Toyota Corolla 1.6 Linea Sol Wagonin hinnan tinkaus

Tinkaaja

Hei!

Olen ostamassa ensimmäistä autoa ja kävin pyytämässä tarjousta Corollasta. Corollassa ei tällä hetkellä ole mitään kampanjatarjouksia voimassa, ja minulle tarjottiin Corolla 1.6 Linea Sol Wagonia hintaan 24170 e toimituskulut 600 e valitsemani lisävarusteet 3465 e - alennus 1675 e = 26560 e. Olen siis ihan käteiskauppaa suorittamassa, eli en tyrkytä mitään vaihdokkia heidän riesakseen, joten pitäisikö saamani alennuksen olla suurempi? Tuo 1675 e alennus vastaa prosentteina -7% auton hinnasta ilman lisävarusteita laskettuna ja -6% auton kokonaishinnasta lisävarusteineen laskettuna. Muilla harkitsemillani merkeillä olen tarjouksiini saanut 1000-2000 euron lisävarustekampanjatarjouksen lisäksi vielä päälle -5%:n käteisalennuksen auton hinnasta laskettuna, joten tuo Corollaan tarjottu -7% ei oikein tyydytä.

Kertokaapa Te, hyvät ihmiset, kokemuksianne uusista Corolloista saamistanne alennuksista, jotta osaan asettaa tinkaustavoitteeni realistiselle tasolle. Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!

19

6670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välttämiseksi..

      Mielestäni olet saanut Tojotalta kohtuullisen tarjouksen. Suosittelen lähes 20vuoden Toyota kokemuksella että, valitset Tojon.Vuosien varrella jyvät erottuu akanoista Tojon hyväksi.
      Elikkä itselläni ei ole Tojoista kuin myönteistä kokemusta. Esittämäni väite perustuu itse koettuun kokemukseen ,eikä täällä usein esintyviin paaskanpuhujien hölinöihin.

    • Annselmi

      Lisävarusteet mukaanlukien aika paljon olet valmis maksamaan corollasta. Lisävarusteiden runsaslukuisuudesta johtuen eikö kannattais harkita jotain toista merkkiä ja mallia?

      • Tinkaaja

        Niin, olisin tietenkin selvennykseksi voinut tarkentaa, mitä nuo kalliit 3.465 euron lisävarusteeni ovat, elikkä metalliväri, talvirenkaat ja Webasto kauko-ohjaimineen ja se Webastohan siinä hintaa tuo aikamoisen lisän eli 2.200 e, mutta sitä ei missään muussakaan automerkissä ole vakiona. Eli kyllä tuossa Linea Sol:ssa kaikki muut haluamani varusteet ovat vakiona, mutta metalliväri, talvinakit ja Webasto puuttuu. Kokonaan eri asia tietenkin on, että kannattaako Webastosta maksaa 2.200 euroa, mutta oma tilanteeni tällä hetkellä suosisi Webaston helppoutta, kun en aina ole tolppapaikan äärellä ja pitäisi ympäri vuoden päästä 6 päivänä viikossa aamuin illoin ja joskus yölläkin liikkeelle.


      • aaaadolf
        Tinkaaja kirjoitti:

        Niin, olisin tietenkin selvennykseksi voinut tarkentaa, mitä nuo kalliit 3.465 euron lisävarusteeni ovat, elikkä metalliväri, talvirenkaat ja Webasto kauko-ohjaimineen ja se Webastohan siinä hintaa tuo aikamoisen lisän eli 2.200 e, mutta sitä ei missään muussakaan automerkissä ole vakiona. Eli kyllä tuossa Linea Sol:ssa kaikki muut haluamani varusteet ovat vakiona, mutta metalliväri, talvinakit ja Webasto puuttuu. Kokonaan eri asia tietenkin on, että kannattaako Webastosta maksaa 2.200 euroa, mutta oma tilanteeni tällä hetkellä suosisi Webaston helppoutta, kun en aina ole tolppapaikan äärellä ja pitäisi ympäri vuoden päästä 6 päivänä viikossa aamuin illoin ja joskus yölläkin liikkeelle.

        Hyvan auton olet hankkimassa. Kalliitahan nuo lisavarusteet on, autoon kuin autoon. Minun mielesta aika paljon saat autoa tuohon hintaan.


      • jokainen taaplaa tav....
        Tinkaaja kirjoitti:

        Niin, olisin tietenkin selvennykseksi voinut tarkentaa, mitä nuo kalliit 3.465 euron lisävarusteeni ovat, elikkä metalliväri, talvirenkaat ja Webasto kauko-ohjaimineen ja se Webastohan siinä hintaa tuo aikamoisen lisän eli 2.200 e, mutta sitä ei missään muussakaan automerkissä ole vakiona. Eli kyllä tuossa Linea Sol:ssa kaikki muut haluamani varusteet ovat vakiona, mutta metalliväri, talvinakit ja Webasto puuttuu. Kokonaan eri asia tietenkin on, että kannattaako Webastosta maksaa 2.200 euroa, mutta oma tilanteeni tällä hetkellä suosisi Webaston helppoutta, kun en aina ole tolppapaikan äärellä ja pitäisi ympäri vuoden päästä 6 päivänä viikossa aamuin illoin ja joskus yölläkin liikkeelle.

        vaan että jos on tarkan euron mies niin ei kannata koskaan ottaa talvirenkaita vanteineen merkkiliikkeestä sillä saman paketin saa rengasliikkeestä aina halvemmalla,mitä tulee yleensäkin noitten kaupanpäällis lisävarusteisiin niin todellinen alennus ei ole niin suuri kuin annetaan ymmärtää ,koska varusteet lasketaan aina ovh hinnan mukaan-ei todellisen hinnan mukaan,mut tietenkin on jokaisen oma asia mistä osaataa ja mitä ostaa.

        Webaston hinnoista en tiedä mutta todella kalliilta tuntuu,tiedä häntä mutta itse en kyllä moista rahaa laittaisi


      • Tinkaaja kirjoitti:

        Niin, olisin tietenkin selvennykseksi voinut tarkentaa, mitä nuo kalliit 3.465 euron lisävarusteeni ovat, elikkä metalliväri, talvirenkaat ja Webasto kauko-ohjaimineen ja se Webastohan siinä hintaa tuo aikamoisen lisän eli 2.200 e, mutta sitä ei missään muussakaan automerkissä ole vakiona. Eli kyllä tuossa Linea Sol:ssa kaikki muut haluamani varusteet ovat vakiona, mutta metalliväri, talvinakit ja Webasto puuttuu. Kokonaan eri asia tietenkin on, että kannattaako Webastosta maksaa 2.200 euroa, mutta oma tilanteeni tällä hetkellä suosisi Webaston helppoutta, kun en aina ole tolppapaikan äärellä ja pitäisi ympäri vuoden päästä 6 päivänä viikossa aamuin illoin ja joskus yölläkin liikkeelle.

        Tohon omaankin koslaan ostin -jälkikäteen-ton Webaston.Olisi pitänyt olla kaukonäköisempi ja tinkailla ostohetkellä ko.lämmitintä.Näemmä olet hankkimassa samanlaista lämppäriä,kuin mulla on.(Webasto 5.2 kw t80 kake) Itse lämmittimeen olen todella tyytyväinen!Lämpöä on pirtissä mukavasti.Ainut on akku,joka menee kyllä vaihtoon,jos ajosi on lyhyempi.Nyrkkisääntönä on,että yhtä mittaista ajoa pitäisi olla lämmitysajan verran.Näin pakkasilla enempikin,kun akku ei vastaanota virtaa kovinkaan hyvin ja varsinkaan auton alkuperäinen akku.
        Muuhun rahapolitiikkaan en ota kantaa,mutta tohon Corolla Wersoon(-05) makso ko.lämppäri asennuksineen hieman alle 2000 euroa ja asennusaikaa näytti menevän 1½ päivää.Joten ainakin tossa taitaisi olla hieman tinkausvaraa.Mutta ainakin asuinpaikkakunnallani näyttää olevan Webaston ja Eberin hinnat samoissa seuduissa.4 eri paikasta kysyin hintaa ja halvimman ja kalleimman hintaero oli tasan 200 euroa.Sekin osaksi varmasti lämmittimen takia,kun tossa oli halvimpana eberin 4.3 kw lämppäri.Joten valinta oli siinä mielessä helppo,että Toytota sai asennella vekottimen paikoilleen.Ei tule ainakaan takuu asioissa napinaa ja pompottelua.Kannattaa sitten vaatia,että johdot tinataan(myös abico liittimet ja rosvoliittimiä ei käytetä,vaan tinausta ja kutistesukkaa).Ei tarvinne olla kovin suuri nero,että jos noi liittimet yms liitokset on tehty "kietaisu"-periaatteella,niin toimintahäiriöt on taattuja.Tästä pyyhkeet toyotan asennuspalvelulle..Noh,oli siinä koko asiassakin toivoimisen varaa,mut se siitä.

        Itellä on nyt 3.corolla menossa,eikä noissa missään mitään ihmeellisyyksiä ole ollut.Normaalit huollot pitää tehdä ja kuluvat osat vaihtaa.Ikinä ei ole arveluttanut lähteä mihinkään päin ajelemaan autolla.Eli siis on aina vienyt mihin sitten kuskin on sattunut haluamaan :)


        Turvallisia kilometrejä!


    • vaikuttaa

      Olet oikeassa heikolta alennus vaikuttaa. Kokeile kilpailevaa Toyota myyjää. Itse pyysin sähköpostilla tarjouksia ympäri Suomea. Toyota on lähtöhinnaltaan tänään ylihinnoiteltu. Omasta Linea Terra Wagonista sain n. 13%:n alennuksen, vaihtoauton (VW)kanssa tosin, joka ylihinnoiteltiin kaupan syntymiseksi.

      • täysin eri juttu

        Vaihtoautokauppaa ei kannata verrata uuden ostamiseen ilman vaihtoautoa, koska alennusprosenteilla saadaan vaan kauppa näyttämään paremmalta.

        Itse ostin talvirenkaat toyota-liikkeen käyttämältä rengasliikkeltä suoraan, josta sain 150-200e lisäsäästöä. Lopuista auto lisävarusteet paketista sain kovalla tinkimisellä 7,9% (5 eri tarjousta kahdesta eri paikkaa samasta autosta) Tähän ei pysty suurten kaupunkien autoliikkeet (jäi n. 1,5% ylemmäksi), eli pienistä kannattaa kysyä lopullinen hinta. Tämä siis syksyllä 2004.

        Nyt kun jälkikäteen miettii, niin lämppärit sisähaara ja ehkä koukkukin olisi ollut halvempi jälkiasennuksella, mutta ei kyllä kiinnostanut mennä itsellä heti huoltoon, kun uuden auton sai.


    • Antti

      Mielestäni tuo 7% on ihan ok alennus. Jos haluat päästä kokonaishinnassa hieman alemmas, ota renkaat ja webasto jostain muualta kuin merkkiliikkeestä. Tuon 7% saat nimittäin lähinnä siitä autosta.

      Itse olen tehnyt niin, että viime metreillä olen pyytänyt juuri noista lisävarusteista tarjouksen muualta kuin tojo-myyjältä. Kerran tojo-myyjä antoi varusteet sitten samaan hintaan kuin saamani tarjous, toisen kerran taas jouduin käyttämään tarjouksen.

      Pikku ongelma on vain ajaa auto rengasliikkeeseen kesärenkailla, jotka siinä on alla ostettaessa...

    • Saman läpikäynnyt

      Mieti valmiiksi paljonko olet valmis maksamaan ko. paketista. Pelkkä soittokin riittää eri myymälöihin, pelaa avointa peliä...kerro mitä on tarjottu ja paljonko uupuu...aika moni kauppias pystyy parempaan. Usko pois, tuosta hinnasta lähtee vielä metalliväri ja renkaat pois, oikein kun jaksaa vääntää saa vielä alut alle.

    • Yks vaan

      Juu, niinkuin jo kerroin, isäni osti juuri samanlaisen auton Terran hintaan. Tosin siinä luultavasti vaikutti tuttu myyjä (sukulainen).

    • Juha

      Moi!

      Minulla on myös auton vaihtosuunnitelmat meneillään. Olen huomannyt että, näin köyhänä miehenä, Toyotan korot ja maksut ovat ainakin täällä pirkanmaalla sanoisinko kalleimpia, jollei kalliin koroltaan. Muut autoliikkeet kampanjoivat aikas kivasti koko ajan. Tästä syystä - valittavasti - minulle on tullut ilo katsella myös muita merkkejä, mikä sinänsä on hyvä. Silti sanon: Toyota on hyvä auto, mutta autoksi kallis.

      - Juha

      • toyisti

        ei hyvää saa(ei välttämättä rahallakaan). Autohan talvella kantsii tilata talvirenkailla ja jättää kesärenkaat liikkeeseen. Myyjähän ei voi toimitta sinulle talvella autoa jossa ei ole talvirenkaita(=laiton peli) ja päin vastoin, kesä-/talvirengassarjan voi sitten ostaa muualta. Tosin nyt jos olet ostamassa niin silloin taitaa olla jo kesä kun auton saat.


      • 338

        Itsellä on myös ajatuksina 1,6 Corolla Wagon tai sitten Volvon V40 2,0T ja Corolla olisi halvempi sekä kokoemusta kyseisestä merkistä joten houkutus on suuri, V40 on tietysti aivan eriauto ja koeajoa tässä harkinnut mutta hintakin on yksi tekijä joka kallistuu tässä esimerkissä Corollan puolelle mutta saa nähdä mitä tulee keksittyä......


    • Makke

      Itse ostin juuri Corolla Verso D-4D D-Catin ja se oli varusteineen melko arvokas, mutta ei siitä enempää.
      Tuli selväksi ostotilanteessa että ostaessani aluvanteet, takaspoilerin lohko- ja sisätilalämmitin järjestelmän tai sitten Weppasen jne. niin saan Toyota liikkeestä ostaessani kaikille laitteille 3v takuun, sitä et saa jos ostat varusteet eri paikoista, vertailin hintoja ja olisin säästänyt 3-400 euroa mutta menettänyt pitkät takuut, joten otin kamat Tojolta.

      Katselin juuri viime viikolla muistaakseni Auto-Aritan Jäken mainoksia ja siellä kuului talvirengas/lohkolämmitinpaketti kaupan päälle, taisi olla mainintoja vielä erillisestä navigaattorista ym. helyistä, tarkista se.

      • jape

        laamassa just Järvenpäästä ton Verson 1.8 sol. Elikkä kokonais hinnaksi tuli 30,500e. Sisältää: Murtohälyttimen,kesä-ja talvikumit Tupelon aluilla,lohko sisäp,navigaattorilaitteen,500e Aurinkomatkojen lahjakortin,metalli värin. Mielestäni ihan ok kaupat ekan auton ostolle. Niin ja en antanut omaa vanhaa volkkarii vaihtoo. Tuskinpa olisivat edes ottaneetkaan.


      • härski
        jape kirjoitti:

        laamassa just Järvenpäästä ton Verson 1.8 sol. Elikkä kokonais hinnaksi tuli 30,500e. Sisältää: Murtohälyttimen,kesä-ja talvikumit Tupelon aluilla,lohko sisäp,navigaattorilaitteen,500e Aurinkomatkojen lahjakortin,metalli värin. Mielestäni ihan ok kaupat ekan auton ostolle. Niin ja en antanut omaa vanhaa volkkarii vaihtoo. Tuskinpa olisivat edes ottaneetkaan.

        mikä oli navigaattorilaitteen tyyppi, onko Tojon oma.

        Mikä olisi siis ollut tuon auton ovh hinta noilla varusteilla. Paljonko siis alennus.


    • on realistinen

      Uusi auto kannattaa ostaa aina vuoden lopussa jos hakee alennus%. Ja toki mallikaaren viimeisiä hetkiä elävään saa hyvät %.

      Itse olen ostanut -03 ja -05 corollan joista jälkimmäisen ilman vaihtoautoa. Tiukka kilpailutus 3 pk-seudun liikkeen välillä ja alennus -8.9% juuri ennen nimen kirjoitusta sälää päälle (tummat lasit, läpätx4). Kaupat -04 joulukuussa ja auto -05 helmikuussa alle.

      Avoimesti kertoa tai jopa tiukassa paikassa näyttää kilpaileva tarjous niin kyllä saa rutistettua.

    • Malli

      Jos auton haluaa ja sitä tarvitsee niin mitä sitä spekuloimaan prosenttialennuksilla. Vuoden, parin päästä auton hinta on mitä on. Jos alennus tuntuu sopivalta niin kaupantekoon. Paras tapa hoitaa homma on pyytää tarjous samoilla varusteilla mahdollisimman monesta paikasta ja ottaa se halvin. Sitten käy kiristämässä niitä kalliimpia tarjouksia alaspäin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe