Niin..Elikkäs..Kuinka voin hakea passin, henkkarit tai kela-kortin kun minulla ei ole mitään kuvallista henkilöllisyystodistusta..? Olen 17, tänä vuonna 18 ja tarvitsen pikaisesti jonkun kuvallisen henkilöllisyystodistuksen..Tarvitsenko siis hakiessani vanhempani mukaan, vai kuinka ihmeessä tämä menee??
Henkkareiden, passien yms. hankkiminen
7
3067
Vastaukset
- Gicelle
Sain 18-vuotiaana henkilökortin ilman kuvallista henkilöllisyystodistusta niin että poliisi kyseli henkilökohtaisia tietoja, esim. viiden vuoden takainen osoite ja äidin syntymäaika.
- kalle g.
hassu juttu tämäkin... siis kun hakee ensimmäistä virallista henkilöasiakirjaa. poliisi vaatii että jollain tapaa pitäisi pystyä todistamaan että sinä olet juuri sinä etkä joku toinen xD
- .........
Helpoimmalla varmaan pääset, kun otat mutsisi tai faijasi mukaan todistamaan henkilöllisyytesi.
- Tietämätön..
...helpommin sanottu kuin tehty, mutta näin se vissiin pitää sitten tehdä.. Kiitokset avusta!!!
- .....
Tietämätön.. kirjoitti:
...helpommin sanottu kuin tehty, mutta näin se vissiin pitää sitten tehdä.. Kiitokset avusta!!!
2 valokuvaa ainakin tarvitset, vanhempien suostumus voidaan tarvita ja rahaa(en muista peritäänkö vasta korttia tai passia saadessa. Mutta tutustuppas poliisin nettisivuihin, soita tai käy siellä. Ei se ole yhtään vaikeaa - he neuvovat kyllä miten toimia.
Otat jommankumman vanhemmistasi mukaan,niin eiköhän se riitä että he todistaavat henkilöllisyytesi. Ainakin itselläni kun joskus hain passia,ja ei ollu todistaa henkilöllisyyttä,niin äitee todisti henkilöllisyyteni..
- kati86s
kyttälästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672106
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142012- 991419
- 1201413
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4571254- 69996
- 49881
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354769