Sisareni vl-mies on homoseksuaali

marjaana

Kun ajatellaan, että homoseksuaaleja on Suomessakin melko paljon, niin mikä on todennäköisyys, ettei yksikään vl olisi homo tai lesbo? Luulen, että sisareni mies on homo, ainakin siskon puheista olen saanut sellaisen kuvan, vaikka hän ei mitään myönnäkään. Heillä on kuitenkin myös yksi poika. Olen myös saanut asiasta vihiä ihan toista kautta. Herää kysymys, miksi kukaan menee naimisiin, jos tietää olevansa homo. Onko tässä sitten jonkinlainen painostus tai omanarvontunto vai mikä? En usko, että perhe ainakaan mitenkään huonosti suhtautuisi. Mutta se mies on homo ja hän on naimisissa naisen kanssa. Melko kummallista. Ja tämä asia kuuluu myös minulle, koska siskoni on minulle hyvin rakas.

28

4071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kuitenkaan tule homouttaan toteuttaa.

1.kor.6:11. Ja senkaltaiset te muutamat olitte; mutta te olette pestyt, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskaaksi tulleet Herran Jesuksen nimen kautta ja meidän Jumalamme hengen kautta.

• vielä ole

tiedon väärtti, eli olisi kyllä ihan fiksua kun et tuoollaisia kirjoittelisi yleisillä palstoilla.

• Mies.

jos ei mene yksityiskohtiin, joista voi päätellä kenestä on kyse. Yleisellä tasolla avaus on hyvin asiallinen.

• Leikki! feikki!

• hoituri

Olet siis homomiehen pojan täti.

• ..............................

Ja tiedän myös, kuka sinä olet. Mutta ei kannata näin tulla hakemaan täältä neuvoja, koska luulen, että moni muukin tietää, kenestä on kyse. Ja hyvä mies hän on vaikka joskus hairahtunutkin. Kaikki erehtyvät joskus.

• Marjaana

En ehkä ajatellut asiaa ihan loppuun asti. Mutta tuo koko homma vaikuttaa niin teennäiseltä. Nyt jos joudun tästä kuulemaan vielä myöhemmin, niin joudun miettimään uudemman kerran sukuni tilannetta. En tiedä, kuka olet ja tunnetko minua edes kunnolla, mutta minulla on vahva epäilys.

• 7.taivas

Tutkimusten mukaan joka kymmenes on enemmän tai vähemmän homoja. Monet homot ovat naimisissa ja heillä voi olla paljon lapsiakin. Homous on peritty ominaisuus. Homoseksuaali ei voi suuntautumiselleen mitään. Kaikissa kristillisissä ryhmissäkin on homoja. Aivan varmasti.

• suuntauksena

ole koskaan kieltänyt että homoseksuaalisuutta olisi eikä rakkautta kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen välillä vaan itse seksin harjoittamisen syntinä muiden syntien joukossa (ei ole eriarvoisia syntejä.On vain syntiä). Voin sanoa, että meillä oli riparilla varsin paljon keskustelua aiheesta homoseksuaalisuus.
        Ja näin myöhemmin oli hienoa todeta miten hienosti arasta asiasta puhuttiin. Lähimmäisen kunnioittaminen jäi päällimmäisenä mieleen. Ja se että kaikki rakkaus on jumalalta.
        Että ei tullu sen suhteen vaikeuksia, kun etsin omaa seksuaali-identiteettiäni.

• Mies.

Perinteinen malli on ollut, että perhe muodostuu miehestä, vaimosta sekä lapsista. Tätä mallia noudattaa suurin osa ihmisistä, myös monet homot, jotka eivät halua tulla esille poikkeavina. Voisi puhua sosiaalisesta paineesta. Tilanne voi olla hankala, jos se tulee puolisolle yllätyksenä. Jos he itse ovat asian kanssa sinut eikä asiaa ole salattu toiselta avioon mennessä, mikäpä siinä. Ihmisarvo heillä on joka tapauksessa, salailevatpa asiaa tai ei.

• reference

Jos olet sitä mitä annat ymmärtää olevasi, niin tiedät kyllä miksi uskovaiset homot näyttelevät heteroa.
      Sisaresi mies ei ole ainoa uskovainen, joka siten tekee. Myös lesboja on paljon, jotka heteroa näyttelevät.

Jos tilanne on todellinen, niin apua saa Setasta. Tätä vaimoa autetaan siinä asian ja tilanteen ymmärtämisessä, häntä tuetaan ja kuunnellaan.
      Asiatieto auttaa. Hengellistä apua saa sitten uskovaiselta läheiseltä.

Ulkopuolinen apu siinä homousasiassa kuitenkin on tarpeen, jota ymmärtää mistä siinä on kysymys. Ja ulkopuolinen
      hengellinen tuki on myös tarpeen. On osattava erottaa hengelliset asiat näistä maallisista ihmisyyteen liittyvistä asioista ja on ymmärrettävä hoitaa ne molemmat: hengellisissä asioissa sydämen uskolla ja ihmisyyteen liittyvissä asioissa asiallisella asiantuntemuksella ja asiatiedolla.

Maallisia/inhimillisiä asioita ei tule hengellistää, eikä hengellisiä asioita maallistaa.
      Ne tulee osata erottaa. Hengellisiä ajatellaan hengellisesti ja maallisia ihmisyyteen liittyviä
      mallisella järjellä ja tiedolla. Siksi tulisi hakea apua maallisilta asiantuntijoilta maallisiin asioihin
      ja hengellisiin asioihin uskovaisilta. Molemmat puolet tarvitsevat hoitoa ja apua, neuvoja.

Suosittelen yhteydenottoa Setaan, jossa on tuttua kuvaamasi tilanne: uskovainen näyttelee heteroa,
      vaikka on homo. Sieltä saa apua ja neuvoja ja tukea. Hengellistä apua ja tukea saa uskovaisilta
      uskonsisarilta ja -veljiltä.

• vl_pera

Minusta on oikein, että menee naimisiin ja perustaa perheen. On joskus hairahtunut, mutta se ei ole este avioliitolle. Tietysti jokaisella oikeus valita. Olisi varmaan hyvä kertoa tulevalle puolisolle, ettei tule yllätyksenä myöhemmin.

Minä lähden siitä, että ihminen syntyessään tänne ei ole selkeästi hetero, eikä homo. Ympäristötekijät vaikuttavat homouteen/heterouteen. Ei ole oikein leimata ihmistä ikuisesti homoksi, jos hän haluaa perustaa perheen eikä toteuta homouttaan.

Tässä maailmassa on olemassa ex-homo vai oliko se ex-gay yhteisöjä eli entisiä homoja.

Ajattelu, että kyseessä on kulissiavioliitto, on vähän leimaamista.

Minusta sinun pitäisi tukea sisartasi ja hänen miestään heidän avioliitossaan. Kukaan ei saa puuttua toisen parisuhteeseen muuten kuin tukemalla, ei hajottamalla.

Olen lukenut tältä palstalta pari vuotta sitten kirjoituksen, että entinen homo terapian avulla pääsi homoudestaan. Olen myös kuullut, että entinen homo on perustanut perheen. Nostan hattua hänelle.

Minusta meidän kaikkien tulee tukea homoja, jotka haluavat elää uskovaisina. Myös perheen perustamisessa, jos he haluavat tehdä niin.

Luin äsken Setan sivuilta houmoudesta.
      Siinä todettiin, että on loukkaus homoja kohtaan, väittää heidän perineen homouden geeneissään tai että varhaislapsuuden tunnesiteet olisivat vaikuttaaneet.

Olen edelleen sitä mieltä, että ympäristötekijät nuoruudessa vaikuttavat.

Tähän artikkeliisi olet saanut erilaisia vastauksia, erilaisia näkökulmia.

Raamattu pitää homouden toteuttamista syntinä.

Minusta on oikein, että ex-homot saavat nauttia oikeasta perhe-elmästä. Ovat kuuleama myös onnellisia. Kuka ei olisi onnellinen rakastavasta puolisosta ja lapsista?

Tässä on linkki keskusteluun, jota aiemmin käytiin.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000013797982

toinen linkki
      www.asla.fi

Voithan tietysti lukea Setankin sivulta heidän näkemyksiään.

Tuntuu joskus, että jotkut suhtautuvat homouteen kuin se olisi ikään kuin uskonto eli kerran homo, aina homo. Näin ei mielestäni ole.

Samalla logiikallahan voisi väittää, että
      kerran rikollinen, aina rikollinen
      kerran vl, aina vl

• ex-aslanilainen

Ei ole maailmassa vielä yhtäkään homoa, joka olisi heteroksi muuttunut, eikä yhtäkään heteroa joka olisi homoksi muuttunut.

Jokainen on sitä mitä on, eikä voi koskaan muuksi muuttua.

On synti valehdella ja näytellä sellaista mitä ei ole.

Terveisin,
        ensinen aslanilainen, joka vuosia näytteli ex-homoa, vaikka koko ajan olikin homo kuten kaikki muutkin aslanilaiset.

• homoedelleen

Kannattaisi ensin tutustua homoihin ennen kuin menee tuollaisia valheita kirjoittelemaan tietoina, mitä sinä teet.

Väärän todistuksen antaminen toisista on synti, joka vie sinut helvettiin, ellet tee tuosta parannusta ja pyydä anteeksi.

• vl_pera
        homoedelleen kirjoitti:

Kannattaisi ensin tutustua homoihin ennen kuin menee tuollaisia valheita kirjoittelemaan tietoina, mitä sinä teet.

Väärän todistuksen antaminen toisista on synti, joka vie sinut helvettiin, ellet tee tuosta parannusta ja pyydä anteeksi.

Minun kirjoituksellani ei ole todistusarvoa, jos sitä tarkoitat. Se on mielipide.

On jotain kokemusperäistä tietoa(mutu). Näkyy löytyvän myös muita.

Näyttää siltä, että asiasta ei voi keskustella loukkaamatta homoja, jolla on vakaumus.

Taitaa olla paras vaieta, kun ei siedetä avointa keskustelua. Ja onhan yykyisin Eu:n parkalamenttikin ottanut asiaan kantaa.

• vanhempivl

Olisi hyväksi, jos joskus pysähtyisit ajattelemaan sitä mihin sinun neuvosi perustuu ja mikä ihme sinusta on tehnyt homouden asioissa asiantuntijan, kun et tunne homoja, vaan näkemyksesi perustuu johonkin netissä luettuihin juttuihin.

Kai ymmärrät, että toisilla on kysymyksessä todellinen elämä. Kun sinä annat tällaisia neuvoja tietämättä oikeasti asioista mitään, sinä voit tehdä äärimmäistä vahinkoa ihmisille.

Sitten kun olet perhetynyt homouteen, tunnet homoja, elät heidän kanssaan, peheesi homot kertovat sinulle homoudestaan jne. ja olet todella lukenut, käynyt setassa ja aslanissa jne.

anna vasta sitten neuvojasi.

Nyt et tee muuta kuin äärimmäistä vahinkoa ja väkivaltaa ihmisille.

Et ehkä ole ihan realiteetintajuissasi sen suhteen, mitä sinä oikeasti tiedät niistä asioista, joissa neuvoja jakelet. Jos tämä nyt olisi jokin teoreettinen asia, nini samahan se olisi, että joku esiintyy neuvojen antajana asioissa, joihin ei ole perhetynyt. Mutta, kun tässä on kysymys oikeiden ihmisten oikeasta elämästä, niin vastuu on suuri.

Meti nyt hyvä ihminen monta kertaa, mitä sinä oikein täällä kirjoitat ja mikä on asiantuntemuksesi perusta.

• admata.
        vl_pera kirjoitti:

Minun kirjoituksellani ei ole todistusarvoa, jos sitä tarkoitat. Se on mielipide.

On jotain kokemusperäistä tietoa(mutu). Näkyy löytyvän myös muita.

Näyttää siltä, että asiasta ei voi keskustella loukkaamatta homoja, jolla on vakaumus.

Taitaa olla paras vaieta, kun ei siedetä avointa keskustelua. Ja onhan yykyisin Eu:n parkalamenttikin ottanut asiaan kantaa.

>>
        On jotain kokemusperäistä tietoa(mutu)
        >>

Mihin mielipiteesi perustuu? "Musta tuntuu" ja muutkin ovat kuvitelleet:( Laitoit linkin avaukseen, jonka alla sinulle on monta monituista kertaa oikaistu ja perusteltu asioiden oikea tila. Nimimerkki "reference" vastasi sinulle hyvin:

"sinun esittämäsi käsitykset ovat luuloja ja virheellisiä tietoja, jotka eivät perustu perhetyneisyyteen millään tavoin, vaan lietsovat vääriä tietoja ja ennakkoluuloja ja vähemmistyöjen syrjintää - asioita, joiohin uskovainen ei voi sortua, jos Pyhä henki häntä ohjaisi. "

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000013851334

Yritä hyvä ihminen ymmärtää ettei kyse ole mielipiteistä tai homojen loukkaamisesta vaan patavanhoillisten jo aikoja sitten tutkimuksilla kumottujen harhaisten luulojen levittelemisestä. Tähän sait tarvittavat oikaisut ja lähteet, mutta silti jatkat ikävää hellaripropagandan levittämistä aiheesta:(

Nimimerkki Bro Agno oli kerännyt ylen tiedesivuilta aiheeseen liittyviä tutkimuksia, jotka kertovat sen tosiasian että homous on todennäköisesti synnynnäistä ja pysyvä seksuaali-identiteetti, joka ei elämän aikana muutu.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000013852568

Kyse on samasta asiasta kuin jos hokisin mielipiteenäni että kyllä jalaton mies voi alkaa kävelemään kunhan vain luopuu pyörätuolissa istumisen paheesta:(

Homotkin voivat mennä naimisiin sosiaalisen paineen johdosta, mutta sellaista EI IKINÄ voisi suositella, koska se ei toimi vaan ongelmia seuraa. Homojen avioliitot naisten kanssa päättyvätkin lähes poikkeuksetta eroon ja todella vaikeaa on niilläkin, jotka päättävät sinnitellä yhdessä. Sellaista ei todellakaan voi suositella.

• suosittelet

Ei kukaan uskovainen, eikä kukaan maailmallinenkaan voi hyväksyä sitä, että näytellään heteroa ja että homo mies ottaa heterovaimon ja sillä tavoin käyttää tätä naista hyväksi.

valehteleminen ja hyväksikäyttö eivät ole Jumalasta koskaan.

Koska itsekin viittaat toisiin keskusteluihin, linkitän minäkin sinulle tähän keskustelun, jossa nikki useammassa puheenvuorossaan kuvaa sitä, miten aslanilaiset opettavat homoja näyttelmään hetero ja ottamaan vaimoja, joita siten siis hyväksikäyttävät oman homoutensa peittelemiseen.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=4500000000001438&posting=22000000013633275

• tämä väittämäsi

mielestäsi todellakin olla oikein?

"Minusta on oikein, että menee naimisiin ja perustaa perheen. On joskus hairahtunut, mutta se ei ole este avioliitolle. Tietysti jokaisella oikeus valita. Olisi varmaan hyvä kertoa tulevalle puolisolle, ettei tule yllätyksenä myöhemmin."

Mitä hyvää sinä näet siinä, että homo painostuksen alla solmii avioliiton kun ei uskalla olla sitä mitä on? Teennäisesti solmittu avioliitto ei voi millään perustua todelliseen rakkauteen ja silloin se avioliitto solmitaan väärinperustein. Jos Jumala on luonnut ihmisen sellaiseksi kuin on, ja ihmiseksi jonka ei ole tarkoitettu kiinnostuvan erisukupuolesta ja lisääntymään, niin onko oikein mielestäsi että ihminen lähtee vain toisten mieliksi muuttamaan itseään muuksi kuin on?

Eikö se ole valehtelua itselle ja lähimmäiselle jos solmii avioliiton vain siksi kun ei uskalla kertoa totuutta? Kaikki se mikä perustuu valheeseen ei voi koskaan olla oikein.

21. En minä kirjoitakkaan teille sen vuoksi ettette tuntisi totuutta, van siksi, että te tunnette sen ja tiedätte, ettei mikään valhe ole lähtöisin totuudesta.

• ...
        suosittelet kirjoitti:

Ei kukaan uskovainen, eikä kukaan maailmallinenkaan voi hyväksyä sitä, että näytellään heteroa ja että homo mies ottaa heterovaimon ja sillä tavoin käyttää tätä naista hyväksi.

valehteleminen ja hyväksikäyttö eivät ole Jumalasta koskaan.

Koska itsekin viittaat toisiin keskusteluihin, linkitän minäkin sinulle tähän keskustelun, jossa nikki useammassa puheenvuorossaan kuvaa sitä, miten aslanilaiset opettavat homoja näyttelmään hetero ja ottamaan vaimoja, joita siten siis hyväksikäyttävät oman homoutensa peittelemiseen.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=4500000000001438&posting=22000000013633275

Ketjussa esiintyy muunkinlaisia mielenkiintoisia näkemyksiä kuin edellisen linkittäjän puheenvuoro(t).

• sinulle..

Jos homous tulee ympäristön vaikutuksesta, niin eikö saman perheen kaikkien lasten tulisi olla homoja?

• PieniVianne

..kirjoitat naiselle, jonka sisaren aviomies pettää vaimoaan: pettää vaimoaan ajatuksissaan ja ehkä teoissaankin...

..olisi joskus parempi pysähtyä lukemaan toisten kirjoituksia ajatuksella, ennen kuin menee kirjoittamaan niihin asiattomia
        mielipiteitään...

Voisi olla hyvä pysähtyä joskus ja miettiä ennen kuin todellisuudelle vieraita kaiken maailman loukkaavia mielipiteitään ilmaisee, jotta ei lisää toisille
        pahaa mieltä ja ahdistusta...

Rehellisyys on aina näyttelemistä ja valehtelemista arvokkaampaa.
        Ja pettäminen on pettämistä, joka sattuu petettyyn.
        Siitä tässä nyt on kysymys.

• vl_pera
        sinulle.. kirjoitti:

Jos homous tulee ympäristön vaikutuksesta, niin eikö saman perheen kaikkien lasten tulisi olla homoja?

Olet oikeassa, ei voi perustella pelkästään ympäristötekijöillä. Itselläkin on vastuuta.(todella iso vastuu) Yksin ei kuitenkaan voi olla homo, täytyy olla joku,joka on houkutellut siihen. Luin nuita tutkimuksia eilen ja siellä oli sellainen väittämä, että homoilla on yleensä isoveli.

Tunnen pari ex_vl homoa ja heidän ex_vl siskonsa on lesbo. Kaikki samasta perheestä. En viitsi laittaa linkkiä artikkeliin, jossa he julkisesti kertoavat asiasta.

Nuorempi veli näistä kahdesta homosta on isoveljensä pyytämänä lähtenyt noihin touhuihin. Näin hän artikkelissaan kertoo.

Uskovainen koti. Ei voi taustaa syyttää. Sillä on merkitystä, että kielsivät uskon murrosiässä. Myös sillä on merkitystä, että vain vanhin poika on tällä hetkellä vl. Vl_uskon kieltäminen tuntui vanhimman siskon jalan jälkiä seuraten ehkä helpommalta. Vanhempi homo veli kielisi uskonsa paljon aiemmin. Niin kuin aiemin kerroin, on toisella silti yleiskristillinen usko. Olen kuullut asiasta(homoudesta ja lesboudesta) vuosia sitten ja tietoni vahvistui pari vuotta sitten luettuani netistä lehden artikkelin.

Tuo lesbo sisko kertoo, hänellä oli vähän murrosiässä kavereita.

Olen nuoruudessani ollut erittäin paljon tekemisissä tuon nuoremman veljen kanssa. Nykyisin en ole ollut. Heidän parin vanhemman veljensä kanssa kylläkin.

Ympäristön merkistystä mietin myös sellaisissa ympäristöissä, kuin Thaimaa(nuoret pojat homoille), arabien joukossa(jonkun kirjan jossa arabimiehet käyttivät hyväkseen poikia. Naisia arabit ei missään tapauksessa voi käyttää islamin takia. Myös haaremeissä voi esiintyä lesboutta (sama kirja)) ja muukalaislegioona( pari kirjaa, toinen on pako legioonasta)

Nämä tuntemaani poikaa eivät kulkeneet sellaisessa ympäristössä(seurat, tanssit) paljoakaan, jossa olisi korostunut normaali heterosuhteet. Mun näkemys.) Ei ehkä tuntunut luontevalta. Vasta kahdenkympin tienoila meni nuorempi veli vanhemman veljensä mukana homo-juttuihin.

Musiikin merkitystä en myöskään aliarvioi. Oliko myös kadonneen uskon tilalle ahdistuksia peittämään tullut suhde miehiin. Eli puute normaaleista vanhemmista miesystävistä(pappa, enot, vanhempien tutut, omat ystäväperheet). Minä ole enoni kanssa monesti keskustellut asioista ja omista näkemyksistäni. Vuorovaikutus. Minä saan häneltä neuvoja asioista, joista en tiedä, ja joita minun ei kannata ruveta pähkäilemään.

Tuntemattomassa sotilaassa on kersantti Rokka sellainen isähahmo.

Mies on erilainen kuin nainen. Jotain miehet saavat miesystäviltään ja jotain naiset naisystäviltään. Normaalissa avioliitossa osa tarpeista tulee ystävien kautta. Kun kuulin ensimmäisen kerran näistä tuttavista huhua, että he ovat homoja ja yksi sisko lesbo, minulle kertoja kertoi esimerkkinä, että vain toinen nainen voi antaa tiettyä hellyyttä, mitä mies ei voi miehenä antaa.

Minulla on sellainen ajatus, homoilla/lesboilla sekoittuu ystävyys ja rakkaussuhteet. Harvillen kirjassa puhutaan lapsuuden aikaisista tarpeista. Minusta ystäväperheessä ei ehkä kapinoivat nuoret kokeneet saaneensa hyväksyntää äidiltään ja isältään. Tää on mutu tietoa.

Homojen silti turha syyttää vanhempiaan. Pitää katsoa peiliin ja miettiä lapsuuden kokemuksia.

Tällaisia ajatuksia minulla on. Vastasin kysymykseesi, kun todella halusit tietää ajatukseni.

Mun yksi pointti on myös tekemäni aloitus.

• tarkoitat...
        vl_pera kirjoitti:

Olet oikeassa, ei voi perustella pelkästään ympäristötekijöillä. Itselläkin on vastuuta.(todella iso vastuu) Yksin ei kuitenkaan voi olla homo, täytyy olla joku,joka on houkutellut siihen. Luin nuita tutkimuksia eilen ja siellä oli sellainen väittämä, että homoilla on yleensä isoveli.

Tunnen pari ex_vl homoa ja heidän ex_vl siskonsa on lesbo. Kaikki samasta perheestä. En viitsi laittaa linkkiä artikkeliin, jossa he julkisesti kertoavat asiasta.

Nuorempi veli näistä kahdesta homosta on isoveljensä pyytämänä lähtenyt noihin touhuihin. Näin hän artikkelissaan kertoo.

Uskovainen koti. Ei voi taustaa syyttää. Sillä on merkitystä, että kielsivät uskon murrosiässä. Myös sillä on merkitystä, että vain vanhin poika on tällä hetkellä vl. Vl_uskon kieltäminen tuntui vanhimman siskon jalan jälkiä seuraten ehkä helpommalta. Vanhempi homo veli kielisi uskonsa paljon aiemmin. Niin kuin aiemin kerroin, on toisella silti yleiskristillinen usko. Olen kuullut asiasta(homoudesta ja lesboudesta) vuosia sitten ja tietoni vahvistui pari vuotta sitten luettuani netistä lehden artikkelin.

Olen nuoruudessani ollut erittäin paljon tekemisissä tuon nuoremman veljen kanssa. Nykyisin en ole ollut. Heidän parin vanhemman veljensä kanssa kylläkin.

Ympäristön merkistystä mietin myös sellaisissa ympäristöissä, kuin Thaimaa(nuoret pojat homoille), arabien joukossa(jonkun kirjan jossa arabimiehet käyttivät hyväkseen poikia. Naisia arabit ei missään tapauksessa voi käyttää islamin takia. Myös haaremeissä voi esiintyä lesboutta (sama kirja)) ja muukalaislegioona( pari kirjaa, toinen on pako legioonasta)

Nämä tuntemaani poikaa eivät kulkeneet sellaisessa ympäristössä(seurat, tanssit) paljoakaan, jossa olisi korostunut normaali heterosuhteet. Mun näkemys.) Ei ehkä tuntunut luontevalta. Vasta kahdenkympin tienoila meni nuorempi veli vanhemman veljensä mukana homo-juttuihin.

Musiikin merkitystä en myöskään aliarvioi. Oliko myös kadonneen uskon tilalle ahdistuksia peittämään tullut suhde miehiin. Eli puute normaaleista vanhemmista miesystävistä(pappa, enot, vanhempien tutut, omat ystäväperheet). Minä ole enoni kanssa monesti keskustellut asioista ja omista näkemyksistäni. Vuorovaikutus. Minä saan häneltä neuvoja asioista, joista en tiedä, ja joita minun ei kannata ruveta pähkäilemään.

Mies on erilainen kuin nainen. Jotain miehet saavat miesystäviltään ja jotain naiset naisystäviltään. Normaalissa avioliitossa osa tarpeista tulee ystävien kautta. Kun kuulin ensimmäisen kerran näistä tuttavista huhua, että he ovat homoja ja yksi sisko lesbo, minulle kertoja kertoi esimerkkinä, että vain toinen nainen voi antaa tiettyä hellyyttä, mitä mies ei voi miehenä antaa.

Minulla on sellainen ajatus, homoilla/lesboilla sekoittuu ystävyys ja rakkaussuhteet. Harvillen kirjassa puhutaan lapsuuden aikaisista tarpeista. Minusta ystäväperheessä ei ehkä kapinoivat nuoret kokeneet saaneensa hyväksyntää äidiltään ja isältään. Tää on mutu tietoa.

Homojen silti turha syyttää vanhempiaan. Pitää katsoa peiliin ja miettiä lapsuuden kokemuksia.

Tällaisia ajatuksia minulla on. Vastasin kysymykseesi, kun todella halusit tietää ajatukseni.

tällä mitä sanot, viitsisitkö selventää vähän?

"Minulla on sellainen ajatus, homoilla/lesboilla sekoittuu ystävyys ja rakkaussuhteet. Harvillen kirjassa puhutaan lapsuuden aikaisista tarpeista. Minusta ystäväperheessä ei ehkä kapinoivat nuoret kokeneet saaneensa hyväksyntää äidiltään ja isältään. Tää on mutu tietoa."

Sekoituu ystävyys ja rakkaussuhteet? Rakkaus ystäviin on erilaista rakkautta kuin rakkaus puolisoa kohtaan. Sitten taas rakkaussuhde on ylintä ystävyyttä, sydänystävyyttä, johon ei yllä se paraskaan ystävä koska se on erilaista rakautta.

Jos joku ihminen voidaan houkutella jonkun toimesta homoksi/lesboksi, niin silloin ihminen on hetero joka lähtee kokeilemaan niitä juttuja, hänellä on halu kokeilla, mutta se ei tee ihmisestä homoa hän on edelleen hetero. On eriasia olla syntymästään homo, sellaista ei voi houkutella homoksi eikä heteroksi.

• vl_pera
        tarkoitat... kirjoitti:

tällä mitä sanot, viitsisitkö selventää vähän?

"Minulla on sellainen ajatus, homoilla/lesboilla sekoittuu ystävyys ja rakkaussuhteet. Harvillen kirjassa puhutaan lapsuuden aikaisista tarpeista. Minusta ystäväperheessä ei ehkä kapinoivat nuoret kokeneet saaneensa hyväksyntää äidiltään ja isältään. Tää on mutu tietoa."

Sekoituu ystävyys ja rakkaussuhteet? Rakkaus ystäviin on erilaista rakkautta kuin rakkaus puolisoa kohtaan. Sitten taas rakkaussuhde on ylintä ystävyyttä, sydänystävyyttä, johon ei yllä se paraskaan ystävä koska se on erilaista rakautta.

Jos joku ihminen voidaan houkutella jonkun toimesta homoksi/lesboksi, niin silloin ihminen on hetero joka lähtee kokeilemaan niitä juttuja, hänellä on halu kokeilla, mutta se ei tee ihmisestä homoa hän on edelleen hetero. On eriasia olla syntymästään homo, sellaista ei voi houkutella homoksi eikä heteroksi.

Harvillen kirjan lainaus s. 94 Rakkauden kymmenen käskyä.

1. Ymmärrätte, että rakkaussuhteella on piilotajuinen päämäärä - lapsuudenaikaisten haavojen parantaminen.

"Sen sijaan, että näette tarpeenne ja toiveenne vain pinnasta, opitte tunnistamaan niiden alla olevat lapsuuden ratkaisemattomat asiat. Kun tutkitte avioliittoanne tällä röngtenkatseella, päivittäiset kanssakäymisenne saavat enemmän merkitystä. Suhteenne hämmentävät puolet tulevat ymmärrettävämmiksi ja tilanteet tuntuvat olevan paremmin hallinnassanne."

Kiintymyksen, intohimon, ystävyyden, rakkauden sekoittuminen jne. On normaalia. Kuten seuraavassa artikkelissa kerrotaan, rakkaudessa ja ystävyydessä pätevät samat asiat aika pitkälti.

http://www.uta.fi/laitokset/psyk/studies/opetmat/perpsy/rakkaus.htm

Esimerkkinä on Raamatussa Daavidin ja Joonatanin ystävyys. Eli se oli hyvin voimakas. Kuitenkin oli vain kyse ystävyydestä. Daavid säästi Saulin hengen jne.

Jostain luin artikkelin, jossa kerrottiin eri rakkauden lajien merkitys puolison valinnassa. Painotukset vaihtelivat maittain. Eli heteroillakin on jokaisella omat perusteensa.

Rakkauden esikuvana on Kristus, joka on antanut henkensä meidän syntiemme edestä.

Minusta ei ylimmät ystävykset tarkoita samaa kuin rakkaus. On tietysti hienoa, jos voi olla puolison kanssa ylimmät ystävykset. Puolison kanssa seksuaalinen intohimo ja jakamattomuus erottaa muusta ystävyydestä.

Asiaa voisi tietysti tutkia laajemminkin, mutta tämä on minun ajatus.

• sekoittaminen..
        vl_pera kirjoitti:

Harvillen kirjan lainaus s. 94 Rakkauden kymmenen käskyä.

1. Ymmärrätte, että rakkaussuhteella on piilotajuinen päämäärä - lapsuudenaikaisten haavojen parantaminen.

"Sen sijaan, että näette tarpeenne ja toiveenne vain pinnasta, opitte tunnistamaan niiden alla olevat lapsuuden ratkaisemattomat asiat. Kun tutkitte avioliittoanne tällä röngtenkatseella, päivittäiset kanssakäymisenne saavat enemmän merkitystä. Suhteenne hämmentävät puolet tulevat ymmärrettävämmiksi ja tilanteet tuntuvat olevan paremmin hallinnassanne."

Kiintymyksen, intohimon, ystävyyden, rakkauden sekoittuminen jne. On normaalia. Kuten seuraavassa artikkelissa kerrotaan, rakkaudessa ja ystävyydessä pätevät samat asiat aika pitkälti.

Esimerkkinä on Raamatussa Daavidin ja Joonatanin ystävyys. Eli se oli hyvin voimakas. Kuitenkin oli vain kyse ystävyydestä. Daavid säästi Saulin hengen jne.

Jostain luin artikkelin, jossa kerrottiin eri rakkauden lajien merkitys puolison valinnassa. Painotukset vaihtelivat maittain. Eli heteroillakin on jokaisella omat perusteensa.

Rakkauden esikuvana on Kristus, joka on antanut henkensä meidän syntiemme edestä.

Minusta ei ylimmät ystävykset tarkoita samaa kuin rakkaus. On tietysti hienoa, jos voi olla puolison kanssa ylimmät ystävykset. Puolison kanssa seksuaalinen intohimo ja jakamattomuus erottaa muusta ystävyydestä.

Asiaa voisi tietysti tutkia laajemminkin, mutta tämä on minun ajatus.

On liiankin helppoa, ja siksi ihmiset saattavat erehtyä valinnoissaan pahemman kerran jos kiirehtivät.

"Kiintymyksen, intohimon, ystävyyden, rakkauden sekoittuminen jne. On normaalia. Kuten seuraavassa artikkelissa kerrotaan, rakkaudessa ja ystävyydessä pätevät samat asiat aika pitkälti."

Siitä olen varma kun kyseessä on aito rakkaus, niin se on ylintä ystävyyttä, sydänystävyyttä. Tietenkin rakkaus puolisoa kohtaan on erilaista muutenkin kun mitä se on sitä parasta ystävää kohtaan, koska läheisyys antaa myös seksuaalisen mileihyvän tunteen, sitä ei saa tavallisen ystävän kanssa se on pelkkää ystävyysrakkautta.

Jos avioliitto on vain kiintymystä, niin silloin siitä puuttuu jotain, ehkä se suuri ystävyys sekä ehkä seksuaalisen mielihyvän saaminen jommalta kummalta.

Jos se on seksuaalista intohimoa, niin seksi hallisee avioliittoa, ja silloin siitä saattavat kärsiä muullatavalla molemmat puolisot. Asioista ei osata puhua kun se tärkein puuttuu, ystävyys.

Jos avioliitto on pelkästään ystävyyttä, niin silloin siitä puuttuu seksuaalinen mielihyvä mikä syntyy aivoissa läheisyydestä.

Puolison kanssakin seksuaallinen intohimo on katoavaista, ehkä jonkun sairauden tai vaikkapa iän myötä. Mutta rakkaus ja ystävyys ei koskaan katoa se on ikuista ja vahvistuu vain.

Mitä sinun mielestäsi on rakkaus, millaista se on?

• mitä skeidaa
        vl_pera kirjoitti:

herran jestas että sinä kirjoitat saitraita teorioitasi...

Ottaisit lapsi selvää asioista.

ja se, että sinä kerrot naiselle jonka mies pettää häntä, että sinusta se on hyvä - on kaiken huippu.

tajuatko sinä yhtään itse mitä sinä kirjoitat?

tajuatko sinä miten kaukana todellisuudesta sinun teoriasi ovat?

Sinun alitajuntasi, lapsi hyvä, on sulkeutunut sinulta, kun et uskalla sinne katsoa...

• vl-homo24v

Minä tunnen useammankin perheellisen homoseksuaalin ja useilla näistä on lapsia. He ovat halunneet valita kunniallisen ja Raamatun mukaisen elämäntavan, vaikka heidän ajatuksensa ja sydämensä olisi välillä vähän muuallakin... Vaikka homoseksuaalisia tekoja välttäisi fyysisesti, niin ajatustasolla niistä ei pääse eroon. Tuntemani perheelliset homoseksuaalit ovat edelleen homoja, vaikka elävätkin naisen kanssa. Ei homous ole mikään este avioliitolle, korkeintaan hankaloittava asia...

Homo voi rakastaa naista ystävänä ja useimmat homot tulevat todella hyvin juttuun naisten kanssa. Useimmat homot kykenevät harrastamaan myös sukupuolielämää naisen kanssa, vaikka eivät siitä erityisesti piittaisikaan. Kyllähän sitä voi harrastaa myös puolisoa miellyttääkseen, vaikka itse ei siitä oisikaan innostunut. Avioliitto voi olla onnellinen, vaikka toinen puolisoista olisikin homoseksuaali.

Itse en aio mennä naimisiin, koska luultavasti mulle tulisi pidemmän päälle ongelmia, ahdistuisin ja seksi alkaisi tuntua vastenmieliseltä. En ole koskaan kokeillut, joten en voi kyllä tietää, mutta vaisto sanoisi näin... Toisaalta olisi väärin myös naista kohtaan, että en olisi jutussa mukana täysillä. Voinhan kuitenkin olla parhaimmat ystävykset jonkun naisen kanssa, vaikken menisi naimisiin.

Mutta jokainen tehkööt valintansa, oli sitten homo tai ei. Minä varmaan viihdyn sinkkunakin tämän lyhyen elämäni ajan ja jos sellainen ihme tapahtuisi, että joku ihana ihminen elämääni ilmestyisi ja löytäisin itselleni kumppanin, niin en minä hanttiin panisi...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      28
      1828
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1802
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      350
      1545
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      145
      1160
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      213
      1154
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      995
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      979
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      938
    Aihe