Mikä eläin olisit?

Katleija

Muistan työelämässä ollessani, kun jossain koulutustilaisuudessa kurssin vetäjä laittoi meille tehtävän. Piti kertoa muille mikä eläin haluaisi olla ja miksi.
Kiinnostaisiko tällainen leikki?

76

3549

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O.Velin

,,,

• ei voi leikkiä

täällä hallitsee sensuuri joka estää, sanoisin rajulla kädellä keskustelut lähes aiheesta kun aiheesta.

• e.eikka

Paras lopettaa häiriköinti. Kyllä tuo "sensuurista" puhuminen jo tunnetaan. Muutama sanoma on jo poistatettu.

• Pääsky64
        e.eikka kirjoitti:

Paras lopettaa häiriköinti. Kyllä tuo "sensuurista" puhuminen jo tunnetaan. Muutama sanoma on jo poistatettu.

muutakin kun poistoista.Minäpä olen sellainen eläin kuin Minkki tai Ahma.
        Perustelut.
        Raivaan tilani minne menen.Tapan enmmän kun syön riistaa.
        Viihdyn vedessä ja maalla.Olen vikkelä pidän erämaasta ja metsästä.
        Minulla ei ole vaarallisia vihollisia syön ne.Lisäännyt nopeasti ja valtaan koko järven.

• metsän kuningas,suomalainen...
        Pääsky64 kirjoitti:

muutakin kun poistoista.Minäpä olen sellainen eläin kuin Minkki tai Ahma.
        Perustelut.
        Raivaan tilani minne menen.Tapan enmmän kun syön riistaa.
        Viihdyn vedessä ja maalla.Olen vikkelä pidän erämaasta ja metsästä.
        Minulla ei ole vaarallisia vihollisia syön ne.Lisäännyt nopeasti ja valtaan koko järven.

mutta kirjoitusta en saa aitsestäni irti millään.Minulla pitää olla kaksi naarasta vähintään olen rehellinen ja luotettava.Väriltäni olen suomalaisen musta ja silmät kuin sudella.Viihdyvn talvella makuullaan ja kesällä virkistyn raapimaan muuraismättäitä. Viihdyn metsässä.

• Katleija
        metsän kuningas,suomalainen... kirjoitti:

mutta kirjoitusta en saa aitsestäni irti millään.Minulla pitää olla kaksi naarasta vähintään olen rehellinen ja luotettava.Väriltäni olen suomalaisen musta ja silmät kuin sudella.Viihdyvn talvella makuullaan ja kesällä virkistyn raapimaan muuraismättäitä. Viihdyn metsässä.

Täältähän ne veitikat löysin.

• Leikki on ihan kiinnostava, mutta minun olisi vaikea vastata kysymykseen nopeasti. Eläimillä on niin monenlaisia ominaisuuksia, toiset mukavia toiset vastenmielisiä tai pelottavia.

Saisikohan työpaikan, jos vastaisi sika-nauta?

Mikähän olisi sellainen eläin, joka voisi elää laumassa, itsenäisenä, sitoutuneessa parisuhteessa, jälkeläisistään, laumasta ja ympäristöstä huolta pitäen, ei joutuisi metsästetyksi, eikä tarvitsisi nähdä nälkää?

Antakaa vihjeitä, joita voisin sitten tarvittaessa hyödyntää. ;)

• eläinoppia

sieltä löytyy harvinainen eläin nimittäin merikettu.

• Pääsky64

että oletkin kauris.Sinussa on jotain kevyttä ja valpasta.Halua elää eikä tulla syödyksi.Minun ruokaa ovat nimittäin kauriitkin.

• tarviit
        Pääsky64 kirjoitti:

että oletkin kauris.Sinussa on jotain kevyttä ja valpasta.Halua elää eikä tulla syödyksi.Minun ruokaa ovat nimittäin kauriitkin.

oikein kunnon villikarjua

• Viittaavat eläimeen, joka kuuluu kädellisten heimoon ja josta Morris käytti nimitystä "alaston apina". Tosin yleistää ei voi: Kaikki eivät pidäå huolta jälkeläisistään ja laumastaan, Joitakin apinoita metsästetään vieläpä samanlaisten apinoiden toimesta...

Jos uudelleensyntyminen on totta (niinkuin se tietysti on, kertovat miljoonat ihmiset Aasiassa), tällä hetkellä on enemmän elukoita oppimassa ihmisten tavoille, kuin uudelleensyntyneitä ihmisiä. Maailmassa on elossa tällä hetkellä enemmän(*) ihmisiä kuin koko ihmiskunnan historian aikana on kuollut! (Osa kuolleistakin on vaeltanut monessa ruumiissa, joten (*) tarkoittaa "valtaosa"!)

Olisinkohan minä sika, kun tongin karsinaani ;-)

• bruuttukseni
        vaarivaari kirjoitti:

Viittaavat eläimeen, joka kuuluu kädellisten heimoon ja josta Morris käytti nimitystä "alaston apina". Tosin yleistää ei voi: Kaikki eivät pidäå huolta jälkeläisistään ja laumastaan, Joitakin apinoita metsästetään vieläpä samanlaisten apinoiden toimesta...

Jos uudelleensyntyminen on totta (niinkuin se tietysti on, kertovat miljoonat ihmiset Aasiassa), tällä hetkellä on enemmän elukoita oppimassa ihmisten tavoille, kuin uudelleensyntyneitä ihmisiä. Maailmassa on elossa tällä hetkellä enemmän(*) ihmisiä kuin koko ihmiskunnan historian aikana on kuollut! (Osa kuolleistakin on vaeltanut monessa ruumiissa, joten (*) tarkoittaa "valtaosa"!)

Olisinkohan minä sika, kun tongin karsinaani ;-)

oleppa vaiti.

• täyttäen

JOUTSEN :-)

• Helena04

• Katleija

• Katleija

Horoskooppimerkkini on kauris ja olen huomannut kaurista kuvaavat piirteet itseeni hyvin sopiviksi. Olisin kuitenkin mieluiten vuorikauris. Vaikka aavan meren rannalla tunnen rauhaa, mutta hyvin korkeilla paikoilla on tunne jota en osaa kuvata. Siellä on yksin, se on vaatinut ponnistuksia ja uhkarohkeutta. Siellä riittää minulle vihreä ruohotupsu, mutta silti tunnen omistavani maailman. Ylhäältä vuorelta näkee kauas, alhaalla on kaikki niin pientä ja mitätöntä. Taas tuli niin paatoksellista juttua, vaikka kuvittelen itseäni myös veitikaksi.

• Hintriika

Olen lähinnä telkkarin luonto-ohjelmista katsellut saukkomaista elämää. Saukko on veitikka, joka ihastuttaa leikkisyydellään ja leppoisuudellaan. Ainakin ihminen näkee sen sellaisena.

Mikä liekin saukon todellinen sielunelämä, mutta luulen sitä onnelliseksi eläimeksi. Sen vuoksi kai saukko on päässyt myös niihin lasten loruihin, joita olen kynäillyt.

Jos olisin saukko, olisin varmaan myös taitavampi uimari!!!

• Katleija

Tämä oli vielä mielessä sanoa, mutta kun tuo näppäinsormi on niin nopea, että livahti jakeluun.
        Niin että,
        kun siellä ylhäällä sitten jalka lipeää seuraa nopea alastulo ja äkkipyssäys-Amen.

• tietenkin

olisin mieluiten lämminveri ori, oikein hyvät meriitit omaava, sais käydä astumassa "vierasta" ja välillä keinohevosta vaihtelun vuoksi. Siinä aitaa kaatuu ja tanner ryskyy kun hevoset nai. Rahantulo olis melkosta ravikilpailuista ja siittämisestä. Lopuks tulee vielä hyvää makkaraa.

• KISSA ja olen sanonut:seuraavassa elämässä,mikäli sitä on.
        Sellaiseen perheessen kuin meillä.
        Minua "paapottaisi"ja hellittäisi,olisin "kunkku"
        talossa;))
        Ruoka tulisi melkein nenän alle ja se olisi ihan sitä mitä haluaisin ja illalla pääsisi emännän viereen.
        Kyllä minä KEHRÄISIN ;)))

• Hintriika
        muori67 kirjoitti:

KISSA ja olen sanonut:seuraavassa elämässä,mikäli sitä on.
        Sellaiseen perheessen kuin meillä.
        Minua "paapottaisi"ja hellittäisi,olisin "kunkku"
        talossa;))
        Ruoka tulisi melkein nenän alle ja se olisi ihan sitä mitä haluaisin ja illalla pääsisi emännän viereen.
        Kyllä minä KEHRÄISIN ;)))

Ihmisen näkökulmasta katsoen navettakissan elämä on rankempaa, mutta kaupunkilaiskissalta viedään väkivalloin rakastelun ilot! Joten saa sitä KEHRÄTÄ, KEHRÄTÄ (kissa)tyttönen... palliton on sulhanen...

Muuten kissanpäiviä olisi mukava viettää. Ellei sitten kyllästyisi kaupunkilaiskissan laiskaan elämään.

• pääskynen 1
        Hintriika kirjoitti:

Ihmisen näkökulmasta katsoen navettakissan elämä on rankempaa, mutta kaupunkilaiskissalta viedään väkivalloin rakastelun ilot! Joten saa sitä KEHRÄTÄ, KEHRÄTÄ (kissa)tyttönen... palliton on sulhanen...

Muuten kissanpäiviä olisi mukava viettää. Ellei sitten kyllästyisi kaupunkilaiskissan laiskaan elämään.

olemaan ilman. Leikattuna kissana ei tuntisi murhetta vaikka ei olisikkaan palli kissoja.
        Mutta sisällötön elämä.

• pääskynen 1 kirjoitti:

olemaan ilman. Leikattuna kissana ei tuntisi murhetta vaikka ei olisikkaan palli kissoja.
        Mutta sisällötön elämä.

Kyllä kaupunkilais kissallakin riittää virikkeitä.

Meillä leikittiin paljon kissan kanssa ja se kyllä tiesi emäntänsä.

MIIAAUUU ;))

• 12 kuukautta

että sinun pitäis tyytyä kerran vuodessa.Jos se ei ole kiimassa ei ole menemistä lähellekkään.

• löytyy
        12 kuukautta kirjoitti:

että sinun pitäis tyytyä kerran vuodessa.Jos se ei ole kiimassa ei ole menemistä lähellekkään.

pilvin pimein, eiköhän oriit oo aina kiimaisia ja osa tammoistakin kun kohdalle osuu.

• maatiaspässi

oikein sellainen pahansisuinen joka pökkis kaikkia turhanpäiväisyyksiä jorisevia ämmiä kunnolla persuksiin.

• Pääsky64

niin korkealla että se tietäisi kuka puhuu turhanpäiväisiä,sillä vain yksi mielessä.voisi sopia sinulle.

• ja virillin
        Pääsky64 kirjoitti:

niin korkealla että se tietäisi kuka puhuu turhanpäiväisiä,sillä vain yksi mielessä.voisi sopia sinulle.

pässin toimintaa josta nelijalkaiset pitää ei liito tyypit, ne vain munii pesässään.

• säkin
        Pääsky64 kirjoitti:

tartisit oikein olan takaa , niin kenties rauhoittuisit, voiin tulla suorittamaan kyseisen tehtävän niin maan perusteellisesti,.

• Nyt ehkä

Kissa! Saisin sähistä ja raapia ihan luonnostaan.
      Kaikkia niitä jotka ovat olleet ilkeitä raapisin jaloista ja käsistä. Lapsille kehräisin ja lipoisin heitä poskista. Ihmisenä olen allerginen varsinkin kissalle niin toki se kotikissa olisin,joka makoilee soffalla tai leivinuunin päällä. Kyllä sais kylän hiiret kyytiä. Kiduttaisin ne hengiltä mutta en söis. Mulle kelpaisi vain täysmaito ja kalaruuat,
      nappaisin lasten käsistä herkkupalat ja juoksentelisin pakoon heitä. Ah kuin olis IHANAA:)

• ######

olen SikaNauta ja perusteluni.
        Inhoan siivoamista ja en hikoile.Olen siis sika.
        Nauta olen,kun uskon kaikkien ihmisten olevan rehellisiä.

• celine3

eri rotuinen kissa kuin minä?
        En taitaisi kiduttaa hengiltä niitä hiiri parkoja, korkeintaan vain leikkisin sitä kissa hiiri leikkiä. Mitäs lähti turvallisesta kotipesästään kisulin leikkikaluksi!
        Etköhän sinäkin päästäisi hiiren kuitenkin oman mamman luo - pikkuisen naarmuilla ja kolhuilla, "haavojaan nuolemaan."

• Katleija
        ###### kirjoitti:

olen SikaNauta ja perusteluni.
        Inhoan siivoamista ja en hikoile.Olen siis sika.
        Nauta olen,kun uskon kaikkien ihmisten olevan rehellisiä.

Olet laittanut vanhan risuaidankin lehmälaitumelle.

• soittelu

skypeellä, jos sopii

• celine3

kissa, pehmeä, pitkäkarvainen angorakissa.
      Nauttisin "kissanpäivistä."
      Minulta ei odotettaisi koiramaista nöyryyttä ja tottelevaisuutta, vaan ottaisin hemmottelua ja paijaamista vastaan itsekkäästi, hyvällä omallatunnolla. Minulla ei olisi omaatuntoa lainkaan, niinkuin ei eläimillä yleensä. Ei siis turhia painolasteja elämää hankaloittamassa.
      Hyppäisin häikäilemättömästi isäntäni, tai emäntänäni, tai heidän yhteiseen sänkyynsä, käpertyisin kerälle, usein kehräisin ja herättyäni torkuilta venyttelisin nautinnollisesti.Ulos pakkaseen minun ei tarvitsisi mennä, niinkuin koiraparkojen, vaan minä pistäytyisin kylpyhuoneen nurkassa olevassa omassa yksityisvesassani.
      Kissa, siis ehottomasti kissa tahtoisin olla ja vähän kissamainen taidan ollakin.

• Pääsky64

valikoima.Sadoista kirjoittjista löytyy näin vähän eläimiä.Vain pässiä ja oritta.
        Hallo leikkimieltä enemmän. Saanko arvuutella merkkien perusteella lisää.

• tietysti
        Pääsky64 kirjoitti:

valikoima.Sadoista kirjoittjista löytyy näin vähän eläimiä.Vain pässiä ja oritta.

olen horoskooppimerkkinäkin leijona, ja sen rooli sopisi minulle. makaisin lämpöisessä auringon paisteessa ja johtaisin laumaa.ajaisin kilpailijat kauas, samoin pitäisin omistani huolta.hyväksyisin vain voimakkaan uroon vierelleni.

• Katleija
        Pääsky64 kirjoitti:

Leikkimielellä eteenpäin. Minä keksin sinullekin illan aikana hahmon, jooko. Sitten iltalenkin jälkeen olisi lukemista.

• señora lyyli
        tietysti kirjoitti:

olen horoskooppimerkkinäkin leijona, ja sen rooli sopisi minulle. makaisin lämpöisessä auringon paisteessa ja johtaisin laumaa.ajaisin kilpailijat kauas, samoin pitäisin omistani huolta.hyväksyisin vain voimakkaan uroon vierelleni.

mukava kysymys ja on hauska ruveta kuvittelemaa elämää toisessa muotossa.:))
        mie tahtosin olla lintu. sellanen joka lentää välillä ulkomaille , ja joka laulaa niin kauniisti että ihmiset jääp kuunntelemmaa.

tahtosin myös olla kaunis lintu , yhtä kaunis ja ylväs ko valkea joutsen. mikähän sellanen lintu vois olla.

oisha minul lintukirja mistä voisin katsoo, mutta ko se on vintilä enkä viitsi alkaa sitä sieltä kaivelemmaa.:))
        mutta lintu kuitenkin tahtosin olla.
        terveisin lyyli

• urokset
        tietysti kirjoitti:

tappavat edellisen sulhasen koiraspuoliset perilliset pois kilpailemasta äitinsä suosiosta...
        Jotakin pitää maksaa leijonanaaraana olostakin!

• Tyynentyttö

Kissa minäkin olisin.Saisi olla hellittävänä mutta kuitenkin itsenäinen ja itsepäinen.Kesällä pitäisi päästä maalle nukkumaan tuvan lattialle aurinkoläikkään tai oinistelemaan portaille.

• mielikuvituksessa
        urokset kirjoitti:

tappavat edellisen sulhasen koiraspuoliset perilliset pois kilpailemasta äitinsä suosiosta...
        Jotakin pitää maksaa leijonanaaraana olostakin!

tämähän on leikkiä, eikä leikkiessä tehdä toisille pahaa.

• jellona
        tietysti kirjoitti:

... minä makoilisin korkeilla kallioilla nyttemmin enimmäkseen vain maailmanmenoa tarkkaillen, välillä pesueelleni vienosti "karjahdellen", ollen tarkka omistani. Hiukan saattaisin pöyhistellä vielä vahvan ja viisaan uroon ilmestyessä maisemilleni...

• jallu-

Kissa ja ilman muuta entinen kolli, jolla ei ole enää turhia huolia.

• celine3
        jallu- kirjoitti:

Kissa ja ilman muuta entinen kolli, jolla ei ole enää turhia huolia.

kolleilla koskaan on ollut?
        Minä unohdin mainita tuosta kissanpäivien ihanuudesta puhuessani yhden oleellisen, kissimirrin elämää onnellistuttavan asian: maaliskuun kuutamöyöt, kun romanttiset poikakollit mouruavat ikkunani alla.
        Älykkäänä kisulina keksisin kyllä keinon miten päästä livahtamaan treffeille emännältä salaa.

• Pääsky64
        celine3 kirjoitti:

kolleilla koskaan on ollut?
        Minä unohdin mainita tuosta kissanpäivien ihanuudesta puhuessani yhden oleellisen, kissimirrin elämää onnellistuttavan asian: maaliskuun kuutamöyöt, kun romanttiset poikakollit mouruavat ikkunani alla.
        Älykkäänä kisulina keksisin kyllä keinon miten päästä livahtamaan treffeille emännältä salaa.

tietoa romantiikasta laulamalla tyttö kissoilleen.
        Varmaan pitävät isäntiään kosiskelu menoissa vähemmän kultturelleina melkeimpä barbaareina.
        Kissan ylimielisestä katseesta sen näkee kun tietää paremmin miten hurmataan.

• celine3
        Pääsky64 kirjoitti:

tietoa romantiikasta laulamalla tyttö kissoilleen.
        Varmaan pitävät isäntiään kosiskelu menoissa vähemmän kultturelleina melkeimpä barbaareina.
        Kissan ylimielisestä katseesta sen näkee kun tietää paremmin miten hurmataan.

jännittävä katse, sellainen ilmeetön.
        Muuten lemmikki osaa kyllä osoittaa - ellei nyt tunteitaan, niin jotain kuitenkin. Se on mahdottoman vaatelias ja hurmaavan itsekäs. Sille ei varmaankaan koskaan edes häviävän pienen hetken ajaksi pälkähdä päähänsä, että on pelkkä "ylellisyysesine", jonka ei kaupunkioloissa tarvitse edes pyydystää hiiriä.
        Eikä se maalaisoloissakaan niitä(hiiriä) isäntäväelleen hyödyksi pyydystä, eli halua olla hävittämässä hiiri häiriköitä talosta, vaan itselleen iloksi ja usein ruoaksikin.
        Näyttämään tulee kyllä, pikku peto saalistaa ja kehua pitää. Ainakin itse kehun , että kuinka reipas olitkaan, kun sait hiiren kiinni:)

• isoäiti**

Ensimmäisen synnytykseni jälkeen sanoin aina tätä leikkiä leikkiessämme, että halauaisin olla merihevonen, koska merihevosissa urospuoliset synnyttävät jälkeläisensä.

Nyt olen luopunut merihevosesta ja haluaisin olla delfiini.
      Sen sopeutuminen ympäristöönsä näyttää täydelliseltä ja se on älykäs ja seurallinen

• Pääsky64

irrottaa, oletta oikein paneutuneet.Tulin harjoituksista ja vilkaisin.
        Kissaksi moni halusi tai samaistui.Se on niin sovinnollista ja helppoa olla sylikissa.
        Naiset uskaltaa edes sanoa.

Senoralle sopisi kyllä pieni petoeläinkin.

Miehet pitää lapsellisena tätä kuvitelmaa kun ei ole monia.
        Haluaisin sanoa niistä oman version sori valmiiksi.
        Niissä on,Näätä arvatkaa kuka.?Nallekerhu,kuka? Pöllö kuka? Metso kuka? Susi?
        Villakoira? Pystykorva? j.n. e.

• Katleija
        Pääsky64 kirjoitti:

Kissaksi moni halusi tai samaistui.Se on niin sovinnollista ja helppoa olla sylikissa.

Lupasin sinulle eläinhahmon. Tulikin vaikea paikka. Mutta lappilainen eläin se olla pitää. Ja ei riitä yksi, sillä hahmo vaihtelee.
        1) Valkoinen peura. Sellainen noiduttu, jota ei kukaan saa kiinni. Tunturilla juoksentelee ja kuruun piiloutuu. Varsinkin täysikuun aikaan nähdään.
        2)Koppelo. Välillä laitat urosmetson pään pyörryksiin, niin ettei se erota koppeloa jätkänkynttilästä.
        Ahma ja minkki olivat omia keksintöjäsi.

• pohpoika
        Katleija kirjoitti:

Lupasin sinulle eläinhahmon. Tulikin vaikea paikka. Mutta lappilainen eläin se olla pitää. Ja ei riitä yksi, sillä hahmo vaihtelee.
        1) Valkoinen peura. Sellainen noiduttu, jota ei kukaan saa kiinni. Tunturilla juoksentelee ja kuruun piiloutuu. Varsinkin täysikuun aikaan nähdään.
        2)Koppelo. Välillä laitat urosmetson pään pyörryksiin, niin ettei se erota koppeloa jätkänkynttilästä.
        Ahma ja minkki olivat omia keksintöjäsi.

tuossa samat ajatukset mieleeni VALKOINEN peura sattuu hyvin kuvioon, hieman villi ja raisu vapautta vailla kirmaava.
        Niin eihän vapaata vangita voi, uljaana kauniina jatka kirmaamista ja kiipeät tunturin laelle ja laulat kohti kuuta et sävelet kiirivät kauaksi:))

• pohpoika
        Pääsky64 kirjoitti:

jos joku eläin olisin niin kotka tietty,
        Miten oisi uljasta kaarrella tuolla korkeuksissa katsella sieltä kaunista luontoa liidellä kaikessa rauhassa. Kuulla kuinka ilma suhisee siipien alla ja kuin valkoinen peura laulaa siellä tunturi laella :)))

• Pääsky64
        pohpoika kirjoitti:

tuossa samat ajatukset mieleeni VALKOINEN peura sattuu hyvin kuvioon, hieman villi ja raisu vapautta vailla kirmaava.
        Niin eihän vapaata vangita voi, uljaana kauniina jatka kirmaamista ja kiipeät tunturin laelle ja laulat kohti kuuta et sävelet kiirivät kauaksi:))

olet sanonut sinä poika pohjolan.Valkonen peura on melikuvitus olento.Siitä voi runoilla vaikka mitä.
        Katleijalle.
        Sitä koppeloa on vaikeampi sovittaa minuun,se kun on hiljaa eikä lennä korkeuksiin.On kiltti ja alistuvainen.
        Metsot ne kyllä pyörii ympärillä sen verran se sopii!!Jos vahingossa hyppää selkään,huomaa olevansa haukan selässä ja metso on puolustus kyvytön.
        Linnuista vikkelä ja laulava lintu västäräkki eniten muistuttava.

Sinua kuvittelen lintuna sellaiseksi jolla on pitkä kaula ja pitkät jalat,hymistellen ja pyrähdellen välistä kiljahtaen menee eteenpäin.
        Ympärillä mukana joukko toisia lintuja,ehkä joku uroskin.

• Pääsky64
        pohpoika kirjoitti:

jos joku eläin olisin niin kotka tietty,
        Miten oisi uljasta kaarrella tuolla korkeuksissa katsella sieltä kaunista luontoa liidellä kaikessa rauhassa. Kuulla kuinka ilma suhisee siipien alla ja kuin valkoinen peura laulaa siellä tunturi laella :)))

ja kotkan pesässä se vasta.Korkealla hogan latvahaarukassa.Siellä ihana hoitaa poikasia ja popsia linnun kyljyksiä.
        Peura kyllä joutuisi piilottamaan vasansa sinulta.
        Vaan et raskisi tälläkertaa sitä napata.

• Katleija
        Pääsky64 kirjoitti:

olet sanonut sinä poika pohjolan.Valkonen peura on melikuvitus olento.Siitä voi runoilla vaikka mitä.
        Katleijalle.
        Sitä koppeloa on vaikeampi sovittaa minuun,se kun on hiljaa eikä lennä korkeuksiin.On kiltti ja alistuvainen.
        Metsot ne kyllä pyörii ympärillä sen verran se sopii!!Jos vahingossa hyppää selkään,huomaa olevansa haukan selässä ja metso on puolustus kyvytön.
        Linnuista vikkelä ja laulava lintu västäräkki eniten muistuttava.

Sinua kuvittelen lintuna sellaiseksi jolla on pitkä kaula ja pitkät jalat,hymistellen ja pyrähdellen välistä kiljahtaen menee eteenpäin.
        Ympärillä mukana joukko toisia lintuja,ehkä joku uroskin.

No joo, voisin kyllä ollakin. Jos vuorikauriina ollessa riittäisi ruohontupsu, niin kurkena tyytyisin sammakkoon. He..he..
        Äkkiä pitäisi nielaista se sammakko purematta, ettei kävisi niin että suustani tulisi sammakoita.

Kurkena saisin pesiä pohjoisella aapasuolla kaukana pahasta maailmasta ja puhaltaa "trumpetistani" pitkän fanfaarin elämälle. Syksyllä nousisin siivilleni ja ojentaisin pitkät koipeni taakse ja lentäisin kavereitteni kanssa etelään.

• Pääsky64
        Pääsky64 kirjoitti:

esim. halinalle muistuttaa ylikypsää,nuolihaukka iiliä,ruuneperi aavikkosutta,vaarivaari karhunallea,lokari merikotkaa,
        billman ampuhaukkaa,muori majavaa,pöllö ajomiestä,utzma delfiiniä,kirjatar huuhkajaa, en jaksa enempää.Hieroja kielsi minua tänään kirjoittamasta.

• minä

Ilvekseksi,saamani palautteen takia,joka tuotiin kotiini asti. Ilveksenä vaanisin tuolla metsissä ja kujilla näitä pahan suopivia ihmisiä ja heidän lemmikkejään. Saisivat varoa iltaisin pimeässä kulkemista. Haistaisin kaukaa missä liikkuvat. Hirvimiehia varoisin kyllä,kun heillä on ne pyssyt.
      Ilves on söpö pörröturkki yksin viihtyvä kuten minäkin :)

• tietenkin

verokarhu varsinki ei ois rahasta pulaa ja sais kaikkien pelon ja kunnioituksen.

• jemina

Merikotka, ehdottomasti. Vapaus ilmassa meren yllä. Ääni ei kylläkään ole kaksinen, mutta ei ole minullakaan lauluääntä

• Katleija

Ihme ettei kukaan ole halunnut olla Albatrossi, joka lepäämättä liitää se sinun sielusi ois juuri kuka ties....

• Hintriika

Eräs tuttavani vuosikymmenien sitten talvella liukastui ja löi päänsä niin, että menetti tajuntansa. Viimein sairaalassa herättyään hän muisti liidelleensä albatrossina koko tajuttomuutensa ajan.

Hulluinta oli se, ettei hän edes tiennyt, minkälainen lintu albatrossi on. Silloin ei ollut televisiota luonto-ohjelmineen. Lintukirjasta hän kuitenkin tunnisti "toisen minänsä".

• Pääsky64
        Hintriika kirjoitti:

Eräs tuttavani vuosikymmenien sitten talvella liukastui ja löi päänsä niin, että menetti tajuntansa. Viimein sairaalassa herättyään hän muisti liidelleensä albatrossina koko tajuttomuutensa ajan.

Hulluinta oli se, ettei hän edes tiennyt, minkälainen lintu albatrossi on. Silloin ei ollut televisiota luonto-ohjelmineen. Lintukirjasta hän kuitenkin tunnisti "toisen minänsä".

meni lintuun.Akmeeli noitakin kun läksi etsimään jotain tietoa manalasta,se kulki kotkana ja joessa lohena.Niin sielu ei häviä tyhjyyteen.

• Pääsky64 kirjoitti:

meni lintuun.Akmeeli noitakin kun läksi etsimään jotain tietoa manalasta,se kulki kotkana ja joessa lohena.Niin sielu ei häviä tyhjyyteen.

Siinä sielu on sen miehen
        jolta kaikk' jää puolitiehen...

JunnuWainio tiesi!

• on kyllä
        vaarivaari kirjoitti:

Siinä sielu on sen miehen
        jolta kaikk' jää puolitiehen...

JunnuWainio tiesi!

hyvin oivaltanut sen naurun.Sillä on hauskoja muitakin lauluja,kuin se matkalla pohjoiseen.Sen näkee naamasta, kun lakkaa saamasta, se me joukolla tuumittiin.

• avovaimo

On tainnut kuolla sukupuuttoon tuollanen elläin.Minä vissini olisin se.

• Sellainen vielä olemassa

kun pullahiiri.
        Niitä leipäsusijakin voi vielä olla, jossain päin suomea.

• Katleija

Joskus toivoisi olevansa vaikka siili tai kilpikonna, että olisi suoja omasta takaa. Kun tönitään niin saisi vetäytyä suojaan ja pistää piikit pystyyn tai olla kovan kuoren sisällä.

• tln

Itse haluaisin olla kehräävä kissa, jota silitellään ja paijaillaan. Söisin hyvää ruokaa ja pitäisin seuraa isännälleni/emännälleni.
        Paljon näkee ja kuuleekin ympäristössään noita viskisieppoja! Olisikohan semmoinen mukava?Mitäpä arvelette?

• merimona1

mukava katsella kun Joppe koiramme meni siiliä, piikkipalloa tönimään. Utelias koiranpentu ei ollut millään uskoa, että se pallo ei olisi joku.
        Joppe kosketti kuonollan, mutta kaveri meni piiloon, eikä liikahtanutkaan. Sitten taas kun siili alkoi pienillä jalan töpöillään kävellä piipertää, koira meni tutkimaan, että mikä tämä oikein on. Minäkin kosketin sitä siiliä, eivätkä ne piikit olleetkaan kovia, vaikka näyttävät teräviltä ja vaarallisilta. Kuitenkaan minkään muun eläimen on vaikea saada otetta siilistä.
        Sellainen panssari olisikin todella mukava omistaa, minkä läpi ei pääsisi kukaan "puraisemaan."
        Eläimistä minä haluaisin olla apina. Ne ovat ehkä älykkäimpiä ja hauskimpia kaikista eläimistä. Mukava katsella kun ne tekevät kaikia hassuja juttuja yhdessä, kuten pyydystävät toisistaan jotain - täitäköhän, vai kirppuja.

• Hintriika

Viskisiepoista ajatus kulki omille teilleen... Olisiko meistä mummeleista entisajan puputytön rooliin? Muistan, kuinka vanhassa Ravintola Fenniassa (Helsingissä) nämä kaksi lajia esiintyivät sulassa sovussa vielä ainakin 70-luvulla.

Siili piikkeineen pärjää yleensä hyvin. Vain kettu repolainen on niin viekas, että se pissii siiliä silmään. Märkä suihku saa saaliin avautumaan kerältään, jolloin repolainen iskee sen suojaamattomaan vatsaan. Temppua voisi rumasti sanoa kusetukseksi! Vaikka nälkäänsä kettukin sen tekee.

• Katleija
        merimona1 kirjoitti:

mukava katsella kun Joppe koiramme meni siiliä, piikkipalloa tönimään. Utelias koiranpentu ei ollut millään uskoa, että se pallo ei olisi joku.
        Joppe kosketti kuonollan, mutta kaveri meni piiloon, eikä liikahtanutkaan. Sitten taas kun siili alkoi pienillä jalan töpöillään kävellä piipertää, koira meni tutkimaan, että mikä tämä oikein on. Minäkin kosketin sitä siiliä, eivätkä ne piikit olleetkaan kovia, vaikka näyttävät teräviltä ja vaarallisilta. Kuitenkaan minkään muun eläimen on vaikea saada otetta siilistä.
        Sellainen panssari olisikin todella mukava omistaa, minkä läpi ei pääsisi kukaan "puraisemaan."
        Eläimistä minä haluaisin olla apina. Ne ovat ehkä älykkäimpiä ja hauskimpia kaikista eläimistä. Mukava katsella kun ne tekevät kaikia hassuja juttuja yhdessä, kuten pyydystävät toisistaan jotain - täitäköhän, vai kirppuja.

Ja jos pääsisi apinalaumassa niin arvostettuun asemaan, että muut olisivat nyppimässä turkkia ettei tarvitsisi itse sitä tehdä muille. Luulisi olla mukavaa. Minä olen valinnut itselleni sellaisen kampaajan, mikä tekee hitaasti työnsä. Saan kauemmin nauttia siitä hiusten nyppimisestä.

• Katleija
        Hintriika kirjoitti:

Viskisiepoista ajatus kulki omille teilleen... Olisiko meistä mummeleista entisajan puputytön rooliin? Muistan, kuinka vanhassa Ravintola Fenniassa (Helsingissä) nämä kaksi lajia esiintyivät sulassa sovussa vielä ainakin 70-luvulla.

Siili piikkeineen pärjää yleensä hyvin. Vain kettu repolainen on niin viekas, että se pissii siiliä silmään. Märkä suihku saa saaliin avautumaan kerältään, jolloin repolainen iskee sen suojaamattomaan vatsaan. Temppua voisi rumasti sanoa kusetukseksi! Vaikka nälkäänsä kettukin sen tekee.

Sinäpä sen sanoit, Ai se oli kettu per..na kun mua kusetti. ((:~)

• tln
        Hintriika kirjoitti:

Puputytöt ja Viskisieppoherrat voisivat terästäytyä nyt 2000-luvullakin kohtaamaan toisensa pienen tiputanssin merkeissä vaikkapa.Ehkä siellä Fenniassa, jos sellainen vielä sattuu oleman hengissä?

• Piia*****

..olisin myyrä. Ei mitenkään seksikäs eläin , tiedän. mutta joskus haluaisin piiloutua maan alle. Olla siellä ja tehdä pienen pesän. Ja joskus tulisin maan pinnalle vaistoten,että se vie hengen. Mutta olisin rohkea myyrä.

• marmeliina

haluaisi olla. Lapsena laulettiin: Miks ajetaan, miks ajetaan koirain kanssa onnetonta.

Orava voisin olla. Nätti, virkeä ja iloinen sellainen, mutta enpä söisi pikkulintuja enkä niiden munia ja poikasia. Kävisin vain lintulaudoilla pähkinöitä noukkimassa ja tietenkin käpyjä, silloin kun niita olisi saatavilla. Nyt taitaa olla käpyjä aika vähän, niin olen kuullut. Ikävää oraville.

Mahtaisitkohan sinä, Piia, myyränä pelästyä elektroonista myyränkarkotinta? Ei myyrä ole lainkaan ruma. Päinvastoin oikein söpönen. Ikävä vain, että se syö Dahlioitten mukulat ja krookusten sipulit. Sinä et varmaan sellaista pahaa mieltä ihmisille aiheuttaisi vai kuinka?

• koiraspuolinen

olisin mielelläni

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      130
      7162
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2529
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      264
      1220
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1019
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      937
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      900
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      69
      879
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      764
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      723
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe