Urheilusta ja vähän muustakin......

Voiko olla näin.....

Tervehdys pitkästä aikaa.Minua on jo pitkään ihmetyttänyt sellainen asia,Kun on Mäkikilpailut,siitä puhutaan ja paapotaan sitä joka lehden sivuilla aika isosti,tietenkin enemmän ,jos on hyvin pärjätty,mutta ,Yhdistetty,pitää osata hypätä mäkeä,ja vielä hiihtää lujaa,niin siitä hyvin vähän kirjoitetaan,nytkin oli kymmenen sentin pituista palstaa,vaikka Manninen ja kumppanit toi monta mitalia.Manninen voitti ties kuinka monennen mitalin,oliko peräkkäin,ei paljo hehkutella.Yhdistetty pitää nostaa sille kuuluvaan arvoonsa.Ajatelkaa nyt,Hannu Mannista montako mitalia on Suomelle tuonut:Janne Ahonen on hyvä,ja fiksu,mutta hän ei hiihdä,Hannu hiihtää,joskus hyppää samanpituisia hyppyjä ja hiihtää,ihan kuin joku kone.Miettikääpä,urheilukansa, ja sitä,mistä mahtaa johtua? terv.ihmettelevä mummukka

9

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hannu Manninen on tosi lahjakas urheilija ja kypsä, hieno ihminen.

      Kun hän on laduilla niin pitelemätön, niin miksei hän ala hiihtää Suomen joukkueessa?
      Tuli vain mieleen tuollainen ajatus.

      Tiedotusvälineille pelkkä mäkihyppy on näyttävyyskysymys.

      Sehän on hetken humaa, kun mäkeä hypätään 200 m yltiöpäisesti niin myötä- kuin vastatuuleen. Ollaan kuolemaa uhaten kaiken maailman sivutuulien riepoteltavina, hyvä kun loukkaantumatta alas selvitään.

      Ihmiset haluavat pitkiä hyppyjä. Leipää ja sirkushuveja!

      Eilen, liekö ollut Hollannin lehtimies, hän oli enemmän kiinnostunut uudesta elokuvasta (Matti Nykänen) kuin presidentin vaaleista. Suomen mäkihyppääjä tunnetaan paremmin kuin presidentti.

      Ja varsinkin kun remuaa vähän ja esiintyy jatkuvasti lööpeissä. Siitä se kuuluisuus alkaa.

      • Ajomies

        Mikähän mahtaa olla yleismaailmallinen "näyttävyys".
        Meillä oli muinoin hiihdon MM-kisat.
        Tunnettu englantilainen päivälehti kirjoitti
        numerossaan niistä peräti neljä riviä.
        Suomalaisurheilija Veli Paloheimosta oli samassa lehdessä puolen sivun juttu.
        Täällä Suomessa kysyttiin:
        - Mikä ihmeen Paloheimo ?


        Maailmalla tunnetuin suomalaisurheilija, jonka sukunimi on Nieminen on Jarkko ja siellä kysyttäisiin
        - Mikä ihmeen Toni ?

        Suhteellisuudentajua.


      • Ajomies kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla yleismaailmallinen "näyttävyys".
        Meillä oli muinoin hiihdon MM-kisat.
        Tunnettu englantilainen päivälehti kirjoitti
        numerossaan niistä peräti neljä riviä.
        Suomalaisurheilija Veli Paloheimosta oli samassa lehdessä puolen sivun juttu.
        Täällä Suomessa kysyttiin:
        - Mikä ihmeen Paloheimo ?


        Maailmalla tunnetuin suomalaisurheilija, jonka sukunimi on Nieminen on Jarkko ja siellä kysyttäisiin
        - Mikä ihmeen Toni ?

        Suhteellisuudentajua.

        Españassa kun kehuu turistipaikkojen ulkopuolella olevansa Suomesta, ei aluksi normaalikansalaiselle syty mikään lamppu: "Irlandia?"
        Estoniakin tunnetaan paremmin, kun ne on viimeksi liittyneet EU:hun ja Viron kartta näkyy TVE:n sääkartalla. Jääkarhut ei näy.
        Pienen tivaamisen jälkeen tunnetaan Raikonen, mutta Alonson kehut tulevat samalla suunavauksella. Litmanen on vanhempien aikojen kuuluisuus. Nokia - sehän on Japanista...


      • Ajomies kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla yleismaailmallinen "näyttävyys".
        Meillä oli muinoin hiihdon MM-kisat.
        Tunnettu englantilainen päivälehti kirjoitti
        numerossaan niistä peräti neljä riviä.
        Suomalaisurheilija Veli Paloheimosta oli samassa lehdessä puolen sivun juttu.
        Täällä Suomessa kysyttiin:
        - Mikä ihmeen Paloheimo ?


        Maailmalla tunnetuin suomalaisurheilija, jonka sukunimi on Nieminen on Jarkko ja siellä kysyttäisiin
        - Mikä ihmeen Toni ?

        Suhteellisuudentajua.

        Kysymys lomalaiselle täältä katsottuna hyvin eteläisellä pallon puoliskolla:

        ” Pelaatko tennistä Suomessa? ”
        - Ei, en, en pelaa. –

        Syvää halveksuntaa hetkinen:
        ” Mutta hyvänen aika, mitä te poloiset sitten teette? ”

        - Oh. minä HIIHDÄN. -

        Hetki änkytystä ja sitten kysymys,:
        ” Mitää se on? ”

        Niin sitä jokainen on oman ympäristönsä vanki kuin eilen lentomäkeä katsellessa.


      • ii-li
        vaarivaari kirjoitti:

        Españassa kun kehuu turistipaikkojen ulkopuolella olevansa Suomesta, ei aluksi normaalikansalaiselle syty mikään lamppu: "Irlandia?"
        Estoniakin tunnetaan paremmin, kun ne on viimeksi liittyneet EU:hun ja Viron kartta näkyy TVE:n sääkartalla. Jääkarhut ei näy.
        Pienen tivaamisen jälkeen tunnetaan Raikonen, mutta Alonson kehut tulevat samalla suunavauksella. Litmanen on vanhempien aikojen kuuluisuus. Nokia - sehän on Japanista...

        ...kyllä minä tiedän, mikä on Firlande.

        Olen kertonut ennenkin, että kun olin työssä amerikkalaisessa yrityksessä, niin sain faxin: "Informoi asiasta myös niihin muihin suomalaisiin kaupunkeihin. Wienissä ja Amsterdamissa ei oikein ymmärretä englantia."

        Eräs amerikkalainen bisnesguru sanoi: "Firmat kutsuvat USA:ssa itseään 'International', mutta niissä kukaan ei edes tiedä, miten otetaan ulkomaanpuhelu."


      • vaari
        beataBarbara kirjoitti:

        Kysymys lomalaiselle täältä katsottuna hyvin eteläisellä pallon puoliskolla:

        ” Pelaatko tennistä Suomessa? ”
        - Ei, en, en pelaa. –

        Syvää halveksuntaa hetkinen:
        ” Mutta hyvänen aika, mitä te poloiset sitten teette? ”

        - Oh. minä HIIHDÄN. -

        Hetki änkytystä ja sitten kysymys,:
        ” Mitää se on? ”

        Niin sitä jokainen on oman ympäristönsä vanki kuin eilen lentomäkeä katsellessa.

        Vanha lappalaisukko kertoi radiohaastattelussa tekemisistä Lapissa:
        "Kesällä naidhan ja kalastethan"
        -entäs talvella?
        "Talvella ei niin paljon kalasteta"

        Umpäristönsä vanki....


      • vaarivaari kirjoitti:

        Españassa kun kehuu turistipaikkojen ulkopuolella olevansa Suomesta, ei aluksi normaalikansalaiselle syty mikään lamppu: "Irlandia?"
        Estoniakin tunnetaan paremmin, kun ne on viimeksi liittyneet EU:hun ja Viron kartta näkyy TVE:n sääkartalla. Jääkarhut ei näy.
        Pienen tivaamisen jälkeen tunnetaan Raikonen, mutta Alonson kehut tulevat samalla suunavauksella. Litmanen on vanhempien aikojen kuuluisuus. Nokia - sehän on Japanista...

        Finland, missäs sellainen maa on?

        Kartan hahmottamisen jälkeen kysymys:

        ”Puhutteko venäjää?”


      • vaari kirjoitti:

        Vanha lappalaisukko kertoi radiohaastattelussa tekemisistä Lapissa:
        "Kesällä naidhan ja kalastethan"
        -entäs talvella?
        "Talvella ei niin paljon kalasteta"

        Umpäristönsä vanki....

        Ukko stadionilla:

        ”Mittee nuo pojat tuosta pallosta potkii?”


      • Toinen ukko
        beataBarbara kirjoitti:

        Ukko stadionilla:

        ”Mittee nuo pojat tuosta pallosta potkii?”

        heti havaitsi sen, mitä suuri osa muista katsojista ei koskaan kykene ymmärtämään. Iän tuomaa viisautta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe