KAHVIPIRTTI

Täällä taas,muutto sujuu aina vaan paremmin,kun muutomiehet lisääntyy.

Virtuaalikahvila auki kaikille,mielikuvitusta omaaville, heille joille huumorin kukat kukkii,inhimillisyys pursuaa,ja on halu hyvää mieltä tuottaa.

Perttu toikin ison kakun,sitä riittä tupaantuliais kahveille ,pannu pörisee.
Ostinkin ruukkukukat pöydille,oli niin kauniita tulilatvoja,punaisia,somasti väriä pirttiin antamaan.

Olisi mukava tietää monesko tämä kahvipaikkamme jo on,mutta saamaton olen,en viitsi etsiä,toista vuotta hyvällä alulla on pirtti pyörinyt.
Toivotan taas kaikki myötämielisesti ajattelevat kirjoittajat tervetulleiksi pirttiin.

181

7723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulenlieskat

Tuoksuu juuri keitetty kahvi. Olet laittanut upean pöytäliinankin. Mutta ...jos se sotkeutuu? Mä kun aattelen et tääl on paljon kahvittelijoita. Onpa kiva olla mukavien ystävien kanssa. On täällä kodikasta. On heti niin lämmin tunnelma kiitos SkillaN

• Tulin juuri kaupungilta ja huomasin,
        uusi pirtti laitettu.Oikein paljon HALEJA muutto miehille.
        Kyllä toi takka oli hieno juttu.
        Kahvi maistui ja kaakku,olen niiiin makean perään;-)

Isot kiitokset Skillanille,kun jaksat meidän kanssa.

Muori nyt 68;))

• Katleija

Hieno kahvin tuoksu tuli nenään. Minä ostin kaksi kynnysmattoa. Toisen tuon tänne, kun nuo ilmat ovat niin vaihtelevia ja välillä rapakin roiskuu. Saa sitten jalkineet puhdistaa ennen sisään tuloa. Tässä matossa lukee TERVETULOA! Tuohon viereiseen paikkaan vein toisen maton ja siinä lukee TOSIKOILLE ja VEITIKOILLE! Nyt vaan liikkeelle ja välillä voi ravita täällä itseään Skillanin mainioilla herkuilla.

• kullero
        Katleija kirjoitti:

Hieno kahvin tuoksu tuli nenään. Minä ostin kaksi kynnysmattoa. Toisen tuon tänne, kun nuo ilmat ovat niin vaihtelevia ja välillä rapakin roiskuu. Saa sitten jalkineet puhdistaa ennen sisään tuloa. Tässä matossa lukee TERVETULOA! Tuohon viereiseen paikkaan vein toisen maton ja siinä lukee TOSIKOILLE ja VEITIKOILLE! Nyt vaan liikkeelle ja välillä voi ravita täällä itseään Skillanin mainioilla herkuilla.

ja Skillan voisitte tuoda taideteoksianne pirtin seinille ja tuohon naapuriin kanssa Tosikoille ja veitikoille vaikka tupaan tuliaiseksi!

Perttu halaa puolestani kapua ja kiitos lahjastanne nallea varten!!!

Kiitos kahvista ja maukkaasta kakusta! Kukat on kauniit!

• sampo45
        kullero kirjoitti:

ja Skillan voisitte tuoda taideteoksianne pirtin seinille ja tuohon naapuriin kanssa Tosikoille ja veitikoille vaikka tupaan tuliaiseksi!

ja ONNEA uuteen kahvipirttiin, minä toin vain itseni kun en tiennyt muutosta mitään, kävin kiskomassa vanhan ovea ja kuulin mihin on muutettu- Fiilia kyseli pääsisikö mukaan kullankaivuuseen, tottakai pääset, tarvitsemme naisen kättä monessa asiassa, varsinkin kun meni liian usein purkkiruuaksi ja makkaran paistoksi, olen täällä pirtissä oppinut kotiruualle enkä haluaisi siitä luopua!

Onnea vaan kapulle, juo hänen kunniaksi kakkukahvit!

• tulenlieskat
        kullero kirjoitti:

Toin sen sinne. Mut pistin sen siihen tuolille.
        En kehrannu näyttää, kun Skillannin on nii hieno. Mä tein mieliala taulun. Kun katsot sitä niin huomaatko kun tuo pää nauraa? Joo-o, mutta kun käännät sen ylösalaisin se murjottaa. Mä ajattelin ,että se vois olla aina ilosena siinä seinällä. Oliko vähän höntti taulu?

• fiilia1
        sampo45 kirjoitti:

ja ONNEA uuteen kahvipirttiin, minä toin vain itseni kun en tiennyt muutosta mitään, kävin kiskomassa vanhan ovea ja kuulin mihin on muutettu- Fiilia kyseli pääsisikö mukaan kullankaivuuseen, tottakai pääset, tarvitsemme naisen kättä monessa asiassa, varsinkin kun meni liian usein purkkiruuaksi ja makkaran paistoksi, olen täällä pirtissä oppinut kotiruualle enkä haluaisi siitä luopua!

Onnea vaan kapulle, juo hänen kunniaksi kakkukahvit!

kun otat minut mukaan, voin kyllä ruokaa tehdä mutten tiedä osaanko noin hyviä mihin olet täällä tottunut, saanhan sitten auttaa kaivuussakin että saan ne korvikset josta mainitsin, nä en sitten ole mikään huvitomikunnan tyttö ettet väärää käsitystä saa toiveestani mukaan pääsemisestä.

• tulenlieskat kirjoitti:

En kehrannu näyttää, kun Skillannin on nii hieno. Mä tein mieliala taulun. Kun katsot sitä niin huomaatko kun tuo pää nauraa? Joo-o, mutta kun käännät sen ylösalaisin se murjottaa. Mä ajattelin ,että se vois olla aina ilosena siinä seinällä. Oliko vähän höntti taulu?

"höntti"jos jotakin kiukuttaa voihan sen kääntää;))

• kullero
        tulenlieskat kirjoitti:

Alasammuttu tulee kahville hänellä ei ole peukalo keskellä kämmentä, hän kiinnittää kunnolla taulusi, sitä ei voi laittaa alkoviin kun ylös katsoo makuulta niin murjottaja näkyy...
        Skillanin taulu vielä puuttuu, uusi, toithan kerran koirasi kuvan joka on jo kaikille tuttu!

Fiilia, tiesimme että olet hieno leidi, etkä sellainen mihin tuo lokari1 viittasi, savotallakin emännän sana oli laki ja hänen huoneeseen kukaan saannut mennä!

• Lokari1
        fiilia1 kirjoitti:

kun otat minut mukaan, voin kyllä ruokaa tehdä mutten tiedä osaanko noin hyviä mihin olet täällä tottunut, saanhan sitten auttaa kaivuussakin että saan ne korvikset josta mainitsin, nä en sitten ole mikään huvitomikunnan tyttö ettet väärää käsitystä saa toiveestani mukaan pääsemisestä.

puhuin vaan siitä petronellasta .minusta olikin oikee kullan kaivaja , mutta ne kaivu tavat olikin ihan toiset hänellä.
        Taisi olla joku petokala joka vartos kultakalan uivan lähelle ja sitten nappas kaikki kullat pois .
        Poliisi sen petronellan kuulemani mukaan lähetti maasta pois.
        Olen pahollani jos pääsit minun kirjoitukestani väärään käsitykseen.
        En tarkoitanut verrata pertonellaa sinuun.
        Sorry .
        Terv: lokari1.

• fiilia1
        Lokari1 kirjoitti:

puhuin vaan siitä petronellasta .minusta olikin oikee kullan kaivaja , mutta ne kaivu tavat olikin ihan toiset hänellä.
        Taisi olla joku petokala joka vartos kultakalan uivan lähelle ja sitten nappas kaikki kullat pois .
        Sorry .

leikin ymmärsin, lepo vaan Lokri1 !

• Pääsky64
        Lokari1 kirjoitti:

Sorry .

ihan uutta tietoa.Hän on elossa ja asuu Ameriikassa.Hän ei ollutkaan sellainen huijari vain helsingissä jäänyt hotellilaskuja maksamatta.
        Oli lukenut ja kielä taitava ja sivistynyt. Lapissa oli erittäin pidetty.
        Syytäkin haluaa olla hiljaa ja rauhassa.
        Petronellasta on tehty musikaali,näytetään tällähetkellä täällä.
        Harmi kun sellaiseksi sanoivat.Se piristi lapin kullankaivuuta.Oli vain vähän aikaa täällä Lemmenjoella töissä.

• mirjamarja
        Katleija kirjoitti:

Kai täällä käytetään Myrnakuppeja? Huomatkaa, että niitä pitää nyt varoen käsitellä, sillä valmistus on nyt lopetettu.
        Myrnan suunnitteli v. 1930 Olga Osol, joka oli Arabian suunnittelija, joten Myrnat täyttivät kunniakkaat 75 v. ennen kuin jäivät vanhuuden lepoon.
        Mutta varokaa nyt sitten, etteivät rikkoudu pesusoikossa.

• mirjamarja kirjoitti:

Kai täällä käytetään Myrnakuppeja? Huomatkaa, että niitä pitää nyt varoen käsitellä, sillä valmistus on nyt lopetettu.
        Myrnan suunnitteli v. 1930 Olga Osol, joka oli Arabian suunnittelija, joten Myrnat täyttivät kunniakkaat 75 v. ennen kuin jäivät vanhuuden lepoon.
        Mutta varokaa nyt sitten, etteivät rikkoudu pesusoikossa.

missään nimessä tiskikoneeseen.
        Tuolla"kirppareilla"niitä on,mutta on konepestyjä.

Täytyykin pistää omat Myrnat käytöstä pois.

• muori67 kirjoitti:

missään nimessä tiskikoneeseen.
        Tuolla"kirppareilla"niitä on,mutta on konepestyjä.

Täytyykin pistää omat Myrnat käytöstä pois.

toruskeli käydessään, kun laitoin myrnat koneeseen.
        Anopin peruja minulla, on myrna kahvipannukin.

• merimona1

Mutta sen verran voi sisätiloissa vivähtä, että juo kupposen kahvia, ja mitä nuo leivonnaiset nyt ovatkaan. En ole pullaan päinkään katsonut tämän vuoden puolella, sillä pari joulun aikana hankittua kiloa olisi tarkoitus häivyttää, että kesävaatteet mahtuisivat mukavasti päälle.

Kuinkahan mones pirtti tämä oikein jo onkaan.?
      Muistelen, että ensimmänen avattiin lokakuussa 2004. Kävijöitä riittää. Uusiakin, ja ainakin minulle täysin tuntemattomia on tullut. Ihminen, ainakin näin ikääntyessään kaipa kaikkea entistäkin
      ja minä olen odottanut Maalaismiehen palaavan Pirttiin ja muuallekin, ennen kaikkea muualle, keskustelemaan.
      Samoin toivon, että MDK-MDK tulisi takaisin, sillä häntäkään ei ole näkynyt johonkin aikaan.
      Kuitenkin suurimmaksi osaksi entiset ihmiset ja tavarat ovat paikoillaan. Seinällä Sara-Daman käsityö, Titaniumin pikkujoulumaalaus ja tuo kirjahylly, mistä aina täällä käydessäni noukin jonkun kirjan ja luen jotain. Jorn Donner sanoi eräässä mainoksessa, että lukeminen kannattaa aina.
      Olen uskonut, koska minulla on AINA kirja esillä.
      TV jää kyllä toiseksi lukemisharrastuksen rinnalla. Tietokone asettuu johonkin sille välille.

• Juupas1

olkoot pirttiin, kukas tämä kapu on jonka päiviä juhlitaan, komea on poikien kakku, kiitos vaan!

Fiilia voit rauhassa tänne tulla, miehet jonossa on menossa itänaisten luokse, heitä on täällä aivan kiusaksi asti! Siirtyivät Norjan puolelle mutta eihän tuo raja ole kuin 10 km päässä!

Hieno on pirtin ilme, tuon lapin rieskaa jos joku haluaa suolaistakin syödä!

• merimona1
        Juupas1 kirjoitti:

olkoot pirttiin, kukas tämä kapu on jonka päiviä juhlitaan, komea on poikien kakku, kiitos vaan!

Fiilia voit rauhassa tänne tulla, miehet jonossa on menossa itänaisten luokse, heitä on täällä aivan kiusaksi asti! Siirtyivät Norjan puolelle mutta eihän tuo raja ole kuin 10 km päässä!

kuka, tai mikä on kapu, mutta yhdytään onnittelijoiden joukkoon vaan.
        Meripojistakaan en tiedä, vaikka olisi ihan kiva tietääkin.
        Tuo vaan Lapin rieskaa. Pieni suolapala maistuu.
        Olen ollut aina pikkuisen turhankin perso makealle, kuten suklaalle ja leivoksille.
        Nyt tein elämäntapamutoksen, enkä mussuta pullaa kuin silloin tällöin.

• fiilia1
        Juupas1 kirjoitti:

tulenkin sinulle kylään tuon Sampon kanssa kun siellä asti asustelet, en olkkaan oikeeta Saamelaista tavannut aikasemmin, tai jos olen en ole tiennyt sitä, Kullero olet aivan oikeassa olen tarkka tyttö mitä miehiin tulee,rajani tiedän! Sampo saa minusta hyvän kaverin, vaikka voihan se rakkauskin astua kuvioon! Arvaan että tämä kapu on ennen kirjoittanut tänne, syitä miksi ei enään voivat olla monenlaiset, vaikka näkö heikentynyt!

• fiiuliN
        fiilia1 kirjoitti:

tulenkin sinulle kylään tuon Sampon kanssa kun siellä asti asustelet, en olkkaan oikeeta Saamelaista tavannut aikasemmin, tai jos olen en ole tiennyt sitä, Kullero olet aivan oikeassa olen tarkka tyttö mitä miehiin tulee,rajani tiedän! Sampo saa minusta hyvän kaverin, vaikka voihan se rakkauskin astua kuvioon! Arvaan että tämä kapu on ennen kirjoittanut tänne, syitä miksi ei enään voivat olla monenlaiset, vaikka näkö heikentynyt!

Mistä suunnasta sinä itse olet kun olemme melkein kaimoja.
        Minä täältä Varsinais-Suomesta.

• fiilia1
        fiiuliN kirjoitti:

Mistä suunnasta sinä itse olet kun olemme melkein kaimoja.
        Minä täältä Varsinais-Suomesta.

lähtöisin Torniojokilaaksosta pienestä kylästä, opiskelu toi minut Turkuun ja tänne jäin töihinkin.

• fiiuliN
        fiilia1 kirjoitti:

lähtöisin Torniojokilaaksosta pienestä kylästä, opiskelu toi minut Turkuun ja tänne jäin töihinkin.

Sittenpä emme asu kaukana toisistamme.

• kullero
        fiiuliN kirjoitti:

Sittenpä emme asu kaukana toisistamme.

vakuuttaa että Fiilia on Torniolaakson tyttö!

• uzma-m

tuon violettteja ja keltaisia orvokkeja ikkunani alta maljakkoon pirtin poydalle,kevat tulee kohisten,kiitos Skillalle joka jaksaa pitaa pirttia pystyssa meidan iloksemme.

• kauniit orvokit.
        Ai että Sinulla kevät jo tulee.
        Me hyhyhytistään täällä pakasssa hhrrrr;)

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

kauniit orvokit.

Kiitos kiitos kiitos lämpimistä sanoistanne. On ihanaa olla taas seurassanne, en vielä aivan joka päivä,mutta kyllä tämä tästä.

Aivan vesi kielellä luen noita kakulla juhlimisianne. Varmaan se merimiesten kakku on ihanaa. Joskus ennen kilpasimme meripoika Pertun kanssa syömisessä kun molemmat olemme melko raskasruokaisia, mutta nyt minun on annettava luovutusvoitto.

Lipittelin tuossa lautasellisen kanakeittoa kun pitkällisen letkuruokinnan jälkeen sisuskalut opettelevat vielä. Laihduin sentään monta kiloa ilman kuureja ja laihdutuspillereitä.

Kyllä varmaan tämä piankin iloksi muuttuu.
        Hrrrr, kylmäkin on mutta koetetaan kestää. Kohta taas kevät koittaa.

• muori67 kirjoitti:

kauniit orvokit.

Tuli takassa loimottaa,
        mielikin lämpimän hohteen saa.
        Myrskyt ja tuulet ne muualla pauhaa,
        täältä me etsimme sielulle rauhaa.

Ilkeydet kaikki taakse jää,
        pirtin oven kun auki saa.
        Ystävät täällä,kaikki tutut,
        hyvin sointuvat laulut ja jutut.

Hyvän yön tänne kun toivottaa,
        unten rantaa voi etsiä rauhaisaa.
        Sieltä me seilaamme unten maille,
        sumuun ja satuun, sitähän haimme.

Kiitokset kaikista tuomisista,kukkamerihän pirttimme onkin,uzmalla kukkaset vain kasvavat.
        Tulenlieskat aivan upea taulu,iloisena näköisenä sen pidämme,kiitos kaunis.
        Juustoleipää,se kivasti narskuu hampaissa ja on niin hyvääää,

Merivartion oma "kapuhan" tänään juhli, siellä saaristossa pojat meitä vartioi.

Kitos Eskoeinari ja toiset pianon raahaajat,nyt kun tulisi vain joku soittelemaan, ja voisi sävelen antaa pikku lorullenikin.
        Kullero katselin minäkin noita taulujani ja sellaisen sinisävyisen toin,missä usva nousee lammesta ja niittyvilla edessä untuvoi,jos kelpaa,Alasammuttu varmastiseinälle laittaa.

Täällä on niin paljon ihania tavaroita,muistoja,,
        muutamia kirjoittajia on maailmaan tuuliin kadonnut, mutta paljon on vielä mukana ja uusia ilahduttavasti tullut lisää.
        Jospa pirttime henki säilyisi.
        No nyt sinne unten maille,,

• Alasammuttu
        SkillaN kirjoitti:

Tuli takassa loimottaa,
        mielikin lämpimän hohteen saa.
        Myrskyt ja tuulet ne muualla pauhaa,
        täältä me etsimme sielulle rauhaa.

Ilkeydet kaikki taakse jää,
        pirtin oven kun auki saa.
        Ystävät täällä,kaikki tutut,
        hyvin sointuvat laulut ja jutut.

Hyvän yön tänne kun toivottaa,
        unten rantaa voi etsiä rauhaisaa.
        Sieltä me seilaamme unten maille,
        sumuun ja satuun, sitähän haimme.

Kiitokset kaikista tuomisista,kukkamerihän pirttimme onkin,uzmalla kukkaset vain kasvavat.
        Tulenlieskat aivan upea taulu,iloisena näköisenä sen pidämme,kiitos kaunis.
        Juustoleipää,se kivasti narskuu hampaissa ja on niin hyvääää,

Merivartion oma "kapuhan" tänään juhli, siellä saaristossa pojat meitä vartioi.

Kitos Eskoeinari ja toiset pianon raahaajat,nyt kun tulisi vain joku soittelemaan, ja voisi sävelen antaa pikku lorullenikin.
        Kullero katselin minäkin noita taulujani ja sellaisen sinisävyisen toin,missä usva nousee lammesta ja niittyvilla edessä untuvoi,jos kelpaa,Alasammuttu varmastiseinälle laittaa.

Täällä on niin paljon ihania tavaroita,muistoja,,
        muutamia kirjoittajia on maailmaan tuuliin kadonnut, mutta paljon on vielä mukana ja uusia ilahduttavasti tullut lisää.
        Jospa pirttime henki säilyisi.
        No nyt sinne unten maille,,

kauniin runon jälkeen haluta höpistä mitään, kerron vain että tein pieniä nikkarin hommia ja taulut ja rukinlavat ovat kiinni, otan tuota lapinrieskaa ja kahvit! Kiitos!

• my.mm.eli

Taas on näköjään muutettu. Ja kaikki ihanat vanhat tavarat päässeet mukaan. Ja uusia “asiakkaita”, ja uusia tuliaisia. Aina vaan paranee tunnelma pirtissä. Ja kauan poissaolleitakin palannut. Hieno juttu :-))

Istahdanpas kahville tähän pöytään, uzman orvokkeja ihailemaan. Aloitan rieskalla, makeaa tullut jo liikaakin tänään nautittua. Hyvältä näyttää tämä kapun kakku. Pakko ottaa vähän. Iso on kakku ollut, kun vielä minullekin riitti. Isot juhlat ilmeisesti ollutkin. Onnea vaan oikein paljon.

Pienimuotoista juhlapäivää tässä itsekin olen lopettelemassa, joten vähän vaatimattomammat ovat tarjoilunikin. Vain murotaikinapohjalle tekemääni mustikkapiirakkaa. Omat vieraani kyllä kehuivat maistuvaksi, tiedä häntä, jos vain kohteliaisuuttaan. Olkaatten hyvät, jos vielä iltakahvin kanssa maistuu, näiden kaikkien tämänpäiväisten pirtin herkkujen jälkeen.

Intiasta saakka tulleeseen onnittelupuheluun aamulla heräsin, rakas Ystävä yllätti! Liekö kiertänyt puhelu Pakistanin kautta, kun noita mielikukkiani, erityisesti nuo violetit, arvasit tuoda. Kiitos. Eihän niitä vielä täällä, ruusuja toi j.pukki;))

• uzma-m
        my.mm.eli kirjoitti:

Taas on näköjään muutettu. Ja kaikki ihanat vanhat tavarat päässeet mukaan. Ja uusia “asiakkaita”, ja uusia tuliaisia. Aina vaan paranee tunnelma pirtissä. Ja kauan poissaolleitakin palannut. Hieno juttu :-))

Istahdanpas kahville tähän pöytään, uzman orvokkeja ihailemaan. Aloitan rieskalla, makeaa tullut jo liikaakin tänään nautittua. Hyvältä näyttää tämä kapun kakku. Pakko ottaa vähän. Iso on kakku ollut, kun vielä minullekin riitti. Isot juhlat ilmeisesti ollutkin. Onnea vaan oikein paljon.

Pienimuotoista juhlapäivää tässä itsekin olen lopettelemassa, joten vähän vaatimattomammat ovat tarjoilunikin. Vain murotaikinapohjalle tekemääni mustikkapiirakkaa. Omat vieraani kyllä kehuivat maistuvaksi, tiedä häntä, jos vain kohteliaisuuttaan. Olkaatten hyvät, jos vielä iltakahvin kanssa maistuu, näiden kaikkien tämänpäiväisten pirtin herkkujen jälkeen.

Intiasta saakka tulleeseen onnittelupuheluun aamulla heräsin, rakas Ystävä yllätti! Liekö kiertänyt puhelu Pakistanin kautta, kun noita mielikukkiani, erityisesti nuo violetit, arvasit tuoda. Kiitos. Eihän niitä vielä täällä, ruusuja toi j.pukki;))

poikkesin seuraksesi,otan oikein suuren palan musikka piirakkaa,voi miten hyvaa,muistatko laulun mustikka suu?
        Tama on parasta aikaa taalla ei liian kuuma eika kylma,mutta yot ovat kylmia.Namaste ystavallesi,ilmankos puhelinlankani lauloi.

• fiiuliN
        uzma-m kirjoitti:

poikkesin seuraksesi,otan oikein suuren palan musikka piirakkaa,voi miten hyvaa,muistatko laulun mustikka suu?
        Tama on parasta aikaa taalla ei liian kuuma eika kylma,mutta yot ovat kylmia.Namaste ystavallesi,ilmankos puhelinlankani lauloi.

Kyllä minäkin täällä vielä elän ja hengittelen.
        Ajattelin ensin, jos vaikka olen jo "nuukahtanut" kun on toinen melkein samanlainen nikki tullut mukaan;-))

Kukkasia toin pirttiin-- surkeus vain kun ovat silkkikukkasia. Tuli mieleeni jos vaikka joku sattuisi olemaan allerginen itseni lisäksi.

• my.mm.eli kirjoitti:

my.mm.eli,paljon paljon,vai talven tyttöjä sinäkin.
        Taidat vain kovin kaukana minusta,perästä tulet,kiinni et saa;))
        Mustikkapiirakkaa, en ole pitkään aikaan saanutkaan, ei minulla ole edes mustikoita,nyyh.
        Kiva että näin pirtin välityksellä saan maistella.
        Olis ehkä nyt tuo j.pukki nimi syytä jo unohtaa,kevät tekee tulojaan.

Kiitos Alasammuttu,kun laittelit taulut ja rukinlavat paikoilleen,kyllä on pirtti viihtyisä,kiitti myös kohteliaisuudesta;))DD

• fiiuliN kirjoitti:

Kyllä minäkin täällä vielä elän ja hengittelen.
        Ajattelin ensin, jos vaikka olen jo "nuukahtanut" kun on toinen melkein samanlainen nikki tullut mukaan;-))

Kukkasia toin pirttiin-- surkeus vain kun ovat silkkikukkasia. Tuli mieleeni jos vaikka joku sattuisi olemaan allerginen itseni lisäksi.

fiiulin, ne kukat ovat kunnossa vielä sittenkin,kun toiset kuihtuu.
        Minäkin katsoin kaksi kertaa nikkiä, mutta onhan siinä selvä ero kumminkin.
        Nyt öitä.

• my.mm.eli
        uzma-m kirjoitti:

mutta sanoja en oikein muista!
        Niinkös lauloivat puhelinlangat siellä, minä kuulin baritonin esittämänä happy birthday to you ;)

Jotenkin vain mieleeni muistui tuo mustikka, siinä niin paljon terveellisiä flavonoideja. Ajattelin näin helmikuun helistäessä tarpeelliseksi vaikka piirakan muodossa tarjota.

Siellä jo uusi vuorokausi alullaan, eikö?

• my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

my.mm.eli,paljon paljon,vai talven tyttöjä sinäkin.
        Taidat vain kovin kaukana minusta,perästä tulet,kiinni et saa;))
        Mustikkapiirakkaa, en ole pitkään aikaan saanutkaan, ei minulla ole edes mustikoita,nyyh.
        Kiva että näin pirtin välityksellä saan maistella.
        Olis ehkä nyt tuo j.pukki nimi syytä jo unohtaa,kevät tekee tulojaan.

Kiitos Alasammuttu,kun laittelit taulut ja rukinlavat paikoilleen,kyllä on pirtti viihtyisä,kiitti myös kohteliaisuudesta;))DD

ei tahdo "istua" mieheen nimet, mitkään ;)
        Sinullakin oli monta hyvää ehdotusta, niitäkin olen yrittänyt "makustella". Vaikea on propleemi;DD

Yhteen aikaan jo ajattelin Tuomasta. Siitä kun on se sanonta, että hyvä Tuomas Joulun tuopi. Ja niinhän se oli silloin, oikein hyvä Joulu! Ja mieskin ;)

Olihan se mukava tänäänkin aamulla ruusuiseen aamukahvipöytään tulla. Oli oikein leivoksetkin ostanut. Kauniitahan ne ruusutkin ovat, vaikka ei mielikukistani ykkönen olekaan. Hän kun ei vielä kaikista mieltymyksistäni ole selvillä :-D

Perässä hiihdän, kiinni en saa;)) Mutta täällä pirtissä samassa pöydässä toisinaan rinnakkain saamme istua!

• uzma-m
        my.mm.eli kirjoitti:

mutta sanoja en oikein muista!
        Niinkös lauloivat puhelinlangat siellä, minä kuulin baritonin esittämänä happy birthday to you ;)

Jotenkin vain mieleeni muistui tuo mustikka, siinä niin paljon terveellisiä flavonoideja. Ajattelin näin helmikuun helistäessä tarpeelliseksi vaikka piirakan muodossa tarjota.

Siellä jo uusi vuorokausi alullaan, eikö?

olet oikeassa,on jo perjantai aamuyo,herailin aina siina 3am ja ajattelin jospa valvoisin myohempaan niin ehka nukun koko yon ja heraan aikaisemmin enka nuku pommiin.
        Myohastyneita onnitteluita sinulle,me ikivihreat senkun nuorennumme.vai mita?
        Aamulla pomin ruusuja sinulle.

• my.mm.eli
        uzma-m kirjoitti:

olet oikeassa,on jo perjantai aamuyo,herailin aina siina 3am ja ajattelin jospa valvoisin myohempaan niin ehka nukun koko yon ja heraan aikaisemmin enka nuku pommiin.
        Myohastyneita onnitteluita sinulle,me ikivihreat senkun nuorennumme.vai mita?
        Aamulla pomin ruusuja sinulle.

ainakin mieli nuortuu, harmi vain että kroppaan täytyy kohta aloittaa varaosien vaihto :-D .Kiitos onnitteluista!

• tulenlieskat
        my.mm.eli kirjoitti:

ei tahdo "istua" mieheen nimet, mitkään ;)
        Sinullakin oli monta hyvää ehdotusta, niitäkin olen yrittänyt "makustella". Vaikea on propleemi;DD

Yhteen aikaan jo ajattelin Tuomasta. Siitä kun on se sanonta, että hyvä Tuomas Joulun tuopi. Ja niinhän se oli silloin, oikein hyvä Joulu! Ja mieskin ;)

Olihan se mukava tänäänkin aamulla ruusuiseen aamukahvipöytään tulla. Oli oikein leivoksetkin ostanut. Kauniitahan ne ruusutkin ovat, vaikka ei mielikukistani ykkönen olekaan. Hän kun ei vielä kaikista mieltymyksistäni ole selvillä :-D

Perässä hiihdän, kiinni en saa;)) Mutta täällä pirtissä samassa pöydässä toisinaan rinnakkain saamme istua!

Huomenta, ovi oli raollaan. Keitin kahvin valmiiksi. Luin jo aamun lehdenkin odotellessani. On näköjään taulut seinillä. Upean näköistä täällä. Toin vasta leivottua kaurahiivaleipää. Se on tos pyyheliinan alla, jot pysyy lämpimänä. No, mä täst lähdenkin.

• tulenlieskat kirjoitti:

Huomenta, ovi oli raollaan. Keitin kahvin valmiiksi. Luin jo aamun lehdenkin odotellessani. On näköjään taulut seinillä. Upean näköistä täällä. Toin vasta leivottua kaurahiivaleipää. Se on tos pyyheliinan alla, jot pysyy lämpimänä. No, mä täst lähdenkin.

pirttiin ja kiva kun saa kahvin heti nenän eteen ja tuoksuva kaurahiivaleipää,nam,nam, niin hyvää.
        Voita hipaisu päälle ja maku eikun paranee.
        Lämmin hali tästä hyvästä,sinulle.

Nyt pitäisi ruveta mattoja laittamaan tuulettumaan ja vuodevaatteet pakkaseen.
        Lakanoiden vaihto ja sitten illalla raikkaaseen sänkyyn.
        Nyt jo nukkumaan menosta puhun,vaikka en ole vielä päivää kunnolla aloittanut.

Tämän päivän ruokailu on tehty helpoksi valmistaa,lihakeitto ja vispimarjapuuro.
        Siivouspäivänä ei mitään monimutkaisia ehdi laittaa,mutta kunnon lihakeitto maistuu varmaan väliin hyvältä.
        Punajuuria ja suolakurkua leivän päälle ja voihan juustoa vaikka voin asemasta.
        Eiköhän masu täyty näiltä "ulkoruokailussa " oleviltakin;))

Puhdasta tekemään ja intoa jokaisen puuhasteluun.

• esa-46
        SkillaN kirjoitti:

pirttiin ja kiva kun saa kahvin heti nenän eteen ja tuoksuva kaurahiivaleipää,nam,nam, niin hyvää.
        Voita hipaisu päälle ja maku eikun paranee.
        Lämmin hali tästä hyvästä,sinulle.

Nyt pitäisi ruveta mattoja laittamaan tuulettumaan ja vuodevaatteet pakkaseen.
        Lakanoiden vaihto ja sitten illalla raikkaaseen sänkyyn.
        Nyt jo nukkumaan menosta puhun,vaikka en ole vielä päivää kunnolla aloittanut.

Tämän päivän ruokailu on tehty helpoksi valmistaa,lihakeitto ja vispimarjapuuro.
        Siivouspäivänä ei mitään monimutkaisia ehdi laittaa,mutta kunnon lihakeitto maistuu varmaan väliin hyvältä.
        Punajuuria ja suolakurkua leivän päälle ja voihan juustoa vaikka voin asemasta.
        Eiköhän masu täyty näiltä "ulkoruokailussa " oleviltakin;))

Puhdasta tekemään ja intoa jokaisen puuhasteluun.

sain sen "olemme muuttaneet kortin" nyt suoraan osasin tulla oikeaan paikkaan, pirtti on hyvin menestynyt kun nyt taso on noussut, isommat ja viihtyisät tilat! Lihasoppa ja lappapuuro maistuu, kiitos, lueskelen vielä päivän lehdet!

Peliautomaatti voitaisiin tilata pirttiin!

• esa-46 kirjoitti:

sain sen "olemme muuttaneet kortin" nyt suoraan osasin tulla oikeaan paikkaan, pirtti on hyvin menestynyt kun nyt taso on noussut, isommat ja viihtyisät tilat! Lihasoppa ja lappapuuro maistuu, kiitos, lueskelen vielä päivän lehdet!

Peliautomaatti voitaisiin tilata pirttiin!

peliautomaattia???

Jukeboxi vois olla kiva :))

Siihen "kirppiksilttä"vanhoja hyviä levyjä.

Kannan ottoja !?!

• Hyvää huomenta, anteeksi kun en ehtinyt muuttohommiin. Tuon tässä pirtin emännälle lohdutukseksi ihanan orgidea, siinä on kolmetoista valkoita kukkaa. Minulle ainakin tuo 13 on ollut aina onnen numero.

Minulle tämä on vastA kolmas pirtti, mutta en ole alusta saakka tiennyt tämän olemassaoloakaan, nyt en lähde täältä kulumallakaan.

Täällä tuoksuu kaikki niin ihanan uudelta kahvin aromit leijuu ilmassa. On tämä ihana paikka poiketa kahville. Nyt on vaan mentävä lumitöihin, täällä sitä on tullut kymmenkunta senttiä, tosin kevyttä pakkaslunta pakkasta samanverran kuin orgideassa kukkia. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

• MUMMELI1

Kylläpä nyt on herkkuja tarjolla monenlaista eikä muusta puhettakaan. Minä kun olen yrittänyt nyt joulun jälkeisen ajan pudottaa vähän painoani ,niin ei auta kuin kielipitkällä katsoa.
        Kahvinkin kanssa vaan vesirinkeli tai näkkileipä. Pidän niitä mukani jos vieraaseen paikkaan eksyn kuten nyt pirttiin.
        Eikö nyt selkäviikoilla oikein mitään tapahdu kun ei jutut luista,ruuasta vain puhutaan täälläkin.

• pyytää Katleija tuota orkideaa hoitamaan,minä saan nykyään kaikki kukat kuolemaan,saati sitten tuollainen aatelinen, kuin orkidea.
        Kiitos ylikypsä kukasta,olen täällä oikeassakin elämässä ihaillen katsellut raskisinko ostaa,upeita ovat.

Nyt on taas paikat reilassa, voisi vaikka yövieraita tulla,niin kutsuva tuo raikas vuode on.
        Koneellisen pesin pyykkiä ja pohdin sellaista asiaa,että miksi pitää olla hyllyt täynnä liinavaatteita,kun muutamalla vaihtokerralla pärjäisi.
        Heti tulee koneeseen laitettua,toista se oli ennen,kun pestiin muuta iso pyykki talvessa,kaikenlaista sitä mieleen tulee.

Voisi olla hieno asia hommata se peliautomaatti,jospa minunkin pelini vähenisi täällä oikeassa elämässä,säästyisi jokunen euro kuukaudessa.

Muori ei pelaa siksi ei kai tärkeänä pidä,muuten meillähän oli levysoitin,onkos se jossakin muutossa kadonnut.
        Ilman muuta on hankittava molemmat vempeleet.
        Tuossa siivousta tehdessä radiosta tuli taas se minun ihana" Keinu kanssani",kyllä se laittoi vähän keinumaan ja haikea mielikin pyrki esiin.

Vai näkkileipää Mummeli pistelee ,minä vettä lipitän.
        Nyt kumminkin tein vesirinkeleitä ja keitän siivouskahvit,olkaa hyvät.
        Voita halkaistun rinkelin päälle,voi ihme miten hyvää.
        Nauttikaa ystävät,olemme ansainneet pienen tauon.

• SkillaN kirjoitti:

pyytää Katleija tuota orkideaa hoitamaan,minä saan nykyään kaikki kukat kuolemaan,saati sitten tuollainen aatelinen, kuin orkidea.
        Kiitos ylikypsä kukasta,olen täällä oikeassakin elämässä ihaillen katsellut raskisinko ostaa,upeita ovat.

Nyt on taas paikat reilassa, voisi vaikka yövieraita tulla,niin kutsuva tuo raikas vuode on.
        Koneellisen pesin pyykkiä ja pohdin sellaista asiaa,että miksi pitää olla hyllyt täynnä liinavaatteita,kun muutamalla vaihtokerralla pärjäisi.
        Heti tulee koneeseen laitettua,toista se oli ennen,kun pestiin muuta iso pyykki talvessa,kaikenlaista sitä mieleen tulee.

Voisi olla hieno asia hommata se peliautomaatti,jospa minunkin pelini vähenisi täällä oikeassa elämässä,säästyisi jokunen euro kuukaudessa.

Muori ei pelaa siksi ei kai tärkeänä pidä,muuten meillähän oli levysoitin,onkos se jossakin muutossa kadonnut.
        Tuossa siivousta tehdessä radiosta tuli taas se minun ihana" Keinu kanssani",kyllä se laittoi vähän keinumaan ja haikea mielikin pyrki esiin.

Kyllähän sitä olisi ihan kiva tanssahtaakin, kun on hyviä äänilevyjä ja hyvä partneri. Voisi vaikka näin virtuaalisesti yöpyäkin, kun en sinne risteilyllekään pääse.

• Katleija
        SkillaN kirjoitti:

pyytää Katleija tuota orkideaa hoitamaan,minä saan nykyään kaikki kukat kuolemaan,saati sitten tuollainen aatelinen, kuin orkidea.

Kuulin nimeäni mainittavan, joten tulin heti. Näyttää tuo orkidea voivan hyvin hoitamatta. Marraskuussa teki kukan ja aina vaan jaksaa kukkia. Ammeessa suihkutan läpimäräksi n. 2x viikossa. Eipä muuta.

• kullero
        Katleija kirjoitti:

Kuulin nimeäni mainittavan, joten tulin heti. Näyttää tuo orkidea voivan hyvin hoitamatta. Marraskuussa teki kukan ja aina vaan jaksaa kukkia. Ammeessa suihkutan läpimäräksi n. 2x viikossa. Eipä muuta.

pojat viipyy, ruoka jäähtyy.. ei pidä säikähtää jonkun kannanottoja, hän käy itsekkin pirtissä ja tuo usein kukkia pöydälle.. leikkimieltä löytyy varmaan edelleenkin...

Fiilia, lemmemjoelta on löytynyt kultakimpale n, 200g joka esittää sellaisenaan Mariaa Jeesuksen äitiä,löytäjä oli naispuolinen kaivaja! - jos menet sinne niin voit jo löytää valmiit korvakorut... toivotaan ainakin!

• Perttu20
        kullero kirjoitti:

pojat viipyy, ruoka jäähtyy.. ei pidä säikähtää jonkun kannanottoja, hän käy itsekkin pirtissä ja tuo usein kukkia pöydälle.. leikkimieltä löytyy varmaan edelleenkin...

Fiilia, lemmemjoelta on löytynyt kultakimpale n, 200g joka esittää sellaisenaan Mariaa Jeesuksen äitiä,löytäjä oli naispuolinen kaivaja! - jos menet sinne niin voit jo löytää valmiit korvakorut... toivotaan ainakin!

tullaan, vieläkö soppaa on, onse kylmää väylällä taas ollut, eilen vain päivä meni kakun kanssa, kävin illalla myöhään rieskaa ottamassa, jään yoksi tänne nukkumaan, on asiota kaupingissa toimitettava! Kiitos, ja hyvää yötä!

• saara.dma
        Perttu20 kirjoitti:

tullaan, vieläkö soppaa on, onse kylmää väylällä taas ollut, eilen vain päivä meni kakun kanssa, kävin illalla myöhään rieskaa ottamassa, jään yoksi tänne nukkumaan, on asiota kaupingissa toimitettava! Kiitos, ja hyvää yötä!

Hyvää yötä Perttu, jää vaan tänne yöksi. Lisään vähän puita takkaan ja keitän sinulle vielä rauhoittavaa vihreää teetä.

Ihanko oikeesti sinä ole vartioimassa rajojamme talvisen viimaisella merellä. Kyllä meidän kelpaa!

• saara.dma kirjoitti:

Hyvää yötä Perttu, jää vaan tänne yöksi. Lisään vähän puita takkaan ja keitän sinulle vielä rauhoittavaa vihreää teetä.

Ihanko oikeesti sinä ole vartioimassa rajojamme talvisen viimaisella merellä. Kyllä meidän kelpaa!

Pirttiin.
        Muori tässä on lähdössä pyykkitupaan.

Tuossa on nyt termarissa kahvia toisillekin.

Hyvät tuli aamukahvit.

Näkyllään ;)

• Katleija
        muori67 kirjoitti:

Pirttiin.
        Muori tässä on lähdössä pyykkitupaan.

Tuossa on nyt termarissa kahvia toisillekin.

Hyvät tuli aamukahvit.

Näkyllään ;)

Huomenta ahkera muori ja muut. Nyt tuli pulma. Kummitytöllä on 50v-synttärit ja Naantaliin pitäisi mennä. Kauhea pakkanen, 20 ja yksi astetta. Miten ihmeessä saan kukat vietyä paleltumatta, kun bussilla menen. Otanko kauppakäryn ja villatakin, johon kukkapuketin kiedon vai pyydänkö pojan viemään minut autollaan.

• Perttu20 kirjoitti:

25 astetta, ei tarvitse kummasti aprikoida,kun ajattelee vielä viimaa,mikä merellä käy,kylmäähän se teille on.
        Reippaita poikia olette ja kun vielä rieskan voimalla käytte,ei pakkaset pysty kaatamaan;))
        Eikös vain Savossa hyvää rieskaa tehdä.

Satusäde taitaa opetella uuden koiransa kanssa,huomasin tuolta toisaalta,että ehditte hänenkin koira asiaan puuttumaan.
        Onnea vain Sadulle,ihanasta,uskollisesta ystävästä.

On hienoa,että on ihmisiä joilla riittää sydäntä toistenkin huolet huomioon ottamaan,yritän minäkin osaltani,mutta pieneksi jää, tälläisellä kädestä suuhun eläjällä.
        Sydämmestä kyllä lähtee ja sanotaan että pienikin apu on tervetullut.
        Terveiset vain sinne saareen ja kohta kevät joutuu,ilmat lämpenee.

Voi miten paljon jäi soppaa,nyt on pojilla ollut toiset ruokapaikat,hyvä niin,laitan sopan pakkaseen ja syödään toiste.(tai viedään Sadun koiralle,kunhan kasvaa)
        Paistan tänään lihapiirakoita, ja soppalinja jatkuu,lihapiirakoiden kanssa sosesoppa maistuu,lämmittää ja täyttää.
        Mansikoita voimme syödä jälkkäriksi,tuo kesän ja lämmön mieleen ja sekin jo lämmittää pakkasessa.

Orkidea on niin kaunis,takkaan tulen sytytän ,sen lämmössä voi varpaitaan lämmitellä ja kuuma kahvi sisuksiin jopa passaa .
        Pakkaslauantaita kaikille.

• Katleija kirjoitti:

Huomenta ahkera muori ja muut. Nyt tuli pulma. Kummitytöllä on 50v-synttärit ja Naantaliin pitäisi mennä. Kauhea pakkanen, 20 ja yksi astetta. Miten ihmeessä saan kukat vietyä paleltumatta, kun bussilla menen. Otanko kauppakäryn ja villatakin, johon kukkapuketin kiedon vai pyydänkö pojan viemään minut autollaan.

lämpöpussi ja kääri monta kerrosta paperia vielä päälle,jos et kauan joudu ulkona olemaan,kyllä kestävät jäätymättöminä.

Pistäydy Ruuneperillä ja muistuta risteilystä;))DD

• Katleija
        SkillaN kirjoitti:

lämpöpussi ja kääri monta kerrosta paperia vielä päälle,jos et kauan joudu ulkona olemaan,kyllä kestävät jäätymättöminä.

Pistäydy Ruuneperillä ja muistuta risteilystä;))DD

Mahtaisko kylmäpussi ajaa saman asian. Niitä minulla on kaksikin. Luulisin, koska se eristää. Mutta taitaa olla liian pieni.

• uzma-m
        Katleija kirjoitti:

Mahtaisko kylmäpussi ajaa saman asian. Niitä minulla on kaksikin. Luulisin, koska se eristää. Mutta taitaa olla liian pieni.

tasan ei kay onnen lahjat meilla on 26 lamminta ja aurinko on niin kuuma ei uskalla kauan istua verrannalla.Katleija onnittelut kummitytollesi,parasta kai olisi vieda kukka perille autolla.

• heippa taas
        Katleija kirjoitti:

suurin osa viesteista ja muut niitten mukana on poistettu,se siita sanavapaudesta,taytyy kai olla hiljaa .moikka kaikille

• Perttu20
        SkillaN kirjoitti:

25 astetta, ei tarvitse kummasti aprikoida,kun ajattelee vielä viimaa,mikä merellä käy,kylmäähän se teille on.
        Reippaita poikia olette ja kun vielä rieskan voimalla käytte,ei pakkaset pysty kaatamaan;))

Satusäde taitaa opetella uuden koiransa kanssa,huomasin tuolta toisaalta,että ehditte hänenkin koira asiaan puuttumaan.

On hienoa,että on ihmisiä joilla riittää sydäntä toistenkin huolet huomioon ottamaan,yritän minäkin osaltani,mutta pieneksi jää, tälläisellä kädestä suuhun eläjällä.

Voi miten paljon jäi soppaa,nyt on pojilla ollut toiset ruokapaikat,hyvä niin,laitan sopan pakkaseen ja syödään toiste.(tai viedään Sadun koiralle,kunhan kasvaa)
        Paistan tänään lihapiirakoita, ja soppalinja jatkuu,lihapiirakoiden kanssa sosesoppa maistuu,lämmittää ja täyttää.
        Mansikoita voimme syödä jälkkäriksi,tuo kesän ja lämmön mieleen ja sekin jo lämmittää pakkasessa.

Orkidea on niin kaunis,takkaan tulen sytytän ,sen lämmössä voi varpaitaan lämmitellä ja kuuma kahvi sisuksiin jopa passaa .

Kylläpä nukuin hyvin! Lämmintä ja rauhallista, aamupala maistui, kylmä näyttää olevan, muistankohan kaikki ostokset mitä asiakseni annettiin,- tietenkin muistan!! Tulen syömään vielä ennenkuin palaan saareen! Olisi ollut poikia kiva tavata, tulkaapa iltapäivällä syömään niin jutellan!

• SkillaN kirjoitti:

Tulen lihapiirakkakahville ja tuon raparperi/luumu kiisseliä jälkkäriksi, sain juuri keitettyä.

Hyviä ruokahaluja kaikille. Sokeria voi jokainen lisätä itse.

• Katleija
        heippa taas kirjoitti:

suurin osa viesteista ja muut niitten mukana on poistettu,se siita sanavapaudesta,taytyy kai olla hiljaa .moikka kaikille

Ai, niin onkin. Eilen illalla oli yli 100 ja nyt alle 90. No, mitä ne mahtoivat olla. Pitää katsoa jos muistan. Olisiko muslimi-kannanotot olleet niitä?

• satusäde1
        SkillaN kirjoitti:

pirtissä, tänään on aikaa kirjoittaa kun jumppaa ei ole, olen niin motivoitunut kuntoutumaan nyt kún minulla on Nalle joka vielä leikkii ja samalla oppii alkeita, koulutuksessa on vielä ja saamme myöhemmin tapailla ja totutella toisiimme, kuulen kuitenkin sen edistymisestä kokoajan,OLEN ONNELLINEN että löysin tämän pirtin ja sen mukana kaiken saannut,YSTÄVÄT JA KOIRAN!

• Katleija
        heippa taas kirjoitti:

Jotenkin ymmärrän, että ne muslimeita ja pilakuvamellakoita sivuavat kirjoitukset on poistettu. Peruste lienee se, että tällä hetkellä ne voitaisi lukea "kiihotukseksi" kansanryhmää vastaan. Niissä oli nostettu esiin negatiivisia osia arabikulttuurista. Nyt aihe on kuuma.

• satusäde1 kirjoitti:

pirtissä, tänään on aikaa kirjoittaa kun jumppaa ei ole, olen niin motivoitunut kuntoutumaan nyt kún minulla on Nalle joka vielä leikkii ja samalla oppii alkeita, koulutuksessa on vielä ja saamme myöhemmin tapailla ja totutella toisiimme, kuulen kuitenkin sen edistymisestä kokoajan,OLEN ONNELLINEN että löysin tämän pirtin ja sen mukana kaiken saannut,YSTÄVÄT JA KOIRAN!

Kyllä on kiva kuulla uutisiasi.

Ihana asia että sait sellaisen Nallen.

Kertoilethan sitten edistymisistänne.

Kyllä minäkin olen hengessä mukana.

Jaksamisia Sinulle.

Muori nyt 68;))

• Katleija kirjoitti:

Jotenkin ymmärrän, että ne muslimeita ja pilakuvamellakoita sivuavat kirjoitukset on poistettu. Peruste lienee se, että tällä hetkellä ne voitaisi lukea "kiihotukseksi" kansanryhmää vastaan. Niissä oli nostettu esiin negatiivisia osia arabikulttuurista. Nyt aihe on kuuma.

olen minä samaa mieltä,näitä palstoja luetaan paljon ja siksi ei ole aiheellista tuoda kovin räikeitä mielipiteitä esille.

• fiiuliN

1 dl sokeria
      4 munaa
      2 dl kuivattuja hedelmiä
      1 tl suolaa
      1 dl fariinisokeria
      4 rkl sitruunamehua
      pähkinöitä
      2 l viskiä

Ota esiin suurehko kulho.
      Tarkasta maistamalla viskin laatu.

Kaada mittaan 1 dl viskiä ja juo se. Toista.

Laita sähkovatkain päälle.
      Maista viskiä uudelleen varmistaaksesi, etta se on korkealaatuista.

Sekoita 1 dl voita laajassa sameahkossa kulhossa, lisää 1 rkl sokeria ja vatkaa taas.

Varmista, etta viski on vielä hyvää, kuo uusi jupillinen.
      Käännä vatkaaja poish päältä.
      Riko kaksi kanaa ja lishää kulhoon, shamoin kuivatut hedelmät.
      Vatkaa kääntäjä taash päälle.

Jos heivatut kudelmat jäävät kiinni kulhoon, väännä irti muuvireisshelillä.
      Maishta shitten, onko vishki vielä herkealaatuishta.
      Shitten shiivilöi 2 dl shuolaa, tai jotain. Ei oo nniin nöpönnnuukaahhh.
      Tsekkaa vishki.

Shiivilöi shitruuamehu, lishää yksi ruoka. Lushikka. Shokeria tai jotain, aivan shama perkkele. Voitele uuni.

Käännä kakkuvuoka 220 asteesheen, ala unohda käännyttää vatkainta poish.

Heitä kulho ikkunashta, tshe... tshekkaa taas vishhki.

Mee nnukkummaaan. Kuka ...aatana ylipäättään viittii shyyä jottain pershkeheeln hhtelmäkakkua???

• SkillaN

pitää.
        Hyvä että ajoissa laitoit, ehtii tehdä useamman, jos viimeinen jo onnistuisi,,ystävänpäivänä.

• SkillaN kirjoitti:

pitää.
        Hyvä että ajoissa laitoit, ehtii tehdä useamman, jos viimeinen jo onnistuisi,,ystävänpäivänä.

Vaikka olen saanut ton reseptin postiini,niin aina se jaksaa naurattaa....hihihiiiiii

• fiiuliN
        muori67 kirjoitti:

Vaikka olen saanut ton reseptin postiini,niin aina se jaksaa naurattaa....hihihiiiiii

Ja kun minä luulin löytäneeni aivan uuden ja kuohkean kakkuohjeen (:-

Olihan niitä siellä paljon valikoimaa, mutta tuo oli olevinaan niin naseva.

Aijai,... aijai... meni hukkaan hyvät humalat.

• Hintriika
        fiiuliN kirjoitti:

Päinvastoin! Minäkin olen joskus joltakin ystävältäni saanut saman reseptin, mutta silti se jaksaa naurattaa minuakin.

Tosin olen oppinut soveltamaan reseptiä jättämällä aineluettelosta turhana tuhlauksena pois kaikki muut paitsi viimeisen aineen. Sillä lopputuloshan on aina sama. Hik!

• Lokari1
        fiiuliN kirjoitti:

Minä teinkin kaakun sen resetin mukaan ,mutta se piti lusikalla syödä.
        Menikö minulla jotain väärin?
        Terv:Lokaei1.

• fiiuliN
        Lokari1 kirjoitti:

Minä teinkin kaakun sen resetin mukaan ,mutta se piti lusikalla syödä.
        Menikö minulla jotain väärin?
        Terv:Lokaei1.

Sinä varmaankin jätit viskin maistelemisen liian vähiin, ei tainnut olla tarpeeksi hyvänlaatuista koko viski.
        Entäs lusikoimisen jälkeen, mitä sitten tapahtui?

• Lokari1
        fiiuliN kirjoitti:

Sinä varmaankin jätit viskin maistelemisen liian vähiin, ei tainnut olla tarpeeksi hyvänlaatuista koko viski.
        Entäs lusikoimisen jälkeen, mitä sitten tapahtui?

mutta liika minulle yksin kaikkia "maistella".HAHA
        Kylläisenä aamukka heräsin , eikä pääni ollut kipeäkään.
        Terv: Lokari1.

• fiiuliN
        Lokari1 kirjoitti:

mutta liika minulle yksin kaikkia "maistella".HAHA
        Kylläisenä aamukka heräsin , eikä pääni ollut kipeäkään.

Sai syötyä kakkusi, vaikkakin lusikalla ja päällepäätteeksi sait hyvät yöunet.

• Lokari1
        fiiuliN kirjoitti:

Sai syötyä kakkusi, vaikkakin lusikalla ja päällepäätteeksi sait hyvät yöunet.

Minähän noin yleensä nukun hyvin.
        Kun ei ollut nälkä eikä janokaan niin hyvin nukutti.

• ullapulla (toisinpäin)

Hedelmäkakku on tosiaan tehtävä ainakin viikkoa ennen tarjoilua ! Tosta kakusta sai kovan Krapulan jo tehdessä . Onneksi on Ystävän päivä vasta 13- tätä kuuta. Kerkiää parantua ja tehdä toisen kakun ... Voin laittaa vähän konjakkia siihen kakkuun .

• vietämme,liput liehuvat hänen kunniakseen.

Kävin viime kesänä eka kerran Porvoossa ja vierailimme kirjailijan kotona.
      Historian pystyi aistimaan,siellä oli peili paikallaan,mistä runoilija katseli halvaantúneena ollessaan ulos kadulle, ohikulkijoita.
      Rouva Runebergin tuoli oli vuoteen vieressä,siinä hän luki sairaalle miehelleen.
      Uskollisen apulaisen jalanjäljet keittiön lattialla,hellan vieressä,missä hän keitoksiaan hämmenteli.
      Yksi päivä, aika oli lyhyt, siinä ei kerennyt kuin pintahipaisun saamaan siitä historian rikkaudesta mitä Porvoo voi antaa.
      Toivottavasti tulee tilaisuus käydä uudelleen, kaunis kaupunki Porvoo myös on.
      Tänään kahvit Runebergin tortun kanssa,itse tein ja uskon että maistuu.

Pakkanen jatkuu,hiljaisen näköistä kaduilla, ei näy rupattelevia kaupunkilaisia,jokainen pysyy lämpimissä kodeissaan.
      Toivottavasti jokainen on saanut katon päälleen.
      Onhan Suomessakin asunnottomia,paljonkin,mutta en ole lukenut mistään, olisiko ketään kuollut pakkasen kourissa,asunnottomuuden vuoksi.

Kovin kauan ei pakkanen enää kiusaa,jo reilun kuukauden päästä alkaa aurinko päiväsaikaan lämmittää,tosin yöpakkaset saattavat olla koviakin.
      Silloin ollaan hankiaisten aikaa.

Mienkähän tuo Lokarin kakku löysäksi jäi,unohti kai jauhot pois,kun testasi viskin makua niin usein????
      Reilu mitta tuota nestettä kyllä onkin tuossa reseptissä,onhan siinä maistelun varakin.

Toivottavasti rauha ja rakkaus palstoilla vallitsee,niinkuin pirtissä aina onkin,hyvää Runebergin päivää ystävät.

• uzma-m

meinasin tuoda voikukkia tuolta nurmikolta pirtin vaasiin mutta ovat kai liian arkisia kukkasia.
        Porvoossa kavimme mekin tutulta kuullosti paikat,tytar innostui Runebergista,kavimme myos Saarijarvella nyt en muista oliko se hanen talonsa vai se missa han oli ollut kotiopettajana?
        Ruovedellakin sua lahde kaunis katseltiin.
        Tuli akki lahto verrannalta iso mehilais parvi lensi sinne mutta onneksi jai vierailu lyhyeksi.
        Kiitos Rnebergin tortuista ja kaffeesta,Fiilunin ystavan kakku kans koreili poydalla.

• saara.dma

Kirjoitit SkillaN niin hellästi Runebergin perheen elämästä, että minun täytyy kertoa, että tiistaina saan mieheni kotiin sairaalasta, jossa hänelle on tehty uusi sarana polveen.

Siinä sitten minäkin hoivailen toipilasta ja keittelen hänelle ruokaa ja autan häntä oppimaan uudestaan kävelemään.

Osat vaihtuvat keväämmällä, kun minäkin saan uuden saranan.

Näin se elämä sitten menee kevättä kohti ja jos kaikki menee hyvin, niin eiköhän ensi kesänä jo liikuta vähän paremmin.

Tällaisena jalkavaivaisena kaipaan juuri tuollaisia kivoja pieniä turistimatkoja, joissa voi eläytyä erilaisiin kohtaloihin ja entisiin elämän olosuhteisiin.

• saara.dma kirjoitti:

Kirjoitit SkillaN niin hellästi Runebergin perheen elämästä, että minun täytyy kertoa, että tiistaina saan mieheni kotiin sairaalasta, jossa hänelle on tehty uusi sarana polveen.

Siinä sitten minäkin hoivailen toipilasta ja keittelen hänelle ruokaa ja autan häntä oppimaan uudestaan kävelemään.

Näin se elämä sitten menee kevättä kohti ja jos kaikki menee hyvin, niin eiköhän ensi kesänä jo liikuta vähän paremmin.

Tällaisena jalkavaivaisena kaipaan juuri tuollaisia kivoja pieniä turistimatkoja, joissa voi eläytyä erilaisiin kohtaloihin ja entisiin elämän olosuhteisiin.

mielelläni kuulisin historian havinoita,eri paikoista,ihan kotimaasta.
        Monella kaupungilla,paikalla on mielenkiintoisia paikkoja,tapahtumia.
        Pakosta jää näkemättä,kokematta,siksi niistä olisi kiva näin kirjoittelun välityksellä kuulla.
        Uzmankin paikat mistä kerroit,on minulla kokematta.
        Voikukat ovat kauniita, väriloistokkaita ulkona,mutta maljakossa eivät kestä ja aikomoinen kiusa puutarhoissa;))

Hoitelehan hellästi puolisoasi ja onnea omaan "saranan" laittoon,kyllähän nykyään uusia osia ihmiset saavat vaivoihinsa.

Ajatella mieten ihmiset ennen joutuivat lönkkäämään miten pääsivät.
        Kiitoksen sillä saralla lääketiede ansaitsee,ja monessa muussakin,tietysti.

• kullero
        SkillaN kirjoitti:

Pakosta jää näkemättä,kokematta,siksi niistä olisi kiva näin kirjoittelun välityksellä kuulla.
        Voikukat ovat kauniita, väriloistokkaita ulkona,mutta maljakossa eivät kestä ja aikomoinen kiusa puutarhoissa;))

Hoitelehan hellästi puolisoasi ja onnea omaan "saranan" laittoon,kyllähän nykyään uusia osia ihmiset saavat vaivoihinsa.

kerääntyi yöksi lämpimään telttaan jonka kaupunki oli pystyttänyt Arabianrantaan-sotilasteltta- kamina keskellä, kahvia ja lihalientä tarjottiin, tyytyväisiä olivat ja puheensorina vaimeni jo alkuyöstä, torkkuivat ja jotkut ihan nukkuikin, taito sekin istuillaan! Pariyötä tätä pakkasta vielä riittää, saa nähdä riittääkö tilat ensiyöksi kun sana paikasta kiertää!

Hyvää päivänjatkoa tänne, menen itse nyt nukkumaan, voisitte muistaa niitä joilla ei ole asuntoa että heidän asiat korjaantuisi...

• SkillaN kirjoitti:

Olihan ulkona kova viima,kävin pinellä lenkillä.

Tulin tänne takan lämpöön ja kupposelle kahvia.

Noista historian havinoista,kun asuin Hämeenlinnassa

Siellä siihen historiaan törmäsi paljon.
        Sekin mäki missä asuin oli asuttu jo 1550luvulla

Vanhaan linnaan vein aina vieraani,mahtava paikka.

Muutenkin se ympäristö huokuu historiaa.

• aupA
        saara.dma kirjoitti:

Tiedonhalu heräsi, sillä sisarella ja itselläni toinen polvi on "sähköttänyt" aika ajoin. Onneksi kaksi ja puoli vuotta sitten hävisi jalasta omia aikojaan kivulias kantapään luupiikki.
        Koti- ja kävelykenkien suhteen olen tarkkana. Kelpuutan kotiin Merrel-merkkiset pistokasmalliset tasaiselle kävelyyn ja epätasaiselle ulkokävelyyn kävelykenkämalliset "lenkkarit". Mitä sirompi malli, sen parempi. Kesämalleissa osaverkko tuulettaa jalkaa hikoamasta. Nykyään ostelen urheiluliikkeistä muotoonprässättyjä pohjallisia, joita joudun joskus kaventamaan tai lyhentämään. Eräs uusi harrastus onkin silmäillä hyvien kenkäkauppojen kenkämallit ja informoida mahdollisista puutteista. Eccon tuotteista voi löytyä naisellisempi, reijitetty, muotoiltureunainen tumma mokkakenkä, kun sattuu.

Toistaiseksi olen pärjäillyt kenkäjärjestelyin ja varomalla. Jos kahdessa viikkovoimistelussa väännän, riuhdon, ponnaan, yöllä tuntuu jomo. Pitkä lenkki saattaa aiheuttaa saman kuin painavan repun kantaminen. Neljän kilometrin lenkki ilman kantamuksia käy vielä ilman kipuseuraamuksia.

Pitkien esipuheiden jälkeen omasta tilanteestani kysyn, olisiko Sinulla kokeneella kertoa mitään arviota, miten kauan näistä oireista alkaen kuluu saranan laittoon ?

Helmikuun 5:s, siis tänään Savon Sanomat melkein koko sivun jutussa kertoo: Hoitopolku tiukkaan pakettiin, potilas suoraan kotoa KYSin leikk.saliin. Hoitoaika vajaat neljä vuorokautta nivelkirurgisissa leikkauksissa. Heistä vain 5 % siirtyy jatkohoitopaikkaan. Suoraan kotiin on mahdollista siirtyä 95 %:n.
        Jos Sinun on mahdollista saada SS käsiin, kannatta lukea juttu. KYS on ollut viimeiset 15 vuotta Suomen suurimpia tekonivelkeskuksia. Hoitotakuu.

• aupA kirjoitti:

Tiedonhalu heräsi, sillä sisarella ja itselläni toinen polvi on "sähköttänyt" aika ajoin. Onneksi kaksi ja puoli vuotta sitten hävisi jalasta omia aikojaan kivulias kantapään luupiikki.
        Koti- ja kävelykenkien suhteen olen tarkkana. Kelpuutan kotiin Merrel-merkkiset pistokasmalliset tasaiselle kävelyyn ja epätasaiselle ulkokävelyyn kävelykenkämalliset "lenkkarit". Mitä sirompi malli, sen parempi. Kesämalleissa osaverkko tuulettaa jalkaa hikoamasta. Nykyään ostelen urheiluliikkeistä muotoonprässättyjä pohjallisia, joita joudun joskus kaventamaan tai lyhentämään. Eräs uusi harrastus onkin silmäillä hyvien kenkäkauppojen kenkämallit ja informoida mahdollisista puutteista. Eccon tuotteista voi löytyä naisellisempi, reijitetty, muotoiltureunainen tumma mokkakenkä, kun sattuu.

Toistaiseksi olen pärjäillyt kenkäjärjestelyin ja varomalla. Jos kahdessa viikkovoimistelussa väännän, riuhdon, ponnaan, yöllä tuntuu jomo. Pitkä lenkki saattaa aiheuttaa saman kuin painavan repun kantaminen. Neljän kilometrin lenkki ilman kantamuksia käy vielä ilman kipuseuraamuksia.

Pitkien esipuheiden jälkeen omasta tilanteestani kysyn, olisiko Sinulla kokeneella kertoa mitään arviota, miten kauan näistä oireista alkaen kuluu saranan laittoon ?

Helmikuun 5:s, siis tänään Savon Sanomat melkein koko sivun jutussa kertoo: Hoitopolku tiukkaan pakettiin, potilas suoraan kotoa KYSin leikk.saliin. Hoitoaika vajaat neljä vuorokautta nivelkirurgisissa leikkauksissa. Heistä vain 5 % siirtyy jatkohoitopaikkaan. Suoraan kotiin on mahdollista siirtyä 95 %:n.
        Jos Sinun on mahdollista saada SS käsiin, kannatta lukea juttu. KYS on ollut viimeiset 15 vuotta Suomen suurimpia tekonivelkeskuksia. Hoitotakuu.

kysynyt,mutta polveni kanssa olen kipuillut koko syksy puolen,nyt on melko hyvä.

Mistä apu lopulta tuli on minulle epäselvä.(muillekin)
        Kerron historian,olin Virossa kylpylässä ,siellä sain lasser hoitoa,viisi kertaa,tämä oli elokuussa.
        Polvi oireili edelleen, söin inkiväärikapseli kuurin,kipu jatkui.
        Menin tilaamaan pohjalliset kenkiin,laskeuma oli pitkittäis ja poikittais holveissa,sain pohjalliset mittojen mukaan.(kamalan kalliit 162 euroa)
        Vielä polvessa oireilua,menin lääkäriin,kuvattiin, lääkäri totesi ei vielä puukkoa ja määräsi Arthur pulveri kuurin.(olikohan mainosta)
        No nyt sitten en osaa sanoa mikä auttoi,vai kaikki yhdessä,pääasia etten tarvitse vielä leikkauksia.
        Nyt olen mietiskellyt täytyisikö syödä (tai juoda)tuota pulveria jatkuvasti, sillä on kuuleman mukaan niveliin hoitava vaikutus.

• muori67 kirjoitti:

Olihan ulkona kova viima,kävin pinellä lenkillä.

Tulin tänne takan lämpöön ja kupposelle kahvia.

Noista historian havinoista,kun asuin Hämeenlinnassa

Siellä siihen historiaan törmäsi paljon.
        Sekin mäki missä asuin oli asuttu jo 1550luvulla

Vanhaan linnaan vein aina vieraani,mahtava paikka.

Muutenkin se ympäristö huokuu historiaa.

kaikille. Toin nipun kynttilöitä, kun niitä jäi joululta tähteeksi, me ukkelit niitä valettiin ja kasteltiin myyntiä vatren, että päästään reissuun, tai teatteriin ym. Tänäänhän on eräillä merkkipäiväkin, eli kynttilänpäivä, sori ei ollut tarkoitus loukata ketään, niin vaan sanotaan.

• aupa
        aupA kirjoitti:

jatkoa Saranoitu-viestiin:
        Lue verkkolehti Savon Sanomat 5.2.06, (ensin kirjautuminen?), sitten uutiset, maakunta, "Hoitopolku pantu tiukkaan pakettiin".
        Siinä koko pitkä artikkeli saranan uusimisesta, tosin osa kuvista puuttuu.

Topakoiduin minäkin terv.keskuslääkäriltä jo syksypuolella kyselemään ja hän rtg-kuvan avulla selvitti alkavan polvikuluman. Lääkitykseni on CalcichewD3 Forte jatkuvasti ja Arthryl-jauhe veteen sekoitettuna 3 kk:n kuuri. Jälkimmäisen ryyppäämisestä en erikoisesti pidä, sillä pelkkä vesi olisi parempaa. Työterveyshoitaja-serkku kertoi, että sitä on olemassa myös tablettimuotoisena.

Monet kehuvat inkiväärin juurakkoa, mutta olen toistaiseksi tyytynyt kotimaiseen laadukkaaseen porkkanaan, lanttuun, kaaliin, puolukkaan, mustikkaan. Tyrni-, marja-aronia- ja marjatuomipihlaja(saskatoon)-pensaat ovat vasta marjomista alkamassa.

• aupa kirjoitti:

Lue verkkolehti Savon Sanomat 5.2.06, (ensin kirjautuminen?), sitten uutiset, maakunta, "Hoitopolku pantu tiukkaan pakettiin".

Topakoiduin minäkin terv.keskuslääkäriltä jo syksypuolella kyselemään ja hän rtg-kuvan avulla selvitti alkavan polvikuluman. Lääkitykseni on CalcichewD3 Forte jatkuvasti ja Arthryl-jauhe veteen sekoitettuna 3 kk:n kuuri. Jälkimmäisen ryyppäämisestä en erikoisesti pidä, sillä pelkkä vesi olisi parempaa. Työterveyshoitaja-serkku kertoi, että sitä on olemassa myös tablettimuotoisena.

Monet kehuvat inkiväärin juurakkoa, mutta olen toistaiseksi tyytynyt kotimaiseen laadukkaaseen porkkanaan, lanttuun, kaaliin, puolukkaan, mustikkaan. Tyrni-, marja-aronia- ja marjatuomipihlaja(saskatoon)-pensaat ovat vasta marjomista alkamassa.

tulin juomaan ja onhan täällä vielä täytekakkuakin.

Meidän mäkimiehet näytti taas kerran mistä heidät on tehty;))

Hyvä joukkue olympialaisiin kun vain pysyvät
        terveinä.

Myös minulla remppa nuo polvet ja selkä.
        Olen käyttänyt niitä inkiväärikapseleita.
        Tuntuu että niistä olisi apua.
        Vai lie sitten korvien välissä vain;))

• Perttu20

onkin paljon vielä jäljellä, pakkanen on pitänyt kaikki sisätiloissa, kyllä jäätte nuolemaan sormianne jos pian ette tule, meinaan tääpoika ei kursaile, olen niin hyvän päälle!

Paistan takassa vielä makkaraa että jaksaa!
        Kiitos!

• Alasammuttu
        Perttu20 kirjoitti:

onkin paljon vielä jäljellä, pakkanen on pitänyt kaikki sisätiloissa, kyllä jäätte nuolemaan sormianne jos pian ette tule, meinaan tääpoika ei kursaile, olen niin hyvän päälle!

Paistan takassa vielä makkaraa että jaksaa!
        Kiitos!

onkin kivat muistot Ruuneberin tortuista, kun alkuaikoina vaimon kanssa jaettiin torttu kahvilassa ja meistä se oli niin ihanaa kun päät vastakkain oltiin tortun yllä ja kilpaa syötettiin toisiamme, voi niitä aikoja!

Minäkin otan makkaraa tikunnokkaan...

• saara.dma
        aupa kirjoitti:

On hyvin vaikeaa antaa minkäänlaista ennustetta, miten polvivamma kehittyy, se on varmaan hyvin yksilöllistä. Minullakin polvi on pikkuhiljaa kipuillut viime keväästä lähtien, mutta syksyllä se "romahti" ja liikkuminen tuli melko lyhyessä ajassa yhä vaikeammaksi.

Noin viisitoista vuotta sitten siihen tehtiin ns. tähystysleikkaus, joka sai aikaan sen, että polvi "parani".

Kokenut ortopedi sanoi kuitenkin, että viidentoista vuoden jälkeen siihen tehdään sitten proteesi. En tietenkään uskonut ennustusta, mutta tässä sitä nyt ollaan.

En suosittelisi kovin pitkiä hölkkälenkkejä enkä raskaita kantamuksia (myös ylipaino on kantamus) mutta liikunta sinänsä on tärkeää. Polvea säästävät lajit esim. uinti, sauvakävely ja (kunto)pyöräily ovat ohjeiden mukaan suositeltavia.

• Alasammuttu kirjoitti:

onkin kivat muistot Ruuneberin tortuista, kun alkuaikoina vaimon kanssa jaettiin torttu kahvilassa ja meistä se oli niin ihanaa kun päät vastakkain oltiin tortun yllä ja kilpaa syötettiin toisiamme, voi niitä aikoja!

Makkarallepa tulin tänne poikien kanssa.

En olekaan sitten mökkeilyn jälkeen paistanut.

Siellä se kuuluu perinteisiin;)

Hyviä ovatkin ja päälle torttukahvit.
        Kiitos.

• Alasammuttu kirjoitti:

on tullut.
        Kiva että on tortut maistuneet, ja Alasammutulle sanoisin,että vieläkin voit jakaa tortun ,kuten silloin ennen.
        Voi olla, että pää siinä vastapäätä on muuttunut, mutta tunnelman saa uusittua niinkuin vain haluaa.
        Vai on Perttu perso makeelle, jaksaakos pikku rouva aina vain herkkuja leipoa.
        Kyllähän teille"pojille" on kiva valmistella kaikkea mukavaa syötävää ja kun vielä kaikki maistuu, niin aina vain yrittää parempaa.

Muistan minäkin haikeana,miten ennen mieheni eläessä sain joka viikko leipoa jotakin ja voi että oli ilo seurata miten teki kauppansa.
        Nyt en itselleni viitsi leipoa juuri mitään.

Niin oli ennen, nyt on nyt, sillä selvä.

Eipä tullut nenua ulos pistettyä, mutta sain virkattua ponzon,olihan sekin jotakin.
        Nyt taidan hiipiä itseni viereen ja otan hyvät unet,sitten aamulla virkeänä arkisiin touhuihin.
        Levollista yötä kaikille.

• aupA
        saara.dma kirjoitti:

On hyvin vaikeaa antaa minkäänlaista ennustetta, miten polvivamma kehittyy, se on varmaan hyvin yksilöllistä. Minullakin polvi on pikkuhiljaa kipuillut viime keväästä lähtien, mutta syksyllä se "romahti" ja liikkuminen tuli melko lyhyessä ajassa yhä vaikeammaksi.

Noin viisitoista vuotta sitten siihen tehtiin ns. tähystysleikkaus, joka sai aikaan sen, että polvi "parani".

Kokenut ortopedi sanoi kuitenkin, että viidentoista vuoden jälkeen siihen tehdään sitten proteesi. En tietenkään uskonut ennustusta, mutta tässä sitä nyt ollaan.

En suosittelisi kovin pitkiä hölkkälenkkejä enkä raskaita kantamuksia (myös ylipaino on kantamus) mutta liikunta sinänsä on tärkeää. Polvea säästävät lajit esim. uinti, sauvakävely ja (kunto)pyöräily ovat ohjeiden mukaan suositeltavia.

Kiitos myötätuntoisista viesteistä.
        Helpottaa, kun huomaa jonkun samankaltaista kokeneen ymmärtävän.
        Minulla alkoi keväinen verhomania, malliverhojen kokeilu, siis kävelyä pakkasessa edestakaisin uusia malleja kotiin kuljettaissa. Askel oli kevyt.
        On -22 C ja aurinkoinen viima.
        Mielessä takoi pieni pätkä: "...kevyt kantaa on taakka ja rientää tie, joka polveillen, joka... vie läpi..." Enempää ei Harmajan runosta palaudu pusertamallakaan.
        Hyvää jatkoa ja elämän kuvioita teille molemmille.

• Katleija

Toimiiko teillä muilla Suomi24 hyvin tällä hetkellä?

Minun koneellani sivujen aukeaminen on hidastunut.
      Onko ruuhkaa vai mitä?

• Lokari1

Voihan siellä jotain ruuhkaakin olla , mutta en ole suurempia viivityksiä huomanut.

• Lokari1 kirjoitti:

Voihan siellä jotain ruuhkaakin olla , mutta en ole suurempia viivityksiä huomanut.

on hidastellut.
        Ajattelin että pakkanen tekee temppujaan;))

Jospa se siitä..

• fiiuliN

Hieman aikasemmin mentiin etanan vauhdilla.

• fiiuliN
        fiiuliN kirjoitti:

Hieman aikasemmin mentiin etanan vauhdilla.

Kehuin liian aikaisin, kyllä jumittaa vieläkin.

• Hintriika
        fiiuliN kirjoitti:

Kehuin liian aikaisin, kyllä jumittaa vieläkin.

Joo, kyllä tämä on ollut vähän väliä sellaista kuin olisi jäänyt kesäöljyt koneeseen! Mitenkähän tähän vekottimeen vaihdetaan talviöljyt ja lorautetaan pakkasnestettä?

Ja miksi se enimmäkseen vain tämä Suomi(24) on niin kylmää ja jähmettyvää seutua? Muualla on enimmäkseen ihan kesäkelit. Pannaanhan pökköä takkaan täällä pirtissä, että edes juttu luistaa...

• uzma-m
        Hintriika kirjoitti:

Joo, kyllä tämä on ollut vähän väliä sellaista kuin olisi jäänyt kesäöljyt koneeseen! Mitenkähän tähän vekottimeen vaihdetaan talviöljyt ja lorautetaan pakkasnestettä?

Ja miksi se enimmäkseen vain tämä Suomi(24) on niin kylmää ja jähmettyvää seutua? Muualla on enimmäkseen ihan kesäkelit. Pannaanhan pökköä takkaan täällä pirtissä, että edes juttu luistaa...

sidoin noista voikukista,laitan sen pirtin poydalle,voihan Skillan sen paahansakin laittaa ninkuin muinoin pikkutyttona.
        Pilvista on ja kotona on olemme huolestuneita,poika lahti "ulkomaille"Kabuliin tyomatkalle muutamaksi paivaksi,sanoi ala sure kaikella on hyvatkin puolensa,ei tarvii ajaa partaansa viikkoon.

• uzma-m kirjoitti:

sidoin noista voikukista,laitan sen pirtin poydalle,voihan Skillan sen paahansakin laittaa ninkuin muinoin pikkutyttona.
        Pilvista on ja kotona on olemme huolestuneita,poika lahti "ulkomaille"Kabuliin tyomatkalle muutamaksi paivaksi,sanoi ala sure kaikella on hyvatkin puolensa,ei tarvii ajaa partaansa viikkoon.

Hyvä juttu Uzma,hihii..On pojallasi huumorintajua;)

Onko tullut Äitiin;))
        Kyllä niitä kukkaseppeleitä tehtiin tyttöjen kanssa paljon ja vaikka mistä kukista.

Tuo pakkasneste juttu olisi varmaan paikallaan,
        katsoin äsken mittaria;ulkona -22,9 ja sisällä
        22,7c.Itäinen taivas kajastaa jo kovasti.

Heippa kaikille.

• muori67 kirjoitti:

Hyvä juttu Uzma,hihii..On pojallasi huumorintajua;)

Onko tullut Äitiin;))
        Kyllä niitä kukkaseppeleitä tehtiin tyttöjen kanssa paljon ja vaikka mistä kukista.

Tuo pakkasneste juttu olisi varmaan paikallaan,
        katsoin äsken mittaria;ulkona -22,9 ja sisällä
        22,7c.Itäinen taivas kajastaa jo kovasti.

Heippa kaikille.

valoisuutta alkaa olla jo tähän aikaan, huomenta vaan pirttiin.

Moikkaan ensin Rauha1, oli kiva nähdä sinunkin olevan mukana,missäs sitä on piiloteltu;))
        Olethan sama Rauha mikä aiemminkin viestitteli?
        Ikävä kun noiden häirintä juttujen myötä lähtee moni asiallinenkin viesti, eipä anneta häiritä,kirjoitellaan edelleen.

Uzmalle kiitos seppeleestä,kyllä niitä tehtiin,kädet oli aina mustina,siitä maidosta mikä lähtee.Auringon paisteinen on seppele,mielelläni harmaille hiuksilleni sen laitan;))
        Teillä on siellä peloittavaa aikaa, toivotaan että loppuisi nuo mellakat, muutakin harmia on riittämiin.

Hidasta on ollut sivujen kääntely,pakkanen se varmaan jäykistää, tälläinen hätähousu tuskailee, että tälläkin ajalla ehtisin puikon neuloa,kun sivua odotan kääntymään.
        Pitäisi neule pitää polvella, mutta todellisesti ei olisi tarvetta neuloa puikollistakaan.

Telkkarissa katselin eilen ruotsalaisen ohjelman puolta ja siellä tekivät kaalikääryleitä, arvatkaapas rupesiko tekemän mieli ja niitä värkkään tänä päivänä,tuon tietenkin pirttiin, puolukkahilloa ja perunat, eihän muuta tarvitsekkaan.
        Puhuvat taas että peruna ja leipä lihottavat,,, no onhan jotakin syötävä.
        Otetaan mansikoita sellaisenaan jälkkäriksi, vähän tasoittamaan perunoiden osuutta.

Siellä tekivät ihania ystävänpäivän kortteja ja kauniita taidokkaita kukkakimppuja.
        Kyllä se lopputulos kukkakimpunkin teossakin, on onnistunut, kun ammattilainen sen tekee.

Yritetään nyt etsiä vaatetta paljon päälle, että tohdimme ulos mennä, onhan viikko aloitettava ruokakaupassa käynnillä, ainakin useammalla.
        Hyvää pakkaspäivää, kyllä suomalainen kestää kylmänkin sää.

• saara.dma
        uzma-m kirjoitti:

On se merkillistä, kun voikukka keskellä talvea on aivan ihana kukka, vahva, kaunis, elinvoimainen.

(Keväällä juuri tuo elinvoimaisuus on se pahin ominaisuus, mutta ei ajatella sitä nyt.)

Voikukkaseppele on kaunein kukka-asetelma, mitä ajatella saattaa!

Niin vielä: hyvää huomenta kaikille!

• SkillaN kirjoitti:

valoisuutta alkaa olla jo tähän aikaan, huomenta vaan pirttiin.

Moikkaan ensin Rauha1, oli kiva nähdä sinunkin olevan mukana,missäs sitä on piiloteltu;))
        Olethan sama Rauha mikä aiemminkin viestitteli?
        Ikävä kun noiden häirintä juttujen myötä lähtee moni asiallinenkin viesti, eipä anneta häiritä,kirjoitellaan edelleen.

Uzmalle kiitos seppeleestä,kyllä niitä tehtiin,kädet oli aina mustina,siitä maidosta mikä lähtee.Auringon paisteinen on seppele,mielelläni harmaille hiuksilleni sen laitan;))
        Teillä on siellä peloittavaa aikaa, toivotaan että loppuisi nuo mellakat, muutakin harmia on riittämiin.

Hidasta on ollut sivujen kääntely,pakkanen se varmaan jäykistää, tälläinen hätähousu tuskailee, että tälläkin ajalla ehtisin puikon neuloa,kun sivua odotan kääntymään.
        Pitäisi neule pitää polvella, mutta todellisesti ei olisi tarvetta neuloa puikollistakaan.

Telkkarissa katselin eilen ruotsalaisen ohjelman puolta ja siellä tekivät kaalikääryleitä, arvatkaapas rupesiko tekemän mieli ja niitä värkkään tänä päivänä,tuon tietenkin pirttiin, puolukkahilloa ja perunat, eihän muuta tarvitsekkaan.
        Puhuvat taas että peruna ja leipä lihottavat,,, no onhan jotakin syötävä.
        Otetaan mansikoita sellaisenaan jälkkäriksi, vähän tasoittamaan perunoiden osuutta.

Siellä tekivät ihania ystävänpäivän kortteja ja kauniita taidokkaita kukkakimppuja.
        Kyllä se lopputulos kukkakimpunkin teossakin, on onnistunut, kun ammattilainen sen tekee.

Yritetään nyt etsiä vaatetta paljon päälle, että tohdimme ulos mennä, onhan viikko aloitettava ruokakaupassa käynnillä, ainakin useammalla.
        Hyvää pakkaspäivää, kyllä suomalainen kestää kylmänkin sää.

niin kyllä tarkenee, ettei se jäädy pakkasessa.

-26:tta näyttä tuo mittari tänään, mutta senhän pitäisi jo kohta hellittää.

Onneksi täällä kahvipirtissä on lämmintä, kun tuo takka lämmittää ihanasti ja kuuma kahvi.

Tänne on aina ihana tulla, kun tuoksuu tuore kahvi ja pulla.

Hyvää pakkaspäivää vaan kaikille.

Kosketelkaa toisianne.

• kullero
        saara.dma kirjoitti:

On se merkillistä, kun voikukka keskellä talvea on aivan ihana kukka, vahva, kaunis, elinvoimainen.

(Keväällä juuri tuo elinvoimaisuus on se pahin ominaisuus, mutta ei ajatella sitä nyt.)

Voikukkaseppele on kaunein kukka-asetelma, mitä ajatella saattaa!

Niin vielä: hyvää huomenta kaikille!

huomannut että niillä joilla ulkonaisesti on vähemmän ovat ajatusmaailmaltaan rikkaita, ovat oppineet elämänviisautta kantapuolenkautta, pienet asiat tuo heille valoa elämään, heitä kun kuuntelee, ajattelen miten he löytävät asiasta kun asiasta sen valoisan puolen, ja he yrittävät huolehtia toisistaan kykynsä mykaan!

Hyvää mieltä saa kahvipirtistäkin! Kiitos tulen syömään päivällä!

• Katleija
        kullero kirjoitti:

huomannut että niillä joilla ulkonaisesti on vähemmän ovat ajatusmaailmaltaan rikkaita, ovat oppineet elämänviisautta kantapuolenkautta, pienet asiat tuo heille valoa elämään, heitä kun kuuntelee, ajattelen miten he löytävät asiasta kun asiasta sen valoisan puolen, ja he yrittävät huolehtia toisistaan kykynsä mykaan!

Ajatelkaa nytkin tällä pakkasella yksin kotona. Ei haluta nenäänsä pihalle laittaa. Palstalle tullessa tapaa tuttuja. On kuin olisi ihmisten ilmoilla. Täältä löytää sen rauhaisan myönteisen ilmapiirin, jota kaipaa.

• tulenlieskat
        Katleija kirjoitti:

Ajatelkaa nytkin tällä pakkasella yksin kotona. Ei haluta nenäänsä pihalle laittaa. Palstalle tullessa tapaa tuttuja. On kuin olisi ihmisten ilmoilla. Täältä löytää sen rauhaisan myönteisen ilmapiirin, jota kaipaa.

Kas lämpöä pirtti antaa,
        ystävät pullaa kahvia kantaa.
        Mukava on tänne tulla,
        mukana kun on pulla-ulla.
        Ja kaikki muut,
        nauravat suut.

Meno kun kiihtyy,
        siks täällä viihtyy.
        Todeks ystävät nää
        on kivaa tää.

• kullero kirjoitti:

ymmärtäisi.

Tämä jokapäiväinen tyytymättömyys oleviin oloihin,todellista syytä ei ole.
        Sielussa ainainen levoton olo, mistä johtuu, mikä sen saa aikaan.
        Häpeän itseäni, kun tapaan todella jo ulospäin näkyvän huonon olon ja silti heillä on usko parempaan, valoisa ja iloinen mieli.
        Miten voisi kasvattaa luonnettaan,oppia nauttimaan elämästä joka hetki,tuomaan iloa ollollaan toisillekin.
        Niitä taitoja puuttuu ja opissa ollaan loppuun asti.

Tulenlieskat, sinähän taidat toisenkin taiteen alan, kirjoitat runoja, onneksi olkoon ja kitos myönteisyydestä.

Uskallaudun pakkaseen ja lähden käsitöiden pariin,iloa päiväänne;))

• Asrid
        SkillaN kirjoitti:

ymmärtäisi.

Tämä jokapäiväinen tyytymättömyys oleviin oloihin,todellista syytä ei ole.
        Sielussa ainainen levoton olo, mistä johtuu, mikä sen saa aikaan.
        Häpeän itseäni, kun tapaan todella jo ulospäin näkyvän huonon olon ja silti heillä on usko parempaan, valoisa ja iloinen mieli.
        Miten voisi kasvattaa luonnettaan,oppia nauttimaan elämästä joka hetki,tuomaan iloa ollollaan toisillekin.
        Niitä taitoja puuttuu ja opissa ollaan loppuun asti.

Tulenlieskat, sinähän taidat toisenkin taiteen alan, kirjoitat runoja, onneksi olkoon ja kitos myönteisyydestä.

Uskallaudun pakkaseen ja lähden käsitöiden pariin,iloa päiväänne;))

Saako tulla lämmittelemään,on niin viluisa olo,tullessani tuolta soppailemasta,mistä en juurikaan mitään löytänyt.
        Aurinko paistaa eikä pilven hattaraakaan näy,hangille tekisi mieli lähteä,vaan jos nyt kuitenkin pysyis kotona.

• Asrid kirjoitti:

Saako tulla lämmittelemään,on niin viluisa olo,tullessani tuolta soppailemasta,mistä en juurikaan mitään löytänyt.
        Aurinko paistaa eikä pilven hattaraakaan näy,hangille tekisi mieli lähteä,vaan jos nyt kuitenkin pysyis kotona.

Ihan tähän takan lähelle ja ota tullessasi kuppi
        kuumaa.
        meillä on vieläkin -18,6c

Täällä pirtissä on lämmintä ja rauhallista.

• fiilia1
        muori67 kirjoitti:

Ihan tähän takan lähelle ja ota tullessasi kuppi
        kuumaa.
        meillä on vieläkin -18,6c

Täällä pirtissä on lämmintä ja rauhallista.

Sampo lähti sinne kultamaille kun en ole nähnyt täällä aikoihin, lupailit ottaa minut keittäjäksi sinne,tule nyt moikkaamaan jos maisemissa vielä olet, täällä on rauhanseppelekkin tuotu kaukaa että rohkeasti vain veitikoimaan kanssamme,ja täällä on tänään hyvä ruokakin! Ja sinua on ikäväkin!

• Asrid kirjoitti:

että pistäydyit, muistathan vanhastaan, että pirttiin on tervetulleita kaikki.(rauhaa rakastavat)

Älä anna muutamien mielipiteiden lamaannuttaa, kivoja täällä yleensä ollaan.

Voi,voi, jättikö Sampo emännäksi lupautuneen tänne, en kyllä usko, hän tulee vielä hakemaan kunhan aika on sopiva.

• my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

että pistäydyit, muistathan vanhastaan, että pirttiin on tervetulleita kaikki.(rauhaa rakastavat)

Voi,voi, jättikö Sampo emännäksi lupautuneen tänne, en kyllä usko, hän tulee vielä hakemaan kunhan aika on sopiva.

namnam, kyllä maistuvat hyviltä edelleen, ovat sitä lapsuudenaikaista ruokaperinnettä. Nyt vaan minun täytyy (toistaiseksi ;)) käydä niistä nauttimassa vain täällä virtuaalipirtissä.
        Siinä kun nyt kävi niin, että nuo Joulupukin makutottumukset eivät salli kaalinhajuakaan keittiössä ja siinä kohdassa täytyy nyt minun joustaa, siis toistaiseksi ;). Mistä lie saanut kaalikammonsa. Karjalanpaisti jo alkaa kelvata!

Nyt on sitten siirtynyt miehen koko maallinen omaisuus yhteisen kattohirren alle! Voi tätä tavaran määrää, kaikkea kaksittain. Rautapadasta pullasutiin, kuusi radiota huushollissa ja sitä rataa ;-). Sanoisinko, että tavarataivaassa eletään!

Ja kai sitä nyt olisi viimeinen hetki antaa tuolle joululahjalle nimi.
        Silloin mainitsin salakariksi, jolle vapailla vesillä purjehtinut purteni juuttui, siitä johdatellen tuntuisi Sakari sopivalta, kun jättäisi tuon la-tavun pois. Toisaalta, Juhannus on kaukaisin ajankohta Joulusta ja siitä johdattelin nimeksi Johannesta, tai lyhyemmässä muodossa Juho. Pitäisikö vetää pitkää tikkua, heittää arpalaput hattuun ja nostaa sieltä kun en osaa lopullista valintaa tehdä näiden välillä :=D. Vai annanko nimeksi molemmat, siis Juho Sakari? Onkohan liian hankala käytössä, noin niin kuin pitemmän päälle. Pahus, että tuottaa päänvaivaa, eto asia!!??!! Hyvät ystävät, auttakaa mummoa mäessä, vielä tämän kerran, sopiiko näin?

Tuoppas SkillaN lisää puolukkahilloa! Minä tykkään laittaa runsaasti puolukkaa niin maksalaatikon kuin kaalikääryleidenkin lisukkeeksi.

Nähdään iltakaffeilla, ellei ne minulla mene yökaffeiksi, näkyy taas olevan paljon luettavaa palstoilla!

• Alasammuttu
        my.mm.eli kirjoitti:

namnam, kyllä maistuvat hyviltä edelleen, ovat sitä lapsuudenaikaista ruokaperinnettä. Nyt vaan minun täytyy (toistaiseksi ;)) käydä niistä nauttimassa vain täällä virtuaalipirtissä.
        Siinä kun nyt kävi niin, että nuo Joulupukin makutottumukset eivät salli kaalinhajuakaan keittiössä ja siinä kohdassa täytyy nyt minun joustaa, siis toistaiseksi ;). Mistä lie saanut kaalikammonsa. Karjalanpaisti jo alkaa kelvata!

Nyt on sitten siirtynyt miehen koko maallinen omaisuus yhteisen kattohirren alle! Voi tätä tavaran määrää, kaikkea kaksittain. Rautapadasta pullasutiin, kuusi radiota huushollissa ja sitä rataa ;-). Sanoisinko, että tavarataivaassa eletään!

Ja kai sitä nyt olisi viimeinen hetki antaa tuolle joululahjalle nimi.
        Silloin mainitsin salakariksi, jolle vapailla vesillä purjehtinut purteni juuttui, siitä johdatellen tuntuisi Sakari sopivalta, kun jättäisi tuon la-tavun pois. Toisaalta, Juhannus on kaukaisin ajankohta Joulusta ja siitä johdattelin nimeksi Johannesta, tai lyhyemmässä muodossa Juho. Pitäisikö vetää pitkää tikkua, heittää arpalaput hattuun ja nostaa sieltä kun en osaa lopullista valintaa tehdä näiden välillä :=D. Vai annanko nimeksi molemmat, siis Juho Sakari? Onkohan liian hankala käytössä, noin niin kuin pitemmän päälle. Pahus, että tuottaa päänvaivaa, eto asia!!??!! Hyvät ystävät, auttakaa mummoa mäessä, vielä tämän kerran, sopiiko näin?

Tuoppas SkillaN lisää puolukkahilloa! Minä tykkään laittaa runsaasti puolukkaa niin maksalaatikon kuin kaalikääryleidenkin lisukkeeksi.

Nähdään iltakaffeilla, ellei ne minulla mene yökaffeiksi, näkyy taas olevan paljon luettavaa palstoilla!

tuoksui jo kaukaa, nälkäkin jo kurni, onneksi on riittävästi, otan ainakin 5 käärylettä olen niin iso mies!

Fiilia, tule minun kelkkaan jos Sampo ei ilmaannu paikalle, olen kirvesmies, rakennetaan yhteinen koti, ja kyllä sinä saat itse tehdä ne korviksetkin etsitään korupaja jostain!

Ompas täällä komea rauhanseppele, pojat tulkaa pirttiin ja ojentakaa käsi sovinnoksi seppeleen tuojalle!

my.mm.elille vastaan että Juho kuulostaa paremmalta!

• Suvi2
        SkillaN kirjoitti:

Olen pitkin päivää käynyt kokeilemassa koneella, mutta aina on ollut kylmä vastaanotto "sivua ei voi näyttää", ei edes postilootaa.
        Eihän tässä Suomi 24:ssä ole koskaan vikaa, eihän. Miten lienen sorkkinut, mutta nyt onnistui.

Luin tämän ketjun ja kateudesta vihreäksi vissiin muutuin kun syötte kaalikääryleitä siellä.

Joko se my.mm.elin nimiongelma ratkesi, Saku vaiko Jussi? Eikö Sakari olekin sellaisen lutusen ja kiltin miehen nimi, että varmaan hälle sopisi.

Poissa oloni aikana on tänne tullut uusia mukavia pirttivieraita. Et SkillaN varmaan arvannutkaan tätä ketjua aloittaessasi, että sinusta ja palstastasi tulisi näin suosittu.

• Perttu20
        Alasammuttu kirjoitti:

tuoksui jo kaukaa, nälkäkin jo kurni, onneksi on riittävästi, otan ainakin 5 käärylettä olen niin iso mies!

Fiilia, tule minun kelkkaan jos Sampo ei ilmaannu paikalle, olen kirvesmies, rakennetaan yhteinen koti, ja kyllä sinä saat itse tehdä ne korviksetkin etsitään korupaja jostain!

Ompas täällä komea rauhanseppele, pojat tulkaa pirttiin ja ojentakaa käsi sovinnoksi seppeleen tuojalle!

rannassa että kalikääryleitä täällä tänään niin oitis matkasin tänne, onhan täällä muitakin herkkusuita käynnyt mut kyllä mullakin herkästi 5kpl menee, perunat ja mansikat keveesti vielä!

Kaunis on kukka, kiitos uzman!

• uzma-m
        Perttu20 kirjoitti:

rannassa että kalikääryleitä täällä tänään niin oitis matkasin tänne, onhan täällä muitakin herkkusuita käynnyt mut kyllä mullakin herkästi 5kpl menee, perunat ja mansikat keveesti vielä!

Kaunis on kukka, kiitos uzman!

taytyi tehda kababeja ja salattia,Kabulissa paha ilma ja poika onnelliseti kotoa mutta lauantaina uus yritys.
        Maistusikohan pirttilaisille kotitekoiset kababit?No voihan ne anta Skillan kissalle jos ei maistu.
        Hyva kun voikukkaseppeleesta koitui iloa,aloin miettia onkohan ne voikukkia vai leskenlehtia mika ero niilla on?

• Suvi2 kirjoitti:

Olen pitkin päivää käynyt kokeilemassa koneella, mutta aina on ollut kylmä vastaanotto "sivua ei voi näyttää", ei edes postilootaa.
        Eihän tässä Suomi 24:ssä ole koskaan vikaa, eihän. Miten lienen sorkkinut, mutta nyt onnistui.

Luin tämän ketjun ja kateudesta vihreäksi vissiin muutuin kun syötte kaalikääryleitä siellä.

Joko se my.mm.elin nimiongelma ratkesi, Saku vaiko Jussi? Eikö Sakari olekin sellaisen lutusen ja kiltin miehen nimi, että varmaan hälle sopisi.

Poissa oloni aikana on tänne tullut uusia mukavia pirttivieraita. Et SkillaN varmaan arvannutkaan tätä ketjua aloittaessasi, että sinusta ja palstastasi tulisi näin suosittu.

Kyllä on postilaatikko takkuillut koko päivän ja
        palstat hidastelleet,mutta siihen alkaa tottua.
        Suomi24:sen toiminnassa on ollut koko talven
        HÄIRIÖITÄ.
        Kiva kun tulit moikkaamaan;))
        Täällä on oikein kivoja poikia,muorikin nuortuu;))

Illan jatkoja kaikille.

• satusäde1
        muori67 kirjoitti:

Kyllä on postilaatikko takkuillut koko päivän ja
        palstat hidastelleet,mutta siihen alkaa tottua.
        Suomi24:sen toiminnassa on ollut koko talven
        HÄIRIÖITÄ.
        Kiva kun tulit moikkaamaan;))
        Täällä on oikein kivoja poikia,muorikin nuortuu;))

Illan jatkoja kaikille.

nuoria tyttöjäkin,- muorikin hassuttelee tuon tuosta, seppele päässä tanssahtelee nytkin!

Perttu kiva kun laitoitte kuvan Nallesta, olen ihan myyty ja sydän sykkyrällä, kyyneleet silmissä näyttelen sitä hoitajillekkin, voi miten kiitollinen olen teille, minä huolehdin siitä ja se minusta, lupaan sen!

En ottanut sairaalan iltapalaa kun tiesin että tulisin tänne herkuttelemaan! Kiitos.

• satusäde1 kirjoitti:

nuoria tyttöjäkin,- muorikin hassuttelee tuon tuosta, seppele päässä tanssahtelee nytkin!

Perttu kiva kun laitoitte kuvan Nallesta, olen ihan myyty ja sydän sykkyrällä, kyyneleet silmissä näyttelen sitä hoitajillekkin, voi miten kiitollinen olen teille, minä huolehdin siitä ja se minusta, lupaan sen!

En ottanut sairaalan iltapalaa kun tiesin että tulisin tänne herkuttelemaan! Kiitos.

tanssiksi pitääkin pistää,kun on noin kivoja kävijöitä;))

Nallelle rapsutuksia !!!!

• Suvi2 kirjoitti:

kuin Señora, voi kultasein, ei, en osaa niin herttaisesti, mutta sanon, hei Suvi,kiva taas nähdä.
        En todella osannut ajatella ketjun jatkuvan toista vuotta, ei varmasti kukaan.
        Niin on vain käynyt, kaikesta irvimisistä huolimatta.
        Ansiot siitä ei johdu minusta, me kaikki olemme "keskusteleet" sopuisasti ja siihen tuntuu olevan vieläkin haluja.
        Minusta se on erittäin mukavaa.

Pojat kehuskelevat montako syövät ,noita kaalikääryleitä,,, ilkeäköhän sanoa,minäkin syön sen viisi,(tietenkin kohtuu kokoisia)ehkä lisukkeet jää vähemmälle.

Satusäde et siis ole koiraasi vielä nähnyt, no iloinen yllätys tulee olemaan.
        Kuvitellen nään koirasi, ei pitäisi edes ajatella, niin ikävä tulee pientä ihanaa Brisseäni.
        Iloitsen kanssasi koirastasi ja halauksen annan pojille,hyvästä työstään.

Uzma,varmasti maistuu kebabit,luulen,että pirtin väki tykkää vaihtelusta, minun tarjoamien suomalaisten perinneruokien jälkeen.Kiitos!

Muori noita poikia ihastelee ja nuortuu ihan silmissä, mitenkähän käy risteilyllä, minä nökötän pöydässä ja muoria viedään;))
        Alistun kohtaloon, mutta toivon kumminkin edes yhden tanssin saavani.

Taitaa Nukku-Matti houkutella jo viereensä.

Ai meinasin unohtaa my.mm.eli, Juhosakari on ihan kiva nimi,minunkin mieheni kutsui minua aina toisille minusta puhuessaan molemmilla nimilläni, se kuulosti kivalta.

• oinasmummeli
        SkillaN kirjoitti:

kuin Señora, voi kultasein, ei, en osaa niin herttaisesti, mutta sanon, hei Suvi,kiva taas nähdä.
        Ansiot siitä ei johdu minusta, me kaikki olemme "keskusteleet" sopuisasti ja siihen tuntuu olevan vieläkin haluja.

Pojat kehuskelevat montako syövät ,noita kaalikääryleitä,,, ilkeäköhän sanoa,minäkin syön sen viisi,(tietenkin kohtuu kokoisia)ehkä lisukkeet jää vähemmälle.

Kuvitellen nään koirasi, ei pitäisi edes ajatella, niin ikävä tulee pientä ihanaa Brisseäni.

Uzma,varmasti maistuu kebabit,luulen,että pirtin väki tykkää vaihtelusta, minun tarjoamien suomalaisten perinneruokien jälkeen.Kiitos!

Muori noita poikia ihastelee ja nuortuu ihan silmissä, mitenkähän käy risteilyllä, minä nökötän pöydässä ja muoria viedään;))

Ai meinasin unohtaa my.mm.eli, Juhosakari on ihan kiva nimi,minunkin mieheni kutsui minua aina toisille minusta puhuessaan molemmilla nimilläni, se kuulosti kivalta.

miekin nyt näin yö myöhäsellä tulla hiivin,kun ovet vielä oli avoina,mut kauaa en viivy kun uni silmää jo painaa.
        Teemukillisen kun tuosta alas kippaan niin lämmittää mukavasti,hyvät yöt ny sitten vaan kaikill.

• oinasmummeli kirjoitti:

miekin nyt näin yö myöhäsellä tulla hiivin,kun ovet vielä oli avoina,mut kauaa en viivy kun uni silmää jo painaa.
        Teemukillisen kun tuosta alas kippaan niin lämmittää mukavasti,hyvät yöt ny sitten vaan kaikill.

paukuttaa, liki 30 astetta, ompa mukava katsella kuuman patterin vieressä ulos.

Mitäs siellä näen,nuo työteliäät roskia vievät autot,ne puikkelehtivat talojen pihoihin nokka edellä,takaisin peruuttaen.
        Tulipa taas kerran mieleen, miten tärkeää on, että on tälläisiä työporukoita, jaksavat tehdä aamuvarhaisesta,iltamyöhään tälläistä työtä.
        Huomaamattomina,harvoin ihmiset tajuavat koko autoja, mutta sitten kun pöntöt täyttyvät,silloin herätään.
        Miten paljon onkaan tätä työsakkia,mitä ei juurikaan havaita muulloin, kuin tekemättä jääneiden töiden esiin tullen.
        Tärkeitä, kovin tärkeitä ovat.

Nytpäs meni mietteet vakaviksi,piti sanoa ensin huomenta ja sitten, miten kiva, että oinasmummeli olet pirtissä pistäytynyt.
        Siitä on jo aikaa, kun viimeksi sinua palstoilla näimme, aina on kiva tavata vanhoja tuttuja.

Nyt taidan laittaa sellaista helppoa ruokaa,torilta käyn pienenpieniä muikkuja,(ainakin virtuaalitorilla niitä on) siivoan ne.
        Ruskistan kerroslihaa pannulla,pilkon ison sipulin,annan hikan kuullottua,laitan hyvin valutetut muikut pannulle sipulin ja ruskistettujen lihojen kanssa.
        Pippuria,suolaa, ja vähän vettä, annan kalojen hautua kypsiksi.
        Lisukkeeksi "porkkanatuuvinkia" keitän porkkanat suola ja hiukan sokeria olevassa vähässä vedessä,survon, laitan vehnäjauhoja ja lisään maitoa,kunnes seos on sakeahkoa.
        Kuoritut perunat, punajuurta "tuuvinkia" ja muikkupaistosta lautaselle, sillä pitäisi nälän tunne saada lähtemään.
        Toivottelen hyvää alkavaa päivää,laittakaa kunnolla päälle, ulos mennessä.

• Katleija
        SkillaN kirjoitti:

Mitäs siellä näen,nuo työteliäät roskia vievät autot,ne puikkelehtivat talojen pihoihin nokka edellä,takaisin peruuttaen.
        Tulipa taas kerran mieleen, miten tärkeää on, että on tälläisiä työporukoita, jaksavat tehdä aamuvarhaisesta,iltamyöhään tälläistä työtä.
        Huomaamattomina,harvoin ihmiset tajuavat koko autoja, mutta sitten kun pöntöt täyttyvät,silloin herätään.
        Miten paljon onkaan tätä työsakkia,mitä ei juurikaan havaita muulloin, kuin tekemättä jääneiden töiden esiin tullen.

Nytpäs meni mietteet vakaviksi,piti sanoa ensin huomenta ja sitten, miten kiva, että oinasmummeli olet pirtissä pistäytynyt.
        Siitä on jo aikaa, kun viimeksi sinua palstoilla näimme, aina on kiva tavata vanhoja tuttuja.

Nyt taidan laittaa sellaista helppoa ruokaa,torilta käyn pienenpieniä muikkuja,(ainakin virtuaalitorilla niitä on) siivoan ne.
        Ruskistan kerroslihaa pannulla,pilkon ison sipulin,annan hikan kuullottua,laitan hyvin valutetut muikut pannulle sipulin ja ruskistettujen lihojen kanssa.
        Lisukkeeksi "porkkanatuuvinkia" keitän porkkanat suola ja hiukan sokeria olevassa vähässä vedessä,survon, laitan vehnäjauhoja ja lisään maitoa,kunnes seos on sakeahkoa.
        Kuoritut perunat, punajuurta "tuuvinkia" ja muikkupaistosta lautaselle, sillä pitäisi nälän tunne saada lähtemään.

Sattuipas mukavasti, kun pääsin kanssasi aamukahveelle. Heräsin aamulla liian varhain ja tässä on aika hyvin kulunut.

Onpa teillä vielä kylmää. No täältä on tulossa lämmintä sinne. Meillä on nyt 8 astetta enää ja lumisadetta luvassa.

Niin ja pian mennään risteilylle ja nähdään. Hauskaa.

• saara.dma
        SkillaN kirjoitti:

.
        Kirjoitit päivän ruokailusta, joten minäkään en malta olla kertomatta, mitä tänään laitan, kun isäntä saapuu sairaalasta.

Laitoin juuri karjalanpaistia uuniin kypsymään. Olen aina ihmetellyt, pitääkö lihojen päälle laitettavan veden olla kuumaa vai kylmää, mutta nyt luin jostakin, että sen pitää olla kuumaa. Oliko ohje oikein?

Lisäksi teen lanttukuutioita, perunaa ja kaalilisäkettä ja jäävuorisalaattia.

Olen ottanut tavakseni jokaiselle aterialle tehdä kasvislisäkkeen. Terveellinen lautasympyrähän hän on sellainen, että siinä on neljännes lautasellista lihaa/kalaa, neljännes perunaa/makaroonia/riisiä ja puoli lautasellista kasviksia ja vihanneksia.

Kyllä siellä teillä päin varmaan pian lauhtuu, meillä on täällä lännessä enää 9 pakkasastetta. Viima tietysti lisää pakkasen purevuutta, sanoisi ilmatieteilijä.

• Hintriika
        saara.dma kirjoitti:

.
        Kirjoitit päivän ruokailusta, joten minäkään en malta olla kertomatta, mitä tänään laitan, kun isäntä saapuu sairaalasta.

Laitoin juuri karjalanpaistia uuniin kypsymään. Olen aina ihmetellyt, pitääkö lihojen päälle laitettavan veden olla kuumaa vai kylmää, mutta nyt luin jostakin, että sen pitää olla kuumaa. Oliko ohje oikein?

Olen ottanut tavakseni jokaiselle aterialle tehdä kasvislisäkkeen. Terveellinen lautasympyrähän hän on sellainen, että siinä on neljännes lautasellista lihaa/kalaa, neljännes perunaa/makaroonia/riisiä ja puoli lautasellista kasviksia ja vihanneksia.

Kyllä siellä teillä päin varmaan pian lauhtuu, meillä on täällä lännessä enää 9 pakkasastetta. Viima tietysti lisää pakkasen purevuutta, sanoisi ilmatieteilijä.

Viiman ja pakkasen "purukaluston" tuntee nokassaan! On sen täällä taas huomannut, että reilusti yli 20 asteen pakkanen voi olla kelvollinen ulkoilusääksi, mutta puolta vähempi viiman kera panee pysymään sisällä. Nyt on mittarissa -16, mutta taitaa olla kylmempää kuin eilisaamuinen -22.

Pakkasista huolimatta kevään lähestymisen aistii. En kyllä vanhastaan muistanut, millä vauhdilla päivä täällä pitenee! Ehdin jo "kaamosuniseksi" ja nukkumaan aamulla pitkään, mutta enää ei nukuta, kun aurinko nousee yhä aikaisemmin. Kevään odotus lämmittää mieltä ja tylsyttää pakkasherran hampaita!

• saara.dma kirjoitti:

.

mukava päivä, kun saat miehesi kotiin.

Tuosta karjalanpaistista, minä laitan kyllä aina kylmään veteen lihat, kun uuniin laitan.
        Mihinkään ohjeisiin en ole tämän asian kanssa tutustunut, omalla arkiajatuksella olen vain niin päättänyt.
        Kuvittelen, että veden hitaasti lämmitessä, lihoista maku lähtee myös liemeen, voisko olla naisen logiikkaa:))
        Kyllä salaatit kuuluvat terveelliseen ruokailuun, mutta yhdelle ihmiselle ei tule laitettua usein, mutta juureksia kyllä.
        Voi nuo lanttukuutiot on niin hyviä, vesi kihahti kielelle.

Hyvä kun lähetätte pakksen leutonemisaaltoja, kyllä pikkuisen vähemmän saisi olla.

Hintriikka olet oikeassa, kevään aistii jo vahvasti päivä on jo pitkä.
        Kuukausi eteenpäin, päivällä jo aurinko rupeaa ihoon ottamaan.
        Silloin kai pitäisi hiihdellä valkoisilla hangilla, mutta tyydyn vain kävelemään.

• fiilia1
        Alasammuttu kirjoitti:

sinunkin matkassa varmaan olisi, minua vaan kiehtoo tuo kultamaa niin vietävästi että tarjoiduin sinne kokiksi sillä ehdolla että saan kaivaa itse korvakoru kullan,en niinkään miestä itselleni ajatellut, nyt jos tuo Sampo ei kohta tule niin lähdetään Alasammuttu kahdestaan ja johonkin valtaukselle ja kaivetaan talorahat samantien.

Kiva tämä pirtti ja huolenpito,ruoka maistui. Kahvit ja torttu päälle. Tattis vaan.

• Hintriika kirjoitti:

Viiman ja pakkasen "purukaluston" tuntee nokassaan! On sen täällä taas huomannut, että reilusti yli 20 asteen pakkanen voi olla kelvollinen ulkoilusääksi, mutta puolta vähempi viiman kera panee pysymään sisällä. Nyt on mittarissa -16, mutta taitaa olla kylmempää kuin eilisaamuinen -22.

Pakkasista huolimatta kevään lähestymisen aistii. En kyllä vanhastaan muistanut, millä vauhdilla päivä täällä pitenee! Ehdin jo "kaamosuniseksi" ja nukkumaan aamulla pitkään, mutta enää ei nukuta, kun aurinko nousee yhä aikaisemmin. Kevään odotus lämmittää mieltä ja tylsyttää pakkasherran hampaita!

Kyllä se vaan tuntuu, että kevättä on rinnassa kun menee ulos ja aurinko paistaa, vaikka pakkasta onkin paljon, onneksi tuuli sitä vähän "lievittää".

• haavoittunut
        SkillaN kirjoitti:

Tuosta karjalanpaistista, minä laitan kyllä aina kylmään veteen lihat, kun uuniin laitan.
        Mihinkään ohjeisiin en ole tämän asian kanssa tutustunut, omalla arkiajatuksella olen vain niin päättänyt.
        Kuvittelen, että veden hitaasti lämmitessä, lihoista maku lähtee myös liemeen, voisko olla naisen logiikkaa:))
        Kyllä salaatit kuuluvat terveelliseen ruokailuun, mutta yhdelle ihmiselle ei tule laitettua usein, mutta juureksia kyllä.

Hyvä kun lähetätte pakksen leutonemisaaltoja, kyllä pikkuisen vähemmän saisi olla.

Silloin kai pitäisi hiihdellä valkoisilla hangilla, mutta tyydyn vain kävelemään.

Logiikka kuuluu sivistyssanoihin ja itse SkillaN huomautti kärkkäästi niiden käytöstä.
        Tiedän kuka rouva poistaa tämän viestin.

• haavoittunut kirjoitti:

Logiikka kuuluu sivistyssanoihin ja itse SkillaN huomautti kärkkäästi niiden käytöstä.
        Tiedän kuka rouva poistaa tämän viestin.

ole huoleta.
        Jopas tiukille ottaa nuo sivistyssanat.
        En ole sanonut että en käytä, mutta yritän etsiä suomenkielisiä vastineita.
        En ole etsinyt vastinetta tuolle huumorinkin kohteiselle sanalle,logiikka,mutta se kai liitty naisen vähän tyhmän tuntuiseen, mutta toimivaan ajatteluun.(siis jotenkin miesten aliarvio naisen mielestä)Korjaatko jos taas tein virheen;))DD

• aupA
        saara.dma kirjoitti:

.

Mikäs onkaan maukkaampaa ruokaa kuin Karjalanpaisti sairaalasta palaavalle miehelle. Siitä se toipuminen hellässä hoidossa alkaa melkoista vauhtia. Kylmä vesi paistivuokaan välttää, sillä lämminvesiputkistoon liuonneista varoitellaan. Hauska kuulla kunkin aterioista.

Kun huippuimuri alkaa vetää, meillä alkaa pikkusiian paisto pannulla. Eilen etsin kaupasta tähän työhön öljysumutinta. Yhden mallin löysin. Jatkan vielä ennen päätöstä markkinoihin tutustumista. Maistuuko siika kalalta enää monityydyttämättömien rasvahappojen kera tarjottuna. Kas siinä pulma, kun aina hoetaan: Voi on aina voita.
        Perunasose ei joudu tänään kalan kera. Potut ja soosi lisäksi välttäkööt maukkaan raastesalaatin kera.

• aupA kirjoitti:

Mikäs onkaan maukkaampaa ruokaa kuin Karjalanpaisti sairaalasta palaavalle miehelle. Siitä se toipuminen hellässä hoidossa alkaa melkoista vauhtia. Kylmä vesi paistivuokaan välttää, sillä lämminvesiputkistoon liuonneista varoitellaan. Hauska kuulla kunkin aterioista.

Kun huippuimuri alkaa vetää, meillä alkaa pikkusiian paisto pannulla. Eilen etsin kaupasta tähän työhön öljysumutinta. Yhden mallin löysin. Jatkan vielä ennen päätöstä markkinoihin tutustumista. Maistuuko siika kalalta enää monityydyttämättömien rasvahappojen kera tarjottuna. Kas siinä pulma, kun aina hoetaan: Voi on aina voita.
        Perunasose ei joudu tänään kalan kera. Potut ja soosi lisäksi välttäkööt maukkaan raastesalaatin kera.

saitpa veden kielelle.
        Paistettua siikaa,kyllä se voin vaatii;)

Lääkärikin myönsi ettei se muuten ole hyvää ja

eihän sitä joka päivä syödä,silloin tällöin.

Minäkin yritän torilta hakea Päijänteen siikaa.

• aupA
        muori67 kirjoitti:

saitpa veden kielelle.
        Paistettua siikaa,kyllä se voin vaatii;)

Lääkärikin myönsi ettei se muuten ole hyvää ja

eihän sitä joka päivä syödä,silloin tällöin.

Minäkin yritän torilta hakea Päijänteen siikaa.

En ole aikaisemmin saanut mudalta maistuvia pikkusiikoja, mutta nyt sekin tuli koettua.
        Olen luullut siikaa syvien kirkkaiden vesien kalaksi. Tuli mieleen, voisiko niitä säilyttää sumpussa mutalammikossa talvisaikaan. Asiantuntijan tietoa nyt tarvittaisiin.
        On kait pakko tämän kokemuksen jälkeen ostaa ison siian filettä.

• SkillaN kirjoitti:

Liekö "terve järki" suomalaisempi. Ainoa ongelma on määritellä kellä se terve onkaan! Minä ostin itselleni "hullun paperit" Turun keskiaikamessuilta, joten ei minua nyt voi loukata hulluksi haukkumalla ;-)

Täällä Välimeren rannalla telkkarissa tehtiin "lähes" karjalanpaistia. Ensin paistoi jauhotetut lihankappaleet kevyesti ja sitten laittoi muhimaan kasvisten ja juuresten kanssa. Jauhotus oli imemässä kudosnestettä ja paistinpannu huuhdottiin sitten makealla punaviinillä, jota keitettiin hetki alkoholin haihduttamiseksi ja tämä aromilisä sitten kaadettiin valmiiseen "karjalanpaistiin".

• Alasammuttu
        fiilia1 kirjoitti:

sinunkin matkassa varmaan olisi, minua vaan kiehtoo tuo kultamaa niin vietävästi että tarjoiduin sinne kokiksi sillä ehdolla että saan kaivaa itse korvakoru kullan,en niinkään miestä itselleni ajatellut, nyt jos tuo Sampo ei kohta tule niin lähdetään Alasammuttu kahdestaan ja johonkin valtaukselle ja kaivetaan talorahat samantien.

Kiva tämä pirtti ja huolenpito,ruoka maistui. Kahvit ja torttu päälle. Tattis vaan.

ettet heti tyrmännyt ehdotustani, täytyy kysellä olisko myytävänä valmiita valtauksia, järjestelykysymyshän se on vain, alan jo toivomaan ettei tuo Sampo enään palaisikaan, näytät olevan napakka tyttö ja pidät minutkin herran nuhteessa!

Pojat ei näemmä kalaruuasta pidä kun ei eilen näkynyt, nytkin pöydällä parasta antia!

• satusäde1
        SkillaN kirjoitti:

vasta vastaan kysymykseesi, en ole nähnyt vielä Nallea kuin kuvassa, tiedän että se on nyt palvelukoira koulutuksessa, siitä koulutus maksusta huolehtii meripoikien kapu jolla on myöskin samanrotuinen koira joka on hänelle myös hyvin rakas! Saan Nallen nähdä piakkoin, odotan malttamattomana tapaamistamme! Etkö enään voinnut ottaa ikävissäsi toista koiraa, ymmärrän sinua jos et voinnut!

Karkasin tänne syömään kun luin että kalakukkoa on tarjolla! Kiitos oli hyvää!

• satusäde1 kirjoitti:

vasta vastaan kysymykseesi, en ole nähnyt vielä Nallea kuin kuvassa, tiedän että se on nyt palvelukoira koulutuksessa, siitä koulutus maksusta huolehtii meripoikien kapu jolla on myöskin samanrotuinen koira joka on hänelle myös hyvin rakas! Saan Nallen nähdä piakkoin, odotan malttamattomana tapaamistamme! Etkö enään voinnut ottaa ikävissäsi toista koiraa, ymmärrän sinua jos et voinnut!

Karkasin tänne syömään kun luin että kalakukkoa on tarjolla! Kiitos oli hyvää!

kiinnyt koiraasi heti ja koira sinuun.
        Ihana on että tuollaisia ihmisiä löytyy,kuin kapu ja meripojat.
        Ovat niin kaukana, minäkin haluaisin tutustua tuollaisiin reippaisiin poikiin.

Kyllä sitä koiraa olen miettinyt ja hyvä seuralainen olisi minullekin, kun tätä yksin oloa piisaa, mutta olisin kovasti kiinni, ja on ne aika hinnakkaitakin.
        Niin isoa koiraa en voisi ottaa kuin sinulle tulee, asun kerrostalossa,mutta koitan nyt tyytyä silittelemään toisten koiria.Tyttärelläni on sellainen koira, kuin sinulla ja kapulla on.
        Iloisia tapaamisia teille.

• haavoittunut

Logiikka ei ole tyhmyyttä. Olet väärässä,
      valitettavasti

• todistettua tuli, ei pidä käyttää sivistyssanoja, kun ei ymmärrä:))

Kiitos, pitänee ensi kerralla varmistaa, kun yrittää antaa paremman kuvan, kuin onkaan.
        Skillanille vain suomenkieliset sanat käyvät.

• kullero

on varaa olla väärässäkin eikä yhtään ota tiukalle myöntää sitä, oppia ikä kaikki!

• kullero kirjoitti:

on varaa olla väärässäkin eikä yhtään ota tiukalle myöntää sitä, oppia ikä kaikki!

Speden jutut naisten logiikasta menikään;DD

• fiilia1

saitko pipin ja haavoidut siitä kun SkillaN käytti naisten lokiikkaa, voi sinua kun et ymmärtänyt, olet pulassa.

• merimona1

haavoittunut?
        Tuota nikkiäsi vain ajattelin.
        Jospa olet syönyt liikaa noita talon maittavia sapuskoita :)
        On ollut tarjolla kaalikääryleitä, karjalanpaistia, paistettua pikkusiikaa, lanttukuutioita, sitten höysteenä salaatit ynm.
        Vielä kahvia päälle. Vähemmästäkin saa vatsanpuruja.
        Minua ainakin närästää kahvi ja olen rajoittanut sen juomista. Vain aamulla kupillinen ja päivän aikana, sekä illalla vain vihreää teetä.

• fiilia1
        fiilia1 kirjoitti:

saitko pipin ja haavoidut siitä kun SkillaN käytti naisten lokiikkaa, voi sinua kun et ymmärtänyt, olet pulassa.

on minun ja erään toisenkin tavaramerkki, logiikka.

• merimona1 kirjoitti:

haavoittunut?
        Tuota nikkiäsi vain ajattelin.
        Jospa olet syönyt liikaa noita talon maittavia sapuskoita :)
        On ollut tarjolla kaalikääryleitä, karjalanpaistia, paistettua pikkusiikaa, lanttukuutioita, sitten höysteenä salaatit ynm.
        Vielä kahvia päälle. Vähemmästäkin saa vatsanpuruja.
        Minua ainakin närästää kahvi ja olen rajoittanut sen juomista. Vain aamulla kupillinen ja päivän aikana, sekä illalla vain vihreää teetä.

tulin maalaamasta ja meinasi nenä palentua, tuuli on vinkeä.
        Sain taulun valmiiksi, kangasvuokko oli aiheena ja kohtalaisen hyvä tuli omasta ja jopa opettajan mielestä.
        Kyllä se on noihin tauluihinkin etsittävä yksinkertaiset aiheet, niin saatta jopa onnistua.

Noita sivistyssanoja vielä,on se hyvä että tälläisenä aitona itsenään esiintyy, ei ole niin noloa, kun munaa itsensä.
        Kaikki jo tietävät vuosia seuranneena tietämykseni ja taitoni.
        Kiitos ystävät myötäelämisestä,tälläistä sattuu,kun menee syyhyttä saunaan;))(oliko se noin)

Siika on paistettu ja paistit syöty ja nyt ei saisi ottaa enää mitään, mutta nälkä tulee noita lukiessa.
        Kyllä minäkin tykkään, että voita pitää olla kalan kanssa.
        Ei sen puoleen voita käytän aina, yritän vain minimissä.

Nyt pitää uurastaa vaaleanpunainen ponzo valmiiksi, 6-vuotta vanhaksi tuleva tyttärentyttärentytär tykkää niin vaaleanpunaisesta.Synttärit on lauantaina.
        Siellä sitten tapaan nuorimmaisen sukumme jäsen,kohta kuukauden vanhan.
        On sitä muuten vanha, huh,huh.

Kauniita unia kaikille kultaisille ihmisille .

• my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

Sain taulun valmiiksi, kangasvuokko oli aiheena ja kohtalaisen hyvä tuli omasta ja jopa opettajan mielestä.
        Kyllä se on noihin tauluihinkin etsittävä yksinkertaiset aiheet, niin saatta jopa onnistua.

Noita sivistyssanoja vielä,on se hyvä että tälläisenä aitona itsenään esiintyy, ei ole niin noloa, kun munaa itsensä.
        Kiitos ystävät myötäelämisestä,tälläistä sattuu,kun menee syyhyttä saunaan;))(oliko se noin)

Siika on paistettu ja paistit syöty ja nyt ei saisi ottaa enää mitään, mutta nälkä tulee noita lukiessa.

Nyt pitää uurastaa vaaleanpunainen ponzo valmiiksi, 6-vuotta vanhaksi tuleva tyttärentyttärentytär tykkää niin vaaleanpunaisesta.Synttärit on lauantaina.

vietettiin meilläkin tänää - anteeksi eilen! Samaa mieltä kanssasi, voissa on kala paistettava!

Oioi, kangasvuokkotaulu! Varmasti kaunis. Meillä kasvoi kangasvuokkoja siellä lapsuusmaisemissa, missä kesämökimme sijaitsee, mutta ei ole enää vuosiin löytynyt kangasvuokkoja metsästä. Muistan vielä monena kesänä käyneeni ihailemassa niitä siellä metsässä. Ei koskaan poimittu, rauhotettujahan olivat, mutta pois vain ovat hävinneet.

Meinasin ihan vain kahvimukillisen unilääkkeeksi ottaa, mutta enhän voi vastustaa kiusausta maistaa myös ma-tildan leipomaa torttua ;). MMMmmmmmm, tämähän vie kielen mennessään ;)) tätä täytyy tarjota seuraaville vierailleni. Ai mutta, ne mummin tytöntylleröiset tulevat jo tänään, nyt en ehdi kauppaan Hovijuustoa ostamaan. No seuraavaksi kerraksi sitten.

Lokarille ja muillekin yökyöpeleille vielä kahvia termariin. Nooooiin. Ja hyvää yötä kaikille!

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

Olet jäänyt roikkumaan, mahdatko pudota kun minun 63 kiloani vielä tähän lisätään.

Ai, niin, moikka kaikille.
        Useinkaan en huomaa tervehtiä vastaantulijoita, se on minun paheeni.

• fiiuliN kirjoitti:

Olet jäänyt roikkumaan, mahdatko pudota kun minun 63 kiloani vielä tähän lisätään.

Ai, niin, moikka kaikille.
        Useinkaan en huomaa tervehtiä vastaantulijoita, se on minun paheeni.

roikun minä, mutta ihan tarkoituksella, hankin koneen seurakseni ja siksi en pidä pahana roikkuakin.

Siihen putoamiseen painoa kyllä riittää, mutta vahvistelen kannakkeita, putoamisen estämiseksi.

Tuosta koukkuun jäämisestä puhuttiin tuolla toisaalla,minulla siitä ei mitään ongelmaa, roikun aivan halusta.
        En yleensä teekkään mitään kovin kauan, jos se ei ole mukavaa.
        Paljon jää aikaa vielä tietokoneen ulkopuolellekin, harrastan aika paljon muutakin.
        Hyvää päivää sinulle.

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

roikun minä, mutta ihan tarkoituksella, hankin koneen seurakseni ja siksi en pidä pahana roikkuakin.

Siihen putoamiseen painoa kyllä riittää, mutta vahvistelen kannakkeita, putoamisen estämiseksi.

Tuosta koukkuun jäämisestä puhuttiin tuolla toisaalla,minulla siitä ei mitään ongelmaa, roikun aivan halusta.
        En yleensä teekkään mitään kovin kauan, jos se ei ole mukavaa.
        Paljon jää aikaa vielä tietokoneen ulkopuolellekin, harrastan aika paljon muutakin.
        Hyvää päivää sinulle.

Tarkoitin vain viestiäsi joka roikkuu eikä ole missään kiinnitettynä.
        Roikkuuhan siinä Mym-me-likin

• my.mm.eli
        fiiuliN kirjoitti:

tuon vielä omat kiloni, näyttää kestävän vaikka ilmassa roikutaan ;)
        Tuota minä jo ihmettelin kun siihen SkillaN perään kirjoitukseni lykkäsin. Ei ole rungossa kiinni oksa, lienee näkymätön napanuora kuitenkin. Roikutaanko tässä nyt "löysässä hirressä" ;)
        Olisiko siitä edeltä poistettu viesti tai kaksi, näkyisikö sen vuoksi aukko oksan haarassa. Ei skillaN kirjoitus vaikuta vastaukselta mihinkään viestiin, mutta - tiedä häntä.
        Kun painosta mainitsit tuli tässä mieleen viime viikonlopulla eräästä lehdestä lukemani vitsi:

- "Paljonko painat?
        - 75 kiloa silmälasien kanssa.
        - Miten niin silmälasien kanssa?
        - Ilman laseja en näe paljonko painan."

Näin se on minullakin, silmälasien kanssa täytyy itsensä punnita :DD

• fiiuliN kirjoitti:

oikeastaan miksikään, nyt kun katsoin niin irallaan roikutaan, meinaakohan sitä ,että älyä nyt lähteä, vai näytetäänkö, että kestetään ilmassakin, sitkeitä ollaan.
        Ehkä tuo roikkuvuus jäi mieleen , kuntuolla Kansan radion puolella (muistaakseni) puhuttiin riippuvuudesta, kai alitajuisesti siihen vastasin.
        Kaikki ok fiiulin,jatketaan hyvin alkanutta juttelua.
        Ihme oksa kun vielä My.mm.elin painokin kesti. Minä painan varmasti melkein teidän painonne yhteensä,,,en ehkä ihan;))

Tuo risteily alkaa jännittää,,

• my.mm.eli
        my.mm.eli kirjoitti:

Tuota minä jo ihmettelin kun siihen SkillaN perään kirjoitukseni lykkäsin. Ei ole rungossa kiinni oksa, lienee näkymätön napanuora kuitenkin. Roikutaanko tässä nyt "löysässä hirressä" ;)
        Olisiko siitä edeltä poistettu viesti tai kaksi, näkyisikö sen vuoksi aukko oksan haarassa. Ei skillaN kirjoitus vaikuta vastaukselta mihinkään viestiin, mutta - tiedä häntä.
        Kun painosta mainitsit tuli tässä mieleen viime viikonlopulla eräästä lehdestä lukemani vitsi:

- "Paljonko painat?

vitsin kertojaksi ;(
        Olen ennenkin huomannut, ettei niin huonoa vitsiä olekaan mitä en saisi vielä huonommaksi kerronnallani. Vain yksi väärin muistettu sana, ja vitsin kärki on taitettu. Näe sanan tilalla piti olla tiedä.
        - "Ilman laseja en tiedä paljonko painan".

Täytyy ottaa lohdutukseksi tuota Ylikypsän ystävänpäiväkakkua jos vaikka on leiponut Fiiulin reseptillä, niin kohta unohdan tämänkin mokaukseni.

Illanjatkoja!

• fiiuliN
        my.mm.eli kirjoitti:

- "Paljonko painat?

Olen itsekin jäänyt roikkumaan joskus muinoin kun enemmän kirjoittelin.
        Skillanin roikkuminen (ja me mukana) johtuu siitä kun hän lähetti viestinsä samalla sekunnilla Matildan kanssa.
        Tarkistakaapa vaikka kellonaika.

• fiiuliN kirjoitti:

Olen itsekin jäänyt roikkumaan joskus muinoin kun enemmän kirjoittelin.
        Skillanin roikkuminen (ja me mukana) johtuu siitä kun hän lähetti viestinsä samalla sekunnilla Matildan kanssa.
        Tarkistakaapa vaikka kellonaika.

olet fiiulin, minä en koskaan kato,tai juuri milloinkaan kellon aikoja.
        Siitäkö johtuu tuo roikkuminen, jännää.

Täällä toinen joka ei osaa kertoa vitsejä, älä ole pahoillasi Mm.mm.eli.

• kuullut eikä ole vastaani tullut "muta siikoja"

Olen niin totttunut Päijänteen kalaan,etten oikein osaa muita syödäkään;))

Olen kyllä saanut jossakin "muta haukea"ja se ei kyllä ollut hyvää.

• "unikeoille"
        Kuinkas minä nyt olenkin näin aikasessa;)

No nyt kahvit ja teevedet odottaa teitä täällä.
        Meillä taitaa olla pian TAAS muutto edessä.

Mitäs hyvää laitetaan muuttomiehille??;)

• muori67 kirjoitti:

"unikeoille"
        Kuinkas minä nyt olenkin näin aikasessa;)

No nyt kahvit ja teevedet odottaa teitä täällä.
        Meillä taitaa olla pian TAAS muutto edessä.

Mitäs hyvää laitetaan muuttomiehille??;)

niskansa taittaa,täällä 18 astetta.
        Huomenta vaan, aikaiselle muorille ja kaikille vähän myöhemmin herääville.
        Huomasin tuolla my.mm.elin käyttäneen Juhosakaria, kuulosti hyvältä, onhan meillä Eskoeinarikin, ei pitkä ollenkaan;))
        Opeta vaan Juhosakari tykkäämään kaalista, kyllä se onnistuu sillä naisen logiikalla,hih.

Ai mitä talkooväelle ruuaksi, voitaisiinkin laittaa toivomuslista,alkaa nämä ideat loppua, tai sitten on aloitettava alusta.
        Voisin kyllä ahvenkukon tehdä, jos joku pilkkisi ahvenia.
        Voisin tehdä myös kuivatuista ahvenista ,( jos jollakin olisi)mikä se nimi nyt olikaan,,hyvänen aika en muista sitä nimeä ,pannaan uuniin sianlihan kanssa, no ei auta, ei tule mieleen, kerron sitten kun muistan.
        Onkohan huolestuttava tästä muistin katoamisesta, joku sana aina häviää, sitten tulee jonkin muun asian yhteydessä, voi voi sentään.

Tuo kääretorttu oli hyvää, sitä täytyy saada lisää, pakkotehdä seuraavan kerran, kun herkkua haluttaa.

Nyt se nimi tuli mieleen KAPAPAISTI, se on joidenkin mielestä hyvää, minä en siitä pitänyt, kotona sitä tehtiin, oli isän herkkua ja mieheni oppi siitä myös tykkäämään.

Taitaa tuo ruoka ja siitä puhuminen olla ainoita huveja, kun joka viestiin siitä tule jotain sanottua, nytkin koko viesti.

Nyt ompelukone esiin ja pitää tehdä pois ne ikävät hommat, en tykkää ommella.
        Joskus on pakko, nytkin vävyn housunlahkeet, auttavat minuakin, joten vastapalveluja tehtävä.
        Vuorovaikutteista tämä elämä on.
        Näinhän pitäisi ollakin, ystävät auttavat toisiaan, lapset vanhempiaan, vanhemmat lapsiaan, kaikki kykyjensä mukaan.
        Pilvistä, lauhempaa päivää ystävät.
        Risteily lähestyy,,,,

• my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

Huomasin tuolla my.mm.elin käyttäneen Juhosakaria, kuulosti hyvältä, onhan meillä Eskoeinarikin, ei pitkä ollenkaan;))
        Opeta vaan Juhosakari tykkäämään kaalista, kyllä se onnistuu sillä naisen logiikalla,hih.

Ai mitä talkooväelle ruuaksi, voitaisiinkin laittaa toivomuslista,alkaa nämä ideat loppua, tai sitten on aloitettava alusta.
        Voisin tehdä myös kuivatuista ahvenista ,( jos jollakin olisi)mikä se nimi nyt olikaan,,hyvänen aika en muista sitä nimeä ,pannaan uuniin sianlihan kanssa, no ei auta, ei tule mieleen, kerron sitten kun muistan.
        Onkohan huolestuttava tästä muistin katoamisesta, joku sana aina häviää, sitten tulee jonkin muun asian yhteydessä, voi voi sentään.

Tuo kääretorttu oli hyvää, sitä täytyy saada lisää, pakkotehdä seuraavan kerran, kun herkkua haluttaa.

Nyt se nimi tuli mieleen KAPAPAISTI, se on joidenkin mielestä hyvää, minä en siitä pitänyt, kotona sitä tehtiin, oli isän herkkua ja mieheni oppi siitä myös tykkäämään.

Taitaa tuo ruoka ja siitä puhuminen olla ainoita huveja, kun joka viestiin siitä tule jotain sanottua, nytkin koko viesti.

Joskus on pakko, nytkin vävyn housunlahkeet, auttavat minuakin, joten vastapalveluja tehtävä.
        Näinhän pitäisi ollakin, ystävät auttavat toisiaan, lapset vanhempiaan, vanhemmat lapsiaan, kaikki kykyjensä mukaan.
        Risteily lähestyy,,,,

paistaa voi, mutta kyllä täällä nyt paistaa. Ja eilenkin paistoi. Miljardein timantein hanki säkenöi, on satanut harsomaisen pakkaslumikerroksen, josta silmiin kaikin sateenkaaren värein kimaltaa. Tänään on tuuletonta, kerrassaan upea ulkoilusää, pakkasta vain viitisen astetta.

Nyt vain odottelen pienten tyttöjen tuloa, koulupäivä päättyy yhdeltä ja sitten lähtevät matkaan.

Niin, naisen logiikkaa, täytyy ottaa käyttöön ;), hyvä juttu etteivät miehet sitä ymmärrä (siksi aliarvostavat). Huomasitkin, nimiehdotuksesi oli paras ja tuli hyväksytyksi!

Yritetään vain olla huolestumatta noista sanan katoamisista, eiköhän se ole aika tavallista kullekin, tai minulle ainakin sattuu toisinaan. Ja nopeastihan löysit Kapapaisti-sanan, outo minulle tuo ruoka. Tietääkseni en ole syönyt koskaan.

Hyvää ulkoilupäivää teille toisille, minulta taitaa jäädä tänään ulkoilut väliin. Heippa.

• Hintriika
        my.mm.eli kirjoitti:

paistaa voi, mutta kyllä täällä nyt paistaa. Ja eilenkin paistoi. Miljardein timantein hanki säkenöi, on satanut harsomaisen pakkaslumikerroksen, josta silmiin kaikin sateenkaaren värein kimaltaa. Tänään on tuuletonta, kerrassaan upea ulkoilusää, pakkasta vain viitisen astetta.

Nyt vain odottelen pienten tyttöjen tuloa, koulupäivä päättyy yhdeltä ja sitten lähtevät matkaan.

Niin, naisen logiikkaa, täytyy ottaa käyttöön ;), hyvä juttu etteivät miehet sitä ymmärrä (siksi aliarvostavat). Huomasitkin, nimiehdotuksesi oli paras ja tuli hyväksytyksi!

Yritetään vain olla huolestumatta noista sanan katoamisista, eiköhän se ole aika tavallista kullekin, tai minulle ainakin sattuu toisinaan. Ja nopeastihan löysit Kapapaisti-sanan, outo minulle tuo ruoka. Tietääkseni en ole syönyt koskaan.

Hyvää ulkoilupäivää teille toisille, minulta taitaa jäädä tänään ulkoilut väliin. Heippa.

Lunta tupruttaa ja paksu pilvi verhoaa koko taivaankannen, mutta pakkanen on tippunut puoleen eilisestä eli alle -7 asteen. Eilen pyrytti sellaisen viiman kanssa, että ihmiset kulkivat niskat kyyryssä kuin olisivat jotakin askeltensa edeltä etsineet!

Ei yksittäisen sanan unohtaminen ole oire mistään. Onhan niitä sanoja ja asioita kertynyt pääkoppaan vuosikymmenien varrella sellainen määrä, että onko ihme, jos joku välillä menee väärään lokeroon! Kun kortistoa aikansa plaraa, niin sieltä se useimmiten putkahtaa oikealle paikalleen.

Kas, kun ihmisen aivot ei ole tietokone, josta hakukoneella löytää äkkiä mitä tahansa. Päissämme tarvitaan vielä entisajan arkistonhoitajaa, joka etsii tiedon manuaalisesti! Täytyy toivoa, ettei arkistonhoitajamme jää eläkkeelle vielä, vaikka itse olemmekin jääneet...

• Hintriika kirjoitti:

Lunta tupruttaa ja paksu pilvi verhoaa koko taivaankannen, mutta pakkanen on tippunut puoleen eilisestä eli alle -7 asteen. Eilen pyrytti sellaisen viiman kanssa, että ihmiset kulkivat niskat kyyryssä kuin olisivat jotakin askeltensa edeltä etsineet!

Ei yksittäisen sanan unohtaminen ole oire mistään. Onhan niitä sanoja ja asioita kertynyt pääkoppaan vuosikymmenien varrella sellainen määrä, että onko ihme, jos joku välillä menee väärään lokeroon! Kun kortistoa aikansa plaraa, niin sieltä se useimmiten putkahtaa oikealle paikalleen.

Kas, kun ihmisen aivot ei ole tietokone, josta hakukoneella löytää äkkiä mitä tahansa. Päissämme tarvitaan vielä entisajan arkistonhoitajaa, joka etsii tiedon manuaalisesti! Täytyy toivoa, ettei arkistonhoitajamme jää eläkkeelle vielä, vaikka itse olemmekin jääneet...

Muistan kun Kelan lehdessä joskus 90-luvulla oli
        juttu miks,meillä kestää tiedon kulku kauemmin kuin nuorilla.Niillä on vielä niin vähän sitä tietoa;))

• titanium_man
        muori67 kirjoitti:

juttu miks,meillä kestää tiedon kulku kauemmin kuin nuorilla.Niillä on vielä niin vähän sitä tietoa;))

Vai on nuorilla muka vähän tietoa ???

No joo, jos tiedoksi katsoo semmoiset nippeli jutut kuin: "Mistä saa parasta ale kahvia" taikka: "Minä vuona(tai pikemminkin vuosisadalla *wirn*) tapahtui sitä ja tätä" niin silloin "vanhukset" voittaa :D

Jos taas lähdetään yleisemmältä pohjalta kuten:

- Kuka keksi puhelimen ?
        - Mikä on omaamme lähin galaxi ?
        - Vedyn kemiallinen merkki ?
        - Tietotekniikassa pienin informaatio yksikkö ?
        - Mikä on Canis Lupus ?
        - Mikä tuttu ja äärimmäisen tärkeä aine on H2O ? (tuossa siis pitäisi olla alaindeksi 2)
        - Neljä maailmankaikkeuden perusvoimaa ?

Jatkanko ? :)

No, ei brassailla enempää...
        Pusu vaan sinullekin ja pirtin muille rouville (ja emännälle tottakai!)

PS: Ei saa sitten googlata ! :D

• titanium_man kirjoitti:

No joo, jos tiedoksi katsoo semmoiset nippeli jutut kuin: "Mistä saa parasta ale kahvia" taikka: "Minä vuona(tai pikemminkin vuosisadalla *wirn*) tapahtui sitä ja tätä" niin silloin "vanhukset" voittaa :D

- Kuka keksi puhelimen ?
        - Mikä on Canis Lupus ?
        - Mikä tuttu ja äärimmäisen tärkeä aine on H2O ? (tuossa siis pitäisi olla alaindeksi 2)

Kylläpä sait minulle makeat naurut hihiii

Enhän kirjoittanut sitä millään pahalla,vaan todella
        Kelan lehdessä oli sellainen artikkeli joskus
        90-luvulla.
        Vein sen vielä työpaikalle,kahvihuoneen senälle;)))

• titanium_man
        muori67 kirjoitti:

Kylläpä sait minulle makeat naurut hihiii

Enhän kirjoittanut sitä millään pahalla,vaan todella
        Kelan lehdessä oli sellainen artikkeli joskus
        90-luvulla.
        Vein sen vielä työpaikalle,kahvihuoneen senälle;)))

sen tiesin ettet sinä sitä pahalla muoriseni ;)

Piti vaan hiukka älähtää ja nappasta kiinni...*wirn*

*Hrrrr*
        Jessus kun on kylmä!!
        Onko nyt tullut uusi jääkausi vai olenko minä vain tyypillinen pullamössö sukupolven edustaja joka ei tarkene "pikku" pakkasessa ?

Taidan kömpiä talviunille...herättäkää maaliskuun puolivälissä!

• Hintriika
        titanium_man kirjoitti:

- Kuka keksi puhelimen ?
        - Mikä on Canis Lupus ?

En googlannut. Kurlasin pelkästään. Parin kysymyksen kohdalla vetäsin väärään henkeen. Toisaalta voisin vaihtarina niiden tilalle heittää jotakin, joilla ehkä saisin titaniumista tehdyn miehenkin nikottelemaan. Mutta olkoon... emmehän me täällä rupea isottelemaan :DDDDDDDDD (onko tämä se röhönauru?)

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

Kun ammoin työpaikallamme oli kouluttaja perehdyttämässä meitä atk:n saloihin hän muistutti usein: "Älkää yrittäkö kerralla ahtaa mieleenne kaikkia pikku asioita. Käyttäkää mahdollisimman paljon näitä keltaisia lappuja muistin tueksi".

• titanium_man
        Hintriika kirjoitti:

En googlannut. Kurlasin pelkästään. Parin kysymyksen kohdalla vetäsin väärään henkeen. Toisaalta voisin vaihtarina niiden tilalle heittää jotakin, joilla ehkä saisin titaniumista tehdyn miehenkin nikottelemaan. Mutta olkoon... emmehän me täällä rupea isottelemaan :DDDDDDDDD (onko tämä se röhönauru?)

kuu ! :)

Juu, ei pullistella.
        Ollaan vaan kavereita kaikki täällä mamman pirtissä.
        Niin vaarit, mammat kuin "nuorisokin" :D

Oletkos muuten emäntää nähnyt ?
        Täytyykö tyytyä itsepalveluun ennen maate menoa ?

• Perttu20
        SkillaN kirjoitti:

Risteily lähestyy,,,,

kapu opetti kalakukkoa syömään kesällä kun olimme ulkosaaressa alokasaikanani, ja nytkin pyytää välillä maistelemaan, tuo vartiotupaankin kaikille, hän on hyvä ruokaa tekemään!

Tulin oikeastaan vaan moikkaamaan kavereita, ruoka oli hyvää ja riittävästi, kiitos!

• titanium_man
        Suvi2 kirjoitti:

Kun ammoin työpaikallamme oli kouluttaja perehdyttämässä meitä atk:n saloihin hän muistutti usein: "Älkää yrittäkö kerralla ahtaa mieleenne kaikkia pikku asioita. Käyttäkää mahdollisimman paljon näitä keltaisia lappuja muistin tueksi".

Halataanko ?
        Noh...älähän karkaa!

Pusu sinullekin!
        *MUISK!*

Nonnih, voit lakata pyristelemästä, heh.
        :)

Tänään on ollut hiukan normaalia "willimpi" olo.
        Mutta ei huolta, huomenna olen taas normaali itseni, eli kenkkumainen mörökölli...*Murh!*

Nyt hyv,yöt!
        Zzzzzz.............

kuu ! :)

Juu, ei pullistella.
        Ollaan vaan kavereita kaikki täällä mamman pirtissä.
        Niin vaarit, mammat kuin "nuorisokin" :D

Oletkos muuten emäntää nähnyt ?
        Täytyykö tyytyä itsepalveluun ennen maate menoa ?

Eeeeiiii hihiii.minä kutian....

tulin keittämään iltakahvit,toin rusinapullia.

Taitaa meidän Emäntä olla kipeänä.
        Ttoivotaan että kuntoutuu
        risteilyyn mennessä

Lämmintä juotavaa.niin että hiki tippuu..

- Kuka keksi puhelimen ?
        - Mikä on Canis Lupus ?

Sain epsanjankielisen kyselyjonon, joista osa kysymyksistä oli kielisidonnaisia, mutta tuossa alla niistä 8 "harhaanjohtavaa" ja alempana ratkaisut. Ei minusta tulisi NASA:n insinööriä ;-)

- Kauanko kesti satavuotinen sota?

- Missä maassa tehdään Panamahatut?

- Mistä eläimestä valmistetaan catgut (kirurgien ompelulanka)?

- Missä kuussa oli lokakuun vallankumous?

- Mistä on tehty kamelinkarvasivellin?

- Minkä eläimen mukaan on nimettu Kanariansaaret?

- Mikä oli kuningas Yrjö VI:n nimi

- Kauanko kesti kolmekymmenvuotinen sota?

8 oikeaa vastausta oikeuttaa NASA:n insinöörikoulutukseen.
        5 oikeaa, ei huono, mutta eihän sinulla olekaan liikoja luuloja itsestäsi?
        1 oikein. Homer Simpsonin tasoa.
        0 oikein !!!!! ryhdistäydy !!!!

1: 116 vuotta (1337 - 1453)
        2: Equadorissa
        3: Lampaista ja hevosista
        4: Marraskuussa. Juliaaninen kalenteri oli jätättänyt 13 päivää.
        5: Oravankarvoista
        6: Saarten latinalainen nimi oli Insularia Canaria - koiramaa
        7: Alberto. Vastaanottaessaan kruunun 1936, hän kunnioitti kuningatar Victorian toivetta, ettei Englannissa olisi tulevaisuudess toista kuningas Albertoa.
        8: 30 vuotta. 1618 - 1648

• Perttu20 kirjoitti:

kapu opetti kalakukkoa syömään kesällä kun olimme ulkosaaressa alokasaikanani, ja nytkin pyytää välillä maistelemaan, tuo vartiotupaankin kaikille, hän on hyvä ruokaa tekemään!

Tulin oikeastaan vaan moikkaamaan kavereita, ruoka oli hyvää ja riittävästi, kiitos!

kalakukosta pitämään Perttu ?

Titaniumkos täällä on käynyt muoria naurattamassa ja vai villillä päällä.
        Jokos on onnistanut;))

Minä en ole yhtään villillä päällä, en oikeastaan millään päällä, aika outo olo.
        Ehkä aamulla olen jo jollakin päällä,tai sitten en.

Tuon vaarivaarin jutun olisin tiennyt hyvin, tein nuo samat kysymykset jossakin pikku-joulussa,
        aika huonosti muuten tiesivät.
        En minäkään olisi tiennyt mitään,mutta kun paperista sain lukea ,vastaukset.

Nyt könstähdän tuonne peiton alle, olen kateellinen tuolle My.mm.elille, kun Juhosakarin sai hellimään itseään, minä vain itse keittelen hunajavedet ,sipulimaidot.
        Olisi niin mukava huomata jonkun huolehtivan, no turha napista,peiton alle ja nopsaan.
        Hyvät yöt.

• SkillaN kirjoitti:

kalakukosta pitämään Perttu ?

Titaniumkos täällä on käynyt muoria naurattamassa ja vai villillä päällä.
        Jokos on onnistanut;))

Minä en ole yhtään villillä päällä, en oikeastaan millään päällä, aika outo olo.
        Ehkä aamulla olen jo jollakin päällä,tai sitten en.

Tuon vaarivaarin jutun olisin tiennyt hyvin, tein nuo samat kysymykset jossakin pikku-joulussa,
        aika huonosti muuten tiesivät.
        En minäkään olisi tiennyt mitään,mutta kun paperista sain lukea ,vastaukset.

Nyt könstähdän tuonne peiton alle, olen kateellinen tuolle My.mm.elille, kun Juhosakarin sai hellimään itseään, minä vain itse keittelen hunajavedet ,sipulimaidot.
        Olisi niin mukava huomata jonkun huolehtivan, no turha napista,peiton alle ja nopsaan.
        Hyvät yöt.

No olenkos minä taas ensimäisenä täällä.

Eipä hätiä mitiä,laitan kahvin tippumaan ja
        takkaan tulet,on pojat laittaneet puut valmiiksi.

Vielä tuohon kynttiläänkin tuli,on kivan kotoista.

• muori67 kirjoitti:

No olenkos minä taas ensimäisenä täällä.

Eipä hätiä mitiä,laitan kahvin tippumaan ja
        takkaan tulet,on pojat laittaneet puut valmiiksi.

Vielä tuohon kynttiläänkin tuli,on kivan kotoista.

lämmintä ja niin kodikasta.
        Muori on kynttilät sytyttänyt,aamuhämärään mukavasti loistelee.

Silmät vuotavat ja kirvelee, auttaisiko jos itkisi oikein kunnolla, loppuisi kyynelvesi silmistä, no niinpä justiin.
        Kyllähän se loppuu nuha niistämällä,yskä yskimällä,ja siinä sivussa sitten silmätkin kuivuvat.
        Kyllä olo on mukavampi, nukkuminen on hyvä hoitokeino.

Täällä vain pakkanen pitää pintansa,20 astetta, mutta onhan se jo siedettävä luku suomalaiselle.
        Minä kyllä huomaan tulleeni niin hieno nenäiseksi, kun vain pikkusen kylmää hengitän, olen nuhassa.
        Voi aikoja entisiä, ei koskaan flunssia , eikä mitään kulkutauteja, terveenä olen saanut olla, nytkö sitten on vuoroni tullut.
        Minä niin kehuin, etten rokotuksia tarvitse, tässäkö tuli heti rangasitus.
        Anteeksi taitaa tulla oikea valitus puheenvuoro.

Tänään olisi taloyhtiön hallituksen kokous, päätetään tai katsastetaan, voidaanko selvitä entisillä kulukorvauksilla, vai onko nostettava yhtiövastiketta.
        Kyllähän nuo kustannukset ovat vain nousseet, joten paineita on nostaa.
        Kohdaltani tuleva vuosikokous tuo helpotuksen, lopetan puheejohtajana, olen ollut hyvin huono niissä tehtävissä.
        Into ei enää riitä.

Tätä tänään, hyvät päivän jatkot kaikille.

• SkillaN kirjoitti:

lämmintä ja niin kodikasta.
        Muori on kynttilät sytyttänyt,aamuhämärään mukavasti loistelee.

Silmät vuotavat ja kirvelee, auttaisiko jos itkisi oikein kunnolla, loppuisi kyynelvesi silmistä, no niinpä justiin.
        Kyllähän se loppuu nuha niistämällä,yskä yskimällä,ja siinä sivussa sitten silmätkin kuivuvat.
        Kyllä olo on mukavampi, nukkuminen on hyvä hoitokeino.

Täällä vain pakkanen pitää pintansa,20 astetta, mutta onhan se jo siedettävä luku suomalaiselle.
        Minä kyllä huomaan tulleeni niin hieno nenäiseksi, kun vain pikkusen kylmää hengitän, olen nuhassa.
        Voi aikoja entisiä, ei koskaan flunssia , eikä mitään kulkutauteja, terveenä olen saanut olla, nytkö sitten on vuoroni tullut.
        Minä niin kehuin, etten rokotuksia tarvitse, tässäkö tuli heti rangasitus.
        Anteeksi taitaa tulla oikea valitus puheenvuoro.

Tänään olisi taloyhtiön hallituksen kokous, päätetään tai katsastetaan, voidaanko selvitä entisillä kulukorvauksilla, vai onko nostettava yhtiövastiketta.
        Kyllähän nuo kustannukset ovat vain nousseet, joten paineita on nostaa.
        Kohdaltani tuleva vuosikokous tuo helpotuksen, lopetan puheejohtajana, olen ollut hyvin huono niissä tehtävissä.
        Into ei enää riitä.

Tätä tänään, hyvät päivän jatkot kaikille.

Hyvää ystävänpäivää vaan kaikille, toin täytekakun, että olkaapa hyvä. Onhan täällä taas kodikas tunnelma ja takkatuli loimuaa, taitaapi olla oikein tervaskantoja palamassa.

• kullero
        ylikypsa kirjoitti:

Hyvää ystävänpäivää vaan kaikille, toin täytekakun, että olkaapa hyvä. Onhan täällä taas kodikas tunnelma ja takkatuli loimuaa, taitaapi olla oikein tervaskantoja palamassa.

minäkin tulin kuumaa juomaam, auttaisikohan yrttitee, taisin vilustua kun vietin muutaman yön sotilasteltassa, olen tottumaton ja ehkä väärälainen vaatetuskin oli! On kuumeinen olo,täällä lämmössä on kuitenkin hyvä!

Pojat ilmoittukaa muuttotalkoihin, on kohta se aika, tarvitsemme teitä,Skillanille kans voimia uuden pirtin etsimiseen...

Mitähän ruokaa tänän saadaan.. nyt otan kääretorttua, ja ylikypsän tuomaa kakkua,kiitos!

• kullero kirjoitti:

minäkin tulin kuumaa juomaam, auttaisikohan yrttitee, taisin vilustua kun vietin muutaman yön sotilasteltassa, olen tottumaton ja ehkä väärälainen vaatetuskin oli! On kuumeinen olo,täällä lämmössä on kuitenkin hyvä!

Pojat ilmoittukaa muuttotalkoihin, on kohta se aika, tarvitsemme teitä,Skillanille kans voimia uuden pirtin etsimiseen...

Mitähän ruokaa tänän saadaan.. nyt otan kääretorttua, ja ylikypsän tuomaa kakkua,kiitos!

mitä sain aikaiseksi.
        Kälyni kävi eilen ja kertoi keittäneensä ruokailuvälineet.
        Rupesin katselemaan omiani ja tummilta näyttivät, eivät hohtaneet.
        Konetiskiainetta ison ruostumattomaan kattilaan ja sinne ruokailuvälineet (siis teräs sellaiset) ja ihme kumma,hohtavat veitset, haarukat,lusikat ja kauhat sieltä nostelin.
        Siitä innostuneena kaikki ruostumattomat kattilat ja kulhot samaan käsittelyyn,pois kaadettavalla vedellä kirkastin vielä tiskialtaankin.
        Kirkkaita on nyt teräs astiani,vaikka koneessa samalla aineellla pesen, ei lopputulos ole sama.
        Vahvaa on myrkky millä astioitamme pesemme.

Ylikypsä jo enteili ystävänpäivän ja nyt saamme kakkua joka päivä, varsinainen päivähän on 14.2.
        Onhan paljon puhuttu, että ystävien päivä on joka päivä, siis kiitos Ylikypsälle kakusta.

Kullero kohtalokaveri, juo kuumaa ja lepäile, nopsaan sillä keinoin ohi menee.
        Minäkin "lepäillessä" kirkastin astiani;))
        Kysyit ruokaa, minun tekee mieli perunalaatikkoa, pakkasessa on kerroslihaa, perunat siivuiksi, paljon sipulia ja pippuriakin voi laittaa,vehnäjauhosta pieni suurus ja uuniin, lihat rapean ruskeana, noin tunnin päästä syömään.Suolatietysti,ja vettä tarpeellinen määrä.
        Riisipuuron laitan myös uuniin ja kiehautan karviasmarja keiton kyytipojaksi.
        Toivottavasti maistuu kaikille.

Sitkeästi vaan paikkaa haen, pirtillemme;))

• Suvi2
        titanium_man kirjoitti:

Halataanko ?
        Noh...älähän karkaa!

Pusu sinullekin!
        *MUISK!*

Nonnih, voit lakata pyristelemästä, heh.
        :)

Tänään on ollut hiukan normaalia "willimpi" olo.
        Mutta ei huolta, huomenna olen taas normaali itseni, eli kenkkumainen mörökölli...*Murh!*

Nyt hyv,yöt!
        Zzzzzz.............

Olipa se lennokas halaus. En meinannut unta saada viime yönä kun oli niin tulinen moiskukin, että poskia poltteli.

Siitä onnestako johtune, että koneen käyttökään ei oikein kulje tänään. Tulee mentyä sinne sun tänne sivuille, mutta ei suinkaan sinne mihin on aikonut.
        Mutta sinun tervehdyksestäsi sain uutta tarmoa ja varmaan paraneminenkin edistyy huuuurjaa vauhtia.
        Että kiitos kiitos.

• SkillaN kirjoitti:

mitä sain aikaiseksi.
        Kälyni kävi eilen ja kertoi keittäneensä ruokailuvälineet.
        Rupesin katselemaan omiani ja tummilta näyttivät, eivät hohtaneet.
        Konetiskiainetta ison ruostumattomaan kattilaan ja sinne ruokailuvälineet (siis teräs sellaiset) ja ihme kumma,hohtavat veitset, haarukat,lusikat ja kauhat sieltä nostelin.
        Siitä innostuneena kaikki ruostumattomat kattilat ja kulhot samaan käsittelyyn,pois kaadettavalla vedellä kirkastin vielä tiskialtaankin.
        Kirkkaita on nyt teräs astiani,vaikka koneessa samalla aineellla pesen, ei lopputulos ole sama.
        Vahvaa on myrkky millä astioitamme pesemme.

Ylikypsä jo enteili ystävänpäivän ja nyt saamme kakkua joka päivä, varsinainen päivähän on 14.2.
        Onhan paljon puhuttu, että ystävien päivä on joka päivä, siis kiitos Ylikypsälle kakusta.

Kullero kohtalokaveri, juo kuumaa ja lepäile, nopsaan sillä keinoin ohi menee.
        Minäkin "lepäillessä" kirkastin astiani;))
        Kysyit ruokaa, minun tekee mieli perunalaatikkoa, pakkasessa on kerroslihaa, perunat siivuiksi, paljon sipulia ja pippuriakin voi laittaa,vehnäjauhosta pieni suurus ja uuniin, lihat rapean ruskeana, noin tunnin päästä syömään.Suolatietysti,ja vettä tarpeellinen määrä.
        Riisipuuron laitan myös uuniin ja kiehautan karviasmarja keiton kyytipojaksi.
        Toivottavasti maistuu kaikille.

Sitkeästi vaan paikkaa haen, pirtillemme;))

Ei tuo emäntä pysy petissä,vaikka koetin sinne komentaa;))

Mitähän vielä keksittäis Sinulle lisä puuhaa;))DDD

Ehkäpä se touhuaminen onkin parasta lääkettä.

Ei jää petiin kuuntelemaan kolotuksia...

• fiiuliN

Ovet kohta suljetaan,
      nyt mennään uinumaan,
      viel' unilaulun hyräilen
      hiljalleen sointuvan,
      ja sävelien soidessa
      myös itse nukahdan.

• fiilia1

minunkin paikalle tulla jotta pojat näen, ovat komeita salskeita miehiä, ei kauan mene pakkaamisessa, näin nyt tuon kosiomiehenkin Alasammutun, ihan miettimään pistää, taidan lähteäkkin matkaan! Ruoka ja herkut on nyt tarpeen, maistuukin hyvin kavereille!

• Hintriika
        fiilia1 kirjoitti:

minunkin paikalle tulla jotta pojat näen, ovat komeita salskeita miehiä, ei kauan mene pakkaamisessa, näin nyt tuon kosiomiehenkin Alasammutun, ihan miettimään pistää, taidan lähteäkkin matkaan! Ruoka ja herkut on nyt tarpeen, maistuukin hyvin kavereille!

Vielä kai tänne yksi hyvän yön luikaus mahtuu! Mitä alkaviin kisoihin tulee, niin tuskin kaikki urheiluhulluja ovat. Minä en ainakaan töllön ääressä happane, ulkoiluilmoja paremminkin odottelen. On niin vähäiseksi jääneet happihyppelyt ensin pakkasten ja sitten viiman takia. Tässä alkaa tuntea itsensä puupökkelöksi.

Jos pinoan lähtiessäni tuolit, niin saavat pojat kantaa muuttokuormaan...

• my.mm.eli
        Hintriika kirjoitti:

Vielä kai tänne yksi hyvän yön luikaus mahtuu! Mitä alkaviin kisoihin tulee, niin tuskin kaikki urheiluhulluja ovat. Minä en ainakaan töllön ääressä happane, ulkoiluilmoja paremminkin odottelen. On niin vähäiseksi jääneet happihyppelyt ensin pakkasten ja sitten viiman takia. Tässä alkaa tuntea itsensä puupökkelöksi.

Jos pinoan lähtiessäni tuolit, niin saavat pojat kantaa muuttokuormaan...

hörppäisen viimeiset kahvit termarista, kun on nuo tuolitkin jo pinottu. Bostonpullaa täytyy ottaa, että jaksaa yön yli nukkua, nälkä ei ole hyvä päänalunen ;)

Minä meinaan hapata töllön ääressä, on tuo Juhosakarikin samanlainen urheiluhullu, siinähän sitten happanemme yhdessä ;)) Eiköhän siellä jotain taukoa jossain välissä ole, että pienen happihyppelyn ehtii tekemään.

Täytyy tästä minunkin lähteä petiin, keräämään voimia huomista penkkiurheilusuoritusta varten!
        Hyvät yöt kaikille!

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      130
      7162
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2519
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      263
      1204
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1009
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      937
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      890
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      69
      879
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      764
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      723
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe