Kaksi kovalevyä- miten päin?

Nimetön

Koneeni temppuilee yhä - nyt vaihdan kovalevyjen järjestystä.
Eli aiemmin win98se koneessa oli iso uusi ja kiiltävä 160gb kovalevy masterina sisältäen käyttiksen ja samassa johdossa sen kanssa slavena vanha 40gb kovalevy, dvd-asema oli yksinään IDE2:ssa. Järjestelmällisesti silloin kun kiintolevyä käytettiin paljon (varsinkin kun kaappasin videota) suuri osa tiedostoja ja hakemistoja korruptoitui ja vaihtoi nimeään.

Nyt vaihdoin kaiken niin päin, että pieni kovalevy saa palvella käyttislevynä IDE1:n masterina yksikseen ja isompi on liitetty slaveksi DVD-aseman kanssa
IDE2:seen. Tarkoituksena on eliminoida käyttöjärjestelmän kärsiminen kun sen kansioita korruptoituu ja samalla parantaa ison kiintolevyn nopeutta. (Korruptoitumista on tapahtunut toistaiseksi vain isolla kovalevyllä.)

Onko mielestänne oikein / paremmin näin? Vai olisiko pitänyt antaa ison hd:n olla IDE1:ssä itsekseen masterina ja laittaa pieni kovalevy IDE2:seen DVD:n kanssa? Menin jo itsekin sekaisin...

6

1089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • härski

käyttis nopeimmalle levylle eli luulisin että tuo 160 on nopeampi koska on uusin ? Kovot kannattaa laittaa tosiaan eri ide piuhaan koska muuten toimivat hitaimman mukaan. Eli 160 yksin ja windows siihen ja muut toiseen ide piuhaan.

• Pette-ri

Kun tähän liittyy vielä sekin aspekti että tietoja korruptoituu vain tuolta 160gt levyltä, mikä tarkoittaa sitä että olen asentanut windowsin parin viime kuukauden aikana uudestaan noin viisi kertaa, ja scandiskin naputtelu vie aina ikuisuuden...
        Nyt ainakin käyttis on turvassa, ja jos ison kiintolevyn korruptoituminen jatkuu niin vien sen sitten huoltoon...
        Että lienen olevani sitten oikeilla jäljillä.
        Mutta onko isompi (ja nopeampi) kiintolevy nyt yhtä hidas kuin DVD-asema?

• olet saanut W98SE näkemään 160GB ja edes jotenkin toimimaan yli 64GB kovolla. No näemmä ongelmiakin on piisannut.

Vaihda käyttistä jos tarvitsen isoja kovoja.

• ydin on FAT32

nimittäin saada w98 toimimaan
      160 gigan levyllä on vaatinut jo sellaisen
      kikkakutosen että yleensä ihme että on
      millään lailla toiminut.

Vaihda ihmeessä vähintään w2000 tai mieluummin
      XP jotta saat levyjärjestelmäksi NTFS:n.

• Pette-ri

Tieto ilmeisesti tuottaa tuskaa.
        Edellisen koneeni emolevy sanoi poks (itsekseen keskellä yötä) joten ostin uuden raadon, jossa vain emolevy, kotelo, virtalähde ja kiintolevy muisti. Loput asensin itse. Niin että kun en tiennyt ongelmasta sitä ei sinällään siis ollut olemassakaan. Ihmettelinkin, kun jossakin kerrottiin ettei edes Win2000 näe isoja kovalevyjä... Taitaa olla XP siis edessä, kunhan saan ensin tuota kiintolevyä tyhjemmäksi.

• Pette-ri
        Pette-ri kirjoitti:

Tieto ilmeisesti tuottaa tuskaa.
        Edellisen koneeni emolevy sanoi poks (itsekseen keskellä yötä) joten ostin uuden raadon, jossa vain emolevy, kotelo, virtalähde ja kiintolevy muisti. Loput asensin itse. Niin että kun en tiennyt ongelmasta sitä ei sinällään siis ollut olemassakaan. Ihmettelinkin, kun jossakin kerrottiin ettei edes Win2000 näe isoja kovalevyjä... Taitaa olla XP siis edessä, kunhan saan ensin tuota kiintolevyä tyhjemmäksi.

Yritin valmistaa dvdn jutusta joka oli sillä isolla asemalla, mutta kesken se jäi kummallakin kerralla... Joskus se on kyllä onnistunutkin.
        Täytynee ottaa satasen laina XP:tä varten. Josko se tuo ratkaisun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1766
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1252
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      901
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe