Voinko kirjottaa yo-kirjotuksis vaikeemman kokeen ruotsista vaiks mul on b ruotsi ja olen siis alottanu ruotsin yläasteelt.??
Vinko?
10
605
Vastaukset
- vaikeampi
kun helpomallakin pääsee? eli olet lukenut b-ruotsin ja haluaisit kirjotaa a-ruotsin? luulen, ettei onnistu, eihän lyhyellä matikallakaan voi kirjottaa pitkää matikkaa. muistaakseni 95% (niistä jotka kirjottaa ruotsin) kirjottaa b-ruotsin. mutta kannattaa kysyä ruotsin opelta.
- anni
Nii mutku en oikee tiä minkä sit kirjotan pitkänä
- sami.
anni kirjoitti:
Nii mutku en oikee tiä minkä sit kirjotan pitkänä
enkku tai matikka?
kyl ainakin matiikassa oli niin että pystyi kirjoittamaan kumman haluaa riippumatta minkä oppimäärän on käynyt.
- -tn-
No yleensä kirjoitetaan englanti pitkänä.. Ja ainakin yksi minun kaverini opiskeli b:nä ja kirjoitti a:na.
- Abi 009
Minä olen lukenut b-ruotsin mutta tarkoitus on nyt keväällä kirjoittaa a-ruotsi. Syynä se että minultakin puuttuu muuten pitkä aine kun kirjoitin englannin lyhyenä. Englannin kirjoitin syksyllä lyhyenä kun ei ollut oikeutta osallistua pitkään vielä silloin. Itse olen kyllä lukenut omin päin yhden ylimääräisen kurssin ruotsia ja muutenkin tehnyt töitä kovasti sen eteen. Olen käynyt etälukiota. Mahdollista se siis on.
- saa osallistua
opiskelemastaan oppimäärästä riippumatta minkä tason kokeeseen vain itse ikinä haluaa. Eli voit.
Muista kuitenkin, että yhdessä pakollisessa aineessa pitää olla se laajempi A-tason koe. Muuten täysin vapaa. - tyttölii
Mutku siis pitääks kirjottaa joko pitkä matikka, pitkä englanti/muu kieli tai pitkä ruotsi?
- ylioppilaaksi
tyttölii kirjoitti:
Mutku siis pitääks kirjottaa joko pitkä matikka, pitkä englanti/muu kieli tai pitkä ruotsi?
niin vastauksena kysymykseesi:
"Mutku siis pitääks kirjottaa joko pitkä matikka, pitkä englanti/muu kieli tai pitkä ruotsi?"
niin täytyy kirjoittaa jokin noista, eli joko pitkä matikka, pitkä toinen kotimainen tai jokin pitkä vieras kieli.
- abiturientti
Tottakai voit kirjoittaa A-ruotsin, vaikka oletkin opiskellut vain B-ruotsia. Itse kävin B-ruotsin kurssit, ja kirjoitin syksyllä A-ruotsin. Eikä A-ruotsin koe todellakaan ole mahdoton, itsekin sain Laudaturin B-ruotsin oppimäärällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683