koeajettu on kummatkin ja nokka taitaa kääntyy Verson suuntaan. Ave on kyllä ehkä jotenkin ylellisemmän oloinen sisältä ku Verso mut muuten pisteet meni Versolle. Oli jotenkin jämäkämmän tuntuinen ja eipä nuo tilatkaan paljon häpee Avelle. Takakontti Versos paljon korkeempi mut Aves ehkä hiukan syvempi. Aven sähköinen ohjaustehostin ei jotenkaan säväyttänyt verrattuna Verson hydrauliseen. Liikkeessä kysellessäni tarjouksia Versosta niin mielestäni ne olivat kohtuulliset ALUVANTEET GUMMEIL, TALVIRENKAAT PELTIVANTEIL, LOHKO JA SISÄHAARA,METALLIVÄRI, TOIM KULUT,MURTOHÄLYTIN YM... ns. kaupan päälle. 1.8 sol 29,700 eugguu. Näin ollen parin viikon päästä on laitettava Verso tilauksee
corolla verso/ AVE 1.8
8
2210
Vastaukset
....jonka jo aiemmin kertoilin tossa toisessa topikissa..kannattaaa tilata talvirenkaiks suoraan 215/55r16.Se on hivenen isompi alkuperäistä rengasta (205/55r16)..Eli mittarivirhe vähän oikenee,mutta mikä tärkeintä,tosta autosta tulee hieno ajettava!Jämäkämpi rengas ei "huoju" auton alla.Vallankin jos valintasi on ollut kitkarengas..ja muistat sitten ilmanpaineet laittaa reiluks..Mullakin on nyt 2.7 noissa 215:sissa.
Muutoin vuosi on mennyt mallikkaasti..ei vikaa,kiva ajella..lämmin talvella,kylmä kesällä.Kohtalaisen hiljainen ja korkeelta on hyvä näkyvyys ja ryhdikäs ajoasento.A-pilarin paksuus vähän haittaa näkyväisyyttä etuviistoon,mut toi on nykyän monen auton "helmasynti".
Kiva tilat on takapenkilläkin olla ja etenkin suuri takaovi edesauttaa kivasti kyytiin/kyydistä nousevia liikkumaan.Takakontti on luonnollisesti pienempi,kuin Avensiksessa..Onhan Corolla verso lyhempi kuin Avensis. Mun käytössä ainakin ollut hieno peli...Pyyhekitä sitten joutuu antamaan huollon"pojille"..ei toimi kuten vielä joku aika sitten toimi huolto.Valitettavasti. Noh,se ei ole auton syy.(eikä ominaisuus,heh).- onko kesätassutkin
järkee ottaa samal 215/55 16? Vetkutteleeko sitten urien mukaan? Ja kiitti asiallisesta jutusta kun tääl ei muuten näytä olevan kun noita amisviiksiä kommentoimassa jotka ei oo vielä päässy ees ratin taakse istumaan.
- jape
en muistanu liikkees kysyy siit lohkolämppäristä, et onks se säiteilijä vai tavallinen vesikierto? Jos se on tuo säteilijä niin riittääkö siin tehot jos on tälläsii pakkasii?
onko kesätassutkin kirjoitti:
järkee ottaa samal 215/55 16? Vetkutteleeko sitten urien mukaan? Ja kiitti asiallisesta jutusta kun tääl ei muuten näytä olevan kun noita amisviiksiä kommentoimassa jotka ei oo vielä päässy ees ratin taakse istumaan.
..autoon ostan ens kesäks vastaavan kokoiset renkaat.Ei ole kylläkään kokemusta noista 215:sista kesäkelissä,koska ajelin noilla alkuperäisillä misukoilla viime kesän.Noi isompi kokoiset talvirenkaat antoi niin positiivisen vaikutelman,että vaihdan ilman muuta kesärenkaiksikin noi 215/55r16 renkaat.Merkki ja malli on vielä hautumassa,mutta todennäköisesti Ranskalainen merkki tulee valittua.Toki monia monia hyviä rengasmerkkejä ja malleja on olemassa.Niin ja nopeusluokaksi H (210 km/h).En ajele tuolla Saksan autonbahnoilla,joten toi nopeusluokka on oikein riittävä.Tämä siitä syystä,että a) mitä korkeepi nopeusluokka sen kalliimpi rengas B)nopeusluokan noustessa tahtoo rengasmelukin nousta,kovemman rungon ja kumiseoksen myötä.Tossa oikeestaan "paljastu"toi toinen syy,miksi toi korkeampi profiili on mun makuuni enempi(toisin kuin nyky suuntaus on noin yleensä).Eli rengasmelu on hivenen pienempi.Alkutalvesta oli vielä noi alkup.kokoiset kitkarenkaat alla,mutta kesken talven vaihdoin noi nykyiset.Joten suora vertailu kävi päinsä.Rengasmelu ikään kuin "pyöristyi",joten se ei sillä viisiin häiritse.Toki kaikkeen tottuu ja aina ois suotavampi olla hiljaisempi auto :)
Tohon uravetkutteluun vielä sen verran,etten pidä Corolla versoo mitenkään uraherkkänä autona...enkä sivutuuli herkkänäkään.(noi herkkyydet on kuskista kiinni ja mihin vertaa...) Mutta kun renkaassa nousi kantavuusindeksi muutamalla pykälällä,niin toi sivutuuli herkkyyskin pieneni entisestään.Ei toki nokka seilannu alkup.kokoisilla renkailla. (vallankin jos vertaa tohon edelliseen autoon Corolla wagon -03)
Kannattaa käydä noilla rengasvalmistajien sivuilla.Siellä on paljon hyödyllistä ja mielenkiintoista tietoa.Tietoa niin renkaitten dimensseistä,kuin uutuuksista,eri malleista,nopeusluokista...Samalla kannattaa vilkasta alumiinivanteita,vaikkapa www.aluvanne.fi ja sieltä kaivella haluamansa auto..ja sovitella siihen vanteita.
Muistat sitten vaan ne ilmanpaineet..Mie varmaan jankutan maailmantappiin noista,mutta se on niin tärkeä asia..ja jos huollossa laittavat sen 2.4,niin lisäät(laitatat lisää) painetta.Oikeesti toi 2.7 on erinomaisen hyvä paine.Omatkin Rsi:t (Nokian kitkat) ovat kuluneet tasaisesti ja on kiva ajella.Nastarenkaisiin samaa luokka.max 2 kymmenystä vähempi.Luonnollisesti kuormanmäärä sanelee paineetkin.jape kirjoitti:
en muistanu liikkees kysyy siit lohkolämppäristä, et onks se säiteilijä vai tavallinen vesikierto? Jos se on tuo säteilijä niin riittääkö siin tehot jos on tälläsii pakkasii?
..Ne näkyy tyrkkäävän lohkon kupeeseen..Tuossa vähän alempana kirjoittelin tästä aiheesta...Eli itellä on tossa toi Defan säteilijä(en oo tosin geigermittarilla mitannut,hehe:) ) ja siitä sisätilanlämppärille haaroitin.Mutta mikä on HYVÄ lämmitin,on toi Webasto.Vähän tossa mielessä "töpeksin" kaupanteon yhteydessä..Eli en tossa vaiheessa neuvotellut kohtuulliseen hintaan tota Webastoa.Asennutin nyt jälkikäteen tollaisen 5.2 kw Webaston kaukokäynnistin).Auto lämpee tosi hienosti!Esim.tossa roikan nokassa jos pitää 3 tuntia autoo lämmössä,niin pitempään palaa merkkivalo mittaritaulussa (se sininen siis..) kun webaston jälkeen.Toi esim.-15 asteen pakkasella.Toki aukkua webasto rassaa,joten ihan lyhyelle matkalle sitä ei kannata käynnistellä.Muutoin kohta on akku tyhjä.Mut webasto antaa kyllä niin erinomaisen "lähtövalmiuden"..ei tarvihe miettiä,että mihis aikaa laitetaan aamulla auto lämpeemään..ja ei ole sitten sähköjohto sidonnainen.Itelle toi webasto on tärkeä kapistus(säälittää "rytkäyttee" tulille pakkasessa auto.Aina kun ei ole lämmitys mahdollisuutta).Eli tollaisen jos tarvitset,niin kannattaa neuvotella myyjän kanssa..jälkeenpäin laitettuna toi on (kaukosäätimen kanssa) ~2000€ ja aikaa menee 1½ päivää.(ainakin mun kohalle meni ton verran..)
Webasto lämmittää kyllä tehojensa puolesta auton moottorin hyvin ja sisätilat(ite oon pitänyt puhallinta tossa kakkos,tai kolmos asennossa,sol varustelutasossahan on 10 pykäläinen toi lämppärin nopeus) jotta sitten toi akku säästyy.Auton kun laittaa käyntiin,niin sitten lämppäri täysille..ja hönkyy ihan eri lämmintä ilmaa sisään.Huomaa eron sähkön ja liekin välillä.
Pitää vaan muistaa ennen auton käynnistystä sammuttaa Webasto ja antaa jälkipuhalluksen "kuivata" palopesä polttoaineesta.Sitä jos ei tee,niin kohta on koko webasto(samoin kuin eberi) niin karstanen,ettei toimi huonostikkaan.Omat niksit siinäkin.
Pitemmästi vaan aikaa,niin aika hyvin toi säteilijäkin lämmittää autoa.
Hmm..mun kirjallinen ilmaisu on keskitason alapuolella,mut jospa sait(te) jotain selkoa tosta ..- jape
make.roadrunner kirjoitti:
..Ne näkyy tyrkkäävän lohkon kupeeseen..Tuossa vähän alempana kirjoittelin tästä aiheesta...Eli itellä on tossa toi Defan säteilijä(en oo tosin geigermittarilla mitannut,hehe:) ) ja siitä sisätilanlämppärille haaroitin.Mutta mikä on HYVÄ lämmitin,on toi Webasto.Vähän tossa mielessä "töpeksin" kaupanteon yhteydessä..Eli en tossa vaiheessa neuvotellut kohtuulliseen hintaan tota Webastoa.Asennutin nyt jälkikäteen tollaisen 5.2 kw Webaston kaukokäynnistin).Auto lämpee tosi hienosti!Esim.tossa roikan nokassa jos pitää 3 tuntia autoo lämmössä,niin pitempään palaa merkkivalo mittaritaulussa (se sininen siis..) kun webaston jälkeen.Toi esim.-15 asteen pakkasella.Toki aukkua webasto rassaa,joten ihan lyhyelle matkalle sitä ei kannata käynnistellä.Muutoin kohta on akku tyhjä.Mut webasto antaa kyllä niin erinomaisen "lähtövalmiuden"..ei tarvihe miettiä,että mihis aikaa laitetaan aamulla auto lämpeemään..ja ei ole sitten sähköjohto sidonnainen.Itelle toi webasto on tärkeä kapistus(säälittää "rytkäyttee" tulille pakkasessa auto.Aina kun ei ole lämmitys mahdollisuutta).Eli tollaisen jos tarvitset,niin kannattaa neuvotella myyjän kanssa..jälkeenpäin laitettuna toi on (kaukosäätimen kanssa) ~2000€ ja aikaa menee 1½ päivää.(ainakin mun kohalle meni ton verran..)
Webasto lämmittää kyllä tehojensa puolesta auton moottorin hyvin ja sisätilat(ite oon pitänyt puhallinta tossa kakkos,tai kolmos asennossa,sol varustelutasossahan on 10 pykäläinen toi lämppärin nopeus) jotta sitten toi akku säästyy.Auton kun laittaa käyntiin,niin sitten lämppäri täysille..ja hönkyy ihan eri lämmintä ilmaa sisään.Huomaa eron sähkön ja liekin välillä.
Pitää vaan muistaa ennen auton käynnistystä sammuttaa Webasto ja antaa jälkipuhalluksen "kuivata" palopesä polttoaineesta.Sitä jos ei tee,niin kohta on koko webasto(samoin kuin eberi) niin karstanen,ettei toimi huonostikkaan.Omat niksit siinäkin.
Pitemmästi vaan aikaa,niin aika hyvin toi säteilijäkin lämmittää autoa.
Hmm..mun kirjallinen ilmaisu on keskitason alapuolella,mut jospa sait(te) jotain selkoa tosta ..selkokielistä tekstiä. Eihän tuo ittelläkään mitää kirjakieltä oo. Täytyy autoa varatessa yrittää muuttaa noi kummatkin gummit 215/55. Tos perjantaina Hesas karmeessa lumimyrskys koe ajellessani tuota vekotinta kitkoilla niin käsitys niist renkaista muuttu täysin taijan itekki ottaa kitkat nastojen sijasta.
jape kirjoitti:
selkokielistä tekstiä. Eihän tuo ittelläkään mitää kirjakieltä oo. Täytyy autoa varatessa yrittää muuttaa noi kummatkin gummit 215/55. Tos perjantaina Hesas karmeessa lumimyrskys koe ajellessani tuota vekotinta kitkoilla niin käsitys niist renkaista muuttu täysin taijan itekki ottaa kitkat nastojen sijasta.
....muutosta.Eli Kitkarengas vaatii hivenen ajotavan muutosta suhteessa nastarenkaaseen.Ennakoivammaksi.Eli kirkarengas on huonoimmillaan täysin sileellä jäällä.Kaupungeissa risteysalueet pitää ottaa vähän varovammin(eli jarruttaa risteyksiin(liikennevaloihin) hivenen aiemmin) samoin sitten nilppukelit on otettava maltillisemmin.Mutta monessa,monessa muussa on kitkarengas lyömätön suhteessa nastaan.Noh,ääni tietenkin yksi,mutta esim.tuossa joulun seutuun reilummat lumimyräkät..ei ollut mitään ongelmaa liikenteessä..vaikka olikin sivutiet tupruttanut vallan kehnoon kuntoon.Toinen hyvä esimerkki on juuri nyt.Eli pakkasen lauhtuminen.Sehän saa kuuraan asfalttipinnat.Esim.liikennevaloista lähtiessä hyvin huomaa,miten vieressä vaan nastarengas "kihisee" eikä auto meinaa liikkua.Kitkoilla pääsee suht vikkelästi liikkeelle(ilman erityistä revitystä)Koska nythän tossa tilanteessa nasta toimii ikäänkuin laakeri.Eihän nasta kovaan asfalttiin uppoa ja toisekseen kuurasta se ei saa otetta.Mutta toi kitka/nastarengas vastakkain asettelu on jokaisen tehtävä itse.Itsekkin olen paljon ajanut nastoilla,mutta kun kerran uskaltauduin kitkoihin,niin pitää tapahtua suuria asioita että palaan nastoihin takas.Mut tosiaankin toi asia on jokaisen pohdittava itse.Talvella kun on liukasta joka tapauksessa.
- Matot
make.roadrunner kirjoitti:
....muutosta.Eli Kitkarengas vaatii hivenen ajotavan muutosta suhteessa nastarenkaaseen.Ennakoivammaksi.Eli kirkarengas on huonoimmillaan täysin sileellä jäällä.Kaupungeissa risteysalueet pitää ottaa vähän varovammin(eli jarruttaa risteyksiin(liikennevaloihin) hivenen aiemmin) samoin sitten nilppukelit on otettava maltillisemmin.Mutta monessa,monessa muussa on kitkarengas lyömätön suhteessa nastaan.Noh,ääni tietenkin yksi,mutta esim.tuossa joulun seutuun reilummat lumimyräkät..ei ollut mitään ongelmaa liikenteessä..vaikka olikin sivutiet tupruttanut vallan kehnoon kuntoon.Toinen hyvä esimerkki on juuri nyt.Eli pakkasen lauhtuminen.Sehän saa kuuraan asfalttipinnat.Esim.liikennevaloista lähtiessä hyvin huomaa,miten vieressä vaan nastarengas "kihisee" eikä auto meinaa liikkua.Kitkoilla pääsee suht vikkelästi liikkeelle(ilman erityistä revitystä)Koska nythän tossa tilanteessa nasta toimii ikäänkuin laakeri.Eihän nasta kovaan asfalttiin uppoa ja toisekseen kuurasta se ei saa otetta.Mutta toi kitka/nastarengas vastakkain asettelu on jokaisen tehtävä itse.Itsekkin olen paljon ajanut nastoilla,mutta kun kerran uskaltauduin kitkoihin,niin pitää tapahtua suuria asioita että palaan nastoihin takas.Mut tosiaankin toi asia on jokaisen pohdittava itse.Talvella kun on liukasta joka tapauksessa.
Tästä on ollut joskus aikaisemminkin juttua täällä mutta kertauksena tarkistakaa takajalkatilan mattojen "istuvuus".Alkuperäiset matot tulevat takajalkatilan lämpösuulakkeiden päälle jolloin lämmityksestä ei ole juuri iloa kun se menee suoraan maton alle.Tämä saattaa olla kylläkin jo korjattu mutta ainakin 2004 loppuvuoden malleissa joutui mattoja "puukottamaan". Nyt on omalla Versolla 38tkm takana ilman mitään ongelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180