Koneeni temppuilee yhä - nyt vaihdan kovalevyjen järjestystä.
Eli aiemmin win98se koneessa oli iso uusi ja kiiltävä 160gb kovalevy masterina sisältäen käyttiksen ja samassa johdossa sen kanssa slavena vanha 40gb kovalevy, dvd-asema oli yksinään IDE2:ssa. Järjestelmällisesti silloin kun kiintolevyä käytettiin paljon (varsinkin kun kaappasin videota) suuri osa tiedostoja ja hakemistoja korruptoitui ja vaihtoi nimeään.
Nyt vaihdoin kaiken niin päin, että pieni kovalevy saa palvella käyttislevynä IDE1:n masterina yksikseen ja isompi on liitetty slaveksi DVD-aseman kanssa
IDE2:seen. Tarkoituksena on eliminoida käyttöjärjestelmän kärsiminen kun sen kansioita korruptoituu ja samalla parantaa ison kiintolevyn nopeutta. (Korruptoitumista on tapahtunut toistaiseksi vain isolla kovalevyllä.)
Onko mielestänne oikein / paremmin näin? Vai olisiko pitänyt antaa ison hd:n olla IDE1:ssä itsekseen masterina ja laittaa pieni kovalevy IDE2:seen DVD:n kanssa? Menin jo itsekin sekaisin...
Kaksi kovalevyä- miten päin?
6
1113
Vastaukset
- härski
käyttis nopeimmalle levylle eli luulisin että tuo 160 on nopeampi koska on uusin ? Kovot kannattaa laittaa tosiaan eri ide piuhaan koska muuten toimivat hitaimman mukaan. Eli 160 yksin ja windows siihen ja muut toiseen ide piuhaan.
- Pette-ri
Kun tähän liittyy vielä sekin aspekti että tietoja korruptoituu vain tuolta 160gt levyltä, mikä tarkoittaa sitä että olen asentanut windowsin parin viime kuukauden aikana uudestaan noin viisi kertaa, ja scandiskin naputtelu vie aina ikuisuuden...
Nyt ainakin käyttis on turvassa, ja jos ison kiintolevyn korruptoituminen jatkuu niin vien sen sitten huoltoon...
Että lienen olevani sitten oikeilla jäljillä.
Mutta onko isompi (ja nopeampi) kiintolevy nyt yhtä hidas kuin DVD-asema?
olet saanut W98SE näkemään 160GB ja edes jotenkin toimimaan yli 64GB kovolla. No näemmä ongelmiakin on piisannut.
Vaihda käyttistä jos tarvitsen isoja kovoja.- ydin on FAT32
nimittäin saada w98 toimimaan
160 gigan levyllä on vaatinut jo sellaisen
kikkakutosen että yleensä ihme että on
millään lailla toiminut.
Vaihda ihmeessä vähintään w2000 tai mieluummin
XP jotta saat levyjärjestelmäksi NTFS:n.- Pette-ri
Tieto ilmeisesti tuottaa tuskaa.
Edellisen koneeni emolevy sanoi poks (itsekseen keskellä yötä) joten ostin uuden raadon, jossa vain emolevy, kotelo, virtalähde ja kiintolevy muisti. Loput asensin itse. Niin että kun en tiennyt ongelmasta sitä ei sinällään siis ollut olemassakaan. Ihmettelinkin, kun jossakin kerrottiin ettei edes Win2000 näe isoja kovalevyjä... Taitaa olla XP siis edessä, kunhan saan ensin tuota kiintolevyä tyhjemmäksi. - Pette-ri
Pette-ri kirjoitti:
Tieto ilmeisesti tuottaa tuskaa.
Edellisen koneeni emolevy sanoi poks (itsekseen keskellä yötä) joten ostin uuden raadon, jossa vain emolevy, kotelo, virtalähde ja kiintolevy muisti. Loput asensin itse. Niin että kun en tiennyt ongelmasta sitä ei sinällään siis ollut olemassakaan. Ihmettelinkin, kun jossakin kerrottiin ettei edes Win2000 näe isoja kovalevyjä... Taitaa olla XP siis edessä, kunhan saan ensin tuota kiintolevyä tyhjemmäksi.Yritin valmistaa dvdn jutusta joka oli sillä isolla asemalla, mutta kesken se jäi kummallakin kerralla... Joskus se on kyllä onnistunutkin.
Täytynee ottaa satasen laina XP:tä varten. Josko se tuo ratkaisun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602