Tanssii tätien kanssa

Olisikohan hyväksi niin setien kuin tätienkin terveydelle tanssimahdollisuuksien lisääminen?

Ikäihmisten tanssikursseja ( a la Marco Bjurström tai Jorma Uotinen)... tai ellei tanssikursseja, niin edes tilojen järjestämistä, ja levyt soimaan. Hyvät levyt ovat parempia kuin huono orkesteri.

Liikunta kaikissa muodoissaan on ihmiselle hyväksi. Olen sitä mieltä että golf-maksutkin pitäisi saada verovähenteisiksi, sillä kansanterveyden kohotessa sairausmenot vähenevät. - Ja tämä ei sitten ole vain minun mielipiteeni, vaan kaikkien golfin harrastajien yhteinen. Että nyt, jos on haukut tulossa, niin osoite on Golf-liitto, eikä meikäläinen. :)

Golf on laji, jota ikäihmisetkin voivat hyvin harrastaa. Jos jätät tupakan pois, niin siitä jo saat golfiin tarvittavat rahat.

Mutta tanssit, niissä saat lisäksi toisen ihmisen läheisyyden. Hän tulee, kumartaa, hymyilee, sinä ilostuen tulet luo, lasket kätesi hänen olkapäälleen, käden hänen käteensä, tunnet hänen henityksensä ja saat tanssia, jutella ja tutustua. Sehän on onnea jo sekin!

Miksi ei ole paikkoja, jossa voisimme kokoontua päivisin ja tanssia?

Jokuhan täällä ehdotti sukkatansseja Mäntyniemen parketille, jolloin siivooja säästyisi kiillottamisvaivalta.

Kysyhän, BilMan kiltti, Mäntyniemen emännältä lupa! Uskon, että hän fiksuna ja ymmärtäväisenä ihmisenä sen meille suo.

13

1691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanssiva täti

kyllä minä olen tannssinut,elämässni noin 67v. kyllä mä olen vielä ajatellu 13v.jatkaa.kyllä sielä sänkynpohjalla ehtii makaileen,ja sairauksiaan naapuri tädin kanssa myöhemminkin pohtimaan.vierivätkivet eivät sammaloidu.minun mottoni on,ilo silmään vaikka syvän märkänis.minun mielestäni on hauskaa,käydä tanssimassa ja karaokessta myös pidän mutta ilman viinaa,mutta voi sitä hauskaa pitää,vaikka ei olekkaan hulluna humalassa,ei muuta kun pilkettä silmään ja paanalle.

• kyllä tanssipaikkoja on. Ainakin Turussa on kahdet päivätanssit viikossa ja Helsingissä vielä useampia.

Itseäni ihmetyttää tanssijoiden, erityisesti miehet, huono tanssitaito. Tanssi käsitetään kävelyksi lattialla musiikin soidessa.

Oma käsitykseni on, että tanssissa liikutaan musiikin tahdissa, oikein askelin.

Rytmitajuinen ihminen ei käsittääkseni kursseja tarvitse. Omat "kappaleeni" ovat nykyään: valssi, tango, foxi, hidas valssi ja humppa. Polkka, jenkka ja masurkka on ollut jätettävä jalkojen ja muunkin huonon kunnon takia.

Vaikein on hidas valssi oikein tanssittuna. Rumbaa ja sambaakin soitetaan mutta niiden saloihin en ole perehtynyt, rytmissä liikkuminen niiden osalta saa riittää.

Käyn tansseissa ainakin 2-kertaa viikossa, Turussa, torstaina klo 12 Palokunnantalolla eli Brankulla ja sunnuntaisi klo 13 Pyrkivällä.

Ottakaa bussi ja tehkää tanssiretki Turkuun!!!!

• vastaavan,
        mutta näköjään turhaan.
        No, leikkimielinenhän se kysymys olikin, ja vastauksen sisältö olisi myös ennalta selvä.

Joten, ei muuta kuin *tanssii setien kanssa* -sitten Satukin seuraavaksi. Pitääpä sillä silmällä tutkia Hesarin ilmoituksia. Täytyy toivoa, ettei tanssitilaisuus osu juuri samalle päivälle, jolloin olen vienyt muskariin pikku poikaa.

Ihan noihin palvelukeskusten tansseihin en ole ajatellut vielä osallistua. Mutta ehkä myöhemmin.

• satu kirjoitti:

vastaavan,
        mutta näköjään turhaan.
        No, leikkimielinenhän se kysymys olikin, ja vastauksen sisältö olisi myös ennalta selvä.

Joten, ei muuta kuin *tanssii setien kanssa* -sitten Satukin seuraavaksi. Pitääpä sillä silmällä tutkia Hesarin ilmoituksia. Täytyy toivoa, ettei tanssitilaisuus osu juuri samalle päivälle, jolloin olen vienyt muskariin pikku poikaa.

Ihan noihin palvelukeskusten tansseihin en ole ajatellut vielä osallistua. Mutta ehkä myöhemmin.

Ei Vanha Ylioppilastalo Helsingissä tai jatkot Vanhan kellarissa, ei myöskään linnamainen Brankku Turussa ole Vanhusten Palvelukeskus.

• Pääsky64

täällä hesassa tannssi paikkojen olemattomuutta.

Eilen sanoin kummipojalleni kun se häärii yhdistys asioissa että järjestä tassit teidän kerhossa vaikka minun takia! Ei ole paljoa vaadittu.

Meillä kun on tällaiset asiat hoidettu.Koko ajan on ikäihmisille erilaisia tanssi kursseja viikon loppuisin.
      Siksi pitää mennä laivoille kaikkien jos haluaa tanssia.
      Oulussa on päivätansseja ravintolassa ja Koskelan Valolla.
      On tarkoitus että helsinkiläiset pitävät hauskansa muualla. Lapissa tai epsanjassa.
      Mitäs täällä eläkeläisiä viihdyttämään kun ei niitä saa pois muutenkaa.
      Tanssilla on piristävä vaikutus.Liikunta ja muistin parantaminen.
      Ainakin seniori tansseilla.Vähentää huimausta jota vanhoilla on.
      Seurustelu muotona ja yksin asuvilla saa kosketella toisiaan ja pyöritellä,ei osaamista pidä laittaa tannsin esteeksi.
      Kävelkööt vanhat onhan siinä muori kyljessä.
      Tänään menen lauluiltaan Käpylän kirkkoon ja sen päälle antiikkia,sama kun tv,ssä.

• Ulkomailla asuville nettiystäville kerron, että täällä koto-Suomessa on jo pari viikkoa mainostettu julkkisten tanssikurssiohjelmaa, joka pian alkaa TV:ssä. Suvi Miinala tanssii tuossa mainoksessa kauniisti jonkun kanssa. Ohjelman nimi on "Tanssii tähtien kanssa", eli tuo minun avaukseni otsikko on sitä perua.

Miten kävi Ruotsissa, ketkä voittivat kilpailun?
      Eivätkös Arja ja Tobias olleeet mukana vielä silloin, kun enää kaksi paria oli pudottamatta?

• Kuka

tuntee sen kapaleen?

Haluaisin hankkia.

• taitaa olla
        Kuka kirjoitti:

tuntee sen kapaleen?

Haluaisin hankkia.

joku pikku kiukuttelija, joka poistelee viestejä
        AAmulla täällä oli enemmän varmasti

• Sain juuri tänään meilin ja valokuvia veljeni tyttäreltä, joka on lukion toisella luokalla ja heidän perinteisiinsä kuuluu järjestää vanhojen tanssit abiturienteille, jolloin heistä itsestään tulee koulun vanhimmat.
        Hän oli niin kaunis iltapuvussaan ja kavaljeerinsa frakissa.
        Hänkin kertoi tästä tulevasta TV-ohjelmasta, josta me täällä Ruotsissa parhaillaan nautimme.

Arja ja Tobias ovat vielä mukana. Heidän rumbansa sai hyvät arvostelut. Meillä on vielä kolme ohjelmaa jäljellä...

Olisin ikionnellinen jos saisin saman mahdollisuuden kuin nämä nykyiset osanottajat :))

• kannatetaan

Tanssi on hyvä harrastus samoin golf

• HelmiinaN

sairastui, ja lääkäri sanoi, että tupakka on heitettävä pois, tai... Mies teki työtä käskettyä ja viskasi kotimatkalla auton ikkunasta tupakkapakettinsa ojaan. Sitten hän meni golf-kurssille, suoritti green cardin ja hankki bagin ja muut välineet. Elämisen taso nousi hänen mukaansa paljon, ja rahaa vielä jäikin, kun lopetti savustuksen. Ja ihmissuhteet kohentuivat, vaimo lopetti saarnat, nyt golfataan yhdessä, saadaan uusia tuttuja ja terveyskin on parempi. Kaikki tuntuu paremmalta, kun on terve.

• HelmiinaN kirjoitti:

sairastui, ja lääkäri sanoi, että tupakka on heitettävä pois, tai... Mies teki työtä käskettyä ja viskasi kotimatkalla auton ikkunasta tupakkapakettinsa ojaan. Sitten hän meni golf-kurssille, suoritti green cardin ja hankki bagin ja muut välineet. Elämisen taso nousi hänen mukaansa paljon, ja rahaa vielä jäikin, kun lopetti savustuksen. Ja ihmissuhteet kohentuivat, vaimo lopetti saarnat, nyt golfataan yhdessä, saadaan uusia tuttuja ja terveyskin on parempi. Kaikki tuntuu paremmalta, kun on terve.

Olen kuullut jonkun muunkin sanovan, että kertariuhtaisu on paras tapa lopettaa. Ja tuo, että joku saarnaa, se on aivan turhaa. Ihminen itse joko lopettaa tai sitten ei, toinen ei voi siihen vaikuttaa.

Golfistakin olen samaa mieltä, aivan hyvä laji.

MdK-MdK, luulin että Ruotsissa on jo ohi se tanssikilpailu. En paljoa tule katsoneeksi Ruotsin kanavia, se on se "kiire" aina eläkeläisellä ! DDDDDDDDDDDDDDD

Mutta hauskaa on nähdä, kuinka pärjää tuo pari.

• satu kirjoitti:

Olen kuullut jonkun muunkin sanovan, että kertariuhtaisu on paras tapa lopettaa. Ja tuo, että joku saarnaa, se on aivan turhaa. Ihminen itse joko lopettaa tai sitten ei, toinen ei voi siihen vaikuttaa.

Golfistakin olen samaa mieltä, aivan hyvä laji.

MdK-MdK, luulin että Ruotsissa on jo ohi se tanssikilpailu. En paljoa tule katsoneeksi Ruotsin kanavia, se on se "kiire" aina eläkeläisellä ! DDDDDDDDDDDDDDD

Mutta hauskaa on nähdä, kuinka pärjää tuo pari.

tanssikilpailun tuomaristo oli ollut aivan hurmiossa Arjan ja Tobiaksen tanssin jälkeen. Kolme tuomaria antoi heille täydet pisteet, mitä ei ole vielä ennen tapahtunut Let's dance- kilpailussa. Tobias Karlsson oli tuttuni kertoman mukaan ollut aivan liikuttunut kehuista ja oli napannut Arjan syliinsä.

He ovat siis edelleen mukana. Näkisinpä sen tangon. Se tulee perjantaina. Arja sanoi, että päästään asiaan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      59
      6203
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      46
      4417
    3. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      164
      4376
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      92
      3698
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      71
      2909
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      106
      2537
    7. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      63
      2396
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      57
      1869
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      251
      1754
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      37
      1540
    Aihe