Miks ei tuu mitää nyh?

Olen odotellut kysymyksiä;

Huom. edellä, lue ensin palstalla;
>Kirjoitukseni "syytökset adventioppia vastaan"
käy katsomassa.

Siunausta
jari laurila

107

2991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohhoi.

Ketään vain ei yksinkertaisesti kiinnosta.

• hessu hopo

kaikkihan tietävät että olet adventisti! eihän siinä ole mitään kysymyksen aihetta!

• kasi

No jos ei kukaan kysy niin tässä vähän vastaamista.

Joku oli pannut tänne Adventistikirkon kastelupauksen (toivottavasti se on oikein toistettu). Mikä pistää silmään on, että se näyttää sisältävän aika paljon suoranaista seurakuntaan sitomista ja jopa rahallista puolta koskevia asioita ?? Se ei myöskään jätä paljoakaan ajatuksen vapautta seurakunnan jäsenille.

Tulee mieleen että kuinkahan moni adventisti todella uskoo tai haluaa luvata kaiken mitä kasteessa joutuu lupaamaan? Koska en ole lukenut näitä "Ellen G. Whites" kirjoituksia, en halua niitä arvostella, mutta mielestäni uskon Raamattuun pitäisi riittää jokaisessa kristinuskon uskontunnustuksessa ja kaikki muut kirjat ja kirjoitukset pitäisi jättää sen ulkopuolelle ja myös esimerkiksi seurakunnan rahallinen puoli pitäisi jättää uskontunnustuksen ulkopuolelle.

Saat mielellään (jos haluat) näyttää nykyisen uskontunnustuksen ja antaa omat kommenttisi ..

• Runsas kiitos

Minä en muista kastelupausta nyt.
        Kuitenkin yleensä kristillisyyteen liittyy ja olennainen osa on itsensä uhraaminen Herralle.
        Kukaan ei ole koskaan esittänyt mitään vaatimuksia taloudellisista asioista.
        Kaikki maksuliikenne seurakuntalaisilta on vapaaehtoista eikä sitä kukaan seuraa eikä valvo.
        Rahastonhoitaja on ainoa joka näkee mitä siinä tapahtuu henkilökohtaisella tasolla, kun hoitaa pankkiasioita, ja hän on vaitiolovelvollinen.
        Kastekupaus muistuttaa yleisestä huolehtimisesta asioissa Jumalalle myös taloudenhoidon suhteen, ei seurakunnalle niinkään.

Tottakai kasteessa otetaan seurakuntaan.
        Ei siihen sidota, vaan on vapaaehtoista.
        Irtikin pääsee koska haluaa.

A-kirkossa on jokaisella oikeus olla omaa mieltään.
        Tosin ei ole sopivaa vaatia omaa näkemystä muilta.
        Tässä kulkee erotus.

Usko Raamattuun riitti Ellen G Whitellekin hyvin.
        Nimenomaan hän opetti että Raamattua lukea pitää, ja hän johtaa Raamatun tutkimiseen, ja korottaa yksin Kristusta.

Käy katselemassa
        http:www.netikka.net/jarinraamatuhotelli

Jumalan siunausta
        jari laurila

• kasi
        jarlau kirjoitti:

Runsas kiitos

Minä en muista kastelupausta nyt.
        Kuitenkin yleensä kristillisyyteen liittyy ja olennainen osa on itsensä uhraaminen Herralle.
        Kukaan ei ole koskaan esittänyt mitään vaatimuksia taloudellisista asioista.
        Kaikki maksuliikenne seurakuntalaisilta on vapaaehtoista eikä sitä kukaan seuraa eikä valvo.
        Rahastonhoitaja on ainoa joka näkee mitä siinä tapahtuu henkilökohtaisella tasolla, kun hoitaa pankkiasioita, ja hän on vaitiolovelvollinen.
        Kastekupaus muistuttaa yleisestä huolehtimisesta asioissa Jumalalle myös taloudenhoidon suhteen, ei seurakunnalle niinkään.

Tottakai kasteessa otetaan seurakuntaan.
        Ei siihen sidota, vaan on vapaaehtoista.
        Irtikin pääsee koska haluaa.

A-kirkossa on jokaisella oikeus olla omaa mieltään.
        Tosin ei ole sopivaa vaatia omaa näkemystä muilta.
        Tässä kulkee erotus.

Usko Raamattuun riitti Ellen G Whitellekin hyvin.
        Nimenomaan hän opetti että Raamattua lukea pitää, ja hän johtaa Raamatun tutkimiseen, ja korottaa yksin Kristusta.

Käy katselemassa
        http:www.netikka.net/jarinraamatuhotelli

Jumalan siunausta
        jari laurila

En halua arvostella Adventistikirkkoa koska en sitä edes kunnolla tunne. Ihmetyttää kuitenkin miksi tällaiset asiat ovat mukana juuri kastelupauksessa - missä pitäisi mielestäni olla kysymys vain yksilön ja Jumalan välisestä suhteesta ja uskosta joka perustuu Raamattuun - vaikkakin uskova on valinnut Adventistikirkon seurakunnakseen. On myöskin aivan selvää, että tämän kaltainen kastelupaus sitoo lupaajan seurakuntaan muutenkin kuin vain uskon kautta.
        Ei minulla ole mitään sanomista siitäkään kuinka Adventistikirkon talous hoidetaan, mutta on merkillistä että sellaiset asiat ovat mukana kastelupauksessa. Olisi mielestäni väärin ja kummallista jos esimerkiksi Luterilaisten uskontunnustukseen sisällytettäisiin "ja maksan pyhät kirkollisverot" ... :) ? vaikka ne maksetaankin ..

• kasi kirjoitti:

En halua arvostella Adventistikirkkoa koska en sitä edes kunnolla tunne. Ihmetyttää kuitenkin miksi tällaiset asiat ovat mukana juuri kastelupauksessa - missä pitäisi mielestäni olla kysymys vain yksilön ja Jumalan välisestä suhteesta ja uskosta joka perustuu Raamattuun - vaikkakin uskova on valinnut Adventistikirkon seurakunnakseen. On myöskin aivan selvää, että tämän kaltainen kastelupaus sitoo lupaajan seurakuntaan muutenkin kuin vain uskon kautta.
        Ei minulla ole mitään sanomista siitäkään kuinka Adventistikirkon talous hoidetaan, mutta on merkillistä että sellaiset asiat ovat mukana kastelupauksessa. Olisi mielestäni väärin ja kummallista jos esimerkiksi Luterilaisten uskontunnustukseen sisällytettäisiin "ja maksan pyhät kirkollisverot" ... :) ? vaikka ne maksetaankin ..

Hei ja kiitos rauhaa paljon Herrassa Sinulle

Mukavaa saada ystävällistä postia.
        Laitan tämän keskustelumme myös esimiehille kirkkoon.

En nyt ole lukenut kastelupausta, mutta muistan kun se oli edessäni itsellä, oli sielä jotakin kyllä mikä hämmensi.
        Minua hämmensi ainakin lupaus uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan, jota en voinut ymmärtää, eikä sitä missään oikein opetetakaan.
        Itse olen opetuksen tehnyt siitä kun sain tiedon jyvistä kasaan tyydyttävän asiasillön voidakseni asiaa ymmärtää.
        Pähkäilin sitä vuosikaudet ja ihmettelin kuka on tyhmä ja kuka viisas?

Myös kymmenykset maksoin vasta kun olin täysin varma Adventtikirkon opetuksesta, vaikka olin kasteen jo ottanut, ja olin siihen mennessä tutkinut jo 8 vuotta hyvin aktiivisesti A-kirkon oppia.
        Maksoin kymmenykset vasta 2-3 vuotta kasteeni jälkeen.

Minä en olisi täyttänyt kaste-ehtoja, ka varmaan harvat muutkaan.

Olen samaa mieltä kanssasi ettei kastelupaukseen pitäisi ottaa asioita jotka tulevat omiksi vasta kypsymisvaiheissa.

Käytännössä kuitenkin tiedän ja uskon että paperi on enemmän tai vähemmän muodollinen.
        Mielellään kastetaan.

Minä olen edistynyt kristillisyydessä vasta kasteeni jälkeen monissa asioissa.
        Jos sen olisi "valehdellut" tai hiukan pyöristänyt kastelupauksen ehdoissa, olisin kastamatta jäänyt.

Kiitos Sinulle siunausta paljon
        jari laurila

• - one way -
        jarlau kirjoitti:

Hei ja kiitos rauhaa paljon Herrassa Sinulle

Mukavaa saada ystävällistä postia.
        Laitan tämän keskustelumme myös esimiehille kirkkoon.

En nyt ole lukenut kastelupausta, mutta muistan kun se oli edessäni itsellä, oli sielä jotakin kyllä mikä hämmensi.
        Minua hämmensi ainakin lupaus uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan, jota en voinut ymmärtää, eikä sitä missään oikein opetetakaan.
        Itse olen opetuksen tehnyt siitä kun sain tiedon jyvistä kasaan tyydyttävän asiasillön voidakseni asiaa ymmärtää.
        Pähkäilin sitä vuosikaudet ja ihmettelin kuka on tyhmä ja kuka viisas?

Myös kymmenykset maksoin vasta kun olin täysin varma Adventtikirkon opetuksesta, vaikka olin kasteen jo ottanut, ja olin siihen mennessä tutkinut jo 8 vuotta hyvin aktiivisesti A-kirkon oppia.
        Maksoin kymmenykset vasta 2-3 vuotta kasteeni jälkeen.

Minä en olisi täyttänyt kaste-ehtoja, ka varmaan harvat muutkaan.

Olen samaa mieltä kanssasi ettei kastelupaukseen pitäisi ottaa asioita jotka tulevat omiksi vasta kypsymisvaiheissa.

Käytännössä kuitenkin tiedän ja uskon että paperi on enemmän tai vähemmän muodollinen.
        Mielellään kastetaan.

Minä olen edistynyt kristillisyydessä vasta kasteeni jälkeen monissa asioissa.
        Jos sen olisi "valehdellut" tai hiukan pyöristänyt kastelupauksen ehdoissa, olisin kastamatta jäänyt.

Kiitos Sinulle siunausta paljon
        jari laurila

Hei Jari!

Milloin olet tullut uskoon ja milloin kävit kasteella?

• - one way - kirjoitti:

Hei Jari!

Milloin olet tullut uskoon ja milloin kävit kasteella?

Kiitos, rauhaa ja hei

Synnin tuntoon tulin -95 ja siitä 10 vuotta oli ahkeraa Raamatun opiskelua.

Sitten A-kirkkoon kastettin 2000, mutta vuoden jälkeen loukkaannuin vielä kypsymättömänä ja lähdin pois, ja olin 1,5 vuotta poissa.
        Halusin uuden kasteen kun tulin takaisin, ja minut kastettiin vielä uudelleen 2002.

siunausta
        jari laurila

• kasi
        jarlau kirjoitti:

Kiitos, rauhaa ja hei

Synnin tuntoon tulin -95 ja siitä 10 vuotta oli ahkeraa Raamatun opiskelua.

Sitten A-kirkkoon kastettin 2000, mutta vuoden jälkeen loukkaannuin vielä kypsymättömänä ja lähdin pois, ja olin 1,5 vuotta poissa.
        Halusin uuden kasteen kun tulin takaisin, ja minut kastettiin vielä uudelleen 2002.

siunausta
        jari laurila

Adventtikirkon kasteesta vielä.

Kasteella on eri merkitys eri kristinuskon suunnissa. On Luterilaisten/katolilaisten lapsikaste ja monet uskonsuunnat käyttävät upotuskastetta. Mitä Adventistikirkon kaste merkitsee kastetulle? Voin ymmärtää että syntien tunnustaminen ja katuminen ovat välttämättömät niin kuin usko niiden anteeksi saamiseen, mutta jos katsoo asiaa vain kastetun näkövinkkelistä mikä on kastetun ja Jumalan välisen suhteen ero ennen ja jälkeen kastamisen?

ja kiitos asiallisista vastauksista
        kasi

• kasi kirjoitti:

Adventtikirkon kasteesta vielä.

Kasteella on eri merkitys eri kristinuskon suunnissa. On Luterilaisten/katolilaisten lapsikaste ja monet uskonsuunnat käyttävät upotuskastetta. Mitä Adventistikirkon kaste merkitsee kastetulle? Voin ymmärtää että syntien tunnustaminen ja katuminen ovat välttämättömät niin kuin usko niiden anteeksi saamiseen, mutta jos katsoo asiaa vain kastetun näkövinkkelistä mikä on kastetun ja Jumalan välisen suhteen ero ennen ja jälkeen kastamisen?

ja kiitos asiallisista vastauksista
        kasi

Rauhaa ja hei taas

Kiitos itsellesi mielenkiinnostasi.

Kasteessa ihminen hautaa vanhan elämänsä kokonan, ja hänestä tulee "uusi luomus" Kristuksessa.
        Uusi ihminen.
        Kaste on osa uudestisyntymistä, mutta ei kokonaan tarkoita uudestisyntymistä, sillä US alkaa jo ennen kastetta, ja jatkuu ksteen jälkeenkin.

Kaste merkitsee kääntymystäkin tietenkin, j alupausta siihen, ja syntien anteeksiantoa, ja lupausta elää Kristuksessa Hengen luomaa uutta elämää.

Pyhä Henki tekee ihmiselle uuden persoonallisuuden, ja vanha minä jää kasteen hautaan.

Toimituksena kaste on merkityksetön, jos ihminen ei siihen yhdy sen tarkoituksen mukaisesti.
        Eihän ihminen voi saada Pyhän Hengen apua kaikkea, jos ei halua sitä seurata.

Mukavaa jos jaksoit tutkia Raamattuopetukseni, sillä olen niissä melko lailla tyhjentävä mitä minulla on Raamatun perusteella asioista sanottavaa.

Kasteesta löydät lisää hotellistani osastolta
        "Kaste ja kirkolliset toimitukset"
        Osaat jo hotelliini.

Pian päivitetään 8 uutta opetusta, kunhan likka ehtii tekemään, ja saa koneensa huollosta.

Kyllä kääntymys ja syntien katuminen, ja tahallisten syntien eli syntielämän hylkääminen on kyseessä kasteessa.

Tässä lyhyesti mitä äkkiä mieleeni tuli. Katso hotellista kasteasiaa, siellä on kasteesta tietoa.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• kasi
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja hei taas

Kiitos itsellesi mielenkiinnostasi.

Kasteessa ihminen hautaa vanhan elämänsä kokonan, ja hänestä tulee "uusi luomus" Kristuksessa.
        Uusi ihminen.
        Kaste on osa uudestisyntymistä, mutta ei kokonaan tarkoita uudestisyntymistä, sillä US alkaa jo ennen kastetta, ja jatkuu ksteen jälkeenkin.

Kaste merkitsee kääntymystäkin tietenkin, j alupausta siihen, ja syntien anteeksiantoa, ja lupausta elää Kristuksessa Hengen luomaa uutta elämää.

Pyhä Henki tekee ihmiselle uuden persoonallisuuden, ja vanha minä jää kasteen hautaan.

Toimituksena kaste on merkityksetön, jos ihminen ei siihen yhdy sen tarkoituksen mukaisesti.
        Eihän ihminen voi saada Pyhän Hengen apua kaikkea, jos ei halua sitä seurata.

Mukavaa jos jaksoit tutkia Raamattuopetukseni, sillä olen niissä melko lailla tyhjentävä mitä minulla on Raamatun perusteella asioista sanottavaa.

Kasteesta löydät lisää hotellistani osastolta
        "Kaste ja kirkolliset toimitukset"
        Osaat jo hotelliini.

Pian päivitetään 8 uutta opetusta, kunhan likka ehtii tekemään, ja saa koneensa huollosta.

Kyllä kääntymys ja syntien katuminen, ja tahallisten syntien eli syntielämän hylkääminen on kyseessä kasteessa.

Tässä lyhyesti mitä äkkiä mieleeni tuli. Katso hotellista kasteasiaa, siellä on kasteesta tietoa.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Siis Adventistikirkon opin mukaan se kasteessa uudesti ”syntynyt luomus”, sielu tai henki tai miksi sitä kukin haluaa nimittää, joka on Jumalan muistissa ja saa ikuisen elämän ylösnousemisensa jälkeen ja on siis valmis ikuiseen elämään jo sellaisenaan? Eikä sen tarvitse enää ”puhdistautua” millään lailla kuten esimerkiksi katolisessa kirkossa opetetaan vaan Jumala antaa sille kuolemattomuuden ”elämän ylösnousemuksen” yhteydessä.
        Lyhyesti sanottuna kasteen yhteydessä kastettu saa LUPAUKSEN ikuisesta elämästä joka sitten ANNETAAN niille jotka saavat ”elämän ylösnousemuksen”?

Kun Aadam ja Eeva karkotettiin lankeemisen jälkeen paratiisista missä "elämän puun" oli – voi Raamatusta lukea syyn:
        ** 1. Moos. 3:22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota "elämän puusta" hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"**

Voiko Adventinkirkon opin mukaan sanoa että ”ihminen” joka karkotettiin (Raamatun ”alussa”) jotta hän EI eläisi ikuisesti on ”elämän ylösnousemuksen” jälkeen (Raamatun ”lopussa”) taas saanut luvan syödä "elämän puun" hedelmiä ja täten saada saman aseman Jumalan edessä mikä Aadamilla oli ennen syntiin lankeemusta?

• kasi kirjoitti:

Siis Adventistikirkon opin mukaan se kasteessa uudesti ”syntynyt luomus”, sielu tai henki tai miksi sitä kukin haluaa nimittää, joka on Jumalan muistissa ja saa ikuisen elämän ylösnousemisensa jälkeen ja on siis valmis ikuiseen elämään jo sellaisenaan? Eikä sen tarvitse enää ”puhdistautua” millään lailla kuten esimerkiksi katolisessa kirkossa opetetaan vaan Jumala antaa sille kuolemattomuuden ”elämän ylösnousemuksen” yhteydessä.
        Lyhyesti sanottuna kasteen yhteydessä kastettu saa LUPAUKSEN ikuisesta elämästä joka sitten ANNETAAN niille jotka saavat ”elämän ylösnousemuksen”?

Kun Aadam ja Eeva karkotettiin lankeemisen jälkeen paratiisista missä "elämän puun" oli – voi Raamatusta lukea syyn:
        ** 1. Moos. 3:22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota "elämän puusta" hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"**

Voiko Adventinkirkon opin mukaan sanoa että ”ihminen” joka karkotettiin (Raamatun ”alussa”) jotta hän EI eläisi ikuisesti on ”elämän ylösnousemuksen” jälkeen (Raamatun ”lopussa”) taas saanut luvan syödä "elämän puun" hedelmiä ja täten saada saman aseman Jumalan edessä mikä Aadamilla oli ennen syntiin lankeemusta?

Rauhaa ja kiitos

Luonollisesti ihminen on velvollinen elämän elämää, että hän on "taivaskelpoinen."

Onhan moni luopunut uskostaan kasteensa jälkeen, tai elää muuten kristitylle puolittaista uskonelämää tietoisesti, ettei täytä Jumalan ehtoja.¨

Löydät hotellista opetukseni myös "Kuolema ja tuomio" osastolta kuoleman jälkeiseen pelastumisen mahdollisuuteen.
        Niissä on esitelty mitä Raamattu sanoo, eli Raamatusta voi aina tutkia.

Kuitenkin huom Jeesuksen sanat: "joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Joka ei usko tuomitaan kadotukseen." (En äkkiä muista paikkaa Raamatussa)Kaste on tärkeä, ja Raamatun mukainen järjestys on ollut aina ensin usko ja sitten kaste.

En toki tässä itse lausu tuomioita mitenkään, tai arvostele asiaa kuka pelastuu ja kuka ei.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• kasi
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja kiitos

Luonollisesti ihminen on velvollinen elämän elämää, että hän on "taivaskelpoinen."

Onhan moni luopunut uskostaan kasteensa jälkeen, tai elää muuten kristitylle puolittaista uskonelämää tietoisesti, ettei täytä Jumalan ehtoja.¨

Löydät hotellista opetukseni myös "Kuolema ja tuomio" osastolta kuoleman jälkeiseen pelastumisen mahdollisuuteen.
        Niissä on esitelty mitä Raamattu sanoo, eli Raamatusta voi aina tutkia.

Kuitenkin huom Jeesuksen sanat: "joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Joka ei usko tuomitaan kadotukseen." (En äkkiä muista paikkaa Raamatussa)Kaste on tärkeä, ja Raamatun mukainen järjestys on ollut aina ensin usko ja sitten kaste.

En toki tässä itse lausu tuomioita mitenkään, tai arvostele asiaa kuka pelastuu ja kuka ei.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Pidin tuota yllä olevaa itsestään selvänä asiana :)

Syy miksi kysyin oli "oppi kysymys" ja jos luit tarkkaan niin kirjoitinkin että

Vai olenko ymmärtänyt Adventisti opin väärin?

Entä tuo Raamatun alussa ja lopussa mainittu "elämän puu" ja sen vaikutus ikuiseen elämään?

• kasi kirjoitti:

Pidin tuota yllä olevaa itsestään selvänä asiana :)

Syy miksi kysyin oli "oppi kysymys" ja jos luit tarkkaan niin kirjoitinkin että

Vai olenko ymmärtänyt Adventisti opin väärin?

Entä tuo Raamatun alussa ja lopussa mainittu "elämän puu" ja sen vaikutus ikuiseen elämään?

Hyvä kiitos, vastaan täsmällisemmin;

1. Kaste ei missään tapauksessa ole lupaus ikuisesta elämästä!
        (Huom myös mitä olen jo vastannut.)

2. Elämän puu paratiisissa Raamatun alussa ei vaikuta ihmisen elämään, mutta samasta tai samanlaisesta elämän puusta on kuitenkin kyse
        Ilm 22:2,14, 2:7.

Onko nyt hyvä?

Laita vaan lisää kysymyksiä kun tulee vastaan.
        Ystävällismielisiin vastaa aina mielellään.

Jumalan siunausta paljon
        jari laurila

• kasi
        jarlau kirjoitti:

Hyvä kiitos, vastaan täsmällisemmin;

1. Kaste ei missään tapauksessa ole lupaus ikuisesta elämästä!
        (Huom myös mitä olen jo vastannut.)

2. Elämän puu paratiisissa Raamatun alussa ei vaikuta ihmisen elämään, mutta samasta tai samanlaisesta elämän puusta on kuitenkin kyse
        Ilm 22:2,14, 2:7.

Onko nyt hyvä?

Laita vaan lisää kysymyksiä kun tulee vastaan.
        Ystävällismielisiin vastaa aina mielellään.

Jumalan siunausta paljon
        jari laurila

ok - Jumalan armo ja lupaukset ovat samat kaikille ihmisille. Olen samaa mieltä.

Siis myös Adventtikirkon mukaan ikuisen elämän lupaus on jokaisella ihmisellä oli kastettu tai ei. Kasteessa ihminen vain tunnustaa syntinsä ja uskonsa syntien anteeksi saamiseen ja antautuu Herralle ja hyväksyy/saa Pyhän Hengen avun elämässään.

Ero lapsi kasteeseen ei periaatteessa ole kovinkaan suuri - siinähän lapsen vanhempien tahto on ikäänkuin lapsen tahto ja lapsi vain liitetään (kasvamaan) yhteiseen Jumalan seurakuntaan. Ja lapsi kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. (Vanhemmathan ovat vastuussa lapsistansa kunnes nämä ovat kasvaneet aikuisiksi).

Muuten oma vakaa uskoni on että "elämän puusta" syöminen = oppiminen Jumalan ikuisen "elämää yllä pitävän viisauden" opetuksia - kaikkine mitä se sitten sisältääkin (oikeudenmukaisuuden, rakkauden, anteeksi antamisen, tai muun viisauden) Se on siis sama ikuinen "puu" Raamatun alussa ja lopussa koska Jumala on se sama aina ja iankaikkisesti.

Siksi on niin elin tärkeää, että me rakastamme Jumalaa yli kaiken muun (muutenhan emme voi kuulla mitä Herra sanoo) ja emmekä ala itse päättämään "hyvästä ja pahasta".

Se mikä eniten herätti omaa kiinostustani Adventtikirkoon seurakuntana oli kirkon ymmärtämys, että ikuinen elämä ei ole mikään itsestään selvä asia ja että mitään ikuista piinaa ei ole. Ikuisen piinan oppi antaa mielestäni täysin väärän kuvan Jumalasta ja on sen tähden tullut esteeksi monelle heidän yrityksisään ymmärtää Raamattua ja Jumalaa.

Se mistä yleensäkään EN pidä on että niin monet herätysliikkeiden uskon suunnat "tietävät" asioita ja sitten saavat muuttaa sanomisiaan jälki käteen. Siksi en ole lukenut esimerkiksi Adventistikirkon profetiota joista niin paljon puhutaan.

Ymmärrän toki että ajan merkit sopivat hyvin lopun aikaan, mutta en ole varma että Jumalan pitkämielisyys ihmisiä kohtaan alkaa loppumaan.
        Tulee mieleen myös Aabrahamin rukoukset ennen Sodoman ja Gomorran tuhoa. Hänhän rukoili lisä-aikaa ihmisten takia ...

• kasi kirjoitti:

ok - Jumalan armo ja lupaukset ovat samat kaikille ihmisille. Olen samaa mieltä.

Siis myös Adventtikirkon mukaan ikuisen elämän lupaus on jokaisella ihmisellä oli kastettu tai ei. Kasteessa ihminen vain tunnustaa syntinsä ja uskonsa syntien anteeksi saamiseen ja antautuu Herralle ja hyväksyy/saa Pyhän Hengen avun elämässään.

Ero lapsi kasteeseen ei periaatteessa ole kovinkaan suuri - siinähän lapsen vanhempien tahto on ikäänkuin lapsen tahto ja lapsi vain liitetään (kasvamaan) yhteiseen Jumalan seurakuntaan. Ja lapsi kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. (Vanhemmathan ovat vastuussa lapsistansa kunnes nämä ovat kasvaneet aikuisiksi).

Muuten oma vakaa uskoni on että "elämän puusta" syöminen = oppiminen Jumalan ikuisen "elämää yllä pitävän viisauden" opetuksia - kaikkine mitä se sitten sisältääkin (oikeudenmukaisuuden, rakkauden, anteeksi antamisen, tai muun viisauden) Se on siis sama ikuinen "puu" Raamatun alussa ja lopussa koska Jumala on se sama aina ja iankaikkisesti.

Siksi on niin elin tärkeää, että me rakastamme Jumalaa yli kaiken muun (muutenhan emme voi kuulla mitä Herra sanoo) ja emmekä ala itse päättämään "hyvästä ja pahasta".

Se mikä eniten herätti omaa kiinostustani Adventtikirkoon seurakuntana oli kirkon ymmärtämys, että ikuinen elämä ei ole mikään itsestään selvä asia ja että mitään ikuista piinaa ei ole. Ikuisen piinan oppi antaa mielestäni täysin väärän kuvan Jumalasta ja on sen tähden tullut esteeksi monelle heidän yrityksisään ymmärtää Raamattua ja Jumalaa.

Se mistä yleensäkään EN pidä on että niin monet herätysliikkeiden uskon suunnat "tietävät" asioita ja sitten saavat muuttaa sanomisiaan jälki käteen. Siksi en ole lukenut esimerkiksi Adventistikirkon profetiota joista niin paljon puhutaan.

Ymmärrän toki että ajan merkit sopivat hyvin lopun aikaan, mutta en ole varma että Jumalan pitkämielisyys ihmisiä kohtaan alkaa loppumaan.
        Tulee mieleen myös Aabrahamin rukoukset ennen Sodoman ja Gomorran tuhoa. Hänhän rukoili lisä-aikaa ihmisten takia ...

Kiitos ja Jumalan terve

Ymärrän että taivaassa ja uudessa maasa on kastamattomia ihmisiä toki, koska pakanoitakin pelastuu (1 Piet 4:6, Room 1:19-21, Apt 17:27, Ps 87:4,6) vaikka eivät ole evankeliumista kuulleet sanaakaan, (ei ollut mahdollisuutta)mutta jos ihminen hylkää kasteensa johon hänellä on mahdollisuus, on tilanne jo arvelluttava luonnollisesti, jos ajattelet asiaa Jumalan kannalta ja omantunnon kannalta jota Jumala katsoo tuomiossa. (Luuk 12:47-48)

On mukavaa että olet ymmärtänyt Jumalan luonteen rakastava Isänä.
        Suilloin haluat tehdä rakkaudessa Hänen tahtonsa. Ei pelossa.

A-kirkon oppi ei ole koskaan muuttunut.
        Jos napitat paitaa "juopon nappiin" alusta lähtien, se menee kokonaan juopon nappiin, eikö vain?
        Matt 15:13.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• Kyse

Kysytään sitten. Näytä yksin Raamatusta ilman Whiten ja kirkkohistorian paavi-asetti-sunnuntain -selityksiä, että pedon merkki tarkoittaa sunnuntain pyhittämistä.

• Rauhaa ja kiitos

Asiaa voidaan perustella vain historiassa ja profetoissa.
        Raamatussa ei niin suoraa kieltä ole monessakaan asiassa, kuten Ilmestyskirjan teksti muutenkin on vertauskuvallista paljon.
        Näkyy asia sitten.

En ole itse koskaan opettanut asiaa näin.
        Katson että lepopäivä on omantunnon kysymys ja opetetaan muulla tavoin sen mielekkyys ja merkitys.

Tuo pedon merkki tulee profetioiden mukaan kysymykseen vasta tulevaisuudessa, kun peto on olemassa!
        Se ei ole ajankohtainen, enkä ole ottanut kantaa asiaan koskaan, muuta kuin toppuutellut ja pyytänyt asiassa oikeampaa esitystapa ilman syytöksiä.

Kyllä näen että Raamatullisen viikon 7 päivää on mukavaa opettaa, mutta en pidä "uhkailusta ja syytöksistä" siis ovat helposti tuntuneet siltä, tässä asiassa joita jotkut yksilöt ovat esittäneet.

Kirkkomme opettaa että jokainen viettää omantuntonsa mukaisen lepoäpäivän, ja tunnustamme kaiken Kristusta korottavan toiminnan kaikissa katolisissa ja protestanttisissa kirkoissa.
        Yksilöt joskus kaivavat verta menästään kaikissa piireissä opin kysymyksissä.

Lepopäivällä on mielenkiintoinen merkitys ja historia kyllä.
        Jos haluat katsoa, voit tutkia opetuskirjeeni asiassa;
        http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
        Osasto "lepopäivä"

Minä puhun pedon merkistä vasta kun se on ajankohtaista, jos elän silloin vielä kun tulevaisuudessa on asia, ja tiedä kuinka kaukana.
        Pitääpä takkailla kun peto ilmestyy ensin maailmaan!

Nyt kristillisessä maailmassa on paljolti kaikki hyvin, vaikka suremisen arvoisia asioita on mm. Raamatun totuuksien hylkääminen, ja ihmisten viisastelun ja mielihalut ottaminen tilalle.

Raamattuun uskovia pidetään heikkoina ja hihhuleina, tyhminä, ja Raamatun arvostelijoita pidetään viisaina ja oppineina?!
        Totuuden peruspylväät sortuvat ihmisten mielihalujen myötä.

Näkisin myös Jeesusken kuvassa mukana mielelläni, kun oppikysymyksistä kesuistellaan, ettei mene ihan rakkaudettomaksi väittelyksi ja tuomioiksi.

Jumalan lapsia, vilpittömiä sieluja, on muissa piireissä enemmän kuin meillä, opettaa kirkkomme. Tilanne tänään on näin.

Jeesus rakastaa jokaisen kirkon vilpittömiä sieluja joiden puolesta on kuollut, ja pyytää vilpitömyyttä ja uskollisuutta. (Luuk 12:47-48)
        Vilpittömyys etsii aina tietoa miten voisi täyttää paikkansa hyvin rakkaudessa, ja kulkee sen valon mukaan kaikissa piireissä.

A-kirkko kyllä täyttää lopun ajan seurakunnalta edellytettävät vaatimukset.
        Muista Ilm 14:12, sillä löytää jo perille.
        Lopun ajan pyhät ovat tätä joukkoa, ja lopullista liikehdintää ja koostumusta emme vielä tiedä kun kristikunta silloin jakaantuu kahteen leiriin.
        Ilm 13 luvun ilmoituksen perusteella.

Jumalan siunausta Sinulle
        jari laurila

• Timo Flink

Pedon merkki on pedon nimi tai nimen luku 666 (Ilm. 13:16-18). Merkki laitetaan otsaan tai käteen. Tämä teksti muistuttaa Jumalan käskyistä, sillä Raamatun mukaan 10 käskyä tulee olla Jumalan lapsen otsassa JA kädessä (mielessä tai toiminnassa, heprealainen ilmaisutapa). 5 Moos. 6:5-8. Danielin mukaan Jumalaa vastustava valta pyrkii muuttamaan ajat ja lain (Dan. 7:25). Mikä käskyistä puhuu ajasta? Sapattikäsky. Siis pieni sarvi (petovalta) pyrkii muuttamaan sapattikäskyn ja lain yleensä. Pedon merkki on Jumalan lain vastakohta (10 käskyä otsassa JA kädessä / pedon merkki otsassa TAI kädessä). Nimi kuvaa hepreassa luonnetta. Pedon merkki on tietoista kapinaa Jumalan käskyjä vastaan. Luku 666 viittaa Salomon luopumukseen (1Kun. 10:14), kun hän sai 666 talenttia kultaa. Ennen sitä hän oli uskollinen Jumalalle, sen jälkeen palveli epäjumalia. Ilmestyskirjassa Jumalan omat pitävät Jumalan käskyt (Ilm. 14:12). Pistä nuo yhteen niin pedon merkki = sapatin tahallinen rikkominen ja muuttaminen, sellaisten ihmiskäskyjen korottaminen Jumalan lain tilalle, jotka näyttävät samalta kuin Jumalan käskyt, mutta eivät ole. Siis pedon merkki = sunnuntain viettoon pakottaminen.

Tämä oli pikakelausselitys :)

Timo Flink

• jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja kiitos

Raamatussa ei niin suoraa kieltä ole monessakaan asiassa, kuten Ilmestyskirjan teksti muutenkin on vertauskuvallista paljon.
        Näkyy asia sitten.

Katson että lepopäivä on omantunnon kysymys ja opetetaan muulla tavoin sen mielekkyys ja merkitys.

Tuo pedon merkki tulee profetioiden mukaan kysymykseen vasta tulevaisuudessa, kun peto on olemassa!
        Se ei ole ajankohtainen, enkä ole ottanut kantaa asiaan koskaan, muuta kuin toppuutellut ja pyytänyt asiassa oikeampaa esitystapa ilman syytöksiä.

Kyllä näen että Raamatullisen viikon 7 päivää on mukavaa opettaa, mutta en pidä "uhkailusta ja syytöksistä" siis ovat helposti tuntuneet siltä, tässä asiassa joita jotkut yksilöt ovat esittäneet.

Kirkkomme opettaa että jokainen viettää omantuntonsa mukaisen lepoäpäivän, ja tunnustamme kaiken Kristusta korottavan toiminnan kaikissa katolisissa ja protestanttisissa kirkoissa.

Osasto "lepopäivä"

Minä puhun pedon merkistä vasta kun se on ajankohtaista, jos elän silloin vielä kun tulevaisuudessa on asia, ja tiedä kuinka kaukana.

Nyt kristillisessä maailmassa on paljolti kaikki hyvin, vaikka suremisen arvoisia asioita on mm. Raamatun totuuksien hylkääminen, ja ihmisten viisastelun ja mielihalut ottaminen tilalle.

Raamattuun uskovia pidetään heikkoina ja hihhuleina, tyhminä, ja Raamatun arvostelijoita pidetään viisaina ja oppineina?!

Näkisin myös Jeesusken kuvassa mukana mielelläni, kun oppikysymyksistä kesuistellaan, ettei mene ihan rakkaudettomaksi väittelyksi ja tuomioiksi.

Jumalan lapsia, vilpittömiä sieluja, on muissa piireissä enemmän kuin meillä, opettaa kirkkomme. Tilanne tänään on näin.

Jeesus rakastaa jokaisen kirkon vilpittömiä sieluja joiden puolesta on kuollut, ja pyytää vilpitömyyttä ja uskollisuutta. (Luuk 12:47-48)
        Vilpittömyys etsii aina tietoa miten voisi täyttää paikkansa hyvin rakkaudessa, ja kulkee sen valon mukaan kaikissa piireissä.

Lopun ajan pyhät ovat tätä joukkoa, ja lopullista liikehdintää ja koostumusta emme vielä tiedä kun kristikunta silloin jakaantuu kahteen leiriin.

jari laurila

Hei vielä Herrassa

On hyvä katsoa kuka on julistanut tai julistaa pitävänsä sunnuntaita valtansa merkkinä,?
        Jos kerran jotkut epäilevät että sunnuntai on pedon merkki?

Tässä on neuvo mitä seurata.
        Se valta julistaa ja ilmoittaa asian itse, ja itse tekee asiaan kuuluvat teotkin! Ihan itte!0(Ilm 12:17, Ilm 13)
        En minä ainakaan mitenkään aio vaivaa nähdä asian eteen.

Minusta on mukavampaa opettaa miten Jeesus opetti oikeata lepopäivän viettoa, kuin haikailla tai syytellä tulevaisuutta, ja sen persuteella "ennakkoon syyttää"; tässä asiassa joka vielä ei ole totta, kun ei ole valtaa joka tekisi Ilm, 13 lukuun kuuluvia tekoja.

Tällaiset mietteet tuli vielä mieleeni.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• Timo Flink kirjoitti:

Pedon merkki on pedon nimi tai nimen luku 666 (Ilm. 13:16-18). Merkki laitetaan otsaan tai käteen. Tämä teksti muistuttaa Jumalan käskyistä, sillä Raamatun mukaan 10 käskyä tulee olla Jumalan lapsen otsassa JA kädessä (mielessä tai toiminnassa, heprealainen ilmaisutapa). 5 Moos. 6:5-8. Danielin mukaan Jumalaa vastustava valta pyrkii muuttamaan ajat ja lain (Dan. 7:25). Mikä käskyistä puhuu ajasta? Sapattikäsky. Siis pieni sarvi (petovalta) pyrkii muuttamaan sapattikäskyn ja lain yleensä. Pedon merkki on Jumalan lain vastakohta (10 käskyä otsassa JA kädessä / pedon merkki otsassa TAI kädessä). Nimi kuvaa hepreassa luonnetta. Pedon merkki on tietoista kapinaa Jumalan käskyjä vastaan. Luku 666 viittaa Salomon luopumukseen (1Kun. 10:14), kun hän sai 666 talenttia kultaa. Ennen sitä hän oli uskollinen Jumalalle, sen jälkeen palveli epäjumalia. Ilmestyskirjassa Jumalan omat pitävät Jumalan käskyt (Ilm. 14:12). Pistä nuo yhteen niin pedon merkki = sapatin tahallinen rikkominen ja muuttaminen, sellaisten ihmiskäskyjen korottaminen Jumalan lain tilalle, jotka näyttävät samalta kuin Jumalan käskyt, mutta eivät ole. Siis pedon merkki = sunnuntain viettoon pakottaminen.

Timo Flink

Rauhaa ja kiitos Herrassa

Lisäyksessäni juuri lisäsin edellä asiaan vielä.

666 on myös roomalaista numerologiaa, jossa kirjaimelle annetaan järjestysluku.
        Kun nimen luku lasketaan yhteen, saadaan summa jokin.

Moneen henkilöön on sopinut tuo 666, ja monet ovat joutuneet epäiltyjen listalle.
        mm. preeidentti Reagan. Hän se ei ollut.

Yksi epäilty on hän jonka hiipssa lukee:
        "vicarivs filii dei" = on suom. "Jumalan pojan sijainen.

Adventtikirkko ei missään opeta näin, ja minäkin puhun vain asiasta josta on keskusteltu joskus jossakin piireissä.

Kirkkomme kannanotto on viimeksi ollut että emme tiedä, ja asiassa on syytä pidättyä.

Huom edellä tärkeä lisäys alkuperäiseen viestiini.

Jumalan siunausta, ja terve Timolle ja muille
        jari laurila
        maallikkoteologi

• Tärkeä lisäys
        Kirjoittanut: jarlau 25.1.2006 klo 13.11
        Poista oma viesti

Hei vielä Herrassa

On hyvä katsoa kuka on julistanut tai julistaa pitävänsä sunnuntaita valtansa merkkinä,?

Se valta julistaa ja ilmoittaa asian itse, ja itse tekee asiaan kuuluvat teotkin! Ihan itte!0(Ilm 12:17, Ilm 13)

Minusta on mukavampaa opettaa miten Jeesus opetti oikeata lepopäivän viettoa, kuin haikailla tai syytellä tulevaisuutta, ja sen persuteella "ennakkoon syyttää"; tässä asiassa joka vielä ei ole totta, kun ei ole valtaa joka tekisi Ilm, 13 lukuun kuuluvia tekoja.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• 144.000
        jarlau kirjoitti:

Tärkeä lisäys
        Kirjoittanut: jarlau 25.1.2006 klo 13.11
        Poista oma viesti

Hei vielä Herrassa

Jumalan siunausta
        jari laurila

Kuulutko sinä adventistina 144.000 (Ilm.kirjan)
        valittuun ja onko valittujen joukossa kuolleita?

• enkelis
        144.000 kirjoitti:

Onko adventtikirkko lähempänä apostolista seurakuntamallia (Raamatun mukainen) vai hierarkista
        linjaesikunta organisaatiota?

• 144.000 kirjoitti:

Runsas kiitos Sinulle ystävällisestä kysymyksestäsi

144 000 on kolominaisuuden ohella toinen päänvaivaa ja pitkäksi aikaa pähkäilyä aiheuttanut asia.
        Kuen kolminaisuuteenkin http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
        osasto 1. Löyty kolminaisuudesta opetukseni kun sain vuosien tiedon jyvistä vihdoin kootuksi realistisen näkemyksen asiasta.

144 000 on vertauskuvallinen luku, kuten kaikki Ilmestyskirjan järjestysluvut.
        Tässä asiassa on erilaisia näkemyksiä olemassa, eli se on jonkun verran salaisuus aina ja jääkin siksi.

Olen ymmärtänyt omissa tutkimuksissani (kirjallisuudesta) että 144 000 on joukko joka koostuu, on aivan erikoisella tavalla selvityneitä niistä lopun ajan koetuksista jotka uskollisia kohtaavat. (Ilm 12:17)

Minulla on näkemys että henkilöt jotka tavalla tai toisella ovat todistaneet lopun ajan asioista, ja kärsineet niistä tai tehneet työtä paljon sen todistuksensa eteen, ja ovat monet saaneet surmansakin, että myös niistä koostuu jotka ovat todella kestäviä lopun ajan vainoissa.

Kysmyksessä on siis jonkinlainen valiojoukko, ja minä erotan sen jotenkin muista pelastuvuista näin, kun toiset taas pitävät asiaa koko pelastuneiden joukkona, A-kirkossakin.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• enkelis kirjoitti:

Onko adventtikirkko lähempänä apostolista seurakuntamallia (Raamatun mukainen) vai hierarkista
        linjaesikunta organisaatiota?

Hei ja kiitos Herrassa

Adventtikirkossa on hyvä järjestys.
        Jumala on järjestyksen Jumala.

Arvoaseteikkoja tms. ei ole, mutta vastuuta on jaettu, ja sen perusteella määräytyy työnkuva ja tehtävänimikkeet.

Raamatun esimerkin mukaan mitä enemmän vastuuta, sen nöyrempi ihminen on.

Organisaatio on selvä, ja pitää ollakin, mutta aiheuttaa toki työtäkin joskus "byrokratiana" ja sääntöinä tai ainakin tuntuu joskus, mutta kukaan ei voi joukossa tehdä omia päätöksiään eli välttämätön asia pitää yllä säännöt ja toimkintamallit koko maailmaa käsittäväsdsä organisaatiossa.

Siunausta
        jari laurila

• Aramiz

ensin peto. Tarkoitan ilmestyskirjan peto.
        Koska en ole joutunut kenenkään opettamaksi,
        siksi halusin itse tutkia asian historian antamien tietojen mukaan. Johdantonani oli
        Paavalin toinen kirje Tessalonikaisille: luku jae
        4. Tämä antoi minulle kimmokkeen lähteä etsimään kuka on tämä henkilö, Joka korottaa itsensä yli
        kaiken mitä Jumalaksi tai Jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliinja julistaa olevansa Jumala.

Tästä alkoi minun etsintäni. Minun piti mennä Kirjastoon kirkkohistorian puolelle, josta etsinnän jälkeen löysin minä itse ilman avustajaa
        tämän henkilön.

Tämä Henkilä Löytyi Kirjasta Catecismus of Doctorine. Siinä kerrottiin näin=== Paavi ei ole
        tavallinen ihminen Hän on ikään kuin Jumala.
        Koska minä Herrajumala Paavi olen muuttanut omalla valtuudellani Jumalan Sapatin pyhyyden
        Sunnuntaille omalla voimallani ja Protestantitkin
        hyväksyvät tämän minun asetukseni, Niin kuka voisi olla sanomatta minua muuksi kuin Jumalaksi.

Lisäksi minä olen tehnyt Jumalan Sapatista tavallisen arkipäivän Ja olen antanut sille nimen Juutalaisten Sapatti. Minä olen omalla valtuudellani muutellut lakeja Vuoden aikoja,
        Joten voiko kukaan väittää minun olen jotain muuta kuin Jumala=== Sitten Löysin lisäksi Martti Lutherin löydön jonka Martti Tohtori oli
        Löytänyt jo kauvan ennen minua.

Tämä Merkki oli Vicarius vilii dei. Laskettuna nämä aakkoset joilla oli Roomalainen lukuarvo kuten i oli yksi v ja u olivat 5 ja x oli kymmenen L oli viiskymmentä C oli sata D oli 500
        ja M oli tuhannen. Joten minunkin laskutaitoni riitti löytämään luvun 666 joka komeili Lutherin aikana Paavin Tiarassa. Lisäksi Tällä Herralla oli myös arvonimi Pontifex Maxsimus joka tarkoittaa suurta sillan rakentajaa taivaan ja maan välille.

Näissä tunnuskirjoissa hän erikoisesti teroittaa
        Sunnutain olevan hänen valtansa merkki. Näin
        minä tulin vakuuttuneeksi todellisesta Pedon
        merkistä joka tunnettiin jo Lutherin aikana.

Kuitenkin Jesuiittojen Vasta uskon puhdistus alkoi vaikuttaa noin lähes 100 vuotta Lutherin jälkeen, Me tunnemme tämän liikkeen nimellä
        Futurismi joka kaivaa pohjaa pois Protestanttisten uskontojen jalkojen alta ja tämä
        valta on jo onnistunut saamaan vahvan sijan monien Protestanttien keskuudessa.

Nyt on tapahtunut se aika josta varhaiset uskon
        puhdistajat varoittivat! Me olemme langenneet
        Jesuiittain loukkuun. Näin uskon puhdistus on
        taantunut. Voimme vain odottaa Herramme paluuta

Sanoilla Maran ata

• altti
        Aramiz kirjoitti:

ensin peto. Tarkoitan ilmestyskirjan peto.
        Koska en ole joutunut kenenkään opettamaksi,
        siksi halusin itse tutkia asian historian antamien tietojen mukaan. Johdantonani oli
        Paavalin toinen kirje Tessalonikaisille: luku jae
        4. Tämä antoi minulle kimmokkeen lähteä etsimään kuka on tämä henkilö, Joka korottaa itsensä yli
        kaiken mitä Jumalaksi tai Jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliinja julistaa olevansa Jumala.

Tästä alkoi minun etsintäni. Minun piti mennä Kirjastoon kirkkohistorian puolelle, josta etsinnän jälkeen löysin minä itse ilman avustajaa
        tämän henkilön.

Tämä Henkilä Löytyi Kirjasta Catecismus of Doctorine. Siinä kerrottiin näin=== Paavi ei ole
        tavallinen ihminen Hän on ikään kuin Jumala.
        Koska minä Herrajumala Paavi olen muuttanut omalla valtuudellani Jumalan Sapatin pyhyyden
        Sunnuntaille omalla voimallani ja Protestantitkin
        hyväksyvät tämän minun asetukseni, Niin kuka voisi olla sanomatta minua muuksi kuin Jumalaksi.

Lisäksi minä olen tehnyt Jumalan Sapatista tavallisen arkipäivän Ja olen antanut sille nimen Juutalaisten Sapatti. Minä olen omalla valtuudellani muutellut lakeja Vuoden aikoja,
        Joten voiko kukaan väittää minun olen jotain muuta kuin Jumala=== Sitten Löysin lisäksi Martti Lutherin löydön jonka Martti Tohtori oli
        Löytänyt jo kauvan ennen minua.

Tämä Merkki oli Vicarius vilii dei. Laskettuna nämä aakkoset joilla oli Roomalainen lukuarvo kuten i oli yksi v ja u olivat 5 ja x oli kymmenen L oli viiskymmentä C oli sata D oli 500
        ja M oli tuhannen. Joten minunkin laskutaitoni riitti löytämään luvun 666 joka komeili Lutherin aikana Paavin Tiarassa. Lisäksi Tällä Herralla oli myös arvonimi Pontifex Maxsimus joka tarkoittaa suurta sillan rakentajaa taivaan ja maan välille.

Näissä tunnuskirjoissa hän erikoisesti teroittaa
        Sunnutain olevan hänen valtansa merkki. Näin
        minä tulin vakuuttuneeksi todellisesta Pedon
        merkistä joka tunnettiin jo Lutherin aikana.

Kuitenkin Jesuiittojen Vasta uskon puhdistus alkoi vaikuttaa noin lähes 100 vuotta Lutherin jälkeen, Me tunnemme tämän liikkeen nimellä
        Futurismi joka kaivaa pohjaa pois Protestanttisten uskontojen jalkojen alta ja tämä
        valta on jo onnistunut saamaan vahvan sijan monien Protestanttien keskuudessa.

Nyt on tapahtunut se aika josta varhaiset uskon
        puhdistajat varoittivat! Me olemme langenneet
        Jesuiittain loukkuun. Näin uskon puhdistus on
        taantunut. Voimme vain odottaa Herramme paluuta

Sanoilla Maran ata

======Minun kohdallani minun piti löytää
        Aramiz 25.1.2006 klo 14.42
           ensin peto. Tarkoitan ilmestyskirjan peto.=====

Näin on adventistin asioiden järjestys!

Mikähän mahtaa Jeesuksen opetus suhtautua tuohon asiaan?
        Matteuksen evankeliumi:
        6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Näyttää olevan selkeästi toinen meininki.
        Ilmankos he kaikessa ovatkin päinvastoin kuin kristityt.

• Timo Flink kirjoitti:

Timo Flink

Vahvaa ellenististä julistusta. Eipä muistuta Raamatun ilmoituksia sitten niin millään.

• Kyse
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja kiitos

Näkyy asia sitten.

Osasto "lepopäivä"

jari laurila

Tuohan oli adventistilta harvinainen myönnytys muun kristikunnan suuntaan!

• Kyse
        Timo Flink kirjoitti:

Timo Flink

Peto muuttaa ajat. Selvä. Se voi myös tarkoittaa, että hän muuttaa j.Kr. -ajanlaskun alkamaan omasta syntymästään, tai muuttaa viikon ja kuukauden pituutta. Peto muuttaa lait. Ei sapattikäsky ole ainoa laki, ja sanahan onkin monikossa. Se voi tarkoittaa myös valtioiden lainsäädäntöä, josta poistetaan kaikki kristillisperäinen.

• Kyse kirjoitti:

Tuohan oli adventistilta harvinainen myönnytys muun kristikunnan suuntaan!

Hei ja kiitos Herrassa

Tottakai menemme omantunnon kysymyksissä Jumalana oikeudenmukaisuuden mukaan. (Luuk 12:47-48)

Sanoisin näin että fanaatikkoja ja kaikissa leireissä yksilöinä.

Kun vaeltaa Jeesukessa ja Hengen ohjauksessa on hyvin, mutta ole vilpitön aina.
        Muista kun Henki puhuttelee Sinua, taivu sen tahtoon.
        Henki toimii omantunnon kautta.

Kaikki mitä kule saarnamiehiltä, lukee yms, Henki muistuttaa siitä.

Kirkkomme opetus ja kanta tänään, on usein aivan muuta mitä monet antavat ymmärtää, ja en itsekään anna kirkon virallisia lausuntoja.

Profetioista näemme kun ne tapahtuvat aikanaan.
        Löydät hyvää yleiskasvattavaa kirjallisuutta sivuiltani myös.

Seuraa valoa minkä saat, ja mieti asioita rukouksessa, totuudessa ja Hengessä.

Löydät meiltä kyllä myös uutta valoa, mitä ei muilla ole, tosi on, ja tutki niitä Raamatulla, ja käytä omaa ajattelua.

Älä anna koskaan yksilöiden, minunkaan, määrätä kuvaa täsmällisesti Adventtikirkosta.
        Teen virheitä myös.

Ihmisiin ei voi katsoa, vain Jeesukseen.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• oikolukia
        uskova_1 kirjoitti:

Vahvaa ellenististä julistusta. Eipä muistuta Raamatun ilmoituksia sitten niin millään.

Harvinaisen vahva Ellenisti Hän johtaa teidät kaikki Ellenin Helmaan Muistakaa tämä kaikki kunnon palstan uskovat. Mitä enemmän hän paasaa Ellenistä sitä enemmän Jarlau saa oppilaita.

olet tosi herättäjä Uskova 1

• AramizNäet tämä antoi
        altti kirjoitti:

======Minun kohdallani minun piti löytää
        Aramiz 25.1.2006 klo 14.42
           ensin peto. Tarkoitan ilmestyskirjan peto.=====

Näin on adventistin asioiden järjestys!

Mikähän mahtaa Jeesuksen opetus suhtautua tuohon asiaan?
        Matteuksen evankeliumi:
        6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Näyttää olevan selkeästi toinen meininki.
        Ilmankos he kaikessa ovatkin päinvastoin kuin kristityt.

näet tämä löytö on hyvä pohja todelliselle Kristillisyydelle. Kun Jeesus on löydetty pitää myös hänen vastustajansa löytyä. eikö tässä asiassa olekin hieman Järkeä takana. Ellei tunne Jeesuksen Vastustajaa, niin mikä kaltainen usko silloin ihmisellä oikein on. Raamattu on antanut
        erittäin pätevät Johtolangat sielun vihollisen löytämiseen

Maran ata

• jarlau kirjoitti:

Hei ja kiitos Herrassa

Tottakai menemme omantunnon kysymyksissä Jumalana oikeudenmukaisuuden mukaan. (Luuk 12:47-48)

Sanoisin näin että fanaatikkoja ja kaikissa leireissä yksilöinä.

Kun vaeltaa Jeesukessa ja Hengen ohjauksessa on hyvin, mutta ole vilpitön aina.
        Muista kun Henki puhuttelee Sinua, taivu sen tahtoon.
        Henki toimii omantunnon kautta.

Kaikki mitä kule saarnamiehiltä, lukee yms, Henki muistuttaa siitä.

Kirkkomme opetus ja kanta tänään, on usein aivan muuta mitä monet antavat ymmärtää, ja en itsekään anna kirkon virallisia lausuntoja.

Profetioista näemme kun ne tapahtuvat aikanaan.
        Löydät hyvää yleiskasvattavaa kirjallisuutta sivuiltani myös.

Seuraa valoa minkä saat, ja mieti asioita rukouksessa, totuudessa ja Hengessä.

Löydät meiltä kyllä myös uutta valoa, mitä ei muilla ole, tosi on, ja tutki niitä Raamatulla, ja käytä omaa ajattelua.

Älä anna koskaan yksilöiden, minunkaan, määrätä kuvaa täsmällisesti Adventtikirkosta.
        Teen virheitä myös.

Ihmisiin ei voi katsoa, vain Jeesukseen.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Kyllä sitä nyt esitetään niin yleiskristillistä ja suvaitsevaista, silti kirjoitukseesi jäi uhka pian tulevasta sunnuntain pedonmerkistä. Ja silti käännytät täällä päivästä päivään, vuodesta vuoteen ihmisiä hotellisi kautta adventistiksi, väittäen adventismia raamatullisimmaksi uskonnoksi!

• oikolukia kirjoitti:

Harvinaisen vahva Ellenisti Hän johtaa teidät kaikki Ellenin Helmaan Muistakaa tämä kaikki kunnon palstan uskovat. Mitä enemmän hän paasaa Ellenistä sitä enemmän Jarlau saa oppilaita.

olet tosi herättäjä Uskova 1

Sanoo adventisti-Antti.

• Timo Flink
        Kyse kirjoitti:

Peto muuttaa ajat. Selvä. Se voi myös tarkoittaa, että hän muuttaa j.Kr. -ajanlaskun alkamaan omasta syntymästään, tai muuttaa viikon ja kuukauden pituutta. Peto muuttaa lait. Ei sapattikäsky ole ainoa laki, ja sanahan onkin monikossa. Se voi tarkoittaa myös valtioiden lainsäädäntöä, josta poistetaan kaikki kristillisperäinen.

Sanat "ajat ja lait" ovat lauseyhteydessä, jossa puhutaan hyökkäyksestä Jumalaa vastaan. Kumpi on hyökkäys Jumalaa vastaan: Jumalan vai ihmisten käskyjen muuttaminen? Tai Jumalan vai ihmisen säätämien aikojen muuttaminen?

Käskyjen muuttamisesta voisi sanoa muuten sen, että keskiajan kirkko muutti ei vain lepopäiväkäskyn tulkintaa vaan myös poisti kokonaan katekismuksesta kuvienpalvonnan kieltävän käskyn (kuvia kun palvoivat).

Timo Flink

• altti
        AramizNäet tämä antoi kirjoitti:

näet tämä löytö on hyvä pohja todelliselle Kristillisyydelle. Kun Jeesus on löydetty pitää myös hänen vastustajansa löytyä. eikö tässä asiassa olekin hieman Järkeä takana. Ellei tunne Jeesuksen Vastustajaa, niin mikä kaltainen usko silloin ihmisellä oikein on. Raamattu on antanut
        erittäin pätevät Johtolangat sielun vihollisen löytämiseen

Maran ata

Sinulla asiat kulkevat päässäsi adventistien logiikan mukaan.
        Miksi paavin pitäisi kinnostaa?-
        Eihän meillä ole mitään syytä olla kiinnostuneita kaikista hörhöistä.
        Riittää kun oikeat ja hyvät asiat kiinnostavat.
        Eihän kukaan joka on kiinnostunut hajuvesistä mene tutustumaan paskanhajuunkaan.Ei molemmista voi olla yhtäaikaa kiinnostunut.
        Ei pahaa opettelemalla tule tuntemaan hyvää.

• Uusi-Okkola
        Timo Flink kirjoitti:

Sanat "ajat ja lait" ovat lauseyhteydessä, jossa puhutaan hyökkäyksestä Jumalaa vastaan. Kumpi on hyökkäys Jumalaa vastaan: Jumalan vai ihmisten käskyjen muuttaminen? Tai Jumalan vai ihmisen säätämien aikojen muuttaminen?

Käskyjen muuttamisesta voisi sanoa muuten sen, että keskiajan kirkko muutti ei vain lepopäiväkäskyn tulkintaa vaan myös poisti kokonaan katekismuksesta kuvienpalvonnan kieltävän käskyn (kuvia kun palvoivat).

Timo Flink

5.Mooseksen kirja:
        4:19 ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.
        Ei kuvien palvonnasta ole pakanoille säädetty mitään.

• Aramiz anto
        altti kirjoitti:

Sinulla asiat kulkevat päässäsi adventistien logiikan mukaan.
        Miksi paavin pitäisi kinnostaa?-
        Eihän meillä ole mitään syytä olla kiinnostuneita kaikista hörhöistä.
        Riittää kun oikeat ja hyvät asiat kiinnostavat.
        Eihän kukaan joka on kiinnostunut hajuvesistä mene tutustumaan paskanhajuunkaan.Ei molemmista voi olla yhtäaikaa kiinnostunut.
        Ei pahaa opettelemalla tule tuntemaan hyvää.

Miksi sinua yleensäkään pitäisi kiinnostaa uskon asiat kun olet vain kiinnostunut Lannan hajuista.

Toiset pitävät hyvänä Jeesus uskon hajua, mutta sinä pidät lannan hajusta. Se on ylen harvinaista
        uskonnon palstalla. Sanon vain, että makunsa on kullakin. Jatka vain hajuttelujasi.

Muuten tää Minua kinnastanut juttu oli itsensä Lutherin löytämä ja hyvä löytö se olikin.

• 144.000 kirjoitti:

144 000 SINETÖITYÄ ?
        Ilm 7:1-8, 14:1-5.

Ilmestyskirjan luvut ovat tavallisesti vertauskuvallisia, ja niin tässäkin 144 000 on aivan ilmeisestikin vertauskuvallinen luku.

Tätä joukkoa kuvaavat Israelin 12 sukukuntaa. Kussakin sukukunnassa on 12 000, ja 12 x 12 000 = 144 000.
        Tämä on Jumalan erityiseen omistukseen kuulumisen vertauskuva. Se kertautuu useaan otteeseen Uuden Jerusalemin, pelastettujen ikuisen kodin kuvauksessa. (Ilm 21:12,14, 16-21)

Kysymys on pelastuvien joukosta joka koostuu uskollisista, jotka eivät ole tahranneet itseään “naisen kanssa.” “Nainen” kuvaa tässä totuudesta luopunutta seurakuntaa. (14:4-5)
        Nuo lopun ajan uskolliset ovat jo osin kuolleita. Lopun aikoja olemme eläneet jo noin 1800 luvun puolivälistä alkaen.

Ehkä tuo luku ei tarkoita koko pelastuvien joukkoa, koska heti tämän jälkeen Johannes näki “suuren kansanjoukon” (7:9-10) joka oli pelastuvien muu joukko ???

Kuitenkin ymmärretään myös, että 144 000 (7:3-8) on vertauskuvallinen luku hengelliselle Israelille, lopunajan kristilliselle seurakunnalle, ja synonyymi suurelle joukolle, (7:9-10) eli tarkoittaisivat samaa? Luku on Jumalan seurakunnan täydellisyyttä ja yhteyttä kuvaava symboli. Jumala pitää huolen kansastaan maailman viimeisimmän ja suurimman ahdistuksen aikana. (Dan 12:1; Mark 13:19)
        Valtaistuimen edessä oleva suuri joukko olisi siis sama joukko, josta Johannes oli hiukan ennen kuullut vertauskuvallisen luvun. Ensin valkopukuinen joukko on valmiina kohtamaan viimeisen ahdingon, (4-8) ja jälkimmäisessä (9-17) joukko on läpäissyt ahdingon, ja ylistää Jumalaa pelastuksesta valtaistuimen edessä taivaan temppelissä.
        Kysymys jäänee ehkä osin ikuiseksi tämän ajan salaisuudeksi, (onko 144 000 vertauskuvallinen koko pelastettujen joukko, vai lopunajan uskollisten joukko,?) Ehkä asia selviää kokonaan vasta ikuisuudessa ?

Pelastettujen joukko tulee täyteen (Room 11:25, “pakanoiden luku”) ja määrä on varmasti paljon suurempi kuin kirjaimellinen 144 000, kun mukana on ihmiskunnan historian pelastetut. 144 000 kuvaakin myös pyhää joukkoa lopunajan vaikeuksissa, jotka säilyvät puhtaina. (Ilm 12:17, Luuk 21:12, Joh 15:20, 2 Tim 3:12, Apt 22:4)

Kysymys on Jumalan Israelista, hengellisestä Jumalan kansasta ja Kristuksen seurakunnasta. On huomattavaa ettei ole kysymyksessä mikään luonnollinen heimojen sukuluettelo. (1 Moos 49, Hes 48) Israelin heimojen sukuluettelot ovat kaikki tuhoutuneetkin Jerusalemin hävityksessä v. 70 jKr. (Matt 24:2)

Pelko etteikö mahtuisi kirjaimelliseen 144 000 joukkoon on siis aiheeton.

• vai mitä
        Aramiz anto kirjoitti:

Miksi sinua yleensäkään pitäisi kiinnostaa uskon asiat kun olet vain kiinnostunut Lannan hajuista.

Toiset pitävät hyvänä Jeesus uskon hajua, mutta sinä pidät lannan hajusta. Se on ylen harvinaista
        uskonnon palstalla. Sanon vain, että makunsa on kullakin. Jatka vain hajuttelujasi.

Muuten tää Minua kinnastanut juttu oli itsensä Lutherin löytämä ja hyvä löytö se olikin.

....lannan hajua paitsi katolisuus ja paavi.
        Sinähän se petoa niin kehut!

• kasi
        uskova_1 kirjoitti:

Kyllä sitä nyt esitetään niin yleiskristillistä ja suvaitsevaista, silti kirjoitukseesi jäi uhka pian tulevasta sunnuntain pedonmerkistä. Ja silti käännytät täällä päivästä päivään, vuodesta vuoteen ihmisiä hotellisi kautta adventistiksi, väittäen adventismia raamatullisimmaksi uskonnoksi!

Ero "jarlaun" ja "uskova1" välillä on se että "jarlau" vastaa kiperiinkin Raamatun kysymyksiin kun niitä kyselee (uskonsa mukaan), mutta jos "uskova1" saa kiperän kysymyksen joka ei sovi hänen uskoonsa, hän vastaa kaikkeen muuhun kuin itse kysymykseen. Vaikka totuuden nimessä täytyy sanoa että "uskova1" ei ole (tietääkseni) luvannut vastata kenenkään kysymyksiin. :)

• kasi kirjoitti:

Ero "jarlaun" ja "uskova1" välillä on se että "jarlau" vastaa kiperiinkin Raamatun kysymyksiin kun niitä kyselee (uskonsa mukaan), mutta jos "uskova1" saa kiperän kysymyksen joka ei sovi hänen uskoonsa, hän vastaa kaikkeen muuhun kuin itse kysymykseen. Vaikka totuuden nimessä täytyy sanoa että "uskova1" ei ole (tietääkseni) luvannut vastata kenenkään kysymyksiin. :)

Olet vastaavinasi minulle, mutta puhut muille minusta hän-muodossa.

Ensinnäkin, koska et vieläkään ole tullut uskoon, et pysty Raamatun mukaan arvostelemaan hengellistä ihmistä, joten voit jättää sen tekemättä.

Jarlaun kanssa sinulla synkkaa hyvin, koska teillä on samoja Raamatun väännöksiä eikä teitä Jumalan ilmoitukset häiritse, vaan omat tunteenne ja väärät profeettanne ja opettajanne ovat epäjumalianne, joihin luotatte.

• Aramiz
        vai mitä kirjoitti:

....lannan hajua paitsi katolisuus ja paavi.
        Sinähän se petoa niin kehut!

minä vain paljastan totuuden en mitään muuta. Totuuden paljastaminen ei pitäisi vahingoittaa ketään.

Hän asettuu Jumalan Temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Jokainen Sunnutai on muistutus tämän Herran Jumaluudesta. Mitä vielä haluat tietää. Onko tässä Jumaluudessa jonka olet hyväksynyt Hieno hajuveden haju. Vai mitä hajua
        on varajumalan säädöksellä

• kasi
        uskova_1 kirjoitti:

Olet vastaavinasi minulle, mutta puhut muille minusta hän-muodossa.

Ensinnäkin, koska et vieläkään ole tullut uskoon, et pysty Raamatun mukaan arvostelemaan hengellistä ihmistä, joten voit jättää sen tekemättä.

Jarlaun kanssa sinulla synkkaa hyvin, koska teillä on samoja Raamatun väännöksiä eikä teitä Jumalan ilmoitukset häiritse, vaan omat tunteenne ja väärät profeettanne ja opettajanne ovat epäjumalianne, joihin luotatte.

Olet väärässä kun sanot:
        >>>

Juu, minä uskon rakkauden Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen Jeesuksessa ja Jumalan suureen armoon meitä ihmisiä kohtaan ja olen myös varma että Hän on ehdottoman oikeudenoikeudenmukainen kaikissa teoissaan ja aina sama. Siis tuohon minä uskon.

Sitä vastoin minä EN ole tullut "ikuisen piinan uskoon", koska tiedän Raamatusta, että ihmisen elämä ei ole ikuinen ILMAN Jumalaa. Ja voin sanoa että "ikuisen piinan usko" ei sovi ollenkaan siihen Jumalan kuvaan mikä minulla on Hänestä. Siis meillä on erilainen kuva Jumalasta - sinulla ja minulla. Sinä väität että Jumala kiduttaa luotujaan (tai sallii kidutettavan/kituvan) ikuisesti, mutta minä en usko sellaiseen. Ja mielestäni tämä on erittäin suuri ja varteen otettava ero josta voin keskustella kenenkä kanssa tahansa. Uskommeko ikuisesti kiduttavaan Jumalaan vai emmekö usko ja siinä tapauksessa miksi?

Kun sinulle esittää Raamatun kohtia joista saa käsityksen ettei "ikuista piinaa" ole, et kertakaikkiaan halua puhua niistä Raamatun kohdista. Valitan, mutta minulla on yhä sellainen tunne, että ne kysymyksessäni olleet Raamatun kohdat (syntiin lankeeminen ja karkoitus paratiisista) olivat niin kiperiä ettet vastanut siksi että silloin olisit joutunut itse kirjoittamaan, että Raamatussa todella sanotaan että ihmisellä ei ole koskaan ollut ikuista elämää ILMAN että hän elää sen Jumalan tahdon mukaan.

Ja siinähän kaiken suuruus juuri onkin sinä voit saada Jumalalta IKUISEN ELÄMÄN LAHJAN. Siis kuolemasta elämään - Wow - todella suurta.

Toisin sanoen, minä todella USKON että Jumala voi antaa ikuisen elämän sille joka luottaa Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen Jeesuksessa Kristuksessa ja tekee Jumalan tahdon. Se on minun perusteltu uskoni - Jeesus panee meidät takaisin Aadamin asemaan Jumalan uudessa valtakunnassa ja me voimme elää ikuisesti jos emme tee samaa töppäystä kuin Aadam ja Eeva ja rupea itse päättämään kuinka ikuinen elämä on elettävä jos sen haluaa elää sen ikuisesti. Kaikenlaisiin ennustuksiin ja ihmissääntöihin suhtaudun varauksella. Ja erityisen suurella varauksella suhtaudun "ikuisen piinan oppiin" mikä tekee Jumalasta aivan erilaisen kuin mikä Hän on.

En minä ketään halua tuomita, olisi vain ollut valaisevaa tietää mikä on sinun "ikuisen piinan opin" takana oleva motiivi.

Muuten saitko tuon "ikuisen piinan uskon" kasteen yhteydessä vai oliko se sinulla jo aikaisemmin?

• kasi kirjoitti:

Olet väärässä kun sanot:
        >>>

Juu, minä uskon rakkauden Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen Jeesuksessa ja Jumalan suureen armoon meitä ihmisiä kohtaan ja olen myös varma että Hän on ehdottoman oikeudenoikeudenmukainen kaikissa teoissaan ja aina sama. Siis tuohon minä uskon.

Sitä vastoin minä EN ole tullut "ikuisen piinan uskoon", koska tiedän Raamatusta, että ihmisen elämä ei ole ikuinen ILMAN Jumalaa. Ja voin sanoa että "ikuisen piinan usko" ei sovi ollenkaan siihen Jumalan kuvaan mikä minulla on Hänestä. Siis meillä on erilainen kuva Jumalasta - sinulla ja minulla. Sinä väität että Jumala kiduttaa luotujaan (tai sallii kidutettavan/kituvan) ikuisesti, mutta minä en usko sellaiseen. Ja mielestäni tämä on erittäin suuri ja varteen otettava ero josta voin keskustella kenenkä kanssa tahansa. Uskommeko ikuisesti kiduttavaan Jumalaan vai emmekö usko ja siinä tapauksessa miksi?

Kun sinulle esittää Raamatun kohtia joista saa käsityksen ettei "ikuista piinaa" ole, et kertakaikkiaan halua puhua niistä Raamatun kohdista. Valitan, mutta minulla on yhä sellainen tunne, että ne kysymyksessäni olleet Raamatun kohdat (syntiin lankeeminen ja karkoitus paratiisista) olivat niin kiperiä ettet vastanut siksi että silloin olisit joutunut itse kirjoittamaan, että Raamatussa todella sanotaan että ihmisellä ei ole koskaan ollut ikuista elämää ILMAN että hän elää sen Jumalan tahdon mukaan.

Ja siinähän kaiken suuruus juuri onkin sinä voit saada Jumalalta IKUISEN ELÄMÄN LAHJAN. Siis kuolemasta elämään - Wow - todella suurta.

Toisin sanoen, minä todella USKON että Jumala voi antaa ikuisen elämän sille joka luottaa Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen Jeesuksessa Kristuksessa ja tekee Jumalan tahdon. Se on minun perusteltu uskoni - Jeesus panee meidät takaisin Aadamin asemaan Jumalan uudessa valtakunnassa ja me voimme elää ikuisesti jos emme tee samaa töppäystä kuin Aadam ja Eeva ja rupea itse päättämään kuinka ikuinen elämä on elettävä jos sen haluaa elää sen ikuisesti. Kaikenlaisiin ennustuksiin ja ihmissääntöihin suhtaudun varauksella. Ja erityisen suurella varauksella suhtaudun "ikuisen piinan oppiin" mikä tekee Jumalasta aivan erilaisen kuin mikä Hän on.

En minä ketään halua tuomita, olisi vain ollut valaisevaa tietää mikä on sinun "ikuisen piinan opin" takana oleva motiivi.

Muuten saitko tuon "ikuisen piinan uskon" kasteen yhteydessä vai oliko se sinulla jo aikaisemmin?

Sanot: "Juu, minä uskon rakkauden Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen Jeesuksessa ja Jumalan suureen armoon meitä ihmisiä kohtaan ja olen myös varma että Hän on ehdottoman oikeudenoikeudenmukainen kaikissa teoissaan ja aina sama. Siis tuohon minä uskon."

Niin saatanakin uskoo.

Sanot: "Sitä vastoin minä EN ole tullut "ikuisen piinan uskoon", koska tiedän Raamatusta, että ihmisen elämä ei ole ikuinen ILMAN Jumalaa. Ja voin sanoa että "ikuisen piinan usko" ei sovi ollenkaan siihen Jumalan kuvaan mikä minulla on Hänestä. Siis meillä on erilainen kuva Jumalasta - sinulla ja minulla. Sinä väität että Jumala kiduttaa luotujaan (tai sallii kidutettavan/kituvan) ikuisesti, mutta minä en usko sellaiseen. Ja mielestäni tämä on erittäin suuri ja varteen otettava ero josta voin keskustella kenenkä kanssa tahansa. Uskommeko ikuisesti kiduttavaan Jumalaan vai emmekö usko ja siinä tapauksessa miksi?"

Siinä olet varsin oikeassa, sinun jumalasi ei ole Raamatun Jumala.

Lopputekstisi sitten olikin vain Jumalaa vastaan kapinoivan ihmisen kiukuttelua, jossa yrität pakottaa Jumalaa ja uskovia ihmisiä omaan tahtoosi.

• Vai onko ?
        Aramiz kirjoitti:

minä vain paljastan totuuden en mitään muuta. Totuuden paljastaminen ei pitäisi vahingoittaa ketään.

Hän asettuu Jumalan Temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Jokainen Sunnutai on muistutus tämän Herran Jumaluudesta. Mitä vielä haluat tietää. Onko tässä Jumaluudessa jonka olet hyväksynyt Hieno hajuveden haju. Vai mitä hajua
        on varajumalan säädöksellä

Onko peto sinun mielestäsi totuus?

• kasi
        uskova_1 kirjoitti:

Sanot: "Juu, minä uskon rakkauden Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen Jeesuksessa ja Jumalan suureen armoon meitä ihmisiä kohtaan ja olen myös varma että Hän on ehdottoman oikeudenoikeudenmukainen kaikissa teoissaan ja aina sama. Siis tuohon minä uskon."

Niin saatanakin uskoo.

Sanot: "Sitä vastoin minä EN ole tullut "ikuisen piinan uskoon", koska tiedän Raamatusta, että ihmisen elämä ei ole ikuinen ILMAN Jumalaa. Ja voin sanoa että "ikuisen piinan usko" ei sovi ollenkaan siihen Jumalan kuvaan mikä minulla on Hänestä. Siis meillä on erilainen kuva Jumalasta - sinulla ja minulla. Sinä väität että Jumala kiduttaa luotujaan (tai sallii kidutettavan/kituvan) ikuisesti, mutta minä en usko sellaiseen. Ja mielestäni tämä on erittäin suuri ja varteen otettava ero josta voin keskustella kenenkä kanssa tahansa. Uskommeko ikuisesti kiduttavaan Jumalaan vai emmekö usko ja siinä tapauksessa miksi?"

Siinä olet varsin oikeassa, sinun jumalasi ei ole Raamatun Jumala.

Lopputekstisi sitten olikin vain Jumalaa vastaan kapinoivan ihmisen kiukuttelua, jossa yrität pakottaa Jumalaa ja uskovia ihmisiä omaan tahtoosi.

Hah hah - aika turhaa tekstiä alusta loppuun.

Sainko oikean käsityksen, siis ET suosittele
        "uskoa rakkauden Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen Jeesuksessa. etkä myöskään uskoa Jumalan suureen armoon meitä ihmisiä kohtaan ja että Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen kaikissa teoissaan ja aina sama -
        koska tiedät että Saatanakin uskoo siihen???

Itse en tiedä mihin paholainen uskoo, mutta jos nyt väität että näin on niin kaipa tiedät mitä puhut?

Vaikka olisi ollut parempi jos olisit osoittanut sen sijaan, että oma "ikuisen piinan oppisi" on Raamatun opetuksen mukainen. Minusta se vaikuttaa kovin rakkaudettomalta, mutta jos tiedät jotain muuta niin näytä hyvä mies se Raamatusta toteen, mitä noita todistuksia salailet, jos niitä Raamatussa on ja ne olet löytänyt - tämä on niin tärkeä asia.. aloita vaikka syntiin lakeemuksesta ja paratiisista karkoituksesta ..

Mutta jos sinulla ei ole mitään muuta sanomista kuin vitsailla muiden uskon kustannukella niin anna olla vastaamatta.

• kasi kirjoitti:

"uskoa rakkauden Jumalaan ja syntien anteeksi saamiseen Jeesuksessa. etkä myöskään uskoa Jumalan suureen armoon meitä ihmisiä kohtaan ja että Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen kaikissa teoissaan ja aina sama -

Itse en tiedä mihin paholainen uskoo, mutta jos nyt väität että näin on niin kaipa tiedät mitä puhut?

Vaikka olisi ollut parempi jos olisit osoittanut sen sijaan, että oma "ikuisen piinan oppisi" on Raamatun opetuksen mukainen. Minusta se vaikuttaa kovin rakkaudettomalta, mutta jos tiedät jotain muuta niin näytä hyvä mies se Raamatusta toteen, mitä noita todistuksia salailet, jos niitä Raamatussa on ja ne olet löytänyt - tämä on niin tärkeä asia.. aloita vaikka syntiin lakeemuksesta ja paratiisista karkoituksesta ..

Mutta jos sinulla ei ole mitään muuta sanomista kuin vitsailla muiden uskon kustannukella niin anna olla vastaamatta.

Älä saivartele. Olet kuvannut millainen mielikuvitusjumalasi on ja sitten määritellyt myös rakkauden ja syntien anteeksisaamisen omien lähtökohtiesi mukaan. Missään et ole suostunut Jumalan tahtoon. Luulet, että Jumalan läsnäolon tuntemus on uskoontuloa. Monilla uskomattomilla ihmisillä on Jumalan läsnäolon tuntemuksia esimerkiksi hädän hetkellä apua Jumalalta huutaessaan ja saadessaan tai joiden uskovien läsnäollessa, eivätkä he luule uskoon tulleensa, mutta sinä luulet. Minäkin olin muutaman kerran hengen hädässä uskomattomana ja tunsin Jumalan läsnäolon, kun hän apua huutaessani auttoi minut pälkähästä. En silti kuvitellut tulleeni uskoon, vaan tiesin, että jos olisin kuollut tai kohta kuolisin, joutuisin ikuiseen helvetin kärsimykseen.

Arvostelet minua lihallisista lähtökohdistasi eikä sinulle hengellistä arvostelun kykyä olekaan, koska et ole uskossa. Voit arvostella vain käytöstä, et olemusta. Ja niinhän teetkin.

Olet katkeroitunut minulle, koska en suostunut eksytettäväksesi enkä valehtelemaan, että olisit uskova, joten pura nyt katkeruuttasi sitten oikein urakalla.

• kasi kirjoitti:

Otsikkosi: "No näytä hyvä mies uskosi toteen"

Noinhan ristiinnaulitsijatkin huusivat Jeesukselle: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä." (Matt 27:40)

Jeesus ei paatuneille osoittanut yhtään mitään, samoin en minäkään osoita sinulle yhtään mitään. Kuule tai ole kuulematta.

• uskovat
        kasi kirjoitti:

Olet väärässä kun sanot:
        >>>

Raamatun helvetin todeksi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000061&posting=22000000005696967#22000000005696967

• kasi
        uskova_1 kirjoitti:

Otsikkosi: "No näytä hyvä mies uskosi toteen"

Noinhan ristiinnaulitsijatkin huusivat Jeesukselle: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä." (Matt 27:40)

Jeesus ei paatuneille osoittanut yhtään mitään, samoin en minäkään osoita sinulle yhtään mitään. Kuule tai ole kuulematta.

Sinä joka kormaat täälää netissä ja hyppäät jokaisen niskaan joka ei sinua silitä myötäkarvaan VERTAAT ITSEÄSI MEIDÄN HERRAAMME JEESUKSEEN KRISTUKSEEN JA JOPA SILLÄ HETKELLÄ KUN HÄNET EPÄOIKEUDENMUKAISESTI TUOMITTIIN JA TAPETTIIN. JEESUS ON MINUN HERRANI JA JUMALANI NIIN ETTÄ PIDÄ NÄPPISI EROSSA PYHISTÄ - PANETTELIJA. AMEN

Epävarmuutta olet täynnä, uskosi ei vaikuta kristinuskolta. Leikit taivaan ovimiestä ja nyt jopa vertaat itseäsi Vapahtajaan. Kukaan EI voi ymmärtää väärin toisten ihmisten sanomisia niin montaa kertaa kuin olet tehnyt - jos se ei ole tahallista vääristelyä. Jumalan pilkkasi menee yli rajojensa ja en tule enää vastaamaan panetteluihisi.

Mutta saat anteeksi - toivon vain että joskus tajuat kuinka rakkaudetonta käytöksesi on ihmisiä kohtaan - vaikka luulet olevasi "hengellinen" ja jonkinlainen opettaja, on opetuksesi valitettavasti ilman minkäänlaista sisältöä jos ei laske ihmisten nolaamista ja haukkumista sisällöksi. Parempi lukea Raamattua yksin erämaassa kuin kanssasi järven rannalla.

• kasi
        uskovat kirjoitti:

Raamatun helvetin todeksi:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000061&posting=22000000005696967#22000000005696967

Helvetistä voi lukea Raamatusta, mutta ei "ikuisesta piinasta". Jos sanot että olen väärässä voitko myöskin vastata näihin kysymyksiin joihin ei tunnu kukaan voivan vastata (muut kuin Adventistit).

Kysyn siis vastausta seuraavaan:

Onko totta että sana sielu tai samantyyppinen ilmaisu esiintyy Raamatussa ca 1600 kertaa (Adventistien netti sivun mukaan) ilman että sen yhteydessä koskaan mainitaan sanaa KUOLEMATON tai annetaan ymmärtää että sielu olisi kuolematon ILMAN että Jumala antaa sille ikuisen elämän. Jos tämä on totta kuinka voit uskoa sielun kuolemattomuuteen? - oman uskosi mukaan?

Tai kun Jumala sanoi Aadamille että hän saa syödä "elämän puusta" mutta ei "hyvän ja pahan tiedon puusta" ja varoitti häntä että hän silloin KUOLISI. Ja kun Jumala lankeemnuksen jälkeen karkoitti ihmisen paratiisista jotta hän ei voisi syödä elämän puusta ja ELÄÄ IKUISESTI (sama elämän puu on mainittu viimeisen tuomion yhteydessä elämää antavana Jumalan lahjana).

Minulle yllä olevat Raamatun kohdat kertovat että ikuinen elämä on Jumalan LAHJA. Ei kukaan voi tai halua helvettiä kieltää, mutta tässä ei ole kysymys helvetistä vaan ikuisesta kiduttamisesta.

Ei tarvitse vastata jos ei sinulla ole mitään sanottavaa, mutta jos ON niin olisin kiitollinen että selität tämän. Olen lukenut että olet monta saattanut uskoon joten tämän kaltaiset kysymykset olet varmaan käynyt omassatunnossasi läpi. Ja toinen asia on että sellaiset uskovaiset jotka pitävät uskoa ikuiseen piinaan niin tärkeänä että se jopa olisi tärkeämpi kuin usko anteeksi antamukseen ja Jeesuksen uhriin on mielestäni vähintäänkin kummallinen. Jos sinulla on tällainen usko voisitko kertoa - miksi?

Odotan vastaustasi..

• kasi kirjoitti:

Sinä joka kormaat täälää netissä ja hyppäät jokaisen niskaan joka ei sinua silitä myötäkarvaan VERTAAT ITSEÄSI MEIDÄN HERRAAMME JEESUKSEEN KRISTUKSEEN JA JOPA SILLÄ HETKELLÄ KUN HÄNET EPÄOIKEUDENMUKAISESTI TUOMITTIIN JA TAPETTIIN. JEESUS ON MINUN HERRANI JA JUMALANI NIIN ETTÄ PIDÄ NÄPPISI EROSSA PYHISTÄ - PANETTELIJA. AMEN

Epävarmuutta olet täynnä, uskosi ei vaikuta kristinuskolta. Leikit taivaan ovimiestä ja nyt jopa vertaat itseäsi Vapahtajaan. Kukaan EI voi ymmärtää väärin toisten ihmisten sanomisia niin montaa kertaa kuin olet tehnyt - jos se ei ole tahallista vääristelyä. Jumalan pilkkasi menee yli rajojensa ja en tule enää vastaamaan panetteluihisi.

Mutta saat anteeksi - toivon vain että joskus tajuat kuinka rakkaudetonta käytöksesi on ihmisiä kohtaan - vaikka luulet olevasi "hengellinen" ja jonkinlainen opettaja, on opetuksesi valitettavasti ilman minkäänlaista sisältöä jos ei laske ihmisten nolaamista ja haukkumista sisällöksi. Parempi lukea Raamattua yksin erämaassa kuin kanssasi järven rannalla.

Pidä kanssa lupauksesi olla kirjoittamatta minulle.

En kaipaa sinun itsetehtyä uskontoasi enkä itsekeksimääsi kaavaa millainen uskovan pitää olla. Sääli vain niitä, jotka ottavat korvasyyhyynsä sinun väärästä opetuksestasi, alan rukoilla, ettei kukaan sinun perässäsi eksyisi.

• kasi

Millälailla Jehovan todistajien ja Adventistikirkon "opit" eroavat toisistaan -pääpiirtettäin. Olen kuullut (lukenut) yhtä ja toista, mutta koska kirjoittajat ovat useimmiten molempia vastaan ei oikein tiedä mihin luottaa. Mikä on esimerkiksi Adventistien näkemys niihin 144 000 taivaalliseen joista Jehovan todistajat puhuvat (todistavat)?

• advari

144000 ovat adventistit, se oikea Israel. Jehovan todistajilla ei ole sapattia eikä profeettaakaan.

• Timo Flink

Adventistin kanta:

144000 (Ilm. 7:3-8) on vertauskuvallinen luku hengelliselle Israelille, lopunajan kristilliselle seurakunnalle ja synonyymi suurelle joukolle (Ilm. 7:9-10). eli 144000 = suuri joukko (pelastetut).

Timo Flink

• vielä suurempi
        Timo Flink kirjoitti:

Adventistin kanta:

144000 (Ilm. 7:3-8) on vertauskuvallinen luku hengelliselle Israelille, lopunajan kristilliselle seurakunnalle ja synonyymi suurelle joukolle (Ilm. 7:9-10). eli 144000 = suuri joukko (pelastetut).

Timo Flink

lmestyskirja:
        7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

• Rauhaa ja kiitos

En näe yhteistä muuta kuin että JT kopoivat Danielin kirjan selityksen meiltä 1800 luvun lopulla.

Olen vastannut 144 000 täällä kun katselet vatauksiani taaksepäin.

Tunnen JT opin hyvin lapsuudestani jolloin JT enoni kanssa olin hänen mukanaan paljon.

Kun itse tulin synnintuntoon ja valitsin hengellistä kotiani menin ensin kansanlähetykseen, ja kävin lut kirkossakin joka sunn aamu, josta vaihdoin A-kirkkoon.
        Näin siitä huolimatta etä tunnen JT opin.
        Vilpittömät sielut on sielläkin kyllä.

Voin vastata kysymyksiin tässä jos nitää erittelet tarkemmin.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• Timo Flink kirjoitti:

Adventistin kanta:

Timo Flink

Profeettasi, jota täällä henkeen ja vereen puolustat, kirjoittaa adventisteista:

"Pian me kuulimme Jumalan äänen kuin vetten pauhinan, joka antoi meille Jeesuksen tulemisen päivän ja tunnin. Elävät pyhät, 144.000 määrältään, tunsivat ja ymmärsivät äänen, mutta pahat ajattelivat sen olevan ukkosta ja maanjäristystä. Kun Jumala puhui ajasta, hän vuodatti Pyhää Henkeä meidän päällemme ja meidän kasvomme alkoivat kirkastua ja loistaa Jumalan loistoa, niinkuin Mooses loisti tullessaan alas Siinain vuorelta. 144.000 olivat kaikki sinetöityjä ja täydellisen yhtenäisiä. Heidän otsissaan oli kirjoitettuna Jumala, Uusi Jerusalem, ja loistava tähti sisältäen Jeesuksen uuden nimen. Syntiset olivat raivoissaan meidän onnellisesta pyhästä tilastamme, ja ryntäsivät väkivaltaisesti kimppuumme työntämään meitä vankilaan, jolloin me ojensimme kätemme Herran nimessä ja he kaatuivat avuttomina maahan. Silloin Saatanan synagooga tiesi, että Jumala oli rakastanut meitä, jotka pesimme toistemme jalat ja tervehdimme veljiä pyhällä suudelmalla ja he palvoivat jalkojemme juuressa." (White Ellen. EARLY WRITINGS. http://www.ellenwhite.org osa Experience & Views)

• Timo Flink
        uskova_1 kirjoitti:

Profeettasi, jota täällä henkeen ja vereen puolustat, kirjoittaa adventisteista:

"Pian me kuulimme Jumalan äänen kuin vetten pauhinan, joka antoi meille Jeesuksen tulemisen päivän ja tunnin. Elävät pyhät, 144.000 määrältään, tunsivat ja ymmärsivät äänen, mutta pahat ajattelivat sen olevan ukkosta ja maanjäristystä. Kun Jumala puhui ajasta, hän vuodatti Pyhää Henkeä meidän päällemme ja meidän kasvomme alkoivat kirkastua ja loistaa Jumalan loistoa, niinkuin Mooses loisti tullessaan alas Siinain vuorelta. 144.000 olivat kaikki sinetöityjä ja täydellisen yhtenäisiä. Heidän otsissaan oli kirjoitettuna Jumala, Uusi Jerusalem, ja loistava tähti sisältäen Jeesuksen uuden nimen. Syntiset olivat raivoissaan meidän onnellisesta pyhästä tilastamme, ja ryntäsivät väkivaltaisesti kimppuumme työntämään meitä vankilaan, jolloin me ojensimme kätemme Herran nimessä ja he kaatuivat avuttomina maahan. Silloin Saatanan synagooga tiesi, että Jumala oli rakastanut meitä, jotka pesimme toistemme jalat ja tervehdimme veljiä pyhällä suudelmalla ja he palvoivat jalkojemme juuressa." (White Ellen. EARLY WRITINGS. http://www.ellenwhite.org osa Experience & Views)

Eräässä toisessa tekstissä EGW yhdistää 144000 ja suuren joukon yhdeksi ja samaksi asiaksi (144000 = vertauskuvallinen luku). Näin tekevät useimmat Ilmestyskirjan eksegeetitkin. Vilkaise jokin eksegeettinen kommentaari.

Timo Flink

• kasi
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja kiitos

En näe yhteistä muuta kuin että JT kopoivat Danielin kirjan selityksen meiltä 1800 luvun lopulla.

Tunnen JT opin hyvin lapsuudestani jolloin JT enoni kanssa olin hänen mukanaan paljon.

Kun itse tulin synnintuntoon ja valitsin hengellistä kotiani menin ensin kansanlähetykseen, ja kävin lut kirkossakin joka sunn aamu, josta vaihdoin A-kirkkoon.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Hei "jarlau" - Otti vähän aikaa, kun piti tarkistaa Jt netti sivuilta, mutta tässä pari kysymystä jotka uskoakseni kuuluvat Jt:jien "perus koulutukseen".

Jehovan todistajat sanovat että Pyhä Henki ei ole persoona vaan Jehovan toimiva voima. Mitä sanoo Adventistit tästä onko Pyhä Henki persoona vai voima?

Jehovan todistajat sanovat että ihminen on sielu sellaisenaan eikä mitään "varjo olentoa ole" kun ihminen kuolee hän on "kuolleen nukkuvassa tilassa" ja Kun Raamattu puhuu ylösnousemuksesta, se tarkoittaa kuolleen palauttamista jälleen eloon Jumalan avulla. Mitä sanoo Adventistit tästä?

Itse en usko että ikuinen elämä erossa Jumalasta on mahdollista, mutta uskoni ei perustu Jehovan todistajien kirjoituksiin vaan yksin omaan Raamattuun. Ikuista piinaa ei siis myöskään voi olla (ja jo siitäkin syystä että Raamatun Jumala on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen).

kasi

• kasi
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja kiitos

Jumalan siunausta
        jari laurila

Jehovan todistajat eivät saa ? ottaa osaa Herran ehtoolliseen? Jah, ehkä kaikki ovat mukana mutta kaikki eivät ota osaa nauttimalla leivästä ja viinistä ? Mikä on Aventistien käsitys?

• kasi kirjoitti:

Hei "jarlau" - Otti vähän aikaa, kun piti tarkistaa Jt netti sivuilta, mutta tässä pari kysymystä jotka uskoakseni kuuluvat Jt:jien "perus koulutukseen".

Jehovan todistajat sanovat että Pyhä Henki ei ole persoona vaan Jehovan toimiva voima. Mitä sanoo Adventistit tästä onko Pyhä Henki persoona vai voima?

Jehovan todistajat sanovat että ihminen on sielu sellaisenaan eikä mitään "varjo olentoa ole" kun ihminen kuolee hän on "kuolleen nukkuvassa tilassa" ja Kun Raamattu puhuu ylösnousemuksesta, se tarkoittaa kuolleen palauttamista jälleen eloon Jumalan avulla. Mitä sanoo Adventistit tästä?

Itse en usko että ikuinen elämä erossa Jumalasta on mahdollista, mutta uskoni ei perustu Jehovan todistajien kirjoituksiin vaan yksin omaan Raamattuun. Ikuista piinaa ei siis myöskään voi olla (ja jo siitäkin syystä että Raamatun Jumala on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen).

kasi

Rauhaa ja hyvää huomenta Herrassa

Kiitos kysymyksistä.
        Tallaisiin asiallisiin aina vastaa mielellään.

Ymmärräthän kuitenkin että olen kirjoittanut valmiita Raamattuopetuksia sen vuoksi että vastaan niillä, ettei aina tarvitse kirjoittaa jokaiselle samoja asioita uudelleen.
        Ajan säästöä, ja niistä löytyy kysymykseen perehtynyt vastaus, joka olisi varsin työlästä aina kirjoittaa ja etsiä Raamatunpaikat uudelleen jokaiselle kysyjälle erikseen.
        Näin voin antaa myös aina hyvät vastaukset!

Muista että vastauksissani välitän vain siitä mitä RAAMATTU SANOO ASIASTA.
        En piittaa siitä minkälaisa käsityksiä on olemassa.
        Raamattuopetukseni johdattavat Raamatun tutkimiseen, eikä minun mielipiteisiini.

Liitän tähän Raamatuopetukseni joista löytyy kaikkiiin kysymyksiisi vastaus:
        Kysy jos tarvetta lisää, niin voin täsmentää jos tarvitsee;

Jumalan siunausta
        jari laurila

KUOLLEIDEN TILA?
        Maailmassa on monia erilaisia oppeja mitä ihmiselle tapahtuu kuolemassa. Mitä sanoo Raamattu?

Raamattu puhuu kuolemasta väliaikaisena unen kaltaisena ja tiedottomana tilana. Jo Vanhassa testamentissa kuolemasta puhuttiin unena. (1 Kun 2:10, 11:43, 14:20,31, 15:8, 2 Aikak 21:1, 26:3 esim.) Job kuvasi kuolemaa uneksi (Job 14:10-12, Daavid puhui nukkumisesta (Ps 13:4) sekä myöskin Jeremia ja erityisellä tavalla Daniel (Jer 51:39,57, Dan 12:2)

Uudessa testamentissa asia on tietysti sama. Jeesus puhui kuolleista "nukkumisena." (Matt 9:24, Mark 5:39, Joh 11:11-14) Kun Jeesus kuoli, nousi poisnukkuneiden pyhien ruumiita ylös. (Matt 27:52) Stefanos nukkui pois. (Apt 7:60) Myös Paavali ja Pietari nimittivät kuolemaa nukkumiseksi. (1 Tess 4:13-17, 2 Piet 3:4)

Saar 9:5-6 opettaa "kuolleet eivät tiedä mitään," ja ettei tuonelassa ole "tekoja, ajatuksia, tietoa, eikä viisautta!" (9-10) Hankkeet raukeavat kuolemassa kaikki. (Ps 146:4) "Kuolleet eivät ylistä Herraa!" (Ps 115:17)

Unesta herätään ylösnousemukseen. (Joh 5:28-29, Ilm 20:6, 1 Kor 15:51-53) Jokainen jumalatonkin herää tuomion ylösnousemukseen kuollakseen uudelleen lopullisesti tuomionsa kuultuaan. (Ilm 20:5, 14, 2:11)

Apostoli Paavali vahvisti että kuolema on synnin palkka. Miten sielut voisivat olla tietoisessa tilassa, tai loputtomiin helvetin tuskissa? (Room 6:23) Elämä on vain niillä, joilla on Jeesus. (1 Joh 5:12)

Mitään tietoista "välitilaa" ei Raamatun mukaan ole olemassa. Kreikkalainen filosofia ja spiritismi on tuonut erilaisia sielun kuolemattomuusteorioita kristinuskoonkin. Ainoa "välitila" Raamatun mukaan on kuoleman tiedoton uni.

Jos uskoisimme teoriat että ihminen olisi jossakin tietoisessa välitilassa kuolemansa jälkeen, ja/tai menisi suoraan kuolemassa rangaistukseen, olisi Raamatun opetus ylösnousemuksesta turha ja vailla pohjaa. Viimeistä tuomiotakaan ei tarvittaisi, jos tuomio olisi toimeenpantu heti ihmisen kuoltua.

Miksi Jeesuksen pitäisi tulla takaisin, (Ilm 1:7, 22:12) jos kuolleet olisivat jo taivaassa tai helvetissä?

ONKO PYHÄ HENKI PERSOONATON VOIMA?
        Ihmiset pyrkivät selittämään jumaluutta ihmisjärjellä monin tavoin, ilman selviä jumalallisia ilmoituksia, ikäänkuin Jumalan persoonallisuus olisi tyhjentävästi ihmisjärjellä selitettävissä. Raamatussa Jumala on antanut kuitenkin sen verran tietoa kuin on nähnyt tarpeelliseksi ihmisen ymmärtää. Vain Jumalan Henki tietää mitä Jumalassa on (1 Kor 2:11) Jumalan Henkeä ei voi paeta eikä opettaa. Ihminen ei voi käyttää Jumalan Henkeä, vaan Henki käyttää ihmistä. (Jes 40:13, Ps 139:7)

Raamattussa Jumala ilmoittaa Pyhän Hengen osana persoonallisuuttaan ja Hengen persoonallisena voimanaan. (Matt 28:19, 2 Kor 13:13)

Pyhä Henki oli mukana maailman luomisessa (1 Moos 1:2) Raamattu opettaa että Herra on Henki (2 Kor 3:17) Henki on Jumalasta ja lähtenyt Isän luota, puolustaa ja todistaa Jeesuksesta (1 Kor 2:12, Joh 15:26) Jeesus kertoi Pyhän Hengen tulevan taivaasta jumaluuden edustajana ja julistavan Jeesuksen totuutta. (Joh 14:26, 16:7, 13-15) Pyhä Henki johtaa synnintuntoon, paljastaa vääryyden ja synnin, vanhurskauden ja tuomion. (Joh 16:8) Henki ohjasi Pyhien kirjoitusten syntymistä. (2Piet 1:21) Pyhällä Hengellä on erityinen tehtävä maailmassa pelastuskutsun esittäjänä. (Ilm 22:17) Henki vaikuttaa kaikkialla maailmassa tukemassa ihmisen uskonelämää (Ps 139:7-10, Joh 14:16)

Pyhän Hengen ominaisuuksia:

- Pyhä Henki voi tulla murheelliseksi ja surulliseksi. Hänellä on tunteet (Ef 4:30, Jes 63:10)

- Pyhää Henkeä voidaan yrittää pettää (Apt 5:3-4)

- Henkeä voidaan kiusata ja koetella (Apt 5:9)

- Henki puhuu (Apt 13:2, 1 Tim 4:1, Hebr 3:7)

- Julistaa (Joh 16:14)

- Opettaa ja neuvoo (Luuk 12:12)

- Todistaa (Hebr 10:15, Room 8:16)

- Rukoilee, auttaa ja välittää (Room 8:26)

- Johtaa seurakunnan toimintaa ja läsnä seurakunnan päätöksissä (Apt 13:2, 15:28)

- Lähettää (Apt 13:4)

- Asettaa kaitsijaksi (Apt 20:28)

- Jakaa lahjoja ja Hänellä on tahto (1Kor 12:11)

- Estää, ja itsenäinen valta tehdä ratkaisuja (Apt 16:6)

- Tutkii (1Kor 2:10)

- Osoittaa (Hebr 9:8)

Jos pyhä Henki olisi vain persoonaton voima ei voitaisi puhua näin monipuolisista Hengen ominaisuukista. Esimerkiksi kerosiini on varsin voimakas voima lentokoneen ja moottorissa ja bensiini auton moottorissa, mutta vaikka kyseessä ovat voimakkaat voimat, emme voi sanoa bensiinin tulevan murheelliseksi, opettavan, puhuvan ja julistavan, rukoilevan, jakavan lahjoja, tekevän ratkaisuja, tutkivan ja ohjaavan kirjoitusten syntymistä ym. mitä edellä on mainittu?

Kyllä Raamattu opettaa Jumalan Pyhän Hengen olevan varsin monipuolinen, ja ihmisen persoonaa ihmeelisempi ja viisaampi jumaluuden persoonallisuus.

ONKO KUOLEMANJÄLKEISELLE PELASTAUTUMISEN MAHDOLLISUUDELLE JA KIIRASTULEN TAI -PIINAN OPEILLE RAAMATULLISIA PERUSTEITA?
        On olemassa erilaisia teorioita joidenka mukaan ihmisen sielu kuolemansa jälkeen kävisi läpi jonkinlaisen puhdistusprosessin? Näitä oppeja on yritetty puolustaa joillakin Raamatun jakeilla, mutta jakeet ovat irroitettuja asiayhteyksistään, eivätkä huomioi Raamatun koko muuta opetusta asiassa. Oppi tietoisuudesta kuoleman jälkeen perustuu ajatukseen, että ihminen on luonnostaan kuolematon. Oppi lähtee paholaisen vaikuttimista, joka spiritismin ja filosofioiden kautta pyrkii saamaan ihmisen uskomaan kuolemansa jälkeiseen pelastuksen mahdollisuuteen. Yleisesti usein uskotaan, että ihminen on taivaassa heti kuoltuaan. Raamattu opettaa että ihminen ei ole tietoisessa tilassa kuolemansa jälkeen.

- Ihmisen hankkeet raukeavat tyhjiin (Ps 146:4)

- "Kuolleet eivät tiedä mitään" (Saarn 9:5-6,10, Jes 38:18-19)

- "Kuolleet eivät ylistä Herraa" (Ps 6:6, 115:17)

Raamatun opetus ylösnousemuksesta raukeaisi tyhjiin jos kuolleet olisivat tietoisessa tilassa.

- "On oleva ylösnousemus, sekä vanhurskasten, että vääräin." (Apt 24:15)

- "Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika jolloin kaikki jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat Hänen äänensä. He nousevat haudoistaan -hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnusemukseen." (Joh 5:28-29, Ilm 20:5-6)

Parannuksentekoon annettu armonaika on tässä ajassa. Raamattu ei missään puhu pelastuksen mahdollisuudesta kuoleman jälkeen.

- "Jokaisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle." (Hepr 9:27)

Syntiinlankeemuksen vuoksi ihminen menetti oikeuden elämään. (1 Moos 2:17) Armonaikaa Kristuksen uhrin vuoksi ihmiskunnalla on ihmisen elinikä lähelle Kristuksen toista tulemusta. Jos ihminen jatkuvasti torjuu Jumalan Hengen vetoomukset kääntymykseen voi armonaika jäädä lyhyemmäksikin ja ihminen paatuu. Periaateessa ihminen voi kuitenkin tehdä ratkaisunsa ikuisen kohtalonsa suhteen elämänsä aikana. (1 Moos 3:14-15, Joh 1:29, Matt 12:31)

Jumalan Henki pitkämielisyydessään vetoaa ihmiseen syntien katumiseksi, kääntymiseksi, parannukseksi ja syntien anteeksiannon mahdollisuuden vuoksi useasti ihmisen elämän aikana. (5 Moos 30:19-20, Ps 95:6-9, Hepr 4:2) Kun ihminen kuulee Jumalan Hengen kutsun, tulisi ihmisen seurata kutsua. Käytännössä tämä tarkoittaa, että ihmisen omatunto tulee Jumalan edessä araksi ja synnistä tietoiseksi. Ihminen kiinnostuu miettimään iankaikkisuuteen liittyviä asioita, Raamattua, Jumalaa, uskoa, jne. Tämä on oikea aika tehdä ratkaisuja jotka kantavat iankaikkisuuteen. Jos ihminen hylkää kutsun, hän paatuu, eikä tämän jälkeen tunne enää synnin surua eikä kiinnostusta iankaikkisuuteen liittyviin asioihin. Kun ihminen kieltäytyy Hengen kutsusta, Raamattu kutsuu sitä Pyhän Hengen pilkaksi, joka on ainoa anteeksiantamaton synti Raamatun mukaan, sillä se käytännössä tarkoittaa ettei ihminen kadu eikä käänny Jumalan Hengen vetoomuksista huolimatta koskaan. (Matt 12:31)

"Jumala on asettanut uuden määräpäivän. Tämän päivän. Jos te tänä päivänä kuulette Hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne." (Hepr 4:7, 3:8,15, San 28:14, Room 9:18)

• kasi kirjoitti:

Jehovan todistajat eivät saa ? ottaa osaa Herran ehtoolliseen? Jah, ehkä kaikki ovat mukana mutta kaikki eivät ota osaa nauttimalla leivästä ja viinistä ? Mikä on Aventistien käsitys?

Rauhaa ja kiitos

JT käsitys perustuu siihen että heillä on 144000
        joista osa elää tänään vielä.
        Vain tämän joukon jäsenet saavat leivän ja viinin.
        Kotikaupungissani (57 000 asukasta) on muistaakseni yksi henkilö joka saa viinin ja leivän.

Niinpä seurakunnissa ei aina kukaan nauti viiniä ja leipää ehtollisella.

Meistä Jeesuksen seuraajia ovat kaikki uskovat, ja jotka vain ovat oikealla asiaan kuuluvalla asenteella ovat tervetulleita ehtolliselle.
        Seurakuntayhteyskään ei ole rajoittava asia, eli myös muiden seurakuntien jäsenet voivat osallistua mielellään.

Olen kysynyt joskus millä perusteella tuo 144 000 joukko määräytyy heillä?
        - Heille on ilmoitettu asiasta henkilökohtaisesti, eli siis joka vain niin tuntee
        että kuuluu tuohon 144 000 joukkoon, saa eritysaseman ja kohtelun ehtoollisella.

Jeesuksen malli on, että se joka on suurin palvelee!
        Nyt "suurin" tulee palveltavaksi, ja ottaa leivän ja viinin, ja muut voivat joskus kateellisinakin ehkä katsella "suuremman" erityiskohtelua?

Jeesuksen mallin mukainen ehtoollinen oli tasapuolinen, ja Jeesus alistui ja alentui palvelijaksi, ja pesi opetuslastensa jalat.
        Kukaan ei ollut erityisasemassa.
        Huom; Myös Juudas oli ehtoollisella, ja Jeesus tiesi! (Joh 13)

Minä kunnioitan vilpittömiä kristittyjä kaikissa piireissä, ja vilpittömiä löytyy JT:stä myös, ja olen monien vilpittömyyttä kunnioittanut ja kunnioitan, vaikka itse Raamatun valossa näen
        asioita toisin.

Ei ole antipatioita heitä kohtaan, eikä pilkkaa minun taholtani koskaan. Itse asiassa minulla on hyvät ja lämpimät suhteet moniin heistä.
        Olen rehellinen kaikelle sille valolle minkä olen Raamatusta ja Herrasta saanut.

Minulla on ollut ilo saada myös tietää se valo, mikä heillä on.

Jumalan siunausta runsain mitoin, ja Herrassa Sinulle kaikkea hyvää, ja mukavia hetkiä Raamatun kyysmysten parissa.

Jari Laurila

• Rauha Herrassa

Kirjoitin juuri opetuksen kysymyksestäsi.

Siukkuja paljon
        jari laurila

144 000 SINETÖITYÄ ?
        Ilm 7:1-8, 14:1-5.

Ilmestyskirjan luvut ovat tavallisesti vertauskuvallisia, ja niin tässäkin 144 000 on aivan ilmeisestikin vertauskuvallinen luku.

Tätä joukkoa kuvaavat Israelin 12 sukukuntaa. Kussakin sukukunnassa on 12 000, ja 12 x 12 000 = 144 000.
        Tämä on Jumalan erityiseen omistukseen kuulumisen vertauskuva. Se kertautuu useaan otteeseen Uuden Jerusalemin, pelastettujen ikuisen kodin kuvauksessa. (Ilm 21:12,14, 16-21)

Kysymys on pelastuvien joukosta joka koostuu uskollisista, jotka eivät ole tahranneet itseään “naisen kanssa.” “Nainen” kuvaa tässä totuudesta luopunutta seurakuntaa. (14:4-5)
        Nuo lopun ajan uskolliset ovat jo osin kuolleita. Lopun aikoja olemme eläneet jo noin 1800 luvun puolivälistä alkaen.

Ehkä tuo luku ei tarkoita koko pelastuvien joukkoa, koska heti tämän jälkeen Johannes näki “suuren kansanjoukon” (7:9-10) joka oli pelastuvien muu joukko ???

Kuitenkin ymmärretään myös, että 144 000 (7:3-8) on vertauskuvallinen luku hengelliselle Israelille, lopunajan kristilliselle seurakunnalle, ja synonyymi suurelle joukolle, (7:9-10) eli tarkoittaisivat samaa? Luku on Jumalan seurakunnan täydellisyyttä ja yhteyttä kuvaava symboli. Jumala pitää huolen kansastaan maailman viimeisimmän ja suurimman ahdistuksen aikana. (Dan 12:1; Mark 13:19)
        Valtaistuimen edessä oleva suuri joukko olisi siis sama joukko, josta Johannes oli hiukan ennen kuullut vertauskuvallisen luvun. Ensin valkopukuinen joukko on valmiina kohtamaan viimeisen ahdingon, (4-8) ja jälkimmäisessä (9-17) joukko on läpäissyt ahdingon, ja ylistää Jumalaa pelastuksesta valtaistuimen edessä taivaan temppelissä.
        Kysymys jäänee ehkä osin ikuiseksi tämän ajan salaisuudeksi, (onko 144 000 vertauskuvallinen koko pelastettujen joukko, vai lopunajan uskollisten joukko,?) Ehkä asia selviää kokonaan vasta ikuisuudessa ?

Pelastettujen joukko tulee täyteen (Room 11:25, “pakanoiden luku”) ja määrä on varmasti paljon suurempi kuin kirjaimellinen 144 000, kun mukana on ihmiskunnan historian pelastetut. 144 000 kuvaakin myös pyhää joukkoa lopunajan vaikeuksissa, jotka säilyvät puhtaina. (Ilm 12:17, Luuk 21:12, Joh 15:20, 2 Tim 3:12, Apt 22:4)

Kysymys on Jumalan Israelista, hengellisestä Jumalan kansasta ja Kristuksen seurakunnasta. On huomattavaa ettei ole kysymyksessä mikään luonnollinen heimojen sukuluettelo. (1 Moos 49, Hes 48) Israelin heimojen sukuluettelot ovat kaikki tuhoutuneetkin Jerusalemin hävityksessä v. 70 jKr. (Matt 24:2)

Pelko etteikö mahtuisi kirjaimelliseen 144 000 joukkoon on siis aiheeton.

• Nykkiläinen

Uskotsä et naispappeus on Jumalan tahto?

• Rauhaa ja hei

Vastaan Raamattuopetuksellani.

Jumalan siunausta
        jari laurila

VOIKO NAINEN OPETTAA JA TOIMIA PASTORINA?
        Pappisluokka ja pappeusjärjestelmä kuuluivat vanhan liiton aikaan. Erityinen pappeus kuului vain Leevin sukuun ja vain Aaronin jälkeläisille. Nämä miehet toimittivat pyhäkköpalvelusta. Yleinen pappeus kuului sekä miehille että naisille vanhassa- että uudessa liitossakin.

Jokainen uskovainen on "pappi." (2 Piet 2:5,9) Pastori on nykyisin ammattinimike johon voi korkeakoulussa pätevöiytyä kuka tahansa. Erityinen pappisluokka miehillä kuului vain vanhan liiton aikaan. Uuden liiton aikana erityinen pappeus on vain Jeesuksella. Pastori sana tulee kreikan "poimeen" sanasta ja tarkoittaa (lammas)paimenta.

Jumalan tarkoitus ei ole ollut koskaan alistaa naista. Ihmisinä olemme samanarvoisia Jumalan edessä. Jumala edellyttää miehiltä rakkautta vaimojaan kohtaanja vaimoilta kunnioitusta miehiään kohtaan. (Ef 5:33) Ihmiset kuitenkin käsittivät väärin Jumalan järjestelmän miehenä perheen päänä ja alistivat naisen mielivaltaisesti. Naiset olivatkin ja ovatkin usein muissa kuin aidosti kristillisissä piireissä lähinnä "kotiorjan" asemassa. Jumalan profetian lahja on toiminut yhtä hyvin naisten kuin miestenkin kautta. Kaikkina aikoina on ollut myös naisprofeettoja. (Luuk 2:36-38) Paavalin aikainen kulttuuri alisti naisen täysin ja siksi heidän käyttökelpoisuutensa oli rajoitettu. Naisia ei edes koulutettu, mutta pian heitä toimi lahjoillaan evankeliumin palveluksessa. (Room 16, Apt 18:2-3, Apt 18:24-28) Room 16 luvussa esiintyy nimiluettelossa 10 näista jotka toimivat merkittävissä tehtävissä, jopa apostoleina.Psalmi (huom.VT:n pappisluokankin aikana) kertoo naisista ilosanoman (evankeliumin) tuojina. (Ps 68:12) Raamatun uskonto ei tee erotusta miehen ja naisen välillä. (Gal 3:28)

Miksi Paavali kehotti naisia olemaan vaiti seurakunnan kokouksissa? (1 kor 14:34-35, 1 Tim 2:11-12) On selvää ettei naisen sovi hallita miestään. (Ef 5 :21- 25) Kun naiset pääsivät mukaan kokouksiin, he olivat kouluttamattomia, oppimattomia ja siksi innoissaan. He olivat puheliaita ja ottivat toisinaan heille kuulumattomia vapauksiakin. On tulkittu että naiset olisivat häirinneet kokouksia puheliaisuudellaan yms. Paavali ilmeisesti varoi myös tarpeettomasti loukkaamasta ihmisiä jotka elivät sen ajan naista alistavassa juutalaisessa ja kreikkalaisessa kultuurissa. Kristilliseen seurakuntaan liitettyinä naiset saivat samoja armolahjoja kuin miehetkin. Se on todiste Jumalan hyväksymisestä naiset työhönsä! Näyttäkin siltä että Paavali ensin yhteiskunnallisista syistä rajoitti naisten toimintaa koska naisten toiminta olisi herättänyt ankaraa vastustusta sen ajan kulttuurissa eikä olisi siksi edistänyt Herran asiaa. Myöhemmin Paavali otti naisia työhön, kun asenteet sen sallivat paremmin ja naiset oppivat evankeliumin päästyään kotiorjan asemasta kristilliseen järjestykseen. (Room 16) Lukemattomat ovat sielut jotka ovat tulleet johdetuksi Herran luo naisten uhrautuvan työn toimesta. Voisiko Paavali tänään, tai joku muu kieltää naisen toimimisen evankeliumin työssä lähimmäistensä pelastamiseksi?

Pitäisikö naisen sanoa: "En voi auttaa Sinua enkä opettaa Sinua ja vastata kysymyksiisi Jumalasta koska olen nainen). Mene ja etsi käsiisi joku mies?!"Paavali olisi varmasti onnellinen kun voisi edistää evankeliumin asiaa paremmin naisten avulla. Naisten työn vastustajia ovatkin yleensä lähinnä ne jotka eivät itse osallistu aktiivisesti evankeliumin työhön, eivätkä ole vielä saaneet täyttä ymmärrystä evankeiumin työn tärkeydestä ja kiireellisyydestä.

On kovin uskaliasta kieltää innokasta tekemästä Herran työtä evankeliumin asialla lähimmäisten sielujen pelastamiseksi. (Matt 28:18-20, Mark 16:14-16) Yhteiskunnallisia rajoituksia ei ole olemassa nykyaikana. Naiset voivat käyttää.kaikkia Herran antamia lahjojaan evankeliumin työssä lähimmäistensä hyväksi ja Herran kunniaksi.

• - one way -
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja hei

Jumalan siunausta
        jari laurila

Pappisluokka ja pappeusjärjestelmä kuuluivat vanhan liiton aikaan. Erityinen pappeus kuului vain Leevin sukuun ja vain Aaronin jälkeläisille. Nämä miehet toimittivat pyhäkköpalvelusta. Yleinen pappeus kuului sekä miehille että naisille vanhassa- että uudessa liitossakin.

Jokainen uskovainen on "pappi." (2 Piet 2:5,9) Pastori on nykyisin ammattinimike johon voi korkeakoulussa pätevöiytyä kuka tahansa. Erityinen pappisluokka miehillä kuului vain vanhan liiton aikaan. Uuden liiton aikana erityinen pappeus on vain Jeesuksella. Pastori sana tulee kreikan "poimeen" sanasta ja tarkoittaa (lammas)paimenta.

Jumalan tarkoitus ei ole ollut koskaan alistaa naista. Ihmisinä olemme samanarvoisia Jumalan edessä. Jumala edellyttää miehiltä rakkautta vaimojaan kohtaanja vaimoilta kunnioitusta miehiään kohtaan. (Ef 5:33) Ihmiset kuitenkin käsittivät väärin Jumalan järjestelmän miehenä perheen päänä ja alistivat naisen mielivaltaisesti. Naiset olivatkin ja ovatkin usein muissa kuin aidosti kristillisissä piireissä lähinnä "kotiorjan" asemassa. Jumalan profetian lahja on toiminut yhtä hyvin naisten kuin miestenkin kautta. Kaikkina aikoina on ollut myös naisprofeettoja. (Luuk 2:36-38) Paavalin aikainen kulttuuri alisti naisen täysin ja siksi heidän käyttökelpoisuutensa oli rajoitettu. Naisia ei edes koulutettu, mutta pian heitä toimi lahjoillaan evankeliumin palveluksessa. (Room 16, Apt 18:2-3, Apt 18:24-28) Room 16 luvussa esiintyy nimiluettelossa 10 näista jotka toimivat merkittävissä tehtävissä, jopa apostoleina.Psalmi (huom.VT:n pappisluokankin aikana) kertoo naisista ilosanoman (evankeliumin) tuojina. (Ps 68:12) Raamatun uskonto ei tee erotusta miehen ja naisen välillä. (Gal 3:28)

Miksi Paavali kehotti naisia olemaan vaiti seurakunnan kokouksissa? (1 kor 14:34-35, 1 Tim 2:11-12) On selvää ettei naisen sovi hallita miestään. (Ef 5 :21- 25) Kun naiset pääsivät mukaan kokouksiin, he olivat kouluttamattomia, oppimattomia ja siksi innoissaan. He olivat puheliaita ja ottivat toisinaan heille kuulumattomia vapauksiakin. On tulkittu että naiset olisivat häirinneet kokouksia puheliaisuudellaan yms. Paavali ilmeisesti varoi myös tarpeettomasti loukkaamasta ihmisiä jotka elivät sen ajan naista alistavassa juutalaisessa ja kreikkalaisessa kultuurissa. Kristilliseen seurakuntaan liitettyinä naiset saivat samoja armolahjoja kuin miehetkin. Se on todiste Jumalan hyväksymisestä naiset työhönsä! Näyttäkin siltä että Paavali ensin yhteiskunnallisista syistä rajoitti naisten toimintaa koska naisten toiminta olisi herättänyt ankaraa vastustusta sen ajan kulttuurissa eikä olisi siksi edistänyt Herran asiaa. Myöhemmin Paavali otti naisia työhön, kun asenteet sen sallivat paremmin ja naiset oppivat evankeliumin päästyään kotiorjan asemasta kristilliseen järjestykseen. (Room 16) Lukemattomat ovat sielut jotka ovat tulleet johdetuksi Herran luo naisten uhrautuvan työn toimesta. Voisiko Paavali tänään, tai joku muu kieltää naisen toimimisen evankeliumin työssä lähimmäistensä pelastamiseksi?

Pitäisikö naisen sanoa: "En voi auttaa Sinua enkä opettaa Sinua ja vastata kysymyksiisi Jumalasta koska olen nainen). Mene ja etsi käsiisi joku mies?!"Paavali olisi varmasti onnellinen kun voisi edistää evankeliumin asiaa paremmin naisten avulla. Naisten työn vastustajia ovatkin yleensä lähinnä ne jotka eivät itse osallistu aktiivisesti evankeliumin työhön, eivätkä ole vielä saaneet täyttä ymmärrystä evankeiumin työn tärkeydestä ja kiireellisyydestä.

On kovin uskaliasta kieltää innokasta tekemästä Herran työtä evankeliumin asialla lähimmäisten sielujen pelastamiseksi. (Matt 28:18-20, Mark 16:14-16) Yhteiskunnallisia rajoituksia ei ole olemassa nykyaikana. Naiset voivat käyttää.kaikkia Herran antamia lahjojaan evankeliumin työssä lähimmäistensä hyväksi ja Herran kunniaksi.

Raamatun mukaan nainen ei voi olla perheen päänä
        ja eikä seurakunnan johtajana.
        Se on vastoin myös Jumalan luomisjärjestystä.

Mm. adventtikirkkko on tässä kysymyksessä Raamatunvastainen.

• - one way - kirjoitti:

Raamatun mukaan nainen ei voi olla perheen päänä
        ja eikä seurakunnan johtajana.
        Se on vastoin myös Jumalan luomisjärjestystä.

Mm. adventtikirkkko on tässä kysymyksessä Raamatunvastainen.

Rauhaa ja kiitos

Nainen ei ole päänä perheessä eikä kirkossa.
        Ei meillä tunneta sellaisia.
        Kristillisyys ei ole vallan käyttöä koskaan.

Kaikki menee Jeesuksen esimerkin mukaan nöyryydessä, ja rakkaudessa.
        Miehen rooli perheessä on rakastaa, kuten Jeesuskin rakasti seurakuntaa Raamatun mukaan.

Rooli seurakunnassa on palvella kuten Jeesuskin palveli.

Evankeliumkin työhön koulutetaan tänään korkeakoulussa naisia ja miehiä.
        Roomalais-kreikkalais-pakanallista yhteiskuntärjestystä ei ole enää, joka vallitsi joskus esim 2000 vuotta sitten ja rajoitti, vaan tasa-arvo on Jumalan tarkoitus jo Eedenissä.

Naisia toimi mm. profeettoina, kansanjohtajina, tuomareina ja evankeliumin työssä (Room 16)
        Raamatun mukaan.

Kiinnitä huomio siihen että Paavali puhui Jeesuksen mallin mukaisesta miehen johtajuudesta, ja tutki asiassa Raamatunpaikat;
        Osasto: "Avioliitto ja seksuaalisuus"

Jumalan siunausta
        jari laurila

• maanmaatonen
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja hei

Jumalan siunausta
        jari laurila

On aikalailla riskaabelia väittää innoitetun Jumalan sanan mukautuneen maailman mukaan kirjoittamisajankohtanaan, sehän on suora vasta kohta Paavalin omalle opetukselle joka kehoittaa meitä muokkautumaan, ei maailman mukaan ,vaan mielemme uudistuksen kautta.

Olisiko siis Raamattu kulttuurin tuote? Edes jossain määrin. Ei varmasti,vaan luotettava ilmoitus Jumalan tahdosta ja rakkaudesta.

En usko että opetus Raamatussa olisi alistunut missään olosuhteissa vääryyteen joka kohdistui naisen asemaan sen ajan yhteiskunnassa, päinvastoin se olisi asettunut sitä vastustamaan.

Siksi en voi yhtyä Jarin näkemykseen naispastoruuden kieltämiseen aiemmalla ja sallimiseen myöhemmällä ajalla vastoin aiempaa asetusta.

Raamattu puhuu Jumalan valtakunnan asioista puhuessaan seurakunta järjestyksestä ja sen muodosta, ei mukautuen maailmaan, vaan siitä pois, pyhittyen.

Lisäksi Jari ei tunnu tekevän eroa pappi ja pastori nimikkeiden välillä. Pappi on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Kristuksen pappeus kuuluu jokaiselle kristitylle ihmiselle jossa Kristus asuu, niin miehelle kuin naiselle.

Pastoruus ei ole pappeutta, vaan se on laumanpaimenen asema. Tässä meitä kohtaa tehtävään sisältyvä opetus ja vastuunkanto lauman jäsenistä.

Pastoruus nimike jo itsestään sisältää kuvan isästä joka huolehtii omistaan. Kristus on Isä, Taivaallinen Isä on Isä. Aadam jolle Jumalan sana ensin annettiin oli isä. Pastori on "pater", eli isä.

Esikoissiunaukset annettiin isältä pojalle, suvun ja perheen päänä oleminen merkitsi hengellistä vastuuta ja isyyttä.

Isyys on siirtynyt aina vanhemmalta nuoremmalle, ei koskaan toisinpäin.

Mies edustaa isyyttä, ja siksi Raamattu korostaan seurakunnan paimenen viran kuuluvan miehelle, ei naiselle. Seurakunta on Jumalan perhe ja pastori on sen isä.

Seurakunta on feminiini ja esiintyy aina vaimona ja äitinä sanan valossa, muistuttaen meitä kuten Paavali opetti: mies luotiin ensin, sitten vasta nainen. Tämä tarkoittaa että isä oli ensin ja sitten vasta perhe. Aadam on isä ja Eeva on äiti, jossa koko ihmiskunta on edustettuna.

Aadam on koko perheen pää, ja perhe on Eeva lapsineen. Eeva edustaa seurakuntaa ja Aadam pastoria. Tämä perheen pää ajatus säilyy Raamatusta alusta loppuun saakka.

Mm. Ilmestyskirjassakin puhutaan vielä uskottomasta portto vaimosta ja uskollisesta puhtaasta vaimosta, jotka tietysti merkitsevät seurakuntaa.

Ts. mies edustaa Kristuksen ja Taivaallisen Isän auktoriteettia, eli isyyttä seurakunnan edessä, mutta Jumalan edessä kaikki ovat morsian eli femiinejä, pastorint mukaan lukien.

Pitkästä virsi kauniimpi...

• jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja hei

Jumalan siunausta
        jari laurila

Adventtikirkossa on naispappeutta (-pastoruutta) hellitty alusta alkaen. Ellen Whitellä oli pastorin valtuutukset ja siitä lähtien heitä on ollut.

Jumala antoi naiselle ja miehelle eri virat. Silloin mies ja nainen ovat tasapainossa ja tasa-arvossa, kun he ovat heille Jumalan mukaan sopiviksi esitetyissä viroissa. Naiselle ei kuulu papin/pastorin/piispan virka.

Luepa täältä entisen luterilaisen naispapin kertomus, kuinka hän tuli huomaamaan, että oli Jumalan tahdon vastaisessa virassa:

http://kotisivu.mtv3.fi/valoaristilta/jutut/ulla.html

• maanmaatonen kirjoitti:

On aikalailla riskaabelia väittää innoitetun Jumalan sanan mukautuneen maailman mukaan kirjoittamisajankohtanaan, sehän on suora vasta kohta Paavalin omalle opetukselle joka kehoittaa meitä muokkautumaan, ei maailman mukaan ,vaan mielemme uudistuksen kautta.

Olisiko siis Raamattu kulttuurin tuote? Edes jossain määrin. Ei varmasti,vaan luotettava ilmoitus Jumalan tahdosta ja rakkaudesta.

En usko että opetus Raamatussa olisi alistunut missään olosuhteissa vääryyteen joka kohdistui naisen asemaan sen ajan yhteiskunnassa, päinvastoin se olisi asettunut sitä vastustamaan.

Siksi en voi yhtyä Jarin näkemykseen naispastoruuden kieltämiseen aiemmalla ja sallimiseen myöhemmällä ajalla vastoin aiempaa asetusta.

Raamattu puhuu Jumalan valtakunnan asioista puhuessaan seurakunta järjestyksestä ja sen muodosta, ei mukautuen maailmaan, vaan siitä pois, pyhittyen.

Lisäksi Jari ei tunnu tekevän eroa pappi ja pastori nimikkeiden välillä. Pappi on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Kristuksen pappeus kuuluu jokaiselle kristitylle ihmiselle jossa Kristus asuu, niin miehelle kuin naiselle.

Pastoruus ei ole pappeutta, vaan se on laumanpaimenen asema. Tässä meitä kohtaa tehtävään sisältyvä opetus ja vastuunkanto lauman jäsenistä.

Pastoruus nimike jo itsestään sisältää kuvan isästä joka huolehtii omistaan. Kristus on Isä, Taivaallinen Isä on Isä. Aadam jolle Jumalan sana ensin annettiin oli isä. Pastori on "pater", eli isä.

Esikoissiunaukset annettiin isältä pojalle, suvun ja perheen päänä oleminen merkitsi hengellistä vastuuta ja isyyttä.

Mies edustaa isyyttä, ja siksi Raamattu korostaan seurakunnan paimenen viran kuuluvan miehelle, ei naiselle. Seurakunta on Jumalan perhe ja pastori on sen isä.

Seurakunta on feminiini ja esiintyy aina vaimona ja äitinä sanan valossa, muistuttaen meitä kuten Paavali opetti: mies luotiin ensin, sitten vasta nainen. Tämä tarkoittaa että isä oli ensin ja sitten vasta perhe. Aadam on isä ja Eeva on äiti, jossa koko ihmiskunta on edustettuna.

Aadam on koko perheen pää, ja perhe on Eeva lapsineen. Eeva edustaa seurakuntaa ja Aadam pastoria. Tämä perheen pää ajatus säilyy Raamatusta alusta loppuun saakka.

Mm. Ilmestyskirjassakin puhutaan vielä uskottomasta portto vaimosta ja uskollisesta puhtaasta vaimosta, jotka tietysti merkitsevät seurakuntaa.

Ts. mies edustaa Kristuksen ja Taivaallisen Isän auktoriteettia, eli isyyttä seurakunnan edessä, mutta Jumalan edessä kaikki ovat morsian eli femiinejä, pastorint mukaan lukien.

Rauhaa ja kiitos

Paavali puhuu jo Room 16 luvussa siten että naisia oli työssä.
        Aikaisemmin naiset vasta otetiin kotoa kotiorjan asemasta seurakuntaan kouluttamattomina.
        He pääsivät vasta kokouksiin mukaan Paavalin myötä. Myöhemmin oppivat ja toimivat työssä Room 16 mukaan.

Pappisjäjestelmä oli Vanhan liiton aikaa.
        Nykysin uskovalla on suora yhteys.
        Pappisjärjestelmä on haudattu jo 2000 vuotta sitten!
        Pastori on korkeakoulututkinnon suorittaneiden
        ammattinimike, ja valtuudet kirkossa, ja papeiksikin heitä kutsutaan.

Käsitys miehestä auktoriteettinä ei ole Raamatun mukainen.
        Lue esim Ef 5:21, 25, 28, 29, eli miehen rooli johtajana on samanlainen kun Kritujksen luonne oli, hän palveli, oli armahtava, rakasti, oli myös nöyrä eikä tavoitellut koskaan valtaa.
        Hän kuoli vaimonsa puolesta.

Pitää lukea kaikki jakeet, eikä vain yhden jakeen puolikasta.

Eedenissä he olivat tasa-arvoisia.
        Tämä opn Jumalan alkuperäinen suunnitelma.
        Naisia tarvitaan työssä lähimmäisten hyväksi nmonin tavoin ja armolahjojen toimivuus on vahvistanut asian.

Naisia toimi kristillisessä järjestyksessä kansanjohtajina, profeettoina, tuomareina, eikä Jumalalla ollut asiaa vastaan mitään.

Jumalan sisunausta
        jari laurila

Tuli vielä mieleeni että

- Vanhassa liitossa yleinen pappeus oli myös kaikilla uskovilla, ja erityinen pappisvirka vain Aaronin sukuun kuuluvuilla miehillä, ja ylin pappeus Jeesuksella.

Aaronin suvustakin viran saivat vain Leevin jälkeläiset.
        Siis harva maanmatonen on ollut pappisvirassa ihmiskunnan historiassa!
        Vain Aaronin jälkeläisistä Leevin jälkeläiset.

Uudessa liitossa on myös yleinen pappeus kaikilla, ja ylin pappeus Jeesuksella.
        Hebr 8-10.

Meillä ei ole enää voita Aaronin suvun miehiäkään joilla virkoja annettiin.
        Juutalaisten sukukirjatkin tuhoutuivat Jerusalemin hävityksessä v 70 jkr.

Jumalan siunausta
        jari laurila

• sekin todistaa
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja kiitos

Aikaisemmin naiset vasta otetiin kotoa kotiorjan asemasta seurakuntaan kouluttamattomina.
        He pääsivät vasta kokouksiin mukaan Paavalin myötä. Myöhemmin oppivat ja toimivat työssä Room 16 mukaan.

Lue esim Ef 5:21, 25, 28, 29, eli miehen rooli johtajana on samanlainen kun Kritujksen luonne oli, hän palveli, oli armahtava, rakasti, oli myös nöyrä eikä tavoitellut koskaan valtaa.

Naisia tarvitaan työssä lähimmäisten hyväksi nmonin tavoin ja armolahjojen toimivuus on vahvistanut asian.

Naisia toimi kristillisessä järjestyksessä kansanjohtajina, profeettoina, tuomareina, eikä Jumalalla ollut asiaa vastaan mitään.

Jumalan sisunausta
        jari laurila

1.Kor.14:20. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.
        21. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".
        22. Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.
        23. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
        24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
        25. hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
        26. Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
        27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
        28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
        29. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
        30. mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
        31. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
        32. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
        33. sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
        36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
        37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

On päivän selvää että te ette noudata tässä kerrottua Raamatun sanaa.
        Sen mukana menee kaikki muukin vastoin Jumalan säädöksiä.
        Paavali sanoi että vaikka enkeli tulisi taivaasta opettamaan toisin kuin Paavali oli kirjoittanut niin hän olkoon kirottu:
        On aivan selvää että juuri te opetatte vastoin Paavalin opetusta.
        Siinä ei ole minkäänlaista tulkinnan mahdollisuutta.
        Jos joku on kirottu ei sen kautta voi tulla siunauksiakaan.
        Ellemme usko näitä apostolien opetuksia ei meillä ole muillakaan heidän opetuksillaan mitään arvovaltaa.
        Tekö olette saaneet vallan muuttaa näitä sääntöjä?

1.Tim.2:11. Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        12. mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        13. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

Ellen G. White teki juuri perustavaa opetustyötä adventtikirkossa.

1.Timoteuksen kirje:
        3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

Tiituksen kirje:
        1:6 jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.

Apostolit olivat kaikki miehiä.
        Seurakuntien johtajiksi säädettiin apostolien kautta miehet.
        On täysin turhaa puhua apostolisesta kirkosta kun kaikessa tehdään vastoin heidän sääntöjään.
        Näitä sääntöjen rikkomuksia on teillä vaikka kuinka monessa asiassa mutta te väitätte tekevänne kaiken Raamattuun perustuen.
        Ristiriita teidän puheidenne ja Raamatun välillä on niin suuri että sen perusteella voi olla täysin varma teidän olevan väärässä.

• Se on syntiä!
        uskova_1 kirjoitti:

Adventtikirkossa on naispappeutta (-pastoruutta) hellitty alusta alkaen. Ellen Whitellä oli pastorin valtuutukset ja siitä lähtien heitä on ollut.

Jumala antoi naiselle ja miehelle eri virat. Silloin mies ja nainen ovat tasapainossa ja tasa-arvossa, kun he ovat heille Jumalan mukaan sopiviksi esitetyissä viroissa. Naiselle ei kuulu papin/pastorin/piispan virka.

Luepa täältä entisen luterilaisen naispapin kertomus, kuinka hän tuli huomaamaan, että oli Jumalan tahdon vastaisessa virassa:

http://kotisivu.mtv3.fi/valoaristilta/jutut/ulla.html

>>>Nainen ei ole päänä perheessä eikä kirkossa.

• vaihtoehtoja
        Se on syntiä! kirjoitti:

Adventisteillä ei tietääkseni vihitä naisia pastoreiksi. Naispastoraalityöntekijöitä heillä kyllä on. Mutta eipä Kristuksessa ole miestä eikä naista. Molemmat voivat tehdä työtä Jumalan valtakunnan hyväksi.

• esimerkki
        vaihtoehtoja kirjoitti:

Adventisteillä ei tietääkseni vihitä naisia pastoreiksi. Naispastoraalityöntekijöitä heillä kyllä on. Mutta eipä Kristuksessa ole miestä eikä naista. Molemmat voivat tehdä työtä Jumalan valtakunnan hyväksi.

Jos ei pidetä kiinni Paavalin naisten opettajanviran kiellosta ei voida perustella myöskään homojen kieltämistä opettajan tehtävistä.
        Eihän Kristuksessa ole miehiä ja naisia sopii myös perustelemaan homouden.

• 12 miestä
        vaihtoehtoja kirjoitti:

Jos et usko Raamattuun, niin meneppä kirjastotädin
        luokse ja kysy häneltä psykologian ja biologian
        kirjoja sillä niissä selostetaan kuvin ja sanoin miehen ja naisen eroavaisuuksia.

Opetuslasten (12 miestä) joukossa ei ollut yhtään naista. Tämä oli Jeesuksen valinta.

Nainenhan on valittu adventtiseurakunnan "hengelliseksi johtajaksi" = Ellen White.

En tunne ketään muuta uskonnollista kirkko-
        kuntaa missä olisi vastaavanlaista.

• kolme enkeliä
        esimerkki kirjoitti:

Jos ei pidetä kiinni Paavalin naisten opettajanviran kiellosta ei voida perustella myöskään homojen kieltämistä opettajan tehtävistä.
        Eihän Kristuksessa ole miehiä ja naisia sopii myös perustelemaan homouden.

Homous on Raamatun mukaan synti, naiseus ei ole (tietääkseni).

• kolme enkeliä
        12 miestä kirjoitti:

Jos et usko Raamattuun, niin meneppä kirjastotädin
        luokse ja kysy häneltä psykologian ja biologian
        kirjoja sillä niissä selostetaan kuvin ja sanoin miehen ja naisen eroavaisuuksia.

Opetuslasten (12 miestä) joukossa ei ollut yhtään naista. Tämä oli Jeesuksen valinta.

Nainenhan on valittu adventtiseurakunnan "hengelliseksi johtajaksi" = Ellen White.

En tunne ketään muuta uskonnollista kirkko-
        kuntaa missä olisi vastaavanlaista.

Jumala itse valitsi Ellen Whiten, joten osoita valituksesi Korkeimmalle.

• 12 miestä
        kolme enkeliä kirjoitti:

Jumala itse valitsi Ellen Whiten, joten osoita valituksesi Korkeimmalle.

Perustele Raamatulla miksi Jumala valitsi EGW:n?

• altti
        jarlau kirjoitti:

Tuli vielä mieleeni että

- Vanhassa liitossa yleinen pappeus oli myös kaikilla uskovilla, ja erityinen pappisvirka vain Aaronin sukuun kuuluvuilla miehillä, ja ylin pappeus Jeesuksella.

Aaronin suvustakin viran saivat vain Leevin jälkeläiset.
        Siis harva maanmatonen on ollut pappisvirassa ihmiskunnan historiassa!
        Vain Aaronin jälkeläisistä Leevin jälkeläiset.

Uudessa liitossa on myös yleinen pappeus kaikilla, ja ylin pappeus Jeesuksella.
        Hebr 8-10.

Meillä ei ole enää voita Aaronin suvun miehiäkään joilla virkoja annettiin.
        Juutalaisten sukukirjatkin tuhoutuivat Jerusalemin hävityksessä v 70 jkr.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Sanasi pyörähtivät nyt vähän ympäri.
        Mooses ja Aaron kuuluivat Leevin sukuun .
        Ei siis niin että Aaronilla olisi ollut Leevi nimisiä jälkeläisiä.

• Reiska
        kolme enkeliä kirjoitti:

Homous on Raamatun mukaan synti, naiseus ei ole (tietääkseni).

Tulkitset asioita silloin kun se sinulle sopii.

11. Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        12. mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        13. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        14. eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
        15. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä.

No mitä Paavali tässä sanoo?
        Sinunko sanasi ovat todempia?
        Onko adventisti oikeammassa kuin Paavali?
        Kumman on syytä oppia Raamatun Sanasta?
        Miksi Raamattu on kirjoitettu?
        Onko Raamattu totta?
        Voiko adventisti muuttaa selviä ohjeita?

• utelias tietämään
        Se on syntiä! kirjoitti:

Suutuitko siitä kun et naisena päässy papin virkaan kerro meille hieman tarkemmin

• maanmaatonen
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa ja kiitos

Jumalan sisunausta
        jari laurila

Ovatko mainitsemasi kohdat yksiselitteisiä? Minusta eivät ole.

Room 16:1 Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija,

Room 16:7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa.

Sensijaan sama kirjoittaja, eli Paavali, antaa yksiselitteisesti ohjeet seurakunnan vanhimman, eli pastorin, valitsemiseksi.

1Tim 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        1Tim 3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        1Tim 3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        1Tim 3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

Mies on perheen pää, kuten Paavali toisaalla opetti(1Kor11:3,Ef5:23), nainen ei sitä ole. Kuinka siis tätä ohjetta voidaan soveltaa naiseen. Niinpä pidän selvänä että kun puhutaan yhden vaimon miehestä niin sellaista myös tarkoitetaan(jae2).

Vanhin on seurakunnan opettaja ja omaa hengellisen auktoriteetin muun srk-perheen yli, niinkuin Aadam oli Eevan opettaja(hän sai Jumalan sanan "älä syö..."). Samoin Aabraham ja Iisak ja Jaakob olivat perheidensä päitä ja opettajia. Heidät kaikki siunattiin asemaansa.

Tätä patriarkkaalista järjestystä myös Uuden Liiton seurakunta noudattaa Raamatussa. Jumala on edelleen kaiken Pää ja Isä, kaiken alku.

Kunnioita vanhempiasi.

PAPPEUDESTA:

Vanhan Liiton aikana oli samoin kuin nytkin. Kaikki Israel oli Herran pappeja. Käytännön syistä Jumala kuitenkin pyhitti Leeviläisen suvun aaronin ohella toimittamaan pyhäkössä pappispalvelusta(4Ms3:12-13). Nämä pappissukujen ihmiset edustivat ja korvasivat kaikkien Israelin esikoisten pappeutta ja esikoiset vuorostaan edustivat niitä perheitä ja sukuja joihin olivat syntyneet.

Pyhäkkö palvelus kuvaa sovitusta Kristuksessa. Siihen osallistui siis leeviläisten kautta koko Israelin kansa pienimmästä suurimpaan.

"Pastori" tarkoittaa kirjaimellisesti ja hengellisesti isää. Nykyisin siihen liitetään ammattitutkinto, mikä ei ole Raamatun mallin mukaista edelleenkään. Pastoruus ei ole paperiasia, jollaiseksi se tulee tutkintona, vaan se on kutsumus jonka suorittaa Jumala ja seurakunta yhdessä Hengessä, ja johon Jumala Henkensä ja Sanansa kautta antaa voitelun ja voiman ja viisauden.

Mies ei ole auktoriteetti muutoin kuin suhteessaan perheeseensä.

Esille ottamasi Raamatun kohta miehen velvollisuudesta rakastaa vaimoaan kuin kristus rakasti seurakuntaansa ei kumoa isyyttä ja hengellistä auktoriteettia, vaan päinvastoin auktoriteettiin sisältyy palvelijan asenne. Vai luopuiko Jeesus auktoriteetistaan palvellessaan seurakuntaa? Ei varmasti, vaan se vahvistui joka askeleella ja "jalkainpesulla".

Sanoit että Eedenissä mies ja nainen olivat tasa-arvoisia. Pitää paikkansa. Tasa-arvo ei kuitenkaan merkitse että kaikki tehtävät kuuluvay kaikille, vaan päinvastoin, meidän tulee kunnoittaa Jumalan tahtoa joka on tasa-arvon tae, sekä toistemme sukupuolta.

Jumala on se joka antaa meille arvon, ei maailma emmekä me itse tai toiset. Jos me alistumme Jumalan tahtoon meidät korotetaan, mutta jos me hylkäämme Jumalan tahdon meidät alennetaan.

Itse asiassa siis naispastoruuden kannattajat ajavat epätasa-arvoisuutta naiselle koska Jumala joutuu oikaisemaan heidän erehdyksensä saattamalla heidät häpeään Hänen kasvojensa edessä.

Tasa-arvo on siis asia joka virtaa Jumalasta ja toteutuu Jumalan tahdon toteutuessa. Tasa-arvo romuttuu Jumalan tahdon vastaisuudessa.

Paavali perustaa kuitenkin opetuksensa Raamattuunsa(VT). Hän ei siis perusta, kuten ehdotit Jari, kulttuurin vaatimukseen opetustansa, vaan Raamattuun.

Oikeastaan minun pitäisi sanoa sinulle että luepa kaikki asiaa käsittelevät Raamatun kohdat uudelleen...

1Tim 2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        1Tim 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        1Tim 2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        1Tim 2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

Paavali perustaa nykyistä järjestystä seurakunnassa asian tiimoilta luomiseen ja lankeemukseen, ja niissä ilmenevään järjestykseen. Tämä on selvää ja yksiselitteistä perustelua.

Paavali tekee kuten kaikki Jumalan miehet, kuten sinäkin yleensä, perustelee opetuksensa Raamatulla, ei kulttuurilla.

Naisella on valtava osuus evankeliumin työssä, ja näyttää siltä että se sanan valossa on muutoin sama kuin miehelläkin, paitsi seurakunnan ja perheen vanhinpana, joka asema kuuluu miehelle. Toistan: muutoin, kaikin puolin samallainen asema ja työ hengellisessä pappeudessa kuin miehelläkin.

Raamattu ei tuo esille naista joka olisi ollut perheen isä tai seurakunnan vanhin.

Ovatko mainitsemasi kohdat yksiselitteisiä? Minusta eivät ole.

Room 16:1 Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija,

Room 16:7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa.

Sensijaan sama kirjoittaja, eli Paavali, antaa yksiselitteisesti ohjeet seurakunnan vanhimman, eli pastorin, valitsemiseksi.

1Tim 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
        1Tim 3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
        1Tim 3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
        1Tim 3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

Mies on perheen pää, kuten Paavali toisaalla opetti(1Kor11:3,Ef5:23), nainen ei sitä ole. Kuinka siis tätä ohjetta voidaan soveltaa naiseen. Niinpä pidän selvänä että kun puhutaan yhden vaimon miehestä niin sellaista myös tarkoitetaan(jae2).

Vanhin on seurakunnan opettaja ja omaa hengellisen auktoriteetin muun srk-perheen yli, niinkuin Aadam oli Eevan opettaja(hän sai Jumalan sanan "älä syö..."). Samoin Aabraham ja Iisak ja Jaakob olivat perheidensä päitä ja opettajia. Heidät kaikki siunattiin asemaansa.

Tätä patriarkkaalista järjestystä myös Uuden Liiton seurakunta noudattaa Raamatussa. Jumala on edelleen kaiken Pää ja Isä, kaiken alku.

Kunnioita vanhempiasi.

PAPPEUDESTA:

Vanhan Liiton aikana oli samoin kuin nytkin. Kaikki Israel oli Herran pappeja. Käytännön syistä Jumala kuitenkin pyhitti Leeviläisen suvun aaronin ohella toimittamaan pyhäkössä pappispalvelusta(4Ms3:12-13). Nämä pappissukujen ihmiset edustivat ja korvasivat kaikkien Israelin esikoisten pappeutta ja esikoiset vuorostaan edustivat niitä perheitä ja sukuja joihin olivat syntyneet.

Pyhäkkö palvelus kuvaa sovitusta Kristuksessa. Siihen osallistui siis leeviläisten kautta koko Israelin kansa pienimmästä suurimpaan.

"Pastori" tarkoittaa kirjaimellisesti ja hengellisesti isää. Nykyisin siihen liitetään ammattitutkinto, mikä ei ole Raamatun mallin mukaista edelleenkään. Pastoruus ei ole paperiasia, jollaiseksi se tulee tutkintona, vaan se on kutsumus jonka suorittaa Jumala ja seurakunta yhdessä Hengessä, ja johon Jumala Henkensä ja Sanansa kautta antaa voitelun ja voiman ja viisauden.

Mies ei ole auktoriteetti muutoin kuin suhteessaan perheeseensä.

Esille ottamasi Raamatun kohta miehen velvollisuudesta rakastaa vaimoaan kuin kristus rakasti seurakuntaansa ei kumoa isyyttä ja hengellistä auktoriteettia, vaan päinvastoin auktoriteettiin sisältyy palvelijan asenne. Vai luopuiko Jeesus auktoriteetistaan palvellessaan seurakuntaa? Ei varmasti, vaan se vahvistui joka askeleella ja "jalkainpesulla".

Sanoit että Eedenissä mies ja nainen olivat tasa-arvoisia. Pitää paikkansa. Tasa-arvo ei kuitenkaan merkitse että kaikki tehtävät kuuluvay kaikille, vaan päinvastoin, meidän tulee kunnoittaa Jumalan tahtoa joka on tasa-arvon tae, sekä toistemme sukupuolta.

Jumala on se joka antaa meille arvon, ei maailma emmekä me itse tai toiset. Jos me alistumme Jumalan tahtoon meidät korotetaan, mutta jos me hylkäämme Jumalan tahdon meidät alennetaan.

Itse asiassa siis naispastoruuden kannattajat ajavat epätasa-arvoisuutta naiselle koska Jumala joutuu oikaisemaan heidän erehdyksensä saattamalla heidät häpeään Hänen kasvojensa edessä.

Tasa-arvo on siis asia joka virtaa Jumalasta ja toteutuu Jumalan tahdon toteutuessa. Tasa-arvo romuttuu Jumalan tahdon vastaisuudessa.

Paavali perustaa kuitenkin opetuksensa Raamattuunsa(VT). Hän ei siis perusta, kuten ehdotit Jari, kulttuurin vaatimukseen opetustansa, vaan Raamattuun.

Oikeastaan minun pitäisi sanoa sinulle että luepa kaikki asiaa käsittelevät Raamatun kohdat uudelleen...

1Tim 2:11 Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena;
        1Tim 2:12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.
        1Tim 2:13 Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva;
        1Tim 2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

Paavali perustaa nykyistä järjestystä seurakunnassa asian tiimoilta luomiseen ja lankeemukseen, ja niissä ilmenevään järjestykseen. Tämä on selvää ja yksiselitteistä perustelua.

Paavali tekee kuten kaikki Jumalan miehet, kuten sinäkin yleensä, perustelee opetuksensa Raamatulla, ei kulttuurilla.

Naisella on valtava osuus evankeliumin työssä, ja näyttää siltä että se sanan valossa on muutoin sama kuin miehelläkin, paitsi seurakunnan ja perheen vanhinpana, joka asema kuuluu miehelle. Toistan: muutoin, kaikin puolin samallainen asema ja työ hengellisessä pappeudessa kuin miehelläkin.

Raamattu ei tuo esille naista joka olisi ollut perheen isä tai seurakunnan vanhin.

Rauhaa

Olen vastanuut jo.

Asia on tietenkin hiukan vaikeaselkoinen alkuun, mutta valkeni minullekin vasta ajan kanssa kun näin naisia työssä armolahjoineen (Jumalalta) ja tein itse ensin evankeliumin työtä.

Jumalan siunausta
        jari laurila
        Lisää: http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli

• maanmaatonen
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa

Olen vastanuut jo.

Asia on tietenkin hiukan vaikeaselkoinen alkuun, mutta valkeni minullekin vasta ajan kanssa kun näin naisia työssä armolahjoineen (Jumalalta) ja tein itse ensin evankeliumin työtä.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Kokemuksesiko ovat ne joiden johtamana vaellat?

Jumalan sanan tulisi olla valkeus ja lamppu meidän teillämme. Kuinka me voisimme tehdä oikein jos me kiellämme oikeuden.

Ei siinä rakkaus eikä armo auta enää jos tieten tahtoen käännämme selkämme Jumalan tahdolle.

Mutta kuten sanottu on Jumala armelias ja laupias Jumala ja tiettyyn rajaan saakka armahtaa meitä "tietämättömyyden aikoina".

Siksipä on naispastorilla ja hänen "lapsillaan" oikeus Jumalan siunauksiin kunnes erehdys tulee vastaan ja sen seuraukset. Mutta se että Jumala on armelias ei tee totuudesta toisenlaista. Paavalin sanat pysyvät loppuun saakka vaikka me katoammekin.

• maanmaatonen
        jarlau kirjoitti:

Rauhaa

Olen vastanuut jo.

Jumalan siunausta
        jari laurila

Ryhdyin tuossa jo epäilemään että vastasitkohan sinä minun kirjoitukseeni. Koska se on aika pitkä ja vaatii Raamatun lukemista, ja sinä kerkesit vastata jo 7 minuutin päästä, aika nopea olet...!

Toivottavasti voit antaa asialle aikaa myöhemmin.

Sanoit että itse olet ajan kanssa löytänyt vakaumuksen asiasta.

Minäkin olen, mutta päinvastoin kuin sinä. Olin ensin hyväksyvällä kannalla noin 7 vuotta sitten, mutta kun ryhdyin rukoilemaan johdatusta asiassa alkoi Raamattu puhua minua kääntymykseen asiassa.

Nykyisin olen varma kantani oikeellisuudesta ja ymmärrän Jumalan tahdon asiasta, ja siihen ei ole vaikuttaneet tunteeni eivätkä kokemukseni vaan yksin Jumalan sana, jota olen paljon tutkinut.

Jumalan rakastaminen on sitä että me pidämme ja tutkimme Hänen sanaansa ja toivomme Hänen tahtonsa toteutumista.

• Huomio!
        Se on syntiä! kirjoitti:

Sinä valehtelet, koska EGW ei koskaan ottanut mitään seurakunnan virkaa, vaan hoiti omaa osuuttaan itsenäisesti erossa kirkosta. Hänen ympärillään eivät miehet kumartaneet, vaan tutkivat ensin Raamatusta, oliko asia niin. Vasta tämän tutkimuksen seurauksena he hyväksyivät naisen opetuksen.
        Nykyään meillä on naisia pastoreina, joten ajat ovat muuttuneet, ja se on hyvä että tavalla tai toisella julistetaan.
        Näin se on ja amen!

• dobhy rolandighius
        Huomio! kirjoitti:

Sinä valehtelet, koska EGW ei koskaan ottanut mitään seurakunnan virkaa, vaan hoiti omaa osuuttaan itsenäisesti erossa kirkosta. Hänen ympärillään eivät miehet kumartaneet, vaan tutkivat ensin Raamatusta, oliko asia niin. Vasta tämän tutkimuksen seurauksena he hyväksyivät naisen opetuksen.
        Nykyään meillä on naisia pastoreina, joten ajat ovat muuttuneet, ja se on hyvä että tavalla tai toisella julistetaan.
        Näin se on ja amen!

Kun Raamatun vastaisesti hyväksytään naisten pappeusasema niinkuin se on teillä hyväksytty muuntuu koko Evankeliumin sanoma toiseksi.
        Ettehän voi olla tukemassa ja opettamassa Raamatunmukaisesti jos itse teette vastoin Raamatun ohjeita.
        Koska te puolustatte menettelyänne ette ole oikeita paimenia vaan vääryyden julistajia jotka olette pukeneet lammasten vaatteet päällenne.
        Te suosittelette omaa opetustanne ettekä Kristusta ja apostoleja ja heidän opetustaan.
        Ne opetukset kertovat teidän opettavan Evankeliumin vastaisesti.
        Asia on aivan yhtäläinen kuin oli Jeesuksen ja fariseustenkin välillä.
        Te uskotte yhtä vilpittömästi kuin fariseuksetkin uskoivat omaan oppiinsa.
        Vilpittömyys ei tehnyt fariseuksista oikeita eikä myöskään heidän oikean sapatin viettonsa.
        Vielä tänäkin päivänä juutalaiset viettävät OIKEAA sapattipäivää eikä se ole kerrottu heitä auttavan missään määrin.Juutalaiset kunnioittavat Sapattiaan vielä enemmän kuin mitä TE teette.

• MINUN RAAMATUSSANI
        dobhy rolandighius kirjoitti:

Kun Raamatun vastaisesti hyväksytään naisten pappeusasema niinkuin se on teillä hyväksytty muuntuu koko Evankeliumin sanoma toiseksi.
        Ettehän voi olla tukemassa ja opettamassa Raamatunmukaisesti jos itse teette vastoin Raamatun ohjeita.
        Koska te puolustatte menettelyänne ette ole oikeita paimenia vaan vääryyden julistajia jotka olette pukeneet lammasten vaatteet päällenne.
        Te suosittelette omaa opetustanne ettekä Kristusta ja apostoleja ja heidän opetustaan.
        Ne opetukset kertovat teidän opettavan Evankeliumin vastaisesti.
        Asia on aivan yhtäläinen kuin oli Jeesuksen ja fariseustenkin välillä.
        Te uskotte yhtä vilpittömästi kuin fariseuksetkin uskoivat omaan oppiinsa.
        Vilpittömyys ei tehnyt fariseuksista oikeita eikä myöskään heidän oikean sapatin viettonsa.
        Vielä tänäkin päivänä juutalaiset viettävät OIKEAA sapattipäivää eikä se ole kerrottu heitä auttavan missään määrin.Juutalaiset kunnioittavat Sapattiaan vielä enemmän kuin mitä TE teette.

OLEN TÄSSÄ LUESKELLUT NÄITÄ ADVENTISTIEN OPPEJA,ENSI KERTAA,JA IHMETELLYT KOVASTI,ETTÄ MIHIN TE OLETTE KADOTUKSEN ELI HELVETIN SIIRTÄNEET ? ETTÄKÖ SITÄ EI NIINKUIN OLEKAAN ?

JA KUN NÄEN SELVÄSTI RAAMATUSSA ESIM TÄLLAISEN PAIKAN,TÄMÄ ON MATTEUKSEN EVANKELIUMISSA 25.LUKU JA JAKEESTA 31 ETEENPÄIN:

"MUTTA KUN IHMISEN POIKA TULEE KIRKKAUDESSAAN JA KAIKKI ENKELIT HÄNEN KANSSAAN...JNE...JA HÄNEN ETEENSÄ KOOTAAN KAIKKI KANSAT...JA HÄN ASETTAA LAMPAAT OIKEALLE PUOLELLEEN,MUTTA VUOHET VASEMMALLE..."
        (kannattaa lukea luku kokonaisuudessaan)

SITTEN AINA JAKEESEEN 41 ASTI:

"SITTEN HÄN MYÖS SANOO VASEMMALLA PUOLELLAAN OLEVILLE:"MENKÄÄ POIS MINUN TYKÖÄNI,TE KIROTUT,SIIHEN IANKAIKKISEEN TULEEN,JOKA ON VALMISTETTU PERKELEELLE JA HÄNEN ENKELEILLENSÄ."

JAE 46:

"JA NÄMÄ MENEVÄT POIS IANKAIKKISEEN RANGAISTUKSEEN,MUTTA VANHURSKAAT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN."

JUMALA O-N RAKASTAVA JUMALA,SIKSI HÄN ANTOI AINOAN POIKANSA KUOLLA MEIDÄN SYNTIEMME TÄHDEN,MUTTA HÄN MYÖS TUOMITSEE MEIDÄT ELLEMME TEE PARANNUSTA.

MEILLÄ ON VAPAA TAHTO.

ON PERÄTI JUMALAN RAKKAUDEN HALPANA PITÄMISTÄ VÄITTÄÄ,ETTÄ "VANHURSKAAT PELASTUVAT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN TAUVAISSA,MUTTA NÄMÄ KAIKKI MUUT KELVOTTOMAT JA RIETTAUDEN TEKIJÄT JA JUMALAN PILKKAAJAT VAIN NIINKUIN:

pyyhitään pois,heitä ei vaan sitten tuomion jälkeen enää ole,heillä ei ole tietoisuutta mistään,heidän kohdaltaan(siinä vaiheessa kaikkien) synnin tekeminen vaan päättyi?"

TÄLLAISTAKO OPETATTE?

TUOLLAISEN HARHAOPIN MUKAAN OLISI YKSI HAILEE KUINKA MINÄ E-L-Ä-N,KUN EI OLISI MUUTA RANGAISTUSTA,KUIN ETTEN PÄÄSISI TAIVAASEEN!

JOHAN ON MARKKINAT?

MIKSI JEESUS ITSE,SAMOIN KUIN RAAMATTU KAUTTAALTAAN,VAROITTAA IKUISESTA KADOTUKSESTA MYÖS?

TE JOTKUT KYLLÄ LEMPEÄSTI JA KÄRSIVÄLLISESTI SIELLÄ IHMISILLE VASTAILETTE,MIKÄ OSOITTAA HYVIÄ KÄYTÖSTAPOJA,MUTTA MITÄ HYÖDYTTÄÄ SE,KUN OPPINNE ON RAAMATUNVASTAINEN?

EKSYTÄTTE VILPITTÖMIÄ ETSIJÖITÄ.

SUOSITTELEN VAKAASTI NÖYRTYMISTÄ JUMALAN ARMAHTAVIEN KASVOJEN EDESSÄ,JA IRTISANOUTUMISTA EKSYTTÄVISTÄ OPEISTA,mm NÄISTÄ E.G.WHITESTA,SILLÄ ME OLEMME K-A-L-L-I-I-S-T-I LUNASTETUT.

nöyrästi,vajavaisena itsekin,eräs helluntai-sisar

• Jeesuksen kannattaja
        MINUN RAAMATUSSANI kirjoitti:

OLEN TÄSSÄ LUESKELLUT NÄITÄ ADVENTISTIEN OPPEJA,ENSI KERTAA,JA IHMETELLYT KOVASTI,ETTÄ MIHIN TE OLETTE KADOTUKSEN ELI HELVETIN SIIRTÄNEET ? ETTÄKÖ SITÄ EI NIINKUIN OLEKAAN ?

JA KUN NÄEN SELVÄSTI RAAMATUSSA ESIM TÄLLAISEN PAIKAN,TÄMÄ ON MATTEUKSEN EVANKELIUMISSA 25.LUKU JA JAKEESTA 31 ETEENPÄIN:

"MUTTA KUN IHMISEN POIKA TULEE KIRKKAUDESSAAN JA KAIKKI ENKELIT HÄNEN KANSSAAN...JNE...JA HÄNEN ETEENSÄ KOOTAAN KAIKKI KANSAT...JA HÄN ASETTAA LAMPAAT OIKEALLE PUOLELLEEN,MUTTA VUOHET VASEMMALLE..."

"SITTEN HÄN MYÖS SANOO VASEMMALLA PUOLELLAAN OLEVILLE:"MENKÄÄ POIS MINUN TYKÖÄNI,TE KIROTUT,SIIHEN IANKAIKKISEEN TULEEN,JOKA ON VALMISTETTU PERKELEELLE JA HÄNEN ENKELEILLENSÄ."

JAE 46:

"JA NÄMÄ MENEVÄT POIS IANKAIKKISEEN RANGAISTUKSEEN,MUTTA VANHURSKAAT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN."

JUMALA O-N RAKASTAVA JUMALA,SIKSI HÄN ANTOI AINOAN POIKANSA KUOLLA MEIDÄN SYNTIEMME TÄHDEN,MUTTA HÄN MYÖS TUOMITSEE MEIDÄT ELLEMME TEE PARANNUSTA.

MEILLÄ ON VAPAA TAHTO.

ON PERÄTI JUMALAN RAKKAUDEN HALPANA PITÄMISTÄ VÄITTÄÄ,ETTÄ "VANHURSKAAT PELASTUVAT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN TAUVAISSA,MUTTA NÄMÄ KAIKKI MUUT KELVOTTOMAT JA RIETTAUDEN TEKIJÄT JA JUMALAN PILKKAAJAT VAIN NIINKUIN:

pyyhitään pois,heitä ei vaan sitten tuomion jälkeen enää ole,heillä ei ole tietoisuutta mistään,heidän kohdaltaan(siinä vaiheessa kaikkien) synnin tekeminen vaan päättyi?"

TÄLLAISTAKO OPETATTE?

TUOLLAISEN HARHAOPIN MUKAAN OLISI YKSI HAILEE KUINKA MINÄ E-L-Ä-N,KUN EI OLISI MUUTA RANGAISTUSTA,KUIN ETTEN PÄÄSISI TAIVAASEEN!

JOHAN ON MARKKINAT?

MIKSI JEESUS ITSE,SAMOIN KUIN RAAMATTU KAUTTAALTAAN,VAROITTAA IKUISESTA KADOTUKSESTA MYÖS?

TE JOTKUT KYLLÄ LEMPEÄSTI JA KÄRSIVÄLLISESTI SIELLÄ IHMISILLE VASTAILETTE,MIKÄ OSOITTAA HYVIÄ KÄYTÖSTAPOJA,MUTTA MITÄ HYÖDYTTÄÄ SE,KUN OPPINNE ON RAAMATUNVASTAINEN?

SUOSITTELEN VAKAASTI NÖYRTYMISTÄ JUMALAN ARMAHTAVIEN KASVOJEN EDESSÄ,JA IRTISANOUTUMISTA EKSYTTÄVISTÄ OPEISTA,mm NÄISTÄ E.G.WHITESTA,SILLÄ ME OLEMME K-A-L-L-I-I-S-T-I LUNASTETUT.

Ota oppia Jeesuksen esimerkistä ja ole kuuliainen Jeesukselle Äläkä Isis Jumalattaren palvonnalle

• Aramiz
        MINUN RAAMATUSSANI kirjoitti:

JAE 46:

MEILLÄ ON VAPAA TAHTO.

TÄLLAISTAKO OPETATTE?

JOHAN ON MARKKINAT?

Ymmärrystäkin.
        Iankaikkinen tuli tarkoittaa työn kesto aikaa. Kuten Raamattu sen asian itse ilmaisee. Kun laitat esimerkiksi uunisi lämpiämään on siinä uunissa palamassa iankaikinen tuli, kuitenkin
        kun puut ovat palaneet loppuun sammuu tämä tuli.

Eihän Sodoman eikä Comorran tuli enää pala vaikka esmerkiksi sekin oli iankaikkinen tuli. Voit ottaa Raamatustasi vaikka kuinka paljon esimerkiksi tästä iankaikkisuudesta ja ne kaikki ovat sammuneet työnsä tehtyään. Iankaikkinen on työn ja tapahtuman kesto aika löydät tämän varmasti tietokirjasta. Siunausta sinulle

Maran ata

• uskon ydin
        Aramiz kirjoitti:

Ymmärrystäkin.
        Iankaikkinen tuli tarkoittaa työn kesto aikaa. Kuten Raamattu sen asian itse ilmaisee. Kun laitat esimerkiksi uunisi lämpiämään on siinä uunissa palamassa iankaikinen tuli, kuitenkin
        kun puut ovat palaneet loppuun sammuu tämä tuli.

Eihän Sodoman eikä Comorran tuli enää pala vaikka esmerkiksi sekin oli iankaikkinen tuli. Voit ottaa Raamatustasi vaikka kuinka paljon esimerkiksi tästä iankaikkisuudesta ja ne kaikki ovat sammuneet työnsä tehtyään. Iankaikkinen on työn ja tapahtuman kesto aika löydät tämän varmasti tietokirjasta. Siunausta sinulle

Maran ata

Hei Ara!

Asettaudut Jumalan yläpuolelle ja annat Herrallemme
        ohjeita kuinka pitää tuomita ja millaisella tuomiolla.
        Annatko vielä Jumalalle aikamäärätkin?

Tämä on sinun uskosi ydin ja tärkein pointti.
        Ei ne apostolit joutannet pohtimaan tälläisiä
        asioita.

• Aramiz
        uskon ydin kirjoitti:

Hei Ara!

Asettaudut Jumalan yläpuolelle ja annat Herrallemme
        ohjeita kuinka pitää tuomita ja millaisella tuomiolla.
        Annatko vielä Jumalalle aikamäärätkin?

Tämä on sinun uskosi ydin ja tärkein pointti.
        Ei ne apostolit joutannet pohtimaan tälläisiä
        asioita.

Minä en anna Jumalalle mitään Määräyksiä, Vaan minä ymmärrän Raamatun selvän ilmoituksen.
        Jos olet aikuinen ihminen, niin silloin sinun pitäisi ymmärtää asiat johdon mukaisesti. Jumalalla itsellään on aikamäärät. Muista aina Jumala tuomitsee. Sana ian kaikkinen on asian kesto sana. Tapahtuman suoritus aika. Joka loppuu
        kun työ on suoritettu loppuun.

Tämän asian pitäisi olla hyvin selvä asia, jos
        pystyt vähänkään ajattelemaan omilla aivoillasi.

Kuitenkaan sinä et huomaa kuinka paljon sinä vastustat itse Jumalaa. Menet Joka Sunnuntai kirkkoon, vaikka Jeesus eikä apostolit ole sellaista käskyä antaneet. Paavali kirjoittaa
        roomalais kirjeessä näin, että henkilön kuoleman
        jälkeen ei voida Testamenttiin enää kajota.

Kuinka nyt koko Kristikunta on kajonnut omalla valtuudellaan murtamaan Jeesuksen Testamentin
        sinetin asettamalla Sunnuntain Pyhäksi.

Tarkoittaako tämä sitä, että nyt ihmisillä on annettu valta murtaa Elämän Herran Testamentti,
        jota hän ei eläessään muuttanut. Hänellä oli
        aikaa tehdä vielä muutos Testamenttiinsa tämän 40
        nen vuorokauden aikana jotka hän oli täällä
        opetuslasten keskuudessa, mutta hän ei muuttanut
        mitään asetustaan, Vaan Luopio kristityt muuttivat
        Jumalan sanan asetukset Ja sinä pidät tätäkin muutosta Jumalallisena, niinkö. Minä en usko
        muuhun kuin todellisuuteen. Joka voidaan ymmärtää
        ihan tavallisella Järjellä. Rukoile ymmärrystä
        itsellesi että ymmärrät sen mitä kirjoitettu on

Maran ata

• jopas nyt
        Aramiz kirjoitti:

Minä en anna Jumalalle mitään Määräyksiä, Vaan minä ymmärrän Raamatun selvän ilmoituksen.
        Jos olet aikuinen ihminen, niin silloin sinun pitäisi ymmärtää asiat johdon mukaisesti. Jumalalla itsellään on aikamäärät. Muista aina Jumala tuomitsee. Sana ian kaikkinen on asian kesto sana. Tapahtuman suoritus aika. Joka loppuu
        kun työ on suoritettu loppuun.

Tämän asian pitäisi olla hyvin selvä asia, jos
        pystyt vähänkään ajattelemaan omilla aivoillasi.

Kuitenkaan sinä et huomaa kuinka paljon sinä vastustat itse Jumalaa. Menet Joka Sunnuntai kirkkoon, vaikka Jeesus eikä apostolit ole sellaista käskyä antaneet. Paavali kirjoittaa
        roomalais kirjeessä näin, että henkilön kuoleman
        jälkeen ei voida Testamenttiin enää kajota.

Kuinka nyt koko Kristikunta on kajonnut omalla valtuudellaan murtamaan Jeesuksen Testamentin
        sinetin asettamalla Sunnuntain Pyhäksi.

Tarkoittaako tämä sitä, että nyt ihmisillä on annettu valta murtaa Elämän Herran Testamentti,
        jota hän ei eläessään muuttanut. Hänellä oli
        aikaa tehdä vielä muutos Testamenttiinsa tämän 40
        nen vuorokauden aikana jotka hän oli täällä
        opetuslasten keskuudessa, mutta hän ei muuttanut
        mitään asetustaan, Vaan Luopio kristityt muuttivat
        Jumalan sanan asetukset Ja sinä pidät tätäkin muutosta Jumalallisena, niinkö. Minä en usko
        muuhun kuin todellisuuteen. Joka voidaan ymmärtää
        ihan tavallisella Järjellä. Rukoile ymmärrystä
        itsellesi että ymmärrät sen mitä kirjoitettu on

Maran ata

Sinä joudutkin tutkimaan järjellä,ja tiedätkö että se on HYVIN VAJAVAINEN !

Me muutkin käytetään järkeä,mutta tiedätkös että meillä on myös PYHÄ HENKI auttamassa ja avaamassa Jumalan sanaa?

Pelkällä ihmisjärjellä et saa Raamatusta sitä käsitystä,mikä pitää,ja sanoohan Sana,että"hengelliset tulee tutkia hengellisesti".

• jatka vain
        jopas nyt kirjoitti:

Me muutkin käytetään järkeä,mutta tiedätkös että meillä on myös PYHÄ HENKI auttamassa ja avaamassa Jumalan sanaa?

Pelkällä ihmisjärjellä et saa Raamatusta sitä käsitystä,mikä pitää,ja sanoohan Sana,että"hengelliset tulee tutkia hengellisesti".

Enempi uskosi kääntyy järkeisopin puolelle.

Pidän sinua järkevänä sapatistina.
        Palvele sinäkin Jumalaa sunnuntaina ja se on 9 pistettä kun olet niin hyvin palvellut Herraa
        sapattina?

• Aramiz
        jopas nyt kirjoitti:

minulta pyhän hengen pois. Kun minä olen saanut armolahjana pyhänhegen viisauden ja asiain ymmärtämisen armolahjan, En minä ite ole vielä havainnut lahjani katoamista

Maran ata

• Aramiz
        jatka vain kirjoitti:

Enempi uskosi kääntyy järkeisopin puolelle.

Pidän sinua järkevänä sapatistina.
        Palvele sinäkin Jumalaa sunnuntaina ja se on 9 pistettä kun olet niin hyvin palvellut Herraa
        sapattina?

Minunkin tulisi pyrkiä Tummuz Jumalan palvontaan.
        Tätä Tummuztahan ne naisetkin aikoinaan itki siellä vanhassa Jerusalemissa. Sunnutaihan on Tummuzille pyhitetty päivä.

Jeesus tulee Kirkkoon vain Sapattisin. Lue tämä asia raamatustasi. Jeesuksen Testamentissa ei
        mainita lainkaan hänen omasta asetuksestaan
        luopumisesta. Ei ainakaa minun Raamatussani.

Jo näin olisi tapahtunut. kyllä Jeesus olisi asiasta maininnut Testamentissaan. Tästä teidän palvelusta ei ole uudessa Testamentissa vihjettkään. Joten ne teidän totuusasianne löytyvät maallisista arkistoista Vaticaanista.
        Kun löydät Jeesuksen antaman kehoituksen, niin
        silloin varmasti tulen

Maran ata

• tammutsi
        Aramiz kirjoitti:

minulta pyhän hengen pois. Kun minä olen saanut armolahjana pyhänhegen viisauden ja asiain ymmärtämisen armolahjan, En minä ite ole vielä havainnut lahjani katoamista

Maran ata

minkähän hengen sait?

• Aramiz
        tammutsi kirjoitti:

minkähän hengen sait?

aloittaessasi Auringon palvonnan. Jeesus ei ainakaan siellä ole se on varmaa. vilkaise hieman Raamattuasi

Maran ata

• virheelliset
        Aramiz kirjoitti:

aloittaessasi Auringon palvonnan. Jeesus ei ainakaan siellä ole se on varmaa. vilkaise hieman Raamattuasi

Maran ata

Vikaan meni hyvät tiedon ja ymmärryksen sanasi.

En usko samoin kuin sinä ja muut adventistit, että
        tällä palstalla olevat uskovat palvovat
        sunnuntaina aurinkoa ja kumartavat paavia.

Taitaapa olla niin, että se ihmisenpalvonta (EGW) on enemmän adventistien oma "paavi".
        Millä Raamatun kohdilla voit osoittaa toisin ettei EGW ole palvonnan kohteena?

Tekistkö parannuksen ja kääntyisit Herran puoleen?

Jeesus on Herra!

• Ryynänen
        Aramiz kirjoitti:

Minunkin tulisi pyrkiä Tummuz Jumalan palvontaan.
        Tätä Tummuztahan ne naisetkin aikoinaan itki siellä vanhassa Jerusalemissa. Sunnutaihan on Tummuzille pyhitetty päivä.

Jeesus tulee Kirkkoon vain Sapattisin. Lue tämä asia raamatustasi. Jeesuksen Testamentissa ei
        mainita lainkaan hänen omasta asetuksestaan
        luopumisesta. Ei ainakaa minun Raamatussani.

Jo näin olisi tapahtunut. kyllä Jeesus olisi asiasta maininnut Testamentissaan. Tästä teidän palvelusta ei ole uudessa Testamentissa vihjettkään. Joten ne teidän totuusasianne löytyvät maallisista arkistoista Vaticaanista.
        Kun löydät Jeesuksen antaman kehoituksen, niin
        silloin varmasti tulen

Maran ata

Sinulle tuo Tammuz on kaikkein tutuin.
        Muut tuskin ovat juuri kuulleetkaan asiasta muuta kuin sinulta.
        Mihin sinä Tammustasi tarvitset?

• Aramiz
        Ryynänen kirjoitti:

Sinulle tuo Tammuz on kaikkein tutuin.
        Muut tuskin ovat juuri kuulleetkaan asiasta muuta kuin sinulta.
        Mihin sinä Tammustasi tarvitset?

Sunnuntaihan on pyhitetty Tummuz Jumalalle, eli
        Auringonpalvonalle jumalana. Ei Jeesus tule Sunnuntai kirkkoon se on ainakin varmaa. Eihän
        tullut edes täällä maan päällä eläessään. Eikä hän koskaan tehnyt Sunnutaista Jumalan palvelus päivää!

Maran ata

• Aramiz
        virheelliset kirjoitti:

Vikaan meni hyvät tiedon ja ymmärryksen sanasi.

En usko samoin kuin sinä ja muut adventistit, että
        tällä palstalla olevat uskovat palvovat
        sunnuntaina aurinkoa ja kumartavat paavia.

Taitaapa olla niin, että se ihmisenpalvonta (EGW) on enemmän adventistien oma "paavi".
        Millä Raamatun kohdilla voit osoittaa toisin ettei EGW ole palvonnan kohteena?

Tekistkö parannuksen ja kääntyisit Herran puoleen?

Jeesus on Herra!

Kaikki hänen Sunnuntain pyhittäjänsä kuuluvaksi hänen leiriinsä. Hän sana jokainen joka tunnustaa Sunnuntain pyhyyden kuuluu minun opetuslapsiini
        Onhan Sunnuntai tämän Äitikirkon vallan merkki.

Joten tytärkirkkolaisiin kuulut halusit tai et.
        Onhan tämä kirkkoruhtinas valta ollut erittäin viisas saadessaan itselleen kuuliaisen lauman tyttäriä mukaansa

Maran ata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      41
      9007
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      1981
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      26
      1789
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      135
      1571
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      194
      1160
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      8
      1119
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1097
    8. 92
      932
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      49
      835
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta