Luettavaa & mietittävää

rantahylje

27

1251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei taida miniäparka tajuta, että jonain kauniina päivänä hänkin voi joutua elämään pelkällä minimieläkkeellä. varsinkin jos meinaa kauan kotona lapsia hoitaa. siinä hommassa kun ei valitettavasti eläkettä kerry.
      mitähän mahtaa rouva sit miettiä, kun oma "miniä" häpee (jos sellainen nyt tulee), kun ei mummolla oo varaa ostaa uusia vaatteita. tosin tää uus mummo varmaan menis kyllä sinne sossun luukulle.
      puhumattakaan siitä, että oma poika ei saa auttaa äitiään rahallisesti, jos on vähänkin mahdollista.
      kyllä siinä sit on "mummolla" ihmettelemisen aihetta.

valitettavasti tään nykyisen mummon poika on vissiin aika pahasti tossun alla, kun ei saa eukolleen pantua "luuta kurkkuun".
      sanois suoraan, että itsekäs akka pitäis vaan suuren tur....sa kiinni.

täytyy vaan ihmetellä toisten ihmisten empatian puutetta???

• rantahylje

ole ainoa, joka ajattelen samalla tavalla. Vaikka olisi vähän rahaa, niin olisi ylpeä, jos mies auttaisi äitiään. Kertoohan se osaltaan arvomaailmasta. Välillä vain tuntuu pahalta, kun huomaa, kuinka rahanahneeksi suomalaiset ovat muuttuneet.

• jpntar

Tuskin meistä kukaan pystyy ennustamaan tulevaa...sitä, kuinka meidänkin asiamme voivat mennä huonoon jamaan. Ja, sosiaalitsto voi kyllä antaa apua mutta..Monelle se on iso kynnys.
      Onko nykyään enää empatiaa..lähimmäisen rakkautta..? Yhteiskunta jo asettaa monenmoisia paineita jokaiselle muutenkin. Siitä huolimatta hätää kärsiviä on paljon..:((((..

• ...oinasongg

kyllä se ilmiselvästi karvaisen otuksen kirjoitta-
        ma provo. Asiat oikein kokeneen eläkeläisen ei
        yksinään tarvitse juosta luukulla vaan tukitoimet
        määritellään jo eläkettä laskettaessa.

Ps. Pidän paljonkin lumitöistä, mutta siihen ei
        vuosiin ole pieniä poikkeuksia lukuunottamatta
        ollut mahdollisuutta.

;D

• vedätetään
        ...oinasongg kirjoitti:

ollut mahdollisuutta.

;D

Olen samaa mieltä, provo tuo on ja joku aina uskoo. Mieti nyt, ei noin idioottii miniää ole.
        Jos olis niin kyllä täytyisi olla hyvä sängyssä, että toi mies sitä sietäisi.

• jpntar
        ...oinasongg kirjoitti:

ollut mahdollisuutta.

;D

..Sääli oli varmaan se ensimmäinen ja suurin tunne...kyllähän mummun eläke on jo laskettu...Miniällä tässä olisi tuon mukaan ongelmia eniten..

Osui, ja upposi..! Siis lumityöt..:)
        Mukavaa vkl ..Pitää mennä jatkamaan..

• (.)Y(.)

Kyseinen kirjoitus oli vain provo?..
      Muuten on miniällä, ihmisyys pahasti hukkateillä.. :(

• rantahylje

Huh, onneksi. Sen verran pahaa vedätystä.

• meille Rantahylje

Kerro meille, Rantahylje, kuka sen provon on mahtanut kirjoitaa?

• rantahylje
        meille Rantahylje kirjoitti:

Kerro meille, Rantahylje, kuka sen provon on mahtanut kirjoitaa?

Provoiluakin on kahdenlaista. Sellaista, josta heti näkee onko provoilua ja siihen lähden herkästi mukaan. Sellaiseen, jossa rikotaan pahasti raja-aitoja (esim. aikuisen miehen sekaantuminen 17-vuotiaaseen tai josta voi muodostua väärinkäsitys, kuten tästä) en lähde tietoisesti mukaan.

• rantahylje
        rantahylje kirjoitti:

Provoiluakin on kahdenlaista. Sellaista, josta heti näkee onko provoilua ja siihen lähden herkästi mukaan. Sellaiseen, jossa rikotaan pahasti raja-aitoja (esim. aikuisen miehen sekaantuminen 17-vuotiaaseen tai josta voi muodostua väärinkäsitys, kuten tästä) en lähde tietoisesti mukaan.

Täytyypä jatkossa varoa noiden provojen kanssa. Ehkä vähän liiankin helposti tuohdun eli täytyy antaa jonkun toisen hermostua ensin.. ja katsoa miten tarina kehkeytyy.:)

• kikka on
        rantahylje kirjoitti:

Täytyypä jatkossa varoa noiden provojen kanssa. Ehkä vähän liiankin helposti tuohdun eli täytyy antaa jonkun toisen hermostua ensin.. ja katsoa miten tarina kehkeytyy.:)

Jos provo haluaa kerätä omalle kirjoitukselleen huomiota niin näppärä konsti on kirjoitella "Saako tämä teidät tuohtumaan" tekstejä sinne tänne.
        Aika harvoin varmaan jostain tekstistä tuohtunut mainostaa tekstiä ja kerää sille lukijoita jotka eivät sitä muuten huomaisi.

• rantahylje
        kikka on kirjoitti:

Jos provo haluaa kerätä omalle kirjoitukselleen huomiota niin näppärä konsti on kirjoitella "Saako tämä teidät tuohtumaan" tekstejä sinne tänne.
        Aika harvoin varmaan jostain tekstistä tuohtunut mainostaa tekstiä ja kerää sille lukijoita jotka eivät sitä muuten huomaisi.

, että provoilisin moisesta. Eli päätelmäsi oli väärä. En aloittanut provoilua.. Ja jos seuraa ihmisten tyyliä kirjoitella, niin sitä kautta varmasti pääsisi selville.. Mutta todella tuohduin.. ja ehkä elämässäni on viime vuosina ollut liikaa minä,minä -ihmisiä ja se heijastui tapaani reagoida. Ajattelin, että tässä ikäryhmässä on enemmän samalla tavalla kanssa ajattelivia ihmisiä.:), siksi nostin sen tänne.

• taas jonkun provoilevan - toivottavasti ainakin!

• jepjep

kokeilu

• riittäähän se 600egee maini...

kuulkaas mummot kannattaa katsoa katua, kuin
        todella katsoa katua, eli eläkää sen mukaan
        että olette miniän toiveanoppi, autatte kotitöissä, tai muussa.

Mun anoppi omistaa pirullisen piikkikielen, ja
        arvatkaapa mitä, kun sille iskee tosi dementia
        häämöttää köyhäintalo.

Juu ite aion uida miniän syämmeen.

• rantahylje
        riittäähän se 600egee maini... kirjoitti:

häämöttää köyhäintalo.

Näin perheettömänä voisin jatkaa, että rakkaat nuoremmat sukulaiset ei tipu perintöä.. eli turha tulla vanhainkotiin mielistelemään. Sitä ennen olen jo ne luovuttanut johonkin yleishyödylliseen..

Kyllähän kaikessa on kysymys toisten kunnioittamisesta. Samalla tavalla kuin anopin pitäisi antaa parin olla rauhassa, niin ei anoppikaan ole mikään yleishyödyke. Ja jos toisesta todella välittää, niin pitäisi kestää ne vaikeat sukulaisetkin.

Ja oma äitini on aivan ihana ihminen :), niin miksi ei myös toisten :D.

• avioerolapsi
        rantahylje kirjoitti:

Näin perheettömänä voisin jatkaa, että rakkaat nuoremmat sukulaiset ei tipu perintöä.. eli turha tulla vanhainkotiin mielistelemään. Sitä ennen olen jo ne luovuttanut johonkin yleishyödylliseen..

Kyllähän kaikessa on kysymys toisten kunnioittamisesta. Samalla tavalla kuin anopin pitäisi antaa parin olla rauhassa, niin ei anoppikaan ole mikään yleishyödyke. Ja jos toisesta todella välittää, niin pitäisi kestää ne vaikeat sukulaisetkin.

Ja oma äitini on aivan ihana ihminen :), niin miksi ei myös toisten :D.

hän on täynnä vihaa äitiään ja isäänsä kohtaan, mutta sitten kun saa anopin, viha kanavoituukin häneen.

Ei auta mikää, vaikka anoppi olisi kuinka hyvin päin.

Sukuun on saatu vihollinen.

• se on huomattu
        riittäähän se 600egee maini... kirjoitti:

häämöttää köyhäintalo.

karjalaisminiällä on miekka pystyssä, kuten vaakunassaan.

• koska
        se on huomattu kirjoitti:

karjalaisminiällä on miekka pystyssä, kuten vaakunassaan.

omaa anoppiani kohtelin hyvin 50 - 93-vuotiaaksi, mutta sattui juuri kuten sanoit "suvun vihollinen", vanha piika, jota kukaan ei ollut huolinut varmaan juuri huonon luonteensa vuoksi.

Poikani joutui kauheaan tilanteeseen. Olen sanonut, älä tule käymään, älä tuo lapsiakaan, jos siitä sulle tulee vielä lisäongelmia. Pärjään yksin aivan hyvin, vaikka tietenkin mielelläni tapaisin, sehän on selvä.

• vaaniva otso

...and I´m all alone..The Boys are back in Town ja muita kliseitä. Karhu on siis reviirillä. Ethän Sinä nyt tuommoisiin provoihin usko, viisas ihminen.

• rantahylje

Ja täytyy myöntää, että olin tämän suhteen naiivi.. Höh, omassa tuttavapiirissä kun ei harrasteta moista. Ei ne pahukset käy edes netissä kuin hakemassa tietoa, kirjoittamassa sähköpostia jne.. Siis en ole onnistunut tartuttamaan paheitani muihin.. Vielä on rantahylkeellä paljon matkaa kuljettavana.. ja rantahylkeen kavereille..

Mitenkäs otson viikonloppu meni? Ja unohtamatta kaveriasi koiruutta? No, onneksi selvisit sekavissa tunnelmissa ehjänä perille..

• vaaniva otso
        rantahylje kirjoitti:

Ja täytyy myöntää, että olin tämän suhteen naiivi.. Höh, omassa tuttavapiirissä kun ei harrasteta moista. Ei ne pahukset käy edes netissä kuin hakemassa tietoa, kirjoittamassa sähköpostia jne.. Siis en ole onnistunut tartuttamaan paheitani muihin.. Vielä on rantahylkeellä paljon matkaa kuljettavana.. ja rantahylkeen kavereille..

Mitenkäs otson viikonloppu meni? Ja unohtamatta kaveriasi koiruutta? No, onneksi selvisit sekavissa tunnelmissa ehjänä perille..

Ei saa olla itselleen liian ankara. Hyvä avaus se oli. Ajatteles nyt minua. Noita guram-juttuja. Onneksi pelastit minut siltä sivupersoonalta, tosin aloin jo kiintyä siihen veijariin. Tarkoituskaan ei ollut olla mitenkään rasistinen. Mielestäni huumori on paras tapa ennakkoluulojen murtamiseen. Jos ei voi suhtautua pilke silmäkulmassa, on omassa päässä jotain kierrettä, eli myytittäminen on ahdasmielisyyttä. Sen takia en mielelläni tätä nimimerkkiä rekisteröi, kun joku muistaa tuon pöljän kirjoitelleen niitä Aafrikanpoikajuttuja. Mun huumori on kyllä aika omalaatuista joskus. No hei, miehet on oikeasti turhamaisia.

Viikonloppu meni oikein hyvin. Luonto on edelleen elinehto minulle. Odotan maaliskuun seesteisiä iltoja, kun aukeilla väijyy auringon laskiessa pakkasen ryydittämä usva, koira haukkuu jossain kaukaisuudessa, puusaunan lämmityksestä kuonoon tulvii vuosisatainen perinne. Silloin sukset alle, metsään kallionharjanteelle laavu ja tulet. Yöllä katselee tähtikirkkautta ja tempaisee jääkylmän kossusnapsin. Yhtään enempää ei maailmasta ymmärrä, mutta ei tarvitsekaan, on yhtä kaiken olennaisen kanssa.
        Sekavissa tunnelmissa, joo. Mikäköhän minut nyt näin palavan romanttisiin luontokuviin ajoi, osaisitko sanoa?

Miten se Sinun viikonloppu sitten sujui? Mietitkö sitä meidän diiliä? Ettei tule katumusta a la morsian pukeutuu mielessään mustaan...

• rantahylje
        vaaniva otso kirjoitti:

Ei saa olla itselleen liian ankara. Hyvä avaus se oli. Ajatteles nyt minua. Noita guram-juttuja. Onneksi pelastit minut siltä sivupersoonalta, tosin aloin jo kiintyä siihen veijariin. Tarkoituskaan ei ollut olla mitenkään rasistinen. Mielestäni huumori on paras tapa ennakkoluulojen murtamiseen. Jos ei voi suhtautua pilke silmäkulmassa, on omassa päässä jotain kierrettä, eli myytittäminen on ahdasmielisyyttä. Sen takia en mielelläni tätä nimimerkkiä rekisteröi, kun joku muistaa tuon pöljän kirjoitelleen niitä Aafrikanpoikajuttuja. Mun huumori on kyllä aika omalaatuista joskus. No hei, miehet on oikeasti turhamaisia.

Viikonloppu meni oikein hyvin. Luonto on edelleen elinehto minulle. Odotan maaliskuun seesteisiä iltoja, kun aukeilla väijyy auringon laskiessa pakkasen ryydittämä usva, koira haukkuu jossain kaukaisuudessa, puusaunan lämmityksestä kuonoon tulvii vuosisatainen perinne. Silloin sukset alle, metsään kallionharjanteelle laavu ja tulet. Yöllä katselee tähtikirkkautta ja tempaisee jääkylmän kossusnapsin. Yhtään enempää ei maailmasta ymmärrä, mutta ei tarvitsekaan, on yhtä kaiken olennaisen kanssa.
        Sekavissa tunnelmissa, joo. Mikäköhän minut nyt näin palavan romanttisiin luontokuviin ajoi, osaisitko sanoa?

Miten se Sinun viikonloppu sitten sujui? Mietitkö sitä meidän diiliä? Ettei tule katumusta a la morsian pukeutuu mielessään mustaan...

.. mustissa kulkea.. Mutta romanttisen kuvauksen sait aikaiseksi.. Minulle parasta aikaa on elokuun lämpimät ja pimeät yöt. On siihen sopivaa musiikkia. Siis mukava puutarharyhmä, kynttilöitä ja sillai.. Siitä minä pidän. Tai vastavuoroisesti syysmyrsky aitiopaikalla.. Siis kun aallot iskeytyvät rantakallioille.. Tai kunnon lumimyräkkä tai vuoden ensimmäinen lumisade.. Tai lenkkeily syksyisessä metsässä koirien kanssa.. tai kyllähän niitä löytyy..

Mutta tuli vain mieleen, että välillä on hyvä huomata olevansa tyhmä tai heittäytyä tyhmäksi. Kukaan ei ole täydellinen ja en edes haluaisi olla.

Mutta noissa provoissa on vivahde-eroja. Oma provoiluni on leikkimielistä, ei toista vahingoittavaa. Vaikka välillä tuleekin ärhäkästi kommentoitua. Taisin tänään, heh, muutaman kerran ilman tätä nimimerkkiä ärsyyntyä ja annoin sitten palaa täysillä. Menin jopa politiikka -puolelle.. Se kun tuntuu olevan minulle vapaata riistaa..

Muuten tuosta tähtitaivaasta. Joskus olen ajatellut hankkia kaukoputken. Sillä tähtitaivas saa ihmisen tuntemaan olonsa tosi pieneksi ja mitättömäksi. Tekee muuten hyvää minun egolleni..

Viikonloppu meni järjestellessä vaatekaappia. On muuten tosi hieno.. Nyt kun muu osa kotia on kuin kaaoksen jäljiltä käyn ihailemassa vaatekaapin järjestystä. Silloin kun olen stressaantunut tai asiat painavat aloitan kodin järjestelyn ja samalla rentoudun. Ja oli minulla flunssainen oli. Onneksi kohta ohi..

Diili on voimassa niin kauan kuin toisin sovitaan :).

• vaaniva otso
        rantahylje kirjoitti:

.. mustissa kulkea.. Mutta romanttisen kuvauksen sait aikaiseksi.. Minulle parasta aikaa on elokuun lämpimät ja pimeät yöt. On siihen sopivaa musiikkia. Siis mukava puutarharyhmä, kynttilöitä ja sillai.. Siitä minä pidän. Tai vastavuoroisesti syysmyrsky aitiopaikalla.. Siis kun aallot iskeytyvät rantakallioille.. Tai kunnon lumimyräkkä tai vuoden ensimmäinen lumisade.. Tai lenkkeily syksyisessä metsässä koirien kanssa.. tai kyllähän niitä löytyy..

Mutta tuli vain mieleen, että välillä on hyvä huomata olevansa tyhmä tai heittäytyä tyhmäksi. Kukaan ei ole täydellinen ja en edes haluaisi olla.

Mutta noissa provoissa on vivahde-eroja. Oma provoiluni on leikkimielistä, ei toista vahingoittavaa. Vaikka välillä tuleekin ärhäkästi kommentoitua. Taisin tänään, heh, muutaman kerran ilman tätä nimimerkkiä ärsyyntyä ja annoin sitten palaa täysillä. Menin jopa politiikka -puolelle.. Se kun tuntuu olevan minulle vapaata riistaa..

Muuten tuosta tähtitaivaasta. Joskus olen ajatellut hankkia kaukoputken. Sillä tähtitaivas saa ihmisen tuntemaan olonsa tosi pieneksi ja mitättömäksi. Tekee muuten hyvää minun egolleni..

Viikonloppu meni järjestellessä vaatekaappia. On muuten tosi hieno.. Nyt kun muu osa kotia on kuin kaaoksen jäljiltä käyn ihailemassa vaatekaapin järjestystä. Silloin kun olen stressaantunut tai asiat painavat aloitan kodin järjestelyn ja samalla rentoudun. Ja oli minulla flunssainen oli. Onneksi kohta ohi..

Diili on voimassa niin kauan kuin toisin sovitaan :).

Mun käsityskyvyn mukaan nöyrä pitää olla muttei nöyristellä, herkkä muttei pehmeä, kova muttei julma. No ei se nyt ihan kohdalleen mennyt, mut sinne päin.

Joo, se on hyvä, että diilit pidetään. Nämä diilithän puretaankin vasta raastuvassa. Kuitenkin, kuka leikkiin ryhtyy...eikä mulla tunnu ainakaan tässä hävittävää olevan. Tuntuu jotenkin oudolta viestiä kanssasi, parahin rantis. Voiko sitä todella sattuman kauppaa törmätä älykkääseen ja huumorintajuiseen naisihmiseen, joka päälle päätteeksi pitää luonnosta ja eläimistä ja kirjoista ja hyvästä musiikista ja ja .

Kaikki vuodenajat on luonnossa hienoja. Tuo kuvailemani tapa nauttia keväästä oli vain yksi tuokiokuva. Rannikon Poikana olen aina pitänyt merestä ja kunnioittanut sen raivoa (nimim. melkein koiransa kanssa veneellä hukkunut). Syksyiset sieniretket synnyttävät atavistisen metsästysvaiston terveellä tavalla. Eläimiä en kyllä mielelläni ammu, tarkkuutta joskus. Syksyn kuulas ilma suomalaisessa metsässä on maapallon parasta happea (siihen päälle onkin hyvä vetää sikari).

Tuo kaukoputki on pyörinyt minunkin mielessäni. Tähdet ja avaruus-lehteä tulee säännöllisesti luettua.

Joo, mulla tulee tuo järjestelyvimma ajoittain, ihan samassa tilanteessa, lienee lajillemme tyypillistä käyttäytymistä. yritä nyt parantaa flunssasi ihan kokonaan ja kunnolla, jälkitaudit on ikäviä. Lenkkeillä ei saa puolikuntoisena, muista välipäivä! Ai niin, Sinähän teet juuri päin vastoin kuin neuvotaan. Eli, juokse puolikuntoisena lenkkiä niin s-asti ja välipäivät saa painua just sinne!

• rantahylje
        vaaniva otso kirjoitti:

Mun käsityskyvyn mukaan nöyrä pitää olla muttei nöyristellä, herkkä muttei pehmeä, kova muttei julma. No ei se nyt ihan kohdalleen mennyt, mut sinne päin.

Joo, se on hyvä, että diilit pidetään. Nämä diilithän puretaankin vasta raastuvassa. Kuitenkin, kuka leikkiin ryhtyy...eikä mulla tunnu ainakaan tässä hävittävää olevan. Tuntuu jotenkin oudolta viestiä kanssasi, parahin rantis. Voiko sitä todella sattuman kauppaa törmätä älykkääseen ja huumorintajuiseen naisihmiseen, joka päälle päätteeksi pitää luonnosta ja eläimistä ja kirjoista ja hyvästä musiikista ja ja .

Kaikki vuodenajat on luonnossa hienoja. Tuo kuvailemani tapa nauttia keväästä oli vain yksi tuokiokuva. Rannikon Poikana olen aina pitänyt merestä ja kunnioittanut sen raivoa (nimim. melkein koiransa kanssa veneellä hukkunut). Syksyiset sieniretket synnyttävät atavistisen metsästysvaiston terveellä tavalla. Eläimiä en kyllä mielelläni ammu, tarkkuutta joskus. Syksyn kuulas ilma suomalaisessa metsässä on maapallon parasta happea (siihen päälle onkin hyvä vetää sikari).

Tuo kaukoputki on pyörinyt minunkin mielessäni. Tähdet ja avaruus-lehteä tulee säännöllisesti luettua.

Joo, mulla tulee tuo järjestelyvimma ajoittain, ihan samassa tilanteessa, lienee lajillemme tyypillistä käyttäytymistä. yritä nyt parantaa flunssasi ihan kokonaan ja kunnolla, jälkitaudit on ikäviä. Lenkkeillä ei saa puolikuntoisena, muista välipäivä! Ai niin, Sinähän teet juuri päin vastoin kuin neuvotaan. Eli, juokse puolikuntoisena lenkkiä niin s-asti ja välipäivät saa painua just sinne!

Nöyristelyä en siedä, mutta täytyy todeta, että välillä olen liiankin kiltti. Toisaalta tiedostan tämän ja marttyyriuden. Viisivuotissuunnitelmassani on kohta muuttua pahasuiseksi akaksi..

Vaikkakin onkin paljon yhteistä, niin ihmisessä on niin paljon puolia, että kyllä niitä huonojakin löytyy. Se viattomalta kuullostava työnarkomania saattaa olla huippuunsa viritettyä. Se järjestelyvimma saattaa olla raivoisaa minimalismia. Tässä, heh, esimerkkejä.. Puhumattakaan kaikista niistä piirteistä, joita ei viestimällä selviä..

No, katson asioita avoimmin silmin ja otan vastaantulevan ihmisen ensisijaisesti ystävänä. Mutta jos elämä tarjoaa jotakin muuta, niin ehkä aikaisemmasta oppineena osaan tarttua tilaisuuteen kiinni.

• vaaniva otso
        rantahylje kirjoitti:

Nöyristelyä en siedä, mutta täytyy todeta, että välillä olen liiankin kiltti. Toisaalta tiedostan tämän ja marttyyriuden. Viisivuotissuunnitelmassani on kohta muuttua pahasuiseksi akaksi..

Vaikkakin onkin paljon yhteistä, niin ihmisessä on niin paljon puolia, että kyllä niitä huonojakin löytyy. Se viattomalta kuullostava työnarkomania saattaa olla huippuunsa viritettyä. Se järjestelyvimma saattaa olla raivoisaa minimalismia. Tässä, heh, esimerkkejä.. Puhumattakaan kaikista niistä piirteistä, joita ei viestimällä selviä..

No, katson asioita avoimmin silmin ja otan vastaantulevan ihmisen ensisijaisesti ystävänä. Mutta jos elämä tarjoaa jotakin muuta, niin ehkä aikaisemmasta oppineena osaan tarttua tilaisuuteen kiinni.

No totta kaikki sanomasi. En minäkään nyt aivan eilisen teeren äijä näissä kuvioissa ole. Pitkäpinnainen olen ja kiltti ulospäin. Tarpeeksi kun ärsytetään niin silloin pamahtaa. Kiltistä karhusta sukeutuu peto, se on matkan varrella nähty. Exät on joskus väittäneet minulla olevan äärimmäisen terävän kielen riitatilanteissa, johon eivät ole muuta keksineet vastineeksi kuin mököttämisen, kun eivät sanan säilällä pärjää. Minä taas haluan väitellä asiat selviksi, pitkävihaisuuteen minusta ei ole. Äärettömän itsepäinen olen, bang bang, päätä seinään vaan, mutta myönnän virheeni, jos jotakuta vastaan teen väärin.

Niin mä vähän ajattelinkin sun luonteesta kuin itse kuvailit. Tuo kiltteys kyllä näkyy sieltä pinnan alta mukavasti. Marttyyrius, hm, siitä pääsee treenaamala eroon. Älä nyt kuitenkaan pahasuiseksi akaksi rupea, niitä on tässä maassa ihan tarpeeksi.

Paras tapa tutustua jopa vastakkaiseenkin sukupuoleen on ystävystyminen. Vanhan viitakon sanonnan mukaan ystävistä voi tulla rakastavaisia, mutta rakastavaisista ei enää pelkkiä ystäviä. Periaatteessa allekirjoitan tuon omien kokemuksieni pohjalta.

No, ystävät (sana on kärsinyt vähän inflaatiota) ovat tärkeitä. Viittä ystävää enempää ei mielestäni voi ihmisellä olla, loput on kavereita. Minun viidestä ystävästäni kaksi on naisia. Aina on tultu toimeen, eikä liikoja seksuaalisia jännitteitä ole syntynyt. Ystävän puolesta tekee melkein mitä tahansa ja hänelle antaa myös anteeksi eri tavalla kuin muille ihmisille. Kaikkea ei ystävätkään saa anteeksi, klassinen esimerkki minulla parhaan (ei enää) ystävän hyppy ex-vaimoni kanssa sänkyyn. No, siitä on kauan, tarjoon äijälle jo viskin, jos siihen törmään.

Joh, en halua olla mikään tyrkky, se on vastenmielistä. Kuitenkin, perjantaina kysyin , olisiko mitään tapaa kommunikoida muutoin kuin 3 miljardin muun netinkäyttäjän nähden. Eikös sitä pitänyt miettiä? Mitäs hylje, jos otettais jotkut anonyymit sähköpostiosoitteet? Näinhän niiden häidenkin ajankohtaa vois venyttää aika pitkälle eikä tarvis tuntea itseään liian haavoittuvaksi tänä nettipsykopaattimurhaajien aikakautena?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4286
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      68
      4136
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2324
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      21
      1446
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1272
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      74
      1049
    Aihe