mikä ekaks koiraks?
---------------------
- espanjanvesikoira?
- portugalinvesikoira?
- collie?
- shiba?
- shetlanninlammaskoira?
- venäjäntoyterrieri?
--------------------
Gallup
9
724
Vastaukset
- Ansu
Minun eka koira oli narttu collie. Erittäin oppivainen, rauhallinen, helppo kouluttaa lapsiin tottuva. Kiintyy lujasti isääntäänsä. Se on myös erittäin viisas. Turkkia pitää hoitaa säännöllisesti. Collieitakin on myös poikkeuksia, tiedän yhden vihaisen collien joka ei pidä lapsista, mutta kaikista roduistahan niitä löytyy.
- mindetys
sehän ihan riippuu ihmisen luonteesta millainen koira sopii.
- Ansu
No kun kerran pyydettiin jotain rotua kehumaan ja on kokemusta kyseisestä rodusta niin ajattelin vain esitellä rodun.
- tahmatassun
noista vaihto ehdoista ehdottomasti collie tai sheltti, muilla on luonnetta sen verran, et eivät sovi "harjoitteluun".
Riippuu tietenkin, jos muuten on jotain kokemusta koirista. Mä en oo sä, sä valittet ite oman rotus, ei sitä toiset voi sun puolestas valita.
Ite ottaisin noista vaihtoehdoista sheltin ekaksi ikiomaksi (oon sitä jopa vakavissani harkinnut, mutta se aika ei oo vielä, kun asun kotona ja on kaks muunrotusta "ei ihan ikiomaa") Sheltti siksi, että se on suht pieni, helppohoitonen, kaunis ja sen kanssa voi harrastaa kaikkee kivaa, kuten agilityä, tokoo, pelastuskoiraa (jos ei koko oo tiellä), jälkee, koiratanssia.taas en valitsisi mitään noista mainituista roduista.
Yritän aina saarnata, että ihan turha lähteä koiraa hankkimaan, jos ei edes halua mitään! Jos siis ei ole selkeää kuvaa eikä näkemystä siitä, mitä haluaa! Kun jotenkin vaan on joku sellainen tyhjiö sydämen alla, että pitäisi se jollakin elävällä lihanpalalla täyttää...
Tutustu. Ihastu. Rakastu.
Sen jälkeen päätös ja valinta on helppo. Jos olet oikea koiraihminen, niin todennäköisesti rakastut useampaankin rotuun elämäsi aikana.
Vaan ne rodut sinun tulee itse selvittää itsellesi: kukaan muu ei siihen taatusti pysty.
- ehdottomasti
venäjäntoyterieri muistuttajan kennelistä niin et pety ja ongelmia riittää. on sitten jotain tekemistä kun yrität purkaa kauppaa tai pitää pentua hengissä.
- Iinuli
Minä ostaisin ekaksi espanjanvesikoiran.
Meillä on 2 lagottoa ja kuulemma espanjanvesikoirat ovat suunnilleen saman luonteisia... siis ihania ja helppoja kouluttaa.
:) - niimeetöön
kumpi sheltti vai espanjanvesikoira ekas 17 v
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 193677
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit232861En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322215- 882035
- 191956
- 261622
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui381522- 321492
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91414Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111374