kummittelevat valot

oapee

Kulkiessani asunnon ja lähikaupan välillä saattaa kohdallani oleva lamppu yllättäen sammua. Muistan ainakin kolme vastaavaa tapausta jossa sama lamppu sammui kun olin sen kohdalla. Lamppu ei siis "kärähtänyt" vaan paloi seuraavana päivänä yhtä kirkkaasti kuin ennenkin.

Saman ilmiön olen huomannut myös autolla ajaessani.

Kyseinen ilmiö on satunnainen , mutta onko kukaan huomannut mitään vastaavaa?

12

2310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku1234

Olen itsekkin huomannut saman tapaisen asian, kulkiessani jonkin katulampun alitse (itse asiassa aika montakin kertaa)
      Ja olen saanut räjäytettyä neljä lamppua talostamme...

• Sama tapaus

Minullekkin on sattunut juuri noin kahdesti viime viikolla. Ensimmäisen kerran jälkeen se paloi taas kirkkaasti, mutta kun kävelin uudestaan sen ohi, se taas sammui! En kuitenkaan usko mihinkään yliluonnolliseen, joten uskon että tämä oli vain sattumaa. Lampussahan saattoi olla vikaa tms.

• Rahi

sama homma.. tietyt katulamput sammuvat melkein ainan ohi ajaessani. Ja asunnossa missä asun palaa lamput n. 1-2 kuukauden välein. Lampun valmistajat lupaa vuoden käyttöikää.!?

• böömies

Mulla myöskin kaksi tiettyä lamppua sammuu aina kun kävelen ohi, ja kerran kävellessäni silloisen koulukamun kanssa Porvoon kirkon pihan poikki, ja lausui joko "perkele" tai "saatana", en muista kumpi, niin HETI samalla hetkellä sammui pihalla ollut pylväslamppu, outoja yhteen sattumia.

• lamppuja

Taitaapi olla ihan tekninen vika,eli yksittäinen katulamppu välillä sammuu ja myöhemmin syttyy.Mullakin käynyt noin usein,eli kyse on ihan sattumasta.

• sama juttu

Muistan kun kerran joku selitti tuon jutun.. Se liittyi siihen, että aivan äärettömän pieni tärinä saattoi sammuttaa katulampun niiden teknisen rakenteen takia aina välillä. En muista mikä se selitys oli, mutta melko looginen.. Kyllä mullakin paloi huoneesta kuukauden sisällä neljä lamppua.. Kiitos opiskelijaboxin hyvän sähköverkon.. ne lamput aina rätisikin hiukan epäillyttävästi :D

Juuh.. mutta ei kannata oikeasti hengellistää sitä, että lampunvalmistajat haluavat saada asiakkaansa ostamaan lamppuja ja sen vuoksi tekevät niistä heikkoja..

• Tänäänkin kävelin tuolla ulkona, niin taas se sama lamppu sammuin kun tulin lähelle. Kun olin mennyt ohi, niin syttyi uudelleen. Tarkkailin vähän tilannetta ja se teki saman melkein kaikkien muidenkin ohikulkijoiden kohdalla. En usko siinä olevan mitään yliluonnollista.

• kokenut monesti
    • Noita-Nainen

Tasta oli itse asiassa jokin aika sitten piiiitkat jutut ihmisilla kerrottavanaan....sun pitaisi kayttaa haku-toimintoa, niin loytaisit meidan aikaisemmat "lamppukeskustelut"...:)

TIIVISTETYSTI:

Olen jo niin tottunut omaan lamppu-kinesiaani, etta hyva jos jaksan enaa kiinnittaa huomiota siihen...:)

• lamput sammuu

Pienoinen teoria tuli päähäni. Tietynlaisen magneettikentän omaava ihminen saattaisi aiheuttaa häiriöitä sähkölaitteista. Tälläisistä tapauksista olen ennenkin paljon lukenut.

• Noita-Nainen
        lamput sammuu kirjoitti:

Pienoinen teoria tuli päähäni. Tietynlaisen magneettikentän omaava ihminen saattaisi aiheuttaa häiriöitä sähkölaitteista. Tälläisistä tapauksista olen ennenkin paljon lukenut.

"Pienoinen teoria tuli päähäni. Tietynlaisen magneettikentän omaava ihminen saattaisi aiheuttaa häiriöitä sähkölaitteista. Tälläisistä tapauksista olen ennenkin paljon lukenut."

No tuo on itse asiassa "MINUN teoriani".:)
        (ja moneen kertaan kaytannossa todistettu)

Siis mielestani kyse on juuri ihmisen omasta sahkomagnetismista, joka aikaansaa naita "ilmioita".

Eli jotkut (kuten mina) ovat sitten "sahkoisempia tapauksia".

• sähikäinen ssssss
        Noita-Nainen kirjoitti:

"Pienoinen teoria tuli päähäni. Tietynlaisen magneettikentän omaava ihminen saattaisi aiheuttaa häiriöitä sähkölaitteista. Tälläisistä tapauksista olen ennenkin paljon lukenut."

No tuo on itse asiassa "MINUN teoriani".:)
        (ja moneen kertaan kaytannossa todistettu)

Siis mielestani kyse on juuri ihmisen omasta sahkomagnetismista, joka aikaansaa naita "ilmioita".

Eli jotkut (kuten mina) ovat sitten "sahkoisempia tapauksia".

voi pitää paikkansa. minä aiheutan useinkin häikkää sähkölaitteiden läheisyydessä ja tosi usein lamput räsähtävät rikki kun niitä sytyttelen. Lisäksi minulla on lievä epilepsia joka on aivojen sähkötoiminnan häiriötä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6824
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4582
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      3853
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      67
      3135
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1656
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1640
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1553
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1419
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1197
    Aihe