Elia; "Jos Baal on jumala ..palvokaa häntä?..jos taas jonkun mielestä JHWH on ainoa Jumala, palvokaa Häntä...kuinka kauan onnutte molemmille puolille?
jae 22. "Olen jäänyt ainoaksi Herran profeetaksi...Baalilla on 450 profeettaa...valitkaa niistä?"
Elia-projektin pohjaksikin kelpaavaa?
terveisin Satavan soturin sulkakynä
Profeetta Elia
33
1135
Vastaukset
- ääni erämaasta?
Johannes ja Elia...olivat mielenkiintoisia...inkarnaatioissaan ja naamioissaan...lihassa tai hengessä?
Sitä sopii ihmetellä...jokaisen soturin...? - Maallikkotyöhön
Voitko omaksua Adventtikirkon opit, sinun kutsumasi "ekumeenisen hellenismin" vai perinteisen antiekumeenisen "Ellenismin" ja olla uskottava evankelista luterilaisessa Suomessa?
Voiko Baalin profeetat ja Elian opit yhdistää vai tuleeko toiset hyljätä ja hävittää, kuten Elia teki?
Kumpaa mies itse palvot...onnutko puolelta toiselle..? Entä te muut?
Onko JHWH -jahveh-Jehovah-G-d...ainoa Jumala ja Luoja...vai Trinity-kolminaisuus....totta?
Kuka oli Ihmisen Poika: Ihminen ja Jumalan Poika?
Juutalainen... The Jews , määrittelee se näin:
"jaffajaffa"-sivuilla.
"If you believe in One G-d and that is HaShem, ---Jewish.
"If you believe en Jesus Christ, a Trinity, etc.-NOT Jewish.
And "Messiaaninen juutalainen" on 1970-joidenkin kristittyjen keksintö ja sana luopioista...?
Miten on? Katsotaan näemmekö siellä "TOIVON LINNASSA" edustaako se meille yhä sitä?
...jos olet paikalla se kertoo jostakin...jos et...sekin...tai sitten ei?- kutemassa
...miksi muodostumassa...kalanruokaa ja mätiä...herkkua vai jämiä? Jokainen saa pöydästään osansa?
- Baalin ?
kutemassa kirjoitti:
...miksi muodostumassa...kalanruokaa ja mätiä...herkkua vai jämiä? Jokainen saa pöydästään osansa?
Palkalliset pakotetuna ja maallikot vapaaehtoisina...Elian ja Baalin profeettoja samassa haavissa...haaveissa vai laareissa?
Haalistuneissa vesissä,.. ei kylminä tai palavina...paikan päällä se selviää, kuka missäkin vesissä elää..tai on jo kuollut?
Olkoon Henki altis ja väkevä!
- Missä nainen luuraa
...Elisa...luurissaanko....viestinnän jumalatar Internetissä...Inter...kansainvälinen...nätissä letissä...kotona ja sanoina sekä lauseina oven suulla?
Mielenkiintoista tämä elämä..Elia ja Elisa...toinen tulivaunuissaan...toinen vain haaveissaan?
Oliko niin...niin oli?- Nais-profeetta?
E...l..ellen ole oikeassa,...olen väärässä..niinkö?
- oli kyllä
Elisa oli mies.
- oli taivaassa
ennen Elisaksi syntymistään enkeli Raguel,miesen-
keli. oli taivaassa kirjoitti:
keli.Mihinkäs satuosastoon nyt on siirrytty. Elisa oli ihminen, mies. Kukaan ihminen ei ole koskaan ollut enkeli eikä kukaan ihminen ikinä tule enkeliksi. Eikä Jeesus ole ylienkeli Miikael.
- Exlut
oli taivaassa kirjoitti:
keli.Ahaa, luterilaiset siis uskovat..noin?
Pitääpä laittaa muistiin.
Jotain jälleensyntymään viittaavaa? - Asiasta kiinnostunut
uskova_1 kirjoitti:
Mihinkäs satuosastoon nyt on siirrytty. Elisa oli ihminen, mies. Kukaan ihminen ei ole koskaan ollut enkeli eikä kukaan ihminen ikinä tule enkeliksi. Eikä Jeesus ole ylienkeli Miikael.
Kysyin sinulta aiemmin, "Oletteko verranneet"- avauksen alla olevissa viesteissä, että miten suhtaudut Kytiin, jota tunnut pitävän veljenäsi Herrassa, joka erotettiin adventtiseurakunnasta, mutta pitää edelleen sapattia, ei usko sielun kuolemattomuuteen, ei ikuiseen helvettiin ja kidutukseen, ei usko ihmisen menevän kuollessaan suoraan taivaaseen jne.?
Et vastannut, vaikka olit laittanut sinne kysymyksieni jälkeen viestin ja varmasti myös lukenut kysymykset.
Minua kiinnostaa siksi, että en voi olla tulematta muuhun johtopäätökseen, kuin sinun armottomaan vihaasi Ellen Whitea kohtaan. Sinulle tuntuu riittävän se, että joku muukin on häntä vastaan. Se tekee hänestä veljen tai sisaren Herrassa, muuten ei.
Olin väärässä, kun sanoin sinun lähettäneen Kytille joulutervehdyksen, se oli uuden vuoden toivotus. Anteeksi virheeni.
Kuitenkin toivotat siinä hänen työlleen siunausta. En ymmärrä toimintaasi. Kaikista näistä samoista asioista, joista Kyti edelleen pitää kiinni, sinä haukut adventisteja hyvin halveksivasti.
Minusta on hyvin, hyvin outoa, että toivotat Kytin työlle siunausta, eli kehoitat häntä kertomaan ihmisille sapatista, kuolleiden tilasta, sielun kuolevaisuudesta jne. Kytihän ei ole näistä luopunut ja on täysin eri mieltä niistä kuin sinä.
Sinulle tuntuu riittävän se, että kunhan haukkuu Elleniä, kaikki on hyvin. Tämä todistaa sen, että jonkinlainen pakkomielle on sinut vallannut vai olisiko nämä asiat tulleet sinulle yllätyksenä ja nyt mennyt vähän jauhot sekaisin?
Joka tapauksessa johdonmukaisuus puuttuu, eli outoa on. Tunne on päässyt hallitsemaan.
Lopuksi arvaus, sinä et vastaa tähänkään, koska ei ole mitä sanoa, tai sitten sieltä tulee normaalia panettelua.
Mutta vastaa tai älä, niin ehkä jotkut osaavat vetää oikeat johtopäätökset. - vastaan
Asiasta kiinnostunut kirjoitti:
Kysyin sinulta aiemmin, "Oletteko verranneet"- avauksen alla olevissa viesteissä, että miten suhtaudut Kytiin, jota tunnut pitävän veljenäsi Herrassa, joka erotettiin adventtiseurakunnasta, mutta pitää edelleen sapattia, ei usko sielun kuolemattomuuteen, ei ikuiseen helvettiin ja kidutukseen, ei usko ihmisen menevän kuollessaan suoraan taivaaseen jne.?
Et vastannut, vaikka olit laittanut sinne kysymyksieni jälkeen viestin ja varmasti myös lukenut kysymykset.
Minua kiinnostaa siksi, että en voi olla tulematta muuhun johtopäätökseen, kuin sinun armottomaan vihaasi Ellen Whitea kohtaan. Sinulle tuntuu riittävän se, että joku muukin on häntä vastaan. Se tekee hänestä veljen tai sisaren Herrassa, muuten ei.
Olin väärässä, kun sanoin sinun lähettäneen Kytille joulutervehdyksen, se oli uuden vuoden toivotus. Anteeksi virheeni.
Kuitenkin toivotat siinä hänen työlleen siunausta. En ymmärrä toimintaasi. Kaikista näistä samoista asioista, joista Kyti edelleen pitää kiinni, sinä haukut adventisteja hyvin halveksivasti.
Minusta on hyvin, hyvin outoa, että toivotat Kytin työlle siunausta, eli kehoitat häntä kertomaan ihmisille sapatista, kuolleiden tilasta, sielun kuolevaisuudesta jne. Kytihän ei ole näistä luopunut ja on täysin eri mieltä niistä kuin sinä.
Sinulle tuntuu riittävän se, että kunhan haukkuu Elleniä, kaikki on hyvin. Tämä todistaa sen, että jonkinlainen pakkomielle on sinut vallannut vai olisiko nämä asiat tulleet sinulle yllätyksenä ja nyt mennyt vähän jauhot sekaisin?
Joka tapauksessa johdonmukaisuus puuttuu, eli outoa on. Tunne on päässyt hallitsemaan.
Lopuksi arvaus, sinä et vastaa tähänkään, koska ei ole mitä sanoa, tai sitten sieltä tulee normaalia panettelua.
Mutta vastaa tai älä, niin ehkä jotkut osaavat vetää oikeat johtopäätökset.On tärkeää, että tiedostamme historian 1830-1915 olleen kaikkialla maailmassa suuren herätyksen aikaa. Ei Ellen ollut suinkaan asinoa, joka odotti Jeesuksen toista tulemusta...jas pettyi!
Sitä oli liikkeellä..lue vaikkapa kirja "evankeliumin voittokulku kautta maailman"...kirj.Henry Ussing. 1905. suom. Jaakko Gummerus. ..tai muuta sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
ssssssssssssssssssssssssssssssss Asiasta kiinnostunut kirjoitti:
Mutta vastaa tai älä, niin ehkä jotkut osaavat vetää oikeat johtopäätökset.Mitähän kauhukuvia sinunkin päässäsi liikkuu? Ilmeisesti pelkäät, että jos tulet uskoon ja jätät adventismin niin sitten hengittämätön Ellen kirouksineen seuraa sinua loppuikäsi. Niin tulee käymäänkin, jos et tee selvää pesäeroa häneen ja hänen oppeihinsa.
Kun näet Ellenin sellaisena kuin hän oli = VÄÄRÄ PROFEEETTA, joka ylpeästi itseään korottaen sanoi itseään enemmän kuin profeetaksi, vaikka sitten toisaalla esitti tekonöyrää kiitoksen kipeänä, sitten katsot Raamatusta, että väärää profeettaa ei saa pelätä, vaan hänet pitää kivittää (= nykymaailmassa mielestään), niin sitten teet vähä vähältä parannuksen jokaisesta osasesta, joka hänen opetuksistaan on päähäsi syöpynyt. Se ei käy kerta heitolla, koska paljon on alitajunnassa sellaista, joka tuntuu täysin "normaalilta", kun siihen on vuosien kenties vuosikymmenien ajan kasvanut.
Mitä nyt olen seurannut adventismista eroon päässeitä, niin vahvimmassa ja siis viimeisenä poistumassa ovat yleensä olleet sapatti ja Ellenin "joidenkin kirjojen" hyvänä pitäminen. Sitten jos ovat uskossa ja seuranneet johdatusta on noistakin päästy. Jos ei ole päästy Jumalan tahdissa, on vaarana, että luisuu takaisin adventismiin.
Olet ottanut sisäiseksi puolustusmekanismiksesi sen, että kaikki, jotka paljastavat Ellenin ja hänen oppiensa jumalattomuuden, ovatkin katkeria.
Jos lääkäri tutkii sinut ja sanoo, että sinulla on syöpä, joka vie sinut kuolemaan, jos sitä ei nyt heti leikata, sinulla on siinäkin kaksi mahdollisuutta. 1. syytät lääkäriä katkeraksi tms., joka vain haluaa omaa pahuuttaan vahingoittaa sinua ja pilata niin hyvän elämäsi. 2. uskot lääkärin sanomaan ja menet leikkauksiin ja hoitoihin. Ykköstapauksessa kuolet ja jälkimmäisessä elät.
Näin tässäkin. Voit sanoa minua katkeraksi, joka omaa pahuuttaan sanoo Ellenistä ja hänen opeistaan sitä sun tätä, tai voit uskoa sen mitä minä sanon tulevan Jumalalta. Ensimmäisessä tapauksessa pysyt hengellisesti kuolleena ja kuoltuasi joudut toiseen kuolemaan eli iankaikkiseen eroon Jumalasta kärsimyksineen kaikkineen. Tai alat etsiä Jeesusta, tulet uskoon ja tunnustat ellenismin synniksi ja teet siitä parannusta pohjia myöten.- Edelleen kiinnostunut
uskova_1 kirjoitti:
Mitähän kauhukuvia sinunkin päässäsi liikkuu? Ilmeisesti pelkäät, että jos tulet uskoon ja jätät adventismin niin sitten hengittämätön Ellen kirouksineen seuraa sinua loppuikäsi. Niin tulee käymäänkin, jos et tee selvää pesäeroa häneen ja hänen oppeihinsa.
Kun näet Ellenin sellaisena kuin hän oli = VÄÄRÄ PROFEEETTA, joka ylpeästi itseään korottaen sanoi itseään enemmän kuin profeetaksi, vaikka sitten toisaalla esitti tekonöyrää kiitoksen kipeänä, sitten katsot Raamatusta, että väärää profeettaa ei saa pelätä, vaan hänet pitää kivittää (= nykymaailmassa mielestään), niin sitten teet vähä vähältä parannuksen jokaisesta osasesta, joka hänen opetuksistaan on päähäsi syöpynyt. Se ei käy kerta heitolla, koska paljon on alitajunnassa sellaista, joka tuntuu täysin "normaalilta", kun siihen on vuosien kenties vuosikymmenien ajan kasvanut.
Mitä nyt olen seurannut adventismista eroon päässeitä, niin vahvimmassa ja siis viimeisenä poistumassa ovat yleensä olleet sapatti ja Ellenin "joidenkin kirjojen" hyvänä pitäminen. Sitten jos ovat uskossa ja seuranneet johdatusta on noistakin päästy. Jos ei ole päästy Jumalan tahdissa, on vaarana, että luisuu takaisin adventismiin.
Olet ottanut sisäiseksi puolustusmekanismiksesi sen, että kaikki, jotka paljastavat Ellenin ja hänen oppiensa jumalattomuuden, ovatkin katkeria.
Jos lääkäri tutkii sinut ja sanoo, että sinulla on syöpä, joka vie sinut kuolemaan, jos sitä ei nyt heti leikata, sinulla on siinäkin kaksi mahdollisuutta. 1. syytät lääkäriä katkeraksi tms., joka vain haluaa omaa pahuuttaan vahingoittaa sinua ja pilata niin hyvän elämäsi. 2. uskot lääkärin sanomaan ja menet leikkauksiin ja hoitoihin. Ykköstapauksessa kuolet ja jälkimmäisessä elät.
Näin tässäkin. Voit sanoa minua katkeraksi, joka omaa pahuuttaan sanoo Ellenistä ja hänen opeistaan sitä sun tätä, tai voit uskoa sen mitä minä sanon tulevan Jumalalta. Ensimmäisessä tapauksessa pysyt hengellisesti kuolleena ja kuoltuasi joudut toiseen kuolemaan eli iankaikkiseen eroon Jumalasta kärsimyksineen kaikkineen. Tai alat etsiä Jeesusta, tulet uskoon ja tunnustat ellenismin synniksi ja teet siitä parannusta pohjia myöten.Et vieläkään vastannut Kytiä koskevaan osaan kysymyksessäni, vaan aloitit tutun Ellen- paatoksen ja sapatin vieton kyseenalaistamisen.
Yritän muotoilla kysymykseni vielä kerran, että ymmärtäisit? Eikö sinusta, joka olet henkeen ja vereen kuolemattomaan sieluun uskova, helvetin ikuisen kidutuksen nimeen vannova, sunnuntaita oikeana lepopäivänä pitävä jne, ole yhtään outoa toivottaa siunausta sellaisen henkilön työlle, joka on näistä täysin eri mieltä kanssasi?
En usko, mitä olen kirjoituksiasi seurannut, että olet niin avarasydäminen ja rakastava ihminen näin tehdäksesi.
En ole yhdessäkään kirjoituksessasi huomannut sinun antavan tunnustusta kenellekään kanssasi eri mieltä olevalle, vaikka hänellä olisi siihen riittäviä perusteitakin.
Olet mielestäni väärä ihminen sanomaan toisen uskosta mitään, sillä yhdessäkään kirjoituksessasi ei ole ollut rakkauden häivääkään ketään kohtaan, adventisteista puhumattakaan, vaan oman tietäväisyyden ja oikeassa olemisen korostamista.
Tiedän kokemuksesta, että on turha jatkaa tämän pidemmälle keskustelua mistään, koska sinun käsitteisiisi ei kuulu armeliaisuus, vaan armottomuus toisinajattelevia kohtaan.
Luulen, jos olisit yksinvaltias, niin ne vainonajat, jotka ovat tulossa, alkaisivat jo nyt.
Ehkä sinunkin on myös hyvä muistaa Sananl. 14:12 " Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie." On olemassa vaara, että se koskee sinuakin. Edelleen kiinnostunut kirjoitti:
Et vieläkään vastannut Kytiä koskevaan osaan kysymyksessäni, vaan aloitit tutun Ellen- paatoksen ja sapatin vieton kyseenalaistamisen.
Yritän muotoilla kysymykseni vielä kerran, että ymmärtäisit? Eikö sinusta, joka olet henkeen ja vereen kuolemattomaan sieluun uskova, helvetin ikuisen kidutuksen nimeen vannova, sunnuntaita oikeana lepopäivänä pitävä jne, ole yhtään outoa toivottaa siunausta sellaisen henkilön työlle, joka on näistä täysin eri mieltä kanssasi?
En usko, mitä olen kirjoituksiasi seurannut, että olet niin avarasydäminen ja rakastava ihminen näin tehdäksesi.
En ole yhdessäkään kirjoituksessasi huomannut sinun antavan tunnustusta kenellekään kanssasi eri mieltä olevalle, vaikka hänellä olisi siihen riittäviä perusteitakin.
Olet mielestäni väärä ihminen sanomaan toisen uskosta mitään, sillä yhdessäkään kirjoituksessasi ei ole ollut rakkauden häivääkään ketään kohtaan, adventisteista puhumattakaan, vaan oman tietäväisyyden ja oikeassa olemisen korostamista.
Tiedän kokemuksesta, että on turha jatkaa tämän pidemmälle keskustelua mistään, koska sinun käsitteisiisi ei kuulu armeliaisuus, vaan armottomuus toisinajattelevia kohtaan.
Luulen, jos olisit yksinvaltias, niin ne vainonajat, jotka ovat tulossa, alkaisivat jo nyt.
Ehkä sinunkin on myös hyvä muistaa Sananl. 14:12 " Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie." On olemassa vaara, että se koskee sinuakin.Johan vastasin. Eivät sinulle minun vastaukseni kelpaa, vaan haluat vain vaientaa minut keinolla millä hyvänsä, jotta sinä ja muut adventistit saisitte rauhassa eksyttää uskovia.
Pitäisikö eksyttäjiä mielistellä? Niinkö Raamattu kehottaa! Onhan niitä ekumeenisia piirejä jo Suomi pullollaan, joissa mielistellään toinen toisiaan ja omaksutaan kaikenlaista Jumalan vastaista, mitä nyt mikin piiri keksii ehdottaa. Minua et siellä tule näkemään.- Voitto Ramu
Edelleen kiinnostunut kirjoitti:
Et vieläkään vastannut Kytiä koskevaan osaan kysymyksessäni, vaan aloitit tutun Ellen- paatoksen ja sapatin vieton kyseenalaistamisen.
Ehkä sinunkin on myös hyvä muistaa Sananl. 14:12 " Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie." On olemassa vaara, että se koskee sinuakin.Näin sanoo Herra:
"Jeesus vastasi ja sanoi: "Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.
12. Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä.""
"Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
14. ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva." - vastaan
uskova_1 kirjoitti:
Johan vastasin. Eivät sinulle minun vastaukseni kelpaa, vaan haluat vain vaientaa minut keinolla millä hyvänsä, jotta sinä ja muut adventistit saisitte rauhassa eksyttää uskovia.
Pitäisikö eksyttäjiä mielistellä? Niinkö Raamattu kehottaa! Onhan niitä ekumeenisia piirejä jo Suomi pullollaan, joissa mielistellään toinen toisiaan ja omaksutaan kaikenlaista Jumalan vastaista, mitä nyt mikin piiri keksii ehdottaa. Minua et siellä tule näkemään.Kirjoitan vielä tämän kerran.Minä en ole sinua mitenkään panetellut, olen vain yrittänyt sinua saada vastaamaan suoraan kysymykseeni, mutta sitä et ole tehnyt, vaikka toisin väitätkin.
Muutamia kirjoituksiasi tosin voisi sanoa panetteluksi tai ainakin toisten ylenkatsomiseksi, eikä yksin adventisteja.
Eniten minua kiinnosti motiivisi siunauksen toivotukseesi Kytille.
Hän kun ei ole oikeastaan mistään samaa mieltä kanssasi ja ainoa yhdistävä tekijä on Ellenin arvostelu.
Tosin Raamatussahan kehoitetaan siunaamaan ja rukoilemaan myös vihoillisten puolesta, mutta
siunauksen toivottaminen toisinajattelevalle on niin täysin aikaisempien kirjoitustesi vastaista, kuten edellinenkin viestisi todistaa. Vastausta ei tullut eikä varmaan tule.
Minun puolestani sinä saat kirjoittaa aivan miten paljon sinä haluat. Jokaisella on siihen oikeus ja vapaus, enkä taatusti pyri sitä sinulta estämään.
Tässä maailmassa ei vain ole ollut yhtään ihmistä, kun Jeesusta ei lasketa, joka olisi täysin Jumalan tahdon mukainen ja olisi puhdas kaikesta väärästä.
En usko sinunkaan tekevän poikkeusta.
Mielistelyä en minäkään hyväksy, mutta armollisuus muitakin vaeltajia kohtaan olisi paikallaan.
Sinäkin ymmärrät asiat siten kuin ymmärrät ja et voi rehellisellä sydämellä väittää olevasi kaikessa oikeassa, tosin enhän minä sitä tiedä.
Kyllä kai sinunkin on otettava Jeesuksen ansiot avuksi pelastuaksesi.
Yksin vastaat valinnoistasi Jumalan edessä, kuten me jokainen. Salli toisillekin valinnan vapaus, niinhän Jumalakin sallii sinulle. - Tytteli
vastaan kirjoitti:
Kirjoitan vielä tämän kerran.Minä en ole sinua mitenkään panetellut, olen vain yrittänyt sinua saada vastaamaan suoraan kysymykseeni, mutta sitä et ole tehnyt, vaikka toisin väitätkin.
Muutamia kirjoituksiasi tosin voisi sanoa panetteluksi tai ainakin toisten ylenkatsomiseksi, eikä yksin adventisteja.
Hän kun ei ole oikeastaan mistään samaa mieltä kanssasi ja ainoa yhdistävä tekijä on Ellenin arvostelu.
Tosin Raamatussahan kehoitetaan siunaamaan ja rukoilemaan myös vihoillisten puolesta, mutta
siunauksen toivottaminen toisinajattelevalle on niin täysin aikaisempien kirjoitustesi vastaista, kuten edellinenkin viestisi todistaa. Vastausta ei tullut eikä varmaan tule.
Minun puolestani sinä saat kirjoittaa aivan miten paljon sinä haluat. Jokaisella on siihen oikeus ja vapaus, enkä taatusti pyri sitä sinulta estämään.
Tässä maailmassa ei vain ole ollut yhtään ihmistä, kun Jeesusta ei lasketa, joka olisi täysin Jumalan tahdon mukainen ja olisi puhdas kaikesta väärästä.
Mielistelyä en minäkään hyväksy, mutta armollisuus muitakin vaeltajia kohtaan olisi paikallaan.
Sinäkin ymmärrät asiat siten kuin ymmärrät ja et voi rehellisellä sydämellä väittää olevasi kaikessa oikeassa, tosin enhän minä sitä tiedä.
Yksin vastaat valinnoistasi Jumalan edessä, kuten me jokainen. Salli toisillekin valinnan vapaus, niinhän Jumalakin sallii sinulle.Kirjoituksesi ei minusta kuvaa uskova1. Uskova1 on uskossa.
- samakuin
Tytteli kirjoitti:
Kirjoituksesi ei minusta kuvaa uskova1. Uskova1 on uskossa.
terve uskova_1=tytteli!
- Tytteli
samakuin kirjoitti:
terve uskova_1=tytteli!
Toivoisin olevani ainakin yhtä vahva.
- heikkonen
Tytteli kirjoitti:
Jumala onkin heikkojen Jumala.
- itselleen
Tytteli kirjoitti:
Ei tässä ketään vainota. Kysymys on siitä, että on rehellinen itselleen ja muille. Kun ihminen erehtyy, niin pitää pystyä myöntämään se, eikä yrittää kiemurrella asiasta pois syyttämällä toisia.
Minä en ole kenenkään uskoa itsessään asettanut kyseenalaiseksi.Minä en pysty sanomaan kuka uskossa kuka ei? Jumala yksin tietää ihmisen sydämen tilan. Tytteli kirjoitti:
Kiitos kannanotoistasi.
Ihmisenä varmasti haluaisin pitää hauskaa ja olla "jees-man", mutta uskovalla ei tuollaiseen ole varaa. Jos haluaa pysyä kaidalla tiellä, on seurattava Jeesusta ja Jeesushan oli kaikkien vihaama. Samaa hän lupasi seuraajilleen, joten ei tule yllätyksiä. Niinpä on vain kuoletettava oma lihansa ja toimittava Herran tahdon mukaan. Se on kaita tie. Hauskanpito sitten tapahtuu muualla kuin Jumalaa vastustavien luopioiden seurassa.
Mutta Herra on kuullut toiveesi. Jos olet uskossa, antaudu nyt vain hänen johdatettavakseen, niin hän voi käyttää sinua. Herra tulee myös koettelemaan sinut, oletko tosissasi. Oletko valmis mihin vain Jeesuksen kanssa hyvinä aikoina, mutta pilkkaajien, syyllistäjien, eksyttäjien ja uhkailijoiden hyökätessä laitatkin pään pensaaseen tai suostut lihallisten ihmisten kanssa kompromissiin. Kaita tie ei ole helppo, mutta se on kuitenkin siunattu jo täällä maan päällä ja taivaassa tulee vielä voittopalkinnot. Suosittelen.vastaan kirjoitti:
Kirjoitan vielä tämän kerran.Minä en ole sinua mitenkään panetellut, olen vain yrittänyt sinua saada vastaamaan suoraan kysymykseeni, mutta sitä et ole tehnyt, vaikka toisin väitätkin.
Yksin vastaat valinnoistasi Jumalan edessä, kuten me jokainen. Salli toisillekin valinnan vapaus, niinhän Jumalakin sallii sinulle.Korotat itseäsi, mutta sinusta ei ole edes nimimerkkiä ottamaan. Se siitä sinun rehellisyydestäsi.
- utelias
uskova_1 kirjoitti:
Mitähän kauhukuvia sinunkin päässäsi liikkuu? Ilmeisesti pelkäät, että jos tulet uskoon ja jätät adventismin niin sitten hengittämätön Ellen kirouksineen seuraa sinua loppuikäsi. Niin tulee käymäänkin, jos et tee selvää pesäeroa häneen ja hänen oppeihinsa.
Näin tässäkin. Voit sanoa minua katkeraksi, joka omaa pahuuttaan sanoo Ellenistä ja hänen opeistaan sitä sun tätä, tai voit uskoa sen mitä minä sanon tulevan Jumalalta. Ensimmäisessä tapauksessa pysyt hengellisesti kuolleena ja kuoltuasi joudut toiseen kuolemaan eli iankaikkiseen eroon Jumalasta kärsimyksineen kaikkineen. Tai alat etsiä Jeesusta, tulet uskoon ja tunnustat ellenismin synniksi ja teet siitä parannusta pohjia myöten.Lutherin Kirkosta väärien oppien takia. olen van kuullut huhuja siitä, ettei voitoslaiset niin viisaita olekaan, vaan he ovat kirkon muiden ryhmien hajoittava eripuraisuuden voimatekiä
- Sotkee kaikki
Tytteli kirjoitti:
Jos parjaus on hienoa uskoa, niin siinä tapauksessa Saatanakin kuuluu hyviin herätys uskoviin
utelias kirjoitti:
Lutherin Kirkosta väärien oppien takia. olen van kuullut huhuja siitä, ettei voitoslaiset niin viisaita olekaan, vaan he ovat kirkon muiden ryhmien hajoittava eripuraisuuden voimatekiä
Evankelisluterilainen kirkko on niin naispappeuden ja liberaaliteologian saastuttama, että jokainen, joka haluaa säilyttää uskonsa, lähtee sieltä ulos ihan itse.
Saa sitten nähdä miten vanhauskoisten luterilaisten (säätiö) lopulta käy, hehän aikovat taistella loppuun saakka.
Osa viidesläisistäkin on kyllä jo liukunut hyväksymään naispappeuden ja sitä myötä on sanomansakin jo vesittynyt.- Tyhjää puhetta
uskova_1 kirjoitti:
Korotat itseäsi, mutta sinusta ei ole edes nimimerkkiä ottamaan. Se siitä sinun rehellisyydestäsi.
En taaskaan ymmärrä tuota kommenttiasi. Sinun oma nimimerkkisi on sellainen, että kukaan ei pääse edes galleria-sivuasi katsomaan.
Osoittaako se rohkeutta vai sen puutetta vai mitä?
Voisit keksiä jotain muuta ja vastata rehellisesti kysymyksiin.
Jos kirjoituksissani olisi jotain sellaista, josta voisi vetää rikosoikeudelliseen vastuuseen, niin näiden sivujen ylläpitäjälle näkyy kyllä mistä nämä viestit on lähetetty. Voin myös vakuuttaa, että minä ainoastaan käytän tätä sähköpostia. - Aramiz
uskova_1 kirjoitti:
Korotat itseäsi, mutta sinusta ei ole edes nimimerkkiä ottamaan. Se siitä sinun rehellisyydestäsi.
olen todennut sen, ettei niitä uskova 1 nimimerkinkään tietoja ole liiemmin saatavilla. Joten tasoissa olet kaverisi kanssa. Joten Hyvä uskova 1 laita nyt moitteesi sijaan rohkeasti hieman tietoa itsestäsi. Äläkä piiloudu sala-nimimerkin taakse. Näytä itsesi ihan rohkeasti.
Eihän kukaan sinua pure. eikä liiemmin potki.
Tää kirjoitteluhan on sellaista Sanan miekan heiluttelua
Maran ata Tyhjää puhetta kirjoitti:
En taaskaan ymmärrä tuota kommenttiasi. Sinun oma nimimerkkisi on sellainen, että kukaan ei pääse edes galleria-sivuasi katsomaan.
Osoittaako se rohkeutta vai sen puutetta vai mitä?
Voisit keksiä jotain muuta ja vastata rehellisesti kysymyksiin.
Jos kirjoituksissani olisi jotain sellaista, josta voisi vetää rikosoikeudelliseen vastuuseen, niin näiden sivujen ylläpitäjälle näkyy kyllä mistä nämä viestit on lähetetty. Voin myös vakuuttaa, että minä ainoastaan käytän tätä sähköpostia.- tarkoititko tosissasi
uskova_1 kirjoitti:
Kävin katsomassa linkkisi ja en ymmärrä kuka tuollaisia kirjoittaa? Minulle ei tulisi mieleenkään kirjoittaa mitään tuollaista. Vaikka en mielestäsi olekaan uskossa, niin on minulla sentään joku raja olemassa.
En ole halunnut tietää muuta kuin sen mistä olen kysynyt ja mihin et ole vastannut?
En ole lähes vuoteen kirjoittanut tänne uskontopalstoille yhtään kirjettä, ja nyt ainoastaan nämä sinulle osoitetut.
Tämähän alkaa saada puoleltasi vainoharhaisia piirteitä. Eiköhän olisi nyt syytä rauhoittua noilta kuvitelmilta. - Eerikki
tarkoititko tosissasi kirjoitti:
Kävin katsomassa linkkisi ja en ymmärrä kuka tuollaisia kirjoittaa? Minulle ei tulisi mieleenkään kirjoittaa mitään tuollaista. Vaikka en mielestäsi olekaan uskossa, niin on minulla sentään joku raja olemassa.
En ole halunnut tietää muuta kuin sen mistä olen kysynyt ja mihin et ole vastannut?
En ole lähes vuoteen kirjoittanut tänne uskontopalstoille yhtään kirjettä, ja nyt ainoastaan nämä sinulle osoitetut.
Tämähän alkaa saada puoleltasi vainoharhaisia piirteitä. Eiköhän olisi nyt syytä rauhoittua noilta kuvitelmilta."Ilman ykköstä täältä tulisi meille pilvin pimein jäseniä. Kerätäänkö miehet kokoon ja otetaan selvää ykkösestä ja kostetaan jotenkin? Ketkä lähtee?"
Ykkönenkö vainoharhainen! Syytät syytöntä. - siinä
Eerikki kirjoitti:
"Ilman ykköstä täältä tulisi meille pilvin pimein jäseniä. Kerätäänkö miehet kokoon ja otetaan selvää ykkösestä ja kostetaan jotenkin? Ketkä lähtee?"
Ykkönenkö vainoharhainen! Syytät syytöntä.Tuo siteeraamasi kirjoitus ei ole mistään kotoisin ja jos luit kirjoitukseni, niin ihmettelin kuka tuollaisia kirjoittaa?
Jos olet lukenut Uskova1 kanssa käymääni keskustelua, niin en ole häntä panetellut tai syytellyt vaan halunnut suoraa vastausta kysymyksiini.
Kysymysteni perusteella en olisi uskonut hänen luulevan minun kirjoitelleen tuollaista.
Hän saa toimia miten haluaa, olin vain kiinnostunut hänen motiivistaan Kytille toivottamastaan siunauksesta, koska se on ristiriidassa hänen muiden kirjoitustensa kanssa.
Koko kirjoittelu hänen kanssaan on ollut minun puoleltani mielestäni asialinjalla, eikä moiset kirjoitukset tulsi muutenkaan mieleeni. Tuollainen kysely tuntuu siksi enemmän kuin oudolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun419047T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli331991Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261789- 1351581
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941160Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81119- 711097
- 92932
- 49835
- 75787