Kasattu kone aina paras !

atk....

Muistakaa aina kun olette vaihtamassa seuraavan kerran konetta niin kasauttakaa se kone tutulla tai jollain kuka osaa homman ja ei se nyt ole kovin vaikeaa !

Kaupasta ei kyllä kannata ostaa tietokonetta. Hinnat ovat siihen kokoonpanoon nähden aivan liian suuret. Hp:n koneetkin maksavat aivan liikaa. 800 eurolla saapi kohtalaisen keskusyksikön mutta yleensä niissäkin on vaan joku hikinen edullinen näytönohjain.

Kasaamalla saapi edullisemmin lopultakin koneen ja jota voit uusia aina helposti ja edullisesti !

6

1108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästöä

      itsekin tuli kasattua kone itse, jotta sai sellaisen kun halusi. samalla säästyi kivasti rahaa, kun pystyi hyödyntämään vanhan kotelon ja dvd/cd-asemat. melkein kaikki muu menikin uusiksi.

      viimeksi olen kasannut koneen itse joskus 386-aikana ja aika paljon oli muuttunut tähän päivään mennessä. nykyään emon mukana tulee niin hyvä manuaali, että koneen voi helposti rakentaa vaikkei olisi koskaan edes koteloa avannut.
      melkein sata-sivuisessa manuaalissa selitettiin kaikkien komponenttien asennus kuvien kera.

      ainoa vaikeus projektissa oli osata tilata yhteensopivat komponentit. siinä tosin auttoi taasen tuo emon manuaali. eli kun päätti mille emolle alkaa rakentamaan, niin piti vain ladata emon manuaali netistä ja alkaa etsimään yhteensopivia osia.

    • miksi ihmeessä

      Miksi kasata itse? kun ostaa tietokoneen tietokonekaupasta ne kaasavat sellaisen koneen kuin haluat ja koneen kasaaminen ei maksa mitään, myös mahdolliset takuuasiat hoituu nopeasti ja helposti ongelmitta.

      Tietokone kannattaa AINA ostaa Tietokonekaupasta niin saa AINA koneen mukana alkuperäisen ja muuntelemattoman käyttöjärjestelmä asennus rompun itselleen ja takuu asiatkin hoituu erinomaisen hyvin.

      • Totta*

        Kun kasauttaa koneen kaupassa joutuu aina maksamaan erinäisiä asennusmaksuja, eikä käyttöjärjestelmäkään ole sen parempi, vaan sitä joutuu kuitenkin paikkailemaan kotona kovasti. (Mikähän tuo ALKUPERÄINEN käyttöjärjestelmä olisi?)
        Ainut etu on osien yhteensopivuusongelmien välttäminen ja aina voi syyttää liikettä, jos vikaa esiintyy.


    • kantapää

      satuilijateinit taas asialla.

      • tuohon

        kommenttiin kiitos? Mielestäni kirjoitus oli ihan asiaa. Kyllä koneen itse/liikkeessä kasaamalla saa parhaat osat. Merkkivalmistajat käyttävät aina halvimpia mahdollisia osia, jolloin laatu kärsii.


      • tuohon kirjoitti:

        kommenttiin kiitos? Mielestäni kirjoitus oli ihan asiaa. Kyllä koneen itse/liikkeessä kasaamalla saa parhaat osat. Merkkivalmistajat käyttävät aina halvimpia mahdollisia osia, jolloin laatu kärsii.

        kun kasaa koneen itse(mikäli kiinnostusta riittää)
        oppii myös tuntemaan koneensa kuin omat taskut. "paketti"-mikron ostaja, ei tiedä välttämättä koneen "sielun-elämästä" mitään ja jälk. päin kun haluaisi
        tehdä muutoksia, pitää taas turvauta huoltoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2033
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1722
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      249
      1660
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      61
      1639
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      106
      1472
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1413
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1207
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      287
      1203
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      45
      1156
    Aihe