Suomessa kylmää ja jossain maataan palmun alla kylmä drinkki kädessä, verenpaineet hipoo kuoleman rajoja täällä pakkasessa, siellä lämmössä on laukkean rauhallista ja paineetonta! Minne te aiotte mennä? Missä viettäisimme mahdollisimman nautinnollisesti aikamme?
Yksi kysymys
37
2494
Vastaukset
- M75*
J. Karjalaisen sepittämä laulu "Tulis pakkanen, siitä suomalainen tykkää" on meikän mieleen. Mittarissa näkyykin olevan -12C. Ei kun villaista päälle ja tunniksi pyörän selkään. Se lataa koko päiväksi sisäisen lämmön ja hyvän olon tunteen. Tässä vastaukseni hyvään kysymykseesi.
- sitten
olet, ei pakkanen sinua "ahista". Lenkkeilyn vielä ymmärtää, mutta että pyörän selkään...
Helmipakkasilla soisin olevani vaikka jossain Karibialla, kevään koittaessa esim. eteläisessä Portugalissa. - M75*
sitten kirjoitti:
olet, ei pakkanen sinua "ahista". Lenkkeilyn vielä ymmärtää, mutta että pyörän selkään...
Helmipakkasilla soisin olevani vaikka jossain Karibialla, kevään koittaessa esim. eteläisessä Portugalissa.Tuiskutti mukavasti äskeisellä lenkilläni. Pureva viima hiveli poskipäitä. Vähän paleli, mutta se kuuluu asiaan. Onhan talvipyöräily extremilaji niin kuin avantouinti, mutta kun pyörätie on aurattu, meno sujuu ihan hyvin. Pahoissa paikoissa nousen pyörältä, kävely välillä jakaa lihas- ja nivelrasitusta sekä ylläpitää tasapaino- ja koordinatiokykyä.
Niin, ja tulevaisuutta (heh)ajatellen, pyörän työntely on hyvää harjoitusta rollaattoria varten! - Pension
M75* kirjoitti:
Tuiskutti mukavasti äskeisellä lenkilläni. Pureva viima hiveli poskipäitä. Vähän paleli, mutta se kuuluu asiaan. Onhan talvipyöräily extremilaji niin kuin avantouinti, mutta kun pyörätie on aurattu, meno sujuu ihan hyvin. Pahoissa paikoissa nousen pyörältä, kävely välillä jakaa lihas- ja nivelrasitusta sekä ylläpitää tasapaino- ja koordinatiokykyä.
Niin, ja tulevaisuutta (heh)ajatellen, pyörän työntely on hyvää harjoitusta rollaattoria varten!Itsekin olen harrastanut avantouintia, ja nauttinut siitä runsaasti ainakin puoli työpäivää. Hurjimpina aikoina kävin lounastauollakin avannossa, kun muut lähtivät täyttämään vatsaansa.
Sittemmin olen huomannut, että minulle sopii kuuma parhaiten, ei ole nuhaa eikä verenpainetta liikaa ja olo on kevyt ja liikkuminen on kivaa (pelaan tennistä). Voin hyvin. Tähtään kuumaan! Valinta päällä minne menis. - M75*
Pension kirjoitti:
Itsekin olen harrastanut avantouintia, ja nauttinut siitä runsaasti ainakin puoli työpäivää. Hurjimpina aikoina kävin lounastauollakin avannossa, kun muut lähtivät täyttämään vatsaansa.
Sittemmin olen huomannut, että minulle sopii kuuma parhaiten, ei ole nuhaa eikä verenpainetta liikaa ja olo on kevyt ja liikkuminen on kivaa (pelaan tennistä). Voin hyvin. Tähtään kuumaan! Valinta päällä minne menis.Pääasia lienee, että on vilpittömästi oma itsensä ja toteuttaa elämäänsä mahdollisuuksien mukaan. On onnekasta, jos vanhetessa löytää oman tapansa elää.
- a-woman1
Nääntyisin kuumuuteen jossakin palmun alla! Hyvä, että Suomen kesähelteistä selviää kunnialla. Olen lapsesta saakka ollut herkkähipiäinen, ihoni palaa helposti, joten olen oppinut olemaan varovainen. Sateet eivät ole mielestäni huonoa säätä elleivät kovin kauaa kerrallaan kestä. Ihmettelen säätiedottajia, kun ainoa hyvä sää on helle; luonnon hyvinvoinnin takia ei pelkkä helle ole toivottavaa. Talvella saa olla pakkasiakin, ulkoiluun pitää vaan osata pukeutua. Olemmeko unohtaneet mitä kylmällä laitetaan päälle?
- nytkin on hyvä ilma
hellettä silloin vasta tuntuukin että on verenpainetta ja todella ahdistaa kun säätiedottaja aina kesällä luulee että ihmiset haluaa vaan hellettä.
Sade on ihanaa ja eihän mikään kestä jatkuvaa hellettä.Siksi olis hyvä kun säätiedottaja sanos vaan mitä säätä tulossa ja lopettas näyttämästä omia mieltymyksiä. - sittenkin
pukeutumaan ole jo oppineet näillä leveysasteilla ja - tähän ikään mennessä. Kaikenlaiset mieltymyksetkin monasti meillä näihin oloihin tottuneilla lienevät jo samansuuntaisia, erilaiset krempat vain tekevät tenää. Mietityttävät, missä juuri tällä hetkellä mahdollisesti voisi tilapäisesti paremmin elämäänsä viettää.
- Pension
Me olemme erilaisia, tuntuu uskomattomalta, että joku ei kestä helteitä. Onnea vaan, on helppoa että voi parhaiten siellä missä sattuu jo olemaan pysyvästi!
- Pension
nytkin on hyvä ilma kirjoitti:
hellettä silloin vasta tuntuukin että on verenpainetta ja todella ahdistaa kun säätiedottaja aina kesällä luulee että ihmiset haluaa vaan hellettä.
Sade on ihanaa ja eihän mikään kestä jatkuvaa hellettä.Siksi olis hyvä kun säätiedottaja sanos vaan mitä säätä tulossa ja lopettas näyttämästä omia mieltymyksiä.Tottahan se on, että jatkuva kuuma ja kuiva helle on pahasta, mutta entäpä esimerkiksi Brasilia, jossa sataa harva se päivä ja sitten on kivan kosteaa lämpöä tasaisesti, ainoa vaan, että nykyisin ilmastointilaitteiden omistajat haluavat näyttää vehkeittensä tehot ja pitävät niitä pönttöjään täysillä monesti. Mutta pakkoko se on istua ravintolassa.
- Typykkä
Pension kirjoitti:
Me olemme erilaisia, tuntuu uskomattomalta, että joku ei kestä helteitä. Onnea vaan, on helppoa että voi parhaiten siellä missä sattuu jo olemaan pysyvästi!
En minäkään kestä hellettä en.Alle 25 astetta lämmintä on sopiva kesälläkin.Kuuma auto on helvetti.Ei siinä mitään kummallista ole.Siksi en tunne kaipuuta etelän lämpöönkään.Rantalomalle en lähtisi suurin surminkaan.
- Lennot
Typykkä kirjoitti:
En minäkään kestä hellettä en.Alle 25 astetta lämmintä on sopiva kesälläkin.Kuuma auto on helvetti.Ei siinä mitään kummallista ole.Siksi en tunne kaipuuta etelän lämpöönkään.Rantalomalle en lähtisi suurin surminkaan.
Samat sävelet. Kartan kuumaa mutta mieluummin olen rannalla 30C:ssa kuin Suomessa kaupungissa 25C:ssa.
Rannalla ilma liikkuu ja antaa raikkaan olon.
En tarkoita rannalla makaamista vaan rannalla (kävelykadulla, kuppilassa ym.) oleilua.
Mielestäni makuuhuoneen avoimen ikkunan kautta kuuluvat mainingit ovat rauhoittavia.
Auto ei ole kuuma montaa minuuttia kun laittaa ilmastoinnin päälle. Helteellä helposti nuha-asentoon! - Kaxsinen
Mitään poistamatta, mitään lisäämättä.
- palmun alla
Voihn siellä palmun alla jo pikuku-ukot vilistä silmissä ja handu vapajaa. Unesta ei tietoakaan!
itse voisin tähän aikaan vuodesta lähteä vaikka Kanarian saarille tai Madeiralle. Pitempi lentomatka ei hirveästi houkuta, jos vaan kesää lähtisin hakemaan.
Saksalaiset matkustavat mielellään Etelä-Afrikkaan, kun siellä ei tarvitse kärsiä aikaerosta ja hinnatkin kuuluvat olevan kohtuullisen edullisia. Siellä on myös monia syitä, miksen sinne itse ainakaan ihan vaan lomalle viitsisi lähteä.
Maalis-huhtikuun vaihteesta lähtien Välimeren seudulla on mielestäni kiva pistäytyä kevättä katsomassa ja sitten tavata se uudelleen Suomessa. Pohjois-Afrikan maista Tunisia oli minusta positiivinen yllätys esim. Marokkoon verrattuna.
Huhtikuusta alkaen Keski-Euroopassa kevät jo kukoistaa ja siellä riittää mielenkiintoisia kohteita. Kauemmaksi tuskin tarvitsee vaivautua.
Jos on enemmän aikaa käytettävissä, voisin lähteä kauemmaksikin. Toisella puolella maapalloa on paljon mielenkiintoisia kohteita, joissa voisi viihtyä pitempään ja siirtyä aina uuteen paikkaan, kun yhteen on ehtinyt tutustua.
Lämpimässä voi tehdä paljon muutakin kuin viettää aikaa altaalla drikki kädessä.
Jos vaan sitä kaipaa, voisin suositella lämpötyynyä, solariumia, kirkasvalolamppua ja välillä upeita kylpylätasoisia uimahalleja Suomessa. Niin ja ehkä poikkeamista Alkossa ja netissä niitä uusia drinkkisekoituksia etsimässä.- Pension
Kanariansaariin palaamme aina ja ei ihme.
Puerto de la Cruz'ssa käydessäni joskus monta vuotta sitten (nuorena miehenä) siellä oli eläkeläisiä Suomesta runsaasti. Onkoa asia vielä näin? Tiedätkö? Sehän olisi kuvaavaa, paljon kertovaa tietoa. Jo silloin eräs tuttavani sanoi hintatason kipuavan koko ajan. - Kaxsinen
Pension kirjoitti:
Kanariansaariin palaamme aina ja ei ihme.
Puerto de la Cruz'ssa käydessäni joskus monta vuotta sitten (nuorena miehenä) siellä oli eläkeläisiä Suomesta runsaasti. Onkoa asia vielä näin? Tiedätkö? Sehän olisi kuvaavaa, paljon kertovaa tietoa. Jo silloin eräs tuttavani sanoi hintatason kipuavan koko ajan.Kanarialla ja Madeiralla saattaisi olla liikaa kuumuutta pelkäävän sopiva olla. Matkan pituuskin on aivan kohtuullinen.
Pitää vain tutkia tarkoin mitä lomaltaan odottaa ja etsiä sopiva paikka ja hotelli kukkaron mukaan. Kaxsinen kirjoitti:
Kanarialla ja Madeiralla saattaisi olla liikaa kuumuutta pelkäävän sopiva olla. Matkan pituuskin on aivan kohtuullinen.
Pitää vain tutkia tarkoin mitä lomaltaan odottaa ja etsiä sopiva paikka ja hotelli kukkaron mukaan.Kanarialla on parin viimevuoden aikana poikenneet myös rajut talvimyrskyt. Ennen niin tasainen lämpötilakin heittelehtii. Vuosia sitten Teidellä nähty lumi oli harvinaista, mutta nyt se on jokavuotinen ilmiö.
Totta kai tähän aikaan Pto de la Cruzin kaduilla kuulee suomenkieltä. Useampi matkatoimistohan sinne saarille lennättää. Enemmän kuitenkin siellä etelärantojen uimaranta-alueilla.
Manner-Espanjassakin on kylmintä aikaa 60 vuoteen. Viime vuonna ja taas tänä talvena. Siperian kylmyys ulottuu läpi Euroopan Espanjaan asti.
Tuossa mukava sääsivu, josta näkee Euroopan lämpötilat värikoodattuna (ei ulotu ihan Kanarialle)
http://www.wunderground.com/
Kieli on suomen ja engelskan hassua sekoitusta, jos koneesi käyttökieli on suomi.
- Marokkoon
turistimatkalle,siellä hammadin kylpylään,höyrysaunaan,sitten pesijättäret pesisivät ja hinkkaisivat ihanalla pesusienellä,sitten makoisalle omenateelle ja pukeutumaan.Oi ihanuutta mikä olo.
- Pension
Minkähintaista eläminen on Marokossa? Siis ihan vuokra-asuminen siellä? Houkuttelee nuo pesijättäretkin ;-) ! Kerro vähän! Pls!
- Lennot
Sydäntalvella Mexico tai Karibia ( Bangorin tai Halifaxin kautta ). Myös Egypti vaihtoehtona. Ja Kap Verde.
Helmi-maaliskuu Atlantin saarilla.
Pääsiäisen tienoot Välimeren rannoilla.
Kevät Keski-Euroopassa.
Kesä Suomessa ja syksyllä yllä oleva takaperin.
Eteläinen pallonpuolisko ja jopa kaukoitä, Kiinaa lukuunottamatta, turhan kaukana.
Ai mihin mennään. Nyt, 13.02. ovat Atlantin saaret
vuorossa. 4 x kanaria Agadir viikko Madeiralla.
Huhtikuun alussa lennot Espanjaan, 4 viikkoa. Ex-tempore piipahdus Itävalta/Unkari kesäkuussa.
Syksy ja talvi täytyy suunnitella ja varata ajoissa. Syys-lokakuussa joka tapauksessa Espanjassa 4 viikkoa.
Espanjan asunnolla kaikkein nautinnollista koska kaikki on valmista eikä tuleminen eikä lähteminen aiheuta edes pakkaamista.- Pension
Komeeta listaa!
Olet arvaten vielä työelämässä, kun kerran ilmeisesti palaat aina Suomimaahan, vai mistä lähtösi teetkään.
Juttuja liikkuu Espanjan hintatasosta, sinä varmaan tiedät tarkallen onko jo Suomen tasolla ruokailu yms. Eläkeläisen asiaahan helpottaa se, että jos todella sinne muuttaa niin saa verotuksenkin muutettua sinne, ja se on eläkeläiselle edullista, nimittäin veroprosentti on jotain aivan muuta kuin Suomessa, ainakin muualle kuin Suomen valtiolle tehdystä työstä saatavasta eläkkeestä. Kuinka paljon eläkeläiseltä?
Itse palaan aina mietteissäni tuohon espanjaan, koska tasaisen lämmön Kanariansaaretkin on olemassa ja kielen alkeet on olemassa, ja sitä paitsi Kanaria on senverran kansainvälinen, että sekin puoli kiehtoo. - Lennot
Pension kirjoitti:
Komeeta listaa!
Olet arvaten vielä työelämässä, kun kerran ilmeisesti palaat aina Suomimaahan, vai mistä lähtösi teetkään.
Juttuja liikkuu Espanjan hintatasosta, sinä varmaan tiedät tarkallen onko jo Suomen tasolla ruokailu yms. Eläkeläisen asiaahan helpottaa se, että jos todella sinne muuttaa niin saa verotuksenkin muutettua sinne, ja se on eläkeläiselle edullista, nimittäin veroprosentti on jotain aivan muuta kuin Suomessa, ainakin muualle kuin Suomen valtiolle tehdystä työstä saatavasta eläkkeestä. Kuinka paljon eläkeläiseltä?
Itse palaan aina mietteissäni tuohon espanjaan, koska tasaisen lämmön Kanariansaaretkin on olemassa ja kielen alkeet on olemassa, ja sitä paitsi Kanaria on senverran kansainvälinen, että sekin puoli kiehtoo.Kyllä muijan kanssa ollaan eläkkeellä.
Muija verisyövän vuoksi sairauseläkkeellä. Itse olen työttömyyseläkkeellä.
Muijan syöpähoitojen vuoksi emme voi olla henk. kohtaisten lääkärien ( 2kpl ) tavoittamattomissa kuin max. 5 viikkoa.
Lääkityksen jatkuva säätö antaa mahdollisuuden 'normaaliin' elämään.
Espanjan asunto hankittiin 20 vuotta sitten.
Se on mantereen kaakkois-kulmassa joten siellä ei viitsi olla joulu-helmikuussa. Lämmöt 4-8/14-16 C.
Maaliskuussa lämpenee. Kesäkuun puolivälistä syyskuun puolelle on minulle liian kuumaa.
Joten olemme päätyneet suunnilleen kuvaamani kaltaiseen kiertoon.
Viime vuonna Mexico, Azorit, Espanja, Verona, Espanja (elokuu, kaameaa ), Kroatia, Espanja, Egypti.
Vaimokin pitää matkailusta ja jaksaa vielä kulkea. Elinikäennuste 4-vuotta sitten oli 3 - 12 vuotta, iästä ja kunnosta riippuen.
Velttoilua ajatellen Espanjan kämppä on paras. Otamme siltä myös kummallekin ilmaiset reseptilääkkeet. Etu se on sekin.
Kyllä siellä hieman halvemmalla tulee toimeen mutta olellista eroa ei ole kuin juomissa ja asumisessa.
Meidän hoitovastikkeemme porteron palkkoineen on noin 440E/VUOSI. 3h k kh parveke, 78m2.
Rannassa keskellä kaupunkia.
Kanaria on kiistämättä parempi ympärivuotiseen asumiseen.
Ps. Eivät menneet suunnitelmat aivan putkeen!
Hyväkuntoisen muijan sairaus tuli täytenä yllätyksenä! On mukauduttu. - köyhä naisleski
Lennot kirjoitti:
Kyllä muijan kanssa ollaan eläkkeellä.
Muijan syöpähoitojen vuoksi emme voi olla henk. kohtaisten lääkärien ( 2kpl ) tavoittamattomissa kuin max. 5 viikkoa.
Se on mantereen kaakkois-kulmassa joten siellä ei viitsi olla joulu-helmikuussa. Lämmöt 4-8/14-16 C.
Maaliskuussa lämpenee. Kesäkuun puolivälistä syyskuun puolelle on minulle liian kuumaa.
Viime vuonna Mexico, Azorit, Espanja, Verona, Espanja (elokuu, kaameaa ), Kroatia, Espanja, Egypti.
Vaimokin pitää matkailusta ja jaksaa vielä kulkea. Elinikäennuste 4-vuotta sitten oli 3 - 12 vuotta, iästä ja kunnosta riippuen.
Velttoilua ajatellen Espanjan kämppä on paras. Otamme siltä myös kummallekin ilmaiset reseptilääkkeet. Etu se on sekin.
Kyllä siellä hieman halvemmalla tulee toimeen mutta olellista eroa ei ole kuin juomissa ja asumisessa.
Meidän hoitovastikkeemme porteron palkkoineen on noin 440E/VUOSI. 3h k kh parveke, 78m2.
Hyväkuntoisen muijan sairaus tuli täytenä yllätyksenä! On mukauduttu.Pitänee todeta, että happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista! Miten teillä on varaa koko vuosi kierrellä ympäri maailmaa lomaillen? Taidan olla ainoa vaatimatonta eläkettä saava ja yksineläjä täällä, jolla ei ole varaa matkustella mihinkään. Onneksi ei tee mielikään pois Suomesta.
- Toinen köyhä
köyhä naisleski kirjoitti:
Pitänee todeta, että happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista! Miten teillä on varaa koko vuosi kierrellä ympäri maailmaa lomaillen? Taidan olla ainoa vaatimatonta eläkettä saava ja yksineläjä täällä, jolla ei ole varaa matkustella mihinkään. Onneksi ei tee mielikään pois Suomesta.
ainoa, on meitä muitakin. Hyvä jos eläke riittää asumiseen ja ruokaan. Nojatuolimatkoja teen television edessä.
Kyllä sitä joskus on pihlajanmarjan maku suussa, kun lukee täältä, että toiset pitävät itsestään selvänä, että eläkeläisenä matkustellaan maailman ympäri. - Lennot
Pitänee todeta, että happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista! Miten teillä on varaa koko vuosi kierrellä ympäri maailmaa lomaillen? Taidan olla ainoa vaatimatonta eläkettä saava ja yksineläjä täällä, jolla ei ole varaa matkustella mihinkään. Onneksi ei tee mielikään pois Suomesta.
Muijan sairaseläke on korotuksen jälkeen 716,04E/kk, netto.
Minun työttömyyseläkkeeni on hieman suurempi mutta, asiasta perillä olevat tietävät, ettei työttömyyseläke pysty olemaan suuri.
Olemme aina eläneet ja kuluttaneet todellisten tarpeidemme mukaisesti yrittämättä ulkoisilla tunnusmerkeillä antaa mitään kuvaa ympäristölle.
Ainoa tuhlauksemme kohde töissä ollessammekin oli matkustamainen. Aina kaikki lomat, myös lapset mukana.
Kolme asuntoa olemme ostaneet. Kaksi Suomessa ja tuo Espanjan asunto jota emme enää vuokraa.
Toinen Suomen asuntomme on ollut vuokrattuna sen jälkeen kun sain lopputilin vuonna 1996.
Olen aina tehnyt töitä. Sitä mitä on tarjottu, siellä missä sitä on sattunut olemaan!
Totta puhuen, jos vaimo olisi yksineläjä olisivat hänen elämänkuvionsa aivan toisenlaiset.
Rahan puute ja kielitaidottomuus olisivat esteinä.
Eikä osa-aikainen kaupankassa ihme säästöjäkään olisi koonnut!
Marjojen happamuutta ei toimita ajatella. Aina löytyy epäkiitollisia vertailukohteita.
Meillä oli aikanaan 7,5-metrinen retkeilyvene Saimaalla. Katsellessani Monte-Carlon satamassa paatteja mielikuvittelin meidän veneemme siihen joukkoon. Lopetin ajattelemisen. - Kaxsisen kaveri
Toinen köyhä kirjoitti:
ainoa, on meitä muitakin. Hyvä jos eläke riittää asumiseen ja ruokaan. Nojatuolimatkoja teen television edessä.
Kyllä sitä joskus on pihlajanmarjan maku suussa, kun lukee täältä, että toiset pitävät itsestään selvänä, että eläkeläisenä matkustellaan maailman ympäri.Äkkilähtömatkalle Välimerelle tai Kanarialle pääsee, kun hankkii vaatteet kirpputorilta, ei tupakoi ja terveillä elämäntavoilla pitää lääkärit apteekit loitolla. Eikä elätä aikuisia lapsiaan eikä jätä perittävää.
- uzma-m
Toinen köyhä kirjoitti:
Kyllä sitä joskus on pihlajanmarjan maku suussa, kun lukee täältä, että toiset pitävät itsestään selvänä, että eläkeläisenä matkustellaan maailman ympäri.minakin, mutta lapsia on siunaantunut kolmeen maanosaan ja he haluavat etta kaymme heita katsomassa,pienten lasten takia he eivat mielellaan tee pitkia lentomatkoja,nytkin tytar soitti USA:sta on tultava ja ala huolehdi rahasta,Suomi on kivasti matkan varrella.
En ole koskaan ollut hotelli tai rantalomalla.
Pitkat lentomatkat vasyttavat jotenkin tntuu taman kesan matka jaa ehka viimeiseksi.
Kuumuutta lahden pakoon kolmekuukautta on aina 40-45 valilla,on siina kestamista ja ilmastointi tulee hirvean kalliiksi. - Miten syöt
Tupakkaan ja ruokaan saa menemään yllättävän paljon vuositasolla . Kun lopetin polttamisen , minulla on varaa matkustaa äkkilähdöillä pati kertaa vuodessa . Osaatko käyttää ruokatarjoukset lähikaupasta ?
- juuri
Miten syöt kirjoitti:
Tupakkaan ja ruokaan saa menemään yllättävän paljon vuositasolla . Kun lopetin polttamisen , minulla on varaa matkustaa äkkilähdöillä pati kertaa vuodessa . Osaatko käyttää ruokatarjoukset lähikaupasta ?
noin on marjat! Mietintämyssyyn nämä edellä mainitut seikat ja matkustusmahdollisuuksia on jokaisella halukkaalla ajan mittaan.
- köyhä naisleski
Miten syöt kirjoitti:
En polta, en mässäile enkä paljon vaatteisiinkaan kuluta. Ruuan valmistan yleensä itse, valmisruuat puhumattakaan ravintoloista ovat kalliita. Asun vuokra-asunnossa. 'Tuhlaan' auton ylläpitoon ja bensiiniin, sanomalehteen, muihin lehtiin, TV-lupakin on, vaikka katson ohjelmia aika vähän. Yksineläjä joutuu yksin maksamaan lehdet ja TV-lupamaksun sekä asumiskustannukset.
En valita kohtaloani; viihdyn kotona ja autolla liikuskelen sukuloimassa. Laitoinpahan oman näkökantani kalliisiin ulkomaanmatkoihin. Luultavasti en kovin paljon matkustaisi ulkomailla, vaikka olisin rikaskin. Liikkumiseni on vaikeutunut iän myötä, joten en mielelläni kävele pitkiä matkoja ja/tai seisoskele jonoissa lentoasemilla. Mukavaa matkustelua kaikille, joille se on tärkeää :). - Pension
Lennot kirjoitti:
Kyllä muijan kanssa ollaan eläkkeellä.
Hyväkuntoisen muijan sairaus tuli täytenä yllätyksenä! On mukauduttu.Varmaan tuo reissailu pitää sinua ja vaimoasikin vireessä! Olet positiivinen ongelmista huolimatta. Kiva! Onnea!
Asunnostasi Espanjassa. Ilmeisesti ostit hyvään aikaan asuntosi. Olit varmaan ensimmäisiä suomalaisia espanjan asuntojen hankkimisboomissa. Ei ole kovin isot kuukausi kustannukset. Kaverini on kertonut huimista neliöhinnoista mm. Barcelonassa. Helsingin hinnatkin tuntuu pieniltä niihin verrattuna.
Eikö sinulle ole selvinnyt mitä tasoa on eläkeläisten verotus espanjassa prosentteina?
Tänään oli 17 C päivällä kun aurinko paistoi, vaikka yöllä oli vain 5 C.
nimim. lumipakolainen- lumityöläinen
ja kateeksi käy. Neljän tunnin lumiliikunta on kyllä poikaa, mutta jatkuessaan päivästä päivään, alkaa hiukkasen arveluttaa. Mitenkä ensi talvena?
Mitä, jos realisoisin omaisuuteni? Myisin kaupunkiosakkeeni ja mökin. Siinä tulisi velatkin maksettua. Muuttaisin etelän lämpöön?
Nimim. Poweria puuttuu - Pension
lumityöläinen kirjoitti:
ja kateeksi käy. Neljän tunnin lumiliikunta on kyllä poikaa, mutta jatkuessaan päivästä päivään, alkaa hiukkasen arveluttaa. Mitenkä ensi talvena?
Mitä, jos realisoisin omaisuuteni? Myisin kaupunkiosakkeeni ja mökin. Siinä tulisi velatkin maksettua. Muuttaisin etelän lämpöön?
Nimim. Poweria puuttuuLainaus: "Mitä, jos realisoisin omaisuuteni? Myisin kaupunkiosakkeeni ja mökin. Siinä tulisi velatkin maksettua. Muuttaisin etelän lämpöön?"
Tee se, Sitten voisit muuttaa nimimerkkisikin vaikkapa! "Uusi uljas minä" - Helena04 ejk.
lumityöläinen kirjoitti:
Nimim. Poweria puuttuuHyvää viikonloppua kaikille lumityöläisille!
http://gallery.myfuncards.com/index.jsp?catid=9&subcatid=136&imgid=1&sV=0 - Outo lintu
Helena04 ejk. kirjoitti:
Hyvää viikonloppua kaikille lumityöläisille!
http://gallery.myfuncards.com/index.jsp?catid=9&subcatid=136&imgid=1&sV=0Ei hullumpi. Siitä löytyy muutakin, jos tyylilaji miellyttää.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss875946Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243547- 1602079
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2312002Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1741751Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2841513Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571031- 671021
Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.211000Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.110946