Gallup

KATSO!!!!!

mikä ekaks koiraks?
---------------------
- espanjanvesikoira?
- portugalinvesikoira?
- collie?
- shiba?
- shetlanninlammaskoira?
- venäjäntoyterrieri?
--------------------

9

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ansu

Minun eka koira oli narttu collie. Erittäin oppivainen, rauhallinen, helppo kouluttaa lapsiin tottuva. Kiintyy lujasti isääntäänsä. Se on myös erittäin viisas. Turkkia pitää hoitaa säännöllisesti. Collieitakin on myös poikkeuksia, tiedän yhden vihaisen collien joka ei pidä lapsista, mutta kaikista roduistahan niitä löytyy.

• mindetys

sehän ihan riippuu ihmisen luonteesta millainen koira sopii.

• Ansu

No kun kerran pyydettiin jotain rotua kehumaan ja on kokemusta kyseisestä rodusta niin ajattelin vain esitellä rodun.

• tahmatassun

noista vaihto ehdoista ehdottomasti collie tai sheltti, muilla on luonnetta sen verran, et eivät sovi "harjoitteluun".
      Riippuu tietenkin, jos muuten on jotain kokemusta koirista.

• Mä en oo sä, sä valittet ite oman rotus, ei sitä toiset voi sun puolestas valita.

Ite ottaisin noista vaihtoehdoista sheltin ekaksi ikiomaksi (oon sitä jopa vakavissani harkinnut, mutta se aika ei oo vielä, kun asun kotona ja on kaks muunrotusta "ei ihan ikiomaa") Sheltti siksi, että se on suht pieni, helppohoitonen, kaunis ja sen kanssa voi harrastaa kaikkee kivaa, kuten agilityä, tokoo, pelastuskoiraa (jos ei koko oo tiellä), jälkee, koiratanssia.

• taas en valitsisi mitään noista mainituista roduista.

Yritän aina saarnata, että ihan turha lähteä koiraa hankkimaan, jos ei edes halua mitään! Jos siis ei ole selkeää kuvaa eikä näkemystä siitä, mitä haluaa! Kun jotenkin vaan on joku sellainen tyhjiö sydämen alla, että pitäisi se jollakin elävällä lihanpalalla täyttää...

Tutustu. Ihastu. Rakastu.

Sen jälkeen päätös ja valinta on helppo. Jos olet oikea koiraihminen, niin todennäköisesti rakastut useampaankin rotuun elämäsi aikana.

Vaan ne rodut sinun tulee itse selvittää itsellesi: kukaan muu ei siihen taatusti pysty.

• ehdottomasti

venäjäntoyterieri muistuttajan kennelistä niin et pety ja ongelmia riittää. on sitten jotain tekemistä kun yrität purkaa kauppaa tai pitää pentua hengissä.

• Iinuli

Minä ostaisin ekaksi espanjanvesikoiran.
      Meillä on 2 lagottoa ja kuulemma espanjanvesikoirat ovat suunnilleen saman luonteisia... siis ihania ja helppoja kouluttaa.
      :)

• niimeetöön

kumpi sheltti vai espanjanvesikoira ekas 17 v

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      75
      4321
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      107
      4050
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2517
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2377
    5. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      145
      2370
    6. 132
      2077
    7. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2077
    8. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1949
    9. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      54
      1718
    10. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      61
      1710
    Aihe