Pieni kannettava

ja kevyt

Mikä olisi pieni ja kevyt kannettava, joka olisi suht. tehokas, muttei kuitenkaan liian kallis?

Nykyinen iBook 12" on aivan liian painava ja iso :(

10

1259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • provosaurus
      • provo_

        Itselläni on PowerBook 12" ja se on myös mielestäni liian iso ja painava, reilut 2kg on liikaa "kannettavalle", kun on jo lähes puolet kevyempiä koneita, ja 10" näyttö on myös sopivampi "ainamukana" kannettavalle, kun se yleensä pystyy samaan ellei parempaan resoluutioon, kuin tässä mun 12" PB (1024x768)

        Tuo Acer vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, mutta muistaakseni SONY:lla oli myös "pikkukannettavia" ???


      • "external" DVD-asema...;)


      • on kyllä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        "external" DVD-asema...;)

        Sisäänrakennettu DVD/CD-asema on kyllä turhin komponentti kannettavassa, mitä voi olla. Itse olen varmasti käyttänyt sitä korkeintaan pari kertaa, ja nekin olivat käyttöjärjestelmän uudelleenasennukset tai päivitykset (Panther>Tiger, jne..)

        Jos poisjättämällä sen saisi pudotettua melkein kilo painoa (2.2kg vs 1.4kg) niin se on jo todella paljon.

        Tuo Acer on varmasti vielä vähintään 4-5 kertaa nopeampi kuin iBook.


      • on kyllä kirjoitti:

        Sisäänrakennettu DVD/CD-asema on kyllä turhin komponentti kannettavassa, mitä voi olla. Itse olen varmasti käyttänyt sitä korkeintaan pari kertaa, ja nekin olivat käyttöjärjestelmän uudelleenasennukset tai päivitykset (Panther>Tiger, jne..)

        Jos poisjättämällä sen saisi pudotettua melkein kilo painoa (2.2kg vs 1.4kg) niin se on jo todella paljon.

        Tuo Acer on varmasti vielä vähintään 4-5 kertaa nopeampi kuin iBook.

        >Tuo Acer on varmasti vielä vähintään 4-5 kertaa nopeampi kuin iBook.

        ...sanoo tunnetusti luotettava ja asiantunteva lähteemme, nimimerkki "on kyllä"...

        Ettei vain olisi asialla itse Mac-keskustelujen tuntematon sankari Mr. Troll? Tuollaiset "nimimerkit" ja höpinät ovat juuri hänen tyyliään.

        Ainoa asia, joka tuolla Acerilla tapahtuu satavarmasti vähintään 4-5 kertaa nopeammin kuin iBookilla, on haittaohjelmien lutkutus ja etenkin asennus.

        Vai onko sulla luotettavaakin referenssiä väitteesi tueksi? Mainoshöpinää ei lasketa, ei edes Applen "Core Duo on neljä kertaa nopeampi kuin G4" soopaa.


    • Pave

      Eikö kannataisi tyytyä pelkkään matkapuhelimeen ja sen ominaisuuksiin jos tuon kokoluokan kannettavat on liian isoja ja painavia?

      • Aotes

        Mitä ihmettä tämä nyt taas on? Jos joku haluaa pienen KANNETTAVAN, kai hänellä on oikeus ostaa sellainen. No, jotkut sanoo jo 3,2kg kohdalla samaa.

        On pikkuisen eriasia, joku kännykkä ja kannettava.? Jotkut jopa tekee liikkuvaa työtä, jossa tarvitsee kannettavaa. (pienuus lasketaan eduksi)

        Itse olen jonkun aikaa tuollaista räpeltänyt, ihan asiallisen peli.
        http://acer.fi/acereuro/page4.do?dau22.oid=8939&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=7&CountryISOCtxParam=FI&LanguageISOCtxParam=fi&crc=2640681312


      • Pave
        Aotes kirjoitti:

        Mitä ihmettä tämä nyt taas on? Jos joku haluaa pienen KANNETTAVAN, kai hänellä on oikeus ostaa sellainen. No, jotkut sanoo jo 3,2kg kohdalla samaa.

        On pikkuisen eriasia, joku kännykkä ja kannettava.? Jotkut jopa tekee liikkuvaa työtä, jossa tarvitsee kannettavaa. (pienuus lasketaan eduksi)

        Itse olen jonkun aikaa tuollaista räpeltänyt, ihan asiallisen peli.
        http://acer.fi/acereuro/page4.do?dau22.oid=8939&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=7&CountryISOCtxParam=FI&LanguageISOCtxParam=fi&crc=2640681312

        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:Nykyinen iBook 12" on aivan liian painava ja iso.
        Jos kerran 12" ja 2.2 kg on aivan liian painava ja iso niin silloin melkein ei voi juuri muuta kokoa enään suositella kuin joku kännykkäkoko, valitettavasti. Eipä juuri ole tuollaisia puolikiloisia ja kuudentuuman näytöllä olevia kannettavia tullut vastaan.
        jos kyse olisikin ollut pelkästään painosta niin tokihan silloin löytyy joitakin vähän kevyempiä, mutta kun tuntui olevan vielä liian isokin.......


      • Aotes
        Pave kirjoitti:

        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:Nykyinen iBook 12" on aivan liian painava ja iso.
        Jos kerran 12" ja 2.2 kg on aivan liian painava ja iso niin silloin melkein ei voi juuri muuta kokoa enään suositella kuin joku kännykkäkoko, valitettavasti. Eipä juuri ole tuollaisia puolikiloisia ja kuudentuuman näytöllä olevia kannettavia tullut vastaan.
        jos kyse olisikin ollut pelkästään painosta niin tokihan silloin löytyy joitakin vähän kevyempiä, mutta kun tuntui olevan vielä liian isokin.......

        Totta, mutta tosiaan, joidenkin mielestä 3 kiloinen ei ole vielä liian painava. Miksi siis joku ei voisi tarvita kannettavaa tietokonetta, joka painaisi n. 1kg?

        Vai onko ainoat vaihtoehdot ostaa joko kolmio tai yksiö? Joillekkin sopivin vaihtoehto voisi olla kaksio... :)

        Harvinaisiahan alle 12" kannettavat ovat, mutta toki niitäkin löytyy. Ovat vain "hieman" "normaalia" kalliimpia...

        Esim. Saksan hintaseurannassa 10,4" ja alle:
        http://www.geizhals.at/deutschland/?cat=nb10

        Oletan ainakin, että (tässäkin) tapauksessa on kuitenkin tarve tietokoneelle, ei puhelimelle. Jotenka ominaisuudet ovat kuitenkin kokoa tärkeämpiä...


      • Aotes kirjoitti:

        Totta, mutta tosiaan, joidenkin mielestä 3 kiloinen ei ole vielä liian painava. Miksi siis joku ei voisi tarvita kannettavaa tietokonetta, joka painaisi n. 1kg?

        Vai onko ainoat vaihtoehdot ostaa joko kolmio tai yksiö? Joillekkin sopivin vaihtoehto voisi olla kaksio... :)

        Harvinaisiahan alle 12" kannettavat ovat, mutta toki niitäkin löytyy. Ovat vain "hieman" "normaalia" kalliimpia...

        Esim. Saksan hintaseurannassa 10,4" ja alle:
        http://www.geizhals.at/deutschland/?cat=nb10

        Oletan ainakin, että (tässäkin) tapauksessa on kuitenkin tarve tietokoneelle, ei puhelimelle. Jotenka ominaisuudet ovat kuitenkin kokoa tärkeämpiä...

        Toshiba Portege sarjasta löytyy aika kevyitä.

        Itellä on kakkosläppärinä vanha PII300Mhz Toshiba Portege 3110CT.

        Näyttö 10,4"
        Mitat: 256 x 225 x 22 mm
        Paino: 0,90 kg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe