katleija kirjoitti:
Niinkuin poimit mansikoita,
poimi onnen pipanoita!
Niitä kun nuoleksit kielellä,
pysyt onnellisella mielellä.
(elina karjalainen)
Onnea muorille Katleijalta!Kiitos Katleija.
Täällä ON kylmää hhrrrrr- pullaulla
aina on kiva tulla mukavaan seuraan ja Onnea vielä Molemmille Päivänsankareille!
Olenkin kovin makean perään ,vaikka painoa on tullut joulunjälkeen n3kg , Helpolla se tulee mutta millä saisi pois --tietääkö kukaan keinoa.
Kävelen joka päivä siinä 4km ja sitä en ainakaan voi lisätä . muori67 kirjoitti:
Kiitos Katleija.
Täällä ON kylmää hhrrrrrTässä tulee kulta pieni onnittelusuukot. Alat tulla parhaaseen naisen ikään, Otetaanko kaikki siitä pullosta muorin kunniaksi, mutta ei kaikkea.
pullaulla kirjoitti:
aina on kiva tulla mukavaan seuraan ja Onnea vielä Molemmille Päivänsankareille!
Olenkin kovin makean perään ,vaikka painoa on tullut joulunjälkeen n3kg , Helpolla se tulee mutta millä saisi pois --tietääkö kukaan keinoa.
Kävelen joka päivä siinä 4km ja sitä en ainakaan voi lisätä .tuossa painon nousussa sulla kohtalotovereita.
Hienoa, sinä kumminkin kävelet, no mitä noista kiloista,jos ei terveydelle rasite.
Minulle hyvin rakas ystävä sanoi,,,tukätäänkö sinusta enemmän jos olet kymmenen kiloa kevyempi,,,mietin ja piti sanoa, ei varmaan,,se siitä.
Ihmisen luonne kai on se, mikä jotakin merkkaa,,,luulisin/toivoisin!!!!- Hintriika
muori67 kirjoitti:
Kiios ystävät
Lämmöllä muori nyt 68.Voi kun meidän muori
on vielä ihan nuori!
Kas, hihitellen aina
- ei vain lauantaina -
hän ilahduttaa muita
ja saa myös toisten suita
hän hymyyn kaareutumaan,
siks lausun tähän sumaan:
Nyt onneks olkoon muori,
Sinä nainen ikinuori! - merimona1
Hintriika kirjoitti:
Voi kun meidän muori
on vielä ihan nuori!
Kas, hihitellen aina
- ei vain lauantaina -
hän ilahduttaa muita
hän hymyyn kaareutumaan,
Nyt onneks olkoon muori,
Sinä nainen ikinuori!kaikkia, joilla on synttärit, vaikka en ole aivan tarkkaan perillä, että kuinka monta palstojen päivänsankaria nyt oikein on.
Kaikille kukkuramitoin onnea joka tapauksessa!
Onko se merkkipäivä siis tänään, vai oliko eilen ja onhan lyyli sama kuin senjoora lyyli ("ilman huiskuakin?")Tuolla ylempänä Ruuneperi taisi onnitella paljasta lyyliä.
Pitäisi lukea kaikki ketjut ja kirjoitukset, mutta jotenkin jää väliin.
Hyvä kuitenkin kun tulin kahville, vaikka ulkona on sellainen pakkanen, mikä sai minutkin vetämään myssyn korvilleni. Yleensä en pidä talvellakaan mitään päässäni. On nimittäin tukkaa vaikka muille jakaa. Hintriika kirjoitti:
Voi kun meidän muori
on vielä ihan nuori!
Kas, hihitellen aina
- ei vain lauantaina -
hän ilahduttaa muita
hän hymyyn kaareutumaan,
Nyt onneks olkoon muori,
Sinä nainen ikinuori!En yleensä reagoi näihin "väli"vuosiin
Kiitä kuitenkin KAIKKIA,onnittelijoita.
Sñora Lyylille niitä kannattaa todella laittaa.
Mahtaako meikä likka päästä tuohon ikään;)))- Simpatti
muori67 kirjoitti:
En yleensä reagoi näihin "väli"vuosiin
Kiitä kuitenkin KAIKKIA,onnittelijoita.
Sñora Lyylille niitä kannattaa todella laittaa.
Mahtaako meikä likka päästä tuohon ikään;)))Oikeita onnen pipanoita,
kimpun kukkia ihania,
haluan Teille nyt ojentaa,
päiväänne näillä juhlistaa.
Onnea on omistaa ystävät hyvät,
joiden sanoista kumpuaa tunteet syvät.
Samaan tahtiin nyt jatkakaa,
niin iloa, riemua palsta tää saa!
Sylin täydeltä onnea!!!!
Rutistuksin:
Simpatti
(Ps. Elämäni ensimmäinen onnitteluruno....) Simpatti kirjoitti:
Oikeita onnen pipanoita,
kimpun kukkia ihania,
haluan Teille nyt ojentaa,
päiväänne näillä juhlistaa.
Onnea on omistaa ystävät hyvät,
joiden sanoista kumpuaa tunteet syvät.
Samaan tahtiin nyt jatkakaa,
niin iloa, riemua palsta tää saa!
Sylin täydeltä onnea!!!!
Rutistuksin:
Simpatti
(Ps. Elämäni ensimmäinen onnitteluruno....)Simpatti.
Se meni suoraan "syvämmeen"
Kyllä olette kaikki ihania ystäviä.- my.mm.eli
Tuplajuhlat menossa! Ja meinasi minulta ihan mennä ohi, kyllä nyt nolottaa näin myöhässä onnittelemaan tulla!
Ja juur kun tarviis kunnon värssyy
runoratsuin senkö pärskyy.
Ei sanasammon pohjal mittää
toisten värssyi käyttee pittää.
Iloinen ja reipas mieli
vuosista ei mitään kieli.
Mainiota tähän asti.
Onnea myös jatkuvasti!
Elon tietä sileää,
paljon elon päiviä,
ei yhtään mieltä ikävää,
eikä surun häiviä.
Tälläisin toivotuksin
ja virtuaalisin halauksin
maljani onneksenne kohotan.
Eläköön, eläköön, eläköön señora lyyli!
Eläköön, eläköön, eläköön muori67 - Hintriika
Hintriika kirjoitti:
Voi kun meidän muori
on vielä ihan nuori!
Kas, hihitellen aina
- ei vain lauantaina -
hän ilahduttaa muita
hän hymyyn kaareutumaan,
Nyt onneks olkoon muori,
Sinä nainen ikinuori!Parhaimmat onnen toivotukset myös Señora lyylille. Teitä sankareita on nyt niin paljon, että ihan tässä sekaisin menee. Laskutaito taitaa olla huono...
- Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
Tuplajuhlat menossa! Ja meinasi minulta ihan mennä ohi, kyllä nyt nolottaa näin myöhässä onnittelemaan tulla!
Iloinen ja reipas mieli
Mainiota tähän asti.
Onnea myös jatkuvasti!
Elon tietä sileää,
paljon elon päiviä,
ei yhtään mieltä ikävää,
eikä surun häiviä.
Tälläisin toivotuksin
Eläköön, eläköön, eläköön muori67Tapani mukaan olen taaskin muöhässä, mutta mikäs minä sille voin kun me hämäläiset ollaan hitaita.
Parhaimmat onniteluni sanon , vaikka vähän myöhässä tulevatkin.
Terv: LOkari1. my.mm.eli kirjoitti:
Iloinen ja reipas mieli
Mainiota tähän asti.
Onnea myös jatkuvasti!
Elon tietä sileää,
paljon elon päiviä,
ei yhtään mieltä ikävää,
eikä surun häiviä.
Tälläisin toivotuksin
Eläköön, eläköön, eläköön muori67Luojani,armias ollos suojani,,,
Niinhän se taas on,pakkasessa on pidetty kiirettä, viima on pureva, ei kovin pitkiksi ajoiksi auta seisahdella.
Kyllä taitaa tuo flunssa vaan pyrkiä, vaikka kuinka yritän taistella vastaan.
Ihmettelin suuresti,kun puolilta päivin äänestämään menin, miten pitkät jonot olivat ja sitten ilemmalla oli sama ryysis ollut.
Se on hyvä merkki, ihmiset haluavat osallistua, käyttää tätä meille annettua oikeutta.
Loan heitto on alkanut ja selviä valheita levitellään,sitten anteeksi pyydellään,miksi pitää kaivaa olemattomia.
Valheita en missään yhteydessä hyväksy,keneltäkään.
Nyt väittelyä kuuntelemaan.Hyvää yötä.Lokari1 kirjoitti:
Tapani mukaan olen taaskin muöhässä, mutta mikäs minä sille voin kun me hämäläiset ollaan hitaita.
Parhaimmat onniteluni sanon , vaikka vähän myöhässä tulevatkin.
Terv: LOkari1.Tulin juuri keittiöstä, jossa siivosin 3 kg sardiineja ja laitoin ne purkkeihin ja uuniin hautumaan. 4 tunnin päästä voikin uunin laittaa pois päältä ja jättää sinne yöksi jälkilämpöön. Huomenna sitten onkin monta purkkia sardiineja pantavaksi kaappiin. Jätän yhden kahvitupalaisille. Pidä SkillaN puolesi! ;-)
Hätäinen kun olen, vastasin tuonne ñ keskusteluun, ennenkuin huomasin että siihen oli jo vastattu. Yksi kokeilun arvoinen ajantappohomma on painaa vasen alt alas ja numeronäppäimistä kirjoittaa joku luku (pienempi kuin 255) ja katsoa mikä merkki tulee, kun Alt:in päästää irti. Esim alt-92 = \ - tuota takakenoa tarvitsee joskus kun on vierasmaalaisella näppäimistöllä. (kannattaa ihmetellä "ASCII koodi") tilde alt-126SkillaN kirjoitti:
Luojani,armias ollos suojani,,,
Niinhän se taas on,pakkasessa on pidetty kiirettä, viima on pureva, ei kovin pitkiksi ajoiksi auta seisahdella.
Kyllä taitaa tuo flunssa vaan pyrkiä, vaikka kuinka yritän taistella vastaan.
Ihmettelin suuresti,kun puolilta päivin äänestämään menin, miten pitkät jonot olivat ja sitten ilemmalla oli sama ryysis ollut.
Se on hyvä merkki, ihmiset haluavat osallistua, käyttää tätä meille annettua oikeutta.
Loan heitto on alkanut ja selviä valheita levitellään,sitten anteeksi pyydellään,miksi pitää kaivaa olemattomia.
Valheita en missään yhteydessä hyväksy,keneltäkään.
Nyt väittelyä kuuntelemaan.Hyvää yötä.viimeiset kiitokset kaikille ystäville.
Olette ihania.
Hyvää yötä.
Muori 68;))- Lokari1
muori67 kirjoitti:
viimeiset kiitokset kaikille ystäville.
Olette ihania.
Hyvää yötä.
Muori 68;))Nyt kun olen käynyt saunassa niin kahvikin olis hyvää.
Näkyy olevan tavanomaisesti termoksessa, ja jotain hyvää löyty kaapistakin.
kiitos kahvista ja muista maukkaista tarjouksista mitä löyty.
Nyt sitten nukkumaan että herään ajaoissa aamulla .
Terv: Lokari1.
juhlittu,mutta ainahan juhlijoita löytyy,tänään Heikki,Henrik ja meillähän pirtissäkin on käynyt kulkuri Heikki,hänelle lämpimät onnittelut.
Pakkanen puristaa,ajatelkaa meitä eläkkeellä olevia, ei ole pakko lähteä mihinkään.
Ikkunasta seuraan minäkin päivän nousua,työhön kiirehtiviä, kouluun ja päiväkoteihin meneviä lapsia, nuoria.
Heidän kaikkien on lähdettävä,säällä kuin säällä, mutta vielä on muistissa omatkin lähtemiset, vuorollaan siis jokainen.
Ehdinpä maistamaan noita sardiineja, niin hyviä, olen itse laittanut pienistä ahvenista samaa, ja maistui nekin hyvältä.
Kysynpä maistuisiko vaarivaarille vielä kalakukko,vai joko on maku muuttunut.
Minulle tuotavat pienet ahvenet menevät aina "kukon"uumeniin,itseasiassa en hyvin edes muista miten nuo purkitetut kalat laitettiin, uunissa ja maustaen, suhteet vain on muistista kaikonneet.
Yhdelle ihmiselle ei viitsi kovin työläitä tehdä.
Tulossa rauhallinen päivä,hoitelen tuota väkisin tuppautuvaa flunssaa ja kyllähän minä sen tainnuttan, itsepäinen kun olen;))
Torstai on toivoa täynnä, mistähän sekin sanonta on alkunsa saanut, mutta ruvetaan odottamaan mitä tapahtuu,päivän jatkoja kaikille,,,- Hintriika
Muistelen, että tuo sanonta juontaa alkunsa ajasta, jolloin torstai oli palkollisten yleinen vapaa, olikohan se nyt koko päivä (vai pelkkä ilta). Varmaan Googlesta löytyisi tarkempi selitys, ken viitsii etsiä.
Meillä mittari lähentelee -26. Onneksi tuuli ei (ainakaan säätiedotuksen mukaan) ole yhtä kova kuin eilen. Vaikka kyllä äänestämään ja kauppaan rohkenin eilenkin. Vähän naamaan se otti, mutta ei minua muutoin palellut. Tuli mieleen entiset ajat, kun kouluun piti mennnä pakkasaamuina näitä samoja katuja lampsien. Silloin tammikuu oli aina hyytävän kylmä.
Mutta aurinko on näyttäytynyt muutamana päivänä ja tuonut rintaan ailahduksen keväästä. Sieltä se tulee, kun malttaa odottaa! Hintriika kirjoitti:
Muistelen, että tuo sanonta juontaa alkunsa ajasta, jolloin torstai oli palkollisten yleinen vapaa, olikohan se nyt koko päivä (vai pelkkä ilta). Varmaan Googlesta löytyisi tarkempi selitys, ken viitsii etsiä.
Meillä mittari lähentelee -26. Onneksi tuuli ei (ainakaan säätiedotuksen mukaan) ole yhtä kova kuin eilen. Vaikka kyllä äänestämään ja kauppaan rohkenin eilenkin. Vähän naamaan se otti, mutta ei minua muutoin palellut. Tuli mieleen entiset ajat, kun kouluun piti mennnä pakkasaamuina näitä samoja katuja lampsien. Silloin tammikuu oli aina hyytävän kylmä.
Mutta aurinko on näyttäytynyt muutamana päivänä ja tuonut rintaan ailahduksen keväästä. Sieltä se tulee, kun malttaa odottaa!Voi kulta Hintriikka, kun toit lapsuuden mieleen, koulunkäynnilläsi. Muistan kuinka kerran palellutin korvani, kun näytin urheeta miestä, enkä laskenut edes karvalakin läppiä alas, kun naapurin lapset oli kiedottu pitkään kaulaliinan, että vain silmät näkyi.
eipä tarvinnut minunkaan kauan pulpetissa istua, kun opettaja huomasi korvanlehteni, ne olivat turoksissa ja valkoiset. sitten hän hellästi hieroi korviani ja se tuntui ihanalta.ylikypsa kirjoitti:
Voi kulta Hintriikka, kun toit lapsuuden mieleen, koulunkäynnilläsi. Muistan kuinka kerran palellutin korvani, kun näytin urheeta miestä, enkä laskenut edes karvalakin läppiä alas, kun naapurin lapset oli kiedottu pitkään kaulaliinan, että vain silmät näkyi.
eipä tarvinnut minunkaan kauan pulpetissa istua, kun opettaja huomasi korvanlehteni, ne olivat turoksissa ja valkoiset. sitten hän hellästi hieroi korviani ja se tuntui ihanalta.Muistanpa minäkin kouluaikaan.
Hierotttiin lumella poskia,kun ne oli valkoisena.
Sitä ei kuulema saa tehdä.
Ädin kanssa oli kina villahousuista.
Kun päästiin nurkan taakse,niin pässinpökkimät laukkuun;)- Anu.1
muori67 kirjoitti:
Muistanpa minäkin kouluaikaan.
Kun päästiin nurkan taakse,niin pässinpökkimät laukkuun;)Aurinkoista päivää tänne pirtin lämpimään,
vähäsen pakkanen nipisteli poskipäitä, mutta tulihan luonnollinen punaposki.
Kouluajoista näytte muistelevan, minullakin niitä jokunen on vaikka ei aina kovin mieluisia olleet silloin,nyt jälkeenpäin vain naurattaa.
Meillä oli suksilatu tehty joen yli, että matka vähän lyhenisi, mutta kevätjäiden aikaan rantajäät nousivat melkein pystyyn.
Yhtenä aamuna taas lasketeltiin joenjäälle, ja siinähän minä sitten olin jäänalla, että sauvat ja olkapäät vain näkyivät, onneksi kaverit hälyttivät apua.
Oli se varmaan hyvä näky siinä räpiköidessä,
kun muutenkin olin pieni kasvultani, olin siinä
9 vuoden, tulihan sitä apua sitten, ettei sen pahemmin käynyt.
Hyvää päivän jatkoa kaikille, nyt lähden käymään silmälääkärillä, toivottavasti ei sinne palellu, on aika kova viima. Mihinkäs se maku muuttuisi. Kaikki lapsuuden herkut ovat edelleen herkkuja, uusia vaan on tullut lisää - pikkupoikana kukaan ei tarjonnut minulle esim rasvassa keitettyjä simpukoita.
Muutaman kerran olen tuonut tänne ruisleipäainesta Suomesta ja laittanut sisälle milloin sardiinia, milloin poceroneja (melkein kuin silakat).
Hyvää iltapäivää kaikille. Teillä taitaa siellä pirtin nurkat paukkua. Täällä Välimeren rannalla on 15 C, mutta kostea viima tekee viileän vaikutuksen.vaarivaari kirjoitti:
Mihinkäs se maku muuttuisi. Kaikki lapsuuden herkut ovat edelleen herkkuja, uusia vaan on tullut lisää - pikkupoikana kukaan ei tarjonnut minulle esim rasvassa keitettyjä simpukoita.
Muutaman kerran olen tuonut tänne ruisleipäainesta Suomesta ja laittanut sisälle milloin sardiinia, milloin poceroneja (melkein kuin silakat).
Hyvää iltapäivää kaikille. Teillä taitaa siellä pirtin nurkat paukkua. Täällä Välimeren rannalla on 15 C, mutta kostea viima tekee viileän vaikutuksen.Uzma on hävinnyt??
En ole huomannut häntä palstoilla.
Tulehan kertomaan kuulumisia;)muori67 kirjoitti:
Muistanpa minäkin kouluaikaan.
Kun päästiin nurkan taakse,niin pässinpökkimät laukkuun;)Niinhän sitä tytöt.
muori67 kirjoitti:
Uzma on hävinnyt??
En ole huomannut häntä palstoilla.
Tulehan kertomaan kuulumisia;)hikinen päivä;))
Radiossa"komensivat" sulattamaan pakasteen,ja minähän kilttinä;)tyttönä tottelin.
Lisäksi naapurin mies tuli auttamaan,kun sahasimme yhden hyllyn siitä alta pois,uhhuhh.Sain kaapin alemmaksi.Kaappi piti tietenkin ensin vetää ulos ja painoi kun synti;)vaikka oli tyhjä.
Nyt on parempi.- Heikki
muori67 kirjoitti:
hikinen päivä;))
Radiossa"komensivat" sulattamaan pakasteen,ja minähän kilttinä;)tyttönä tottelin.
Lisäksi naapurin mies tuli auttamaan,kun sahasimme yhden hyllyn siitä alta pois,uhhuhh.Sain kaapin alemmaksi.Kaappi piti tietenkin ensin vetää ulos ja painoi kun synti;)vaikka oli tyhjä.
Nyt on parempi.kävin numero 9 kirjaamasa ja kahvit tulin samalla juomaan!
Kiitos onnitteluista! - merimona1
Heikki kirjoitti:
kävin numero 9 kirjaamasa ja kahvit tulin samalla juomaan!
Kiitos onnitteluista!kyllä pikkuisen liian kylmältä menä edes ulos, mutta kävin minäkin äänestämässä ja samalla muillakin asioilla.
Kun nyt näyttää olevan käytäntö ja jopa suotavaa, että kerrotaan ketä, tai oikeastaan kumpaa äänesti, niin minä kirjoitin äänestyslappuuni pienemmän numeron kuin sinä.
Jos demareiehdokas olisi ollut Paavo Lipponen, niin olisin voinuyt äänestää häntä. Eihän demareissa mitään vikaa ole, siis puolueessa - päinvastoin.
Nyt en vaan halua kertoa mikä sai minut kääntämään takkiani ja päättämään, että Tarja Halosta en äänestä.
Henkilövaalihan tämä onkin, sillä sama se oikeastaan kuka on presidenttinä maassamme, vaikka ei olisi kukaan. Heikki kirjoitti:
kävin numero 9 kirjaamasa ja kahvit tulin samalla juomaan!
Kiitos onnitteluista!että Heikkikin pirtimme viestejä lukee,vaikka kulkurina kuljeskelee,,sanasi lämmittivät.
Kaikkea hyvää elämääsi ja oloosi,,ehkä pian taas
pistäydyt.
Pakkanen on paukkunut kovana ja kyllä kaikilla on kiire ulkona liikkuissa,ei juttelevia kovinkaan paljon näe.
Ihmettelen, että postissa jonot kumminkin äänestäjistä syntyvät ja vaalituvissa kahvit maistuu.No tämä on nyt tätä aikaa.
Asiallisilta vaikuttaa ehdokkaiden kohtaaminen.
Tänne Itä-Suomeen 30 astetta lupailtiin, varmasti sisällä olo päivä huominenkin,mutta hyväpä on olla, lämmintä on ja ruokaa kaapissa.
Muori tuolla jossain sulatteli pakastintaan, se olisi hyvä projekti huomiseksi minullakin.
Virkkasin ponzon tyttärelle ja nyt pakkanen antoi aiheen lapasten neulomiseen, nehän ovat nyt kovasti pop.
Käsityön teko on kivempaa, kun on kohde kelle tehdä ja sukuni on niin kyllästetty neuleilla,että en tiedä mistä kohteen töilleni löytäisin.Tarpeetonta en raaski tehdä, langat ovat kovin kalliita.
Minulla jännät paikat tyttärentytär hakemassa uutta jäsentä perheeseen,ehkä huomenna olen yhtä vauvaa rikkaampi iso-mummi.
Rauhaisaa yötä kaikille.- fiiuliN
merimona1 kirjoitti:
kyllä pikkuisen liian kylmältä menä edes ulos, mutta kävin minäkin äänestämässä ja samalla muillakin asioilla.
Kun nyt näyttää olevan käytäntö ja jopa suotavaa, että kerrotaan ketä, tai oikeastaan kumpaa äänesti, niin minä kirjoitin äänestyslappuuni pienemmän numeron kuin sinä.
Jos demareiehdokas olisi ollut Paavo Lipponen, niin olisin voinuyt äänestää häntä. Eihän demareissa mitään vikaa ole, siis puolueessa - päinvastoin.
Nyt en vaan halua kertoa mikä sai minut kääntämään takkiani ja päättämään, että Tarja Halosta en äänestä.
Henkilövaalihan tämä onkin, sillä sama se oikeastaan kuka on presidenttinä maassamme, vaikka ei olisi kukaan.Jos ehdottaisin yhteistä maljaa, vaikka samoilla linjoilla emme taida porskutellakaan?
- merimona1
fiiuliN kirjoitti:
Jos ehdottaisin yhteistä maljaa, vaikka samoilla linjoilla emme taida porskutellakaan?
mielelläni maljan.
Otetaan terveydeksi, onneksi, ja varmaan vaalien kunniaksikin, sekä sovun ja harmonian kunniaksi.
Tämä kaapista löytämämme juoma on laatuainetta.
Mistähän tuo Skillan on tämän hankkinut?
Siispä - otetaanhan! SkillaN kirjoitti:
että Heikkikin pirtimme viestejä lukee,vaikka kulkurina kuljeskelee,,sanasi lämmittivät.
Kaikkea hyvää elämääsi ja oloosi,,ehkä pian taas
pistäydyt.
Pakkanen on paukkunut kovana ja kyllä kaikilla on kiire ulkona liikkuissa,ei juttelevia kovinkaan paljon näe.
Ihmettelen, että postissa jonot kumminkin äänestäjistä syntyvät ja vaalituvissa kahvit maistuu.No tämä on nyt tätä aikaa.
Asiallisilta vaikuttaa ehdokkaiden kohtaaminen.
Tänne Itä-Suomeen 30 astetta lupailtiin, varmasti sisällä olo päivä huominenkin,mutta hyväpä on olla, lämmintä on ja ruokaa kaapissa.
Muori tuolla jossain sulatteli pakastintaan, se olisi hyvä projekti huomiseksi minullakin.
Virkkasin ponzon tyttärelle ja nyt pakkanen antoi aiheen lapasten neulomiseen, nehän ovat nyt kovasti pop.
Käsityön teko on kivempaa, kun on kohde kelle tehdä ja sukuni on niin kyllästetty neuleilla,että en tiedä mistä kohteen töilleni löytäisin.Tarpeetonta en raaski tehdä, langat ovat kovin kalliita.
Minulla jännät paikat tyttärentytär hakemassa uutta jäsentä perheeseen,ehkä huomenna olen yhtä vauvaa rikkaampi iso-mummi.
Rauhaisaa yötä kaikille.Isomummi.Minä en taida päästä ollenkaan isomummiksi
Nuo meidän jälkipolvi on niin #pihijä"
Nyt kun käyn siellä nypläämässä olisi niin kiva tehdä sellaisia nyplättyjä kaula "krumeluureja"
Lisää tuollaisia "Heikkejä"tänne.
Nyt luistelua suraamman.
Hyvää yötä.
Muori68
Eiköhän skillaN avata taas uusi kahvipirtti. tänne hännille alkaa olla jo niin pitkä matka taas, että paleltuu välille, kun alkoi nämä pakkaset.
Voin tulla kimppaan ja tuon taas puita ja pusuja, että taretaan. Puut lämmittää takkaa ja pusut....Kyllä tuo ylikypsa on sitten huomaavainen.
Ihan sydän taas heitti ylimääräisen VOLTIN ;))
Olisi todella hyvä muuttaa,ilmakin kivan raikasta.muori67 kirjoitti:
Kyllä tuo ylikypsa on sitten huomaavainen.
Ihan sydän taas heitti ylimääräisen VOLTIN ;))
Olisi todella hyvä muuttaa,ilmakin kivan raikasta.tämä on niin suosittu tämä kahvipirtti, että pakko on välillä muuttaa, tämäkin avattiin vasta 13 päivä ja perjantai ja nyt saa kelata ittensä väsyksiin ennen kuin pääsee palstan looppuun. Kiitos SkillaN:in.
Mutta ei tätä oikein muut voi avata, kuin nimikko nicki.
Aurinkoista päivää vaan kaikille ja mennään joukolla avajaiskahville, kunhan SkillaN ehtii avaamaan, talkooporukkaa kyllä löytyy.- Hintriika
ylikypsa kirjoitti:
tämä on niin suosittu tämä kahvipirtti, että pakko on välillä muuttaa, tämäkin avattiin vasta 13 päivä ja perjantai ja nyt saa kelata ittensä väsyksiin ennen kuin pääsee palstan looppuun. Kiitos SkillaN:in.
Mutta ei tätä oikein muut voi avata, kuin nimikko nicki.
Aurinkoista päivää vaan kaikille ja mennään joukolla avajaiskahville, kunhan SkillaN ehtii avaamaan, talkooporukkaa kyllä löytyy.Kyllähän Sinä, ylikypsä, nopeammankin konstin tiedät, mutta nyt koketeeraat vain. Haluat naisille niitä pusuja jakaa joka välissä.
Ctrl End on sellainen pikahissi, ettei paljon tarvitse itseään rasittaa! Tuo oikean reunan vierityspalkki on vähän kuin potkulauta, että siinä saa pakostakin enemmän liikuntaa... puhumattakaan, jos hiirellä rullaa koko matkan.
Vaikka mikä minä olen puuttumaan näihin pusuasioihin... Hintriika kirjoitti:
Kyllähän Sinä, ylikypsä, nopeammankin konstin tiedät, mutta nyt koketeeraat vain. Haluat naisille niitä pusuja jakaa joka välissä.
Ctrl End on sellainen pikahissi, ettei paljon tarvitse itseään rasittaa! Tuo oikean reunan vierityspalkki on vähän kuin potkulauta, että siinä saa pakostakin enemmän liikuntaa... puhumattakaan, jos hiirellä rullaa koko matkan.
Vaikka mikä minä olen puuttumaan näihin pusuasioihin...Luulin sotä viereistä palkia rollaattoriksi, siksi olen opetellut sitä käyttämään, kun ei koskaan tiedä. "Hissi" liian nopea.
- Katleija
Hintriika kirjoitti:
Kyllähän Sinä, ylikypsä, nopeammankin konstin tiedät, mutta nyt koketeeraat vain. Haluat naisille niitä pusuja jakaa joka välissä.
Vaikka mikä minä olen puuttumaan näihin pusuasioihin...Kiitos pikahissivinkistä. Tahtoi aina tuopalkki irrota nuolesta.
- Katleija
Hintriika kirjoitti:
Vaikka mikä minä olen puuttumaan näihin pusuasioihin...Niin ja control home pääsee alkuun näköään.
- *satu
ylikypsa kirjoitti:
Luulin sotä viereistä palkia rollaattoriksi, siksi olen opetellut sitä käyttämään, kun ei koskaan tiedä. "Hissi" liian nopea.
Juuri äsken soitti eräs vanhempi tuttava, jolle kerroin, että muutettuani pari vuotta sitten tähän uuteen asuntoon huomasin senkin hyvän puolen, että myöhemmin (paljon!!!)pääsen rollaattorilla asvaltoitua suht. leveätä kävelytietä uuteen Prismaan ja vielä vähän kauemmaksi isoon kauppakeskukseen, sekä toiseen suuntaan lähelle S-markettiin. Autoja ei siis sillä tiellä. Eli ei hädän päivää! :)
Nyt vain toivon, että vieressä asuva nuoripari saisi toisen lapsen ja muuttaisi kaksiostaan isompaan asuntoon, ja sitten siihen muuttaisi leskimies, *ladon ovi*-tyyppinen, mutta kiltti ja juttelevainen, jonka kanssa yhdessä päät lähekkäin valitsisimme tomaatteja tuossa Prismassa ja tulisimme kotiin laittamaan maistuvaa ruokaa...(Tästä haaveilen iltaisin ennen nukahtamistani.)
-Mistä haaveilet? Kerro! *satu kirjoitti:
Juuri äsken soitti eräs vanhempi tuttava, jolle kerroin, että muutettuani pari vuotta sitten tähän uuteen asuntoon huomasin senkin hyvän puolen, että myöhemmin (paljon!!!)pääsen rollaattorilla asvaltoitua suht. leveätä kävelytietä uuteen Prismaan ja vielä vähän kauemmaksi isoon kauppakeskukseen, sekä toiseen suuntaan lähelle S-markettiin. Autoja ei siis sillä tiellä. Eli ei hädän päivää! :)
Nyt vain toivon, että vieressä asuva nuoripari saisi toisen lapsen ja muuttaisi kaksiostaan isompaan asuntoon, ja sitten siihen muuttaisi leskimies, *ladon ovi*-tyyppinen, mutta kiltti ja juttelevainen, jonka kanssa yhdessä päät lähekkäin valitsisimme tomaatteja tuossa Prismassa ja tulisimme kotiin laittamaan maistuvaa ruokaa...(Tästä haaveilen iltaisin ennen nukahtamistani.)
-Mistä haaveilet? Kerro!En tosin miehestä, vaan ihanasta naisesta. Kuten sadussa ikään. se voisi hyvin olla vaikka Satu todellisuudessa.
Katleija kirjoitti:
Niin ja control home pääsee alkuun näköään.
Page Up ja PageDown on myös hyviä napuloita, onhan näitä. Contr ' nureopuolen miinus, saadaan ajatus, eli repliikkiviiva.
ylikypsa kirjoitti:
Page Up ja PageDown on myös hyviä napuloita, onhan näitä. Contr ' nureopuolen miinus, saadaan ajatus, eli repliikkiviiva.
Conrol tietysti, tässä sekoo jo nppäimissä.
ylikypsa kirjoitti:
Conrol tietysti, tässä sekoo jo nppäimissä.
No nyt sait minut kokeilemaan noitä nappuloita
Teksti rupesi suurenemaan kovasti.
Ei harmainta hajua mitä tein DDDDDD- kaikille näille
ylikypsa kirjoitti:
En tosin miehestä, vaan ihanasta naisesta. Kuten sadussa ikään. se voisi hyvin olla vaikka Satu todellisuudessa.
joten en voi sinua omia.
Mutta kiitos nokkelasta vastauksestasi!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ - my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
No nyt sait minut kokeilemaan noitä nappuloita
Teksti rupesi suurenemaan kovasti.
Ei harmainta hajua mitä tein DDDDDDtäällä ajelen, mutta rullahiirihissillä;))
Siinä se hyvä puoli, että voi itse "säätää nopeutta"
Siis klikkaa hiiren rullalla, (näytölle ilmestyy musta pyörylä jonka sisällä suuntanuolet ylös, alas, oikealle ja vasemmalle) vedä hiirtä hiukan itseesi päin, eli nuoli hiukan alaspäin näytöllä. Mitä kauemmas alas nuolta siirrät, sen kovemmalla vauhdilla mennään ;) Siirtämällä nuolta ylöspäin matkan varrella saat "jarrutuksen aikaan".
Perillä klikkaat uudelleen hiiren rullalla tai ykköspainikkeella, ja siinähän se. Senkun klikkaat normaalisti jutun otsikosta viestin auki.
Takaisin alkuun myös rullaa klikaten, siirrät nuolen hiukan ylöspäin, ja niin mennään toiseen suuntaan, että "hippulat vinkuu" :-DDD
Tai siis voit matkalla pysähtyä minkä viestin kohdalla tahansa, eihän sinne alkuun joka välissä tarvitse mennä.
Ymmärtääköhän tätä minun selostusta kukaan :o
Mahtaisinkohan itsekään ymmärtää, jos homma olisi tuiki tuntematon! No, yrittäisin ainakin :D my.mm.eli kirjoitti:
täällä ajelen, mutta rullahiirihissillä;))
Siinä se hyvä puoli, että voi itse "säätää nopeutta"
Siis klikkaa hiiren rullalla, (näytölle ilmestyy musta pyörylä jonka sisällä suuntanuolet ylös, alas, oikealle ja vasemmalle) vedä hiirtä hiukan itseesi päin, eli nuoli hiukan alaspäin näytöllä. Mitä kauemmas alas nuolta siirrät, sen kovemmalla vauhdilla mennään ;) Siirtämällä nuolta ylöspäin matkan varrella saat "jarrutuksen aikaan".
Perillä klikkaat uudelleen hiiren rullalla tai ykköspainikkeella, ja siinähän se. Senkun klikkaat normaalisti jutun otsikosta viestin auki.
Takaisin alkuun myös rullaa klikaten, siirrät nuolen hiukan ylöspäin, ja niin mennään toiseen suuntaan, että "hippulat vinkuu" :-DDD
Tai siis voit matkalla pysähtyä minkä viestin kohdalla tahansa, eihän sinne alkuun joka välissä tarvitse mennä.
Ymmärtääköhän tätä minun selostusta kukaan :o
Mahtaisinkohan itsekään ymmärtää, jos homma olisi tuiki tuntematon! No, yrittäisin ainakin :D"hokasin"tuon hissi jutun,jo on helppoa.
Kiva kiitos taas opeista;))muori67 kirjoitti:
"hokasin"tuon hissi jutun,jo on helppoa.
Kiva kiitos taas opeista;))ajoin "hissillä ylös ja alas, niin että silmissä vilisi,,,,aina opitaan muori kulta.
- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
ajoin "hissillä ylös ja alas, niin että silmissä vilisi,,,,aina opitaan muori kulta.
Minulla kun pikkuisen näkyi menneen puurot ja vellit sekaisin! Harmittelin jo, että ei pitäisi ryhtyä opettajaksi kun ei ole opettajankoulutusta ;)
Siis täällä palstalla toimii vain ylösalas, ei siis sivuille olekaan nuolia. Ja menee automaattisesti aina ketjun alkuun, kun on klikannut viestin luettavakseen. Joten sieltä pitää aina tulla alaspäin. Silloin, jos etsii jotain tiettyä viestiä, voikin ajella eestaas, hitaasti tai vauhdilla ;)
Oli jossain toisessa saitissa vähän erilainen toiminta. Siitä johtui aikaisemman viestini virheellinen selostus. Vaan olette te välkkyjä oppilaita :D . Virheellisestä opetuksesta huolimatta opitte asian oikein ;) Vau, kymmenen teille!
lirkutellaan , ja ylikypsä niin malttamaton noiden pusujen kanssa.
Ota vaan koppa puita täyteen, ei näin kalliina aikana auta uutta vuokrata enenkuin vuokrasopimus loppuu.
Laitan vielä tuohon takkaan puita lisää, on illalla käyvillä lämmintä.
Huomasin tuolla, että on tuotu pannaria sun muuta ja kai minun on tarjottava konjakit lämmikkeeksi ja uuden ihmisen maailmaan tulon kunniaksi.
Kiitoksia kaikille onnitteluista,vähän niinkuin toisten ansiosta sain minäkin onnen toivotukset.
Taitaa vaan olla vähän halvempaa merkkiä, kuin ylikypsän tuoma, merimonakin hyvän maun erotti, mutta hyvää Napoleonkin.
Laitan vatkatun puolukkapuuron tuohon pöydälle tarjolle, sekin on hyvää välipalaa.
En ole nenääni ulos pistänyt ja reippaasti astelevat ihmiset tuolla ulkona.
Toivottavasti kaikilla on lämmin koti mihin mennä,surkeaa tälläisellä kelillä kylmissä asunnoissa.
Sähkökin meinaa loppua, nyt vähän nuukaillen pitää käyttää.
Jokos siellä etelässä lunta sataa,,,,silloin pakkanen hellittää, olin radiosta kuulevinani.
Sauna-ilta,nyt kuumennan itseni ja ajan tuon kurjan oloni huut,,,,een.
Olen lääkinnyt itseäni ylikypsän ohjein,taitaa kohta tavaksi tulla,,,,tuo lääkitys;-))
Kärvistellään nyt pakkasessa,,,,,minullakin, että selänpesijää kaivataan, voit ottaa sen konjakkipullon mukaan, minulla ei ole kuin Renoota, niin ja kossua tietty. ei vaan hyvä jos huurteinen löytyy. Koivupuita tuon, että lämpiää.
ylikypsa kirjoitti:
minullakin, että selänpesijää kaivataan, voit ottaa sen konjakkipullon mukaan, minulla ei ole kuin Renoota, niin ja kossua tietty. ei vaan hyvä jos huurteinen löytyy. Koivupuita tuon, että lämpiää.
Minä lähden nyt-Mooiii
- my.mm.eli
uuden pellillisen vielä höyryävää pannaria, jos siihen tuoksuun Lokarikin heräisi!
Siitä riittää varmaan yöpalaksikin, näkyy taas olevan pirtin pöytä kukkuroillaan herkkuja!
Jätän tähän vielä yhden kuvankin katseltavaksi.
Sattumalta löysin, ja on minusta sen verran puolueeton "otos", että tuskin saa täällä riitaa aikaan. En oikein keksinyt muuta paikkaa palstalla jonne olisin laittanut ;)
www2.hs.fi/ekortti/lahetakortti.jsp?kortti=1204
Nykyisin kun luen Hesarin netissä, paperilehden tilauksen lopetin vuoden alusta. Sieltä sattui silmiini, ja antoi päivän ensimmäiset naurut :-D- Kirjar ejk.
Lounaalta jäi ihanaa lohilaatikkoa pari annosta ja kasvis-kanakeittoakin....
Lämmittäkää mikrossa myöhäiset kulkijat.
Paistoin 60 korvapuustia mutta hyviä olivat kun loppuivat, huomenna leivotaan lisää.
Älkää palelluttako poskianne pakkasessa. Kirjar ejk. kirjoitti:
Lounaalta jäi ihanaa lohilaatikkoa pari annosta ja kasvis-kanakeittoakin....
Lämmittäkää mikrossa myöhäiset kulkijat.
Paistoin 60 korvapuustia mutta hyviä olivat kun loppuivat, huomenna leivotaan lisää.
Älkää palelluttako poskianne pakkasessa.Kirjar.Lohilaatikkoa oli ihan pakko ottaa vaikka ei enää näin illalla saisi syödä;))
Hyvää oli,mutta mutta....;))
Sauna teki hyvää.Nyt vain "köllötellään"
Muori nyt 68- Lokari1
Ja nyt iltapäivä kahvit kun otan niin pärjäänkin iltaan asti sitten jotain vähän vahvempaa niin tämän päivän syönti onkin ollut/tullut hyvin täyttävä.
Nyt pitää vähän näitä koti hommiakin mennä tekeen.
Terv: Lokari1. - fiiuliN
Lokari1 kirjoitti:
Ja nyt iltapäivä kahvit kun otan niin pärjäänkin iltaan asti sitten jotain vähän vahvempaa niin tämän päivän syönti onkin ollut/tullut hyvin täyttävä.
Nyt pitää vähän näitä koti hommiakin mennä tekeen.
Terv: Lokari1.Minäkin tulin toivottamaan , ensin hyvää yötä, ja senjälkeen kaikkea muutakin hyvää matkallenne.
On hiukan apea olo, mutta eiköhän se tästä. - Lokari1
fiiuliN kirjoitti:
Minäkin tulin toivottamaan , ensin hyvää yötä, ja senjälkeen kaikkea muutakin hyvää matkallenne.
On hiukan apea olo, mutta eiköhän se tästä.Oli mukava sinuakin nähdä kahvi pirtissä.
Otetaan sen kunniaksi toinenkin kuppi kahvia, ja jutellaan.
Vähä myöhä nyt kyllä on muttaonhan täällä mukavan lämmintä ja hyvät valot.
Terv: Lokari1. - K irjar ejk.
muori67 kirjoitti:
Kirjar.Lohilaatikkoa oli ihan pakko ottaa vaikka ei enää näin illalla saisi syödä;))
Hyvää oli,mutta mutta....;))
Sauna teki hyvää.Nyt vain "köllötellään"
Muori nyt 68On ollut merkkipäiväsi. Onnittelen näin jälkijunassa.
Pakkanen puki puut kukkamekkoon ja aurinko punasi kinoksia keskipäivän hetkinä, tammikuussa, kun ensi keraan avasit silmäsi katsomaan valoa....
Loistakoon sama valo tielläsi jokaisena tulevana päivänä. K----i.
Onnea syntymäpäivällesi.
Minulla on ollut kiireiset pari viikkoa, mutta kaikki päivät täynnä sisältöä ja mielekkyyttä.
Löysin sisällöttömiin päiviini merkityksen ja tunnen olevani kymmenen vuotta nuorempi kuin vuoden vaihteessa.
Terveiset pirtin väelle ketään ohittamatta.
Töihin menossa.... K irjar ejk. kirjoitti:
On ollut merkkipäiväsi. Onnittelen näin jälkijunassa.
Pakkanen puki puut kukkamekkoon ja aurinko punasi kinoksia keskipäivän hetkinä, tammikuussa, kun ensi keraan avasit silmäsi katsomaan valoa....
Loistakoon sama valo tielläsi jokaisena tulevana päivänä. K----i.
Onnea syntymäpäivällesi.
Minulla on ollut kiireiset pari viikkoa, mutta kaikki päivät täynnä sisältöä ja mielekkyyttä.
Löysin sisällöttömiin päiviini merkityksen ja tunnen olevani kymmenen vuotta nuorempi kuin vuoden vaihteessa.
Terveiset pirtin väelle ketään ohittamatta.
Töihin menossa....Ihmeellisiä on nämä elontiet.
Hyvää jatkoa Sinulle.Lokari1 kirjoitti:
Oli mukava sinuakin nähdä kahvi pirtissä.
Otetaan sen kunniaksi toinenkin kuppi kahvia, ja jutellaan.
Vähä myöhä nyt kyllä on muttaonhan täällä mukavan lämmintä ja hyvät valot.
Terv: Lokari1.HRRRRR siellä on kyyylllmmääää
Vein äsken roskia pois,enkä tietenkään pukenut paljoa päälleni.-25C.Täälä käy pieni viima.
Tätä talveahan on toivottu,nyt se sitten tuli;))
Raikasta päivää kaikille.
tälläisessä pakkasessa lähtö tulee,näyttää uhkaavalta tuo ketjun viruminen.
Ylikypsä olisi ollut valmis eilen lähtemään,mutta sopimus mikä sopimus, täyteen rahaan, mikä on vuokraa maksettu.
Uusi paikka jo katsastettu ja aina vaan kadun yläpäähän.
Laitan vielä pökköä pesään,onhan lämpimässä mukavampi lähtökahvit hörpätä.
On ollut tällä paikalla juhlimisen aihetta jos jonkunmoista,vuosia lisää saatu,ja uusi elämäkin alkanut.
Herkkuja on tuotu ja syöty,ihan vahvaakin evästä tarjolla ollut, mikä hyvä näin pakkasella.
Lohilaatikosta kalakukkoon ja sardiini säilykkeet tuolta Välimeren maastosta,juustoleivät, ja pannarit,kyllä huolta on pidetty hyvinvoinnistamme.
Pakkasia sulattelin eilen ja löysin porsaan sisäfileen siitä paistoin pihvejä, uusia perunoita,porkkana viipaleita, myös pakkasesta,
itsetehtyjä punajuuri ja kurkku säilykkeitä,sienipikkelsiä,eikös siitä jo koostu maittava ateria,kyllä muutto onnistuu.
Kukaan ei tälläisellä pakkasella ilman vatsan täyttöä saa ulos mennä, veri pitää kohisten kiertää.
No jälkkäri meinas unohtua, no tietysti mansikkarahkaa,kermalla höystettyä, nam,nam,,,minun herkkua.
Moneskohan ketju tämä lienee, mutta monia niitä on ja uutta vain pukkaa.
On se mukava olla tälläinen "kaikenlaisten" viestien ketju missä tavataan ja sydäntä voi purkaa.
Leikkisää jutustelua,asiaa väliin, suruja,iloja,ei pelkää hyvää huomenta mitä kuuluu,vaikka niin joku haluaa ketjun nähdä.
Kyllä mielestäni sama tyyli sopii tänne, mitä toteutamme täällä oikeassa elämässä.
Ei kun jatkoja,ja pakkasta,,,,Ilman sinua SkillaN meidän hengettärenä tämä ei olisikaan näin suosittu, sinä löydät aina asioista sen hyvän puolen, nostan lierikkoani, vaikka se onkin vielä kesäteloillaan.
Vesikelkan lastasin koivupuilla ja sillä kelkalla on sitten hyvä tehdä muuttoa. Nyt kulta en tuo kuin champpanja pullon, kippaillaan siitä. Se on sellainen pullo jossa riittää kaikille vaikka tulisi kävijöitä kuinka paljon, onhan se mielikuvituspullo
Eiköhän muuteta tänään, kun on lauantai. Saunotaan sitten taas sen kunniaksi.- Eskoeinari1
ylikypsa kirjoitti:
Ilman sinua SkillaN meidän hengettärenä tämä ei olisikaan näin suosittu, sinä löydät aina asioista sen hyvän puolen, nostan lierikkoani, vaikka se onkin vielä kesäteloillaan.
Vesikelkan lastasin koivupuilla ja sillä kelkalla on sitten hyvä tehdä muuttoa. Nyt kulta en tuo kuin champpanja pullon, kippaillaan siitä. Se on sellainen pullo jossa riittää kaikille vaikka tulisi kävijöitä kuinka paljon, onhan se mielikuvituspullo
Eiköhän muuteta tänään, kun on lauantai. Saunotaan sitten taas sen kunniaksi.muutossa mukana, kahvit juomme ensin!
- katleijaejk
ylikypsa kirjoitti:
Ilman sinua SkillaN meidän hengettärenä tämä ei olisikaan näin suosittu, sinä löydät aina asioista sen hyvän puolen, nostan lierikkoani, vaikka se onkin vielä kesäteloillaan.
Eiköhän muuteta tänään, kun on lauantai. Saunotaan sitten taas sen kunniaksi.Hei ylikypsä. Nyt yksi asia sinulta unohtui, se selän pesijä. Et muistanut sitä mainita.
- Anu.1
Nyt tulin hyvästit jättämään tälle pirtille, ja ei ole väliksikään jos santpauliat kuolevat, tuskin on niitä ehditty hoitelemaan, niin kiirettä on pitänyt.Ovat toiset jo niin nuutuseen näkösiä.
Kova pakkanenkin sattui juuri muuton ajaksi, että siinä kukat viimeistään paleltuisivat, ja eihän sillä niin väliä olekkaan. Se vain aijoin ilahduttaa pirtin väkeä, mutta samapa tuo.
Nyt en kuitenkaan ole tuomassa kukkasia, vaan ehkä jonkun lauseen vain aijon jättää tälle vanhalle kahvipirtille.
Armas päivä paistaa, kohta lämpimäks jo muuttuu sää, hanki loisteessa hohtaa, sulain kiteet kimmeltää.
Ystävät hymyillen kuljeksii, iloiten kevään odotuksessa.Hongat, kuuset huminallaan teitä täällä tervehtii.
Hopsis jalat, väsymystä tunnetteko? Pirttihin
kohta päästään, siellä kystä kaikille Skillan emäntä järjestää.
Aina muistan riemuin kahvipirtin pienoisen, siel oli meitä ystävää monta iloitsemassa toisistaan.
Monta muuttoa on nähnyt kahvipirtti pienoinen,
Vaan aina iloisella mielel, pystyyn olemme saaneet sen.
Kaikki siis joukolla mukaan uutta pirttiä laittamaan, siel ei väsymystä tunne kukaan,
riemumiellä muuttamaan.
Mä istun ikkunan luona, mä katson ja kuuntelen.
Ja kun uusi pirtti on valmis, siksi yhdyn lauluhun.
Onnea sinne uudelle pirtille, täältä vanhasta.
Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2084633- 1882596
- 671522
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961210Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1071130- 1251129
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91092- 711071
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1341040- 109989