Focus II kokemukset (Part one)

tt22

Do diin, ensimmäiset 300km takana 5-ov 1.6 Ti-VCT "sportilla" ja miltä tuntuu?
Auto on mukavan "tukeva" ajettava (entinen oli Pösö 307 farkku).Sisätilat ihan ok (pikkaisen "tiukemmat" kuin pösössä). Lämpöä tuntuu tulevan mukavasti (motari) mutta tyhjäkäynnillä ei tunnu lämpiävän...
Motarinopeuksissa hieman suhinat häiritsee mutta rengasmelu yllättävän "pieni" (Conti Winter Viking 2 195/65/15) Pientä "sirinää" tai "ritinää" kuuluu sivuikkunan tienoilta? Kuskinpuolen lampun pesuri jäi puolitiehen? Sen sai onneksi sisään vetämällä suutin muutaman kerran ylös ja palauttamalla, mutta jää seurantaan (en viitsinyt nyt pakkasilla kokeilla toimiiko) Ajoasento tuntui löytyvän kohtuu hyvin ja hallintalaitteet pelaa mukavasti. Lähivalot ok, pitkiä en vielä ole kokeillut (sumarit on mitä on) Vaihteisto, kytkin ja jarrut tuntuvat myös hyviltä, erityisesti pidän vaihteen valitsimesta, on nopea ja tarkka. ESP ja luistonesto ovat myös mukava lisävaruste. ESP ja luistonesto tuntuvat toimivan "huomaamattomasti" (sen verran tullut jo kokeiltua ja tuntuu tulevan kuvioihin mukaan aikas pehmeästi, ei terävästi nykäisten niinkuin esim Primerassa)Moottori tuntuu yllättävän pirtsakalta ja "herkältä" verrattuna tuohon pösön "vastaavaan", eihän tää mikään raketti ole mutta tuntuu ainakin nyt riittävältä. Sisätilat viimeistelyltään ihan ok, samoin ulkopuoli mutta ainakin kuskin oven (tai takaoven) sovitus hieman pielessä. Lapsen istuin BeSafe izi meni takapenkille apparin puolelle ok mutta pelkääjän etutila tosi pieni(täytyypä kokeilla mahtuuko keskelle) Eli so far so good, palailen taas kilometrien karttuessa käyttökokemuksien merkeissä... Terveisiä Kylmälle Totuudelle...(ps. Taivaspaikka taattu kun omistaa Fordin ;) )

14

4050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samson

      Alla 2000 km ajettu farkku. Kuskinpuolin sivuikkuna natisee ja kitisee. Tiedä sitten johtuuko pakkasesta vai mistä. Täytyy seurailla kunhan pakkaset vähän hellittää. Muuten ei mitään ongelmia auton kanssa.

      • Fookkus

        Focuksessa,itsellä 2002 ja kuskinlasi pitää pientä ritinää....


      • focus-05
        Fookkus kirjoitti:

        Focuksessa,itsellä 2002 ja kuskinlasi pitää pientä ritinää....

        natisee mullakin kuskinpuolelta. tuntuu kuuluvan pakkasilla erittäin hyvin, muttei häviä kesälläkään


    • "Kuskinpuolen lampun pesuri jäi puolitiehen? Sen sai onneksi sisään vetämällä suutin muutaman kerran ylös ja palauttamalla, mutta jää seurantaan (en viitsinyt nyt pakkasilla kokeilla toimiiko)"

      Itse otin (Focus -01) sulakkeen pois heti uutena. Ainoastaan katsastukseen laitan väliaikaisesti kiinni.
      Menee paljon paljon vähemmän lasinpesunestettä kun lampunpesimet on pois toiminnasta. Samoin eivät mene rikki talvella.
      Eikä ole sen jälkeen nesteitä konepellillä vahaa liuottamassa.

      Lamput sotkeentuu kuitenkin niin vähän etten ole kertaakaan joutunut niitä erikseen putsaamaan 5 vuoden aikana.

    • 1,6 trend wagon

      Itsellä pari tuhatta nyt takana. Esp tosi hyvä esim. sohjoisella kelillä ohittaessa. Jotenkin meluisa, mutta ihan siedettävää tässä kokoluokassa. Ajettavuus on hyvä, täsmällinen ja jämäkkä kokoisekseen. Suht hidas lämpiämään ilman lohkolämmitintä, mutta johdon päästä muutoin mukava lähteä, mutta pieni virhe sattunut suunnitelijoille ajatellen tätä meidän pohjolaa; pyyhkijöiden sulat menevät niin alas ettei auton sisätilan ollessa lämmin pyyhkijät pääse sulamaan vaan keräävät kaiken sulan veden tuulilasista pakkasella jääksi pyyhkijöihin. Peräkontin luukun lumen/jäänkeruusyvennys ihmetyttää myös. Mutta muutoin kivapeli pidemmilläkin matkoilla...

      • j.le

        Hyvin sanottu siellä takana... noi lasinpyyhkimet on tosiaan aina jäässä ja farmarin peräluukun eteen on, samoin kuin edellisessäkin korimallista, tehty "näppärä" syvennys joka kerää kaikki lumet ja jäät niin että luukku ei lopulta aukea. Parin focuksen kokemuksella voin myös sanoa että auto alkaa ihmeellisesti nitistä ja natista sieltä täältä kun pakkasta on tarpeeksi. Auton sisätilan lämpeneminen on myös vähän hitaanlaista.

        Mutta kyllä sillä talvella ajelee. Ajo-ominaisuudet on plussaa ja penkinlämmittimet todella tehokkaat. Ainakin niin kauan kuin persgrilli sattuu toimimaan, koska vanhemmassa focuksessa tuppas vastukset hajoamaan. Käyntiin on myös aina lähtenyt todella helposti vaikka pakkasta olisi lähelle kolmekymmentä.


      • focus-05
        j.le kirjoitti:

        Hyvin sanottu siellä takana... noi lasinpyyhkimet on tosiaan aina jäässä ja farmarin peräluukun eteen on, samoin kuin edellisessäkin korimallista, tehty "näppärä" syvennys joka kerää kaikki lumet ja jäät niin että luukku ei lopulta aukea. Parin focuksen kokemuksella voin myös sanoa että auto alkaa ihmeellisesti nitistä ja natista sieltä täältä kun pakkasta on tarpeeksi. Auton sisätilan lämpeneminen on myös vähän hitaanlaista.

        Mutta kyllä sillä talvella ajelee. Ajo-ominaisuudet on plussaa ja penkinlämmittimet todella tehokkaat. Ainakin niin kauan kuin persgrilli sattuu toimimaan, koska vanhemmassa focuksessa tuppas vastukset hajoamaan. Käyntiin on myös aina lähtenyt todella helposti vaikka pakkasta olisi lähelle kolmekymmentä.

        jep. samat huomiot oon tehny...


      • wiper

        Eikö pyyhkijöitä saa jäämään ylemmäs kuten vanhassa focuksessa?


      • Jammin'

        Itsellä takana about 10 000km uudella fokkerilla, ja suht tyytyväinen olen ollut.
        Ainoita mainittavia miinuksia ...
        - säteilylämmitin (ei riittävän tehokas)
        - takapuskurin käsittämätön lumen/vedenkerääjä upotus.Ei jymmärrä lainkaan tuon tarkoitusta??!!

        Muutoin ollut kyllä mainio peli.
        Tuo 1.6 moottori luonnollisestikkaan ei matalilla kierroksilla valtaviin suorituksiin pysty, mutta kunhan hiukan malttaa kirroksia antaa, niin johan se liikahtaakin. Tuossa Ghia:ssahan on nipistetty jonkun verran enemmän potkua (115hv) moottorista, kun perusmallissa.


      • farkku 1.6 w06
        Jammin' kirjoitti:

        Itsellä takana about 10 000km uudella fokkerilla, ja suht tyytyväinen olen ollut.
        Ainoita mainittavia miinuksia ...
        - säteilylämmitin (ei riittävän tehokas)
        - takapuskurin käsittämätön lumen/vedenkerääjä upotus.Ei jymmärrä lainkaan tuon tarkoitusta??!!

        Muutoin ollut kyllä mainio peli.
        Tuo 1.6 moottori luonnollisestikkaan ei matalilla kierroksilla valtaviin suorituksiin pysty, mutta kunhan hiukan malttaa kirroksia antaa, niin johan se liikahtaakin. Tuossa Ghia:ssahan on nipistetty jonkun verran enemmän potkua (115hv) moottorista, kun perusmallissa.

        Vaimolla uusi farkku ja rengasmelu kova joka on puhuttanut työpaikalla muitakin joilla sama malli työkäytössä sekä eka aamuna n tunnin seisomisen jälkeen auto lähti käyntiin mutta polkimet eivät liikkuneet, virrat pois ja uudestaan käyntiin eikä mitään vikaa??


      • Fokkeri
        Jammin' kirjoitti:

        Itsellä takana about 10 000km uudella fokkerilla, ja suht tyytyväinen olen ollut.
        Ainoita mainittavia miinuksia ...
        - säteilylämmitin (ei riittävän tehokas)
        - takapuskurin käsittämätön lumen/vedenkerääjä upotus.Ei jymmärrä lainkaan tuon tarkoitusta??!!

        Muutoin ollut kyllä mainio peli.
        Tuo 1.6 moottori luonnollisestikkaan ei matalilla kierroksilla valtaviin suorituksiin pysty, mutta kunhan hiukan malttaa kirroksia antaa, niin johan se liikahtaakin. Tuossa Ghia:ssahan on nipistetty jonkun verran enemmän potkua (115hv) moottorista, kun perusmallissa.

        Ghia-varustetaso tarkoittaa tiettyjä varusteita ja ulkonäköjuttuja. Moottoreissa ei ole eroa.


      • Ghian manuaaliin 115hv
        Fokkeri kirjoitti:

        Ghia-varustetaso tarkoittaa tiettyjä varusteita ja ulkonäköjuttuja. Moottoreissa ei ole eroa.

        Tarkoittaa siinä mielessä, että Ghiaan ei enää saa 1,6 100 hv: moottoria muuten kuin automaatin yhteydessä. Ihmetyttää hiukan miksi ylipäätänsä Ford pitää mallistossa noinkin vanhaa moottoria, kun parempikin on tarjolla. Onko pelkästään hinta kysymys.


    • seeber

      natise eikä kitise mistään. -03 1.8 16v centennial 5d

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe