Oltiin äskön 3kuukautisen kanssa leikkimässä pallolla pihalla.
Mietin että miten saa opetettua koiralle käskystä pallon tuomisen?
Aina kehun kun hakee pallon, mutta sitten se saa hirveen hepulin ja lähtee pallo suussa kauemmas, minne pallo sitten loppujen lopuks jääkin kun koira juoksee takasin ihmisen luo.
Entinen mäykkyni ymmärsi kyllä tuomis käskyn ja pallon antamisen käteen, sekä etsiä palloa käskystä ja hakea pallon sisälle käskystä.
Nyt en vaan yhtään muista miten sen neidille opetetin.
Oisko vinkkejä?
Ja koira on nuori, tiedän.
Haluaisin vain verestää muistia. :)
pallon tuominen
3
441
Vastaukset
- Tersi
koko koulutusprosessia tähän mutta katso vaikka netistä tottelevaisuuskoulutus ja noutaminen. Kun laittaa googleen TOKO kanakoira niin muistaakseni tuli hyvä sivu. Googlettamalla minä löysin hyvät sivut. Ei kyllä olla harjoiteltu sitä ollenkaan vielä, mutta kyllä se ohje vaikutti ihan OK:lta.
- viivus
oonkin koittanu kirjoja selailla mutta en oo mistään löytäny kunnon ohjetta.
Meillä koira osaa kaikenlaisten tavaritten tuomisen käskystä, mutta en ite oo sitä alunperin opettanut, niin en tiä, miten se on sille opetettu.
Mutta joskus koira jää hidasteleen pallon kaa, silloin alan juosta poispäin ja koira tulee viivana, tai sitten kyykistyn ja on tutkivinani jotain mielenkiintoista maassa. Koira tulee pallo suussaan kattoon, et mitä kummaa mä oon löytäny. Ja jos koira tuo pallon hyvin, niin uus heuitto palkaks, koira kun tykkää paljon pallo- ja repimisleikeistä.
Mä ehkä opettaisin sillain, et antaisin pallon koiralle suuhun ja sitten ottaisin sen siltä ja palkkaisin. Ja sitten kun sujuu, askel taaksepäin ja pyytää koiraa tuomaan. Jos tuo ja antaa käteenkin vielä, nii palkka. Pitempiä matkoja ja välillä' pallo maasta suuhun. Kai kopira sen tajuis.
Toi keino todennäköisesti toimisi mun koiraan, jos sitä opettaisin. Sä tunnet omas koiras parhaiten ja sovellat löytämiäs ohjeita sen mukaan. Naksutinkin voi olla noudos ja tuomisessa iso apu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163361
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit202006- 181851
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321825- 821768
- 261572
- 291420
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91384Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361357Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111314