everstiluutnantti syytteeseen suden ampumisesta

järkipeluri

9

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjjjjjjjjj

      Teko oli törkeä, koska susi oli ammuttu lyhyeltä matkalta eikä koirassa ollut ihmeitä vammoja. Olisko pitäny ampua esim. 300 metrin päästä ja vasta sitten kun susi on tappanut koiran? Voi että tää suden suojelu on niin järkiperästä, niin järkiperästä...

      • Koirassa oli ruhjeita niskassa ja persuuksissa eläinlääkärin mukaan. Onneksi koiralla oli kuitenkin jonkinlainen "susipanta", muuten olisi todennäköisesti hengetön. Taitaa olla muuten nimekäs koira pikaisen googlailun perusteella jos on sama.


      • HärmänJätkä

        Samaa ajattelin minäkin, kun luin tuota lehdestä. 'Ja että vielä ampunut monta kertaa, voi kauheata.' Siis kenenkä etu olisi ollut jättää varmistamatta. Eläinhän olisi saattanut jäädä kitumaan. Tuossa syyttäjä paljasti tietämyksensä tai älykkyytensä tason tai molemmat.
        Olisikohan SGT ollut parempi tapa tässäkin tapauksessa. Toisaalta, kun maa on jäässä sielläkin, niin mitenkäs hautaat.
        Toivotan Hägglundeille voimia jaksaa.


      • takaapäin.
        HärmänJätkä kirjoitti:

        Samaa ajattelin minäkin, kun luin tuota lehdestä. 'Ja että vielä ampunut monta kertaa, voi kauheata.' Siis kenenkä etu olisi ollut jättää varmistamatta. Eläinhän olisi saattanut jäädä kitumaan. Tuossa syyttäjä paljasti tietämyksensä tai älykkyytensä tason tai molemmat.
        Olisikohan SGT ollut parempi tapa tässäkin tapauksessa. Toisaalta, kun maa on jäässä sielläkin, niin mitenkäs hautaat.
        Toivotan Hägglundeille voimia jaksaa.

        ampumisen raskauttavaksi toimenpiteeksi, koska takaapäin tekee niin hyvää, että ei voi olla kysymys hätätapauksesta.


    • oikeutta

      On varsin kummallista, että jopa koulutetut ihmiset menevät luontoon kuulumattomien koirien kanssa häiritsemään luonnon järjestystä. Kehtaavat vielä ampua luonnonvaraisia eläimiä näiden kotona.

      Sivistysmaissa tällaiset pannaan tietysti syytteeseen.

      • pikkuisen

        taas asiantuntija keventänyt tuskaista oloaan. LOL. Ei herranen eika! Eiköhän se metsä ole erämiehellekin koti jossa sen rakkaan läheisen, tälläkertaa koiran myös tulee ja pitää saaha olla rauhassa ja mikäli rauhaa järkytetään tappouhkausilla/yrityksellä, nyt suden toimesta niin rauhanrikkoja kyllä eliminoidaan sillä hetkellä lievimmällä mutta varmalla keinolla! Tälläkertaa murhayrityksen tehnyt susi sai lyijymyrkytyksen, ansionsa mukaan. Ihminen on osa luonnon ravintoketjua, ollut jo miljoonia vuosia!

        Olkaapa te viherpiipertäjät sekaantumatta tähän terveeseen luonnon ja ihmisen väliseen suhteeseen, tehän olette kuin ääri-islamilaiset, yhtä höyrähtäneitä ja putkikatseisia siihen asiaan mitä ajatte.

        Ihminen kuuluu luontoon osana luontoa ja elämänkiertokulkua, koira myöskin, luontokappale. Alunperin villikin, jolla on vahva vietti yleensä alkuperäisille sijoillensa. Metsästyksessä ihminen osaa hyödyntää sitä, tosin jalostuksen avulla.


      • susihauli
        pikkuisen kirjoitti:

        taas asiantuntija keventänyt tuskaista oloaan. LOL. Ei herranen eika! Eiköhän se metsä ole erämiehellekin koti jossa sen rakkaan läheisen, tälläkertaa koiran myös tulee ja pitää saaha olla rauhassa ja mikäli rauhaa järkytetään tappouhkausilla/yrityksellä, nyt suden toimesta niin rauhanrikkoja kyllä eliminoidaan sillä hetkellä lievimmällä mutta varmalla keinolla! Tälläkertaa murhayrityksen tehnyt susi sai lyijymyrkytyksen, ansionsa mukaan. Ihminen on osa luonnon ravintoketjua, ollut jo miljoonia vuosia!

        Olkaapa te viherpiipertäjät sekaantumatta tähän terveeseen luonnon ja ihmisen väliseen suhteeseen, tehän olette kuin ääri-islamilaiset, yhtä höyrähtäneitä ja putkikatseisia siihen asiaan mitä ajatte.

        Ihminen kuuluu luontoon osana luontoa ja elämänkiertokulkua, koira myöskin, luontokappale. Alunperin villikin, jolla on vahva vietti yleensä alkuperäisille sijoillensa. Metsästyksessä ihminen osaa hyödyntää sitä, tosin jalostuksen avulla.

        Jees, samaa mieltä. Uskoisin edellämainittujen asioiden lisäksi ettei mene kauaakaan niin jonkun koiranulkoiluttajan hihnan päästä revitään lemmikki suden murkinaksi ja voi siinä samassa rytäkässä kunniallinen veronmaksajakin narun toisesta päästä joutua elämänsä tiukimpaan kokemukseen. Olen tästä jo jossain foorumeilla maininnutkin, joten on se vaan ajan kysymys milloin se sattuu.


    • "Syyttäjä kertoi uutistoimisto TT:lle, että rikos on törkeä, koska kuollut susi oli harvinainen ja uhanalainen rauhoitettu laji." Ilmeisesti Ruotsalaisten mielestä siellä on kuolleita susia liika vähä. Ei olis saanu ampua kun sillon kun susi oli vielä hengissä, olis päässy vähemmällä varmaan.:D

      • jjooo211

        Pitäisi viedä yksi susilauma brysselliin puistoon ja kysellä hetken päästä, kuinka suloisia ja sukupuuttoon kuolevia eläimiä sudet onkaan? Päättäjille pitäisi näyttää susikartta, missä näkee susikannan koon maittain. Vaikka suomessa ei olisi yhtä ainotta sutta niin venäjällä näitä suloisia eläimiä riittää. Susikanta rajanaapurissa on varma ja sieltä sitä tuskin kukaan voi metsästää sukupuuttoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe