Ärsyttää ja pelottaa vieläki

Lagotto125

Viimevuonna olin koiramme ja kaverini kanssa koira puistossa kun eräs n.2 kertaa suurempi koira koitti astua ei juoksuista koiraani otin koirani syliin koska se meinasi jäädä poika koiran jalkoihin. Koira hyppeli minua päin ja omistaja huuteli vain: "ei se mitään tee" ja käveli puiston toisella puolella rauhassa. koira oli pinua pidempi kun se seisoi takajaloilla. Koirani murisi, näytti hampaita ja koitti purra toista koiraa. Kuitenkin eräs avulias mies huusi naiselle että ota koiras pois ku toiset pelkää.
Nainen alko karjua takas ja tuli kuitenki ottamaan koiransa pois.
Sitte se rupes huutamaan mulle ku mun koira koitti purra vielä sen koiraa ku se koitti hyppiä vieläki kimppuun.
Ne lähti pois ja sen jälkeen mä oon käyny vaan 1 kerran koirapuistossa ja koirallekki jäi selvästi traumoja.
Onneksi se mies autto!
:)

8

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tersi

      teki kyllä ihan oikein, ja olisithan itsekin voinut huutaa että hakee koiransa pois.

      Minä aina ihmettelen että mikä peruste se on pitää koiraa vapaana kun se on niin kiltti eikä ole vihainen. Tätä olen miettinyt useasti. Meidän lähellä asuu keski/suurkokoinen koira joka on aina pihalla vapaana, viimeeksi istuskeli siinä talon edustalla autotien laidassa. Sitten se tuli haistelemaan minun koiraani ja siinä aikansa töllötteli kunnes lähdimme jatkamaan matkaa. Mutta mitäpä hyötyä siitä on jos oma koira (jota pidetään vapaana vahtimatta) on kiltti?? Minun koirani jos ei olisi "sosiaalinen" ja "suvaitsevainen" niin kyllä siinäkin olisi ruumiita tullut. Vanha mäyräkoirani olisi ainakin käynyt kiinni heti jos toinen olisi tullut haistelemaan. No, eipä olisi ollut minun vika.

      • Lagotto125

        -otsikko-


    • .,.,.,.,.

      massapostituksesta, ilmoitus YP:lle tehty

    • sussu+Rocky

      Omalla paikkakunnallanikin tiedän asuvan miehen jolla on rottwailer. Kummatkin on ihan sekoja. Koira on purrut monesti ihmisiä ja toisia koiria. Lenkillä ollessa jos koira tulee vastaan mies ei saa pidettyä omaa koiraansa kurissa ja koira pääse irti ja toisen koiran kimppuun. Mies on saanut jo kiellon että ei saa lenkittää koiraa. En tajua kuitenkaan että miksi koiraa ei lopeteta? Jos koira on purrut monesti ihmisiä niin eikö jollakin muillakin olisi sanavaltaa koiran lopettamiseen kuin omistajallakin joka ei ihan täysin terve ole?? Ja kuka sitä nyt vahtii käykö mies koiran kanssa lenkillä vai ei? Tämä asia menee minulla yli ymmärryksen. Itse en ainakaan enään uskalla käydä sieläpäin kaupunkia lenkillä, parempi pysyä kaukana niin eipähän koirakaan saa mitää traumoja kun on ennen pelännyt muita koiria aikalailla

      • Tersi

        Tosiaan, kuka valvoo lenkitetäänkö koiraa vai ei? Ja mitä koiran elämää se on jos ei pääse lenkille? Harmittava tapaus. Jos on "päästä pimee" niin kyllä kannattaisi harkita piikkiä.


      • Lagotto125
        Tersi kirjoitti:

        Tosiaan, kuka valvoo lenkitetäänkö koiraa vai ei? Ja mitä koiran elämää se on jos ei pääse lenkille? Harmittava tapaus. Jos on "päästä pimee" niin kyllä kannattaisi harkita piikkiä.

        ...kuulu tähän mut mistä toi joku :;:;:;:;:;:;:;:; on tehny ilmotuksen?
        Mitä se massapostitus tarkalleen tarkottaa...?
        Tyhmä kysymys...
        :)


      • sussu+Rocky
        Tersi kirjoitti:

        Tosiaan, kuka valvoo lenkitetäänkö koiraa vai ei? Ja mitä koiran elämää se on jos ei pääse lenkille? Harmittava tapaus. Jos on "päästä pimee" niin kyllä kannattaisi harkita piikkiä.

        Itse kans toivoisin että se koira lopetettaisiin, sillä eihän tuollainen ole koiran elämää, mutta mies ei ole suostunut koiransa lopettamiseen joten.... sille ei voi antaa piikkiä :/
        Toivotaan nyt että poliisit sais jo puuttua siihen kohta enemmän ja päättä koiran lopetuksesta, koska mieskään ei ole mikään terve niin sehän ei varmaankaan luovu siitä koirasta vaikka kuinka se tekisi pahuutta puremalla koiria ja ihmisetkin on joutuneet sen puraisun kohteeksi pari kertaa... :(


    • Keljua, että on alöettu karjua. Ei ihmiset halua myöntää omia virheitään koiransa kasvatuksen suhteen, luulen että siksi se nainen karjui.

      Mulle on käyny vähän samoin, mutta toisen koiran omistaja oli ihan järkevä ja oma koirani samankokoinen kuin toinen. Olin aikuisen narttukoiran kanssa koirapuistossa, kun sinne tuli nuori urostolleri. Ei siinä mitään, aattelin, että siinä tulee hyvää leikkiseuraa koiralleni. Tollerilla oli ilmeisesti kovakin hormonimyrsky, kun yritti narttuni selkään saaden vastaukseksi tiukan väistöliikkeen ja ärähdyksiä. Ei uskonut enkä tiedä, olisiko uskonutvaikka koirani olisi näyttänyt sille vähän enemmänkin hampaita. Sitten sinne tuli toinen nuori urostolleri ja ne alkoivat nyhjätä keskenään ja mun koira sai rauhan.

      Sen jälkeen koirani tuntuu kattoneen tollereita kieroon, mutta ei siitä haittaa ole, kun ei niitä paljoa täälläpäin liiku. Ja koirapuistoihin se on aina suhtautunut nuivasti, ainakin päätellen siitä, että se riemastuu kun otan hihnan käteen tai se jopa hakee hihnan itse sieltä aidan luota.
      Vapaudesta ja leikkimisestä koira kyllä tykkää, mutta ei pysähtelystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      72
      2104
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1416
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1403
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      364
      893
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe