Vaihdoin vanhaan koneeseeni vanhan näyttöni Compaq P70 tilalle vielä vanhemman (1993) Compaqin näytön. Nyt näyttö näyttää vain alussa tulevan XP latausruudun ja tämän jälkeen pelkkää mustaa vain. Vikasietotilassa töllö kyllä näyttää kuvan oikeiin. Mistäköhän johtuu, onkohan näyttö liian vanha tms.? Rupeaa neuvot loppumaan...
Näyttö ei tue XP:tä?
4
542
Vastaukset
- jepulis
Onnistuisikohan ajaa näytön ajurit koneeseen?
Minulla ei kokemusta kun en omista kyseistä näyttöä
mutta kokeile:
http://www.mbnet.fi/ajuriapaja/info.asp?AID=7279&TID=7797&OS=10
ainakin sitten selviää kannattaako ostaa uusi näyttö. - jepulis
Niin sulla olikin vielä vanhempi näyttö..
Eli kokeile ajuripajaa.. löytyisköhän apu sieltä. Todennäköisesti sulla näyttöasetuksissa liian suuri virkistystaajuus tuolle vanhalle näytölle.
Koitappa kun olet vikasietotilassa, poistaa laitehallinnasta kaikki näytöt niin uudelleenkäynnistyksessä XP löytää tuon näytön ja jos ei löydä niin asettaa ainakin virkistystaajuuden 60Hz.
Sitten voit pykälää kerralla kokeilla mihin näyttö pystyy 60...70...72...75Hz.- Pulassa oleva
Joo, sain näytön toimimaan kun ensiksi poistin sen ja annoin XP:n etsiä sille oikeat asetukset.
Kiitti jeesistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416