Pelaaminen turhaa.

TiedänKaiken!

Mitä pelaamisesta jää käteen? Jos voitata matsin cs, tai wow saat supertossut jolla tappaa kaikki.
Niin mitä jää loppupeleissä käteen?
Ei mitään, pelkkä typerä muisto siitä että saavutit jotain mitä ei oikeasti ole.

Miksi edes pyrkiä tavoittelemaan jotain mitä ei oikeasti ole?

Jos vaikka sen ajan mitä olisitte uhranneet pelaamiseen, lukisitte kirjoja. Olisi siinä jo todellakin saavutettu jotain, pysyvä tietous päässä.

Tietokonepelit pitäs lailla kieltää!

41

3857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PRo-READER

      minäkin pelasin aikoinani mutta yht äkkiä minulle valkeni toinen elämä se ihana eläm tuon tietokoneen ruudun toisella puolella! rupesin lukemaan kirjoja laidasta laitaan mikä elämääkin ihanempi tunne tuo on kun saat lukea ihanaa kirjaa napostella keksejä... mikä siinä pelaamisessa oikeasti on niin mukavaa? ei mikään se on vastaus se on ADDIKTIO!!! minusta saisi tulla takasi vain ne vanhat 56kbs netti yhteydet joilla ei pelattu eikä warettu PISTE!

      • Äiti

        Kyllä minunkin poika pitäisi saada pois tietokone ruudulta. On se niin turhaa. Enkä usko että hän tulee koskaan saamaan naista. Enkä minä jälkikasvua.


      • <~HeGe~>
        Äiti kirjoitti:

        Kyllä minunkin poika pitäisi saada pois tietokone ruudulta. On se niin turhaa. Enkä usko että hän tulee koskaan saamaan naista. Enkä minä jälkikasvua.

        minäkin vain jännitin koulussa jos ei ollut harjoituksia että milloin koulu loppuu ja pääsen pelaamaan CS 1.6! Mutta kiitos viestinne. olen ajatellut lopettaa pelaamisen.... ei jää edes koululle aikaa!


    • Matti

      Kyllä tietokone riippuvaisuus alkaa olla jo paha ongelma. Monet eivät sitä itse huomaa ja sivusta katsojat eivät siihen voi puuttua. Muutoksen on lähdettävä itsestään.
      .. jo nuorena opittu pelejen ihannointi antaa väärän kuvan pyrkimyksistä ja tavoitteista.
      Usein miten henkilö päätyy huonoon työhön. Ja jatkaa nuorena opittua pelaamisen kultuuri viihdettä.

      Jotain radikaalia pitäisi keksiä.

      • Kukkarossa

        Suosittelen tarpeeksi voimakasta elektromagneettista pulssia (EMP) Suomen ilmatilassa. Voi sitä riemua kun tietokoneiden ja pelikonsoleiden orjat nousisivat sammuneiden laitteidensa äärestä ja kohottaisivat kirkastuvat otsansa vastaanottamaan uuden ajan valonkajon!


    • Että. Mitä jää ryyppäsimestä käteen? Ei yhtään mitään. Itse pelailen aina kun jaksaa ja on aikaa koska se on hauskaa ja kirjoja en yksinkertaisesti jaksa lukea. Ja sanoisinpa että kyllä peleistä oppii kun nykyään monissa peleissä keskitytään ihan oikeisiin asioihin vaikka johonkin historian tapahtumaan. Ja jos pelit on todella lähellä sydäntä voi siitä vaikka vanhempana muodostua ammatti.

      • TiedänKaiken!

        Tarkoitus ei ollut listata kaikkia turhia asioita. Vaan todeta että pelamainen on turhaa.

        "ihan oikeisiin asioihin vaikka johonkin historian tapahtumaan. Ja jos pelit on todella lähellä sydäntä voi siitä vaikka vanhempana muodostua ammatti. "

        Mihin oikeisiin asioihin? Voihan se olla varmana ihan hyvä ammatti, niin vois olla myös prostituutio kauppa.
        Pelin tekijäksi tekemään lisää moskaa. Ei inspaa.


      • TiedänKaiken! kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollut listata kaikkia turhia asioita. Vaan todeta että pelamainen on turhaa.

        "ihan oikeisiin asioihin vaikka johonkin historian tapahtumaan. Ja jos pelit on todella lähellä sydäntä voi siitä vaikka vanhempana muodostua ammatti. "

        Mihin oikeisiin asioihin? Voihan se olla varmana ihan hyvä ammatti, niin vois olla myös prostituutio kauppa.
        Pelin tekijäksi tekemään lisää moskaa. Ei inspaa.

        Esim Medal of honor sarjassa käydään historiallisia sotia läpi. Tosin aika löyhästi, mutta tuo nyt esimerkkinä ja välissä näkee ihan oikeaa dokumenttia
        tapahtumista. Ja ei se pelaaminen turhaa ole se on oikein mukavaa ajanvietettä. Itse ainakin tykkään. Jollei pelaamisesta vaan pidä niin turha sitä on yrittää muilta kieltää. Voi muutakin tehdä kuin työstää pelejä esim. Pelientestaaja jne.


    • pelaaminen

      aika kuluu ja on hauskaa pelata.ei kaikki nyhjää jossain nurkassa naama näytössä kiinni vaan suurin osa pelaa konsoleilla kavereiden kanssa.tietenkin jos ihminen on nörtti ja istuu 24 tuntia koneella pelaamassa jotain naurettaa cs niin sitten ei naista saa varmaan ikinä.

    • Zrazer

      Otetaas nyt iisisti eikä hukata loogista ajattelua. Jo antiikin ajoista on pelattu, jo sitä aikaisemmillakin ajoilla ovat ihmiset keksineet aina jotain viihteeksi luokiteltavaa tekemistä.Se on ihmisen luonto laatia haasteita, pelata, urheilla, kokeilla jne. Ei PELAAMINEN ole sen enempää pahasta kuin mikään muukaan tekeminen. Ja sehän on jokaisen oma asia mistä pitää ja mitä haluaa tehdä. Ongelmahan on se, minkä MITTAKAAVAN asia saa. Ei pelaaminen ole ainoa "turha" asia, johon joku saattaa jäädä hallitsemattomasti koukkuun. Ongelma tulee, kun muut asiat, sosiaalinen elämä, opiskelu jne. kärsii siitä, että yksi asia täyttää elämän. Ja se asia voi olla mikä vain, ei tartte paljon katsoo ympärilleen, kun hokaa miten hitosti nykymaailmassa on monomaniaa, Tässä pätee se ikivanha viisaus, että kohtuus kaikessa. Kaikki toiminta, joka kiihottaa mielikuvitusta tai vaatii ajattelua, on vain hyväksi, mutta mikään mikä muuttuu kaiken hallitsevaksi monomaniaksi ei voi olla hyvä. Eli koitetaas nyt laajentaa ajattelua. Kaikki on ok, mikä ei vie pois elämästä ja muutu ainoaksi elämäksi. Ei siis e MITÄ tehdään vaan se
      MITEN tehdään.Ite pelaan pc-pelejä - kun on sopiva hetki. Harrastan myös ulkoilua, jousiammuntaa, ruoanlaittoa, elokuvia, musiikinkeräilyä mm. Kaikkee sopivasti eikä mitään yksinomaisesti, no problem.

      • Matti

        ..yritetty kirjottaa hirmu asiallisesti ja tietävästi. Lähinnä naurattaa :D

        Kuulehan se että ihminen on tehnyt sitä aikojen alusta ja sen takia että kuluttavat aikaa. Ei se tarkoita sitä että se olisi hyödyllistä, loogista ja järkevää!

        "Se on ihmisen luonto laatia haasteita, pelata, urheilla, kokeilla jne."

        Mitähän sinulle ollaan kouluissa opetettu, ei kantsis vetää joto päätöksiä ilman perustaa. :D

        "Ei pelaaminen ole ainoa "turha" asia, johon joku saattaa jäädä hallitsemattomasti koukkuun"

        Noh kappas vaan, mutta myönnät silti että pelaaminen on turhaa?

        "...tässä pätee se ikivanha viisaus, että kohtuus kaikessa."

        Jos nyt ei kuminkaan :D

        "Kaikki toiminta, joka kiihottaa mielikuvitusta tai vaatii ajattelua, on vain hyväksi,.. "

        Ehei... jos se on harhaan johtavaa ja vääristävää.

        "mikä ei vie pois elämästä ja muutu ainoaksi elämäksi. "

        Ei sen tarvitse olla koko elämä vaan se kuluttaa sitä elämää turhan päiväseen. Hyvä 50v muistella miten kivaa oli istuskelle nuorena poikana tietokoneella pelailemassa CS matseja. Sillä välin kun muut tekevät oikeitä muistoja ja kokemuksia ja lisäävät tietoutta jota tarvitaan myöhemmässä elämässä.
        Todella hyödyllisiä taitoja opetella purkamaan pommi yhdestä napista. Heittää puukko toisesta napista. Sit ku menee oikeassa elämässä kokeilemaan niin eipä onnistukkaan nappia painamalla. Et siitä ei todellakana jää mitään muuta käteen ku typerä muistoa et oli kivaa.


      • Miika
        Matti kirjoitti:

        ..yritetty kirjottaa hirmu asiallisesti ja tietävästi. Lähinnä naurattaa :D

        Kuulehan se että ihminen on tehnyt sitä aikojen alusta ja sen takia että kuluttavat aikaa. Ei se tarkoita sitä että se olisi hyödyllistä, loogista ja järkevää!

        "Se on ihmisen luonto laatia haasteita, pelata, urheilla, kokeilla jne."

        Mitähän sinulle ollaan kouluissa opetettu, ei kantsis vetää joto päätöksiä ilman perustaa. :D

        "Ei pelaaminen ole ainoa "turha" asia, johon joku saattaa jäädä hallitsemattomasti koukkuun"

        Noh kappas vaan, mutta myönnät silti että pelaaminen on turhaa?

        "...tässä pätee se ikivanha viisaus, että kohtuus kaikessa."

        Jos nyt ei kuminkaan :D

        "Kaikki toiminta, joka kiihottaa mielikuvitusta tai vaatii ajattelua, on vain hyväksi,.. "

        Ehei... jos se on harhaan johtavaa ja vääristävää.

        "mikä ei vie pois elämästä ja muutu ainoaksi elämäksi. "

        Ei sen tarvitse olla koko elämä vaan se kuluttaa sitä elämää turhan päiväseen. Hyvä 50v muistella miten kivaa oli istuskelle nuorena poikana tietokoneella pelailemassa CS matseja. Sillä välin kun muut tekevät oikeitä muistoja ja kokemuksia ja lisäävät tietoutta jota tarvitaan myöhemmässä elämässä.
        Todella hyödyllisiä taitoja opetella purkamaan pommi yhdestä napista. Heittää puukko toisesta napista. Sit ku menee oikeassa elämässä kokeilemaan niin eipä onnistukkaan nappia painamalla. Et siitä ei todellakana jää mitään muuta käteen ku typerä muistoa et oli kivaa.

        Sulla näköjään lukutaito rajottuu kirjainten tuntemiseen, sisältö oli vissiin sulle liian viisas. Mä olen ton kaverin kaa samaa mieltä, yhtä hyvin vois sanoa, että mikä vain viihde, joka ei tuota tai hyödytä, on turhaa, mutta eihän niin voi ajatella. Viihde on osa elämää. Niin on ollu aina ja niin tulee aina olemaan. Yhtä hyvin vois kieltää korttipelit, lautapelit ja kaikki muutkin pelit, jotka ei tuota tai hyödytä. Takuulla säkin teet vapaa-aikanas joatin hyödytöntä. Ymmärryksestä päätellen makaat sohvalla ja vahtaat TV:tä. Tos just tuotiin esiin se, että vain sellainen on haitaksi, joka muuttaa elämää tai käytöstä epänormaaliin suuntaan. Sitä siinä tarkoitettiin, tollo!


      • Lizbeth
        Miika kirjoitti:

        Sulla näköjään lukutaito rajottuu kirjainten tuntemiseen, sisältö oli vissiin sulle liian viisas. Mä olen ton kaverin kaa samaa mieltä, yhtä hyvin vois sanoa, että mikä vain viihde, joka ei tuota tai hyödytä, on turhaa, mutta eihän niin voi ajatella. Viihde on osa elämää. Niin on ollu aina ja niin tulee aina olemaan. Yhtä hyvin vois kieltää korttipelit, lautapelit ja kaikki muutkin pelit, jotka ei tuota tai hyödytä. Takuulla säkin teet vapaa-aikanas joatin hyödytöntä. Ymmärryksestä päätellen makaat sohvalla ja vahtaat TV:tä. Tos just tuotiin esiin se, että vain sellainen on haitaksi, joka muuttaa elämää tai käytöstä epänormaaliin suuntaan. Sitä siinä tarkoitettiin, tollo!

        Asiaa!En minäkään sinänsä hyväksy kaikkien pelien sisältöä, mutta on totuus, että ei normaali ihminen pelaamisesta muutu epänormaaliksi. Kyllä mielenterveydessä on jo valmiiksi joku pielessä, jos sitä pystyy pelit muuttamaan. Ja saman tien pitäis kieltää kaikki leffatkin, eihän niistäkään jää käteen mitään hyödyllistä. Juups, toi kaveri ymmärsi vaan konsonantit, hih!


    • Mohawk

      Useiden armeijoiden erikoisjoukot (esim Delta Force) käyttävät koulutuksessa tietokonepelejä. Niillä treenataan ryhmän toimintaa, viestintää ja päätöksen tekoa. Oikeat toimintamallit saadaan korvien väliin tietokone pelillä, jonka jälkeen siirrytään harjoittelemaan esim kaupunkisimulaattoriin.

      Kun juniorit pelaavat jotain vähänkään realistisempaa sotapeliä (Ghost Recon, Delta Force -sarja, Swat -sarja), niin he oppivat näitä samoja asioita, ja ei siitä ainakaan haittaa ole.

      Monessa pelissä suojaisen siirtymätien valinta ja herkeämätön maaston tarkkailu on kaiken a ja o. Tästä on hyötyä esim liikenteessä. Viime kesänä muuan autoilija tuli sivutieltä suoraan mun moottoripyörän eteen, ja väitän ettei olisi kyennyt reagoimaan siihen ellei pelaaminen olisi kehittänyt havainnointikykyä ja refleksejä.

      Jos luet kirjan tai katsot elokuvan, niin mitä siitä jää käteen. Luet/katselet toisen sepittämää satua. Pelaamisessa olet itse toiminnassa mukana ja erityisen onnistunutta nettipelikierrosta muistelee pitkään.

      • Äiti

        Voi voi, näinkö on todella. Että minun pikku poikani oppisi armeejan juttuja peleistä, ja ennen kaikkea tappamaan.
        Pitää kyllä vetää kaikki sotapelit häneltä tänään pois.
        Tiedä vaikka hyökkäisivät kaveri porukalla rehtorin kimppuun.


      • TEpi

        "väitän ettei olisi kyennyt reagoimaan siihen ellei pelaaminen olisi kehittänyt havainnointikykyä ja refleksejä. "

        Höpö höpö, tuohon et usko itsekkään :D
        Kaikki pelaamaan autopelejä jotta tulisimme mika häkkisiksi! Ja voisi vaikka suomen koripallo maajoukue pelata korispelejä että opisivat donkaamaan :D

        "Jos luet kirjan tai katsot elokuvan, niin mitä siitä jää käteen."

        ON onhan noissa huikea ero pelaamiseen nähden.
        Koulussa oppiminen tapahtuu kirjoista käsin.
        Jos alat vaikka lukemaan harraste pohjalta pikku hiljaa miten auton moottori korjataan, tai miten se ylipäätään toimii. Niin siitä jää sinulle pysyvä tietous päähän. Ja jos väität että peleistä saa parempaa tietoutta niin okei :D Yleensä historia pelit eivät ole oikeuden mukaisia ja ne on kuvattu yhden tekijä näkökulmasta joka vaikutttaa tarinana väärentymiseen.


      • Mohawk
        Äiti kirjoitti:

        Voi voi, näinkö on todella. Että minun pikku poikani oppisi armeejan juttuja peleistä, ja ennen kaikkea tappamaan.
        Pitää kyllä vetää kaikki sotapelit häneltä tänään pois.
        Tiedä vaikka hyökkäisivät kaveri porukalla rehtorin kimppuun.

        Kuvittelitko, että sotapelejä pelaamalla oppii virkkaamaan pannulappuja. Ennen leikittiin nallipyssyillä, nyt on tietokonepelit.


      • Mohawk
        TEpi kirjoitti:

        "väitän ettei olisi kyennyt reagoimaan siihen ellei pelaaminen olisi kehittänyt havainnointikykyä ja refleksejä. "

        Höpö höpö, tuohon et usko itsekkään :D
        Kaikki pelaamaan autopelejä jotta tulisimme mika häkkisiksi! Ja voisi vaikka suomen koripallo maajoukue pelata korispelejä että opisivat donkaamaan :D

        "Jos luet kirjan tai katsot elokuvan, niin mitä siitä jää käteen."

        ON onhan noissa huikea ero pelaamiseen nähden.
        Koulussa oppiminen tapahtuu kirjoista käsin.
        Jos alat vaikka lukemaan harraste pohjalta pikku hiljaa miten auton moottori korjataan, tai miten se ylipäätään toimii. Niin siitä jää sinulle pysyvä tietous päähän. Ja jos väität että peleistä saa parempaa tietoutta niin okei :D Yleensä historia pelit eivät ole oikeuden mukaisia ja ne on kuvattu yhden tekijä näkökulmasta joka vaikutttaa tarinana väärentymiseen.

        "Kaikki pelaamaan autopelejä jotta tulisimme mika häkkisiksi."

        Mika Salo treenasi formularatoja simulaattorilla. Häkkisestä en tiedä.

        Väitinkö minä, että kaiken mahdollisen tiedon ja taidon oppii tietokonepeleistä??? Juurihan mä tulin kertoneeksi esimerkin, jossa Delta Forcen kaverit treenaa tietokoneella systeemit selviksi ja sitten mennään kaupunkisimulaattoriin (kulissikaupunki) treenaamaan käytännössä. Jos on yhtään sisälukutaitoinen, niin tekstin pitäis olla täysin yksiselitteinen.


      • juze95
        Mohawk kirjoitti:

        "Kaikki pelaamaan autopelejä jotta tulisimme mika häkkisiksi."

        Mika Salo treenasi formularatoja simulaattorilla. Häkkisestä en tiedä.

        Väitinkö minä, että kaiken mahdollisen tiedon ja taidon oppii tietokonepeleistä??? Juurihan mä tulin kertoneeksi esimerkin, jossa Delta Forcen kaverit treenaa tietokoneella systeemit selviksi ja sitten mennään kaupunkisimulaattoriin (kulissikaupunki) treenaamaan käytännössä. Jos on yhtään sisälukutaitoinen, niin tekstin pitäis olla täysin yksiselitteinen.

        Esim. K-15 pelejä eivät pelaisi alaikäiset, oppivat vain huonoja tapoja. Sitten kun on 15 saa pelata muulloin kaikki K-15 pelit suoraan kaappiin vain!
        Ja suunnilleen pelaa 1 tunnin päivässä. Piste.


      • Mohawk
        juze95 kirjoitti:

        Esim. K-15 pelejä eivät pelaisi alaikäiset, oppivat vain huonoja tapoja. Sitten kun on 15 saa pelata muulloin kaikki K-15 pelit suoraan kaappiin vain!
        Ja suunnilleen pelaa 1 tunnin päivässä. Piste.

        Ikärajat on aivan normijuttu, mutta ne ei aina kerro pelistä kaikkea. Reipas sotilastoiminta on ok, mutta mun mielestä salamurhapelit ja rikollisuutta ihannoivat pelit sais kitkeä kokonaan pois markkinoilta.

        Penskat on iät ja ajan räiskineet toisiaan nallipyssyillä ja puhallusputkilla, ja kaikista on tullut enimmäkseen täyspäisiä. Taistelupelit on vaan nallipyssyjen jatke.

        Katsokaa miten pelaaminen vaikuttaa jälkikasvuun. Jos se aiheuttaa väkivaltaisen reaktion, niin silloin pitää kehittää muita harrastuksia.


    • polkupyörät....

      kaikki mistä on vähänkään iloa pitäisi kieltää.ruokakin pitäisi olla jotain jauhoa mistä veteen sekoitettuna saisi puuroa sy,ötäväksi ja vettä vain rajoitettu määrä jokaiselle per päivä.urheilu tietenkin on pahinta mahdollista television ohella mitä ihminen voi tehdä.

    • Weduru

      jos tykkää tietokonepelejä pelata niin miksi ne lailla tulisi kieltää?

      • drfgd

        niinp


    • DarthVenom

      Vai että pelit pitäisi kieltää?! Vai että hyödyttömiä?!Oletkohan itse pelannut mitään peliä, siis muita kuin World of Warcraftin tapaisia nettipelejä? Peleistä voi oppia monia asioita:englannin kielessä tulee harjoitusta, koska suurin osa peleistä on englanniksi ja keskittymiskyky kehittyy.Itse pelaan säännöllisesti ja opinnot sujuvat mainiosti.Englannissa olen ryhmäni parhaimpia opiskelijoita ja se on harrastukseni ansiota!
      Tekstin ymmärtäminen on vahvin alueeni, koska peleissä,joita pelaan on tärkeää valita keskusteluissa oikea vaihtoehto riviltä.
      Pelaaminen on mainio harrastus kylminä talvipäivinä, kun kaikki kirjat on luettu ja televisiostakaan ei tule mitään.Oletko pelannut klassikoita kuten Falloutteja tai Diabloja?
      Entäpä kotimaisia Max Payneja tai Rally trophya?
      Pelaapa näitä ensin ja tule sitten takaisin sanomaan mielipiteesi!Kirjat, elokuvat ja pelit ovat täysin tasa-arvoisia nykyaikana ja peliteollisuudessa kulkee nykyään enemmän rahaa kuin elokuvateollisuudessa.

      • gdrgdf

        Tietokone pelit ovat HYVÄ KEKSINTÖ!!!!!


    • Qukko

      Siellä peleissä sotia ja tappaa kun tosielämässä...ja kirjojen lukeminen myös kannattaa >>peace!

    • anki86

      pelit menee samaan katekoriaan kuin tv....sietä tulee viihdettä mutta siitä myös oppii...oletko ajatellut että lapsille suunnatut tietokone ohjelmat ovat myös pelejä....mitähän mahtaa olla 1 2....oipn saat matikka mysteeristä...hauska peli...helppoja ja vaativia thetäviä....vaatii myös vastaus aikaa...sitten on näitä muta katekoria pelejä...simultatiota sun muuta...kullekin jotakin..itse olen aktiivi pelaaja mutta luen ihan yhtä paljon kirjoja...mikä on kenenkin mielestä turhaa.....maku asioista ei KANNATA kiistellä....niin että siitä vain jokainen katsomaan tv:tä,pelaamaan, urheilemaan...HARRASTAMAAN...

    • HeavyLord

      "Jos voitata matsin cs, tai wow saat supertossut jolla tappaa kaikki. "
      Heti aluksi, tuo kuullostaa siltä kuin oisit itsekkin pelannut ja sitten hävinnyt =)
      Tai sitten et ole koskaan pelannut mitään, joten älä alouita keskustelua asiasta josta et mitään tiedä!

      Ja nyt asiaan, pelaaminen on harrastus, ihan niin kuin lukeminen tai jalkapallon pelaaminen. Kohta kai ehdotat että nekin pitäisi kieltää lailla?

      Eikä pelaaminen (tämä on sitten kommentti yleisesti, ei sinun viestiisi liittyen) ketään hulluksi tee, vika on jo valmiiksi korvien välissä. Minä olen pelannut vaikka mitä pelejä läpi elämäni ja mitä on jäänyt käteen? Noh, englantia oppinut vaikka millä mitalla, sorminäppäryys on kehittynyt jne.

      Eivätkä pelaajat ole mitään syrjäänvetäytyneitä juntteja joilla ei ole muuta elämää. Minulla itselläni on tyttöystävä ja hyviä kavereita (Ja kaikki eivät todellakaan ole mitään pelien suurystäviä!), minä luen paljon ja kesäisin pyöräilen tyttöystävän ja kavereiden luo. Ja samanlaisia ihmisiä suurin osa pelaajista on! (Käykää vaikka FFfinin soorumilla, jokainen siellä on kova pelaamaan mutta siellä keskustellaan kaikesta mahdollisesta, pelit vain pieni osa aiheista)

      • HeavyLord

        Tarkoitin FFfin foorumit, enkä soorumit =)


      • Graah !

        Totta on että pelaaminen on uskomattoman hyvä harrastus.
        Tietenkään se ei kehitä fuusisesti muuta kun sorminäppäryyttä lähinnä.
        Havannointi kehyttyy valtavasti. En tiedä mitään muuta asiaa missä pitää huomioida niin monia asioita samaan aikaan. Saa mielestä arkiset asita ( työ ) joten se rentouttaa.
        Kelpaa jopa lyhyen ajan viihteeksi. ( lapsi päiväunilla 1h ja kotona pitää kummiskin olla)
        Englannnin taito kehittyy todella merkittävästi.

        Olen koko elämäni pelaillu erilaisia pelejä jopa erittäin häiriintyneitä.
        Silti ei oo päässä ilmenny vikoja.
        Inhottavaa että monet vanhemmatkin ajattelee asiat niin typerästi kun monissa visteissä jo näkyi.
        Ammut pelissä niin ammut oikeassa elämässä. Ei mene ihan niin.
        Asia mistä et ymmärrä mitään ei voi olla muuta kuin huono asia.

        Ajatelkaapa MM-Jääkiekkoa :)
        Moniko katsojista oikeasti pelaa itse ja ymmärtää pelin ?
        Hyvin harva mutta ei se silti oo turhaa istua kalja kädessä ja katsella mustaa limppua joka kimpoilee ruudun toisesta päästä toiseen.

        Ajatelkaa asioita ennen kun puhutte.
        Tietämättömyydellä ette saavuta mitään.
        Jos pelkäätte lastenne pelaamista ottakaa selvää ja kiinnostukaa asiasta niin lapset kertoo miten ne pelit kokee.
        Sitten kuulette lapsen suusta mikä on totuus turhuuden ja tärkeän asian välillä.
        Lapselle paras mahdollinen asia on tehdä jotain omilla ehdoilaan. Sitä on ikävä kyllä erittäin vaikea toteuttaa muuten kun virtuaalisesti.
        Ajatelkaa kun teillä olisi ollut maailma mihin voi mennä ja muokata mieleisekseen.
        Maailma missä voit olla se lohikäärmeen kesyttäjä ja jopa nähdä sen liskon.
        Ei tietenkään ulko leikkejä pidä unohtaa mutta se on vanhempien tehtävä huolehtia ettei kaikki aika kulu pelaillessa. Mutta alkää ikinä kieltäkö pelaamista kokonaan jos lapsi sitä haluaa harrastaa.
        Suosittelen myö vanhempiakin kokeilemaan. Ette pety kohan pääsette asiaan sisään.
        Kun kirja elokuva itse muokattavuus uuden kokemisen ilo = hyvä peli

        Kiitos jos jaksoitte lukea :)


    • VOE HELEVETTI

      Vitut yks taas kukkahattu täti joka ei tiedä asiasta hevonvittua, PELAAMINEN ON MUKAVAA, VIIHDYTTÄVÄÄ, MIKSI VITUSSA PITÄS KIELTÄÄ EI IKINÄ :D IHAN TURHAAN ITKET TÄÄLLÄ, ETTÄ MINÄ VIHAAN TUOMMOSIA... MEE VETÄÄ HAME JA MEIKKIÄ PÄÄLLE SIINÄ SULLE SEIKKAILUA HAH HAH, SÄÄLITTÄVÄ LUUSERI OOT

    • ....................

      Etteks te tiedä että pelaaminen on ajan vietettä, mitä pahaa siinä on? Toiset lukee kirjoja ja toiset pelaa. Ja jos joku ei tee muutakun pelaa, niin se on ihan oma asia.

    • 1111111112

      Ja mitä saavutat lukemalla (mahdollisesti) hyvän kirjan?
      Eikä pelaaminen ole pelkkää Wowia. Pelejä on niin paljon erilaisia että ei niitä kaikkia pysty edes sanomaan.

      Myös kirjan lukeminen on peli jos tarkemmin miettii.

    • todistetusti

      peleistä on hyötyä!! ne: poistavat tai lisäävät stressiä, tappaa aikaa, kehittää mielikuvitusta, oppii kieliä ja ennen kaikkea hauskaa!!! on myös todistettu että pelien ei pitäisi lisätä väkivaltaa. no voihan joistain peleistä nähdä painajaista, mutta se on oma häpeä. netistä saa tietoa, ystäviä, tilaustuotteita, tyttö/poika ystäviä. netit ja pelit ovat hyödyllisiä.

      • edellinen

        varsinkin kavereiden kanssa, ja kohtuus kaikessa


    • Runeonhyväpeli

      Kyllä vittu muna nousee pystyy ja tulee orgasminen tunne ku saat 99strengthin sun rune ukolle.

    • no.updates4books

      Kirjojen lukeminen on turhaa koska ne sisältävät vanhentunutta tietoa.

    • katotaanpa-vain

      Eiköhän tämä Imatran murhamieskin viettänyt enimmäkseen aikansa 1st person shootereiden kanssa, kuten Breivik, ja muut intellektuellit.

      • YhtkuntieteetFilPsyk

        Tais Stalin pelata kovasti tietokonepelejä ja Hitlerikin kun aiheuttivat kymmenien miljoonie ihmisten kuoleman, puhdistuksia, jopa oman sukulaisten kuolemia mm. murhauttamalla jne.

        Putinkin pelailee varmaan tietokonepelejä sekä myös Syyrian johtaja ja ISIS ym. kun niin kovasti toiminnallaan suorasti tai epäsuorasti tappavat kymmeniä-satojatuhansia ihmisiä, pommittavat syyttömiä siviilejä jne.

        Katotaanpa-vain nimimerkin syy-yhteys pelien ja murhamiesten suhteen on hieman sanoen ontuvaa ;D

        Toki sitä voi syyttää tietokonepelejä siitä, että joku tapaa mutta kun asia vaan ei ole ihan niin yksinkertaista koska näitä murhamiehiä, sarjamurhaajia, johtajia, jotka on joko suoraan tappaneet tai tapattaneet kymmeniä-satoja-tuhansia-kymmeniätuhansia-satojatuhansia-miljoonia ihmisiä.

        Mutta kun ihminen on yksinkertainen niin helposti sitä tehtailee päästään näitä syy-yhteyksiä tietokonepelin ja tappamisen suhteen.

        Mäkin olen pelaillu erittäin tiiviisti vuodesta 2002 eli n. 14 vuotta, samaten mun 3 poikaa on pelanneet ihan naperosta asti pelejä eikä meistä kukaan ole vielä ketään tappanut vaan päänvastoin ollaan oltu erittäin ihmisiksi ja omataan inhimmilliset näkökannat asioihin ja samaa voin sanoa ihan mun lähipiiristä sukulaisista, kavereista jne.

        Turha on pelejä syyttää siitä, että joku tappaa yhteiskunnasta koska ne syyt on pikkasen syvemmällä ja useasti siinä, että tämä yhteiskunta pyörii sen rahan ympärillä ja tappaa kaiken rehellisen ja inhimmillisen toiminnan kun ihminen on rahan-ahne paska ja siinä ahneudessaan aiheuttaa paljon pahaa paikkallisesti sekä globaalisesti.

        Katotaanpa-vain nimimerkille suosittelen tutustumista vähän tarkemmin ympäröivään maailmaan ja sitä, että ylipäätään ymmärtää asiat sen sijaan, että vetää linjat suoraksi.


    • Anonyymi

      Ite olen ainakin oppinut noin 80% englannin kielestä pelien kautta

    • Anonyymi

      Lukutoukat :D
      Sanovat että ruudun toisella puolella on elämä mutta eihän siellä ole kuin elektroniikkaa...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe