Kuvat kamerasta koneelle???

Aloittelija100

Tiedän olevani hölmö aloittelija,mutta neuvokaa minua silti, rautalangasta vääntäen.
Haluaisin siirtää kuvat kamerasta koneelle. Minulla on vehkeet ja vempaimet.Olen ajanut koneelle jonkin cd:n mikä käskettiin ajaa alussa ja se viestistä päätellen onnistui. Nyt en kuitenkaan saa kuvia koneelle!
Laitan piuhan kiinni kameraan ja koneeseen ja kameran ja koneen päälle. Entä sitten? Mikä ohjelma/tiedosto koneella pitää olla päällä?

Saisiko alusta alkaen ohjeita, kiitos!

5

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p-oronen

      mikä kamera sulla on, minkälaista softaa asensit?
      Joissakin tapauksissa kun kameran kytkee USB porttiin niin kameran muistikortti näkyy levyasemana PC:ssä, joissakin taas pitää käynnistää kameran mukana tullut ohjelmisto ja valita sieltä jokin import tms. Ja kamerasta riippuen siitä pitää ehkä valita erityinen PC valinta silloin kun niitä kuvia siirtää. Tulihan kameran mukana manuaali jossa kerrotaan se kuvien siirto?

    • commodore 64..

      ...käyttiksenä ja kamerana Kodak vuodelta 1935 ?
      jos niin on - ei kukaan voi sua auttaa.
      tilaa aika psykiatrille

      • Mieluumin

        Neuvoa..Kyllä se on jokaisella vaikeaa alussa..


    • Nyt tietämättä kameraasi ja käyttöjärjestelmääsi tietokoneessasi.Mutta nämä neuvot ainakin toimii Canonin ja Windows XP:n kanssa.Eli mitä ilmeisemmin olet tehnty usb-ajureiden asennuksen oikein.Normaalistinhan ajurit asennetaan siten,että laite ekaks kiinni koneeseen ja sitten vasta pyydetyt ajurit sisään.USB laite yleensä asennetaan päinvastoin!Eli ekaks sofat sisään ja sitten vasta (esim.kamera) kiinni koneeseen.Tällöin toi asennuksen viimeistely vasta tehdään.
      Tuossa kiinnitti huomion "Laitan piuhan kiinni kameraan ja koneeseen ja kameran ja koneen päälle" kohtaan.Eli usb piuhanhan voi asentaa ihan "kuumiltaan".Eli annat vaan olla koneen päällä (mut kamerasta virran pois) tökkäät piuhan kameran ja tietsikan väliin ja sitten kamerasta virrat päälle.Ja nimenomaan sille puolen,jossa katsellaan kuvia (ainakin Canonissa siis) ei kuvausasentoon!Tällöin pitäisi tulla näytölle ohjelmarimpsu ja windows kysyy,että mitäs tehdään.Valkkaat nyt vaan haluamasi ohjelman ja ko.ohjelman pitäisi suoraan lukea kamerastasi kuvat koneelle.Toinen vaihtoehto on sitten kortinlukija koneeseen(jota ite suosin kyllä..) eli kortti pois kamerasta ja kortinlukijaan.nyt pääset suoraan korttiin käsiksi ja lukemaan kuvat koneelle.Tämä on nyt vähän arvailua,että mikä/missä vaiheessa epäonnistut kuvan siirrossa,mut jospa näistä vinkeistä jotain apua saat.Kannattaa ekana räpsiä (tulee samalla tutustutta kameraan hyvin) sellaisia kuvia,joilla ei ole sinänsä tärkeää merkitystä.Nyt ei sitten haittaa,vaikka kuvat häippääkin tai muuta vastaavaa tapahtuu.Manuskoista on hyvä katella neuvoja,mut tekemällä oppii! Vaikka välillä tuntuukin hankalammalle,niin on niitä kivojakin hetkiä :)

    • heekuli

      automaatinen tunnistus.Kun,kytkee kameran usb johdolla koneeseen ja laittaa virrat kameraan,alkaa kone neuvomaan,mitä pitää tehdä.Eli,ei ole edes pakko ajaa kameran softaa koneelle,jos ei sitä halua.Että,näin ainakin minun kone/kamera toimii,en edes väitä,että muilla olisi yhtä helppoa.Alussa kaikki hankalaa,mutta,kyllä se siitä lähtee kulkemaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      397
      1562
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1165
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      824
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      175
      721
    Aihe