Kahvipirtti numero 38 muutti taas yläkdun varteen,kävi näin vähän pimeän aikaan.
Nuo pojat ilmestyy kuin tyhjästä vaan ja taas mentiin.
Alasammuttu teki lupauksensa mukaan hälytyksen ja muuttomiehet heti hommissa.
Meinasin jo yöpuulle mennä, mutta kun näin poikien työinnon, olinpa valmis minäkin muutto puuhiin.
Nyt on sitten paikat taas kunnossa, piano, levysoitin, pelit paikoillaan.
Tuli takassa roihuaa, ja myöhäiskulkijoille olen jättänyt kahvit ja loput voileivät pöydälle.
Kullero laski, että edellinen pirtti oli 37:mäs nyt pidän lukua, ei tarvitse uudelleen laskea.
Aamulla käyn kaupasta krookus ruukkuja pöydille, on kellertavat poppanat, niiden sävyyn käy kukat.
Taulut sun muut tuliaiset on aseteltu paikoilleen ja tuo tulenlieskan tuoma salusiini ikkunassa kukkii.
Voi kun on kodikasta,kiitos tuhannesti taas reippaille muutajille, halit jokaiselle rutistan.
Nyt nukkumaan, aamulla tavataan.
Ylikypsälle luotan puunhankinnan, kai hommaat kuivat klapit?
Kahvipirtti
180
9165
Vastaukset
- Lokari1
Ketään täälä ei nyt näy mutta juon kahvin ja muutaman voileivän pistän tuulen suojaan.
Nyt kun on kyllänen olo niin voisin vaikka pikku siestan otaa, ennen ilta ruokailua.
Terv: Lokari1.- pullaulla
aamuksi on sitten tuorreita sämpylöitä.
Kyllä on mukavaa kun on tämä kahvipirtti jossa voi joskus poiketa ,täällä tapaa mukavia ihmisiä.
Olen valveilla ja se on harvinaista kun olen iltauninen ,´mutta Suomen jääkiekkoa katselin ja kyllä kannatti ,ne voitti 2-4 CZE-FIN-
Mutta nyt nukkumaan,huomen aamulla Jerry kuitenkin herättelee jo klo7 aikaan ylös.
. - Roope63
pullaulla kirjoitti:
aamuksi on sitten tuorreita sämpylöitä.
Kyllä on mukavaa kun on tämä kahvipirtti jossa voi joskus poiketa ,täällä tapaa mukavia ihmisiä.
Olen valveilla ja se on harvinaista kun olen iltauninen ,´mutta Suomen jääkiekkoa katselin ja kyllä kannatti ,ne voitti 2-4 CZE-FIN-
Mutta nyt nukkumaan,huomen aamulla Jerry kuitenkin herättelee jo klo7 aikaan ylös.
.poikkesinpa pirttiin ja kitoket tuoreista sämpylöistä, hiljaista täällä näkyy vielä olevan näin pyhä aamuna.
Tuolla aikasemmassa kahvipirtissä joku kyseli RILLIEN VAIHTOA niin otimpa tuon osoitteen matkaan Eesti Optik Välke/karja 5 Tallinn
Tele (372)6443121 optik G.BELJAJEVA
Tälläisestä liikkeestä sain lasini tallinnassa käydessäni lähettäät tarvittaesa postissa tulemaan jos ei jouda odottamaan siellä
Nyt lähden hiihto lenkille kun on näin hyvä ilma ulkona ei paljoa pakkasta ;)) Roope63 kirjoitti:
poikkesinpa pirttiin ja kitoket tuoreista sämpylöistä, hiljaista täällä näkyy vielä olevan näin pyhä aamuna.
Tuolla aikasemmassa kahvipirtissä joku kyseli RILLIEN VAIHTOA niin otimpa tuon osoitteen matkaan Eesti Optik Välke/karja 5 Tallinn
Tälläisestä liikkeestä sain lasini tallinnassa käydessäni lähettäät tarvittaesa postissa tulemaan jos ei jouda odottamaan siellä
Nyt lähden hiihto lenkille kun on näin hyvä ilma ulkona ei paljoa pakkasta ;))uuteen Pirttiin,olin menossa tuonne vanhaan,kun huomasin että on taas muutettu.
Ai että noi pojat on kivoja ja sukkelia;))
Toi salusiini on oikein piristävä.
ja nuo sämpylät maistuvia.
Ei tullut eilen mäkimitalia,toivottavasti tänään
joukkue mäestä saadaan.Harmittaa Jannen puolesta.
Kiekko miehet on pärjänneet todella hyvin.
Vielä tuota jännittämistä riittää.- Rillit
Roope63 kirjoitti:
poikkesinpa pirttiin ja kitoket tuoreista sämpylöistä, hiljaista täällä näkyy vielä olevan näin pyhä aamuna.
Nyt lähden hiihto lenkille kun on näin hyvä ilma ulkona ei paljoa pakkasta ;))Kiitos osoitteesta. Aurinkoisia kevätpäiviä, katsellaanpa uusilla Tallinnan rilleillä parin viikon kuluttua.
Kyllä tervakset riittä.
Nyt tuon savupoika lenkkiä, sehän on suomalaisen vihannesta.
Tänään viivytään pidempään ja katsotaan kisoja, jos vaikka...
avaanpahan champpanjapullon uuden pirtin kunniaksi, tämä on taas sellainen pullo josta riittää kaikille, tyhjäksi sitä ette saa.
Skoo, myös ehtoiselle emännälle slillaNille.olen, saanen anteeksi, kun tuo muuttokin yöhön meni.
Kiva että väkeä on käynyt ja nyt sitten siniset krookukset pöydälle laitan, tuovat kevään tunnun pirttiinkin.
Täällä meillä on kyllä pilvinen päivä, luntakin sataa, mutta sehän kuuluu vielä asiaan, kun helmikuuta eletään.
Roopelle kiitos, kun autoit "rillien" ostajaa, pirtissä tälläistäkin apua saatavilla, annetaan ja saadaan.
Rillien ostajakin olet tervetullut tänne pirtin kävijöiden joukoon muutenkin, kuin asian tiimoilta, aina jotakin kivaa voi viestiä, eikös vaan.
Roopella varmasti ihana hiihtolenkki, siellä pohjoisissa maisemissa¨, ystävän kanssa ihanuus kaksinkertaistuisi;))
Ullapullalle sämpylöistä kiittelen, kiva kun sieltä naapurimaasta piipahdat pirtissäkin.
Nimestäsikö johtunee, sämpylät maistuivat erikoisen hyviltä, lienetkö leiponut entisessä elämässä??;))D
Muori taas kimsujaan pakkailee ja tännepäin matkaa, piipahda täälläkin, eihän enää paljon matka pitene;))
Luotin ylikypsään ja enpä pettynyt taaskaan ja vielä "vihannesten ja shampanjan " kanssa kiitti vaan, maistuu kyllä kumpikin.Skool vain!!
Kyllä mitalia on vielä tulossa,uskon lujasti.
Taas tänään synttäreille, minulla kun tuota jälkipolvea riittää, nyt vuorossa 17-vuotias neitokainen.
Ulkoilu päivää, urheilunkin välillä kaikille,,,- pullaulla
SkillaN kirjoitti:
olen, saanen anteeksi, kun tuo muuttokin yöhön meni.
Kiva että väkeä on käynyt ja nyt sitten siniset krookukset pöydälle laitan, tuovat kevään tunnun pirttiinkin.
Täällä meillä on kyllä pilvinen päivä, luntakin sataa, mutta sehän kuuluu vielä asiaan, kun helmikuuta eletään.
Roopelle kiitos, kun autoit "rillien" ostajaa, pirtissä tälläistäkin apua saatavilla, annetaan ja saadaan.
Rillien ostajakin olet tervetullut tänne pirtin kävijöiden joukoon muutenkin, kuin asian tiimoilta, aina jotakin kivaa voi viestiä, eikös vaan.
Roopella varmasti ihana hiihtolenkki, siellä pohjoisissa maisemissa¨, ystävän kanssa ihanuus kaksinkertaistuisi;))
Ullapullalle sämpylöistä kiittelen, kiva kun sieltä naapurimaasta piipahdat pirtissäkin.
Nimestäsikö johtunee, sämpylät maistuivat erikoisen hyviltä, lienetkö leiponut entisessä elämässä??;))D
Muori taas kimsujaan pakkailee ja tännepäin matkaa, piipahda täälläkin, eihän enää paljon matka pitene;))
Luotin ylikypsään ja enpä pettynyt taaskaan ja vielä "vihannesten ja shampanjan " kanssa kiitti vaan, maistuu kyllä kumpikin.Skool vain!!
Kyllä mitalia on vielä tulossa,uskon lujasti.
Taas tänään synttäreille, minulla kun tuota jälkipolvea riittää, nyt vuorossa 17-vuotias neitokainen.
Ulkoilu päivää, urheilunkin välillä kaikille,,,päivähän tämä jo on ,aamupäivää sitten . Juu,--
SkillanN minä en ole ammatissani joutunut ruuankanssa tekemisiin . Olen ollut Ortoperi liikkeessä työssä koko ikäni ,siis vammasia auttanut, ja sanon että olen Suutari koska olen sillä puolella ollut työssä .
Mutta tykkään leipoa ja nimi ei aina sano kaikkea --en ole edes kovin pyöreä,vaikka nimestä voisi päätellä.
Hyvää pyhäpäivää kaikille Ulla ja jerry.
Onnea vaan Kahvipirtti nr 38:aan.
Voisitkin laittaa jatkossa järjestysnumeron perään, niin on helpompi seurata!
Tuosta Kulleron tilastosta tuli mieleeni että lukijamäärä on myös ollut valtava ja päätin laskea kuinka monta kävijää Kahvipirtissä on ollut.
Valitettavasti ei arkistoon siirtyneitten pirttien kävijämäärää voi laskea, mutta viimeisimmät 14 pirttiä ovat tuoneet 110 468 vierasta! Keskimäärin 7890/pirtti. Silloin voi laskea että 37 pirttiä on tuonut yli 290 000 kävijää!
Skål, SkillaN! Hyvin tehty!
Kahvipirttiä tarvitaan sellaisena rauhoittavana paikkana kun täällä pirtin ulkopuolella on välillä tulikiven katkua!Ompa mahtavia lukuja. Siinäs humaatte, että kuinka tärkeä tämä Kahvipirtti todellisuudessa on. Tänne tulee kuin kotiin. On tänne aina ihanaa tulla, kun tuoksuu tuore kahvi ja pulla.
Onnea taas uudelle pirtille. se järjestysnumero on hyvä idea.- Hintriika
ylikypsa kirjoitti:
Ompa mahtavia lukuja. Siinäs humaatte, että kuinka tärkeä tämä Kahvipirtti todellisuudessa on. Tänne tulee kuin kotiin. On tänne aina ihanaa tulla, kun tuoksuu tuore kahvi ja pulla.
Onnea taas uudelle pirtille. se järjestysnumero on hyvä idea.Saahan siinä moni laaturavintola asiakasmääristä kilpailla. Mutta täällä onkin ikuinen gourmet tarjoilussa, vaikka tällaista pullamössöporukkaa muuten ollaan.
Eihän täällä osata puhuakaan kuin korkeintaan elämästä. Kaikki tärkeät asiat selvitellään tuolla raitilla. Siellä isketään toista keskelle pläsiä, niin että räiskyy... - Liisa
Hintriika kirjoitti:
Saahan siinä moni laaturavintola asiakasmääristä kilpailla. Mutta täällä onkin ikuinen gourmet tarjoilussa, vaikka tällaista pullamössöporukkaa muuten ollaan.
Eihän täällä osata puhuakaan kuin korkeintaan elämästä. Kaikki tärkeät asiat selvitellään tuolla raitilla. Siellä isketään toista keskelle pläsiä, niin että räiskyy...Tulen ensimmäisen kerran sisälle Kahvipirttiin, ikkunasta olen kyllä katsellut ennenkin, mutta nyt rohkenin sisälle.
Tuliaisiksi tuon säkillisen pikkupullia, olkaa hyvät ja tehkää pullamossoa.
Miniän työpaikalla hajosi kananmunien lastausalusta, nyt täytyy tuhota munia urakalla.
Kolmena päivänä peräkkäin olen leiponut miniälle ja itselleni ja työ jatkuu ensiviikolla.Leivotaan pakastimet täyteen, on sitten mistä ottaa.
Tänään kun on sunnuntai ja huilaus päivä, poikkesin aamupäivä kahville kahvipirttiin. Täällä on niin viihtyisää että poikkean toisenkin kerran. Hintriika kirjoitti:
Saahan siinä moni laaturavintola asiakasmääristä kilpailla. Mutta täällä onkin ikuinen gourmet tarjoilussa, vaikka tällaista pullamössöporukkaa muuten ollaan.
Eihän täällä osata puhuakaan kuin korkeintaan elämästä. Kaikki tärkeät asiat selvitellään tuolla raitilla. Siellä isketään toista keskelle pläsiä, niin että räiskyy...sellaista, mikäs sen parempaa ja me täällä vielä sitä parannellaa hyvässä sovussa ja yhteisymmärryksellä. Täällä ei tunneta rotuvihaa, eikä kadehdita naapurin mersusta. eikä tietenkään himoita lähimmäisen vaimoa, eikä muutakaan hänen omaansa. Kun ei ole omaa, niin ollaan tyynesti ilman.
- Roope63
Liisa kirjoitti:
Tulen ensimmäisen kerran sisälle Kahvipirttiin, ikkunasta olen kyllä katsellut ennenkin, mutta nyt rohkenin sisälle.
Tuliaisiksi tuon säkillisen pikkupullia, olkaa hyvät ja tehkää pullamossoa.
Miniän työpaikalla hajosi kananmunien lastausalusta, nyt täytyy tuhota munia urakalla.
Kolmena päivänä peräkkäin olen leiponut miniälle ja itselleni ja työ jatkuu ensiviikolla.Leivotaan pakastimet täyteen, on sitten mistä ottaa.
Tänään kun on sunnuntai ja huilaus päivä, poikkesin aamupäivä kahville kahvipirttiin. Täällä on niin viihtyisää että poikkean toisenkin kerran.kympin lenkki kierrettyä vaan tänään ja kyllä nyt pikkupullakahvit maistuukin siksipä poikkesin tänne pirttiin kahville.
Tuolla lenkinpäässä nimeäni kun vihkoon kirjoitin ja tuumailin vähän nuoremmille että piti aloittaa harjoitukset seuraavia olumpialaisia varten, nin eivät tainneet huumoria ymmärtää kun kattelivat pitkään ja joku tuumasi et noin vanha ukko Totesin vain et kun einuo nuormmat oikein pärjää niin jonkunhan se on yritettävä jos vaikka seniorisarjan tekevät seuraavihin kisoihin.
Mut kiitokset hyvästä pullakahveista kyl sitä nyt taas jaksaakin reena jos vaikka kolaa lähtis työnteleen tuonne ulos kun on hieman lunta sadellut :))
Kirjautua Suomi 24:n. Olen jo kauemmin katsellut näitä keskustelu palstoja, ne tuntuivat kiinnostavilta. nyt sitten kirjauduin sisään omalla nimimerkillä. Kyllä oli vaikeaa, ei meinannut löytyä sellaista nimimerkkiä joka olisi kelvannut, kaikki oli jo varattu mutta onnistui lopulta.
uuden nikin ilmaantuneen ja kiirehdin toivottamaan tervetulleeksi.
Varmaan on jo vaikeaa saada sellaista nikkiä, mikä ei olisi varattu, meitä on täällä jo niin paljon.
Kiva että lopulta onnistui, joten tervetuloa kirjoittajien joukkoon, mukava palsta tämä 70 on.
Liisalle kiitos pullista, minä pääsenkin nykyään niin helpolla, kun aina joku on leipomassa.
Mahtavia lukuja nuo, mitä Mdk-Mdk luettelit, ei osaa millään ajatella, mutta tottahan se on, kun keskimäärin 7000 on lukijamäärä, kivat meille, olemme mahtavasti viihtyneet pirtissä.
Aina uusia ystäviä, mietteitä mukaan tulee, se rikastuttaa kerrontaa.
Voi miten mukavasti nuo ylikypsän tervakset ritisevät, kertakaikkiaan mukava tunnelma pirtissä.
Kiehautan kahvit ja maistan noita pullia, kyllä on kumma miten toisen tekemä maistuu paremmalle, kuin omat röpelykset.
Ei sitten onnistunut miestenkään hiihto, no ei kai sitä tosissaan odotettukaan, mutta se gurling siitä kai on toiveita mitaleille???
Minä piirtelin tai kopioin mallit niille pyyhepeitteille, nyt voin alkaa ompelun, hidasta hitsiläinen on.
Fiiulin, kysyit tuolla entisessä pirtissä mihin teen, myyjäisiin teen, itse en hyödy mitään.
Siksi kai köyhä olen ja pysynkin, kun en osaa kaupata omaan laskuun mitään.
Likaantuuhan ne tietysti, niinkuin totesit, mutta vesi on lian lääke;))DD
Jatketaan päivän viettoa,,- my.mm.eli
Suomen curling-miehistöllä päättyi juuri 7-4 Suomen voittoon Italiasta. Sen ja uuden Kahvipirtti 38 kunniaksi nostakaamme shamppanjalasimme korkeuksiin! Kippistä, ihan suomeksi sanottuna. Hyvin menee - mutta menköön ;))
Heti maistan uuden jäsenemme Liisan pikkupullia, hmmmm hyviä ovat, tuoppa vastakin :DD
Sisulla ja sitkeydellä kirjautumisesta onnittelen Sinua Heinäaika, mukava tutustua, nythän ei kukaan pääse sinuna esiintymään kun lipullasi viestit ;)
Tervetuloa, molemmille toivotan, ehkäpä Liisakin vielä kirjautuu lipulliseksi, kunhan huomaa ko. asian edut ;))
Skillan, tuolla aikaisemmin kirjoitit prillien sangan korjauksesta maksaneesi kovan, mielestäni törkeän kovan hinnan. Tuohon verrattuna täytyy todeta itselläni käyneen hyvä tuuri, kun osuin liikkeeseen, jossa irronnut linssi laitettiin paikoilleen täysin ilmaiseksi :D Kadonneen kiristysruuvin tilalle laittoivat uuden ruuvin, vielä huolellisesti puhdistivat omilla aineillaan lasit ja kaiken huipuksi sain mukaani hienon puhdistusliinan! Eikä maksanut sentinsenttiä, tätä minä jo sanoisin HYVÄKSI PALVELUKSI. Niin, että kyllä sellaistakin vielä saa, joskin harvoin enää nykyään. Arvatkaapa muistanko tämän liikkeen, kun seuraavan kerran tulee lasien uusinta ajankohtaiseksi! SkillaN kirjoitti:
uuden nikin ilmaantuneen ja kiirehdin toivottamaan tervetulleeksi.
Varmaan on jo vaikeaa saada sellaista nikkiä, mikä ei olisi varattu, meitä on täällä jo niin paljon.
Kiva että lopulta onnistui, joten tervetuloa kirjoittajien joukkoon, mukava palsta tämä 70 on.
Liisalle kiitos pullista, minä pääsenkin nykyään niin helpolla, kun aina joku on leipomassa.
Mahtavia lukuja nuo, mitä Mdk-Mdk luettelit, ei osaa millään ajatella, mutta tottahan se on, kun keskimäärin 7000 on lukijamäärä, kivat meille, olemme mahtavasti viihtyneet pirtissä.
Aina uusia ystäviä, mietteitä mukaan tulee, se rikastuttaa kerrontaa.
Voi miten mukavasti nuo ylikypsän tervakset ritisevät, kertakaikkiaan mukava tunnelma pirtissä.
Kiehautan kahvit ja maistan noita pullia, kyllä on kumma miten toisen tekemä maistuu paremmalle, kuin omat röpelykset.
Ei sitten onnistunut miestenkään hiihto, no ei kai sitä tosissaan odotettukaan, mutta se gurling siitä kai on toiveita mitaleille???
Minä piirtelin tai kopioin mallit niille pyyhepeitteille, nyt voin alkaa ompelun, hidasta hitsiläinen on.
Fiiulin, kysyit tuolla entisessä pirtissä mihin teen, myyjäisiin teen, itse en hyödy mitään.
Siksi kai köyhä olen ja pysynkin, kun en osaa kaupata omaan laskuun mitään.
Likaantuuhan ne tietysti, niinkuin totesit, mutta vesi on lian lääke;))DD
Jatketaan päivän viettoa,,Kirjoitin muutaman kerran Liisa nimimerkillä, nyt kirjauduin,yritin saada sen nimimerkin, mutta oli jo varattu. En ole kyllä sattunut näkemääm sellaista nikiä.
- ii-li
my.mm.eli kirjoitti:
Suomen curling-miehistöllä päättyi juuri 7-4 Suomen voittoon Italiasta. Sen ja uuden Kahvipirtti 38 kunniaksi nostakaamme shamppanjalasimme korkeuksiin! Kippistä, ihan suomeksi sanottuna. Hyvin menee - mutta menköön ;))
Heti maistan uuden jäsenemme Liisan pikkupullia, hmmmm hyviä ovat, tuoppa vastakin :DD
Sisulla ja sitkeydellä kirjautumisesta onnittelen Sinua Heinäaika, mukava tutustua, nythän ei kukaan pääse sinuna esiintymään kun lipullasi viestit ;)
Tervetuloa, molemmille toivotan, ehkäpä Liisakin vielä kirjautuu lipulliseksi, kunhan huomaa ko. asian edut ;))
Skillan, tuolla aikaisemmin kirjoitit prillien sangan korjauksesta maksaneesi kovan, mielestäni törkeän kovan hinnan. Tuohon verrattuna täytyy todeta itselläni käyneen hyvä tuuri, kun osuin liikkeeseen, jossa irronnut linssi laitettiin paikoilleen täysin ilmaiseksi :D Kadonneen kiristysruuvin tilalle laittoivat uuden ruuvin, vielä huolellisesti puhdistivat omilla aineillaan lasit ja kaiken huipuksi sain mukaani hienon puhdistusliinan! Eikä maksanut sentinsenttiä, tätä minä jo sanoisin HYVÄKSI PALVELUKSI. Niin, että kyllä sellaistakin vielä saa, joskin harvoin enää nykyään. Arvatkaapa muistanko tämän liikkeen, kun seuraavan kerran tulee lasien uusinta ajankohtaiseksi!Silmälasien sankojen korjaaminen on yleensä aina ilmaista. En ole huomannut sitä viestiä, jossa sanottiin sen maksaneen paljon. Hyvin epätavallista se kumminkin on.
Minun lasini on korjattu ilmaiseksi jopa ulkomailla, ja aina Suomessa. En oli ikinä maksanut sankojen korjaamisesta mitään. Minä luulen, että se kuuluu optikkojen hyviin tapoihin ihan kansainvälisestikin.
Mukavaa nähdä, että Kahvipirtit sen kuin vain jatkuvat.
- merimona1
hiihtämään!
Olen hoitanut kotia ja kotieläimiä, kun mies huitelee maailmalla. Lentää illalla Milanosta, mistä lähtee kone Suomeen.
Olen kyllä kiinnostunut urheilusta, mutta että ensin Milanoon, mistä on varmaan lähes sata kilometriä Torinoon ja joitakin kilpailuja sitten mustanpörssin lipuilla. Minun pitää videoida USA - Ruotsi ottelu, joka sattuu paluulennon ajaksi. Soitteli tuossa äsken.
Miehet ovat ihan hulluja!
Kiva tämä uusi pirtti, niinkuin kaikki Kahvipirtit ovat olleet!
Ottaisikohan kahvin ja sämpylän. Lokari oli leiponut niin paljon, että pakkaseenkin riitti.
Maistuvatpa hyvältä! Osaavat ne jotkut miehetkin näitä "naisten töitä!"Tulla kiireesti,kun meinaavat syödä kaikki herkut;))
Kiva kun olemme saaneet uusia ystäviä !!
Minä olen kyllä "kade"tuolla runopuussa on NIIIIN
hienoja runoja,kumpa pystyis moisiin.
Nyt kippistän samppanja lasillisen ja alan pakata
"kapsäkkiä"lähden aamulla varhain Punkaharjulle
muutamaksi päiväksi.
(Tuleehan teille tietysti ikävä) ;DDD
Hyvää jatkoa kivoja päiviä pirttiin !!muori67 kirjoitti:
Tulla kiireesti,kun meinaavat syödä kaikki herkut;))
Kiva kun olemme saaneet uusia ystäviä !!
Minä olen kyllä "kade"tuolla runopuussa on NIIIIN
hienoja runoja,kumpa pystyis moisiin.
Nyt kippistän samppanja lasillisen ja alan pakata
"kapsäkkiä"lähden aamulla varhain Punkaharjulle
muutamaksi päiväksi.
(Tuleehan teille tietysti ikävä) ;DDD
Hyvää jatkoa kivoja päiviä pirttiin !!ikävä, ota sitä savupoikien lenkkiä vähän evääksesi. Muistathan meitä
- tulenlieskat
ylikypsa kirjoitti:
ikävä, ota sitä savupoikien lenkkiä vähän evääksesi. Muistathan meitä
On se kumma kun aina on kiire. Ei kyllä pitäs,onkohan se vanhaa tottumusta? Onpa taas ihana paikka. Toin tullessani plättyjä ja mansikkahilloo. Toivon että maistuu. Huomasin uuden tulokkaan. Täällä on kuule upeita ihmisiä. Skillannin hymy on mukaansa tempaava. Ylikypsä ja alasammuttu tosi mukavia kavereita. Uskon sun viihtyvän. Mää oon viihtynyt etten viittis pois lähtee. Vaan kun välilä täytyy. Mulle tulee vieraita niin että tavataan taas huomenna.
tulenlieskat kirjoitti:
On se kumma kun aina on kiire. Ei kyllä pitäs,onkohan se vanhaa tottumusta? Onpa taas ihana paikka. Toin tullessani plättyjä ja mansikkahilloo. Toivon että maistuu. Huomasin uuden tulokkaan. Täällä on kuule upeita ihmisiä. Skillannin hymy on mukaansa tempaava. Ylikypsä ja alasammuttu tosi mukavia kavereita. Uskon sun viihtyvän. Mää oon viihtynyt etten viittis pois lähtee. Vaan kun välilä täytyy. Mulle tulee vieraita niin että tavataan taas huomenna.
letuista, kun olisi vielä ollut viskiä.
ainahan letut maistuu ja ihanassa naisserassa kahvikupillinen. Sen juon mustana, eikä myöskään sokeria, täällä kun ei saa sekoittaa.
Nyt hyvää yötä kaikille
- Suvi2
Pahoittelen kovasti, etten ollut muutossa mukana, mutta kyllä nuo muutama salskea mies varmaan korvasivat yhden mummon:-DDD
Onnea uuteen pirttiin! Mutta osaapa ollakin sievää. Kuinka löysittekin tämän puolen hehtaarin metsän, johon pirtin muutitte!
Kalhusin tuota rinnettä ylös sauvan kanssa ja helppohan tänne oli tulla.
Kun pienen hetkosen istuu täällä ystävällisten ihmisten joukossa, piristyy kummasti ja aurinko paistaa jälleen, vaikka keskiyöllä.- tulenlieskat
Hehhee, kerrankin oon ensimmäinen. Hyvää tätä päivää. En saanut unta niin rupesin paistaan kaalilaatikkoa. Pidän itse siitä kovasti. Siinä vaan menee aikaa,kun paistan voissa noi kaalin lehdet. Niinku ensn tarvii keittää sitä kaaliaki.Sit mä kuorin perunoita ja keitän muusiks kaalin keitin veessä. Kukkaan ei oo tiennyt et mukana on perunaaki. Mutku siit tulee vahvempaa nii.Ja kaali ei jää valkoseks. Kun musta se näyttää raa´altaki. Kunnolla ku ruskistaa nii maku on ihana. Sit pitää keittää mukaantummaa riisiä ni ,,oi miten hyvää ja täyttävää. Mut yö siinä meni. Mitä siit ku aikaa on. Toin teille maistiaisii, luulen et pidätte siit. Muuten on hyvä lisätä myös määrään nähden sopiva lihaliemikuutionmäärä.1:ksi 4:jää Henkn kohti. Mitä mää nyt tämmöstä, kyllä tekin sen tiesitte. Nyt mua vähä nolottaa, ei mun pitänyt mitään neuvoa. Tää nyt ol semmonen kun mulle on joskus neuvottu, mummuni nääs. Mut maistakaa nyt.
Se sen ohjeenanto et sillain. tulenlieskat kirjoitti:
Hehhee, kerrankin oon ensimmäinen. Hyvää tätä päivää. En saanut unta niin rupesin paistaan kaalilaatikkoa. Pidän itse siitä kovasti. Siinä vaan menee aikaa,kun paistan voissa noi kaalin lehdet. Niinku ensn tarvii keittää sitä kaaliaki.Sit mä kuorin perunoita ja keitän muusiks kaalin keitin veessä. Kukkaan ei oo tiennyt et mukana on perunaaki. Mutku siit tulee vahvempaa nii.Ja kaali ei jää valkoseks. Kun musta se näyttää raa´altaki. Kunnolla ku ruskistaa nii maku on ihana. Sit pitää keittää mukaantummaa riisiä ni ,,oi miten hyvää ja täyttävää. Mut yö siinä meni. Mitä siit ku aikaa on. Toin teille maistiaisii, luulen et pidätte siit. Muuten on hyvä lisätä myös määrään nähden sopiva lihaliemikuutionmäärä.1:ksi 4:jää Henkn kohti. Mitä mää nyt tämmöstä, kyllä tekin sen tiesitte. Nyt mua vähä nolottaa, ei mun pitänyt mitään neuvoa. Tää nyt ol semmonen kun mulle on joskus neuvottu, mummuni nääs. Mut maistakaa nyt.
Se sen ohjeenanto et sillain.Viikko aluillaan ja pilvinen, leuto sää Savossa.
Traktorit jyrräävät lunta kaduilta, sitä tuli eilisen aikana jonkun verran.
Pullanpaistoon aion ruveta, korvapuusteja sitten jakelen jonkun ajan kulututtua pirttiläisillekin;DD
Tulenlieskan kaalilaatikko herätti kysymyksen, etkö laita jauhelihaa laatikkoon ollenkaaan.
Tuo on varmaan hyvää, sitä on kokeiltava, en ole muussia laittanut milloinkaan, varmasti on ruokaisempaa. Vesi kielellle tulee, olen kaalin ystävä kaikessa muodossaaan.
Huvitti kun tuolla aikaisemmassa viestissä sanoit hymyni olevan kaunis, hyvä ettei nähdä, voin olla hyvinkin happamen näköinen.
Nytkin istun yöpaidassa,tukka pörrösä ja ehkä aika tärkeä ilme kasvoilla.
Näin se on, kuvaa ei oikein saa mieleen, tosin kirjoitus jotakin paljastaa.
Käsityökerho päivä, on mukava mennä tapaamaan tyttöjä, viime maanantai jäi väliin, kun siellä muori67 luona Lahdessa kyläilin.
Ii-li kertoili,että hän on saanut pienet korjailut ilmaiseksi silmälasiliikkeessä, samoin My.mm.eli, minustakin se olisi kohtuullista, kun lasit on vuosia samasta paikasta vielä ostanut, taidan vaihtaa liikettä, minäkin.
Jos lasit maksavat useita satoja euroja, olettaisi niiden jo olevan takuu tavaraa.
No nyt pullataikinan kimppuun ,ja sitten saatte "korvapuusteja".SkillaN kirjoitti:
Viikko aluillaan ja pilvinen, leuto sää Savossa.
Pullanpaistoon aion ruveta, korvapuusteja sitten jakelen jonkun ajan kulututtua pirttiläisillekin;DD
Tulenlieskan kaalilaatikko herätti kysymyksen, etkö laita jauhelihaa laatikkoon ollenkaaan.
Tuo on varmaan hyvää, sitä on kokeiltava, en ole muussia laittanut milloinkaan, varmasti on ruokaisempaa. Vesi kielellle tulee, olen kaalin ystävä kaikessa muodossaaan.
Huvitti kun tuolla aikaisemmassa viestissä sanoit hymyni olevan kaunis, hyvä ettei nähdä, voin olla hyvinkin happamen näköinen.
Käsityökerho päivä, on mukava mennä tapaamaan tyttöjä, viime maanantai jäi väliin, kun siellä muori67 luona Lahdessa kyläilin.
Ii-li kertoili,että hän on saanut pienet korjailut ilmaiseksi silmälasiliikkeessä, samoin My.mm.eli, minustakin se olisi kohtuullista, kun lasit on vuosia samasta paikasta vielä ostanut, taidan vaihtaa liikettä, minäkin.
Jos lasit maksavat useita satoja euroja, olettaisi niiden jo olevan takuu tavaraa.
No nyt pullataikinan kimppuun ,ja sitten saatte "korvapuusteja".Tulin vain kurkkaamaan, että ollanko täällä hereillä, että saisi aamukahvin, kun lähden lauluharjoituksiin yhdeksään. Muistan teitä kaikkia aina kun laulamme sen tyylisiä lauluja, kuten Veikko Lavin Jokainen ihminen on laulun arvoinen. Hyvää Helin päivää kaikille Helille ja Heljälle, olikos niitä vielä vielä muita, minulla on nämä kummatkin tytöt, toinen on New Yorkissa ja toinen täällä Valkeakoskella, tosin töissä Hämeenlinnassa.
- Hintriika
ylikypsa kirjoitti:
Tulin vain kurkkaamaan, että ollanko täällä hereillä, että saisi aamukahvin, kun lähden lauluharjoituksiin yhdeksään. Muistan teitä kaikkia aina kun laulamme sen tyylisiä lauluja, kuten Veikko Lavin Jokainen ihminen on laulun arvoinen. Hyvää Helin päivää kaikille Helille ja Heljälle, olikos niitä vielä vielä muita, minulla on nämä kummatkin tytöt, toinen on New Yorkissa ja toinen täällä Valkeakoskella, tosin töissä Hämeenlinnassa.
Ja sen huomaa, että päivä on pidentynyt! Sydäntalvella niin puhtoisessa huushollissa alkaa näkyä jokainen pölyhiukkanen ja kaappien oviin ilmestyy tyhjästä sormenjälkien kirjo! Aurinko ylettää kurkistamaan perimmäiseen nurkkaan saakka, kunnes nousee tarpeeksi korkealle ja lopettaa tirkistelyn...
Tämä Kahvipirtti ei paljon ehdi pölyyntyä, kun jo kiskotaan muuttokuormaa uuteen paikkaan. Kotia ei viitsi yhtä tiheään muuttaa, vaikka johan minulla kohta kolme kuukautta tulee täyteen näitten seinien sisällä. Täältä minua ei ihan hevin muualle saakaan! - tulenlieskat
SkillaN kirjoitti:
Viikko aluillaan ja pilvinen, leuto sää Savossa.
No nyt pullataikinan kimppuun ,ja sitten saatte "korvapuusteja".Tottakai laatikkoontuleelihaa.Sekin pitää olla sika-nauta jauhelihaa.. Niin poikkesin vain sanomaan. Oon menossa taas kaupoille. Hyvää päivän jatkoa.
- Suvi2
tulenlieskat kirjoitti:
Tottakai laatikkoontuleelihaa.Sekin pitää olla sika-nauta jauhelihaa.. Niin poikkesin vain sanomaan. Oon menossa taas kaupoille. Hyvää päivän jatkoa.
Onpa hiljaista. Väki on varmaankin nauttimassa sitä "liekitettyä laatikkoa" ja TV:n ääressä kisoja katsomassa. Mutta onhan tuo TV täälläkin.
No, laitanpa kahvin tippumaan. Kai jollakin vielä suuta kuivaa. Tuo kunnon laiskanlinnakin näkyy vielä olevan kunnossa. Istunpa kupposen kanssa siihen ja vietän hiljaista "hämärän hyssyä".
Mutta nyt on tuoretta kahvia. Ja mitä kaikkia herkkuja onkaan. Tulkaahan kahvilleeee! tulenlieskat kirjoitti:
Tottakai laatikkoontuleelihaa.Sekin pitää olla sika-nauta jauhelihaa.. Niin poikkesin vain sanomaan. Oon menossa taas kaupoille. Hyvää päivän jatkoa.
mutta varmistin tuon lihan, kun on niitä terveysruokia myös liikenteessä.
Kiitos vaan ohjeesta,teen deuraavan kerran.
Niin on maanantai-ilta käsillä ja paljon kivaa saatiin aikaan, pellavaliinoihin painettiin kurjenmiekan ja auringonkukan kuvia, pääsiäistä jo enteiltiin.
On se mukavaa, kun valmista tulee nytkin monta sohvatyynyä ja virkattua tilkkupeittoa odottaa ostajaansa.
Ilma on mitä lupsakoin ja ulkona piti olla, mutta niinhän se taas jäi, hidas alan olla.
Kirjoittajat ovat kai istuneet töllöttimen edessä, kun hiljaista on ollut.
Vai onko kaikilla paljon harrastuksia ja niissä aika menee.
Muori lähti reissuun, tulee kai puolen viikon maissa,ikävä jo on hihittelyjään;))
No jospa tässä nyt lähtisi istumaan loppuillaksi tuonne telkarin ääreen,katsomaan Käenpesää.
Hyvät jatkot,,,- my.mm.eli
Suvi2 kirjoitti:
Onpa hiljaista. Väki on varmaankin nauttimassa sitä "liekitettyä laatikkoa" ja TV:n ääressä kisoja katsomassa. Mutta onhan tuo TV täälläkin.
No, laitanpa kahvin tippumaan. Kai jollakin vielä suuta kuivaa. Tuo kunnon laiskanlinnakin näkyy vielä olevan kunnossa. Istunpa kupposen kanssa siihen ja vietän hiljaista "hämärän hyssyä".
Mutta nyt on tuoretta kahvia. Ja mitä kaikkia herkkuja onkaan. Tulkaahan kahvilleeee!suuta, oli niin jännittävää katsella mäkijoukkueen taistelua. Hyvä, valmiina kahvit täällä. Saa mitalin kunniaksi ryypätä, lohdutukseksi korvapuustin kanssa, ei tullut kultaa vieläkään. Hyvähän se on hopeakin, vaikka himmeämpänä kiiltää.
"Naisleijonat", niinkuin A. Mertaranta nimittää, ei sitten onnistunut mitalitavoitteessaan.
Vielä tekisi mieli katsella luistelua, myöhemmin illalla taitaa olla vielä jäätanssia. Sitä olen tykännyt katsella, saa nähdä jaksaako valvoa niin myöhään asti.
Onneksi alkavat nämä kisat olla loppupuolella, pääsee tekemään jotain muutakin kuin tv:n katselua;)
Hyvää yötä kaikille! - puunkyljessä.
Hintriika kirjoitti:
Ja sen huomaa, että päivä on pidentynyt! Sydäntalvella niin puhtoisessa huushollissa alkaa näkyä jokainen pölyhiukkanen ja kaappien oviin ilmestyy tyhjästä sormenjälkien kirjo! Aurinko ylettää kurkistamaan perimmäiseen nurkkaan saakka, kunnes nousee tarpeeksi korkealle ja lopettaa tirkistelyn...
Tämä Kahvipirtti ei paljon ehdi pölyyntyä, kun jo kiskotaan muuttokuormaa uuteen paikkaan. Kotia ei viitsi yhtä tiheään muuttaa, vaikka johan minulla kohta kolme kuukautta tulee täyteen näitten seinien sisällä. Täältä minua ei ihan hevin muualle saakaan!Eikö niin?
pilvipoutaa ja melko lämmintäkin, muutama aste pakkasta.
Aivan selvästi tuntuu kevään tulon, ihmiset kulkevat avopäin, on kuin ryhtikin olisi kohentunut ja askel keventynyt.
Selvät odotuksen merkit ilmassa.
Rupeaa nuo kisat jo suututtamaan, muuta puhetta ei liioin kuule, kuin mitä on tapahtunut kisoissa ja kuitenkin elämä kulkee latujaan tässä arjessa.
Paikallista lehteä kun lueskelee, huomaa yleisönosastolta lukuisia kirjoituksia, että muutakin murhetta on elämässä, kuin saamatta jääneet mitalit.
Kyllä minäkin ylpeänä röyhistelen , kun mitali tulee ja asiatuntemuksella muka keskusteluun osallistun, vaikka mitään en ymmärrä, saatikka pystyisin jotakin suoritusta tekemään.
On vain tullut tuohon urheiluun noita ikäviä sivumakuja, noiden dopingien kautta, että on todettava tai epäiltävä, missä aidot rehdit urheilijat ovat.
Voi aikoja entisiä, silloin kun Hakulinen hiihti,korva radiossa niitä kuuntelin, minäkin.
No yritys tämäkin puhua asiasta, mikä on niin akuutti ja monelle mukavia hetkiä antava.
Vaikka itse en paljonkaan urheilua seuraa, niin kaikki kunnia urheilijoille ja niitä seuraaville, hyvä yhdistävä asiahan se on.
Tälläistä tänä aamuna, menenpähän katsomaan toista porukoita yhdistävää, Sydämmen asialla, iskee minuun paremmin;DD
Hyvää päivää ja odotellaan miesten yhdistetystä mitalia,peukut pystyyn.(olihan se tänään)Tänä iltana on täällä Haku Veikon muistokisat, puistohiihtona. Tänne tulee Mietaan Jussikin hiihtämään.
Me Urisevat Ukot menemme sinne myös avustajiksi. Teemme mm. lumiveistoksen jossa mies ja nainen halaavat toisiaan. Saa nähdä minkälainen siitä tulee. Tottahan se tiedetään miten halataan, mutta siirräooäs se lumiveistokseen, kun en ole mikään kuvanveistäjä, toivottavasti toiset osaavat homman paremmin.
Tottakai tänään mitali tulee, kyllä Manniselle soisin sen kultaisen mitalin ja muillekin. Jääkiekosta ja gulingista on vielä toivoa.- satusäde1
ylikypsa kirjoitti:
Tänä iltana on täällä Haku Veikon muistokisat, puistohiihtona. Tänne tulee Mietaan Jussikin hiihtämään.
Me Urisevat Ukot menemme sinne myös avustajiksi. Teemme mm. lumiveistoksen jossa mies ja nainen halaavat toisiaan. Saa nähdä minkälainen siitä tulee. Tottahan se tiedetään miten halataan, mutta siirräooäs se lumiveistokseen, kun en ole mikään kuvanveistäjä, toivottavasti toiset osaavat homman paremmin.
Tottakai tänään mitali tulee, kyllä Manniselle soisin sen kultaisen mitalin ja muillekin. Jääkiekosta ja gulingista on vielä toivoa.pirtti on viihtyisä ja oli helppo minunkin päästä sisälle, kakkuja, lettuja ja muita herkkuja tarjolla, peliautomaattikin on, kokeilen onneani... jään katsomaan kisoja hetkeksi, iltapäivällä on jumppaa tiedossa!
Kiitos ystävät muistamisesta! - Suvi2
satusäde1 kirjoitti:
pirtti on viihtyisä ja oli helppo minunkin päästä sisälle, kakkuja, lettuja ja muita herkkuja tarjolla, peliautomaattikin on, kokeilen onneani... jään katsomaan kisoja hetkeksi, iltapäivällä on jumppaa tiedossa!
Kiitos ystävät muistamisesta!myötämielinen pelissä?
En ole vielä kokeillut noita pelejä muuta kuin raha-automaattia. Mutta ei sekään aina ole suopea.
Mukavaa kun tulit. Täällä on aina niin hyvä olla. Vaikka olisi tupa täynnä väkeä, on silti niin rauhallista ja leppoisaa.
Pääsky kertoili tuossa pyrähtäneensä illallisilla. Kunhan ei kylmetä itseään kun talvella lentelee. Olikohan ne kutsut Hyasintin kynttiläillalliset. - Suvi2
Suvi2 kirjoitti:
myötämielinen pelissä?
En ole vielä kokeillut noita pelejä muuta kuin raha-automaattia. Mutta ei sekään aina ole suopea.
Mukavaa kun tulit. Täällä on aina niin hyvä olla. Vaikka olisi tupa täynnä väkeä, on silti niin rauhallista ja leppoisaa.
Pääsky kertoili tuossa pyrähtäneensä illallisilla. Kunhan ei kylmetä itseään kun talvella lentelee. Olikohan ne kutsut Hyasintin kynttiläillalliset.saivat kai aikaan taas virheen: sana raha-automaatti piti tietenkin olla pankkiautomaatti.
Suvi2 kirjoitti:
myötämielinen pelissä?
Pääsky kertoili tuossa pyrähtäneensä illallisilla. Kunhan ei kylmetä itseään kun talvella lentelee. Olikohan ne kutsut Hyasintin kynttiläillalliset.vähän, pelasin 4 euroa, sain 31 euroa ,maksoin ostokseni tällä kertaa.
Varmasti olen häviön puolella rutkasti, mutta lohdutan itseäni, kansanterveydelle menee, urheilijoitakin tuen pelatessani;))D
Täällä pirtissä on kiva pelata, ei häviä mitään,jos ei liioin voitakkaan.
Teen aivojumppaa tuon sanapelin kanssa tällä koneella, tulee vähän pohdittua ja aika menee.
Miksihän ajan pitää muuten mennä, kuolema vain nopeammin tavoittaa,taas kerran kyselen itseltäni,onko viisaita vastauksia?
Minäkin olen joskus ajatellut laittaa kynttilä illallisen, kaikki hopeat ja keräilyastiat pöytään ja sitten arvonsa tuntevia ihmisiä keskustelemaan ja ruokailemaan kynttelikön valossa.
Voisi olla kivaakin.
Kunhan juttuan, nyt hienosti maalaamaan, vähemmän hienoin tuloksin;))- merimona1
SkillaN kirjoitti:
vähän, pelasin 4 euroa, sain 31 euroa ,maksoin ostokseni tällä kertaa.
Varmasti olen häviön puolella rutkasti, mutta lohdutan itseäni, kansanterveydelle menee, urheilijoitakin tuen pelatessani;))D
Täällä pirtissä on kiva pelata, ei häviä mitään,jos ei liioin voitakkaan.
Teen aivojumppaa tuon sanapelin kanssa tällä koneella, tulee vähän pohdittua ja aika menee.
Miksihän ajan pitää muuten mennä, kuolema vain nopeammin tavoittaa,taas kerran kyselen itseltäni,onko viisaita vastauksia?
Minäkin olen joskus ajatellut laittaa kynttilä illallisen, kaikki hopeat ja keräilyastiat pöytään ja sitten arvonsa tuntevia ihmisiä keskustelemaan ja ruokailemaan kynttelikön valossa.
Voisi olla kivaakin.
Kunhan juttuan, nyt hienosti maalaamaan, vähemmän hienoin tuloksin;))pelaamaan, jos olisi sopivaa peliseuraa.
Viikonloppuna minulla oli 'mörönvahtina' 11 - vuotias pikku ystävättäreni, kun mies oli poissa kotoa.
Me kävimme läheisllä R-kioskilla ja tyttö houkutteli minut tekemään sitä keno peliä ja minä VOITIN - kokonaisen euron. Olin kyllä sijoittanutkin saman verran.
Noista kynttiläillallisista tuli mieleeni, että ennen Hyacinth Buckettia, sanoin aina vain arkisesti, että illalliset, vaikka oli kynttilöitäkin illallispöydässä.
Minun "kynttiläillallisillani" on kyllä hauskaa, mutta siitä hienoudesta en tiedä.
Ystäväni ovat enimmäkseen samanlaisia kuin itsekin olen;))) - Pääsky64
Suvi2 kirjoitti:
myötämielinen pelissä?
Pääsky kertoili tuossa pyrähtäneensä illallisilla. Kunhan ei kylmetä itseään kun talvella lentelee. Olikohan ne kutsut Hyasintin kynttiläillalliset.kylläkin bendoliinolla.
Voin kertoa sen verran kynttilä illallisista että siellä oli palamassa paljon kynttilöitä,tuoksuvia ja eri värejä.
Hauskin minusta oli iso mummi,siis rouvan äidin äiti.Niin pirteä hoiteli vielä lapsia.Itse rouvalla ,joka oli erttäin kaunis on kyllä mies vaihtunut tiheään tahtiin.
Viimekesän jälkeen kolmas taitaa olla,nuorin lapsiki vuoden paikkeilla että kempä teitäis sen,,,,,
Siellä taasen ei olleet nälkiintyneeitä äidit päin vastoin kilpailivat pulleudella.
Kerrostalo kätkee kaikkea sisäänsä.Yksikin tuli pyytämään rahaa kun ei ollut millä ostaa koiralle ruokaa.
Soitteli kaveri että oletko huomenna kello puoli kaksi laulamassa,olen oulussa.Aijon olla ja illalla kanssa.
Harmi kun jäi helsingin tanssit käymättä kun vanhalla olisi kuulemma ollut päivätanssit.Ensikerralla. Pääsky64 kirjoitti:
kylläkin bendoliinolla.
Voin kertoa sen verran kynttilä illallisista että siellä oli palamassa paljon kynttilöitä,tuoksuvia ja eri värejä.
Hauskin minusta oli iso mummi,siis rouvan äidin äiti.Niin pirteä hoiteli vielä lapsia.Itse rouvalla ,joka oli erttäin kaunis on kyllä mies vaihtunut tiheään tahtiin.
Viimekesän jälkeen kolmas taitaa olla,nuorin lapsiki vuoden paikkeilla että kempä teitäis sen,,,,,
Siellä taasen ei olleet nälkiintyneeitä äidit päin vastoin kilpailivat pulleudella.
Kerrostalo kätkee kaikkea sisäänsä.Yksikin tuli pyytämään rahaa kun ei ollut millä ostaa koiralle ruokaa.
Soitteli kaveri että oletko huomenna kello puoli kaksi laulamassa,olen oulussa.Aijon olla ja illalla kanssa.
Harmi kun jäi helsingin tanssit käymättä kun vanhalla olisi kuulemma ollut päivätanssit.Ensikerralla.tuota Pääskyä, mitä kaikkea hän ehtiikään.
Tulitko nyt pois Hesasta, kun silloin risteilyn aikoihin menit.
Pendoliinolla minäkin tulin ja hyvä on kyyti .
Ehdit käydä ja nauttia monesta siellä matkallasi.
Minä menen huomenna tyttäreni turvaksi, pääsi pois sairaalasta ja hankala on kotona yksin liikkua, ennenkuin oppii oikeat tavat kainalosauvoilla kävelyyn.Kyllä se on pitkä vaiva, kolme kuukauttta nyt alkuun sairaslomaa ja kuusi viikkoa, ettei jalkaa saa maahan laittaa.
Mies joutuu vähän tiukemmalle, kotitöitä tehdessä.
Taulu taas hyvällä alulla ja kiva oli yrittää "taiteilla", ruvetkaa ystävät maalaamaan, se on hyvin mukaansa tempaavaa.
Roskaauto vielä näin myöhään ajelee, taitavat tehdä kahta vuoroa.
Kyllä tämä yhteiskunta tuottaa paljon jätettä, voi kun saisi ihmiset ymmärtämään, että jokainen säännöstelisi jätteiden tuoton minimiin.
No tässä taas olen huolehtimassa asiasta mille en voi mitään, muuten kuin omalta kohdaltani.
Komeata oli katsoa mitalien jako joukkuemäenlaskusta, hyvin pojat pärjäsivät ja iloisia varmasti olivat.
Päivä jo yöksi vaihtuu,
lepoon saan painaa pään.
Päivän nuo touhut mielestä poistuu,
unet nyt vuoron saa.
Lepoa rauhaisaa toivon,
aamuun taas nousta saan.
Mieli on virkeeksi saatu,
hyvälle päivälle taattu.
Hyvää yötä.- Pääsky64
SkillaN kirjoitti:
tuota Pääskyä, mitä kaikkea hän ehtiikään.
Tulitko nyt pois Hesasta, kun silloin risteilyn aikoihin menit.
Pendoliinolla minäkin tulin ja hyvä on kyyti .
Ehdit käydä ja nauttia monesta siellä matkallasi.
Minä menen huomenna tyttäreni turvaksi, pääsi pois sairaalasta ja hankala on kotona yksin liikkua, ennenkuin oppii oikeat tavat kainalosauvoilla kävelyyn.Kyllä se on pitkä vaiva, kolme kuukauttta nyt alkuun sairaslomaa ja kuusi viikkoa, ettei jalkaa saa maahan laittaa.
Mies joutuu vähän tiukemmalle, kotitöitä tehdessä.
Taulu taas hyvällä alulla ja kiva oli yrittää "taiteilla", ruvetkaa ystävät maalaamaan, se on hyvin mukaansa tempaavaa.
Roskaauto vielä näin myöhään ajelee, taitavat tehdä kahta vuoroa.
Kyllä tämä yhteiskunta tuottaa paljon jätettä, voi kun saisi ihmiset ymmärtämään, että jokainen säännöstelisi jätteiden tuoton minimiin.
No tässä taas olen huolehtimassa asiasta mille en voi mitään, muuten kuin omalta kohdaltani.
Komeata oli katsoa mitalien jako joukkuemäenlaskusta, hyvin pojat pärjäsivät ja iloisia varmasti olivat.
Päivä jo yöksi vaihtuu,
lepoon saan painaa pään.
Päivän nuo touhut mielestä poistuu,
unet nyt vuoron saa.
Lepoa rauhaisaa toivon,
aamuun taas nousta saan.
Mieli on virkeeksi saatu,
hyvälle päivälle taattu.
Hyvää yötä.eikä poikakaan ole tullut salsa kerhosta.Onko tyttärelläsi jalka leikattu.Sinulla on tärkeä tehtävä hoitaa ja ilahduttaa.Kyllä se paranee.
Piano alkoi yhtä äkkiä soida pimeässä olohuoneessa,säikähdin.Kissa siellä käveli koskettimilla. Se ei nuku kun ramuaa.
Olin siksi niin kauan kun lähdin työlomalle,teemme sen pari kertaa vuodessa.
Siellä sitten kerkiää tapahtua vaikka mitä kahdessa viikossa,melkein.Seuraava työloma on kastanjoitten kukkimisen aikaan.
On hyvä mieli että sai tehdyksi mitä piti.
Paitsi asunnon ostaminen,Käpylästä tai sen läheltä.
Olen kyllä monet asuntokaupat tehnyt.Pitää saada inspiraatio.Toivottavasti jalka paranee tytöllä. - Pääsky64
Pääsky64 kirjoitti:
eikä poikakaan ole tullut salsa kerhosta.Onko tyttärelläsi jalka leikattu.Sinulla on tärkeä tehtävä hoitaa ja ilahduttaa.Kyllä se paranee.
Piano alkoi yhtä äkkiä soida pimeässä olohuoneessa,säikähdin.Kissa siellä käveli koskettimilla. Se ei nuku kun ramuaa.
Olin siksi niin kauan kun lähdin työlomalle,teemme sen pari kertaa vuodessa.
Siellä sitten kerkiää tapahtua vaikka mitä kahdessa viikossa,melkein.Seuraava työloma on kastanjoitten kukkimisen aikaan.
On hyvä mieli että sai tehdyksi mitä piti.
Paitsi asunnon ostaminen,Käpylästä tai sen läheltä.
Olen kyllä monet asuntokaupat tehnyt.Pitää saada inspiraatio.Toivottavasti jalka paranee tytöllä.mitä lajia sinä maalaat.Naivismia vain realismia ja öljyväreillä vai aryyliväreillä.Vain Akvarellejako.
Halu on ollut aklaa maalata kunon valmiita taulun pohjia. Paikkojakin olisi kun olen entiset antanut pois melkein.
Ryijyn tekeminen kangastelee mielessä.siloin ei kyllä tnne ehdi.Nyt nukuttaa,hyvää yötä koko pirtin väelle jotka korsaavat kuorossa tuolla pirtin perällä. Pääsky64 kirjoitti:
mitä lajia sinä maalaat.Naivismia vain realismia ja öljyväreillä vai aryyliväreillä.Vain Akvarellejako.
Halu on ollut aklaa maalata kunon valmiita taulun pohjia. Paikkojakin olisi kun olen entiset antanut pois melkein.
Ryijyn tekeminen kangastelee mielessä.siloin ei kyllä tnne ehdi.Nyt nukuttaa,hyvää yötä koko pirtin väelle jotka korsaavat kuorossa tuolla pirtin perällä.siis pilvessä on, mutta iltapäiväksi lupasi kirkastuvaa.
Kyllä aurinko tekee mielen keveäksi ja tekee mieli etsiä värikkäämpiä vaatteita päälle.
Minäkin laitoin pirteämmän värisen puseron illalla päälle, kun maalaamaan lähdin, heti eräs rouva huomasi, sinullapa kiva pusero, värit antavat silmälle iloa.
Avopäin minäkin kauppareissuni kuljeskelin, aurinko sen saa aikaan ja oli kyllä huomattavasti lämpimämpää päivällä "räystäät" jo tippuivat.
Matin päivähän lähestyy, eikös se ollut merkki kevään alusta.
Pääskylle vastaan, että ihan maanläheistä ,kukkia ja maisemia, niitähän minä öljyväreillä yritän ja ehkä olen liialti korostanut tuota "maalaamista" se on sellaista väreillä leikkimistä, mutta kivaa.
Minä olen kutonut laiskanryijyn, tekisi mieli tehdä ihan oikea ryijykin, mutta on aika kallista ja ei ole seiniä mihin laittaisin, kun tuo "taiteeni" täyttää seinät.
Sinä taidatkin olla oikea bisnes ihminen, kun pääkaupunkialueelta asuntoja ostelet, ne ei ihan vähällä rahalla lähdekkään;))
Laitan kahvin termariin ja bostonkakun leivoin viemiseksi tyttärelleni, toin toisen tänne.
Kaikki kuorssaajat ovat häipyneet, minua pakoonkohan lähtivät.
Jospa kahvintuoksu houkuttelisi väen takaisin, nautiskelkaa toistenne seurasta ja viihtykää.
Lähden nyt ison lapseni luo, heitäkin joskus hoitelemaan joutuu ja mukava kun apua huolivat.SkillaN kirjoitti:
siis pilvessä on, mutta iltapäiväksi lupasi kirkastuvaa.
Kyllä aurinko tekee mielen keveäksi ja tekee mieli etsiä värikkäämpiä vaatteita päälle.
Minäkin laitoin pirteämmän värisen puseron illalla päälle, kun maalaamaan lähdin, heti eräs rouva huomasi, sinullapa kiva pusero, värit antavat silmälle iloa.
Avopäin minäkin kauppareissuni kuljeskelin, aurinko sen saa aikaan ja oli kyllä huomattavasti lämpimämpää päivällä "räystäät" jo tippuivat.
Pääskylle vastaan, että ihan maanläheistä ,kukkia ja maisemia, niitähän minä öljyväreillä yritän ja ehkä olen liialti korostanut tuota "maalaamista" se on sellaista väreillä leikkimistä, mutta kivaa.
Minä olen kutonut laiskanryijyn, tekisi mieli tehdä ihan oikea ryijykin, mutta on aika kallista ja ei ole seiniä mihin laittaisin, kun tuo "taiteeni" täyttää seinät.
Sinä taidatkin olla oikea bisnes ihminen, kun pääkaupunkialueelta asuntoja ostelet, ne ei ihan vähällä rahalla lähdekkään;))
Laitan kahvin termariin ja bostonkakun leivoin viemiseksi tyttärelleni, toin toisen tänne.
Jospa kahvintuoksu houkuttelisi väen takaisin, nautiskelkaa toistenne seurasta ja viihtykää.
Lähden nyt ison lapseni luo, heitäkin joskus hoitelemaan joutuu ja mukava kun apua huolivat.Huomenta taas kaikille kävijöille, bostonkakku onkin minun herkkuani, olen aina pitänyt siitä. Kahvikin oli termarissa vielä ihan kuumaa ja maittavaa.
Olin eilen Haku-Veikon puistohiihdossa ja me Urisevat olimme mukana lumiveistos kisassa. Ihme kyllä voitimme sen ylivoimaisesti ja saimme Valkeakoskilogolla varustetut saunapyyhkeet jokainen, Mietaan Jussi lasten kanssa arvosteli veistokset ja kun lopputulos ratkastiin ääni ja käden nostolla niin me saimme ylvoimaisen äänimäärän. Se oli Jussin näköisellä lumiukolla varustettu liukuri, kyllä siinä olikin jonoa jatkuvasti laskettelemassa.ylikypsa kirjoitti:
Huomenta taas kaikille kävijöille, bostonkakku onkin minun herkkuani, olen aina pitänyt siitä. Kahvikin oli termarissa vielä ihan kuumaa ja maittavaa.
Olin eilen Haku-Veikon puistohiihdossa ja me Urisevat olimme mukana lumiveistos kisassa. Ihme kyllä voitimme sen ylivoimaisesti ja saimme Valkeakoskilogolla varustetut saunapyyhkeet jokainen, Mietaan Jussi lasten kanssa arvosteli veistokset ja kun lopputulos ratkastiin ääni ja käden nostolla niin me saimme ylvoimaisen äänimäärän. Se oli Jussin näköisellä lumiukolla varustettu liukuri, kyllä siinä olikin jonoa jatkuvasti laskettelemassa.heti tuoreeltaan, kun vielä koneen ääressä satuin olemaan.
Jos Jussin näköisen saitte aikaan, kuvanveistäjiä olette, hienoa.
Sattuipa kivasti kun bostonkakusta tykkäät;))(vai minun mieliksikö tykkäsit)- Pääsky64
ylikypsa kirjoitti:
Huomenta taas kaikille kävijöille, bostonkakku onkin minun herkkuani, olen aina pitänyt siitä. Kahvikin oli termarissa vielä ihan kuumaa ja maittavaa.
Olin eilen Haku-Veikon puistohiihdossa ja me Urisevat olimme mukana lumiveistos kisassa. Ihme kyllä voitimme sen ylivoimaisesti ja saimme Valkeakoskilogolla varustetut saunapyyhkeet jokainen, Mietaan Jussi lasten kanssa arvosteli veistokset ja kun lopputulos ratkastiin ääni ja käden nostolla niin me saimme ylvoimaisen äänimäärän. Se oli Jussin näköisellä lumiukolla varustettu liukuri, kyllä siinä olikin jonoa jatkuvasti laskettelemassa.piti lähteä onnittelemaan Kallea kun niin osasi veistää.Se halaus patsas olisi ollut kyllä sinulle ominta,mutta näin urheiluhulla kansalla on mietaa sopiva.
Olisivat anataneet kylkiäisenä pyyhkeelle pyyhkijänkin teille uriseville. - Pääsky64
SkillaN kirjoitti:
siis pilvessä on, mutta iltapäiväksi lupasi kirkastuvaa.
Lähden nyt ison lapseni luo, heitäkin joskus hoitelemaan joutuu ja mukava kun apua huolivat.enää sieltä asuntoa,vaan tekisin työn sellaisten puolesta jotka eivät saa aikaiseksi vaan aikovat ja koko ajan etsivät.
Ennen olin innokaana sellaiseen.Kiinnostus on laimentunut.
Laiskan pojan ryijyksi niitä sanotaan.Olen yhden tehnyt se on hyväkin kaikki villalankojen loput ruskan väreissä.Nimi Sauoivi,Tunturi.
Enää en tee kun oikeita ryijyjä jos teen,kosks niissä säilyy arvo.
Minä en tarkene avopäin ennemmin yritin ok,n pihalla tehdä hommia avopäin .Aina asairastuin. - Pääsky64
Suvi2 kirjoitti:
myötämielinen pelissä?
Pääsky kertoili tuossa pyrähtäneensä illallisilla. Kunhan ei kylmetä itseään kun talvella lentelee. Olikohan ne kutsut Hyasintin kynttiläillalliset.näkemään hyasintin kutsuja, mutta tiedän kyllä rouvan.
Minua ei kutsuta sellaiseen kun hyasintilla pitää olla hienoja ja rikkaita vieraita joista se saapi sitten kehua naapurille.
Voisinhan ehkä kerran päästä.Hyasintti on lopuksi hyvää tarkoittava mutta yrittää päämääräänsä liian tomerasti.
Toiset tekee samaa vain hienoimmin keinoin.
En pääsytkään tänään jatkamaan kotiin,kun siskolle pitää kertoa matkasta heti tuoreeltaan.
Kanttorille on ikävää selittää poissa olo.Tytötkin tuntuivat pettyneiltä pitää hoitaa kaikkien toiveet samalla matkalla,saa olla sitten kotona rauhassa vähän aikaa.
Hyviä päivän jatkija tupaan,oli hauskaa käydä. - Ilves
ylikypsa kirjoitti:
Olin eilen Haku-Veikon puistohiihdossa ja me Urisevat olimme mukana lumiveistos kisassa. Ihme kyllä voitimme sen ylivoimaisesti ja saimme Valkeakoskilogolla varustetut saunapyyhkeet jokainen, Mietaan Jussi lasten kanssa arvosteli veistokset ja kun lopputulos ratkastiin ääni ja käden nostolla niin me saimme ylvoimaisen äänimäärän. Se oli Jussin näköisellä lumiukolla varustettu liukuri, kyllä siinä olikin jonoa jatkuvasti laskettelemassa.Veikko Hakulinen asusteli Jämsänkoskella huippukausinaan. Mikä vei miehen Valkeakoskelle?
Pieni vaatimattoman oloinen kaveri, vuorineuvos Juuso W sponsoroi paljon urheilijoita noina aikoina. Eihän silloin ollut "kirjekuori" palkintoja. Ilves kirjoitti:
Veikko Hakulinen asusteli Jämsänkoskella huippukausinaan. Mikä vei miehen Valkeakoskelle?
Pieni vaatimattoman oloinen kaveri, vuorineuvos Juuso W sponsoroi paljon urheilijoita noina aikoina. Eihän silloin ollut "kirjekuori" palkintoja.Hakulinen hakkasi halkoja ja teki lapiolla sorakuormia autoon, siinä Veikon dobingit ja mustikkasoppaa matkalla, että oli rinnukset sinisenä. Täällä on Veikolla patsas ja sukua muutenkin. Veikko tietysti muistetaan koko maassa, kuten Mäntyrannat ja muut.
- Ilves
ylikypsa kirjoitti:
Hakulinen hakkasi halkoja ja teki lapiolla sorakuormia autoon, siinä Veikon dobingit ja mustikkasoppaa matkalla, että oli rinnukset sinisenä. Täällä on Veikolla patsas ja sukua muutenkin. Veikko tietysti muistetaan koko maassa, kuten Mäntyrannat ja muut.
Muistaakseni VeikkoH edusti Jämsänkosken Ilvestä. Hän oli metsätyönjohtajana, hiihti talvisin pitkät matkat edestakaisin työmaalleen, kesäisin juoksi.
Kovilla pakkasilla lapsuuskotini kammarissa vietti yöt ja söi tavallista kaloripitoista maalaistalon ruokaa. Raskaat työt vaativat vahvat sapuskat 3kertaa päivässä plus kahvit päälle.
- emmi.
Aurinko painui taas metsän taa
mutta ilon minulle jätti,
mä tiedän, huomenna palaat taas
ja olet ikuinen ystäväni.
Maan pimeys kattoi, saapui tähti,
se tullessaan viestin antoi,
että taivaalla loistava ystävä
huoleni mukanaan kantoi.emmi, noinhan se on, yhteinen ystävä, aina mukanamme lämmittää ja loistaa.
Joka aamu tervehtii, joskus vain pilven takaa.
Yhteistä kaikille, aurinko kuu ja tähdet.SkillaN kirjoitti:
emmi, noinhan se on, yhteinen ystävä, aina mukanamme lämmittää ja loistaa.
Yhteistä kaikille, aurinko kuu ja tähdet.Tulin juomaan,en oikein tiedä mihin tämäpäivä
hupeni.Touhusin sitä ja tätä ja mitään ei tainnut valmista tulla.
Katselin kotikatua,siinä on mielestäni ihmisläheinen
sarja.Tulee mieleen mieheni pois meno.
No niin nyt muori taas vaipuu apatiaan.
PIRISTYKSIÄ TÄNNE....- Pääsky64
muori67 kirjoitti:
Tulin juomaan,en oikein tiedä mihin tämäpäivä
hupeni.Touhusin sitä ja tätä ja mitään ei tainnut valmista tulla.
Katselin kotikatua,siinä on mielestäni ihmisläheinen
sarja.Tulee mieleen mieheni pois meno.
No niin nyt muori taas vaipuu apatiaan.
PIRISTYKSIÄ TÄNNE....täällä vain istutaan ja odotellaan nukku mattia.
On ihanaa olla kotona pitkästä aikaa.Ajelin kuin valkean holviston keskellä kun lumitykkyiset puut nuokkuivat kirkkaassa auringossa.
Tuli mieleen siinä tämä ajallisuuden lyhyys. sanoinkin siinä miehelle että harmi kun kaikkien on pitänyt mennä pois.
Miten kauan saa olla kun itselläkin pitää mennä.Sen vuoksi elämään ei voi kyllästyä on niin arvamatonta huominenkin.
Meni pois aiheesta on vähän kaaosmaista kun ollut pois liian pitkään.
Ostin tuliaisia hesan kirpparilta ja jaoin ne matkalla.
Itselle jätin alabasteri linnut. Tv,ssä sanoi että ovat varastettuja kirpparin tavarat.Ostin vanhalta tädiltä hopeakorun ja sedältä pöllön ne myi omia,oli sen takan päältä annoin sen pojalle otti mielellään.
Lähdenkin hiihtelemään kotia hyvää yötä. - Suvi2
SkillaN kirjoitti:
Yhteistä kaikille, aurinko kuu ja tähdet.Noiden sanojesi jatkoksi lisään viestin, jonka äsken sain:
"Ystävät ovat kuin taivaan tähdet, aina et voi heitä nähdä, mutta tiedät, että he ovat olemassa".
Hyvää yötä ja kauniita unia. Suvi2 kirjoitti:
Noiden sanojesi jatkoksi lisään viestin, jonka äsken sain:
"Ystävät ovat kuin taivaan tähdet, aina et voi heitä nähdä, mutta tiedät, että he ovat olemassa".
Hyvää yötä ja kauniita unia.on myös totta ja kaunista myös, huomenta vain Suvi ja kaikki pirtissä pistäytyjät.
On pitänyt kysyäkin Suvilta mites Diivan kanssa on vanhusten luona käynnit järjestetty, vai onko ne kokonaan jäänyt?
Itsehän et varmasti ole vielä jaksanut.
Älä vastaa jos tuntui utelulta,muistan vain, miten antoisia retkenne olivat.
Perjantai aamu ja alkaa siivous ja tuuletus,pölyt nurkista imuriin ja matot ja vuodevaatteet parvekkeelle.
Jostakin luin että pitäisi olla vuorokausi kovassa pakkasessa , ennenkuin punkit kuolevat.
Onneksi niitä ei näe, olisi kyseenalaista tulisiko uni moisten ötököiden kera, siis jos näkisi.
Pyyhin lattiat vielä nihkeällä mopilla,koska imurikaan ei kaikkea ohutta pölyä sisäänsä vedä.(vielä taitaa vaan osa lattioihin jäädä pyyhkimisenkin jälkeen)
Kyllä se aina noiden toimenpiteiden jälkeen raikkaamalta tuntuu, tosin ei kovin kauan, kun siinä vaatteiota päälle vaihdat,jo pöly tupruaa.(auringon paisteella ikävästi huomaa)
Onkos ylikypsä lähtenyt reisuilemaan, katselin tuota puukoria, alkaa uhkaavasti vähentyä, jokohan on itse lähdettävä puita etsimään, jos vielä illalla tulen takkaan laittaa.
On saanut niin rauhassa olla, kun ylikypsä on luotettavasti puut hommaillut.
Taidan muuten pirtinkin siivota kun vauhtiin pääsen.
Kauppareissulla ostan ihania tulppaani kimppuja kotiin ja tuon tännekin.
Katselin jo aiemmin kaupassa käydessäni sellaisia, keltaoransseja ja ruosteenruskehtavia kimppuja,meinasivat tarttua käteen, mutta maltoin siivouspäivää odottaa ja sitten kruunuksi siivoukselle ne pöytään tuon.
Pieniä on nämä mummelin ilot, kuin kukkakimppu pöydällä.
Leivon tänään ne ristiäiskakut, ajattelin tiikerikakkua, tuon siivoushomman päätteeksi tännekin sellaisen, päiväkahvilla on pöydässä.(jos onnistuu)
Nyt touhuamaan, kaikille kivaa päivää.- katleijaevk
SkillaN kirjoitti:
on myös totta ja kaunista myös, huomenta vain Suvi ja kaikki pirtissä pistäytyjät.
On pitänyt kysyäkin Suvilta mites Diivan kanssa on vanhusten luona käynnit järjestetty, vai onko ne kokonaan jäänyt?
Perjantai aamu ja alkaa siivous ja tuuletus,pölyt nurkista imuriin ja matot ja vuodevaatteet parvekkeelle.
Jostakin luin että pitäisi olla vuorokausi kovassa pakkasessa , ennenkuin punkit kuolevat.
Onneksi niitä ei näe, olisi kyseenalaista tulisiko uni moisten ötököiden kera, siis jos näkisi.
Pyyhin lattiat vielä nihkeällä mopilla,koska imurikaan ei kaikkea ohutta pölyä sisäänsä vedä.(vielä taitaa vaan osa lattioihin jäädä pyyhkimisenkin jälkeen)
Kyllä se aina noiden toimenpiteiden jälkeen raikkaamalta tuntuu, tosin ei kovin kauan, kun siinä vaatteiota päälle vaihdat,jo pöly tupruaa.(auringon paisteella ikävästi huomaa)
Onkos ylikypsä lähtenyt reisuilemaan, katselin tuota puukoria, alkaa uhkaavasti vähentyä, jokohan on itse lähdettävä puita etsimään, jos vielä illalla tulen takkaan laittaa.
Katselin jo aiemmin kaupassa käydessäni sellaisia, keltaoransseja ja ruosteenruskehtavia kimppuja,meinasivat tarttua käteen, mutta maltoin siivouspäivää odottaa ja sitten kruunuksi siivoukselle ne pöytään tuon.
Leivon tänään ne ristiäiskakut, ajattelin tiikerikakkua, tuon siivoushomman päätteeksi tännekin sellaisen, päiväkahvilla on pöydässä.(jos onnistuu)
Nyt touhuamaan, kaikille kivaa päivää.toimiiko teillä suomi24 hyvin, vai vikako koneessani ja hiiressäni?
katleijaevk kirjoitti:
toimiiko teillä suomi24 hyvin, vai vikako koneessani ja hiiressäni?
Tämän "Sivua ei voi näyttää" saa esiin. Kaiiki muut suosikki-y.m.-sivuni kääntyvät niin, että humahtaa. Huomenta vaan Katleija!
- Suvi2
SkillaN kirjoitti:
on myös totta ja kaunista myös, huomenta vain Suvi ja kaikki pirtissä pistäytyjät.
Nyt touhuamaan, kaikille kivaa päivää.Pilvistä ja harmaata on. Ne SkillaNin kakut taitavat olla valmiita tai ainakin uunissa kun niin ihana tuoksu leijuu tänne saakka.
Kysyit Diivasta, eikä se mitään utelua ole, kerronhan aina hänestä mielelläni.
Eläinlääkäri totesi Diivalla kasvaimen kaulassa, mutta ei se onneksi syöpää ole, eikä sitä kuulemma leikatakaan. Lisäksi on hänelle tullut astma. Aina kun hän innostuu, alkaa hengitysvaikeudet. Hänellä on sellainen koirien "inhalaattori".
Nykyisin Diiva vain makoilee, eikä edes haluaisi ulos lähteä.
Eilen juuri tuli Diivan nimellä sievä kortti hoitokodin vanhuksilta, jotka ikävöivät terapeuttiaan kovin.
Kirjoitin nyt oikein pitkän jutun kun pääsin palstalle. Yrittänyt olen 16-17 min.
Otti niin päähän, että piti ihan reklamoida... Suvi2 kirjoitti:
Pilvistä ja harmaata on. Ne SkillaNin kakut taitavat olla valmiita tai ainakin uunissa kun niin ihana tuoksu leijuu tänne saakka.
Kysyit Diivasta, eikä se mitään utelua ole, kerronhan aina hänestä mielelläni.
Eläinlääkäri totesi Diivalla kasvaimen kaulassa, mutta ei se onneksi syöpää ole, eikä sitä kuulemma leikatakaan. Lisäksi on hänelle tullut astma. Aina kun hän innostuu, alkaa hengitysvaikeudet. Hänellä on sellainen koirien "inhalaattori".
Nykyisin Diiva vain makoilee, eikä edes haluaisi ulos lähteä.
Eilen juuri tuli Diivan nimellä sievä kortti hoitokodin vanhuksilta, jotka ikävöivät terapeuttiaan kovin.
Kirjoitin nyt oikein pitkän jutun kun pääsin palstalle. Yrittänyt olen 16-17 min.
Otti niin päähän, että piti ihan reklamoida...Anja POUTIAINEN nosti Suomen naisia taas maaailman kartalle.
Onnea Anjalle.
Nyt samppakaljaa Pirtissä skool.muori67 kirjoitti:
Anja POUTIAINEN nosti Suomen naisia taas maaailman kartalle.
Onnea Anjalle.
Nyt samppakaljaa Pirtissä skool.tuli ja toivossa lisää.
Mahtavia tyttöjä, kun tuollaisia laskuja tekevät. 30; nen ei sitten luistanutkaan.
Päivän työt alkaa olla putkessa, koko päivän on tullut touhuttua, kakut paistettu, liinat manklattu ja siivoukset pyykit pesty.
Kiva on nyt katsella siistiä kotia ja tuota mahtavaa tulppaanikimppua, miskä raskin ostaa.
Minulla on sellainen Aallon maljakko ja sen täyteen ostin tulppaania, kerran vuoteen raaskin ostaa kukkia paljon ja sitten niitä ihastelen.
Loistokas on kimppu, värit oikein hehkuvat, samanlaisen kimpun toin pirtinkin pöydälle, voitte kaikki ihailla.
Ei ole ylikypsää näkynyt, kai se on huomenissa itse mentävä puita etsimään, nyt vielä sytytän takkaan tulen ja sen loisteessa kelpaa maistella, kakkua,kahvin tai teen kanssa, ja tienenkin kipistää Poutioaisen mitalille.
Laitan Hopeisen kuun (miksihän hopeinen,enemmän kullalta näyttää)soimaan, minusta se sopii tunnelmaan,,,,,Hopeinen kuu luo, merelle siltaa,,,,,,sinua ootan,,,,ja hyräilyä väliin, kun sanat on unohtuneet;))DD
Tunnelmaa ja nautintoja, ne kuuluu perjantai iltaan.
Hidasta on ollut tämän päivän viestien laitto, tuolta kävin tiedotteista lukemassa, että ongelmia on.
On kai jo vähän nopeutunut, vaikka eihän tänne kukaan tänä iltana kirjoittele, kun on niin paljon Tv:ssä niitä urheiluja, peukut pystyyn ja seurailemaan jääkiekkoa ja curlingia.
Nähdään huomenna.- tulenlieskat
SkillaN kirjoitti:
tuli ja toivossa lisää.
Mahtavia tyttöjä, kun tuollaisia laskuja tekevät. 30; nen ei sitten luistanutkaan.
Päivän työt alkaa olla putkessa, koko päivän on tullut touhuttua, kakut paistettu, liinat manklattu ja siivoukset pyykit pesty.
Kiva on nyt katsella siistiä kotia ja tuota mahtavaa tulppaanikimppua, miskä raskin ostaa.
Minulla on sellainen Aallon maljakko ja sen täyteen ostin tulppaania, kerran vuoteen raaskin ostaa kukkia paljon ja sitten niitä ihastelen.
Loistokas on kimppu, värit oikein hehkuvat, samanlaisen kimpun toin pirtinkin pöydälle, voitte kaikki ihailla.
Ei ole ylikypsää näkynyt, kai se on huomenissa itse mentävä puita etsimään, nyt vielä sytytän takkaan tulen ja sen loisteessa kelpaa maistella, kakkua,kahvin tai teen kanssa, ja tienenkin kipistää Poutioaisen mitalille.
Laitan Hopeisen kuun (miksihän hopeinen,enemmän kullalta näyttää)soimaan, minusta se sopii tunnelmaan,,,,,Hopeinen kuu luo, merelle siltaa,,,,,,sinua ootan,,,,ja hyräilyä väliin, kun sanat on unohtuneet;))DD
Hidasta on ollut tämän päivän viestien laitto, tuolta kävin tiedotteista lukemassa, että ongelmia on.
On kai jo vähän nopeutunut, vaikka eihän tänne kukaan tänä iltana kirjoittele, kun on niin paljon Tv:ssä niitä urheiluja, peukut pystyyn ja seurailemaan jääkiekkoa ja curlingia.
Nähdään huomenna.Tulin ja voitin. Niin tässä nyt saa rehennellä.Toin tullessani juhlakahvia. Ajattelin sopivan mitalli kahviksi. Mukavan lämmin tämä pirtti. Juon kupin kuumaa ja lähden lenkille. Terveiset kaikille ja mukavaa iltaa.
- Suvi2
tulenlieskat kirjoitti:
Tulin ja voitin. Niin tässä nyt saa rehennellä.Toin tullessani juhlakahvia. Ajattelin sopivan mitalli kahviksi. Mukavan lämmin tämä pirtti. Juon kupin kuumaa ja lähden lenkille. Terveiset kaikille ja mukavaa iltaa.
...teetä kaapista. Tuossahan se purkki onkin, vihreää teetä, kuulemma fiinisti teekielellä "katoavan pilven juomaa".
Piti toistaiseksi jättää nuo kahvin juomiset, mutta hyväähän teekin on.
Sinne se näköjään huiskahti kuusikon reunaan tuo tulenlieska. Ei tuota ihmistä näy vuodet painavan kun juosta pyyhkäsee kuin ennen Viren.
Kovin on hiljaista pirtissä. Eikös se lie kivenpyöritys menossa ja sitä kaikki varmaan katsovat. Lisäänpä tuohon takkaan puita, ettei pääse hiipumaan.
Lähden minäkin tästä hiippailemaan tuohon mukavaan talvi-iltaan.
Hyv´ yötä ystävät Suvi2 kirjoitti:
...teetä kaapista. Tuossahan se purkki onkin, vihreää teetä, kuulemma fiinisti teekielellä "katoavan pilven juomaa".
Piti toistaiseksi jättää nuo kahvin juomiset, mutta hyväähän teekin on.
Sinne se näköjään huiskahti kuusikon reunaan tuo tulenlieska. Ei tuota ihmistä näy vuodet painavan kun juosta pyyhkäsee kuin ennen Viren.
Kovin on hiljaista pirtissä. Eikös se lie kivenpyöritys menossa ja sitä kaikki varmaan katsovat. Lisäänpä tuohon takkaan puita, ettei pääse hiipumaan.
Lähden minäkin tästä hiippailemaan tuohon mukavaan talvi-iltaan.
Hyv´ yötä ystävätilta-teelle minäkin,ei parane enää tähän aikaan kahvia juoda.Minulta menee unet;(
Kyllä tuo Ruotsi nyt päihittää tsekit.
Jännää tuo "kurlinki"pakko sitä on seurata.
Illan jatkoja kaikille..- Katleija
SkillaN kirjoitti:
tuli ja toivossa lisää.
Nähdään huomenna.Je-huuuuu!!!!!!!!!!!
Tänään 2 HOPEAA!
Mammat ja papat.
PORILAISTEN MARSSI. Katleija kirjoitti:
Je-huuuuu!!!!!!!!!!!
Tänään 2 HOPEAA!
Mammat ja papat.
PORILAISTEN MARSSI.Tämä iltahan taitaa mennä lasien kilistelyks ja
kallisteluks,kun noita mitaleita rupesi sateleen.
JEH:::- my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
Tämä iltahan taitaa mennä lasien kilistelyks ja
kallisteluks,kun noita mitaleita rupesi sateleen.
JEH:::Venäjä on lyöty!!! Upeaa pelaamista pojat, mutta kyllä nuosi meikäläiselläkin syke ja verenpaine ;)
Hopeaa, hopeaa, ja vähintään hopeaa joka ylihuomenna muuttuu kullaksi! Pakkohan tälläsen mitalisateen kunniaksi on laseja kilistää, KIPPIS!
Kiitos Tanjan, kiitos curling- ja jääkiekkojoukkueen ja ONNEA heille kaikille! - fiiuliN
SkillaN kirjoitti:
Yhteistä kaikille, aurinko kuu ja tähdet.Moi, moi.
Meni viime yö ihan plörinäksi.
Heräsin 02:45, ja sen jälkeen en ole saanut unen päästä millään kiinni. Olen lukenut lehtiä netistä,
kuunnellut musiikkiä cd:ltä, ja aina välillä poikennut sänkyynkin.
Tällaista ei ole sattunutkaan pitkään aikaan, vaikka nuorempana olinkin huono uninen.
Nyt tulin tänne valittamaan, ja hörppäisemään kahvia kun en viitsi vielä miestäkään herättää.
Katselenpa mitä täältä löytyy........
löytyyhän täältä vaikka mitä.........
Hyvää päivän jatkoa. - Lokari1
fiiuliN kirjoitti:
Moi, moi.
Heräsin 02:45, ja sen jälkeen en ole saanut unen päästä millään kiinni. Olen lukenut lehtiä netistä,
Tällaista ei ole sattunutkaan pitkään aikaan, vaikka nuorempana olinkin huono uninen.
Nyt tulin tänne valittamaan, ja hörppäisemään kahvia kun en viitsi vielä miestäkään herättää.
Hyvää päivän jatkoa.Hyvät kahvit täällä onkin aina, tuo pulla puolikin on ihan erikoisen hyvää .
Taitaakin olla että kaikki hyvät leipojat on tuoneet niitä herrkujaan tänne.
Kiitos ja nyt saunaan ja siten nukkuumaan.
Terv: Lokari1. fiiuliN kirjoitti:
Moi, moi.
Hyvää päivän jatkoa.Hyvää huomenta kaikille. Myöhään meni, mutta kyllä kannatti katsoa leijonien peliä, välillä oli jännät paikat, kun oli kaksi suomalsista yhtäaikaa jäähyllä, mutta jellonat kesti senkin, että nolla säilyi.
Tuosta unettomuudets, olisiko auttanut jos olisit herättänyt miehesikin ja olisitte valvonut hetken yhdessä, kyllä sitten olisi uni maittanut. Se on hyvää unilääkettä.ylikypsa kirjoitti:
Hyvää huomenta kaikille. Myöhään meni, mutta kyllä kannatti katsoa leijonien peliä, välillä oli jännät paikat, kun oli kaksi suomalsista yhtäaikaa jäähyllä, mutta jellonat kesti senkin, että nolla säilyi.
Tuosta unettomuudets, olisiko auttanut jos olisit herättänyt miehesikin ja olisitte valvonut hetken yhdessä, kyllä sitten olisi uni maittanut. Se on hyvää unilääkettä.tulee kaunis päivä tänne meidän puolelle, miten lienee muualla.
Ei tule säätiedotuksia kunneltua/katseltua, katson vain ikkunasta ja nyt hyvältä näyttää.
No hienoa, että pääsimme mitalikahveille vielä näin loppuvaiheessakin ja vielä vain kahvittelua jatketaan.
Minäkin katsoin kolmanteen maaliin asti ja sitten ajattelin, että osaavat loppuun pelata ilman minun tukea;))
No huomenna sitten jännätään ja onhan vielä Kalle poikakin laskuineen?
Ylikypsä on tullut maisemiin, en lähde vielä puiden hankintaan, jospa hän hoitaa homman.
Vai tulisi se uni paremmin jos miehenkin herättäisi,jopas jotakin hihi,,
Taidan tehdä sellaiset laskiaispullat ja tuon ne pirttiin, laitan täytteet kulhoon, jokainen täyttää tarpeen mukaan, vielä huomiselle säilyvät.
Laitan myös kylmään Tallinasta tuotuja kuohuviinipulloja, huomista varten.
Suvi luulen että Diiva on myös sinun myötä vähän matalapaineinen, aistii kuntosi ja on myötäeläjä.
Aurinkon myötä kummankin voimat palailee ja pääsette ilahduttamaan niitä ystäviänne.
On se astma kyllä koirallakin paha tauti, minun koirani sai aina sellaisia kohtauksia, kun innostui haukkumaan, ne johtuivat lääkärin mukaan siitä, kun Tiibetin spanielilla on liian pitkä kieli,se kun on sellainen lyttynenä.
Oliko totta tuo kielen pituus, mutta oikein pelkäsin, kun tuli vastaan toinen koira ja tämä minun innostui haukkumaan, sitten seurasi "hengen ahditus".
Aina siitä selvittiin, kun vähän "haukottiin".
Nyt perhosten ompeluun ristiäismekkoon ja viimeiset silaukset liinoille raudan kanssa.
Aurinkoa kaikille lähettelen, missä se ei nyt paista.ylikypsa kirjoitti:
Hyvää huomenta kaikille. Myöhään meni, mutta kyllä kannatti katsoa leijonien peliä, välillä oli jännät paikat, kun oli kaksi suomalsista yhtäaikaa jäähyllä, mutta jellonat kesti senkin, että nolla säilyi.
Tuosta unettomuudets, olisiko auttanut jos olisit herättänyt miehesikin ja olisitte valvonut hetken yhdessä, kyllä sitten olisi uni maittanut. Se on hyvää unilääkettä.Onhan Ylikypsakin sentäs vielä maisemissa.
Nyt varmaan tulee taas puita pirttiin.
Kyllähän oli jännitystä tuon kiekon kanssa !!!
Sunnuntaina taas on jännitettävä.
Nyt on hieno ilma,täytyy lähteä ulos.
Näkyillään...- Alasammuttu
muori67 kirjoitti:
Onhan Ylikypsakin sentäs vielä maisemissa.
Näkyillään...matkalta terveisiä, kisahuuma tuntui sielläkin! Nyt pirtissä viihdyn kokopäivän ja kisoja seuraan, Fiilia missä olet... tulehan pullakahville!
SkillaN kirjoitti:
tulee kaunis päivä tänne meidän puolelle, miten lienee muualla.
Ei tule säätiedotuksia kunneltua/katseltua, katson vain ikkunasta ja nyt hyvältä näyttää.
No hienoa, että pääsimme mitalikahveille vielä näin loppuvaiheessakin ja vielä vain kahvittelua jatketaan.
Minäkin katsoin kolmanteen maaliin asti ja sitten ajattelin, että osaavat loppuun pelata ilman minun tukea;))
No huomenna sitten jännätään ja onhan vielä Kalle poikakin laskuineen?
Ylikypsä on tullut maisemiin, en lähde vielä puiden hankintaan, jospa hän hoitaa homman.
Vai tulisi se uni paremmin jos miehenkin herättäisi,jopas jotakin hihi,,
Taidan tehdä sellaiset laskiaispullat ja tuon ne pirttiin, laitan täytteet kulhoon, jokainen täyttää tarpeen mukaan, vielä huomiselle säilyvät.
Laitan myös kylmään Tallinasta tuotuja kuohuviinipulloja, huomista varten.
Suvi luulen että Diiva on myös sinun myötä vähän matalapaineinen, aistii kuntosi ja on myötäeläjä.
Aurinkon myötä kummankin voimat palailee ja pääsette ilahduttamaan niitä ystäviänne.
On se astma kyllä koirallakin paha tauti, minun koirani sai aina sellaisia kohtauksia, kun innostui haukkumaan, ne johtuivat lääkärin mukaan siitä, kun Tiibetin spanielilla on liian pitkä kieli,se kun on sellainen lyttynenä.
Oliko totta tuo kielen pituus, mutta oikein pelkäsin, kun tuli vastaan toinen koira ja tämä minun innostui haukkumaan, sitten seurasi "hengen ahditus".
Aina siitä selvittiin, kun vähän "haukottiin".
Nyt perhosten ompeluun ristiäismekkoon ja viimeiset silaukset liinoille raudan kanssa.
Aurinkoa kaikille lähettelen, missä se ei nyt paista.Toin kelkallisen tervaksia taas, että kyllä riittää ja lämmittää. Pakko oli tuoda konjakkipullokin, kun noita miteleita sataa jatkuvasti. Tanjan mitali oli minulle yllätys, tiesin, että häneen voi luottaa, niin kuin kaikkiin naisiin. Hyvä Tanja.
Kyllä se vaan unilääkkeestä käy usko pois, kokeileppa vaikka.muori67 kirjoitti:
Onhan Ylikypsakin sentäs vielä maisemissa.
Näkyillään...Tulin vain käväisemään. Olen ATK-kurssilla koko päivän ilta kuuteen saakka, mutta täytyy syödäkin välillä. Käväsin jo kahvilla ja laskiaispullat oli hyviä, kiitos SkillaN:lle
Huomenna tulee kiekossa kultaa, ainakin toivon, siksi toin pullonkin, siitä vaan ottakaa, vaikka en olisi paikallakaanylikypsa kirjoitti:
Tulin vain käväisemään. Olen ATK-kurssilla koko päivän ilta kuuteen saakka, mutta täytyy syödäkin välillä. Käväsin jo kahvilla ja laskiaispullat oli hyviä, kiitos SkillaN:lle
Huomenna tulee kiekossa kultaa, ainakin toivon, siksi toin pullonkin, siitä vaan ottakaa, vaikka en olisi paikallakaansitä on hienoa katsella,mutta minä en tajua
kuinka ne voi pyöriä noia piruetteja ettei
niillä men pää sekasin.
Minulla kun rupeaa silmät harittamaan kun katson sitä pyörimistä;))
On muuten parhaita katsottavia nuo luistelut.
Minun mielestä.
Kiitos Ylikypsalle konjamiinista,varmaan sitä
huomenna tarvitaan,jos ei muuten niin sydämen
tykytyksen hillintään;-Dmuori67 kirjoitti:
sitä on hienoa katsella,mutta minä en tajua
niillä men pää sekasin.
Minun mielestä.
tykytyksen hillintään;-DNiittymäki, Saku Koivu, Selänne, Peltonen ja kaikki, koko 'lauma', mitä sanaa tuo virtuoosi puhekone Antero Mertaranta käytti välillä kaikessa kiireessä, kylläpä järjestivät hienon esityksen.
Heissä on sellaista 'aseveli'-henkeä, yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta.
Alkaa jo sotaa muistuttaa jääkiekko, aseina vain ovat maila ja kiekko.
Huomenna täytyy katsoa loppuottelu, Suomi saa varmaan kultaa, heillä on niin hyvä henki joukkueessa!satu kirjoitti:
Niittymäki, Saku Koivu, Selänne, Peltonen ja kaikki, koko 'lauma', mitä sanaa tuo virtuoosi puhekone Antero Mertaranta käytti välillä kaikessa kiireessä, kylläpä järjestivät hienon esityksen.
Heissä on sellaista 'aseveli'-henkeä, yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta.
Alkaa jo sotaa muistuttaa jääkiekko, aseina vain ovat maila ja kiekko.
Huomenna täytyy katsoa loppuottelu, Suomi saa varmaan kultaa, heillä on niin hyvä henki joukkueessa!Antero Mertaranta innostui runoilemaan:
"Leijonat ovat kuin perämetsien ohuet männyt, niissä on yllättävää voimaa ja sitkeyttä!"
Luistelua olen minäkin eilen illalla katsellut ja vasta tänään katsoin kiekkomatsin.
Kiira Korpi on tulevaisuuden lupaus!muori67 kirjoitti:
sitä on hienoa katsella,mutta minä en tajua
niillä men pää sekasin.
Minun mielestä.
tykytyksen hillintään;-DLähettäisitkö vaikka yhden sanan osoitteeseen:
[email protected]
Saat paluupostissa asiani.
taas päästy ja on katsottava miten päivä meni.
Ainakin hieno Puurusen hiihto oli mukava yllätys, ja Kalle näillä minuuteille selvittää tietään mitaleille, peukut pystyyn.
Jääkiekkoilijoiden kotiinpaluu juhlaa järjestellään Hesassa, kävi nyt miten kävi, huomenna näihin aikoihin on jännitys alkamassa.
Enpä haluaisi olla missään bubissa tai kapakassa pelin aikaan, meteli on varmasti hirveä.
Haasteeni olen minäkin hoitanut ja nyt leukaperiä repii jatkuvasti, kai on kohta nukkumaan mentävä.
Huomenna saa uusin tulokas nimen ja siitä alkaa sitten sen nimisen kaverin elämä.
Tein muuten jauhelihaphvejä huomiseksi.
Laitoin jauhelihaa,hapantakermaa purkin,korppujauhoja,munan,kuullotin hienoksi hakattua sipulia,maustoin pippurilla ja suolalla.
Tein pihviä ja ruskistin sipulirenkaita paljon päälle.
Laitoin muuten iltapalaksi voileivän päälle ja nam miten hyvää.
Toin pihviä pirttiinkin, jos maistuu.
Laskiaispullat odottavat kaapissa, mutta tein vielä aurinkopullia,niissä on omenahilloa keskellä ja näyttävät ihan auringolta.
Nyt näiden mitaleiden kunniaksi mässytämme pullaa ja naukkailemme viiniä, kippistellen.
Tuli on vielä takassa ja lisään sinnekin puita,kun ylikypsä taas hommasi, onpa kiva tulla pirtin lämpöön myöhäisetkin kulkijat.
Makkaraakin hommasin lisää, toin myös olutta, kun joku sanoi, ettei makkaraa voi syödä kuin oluen ollessa kostukkeena,itse en siitä pidä.
Syödään ja juodaan vaikka Puurusen kunniaksi, hän itse oli todella iloinen neljännestä sijastaan ja sanoikin lopettavansa ampumahiidon.
Nyt toivotan rauhallisuutta vielä huomiseen iltaan asti ja sitten,,,,Kalle parka teki virheen laskussaan,aijai nyt sapettaa.
Olisin niin mielelläni suonut Kallelle mitalin.
Toivottavasti huomenna on hyviä uutisia;)
Nyt täytyy tyytyä tee kupposeen,otan kyllä
skillanin tuomia aurinkopullia,kuiskaan yhden vaan.muori67 kirjoitti:
Kalle parka teki virheen laskussaan,aijai nyt sapettaa.
skillanin tuomia aurinkopullia,kuiskaan yhden vaan.kaimalle, vähintään hopea olisi tullut, miksi sen piti mennä jalkojen välistä, olihan siellä jo keppi ennestään. Kaima otan osaa. Elä anna periksi olet vielä nuori mies.
Toivotaan huomenna parempaa säkää ruotsia vastaa. Ruotsi on ollut aina yllätyksellinen, mutta pakko se on voittaa ja näyttä suomen mahti. Peukut pystyyn.
Nyt iltakahville, kun on noita laskiaispulliakin vielä. Kiitos SkillaN.- my.mm.eli
ammunta ja hiihto jäivät sitten päivän parhaaksi suomalaissijoitukseksi tänään, harmillista se Kallen suksen haukkaus kepin väärälle puolelle. Hopeaa olisi tullut muuten. Kyllä se oli taas pienestä kiinni.
Kurkistan vain kaapin ovenraosta herkullisia laskiaispullia, mutta vaikka ylikypsä houkuttelee, en nyt ota. Laitan oven kiinni, säästetään loput huomiseksi;)) Sitten mässäillään niin maan perusteellisesti kun Ruotsi lyödään ja kultaa saadaan ;D
Otan nyt vain jauhelihapihvisämpylän kahvin kanssa. Namnam, et suotta kehunut Skillan, maukkaita ovat! Jaa, mutta jos ottaisi kuitenkin toisen kupillisen ja aurinkopullan, muorin seuraksi. Täytyy vähän venyttää vatsalaukkua huomista varten ;)
Katselin iltapäivällä taitoluistelijoiden loppushouta, voi että olivat taitavia! Kaikki kilpailutkin katsoin, mutta nyt olivat vapautuneempia luisteluissaan, tietenkin. Niin kaunista, niin helpolta näyttävää. Mutta paljon on tehty töitä sen taidon hankkimiseksi, tuhansia harjoitustunteja ja mustelmia, loukkaantumisiakin. Eivät ole ilmaiseksi tulleet, mitalit.
Kai sinä ristiäisistä ehdit kotiutua ennen jääkiekko-ottelua, tai niin no, kaipa sielläkin ottelu katsotaan. Siis jos kastetilaisuus on lapsen kotona, eikä kirkon tiloissa.
Eikös se matsi ala jo iltapäivällä, kolmelta? Oli kuulemma Suomi-Venäjä otteluakin katsonut 1,8 miljoonaa suomalaista, eiköhän siinä ollut muutama muukin "kahvipirttiläinen" joukossa meidän lisäksemme;)) - Katleija
muori67 kirjoitti:
Kalle parka teki virheen laskussaan,aijai nyt sapettaa.
skillanin tuomia aurinkopullia,kuiskaan yhden vaan.Voi suru, että Kallelle kävi huono säkä. Hänelle todella olisi mitalin suonut, koska on tosi symppis.
Puurunen oli neljäs ampumahiihdossa ja iloitsi kuin pikkupoika maalissa itsekin, vaikka yleensä neljäs on kuin maansa myynyt kun mitaleilta jää. Sepä oli iloinen yllätys. Pitkään on mies ollut lajin parissa.
Täällä olisi herkkuja, mutta valitettavasti olen täynnä kuin Turusen pyssy, sillä minulla oli ruokavieraita. Erikoishyvää hernekeittoa ja ahvenanmaalaista pannukakkua vadelmahillon ja kermavaahdon kera nautimme. - Suvi2
my.mm.eli kirjoitti:
ammunta ja hiihto jäivät sitten päivän parhaaksi suomalaissijoitukseksi tänään, harmillista se Kallen suksen haukkaus kepin väärälle puolelle. Hopeaa olisi tullut muuten. Kyllä se oli taas pienestä kiinni.
Kurkistan vain kaapin ovenraosta herkullisia laskiaispullia, mutta vaikka ylikypsä houkuttelee, en nyt ota. Laitan oven kiinni, säästetään loput huomiseksi;)) Sitten mässäillään niin maan perusteellisesti kun Ruotsi lyödään ja kultaa saadaan ;D
Otan nyt vain jauhelihapihvisämpylän kahvin kanssa. Namnam, et suotta kehunut Skillan, maukkaita ovat! Jaa, mutta jos ottaisi kuitenkin toisen kupillisen ja aurinkopullan, muorin seuraksi. Täytyy vähän venyttää vatsalaukkua huomista varten ;)
Katselin iltapäivällä taitoluistelijoiden loppushouta, voi että olivat taitavia! Kaikki kilpailutkin katsoin, mutta nyt olivat vapautuneempia luisteluissaan, tietenkin. Niin kaunista, niin helpolta näyttävää. Mutta paljon on tehty töitä sen taidon hankkimiseksi, tuhansia harjoitustunteja ja mustelmia, loukkaantumisiakin. Eivät ole ilmaiseksi tulleet, mitalit.
Kai sinä ristiäisistä ehdit kotiutua ennen jääkiekko-ottelua, tai niin no, kaipa sielläkin ottelu katsotaan. Siis jos kastetilaisuus on lapsen kotona, eikä kirkon tiloissa.
Eikös se matsi ala jo iltapäivällä, kolmelta? Oli kuulemma Suomi-Venäjä otteluakin katsonut 1,8 miljoonaa suomalaista, eiköhän siinä ollut muutama muukin "kahvipirttiläinen" joukossa meidän lisäksemme;))ennakkoon niillä herkullisilla SkillaNin tuomisilla, että jaksatte sitten maanantain vastaisena yönä juhlia.
Kiekkoleijonat tuodaan lentokentältä suoraan tuohon kauppatorille mitalijuhliin ja varmaankin juhlaa piisaa sitten aamuun asti.
Moniko on tulossa? - Hintriika
Suvi2 kirjoitti:
ennakkoon niillä herkullisilla SkillaNin tuomisilla, että jaksatte sitten maanantain vastaisena yönä juhlia.
Kiekkoleijonat tuodaan lentokentältä suoraan tuohon kauppatorille mitalijuhliin ja varmaankin juhlaa piisaa sitten aamuun asti.
Moniko on tulossa?Minä taidan olla ainoa, jonka elämää urheilu ei ole hallinnut. Tosin pakko on tunnustaa, että eilen jäi telkkari auki, kun alkoi se jääkiekkomatsi, ja se tuli katsotuksi loppuun. Onkin ainoa olympialaisista tähän mennessä katsomani kokonainen tapahtuma. Eikös ne huomenna lopu koko kisat?
Enpä ole silti ehtinyt täällä palstallakaan pöllöillä, kun oli vieras tuossa muutaman päivän. Vieras lähti, mutta muistona on iso kasa likaisia astioita tiskipöydällä. Täytynee huomenna alkaa selvitellä.
Joskus, kun koko perhe oli vielä kasassa, oli meidän huushollissakin tiskikone. Yhden hengen taloudessa se on lähinnä naurettava kapine. Muutaman kerran vuodessa sille olisi käyttöä - sitä varten ei kannata hankkia. Hintriika kirjoitti:
Minä taidan olla ainoa, jonka elämää urheilu ei ole hallinnut. Tosin pakko on tunnustaa, että eilen jäi telkkari auki, kun alkoi se jääkiekkomatsi, ja se tuli katsotuksi loppuun. Onkin ainoa olympialaisista tähän mennessä katsomani kokonainen tapahtuma. Eikös ne huomenna lopu koko kisat?
Enpä ole silti ehtinyt täällä palstallakaan pöllöillä, kun oli vieras tuossa muutaman päivän. Vieras lähti, mutta muistona on iso kasa likaisia astioita tiskipöydällä. Täytynee huomenna alkaa selvitellä.
Joskus, kun koko perhe oli vielä kasassa, oli meidän huushollissakin tiskikone. Yhden hengen taloudessa se on lähinnä naurettava kapine. Muutaman kerran vuodessa sille olisi käyttöä - sitä varten ei kannata hankkia.ja näitä kisojen viimeisiä hetkiä.
Saapas nähdä minkälaista elämä on kisojen jälkeen,onko sitä ollenkaan, no on tietenkin, lajeja käydään läpi kiitetään, moititaan, jossitellaan.
Hintriikka et ole ainut, vähälle on katsomiset jäänyt, mutta olen jotakin seuraillut ja kai tänään se kiekko ottelu on katsottava,tai ainakin kuunnneltava.
Minusta ei ole oikein minkään lajin katsojaksi, jännitän suorittajien kanssa ja sitten jalat jäykkinä köpöttelen.
Suville tiedoksi, en kyllä tule juhliin, luulen että vilauksia tulen näkemään näistä kulta/hopea urheilijoista monta kertaa.(kulta oli edessä )
Nyt jokainen on syönyt tai syö hernekeittoa kotonaan, täällä tyydymme noihin jaulihapihveihin,muusin ja kaalihöysteen kera.
Sienikastike päälle.
Sienistä vielä sellainen ihana paistos.
Herkkusieniä,otetaan kanta pois ja hakataan se pieneksi ja laitetaan tuorejuuston sekaan täytteeksi.Homejuustosta saa vahvemman maun.
Kääritään amerikanpekoniin ja paistetaan pannulla, sitten kermaa liemeksi, oi miten hyvää.
Uudet perunat ja tämä "hyve" eipä muuta tarvitse.
Olen kai tämän jo monasti kertonutkin, mutta kertaus, sehän vain makua parantaa, kokeilkaapas.
(tietenkin vanhat perunatkin käy ja muussi, tai mielikuvitukselle vapaat kädet, mitä vain kukakin keksii)
Kyllä tuo ruoka on sitten lähellä sydäntä ja sen huomaa;))
Vielä noista urheilu saavutuksista, minä olin Puurusen kanssa onnellinen hänen saavutuksestaan, kun näin hänen iloitsevan vilpittömästi, vaikka mitali jäi pikkuista vaille.
Syödään ja jännätään, viimeiseksi skoolataan, kullalle näin uskon, iloista laskiaisunnuntaita, menkää mäkeen, jos ei onnistu, niin kävelemään kumminkin.SkillaN kirjoitti:
ja näitä kisojen viimeisiä hetkiä.
Saapas nähdä minkälaista elämä on kisojen jälkeen,onko sitä ollenkaan, no on tietenkin, lajeja käydään läpi kiitetään, moititaan, jossitellaan.
Hintriikka et ole ainut, vähälle on katsomiset jäänyt, mutta olen jotakin seuraillut ja kai tänään se kiekko ottelu on katsottava,tai ainakin kuunnneltava.
Minusta ei ole oikein minkään lajin katsojaksi, jännitän suorittajien kanssa ja sitten jalat jäykkinä köpöttelen.
Suville tiedoksi, en kyllä tule juhliin, luulen että vilauksia tulen näkemään näistä kulta/hopea urheilijoista monta kertaa.(kulta oli edessä )
Nyt jokainen on syönyt tai syö hernekeittoa kotonaan, täällä tyydymme noihin jaulihapihveihin,muusin ja kaalihöysteen kera.
Sienikastike päälle.
Sienistä vielä sellainen ihana paistos.
Herkkusieniä,otetaan kanta pois ja hakataan se pieneksi ja laitetaan tuorejuuston sekaan täytteeksi.Homejuustosta saa vahvemman maun.
Kääritään amerikanpekoniin ja paistetaan pannulla, sitten kermaa liemeksi, oi miten hyvää.
Uudet perunat ja tämä "hyve" eipä muuta tarvitse.
Olen kai tämän jo monasti kertonutkin, mutta kertaus, sehän vain makua parantaa, kokeilkaapas.
(tietenkin vanhat perunatkin käy ja muussi, tai mielikuvitukselle vapaat kädet, mitä vain kukakin keksii)
Kyllä tuo ruoka on sitten lähellä sydäntä ja sen huomaa;))
Vielä noista urheilu saavutuksista, minä olin Puurusen kanssa onnellinen hänen saavutuksestaan, kun näin hänen iloitsevan vilpittömästi, vaikka mitali jäi pikkuista vaille.
Syödään ja jännätään, viimeiseksi skoolataan, kullalle näin uskon, iloista laskiaisunnuntaita, menkää mäkeen, jos ei onnistu, niin kävelemään kumminkin.tuli sinun ruokajutustasi, taidampa tulla oikeesti nauttimaan pöydän antimista.
Kyllä se kulta tänään tulee, pakkohan se on ja niitä tulee monta, onhan iso joukkue. Uskon ainakin vahvasti, että niin käy.
Ny malja "kullalle". ei kun jännäämään.- Kiitos
Hintriika kirjoitti:
Minä taidan olla ainoa, jonka elämää urheilu ei ole hallinnut. Tosin pakko on tunnustaa, että eilen jäi telkkari auki, kun alkoi se jääkiekkomatsi, ja se tuli katsotuksi loppuun. Onkin ainoa olympialaisista tähän mennessä katsomani kokonainen tapahtuma. Eikös ne huomenna lopu koko kisat?
Joskus, kun koko perhe oli vielä kasassa, oli meidän huushollissakin tiskikone. Yhden hengen taloudessa se on lähinnä naurettava kapine. Muutaman kerran vuodessa sille olisi käyttöä - sitä varten ei kannata hankkia.Että loppuvat, saa katsella tavallinen pulliainenkin jotain itsellensä sopivaa ohjelmaa.
Vaikka urheilun näyttö onkin telkussa pakkosyöttöä, ei voi sanoa että sieltä jotain muutakaan katsottavaa nykyisin enää löytää.
Tuleepahan kakkosen saksalaissarjat ainakin lauantai-iltaisin. - saara.dma
Hintriika kirjoitti:
Joskus, kun koko perhe oli vielä kasassa, oli meidän huushollissakin tiskikone. Yhden hengen taloudessa se on lähinnä naurettava kapine. Muutaman kerran vuodessa sille olisi käyttöä - sitä varten ei kannata hankkia.Hauskaa laskiaissunnuntaita.
Täällä ilmoittautuu toinen epäurheilija.
Kuulin, että tänään on Ruotsi-Suomi -kultamitalikilpailu. Sitä aion kyllä katsella, en jääkiekon vaan kansallistunteen takia.
Muuten olen sitä mieltä, että JOKAINEN olympiamitali on huikea suoritus. Ihmiset liikaa arvostavat vain ja ainoastaan kultamitalia. - Suvi2
saara.dma kirjoitti:
Hauskaa laskiaissunnuntaita.
Täällä ilmoittautuu toinen epäurheilija.
Kuulin, että tänään on Ruotsi-Suomi -kultamitalikilpailu. Sitä aion kyllä katsella, en jääkiekon vaan kansallistunteen takia.
Muuten olen sitä mieltä, että JOKAINEN olympiamitali on huikea suoritus. Ihmiset liikaa arvostavat vain ja ainoastaan kultamitalia.Onhan meitä.
Sentään urheilusta katson luistelut. Ne ovat kaunista katsottavaa.
Nyt saan urheilun kannattajien vihat niskoilleni, mutta minusta on kovin epäesteettistä tuo urheilu. Inhottavia hikisiä ja räkäisiä läähättäjiä lähes kaikki.
Voi että on kiva olla ilkee joskus:-DDDDDDD - *Satu
Suvi2 kirjoitti:
Onhan meitä.
Nyt saan urheilun kannattajien vihat niskoilleni, mutta minusta on kovin epäesteettistä tuo urheilu. Inhottavia hikisiä ja räkäisiä läähättäjiä lähes kaikki.
Voi että on kiva olla ilkee joskus:-DDDDDDDItse voi kuitenkin harrastaa erilaisia lajeja, vaikka penkkiurheilu jäisikin vain näihin suuriin hetkiin, mikä nyt kolmen vartin päästä on alkamassa, ja noihin luistelun seuraamisiin. Seuraan urheilukanavalta myös tennistä ja golfia, joiden äänimaailmakin on viihdyttävä, samoin kuin curlinginkin.
Ehkä harrastaa- sanan voi kohta korvata rahjustaa-sanalla minun kohdallani, mutta en nauti silti yhtään vähempää! Suvi2 kirjoitti:
Onhan meitä.
Voi että on kiva olla ilkee joskus:-DDDDDDDJust niin,varsinkin hiihtäjät räkäsiä.
Yököttää jos niitä katsoo,en kyllä katsokaan.
Mäkihypyt ja luistelut on mieleistäni katsottavaa.
Tulin juuri piiitkältä lenkiltä.
Kaffetta tekee mieli ja Pirtin hyviä leivonnaisia.
namnamm...- Tässä ...
*Satu kirjoitti:
Itse voi kuitenkin harrastaa erilaisia lajeja, vaikka penkkiurheilu jäisikin vain näihin suuriin hetkiin, mikä nyt kolmen vartin päästä on alkamassa, ja noihin luistelun seuraamisiin. Seuraan urheilukanavalta myös tennistä ja golfia, joiden äänimaailmakin on viihdyttävä, samoin kuin curlinginkin.
Ehkä harrastaa- sanan voi kohta korvata rahjustaa-sanalla minun kohdallani, mutta en nauti silti yhtään vähempää!iässä vaatii liian nopeita juoksuja, hyppyja, kurkotuksia.
Eli lajivalinta on alfa ja omega.
hopea mitalille,se on hieno suoritus, pojat tekivät parhaansa.
Mutta minä otan vain vähän, ei vaan kyllä hopea on ihan hyvä. Suomi on sentään pieni maa. Hyvä suomenpojat. Hyvä naiset. Kyllä suomi on ihana maa.
Lakiais ja mitali kahvit hörppään ennen kuin lähden. Kiitos emännälle ja kaikille jotka tätä pyörittää, myös kävijät.- SkillaN*
ylikypsa kirjoitti:
Mutta minä otan vain vähän, ei vaan kyllä hopea on ihan hyvä. Suomi on sentään pieni maa. Hyvä suomenpojat. Hyvä naiset. Kyllä suomi on ihana maa.
Lakiais ja mitali kahvit hörppään ennen kuin lähden. Kiitos emännälle ja kaikille jotka tätä pyörittää, myös kävijät.olla ohi ja muistojen joukkoon siirtyy mitalit ja menestykset.
Yhdeksän mitalia, on se hieno saavutus näin pienelle maalle.
Suomen maalivahti valittiin parhaaksi maalivahdiksi lehdistön keskuudessa ja pelaajiakin kolme Suomesta.
(mikäli oikein ymmärsin)
Minä olin juhlissa ja pieni mies sai nimekseen Roope Juhani ,poika käyttäytyi hyvin koko ristimäajan ja kaikki oli muutenkin täysin nappiin.
Mukava nähdä nuorten ihmisten elämää, ja ajattelin miten onnekas olenkaan, saan nähdä monta sukupolvea, terveitä ihania lapsia,isoja ja pieniä, kaikilla elämä kunnossa.
Toisin on tyttäreni ystävättärellä, rintasyöpä leikattiin muutama vuosi sitten, nyt syksyllä uusi ja leikattiin uudelleen.
Nyt on todettu, että syöpä on levinnyt luustoon ja tulevaisuus näyttää toivottamalta.
Ihminen parhaassa iässä ja elämä riistetään, lohdutonta ja niin epäoikeuden mukaista.
Surullisia mietteitä, tälläistä se vain on.
Nyt sitten kaikkien touhuilujen ja jännitysten lauettua, on hyvä toivotella hyvät yöt kaikille.
Unohdin kirjautua ja en jaksa uusiksi kirjoittaa, siksi tähti. - my.mm.eli
ylikypsa kirjoitti:
Lakiais ja mitali kahvit hörppään ennen kuin lähden. Kiitos emännälle ja kaikille jotka tätä pyörittää, myös kävijät.hopealle ja kaikille hienoille urheilijoillemme. Ihan hyvä saavutus pienen maan edustajille, kuusi hopeaa ja kolme pronssia. Kippis! Parhaansa tekivät muutkin urheilijamme, vaikka eivät ihan saavuttaneet tavoitettaan, hyvin "taistelivat" kuitenkin. Kippis sille!
Vähän taisi ensiyön tunnelma latistua kauppatorilla. Sinne olisi Juhosakarikin mennyt jos kultaa olisi tullut, joten ihan hyvä näin, sanoisin ;) Minä en olisi kyllä lähtenyt vaikka olisi timantteja tullut ;))
Aivan uskomattoman hieno sää on ollut koko tämän Laskiaissunnuntain, tästä ei voi talvinen päivä enää paremmaksi tulla. Linnut sirkuttivat kilvan puistotien varrella, kevättä on ilmassa.
Vielä mantelitäytettä ja kermavaahtoa pullan sisään, kahvin kanssa mmmnam! Minun suosikkikakkuani, marmorikakkua, toiselle kupilliselle. Onnea vaan lapselle, joka tänään kastettiin SkillaNin suvun piirissä. Lapsenlapsenlapsi, muistaakseni.
Täytyy vielä katsella nuo Olympiakisojen loppujuhlallisuudet telkasta. Sitten voikin palata normaaliin päiväjärjestykseen ;)) - Pääsky64
my.mm.eli kirjoitti:
hopealle ja kaikille hienoille urheilijoillemme. Ihan hyvä saavutus pienen maan edustajille, kuusi hopeaa ja kolme pronssia. Kippis! Parhaansa tekivät muutkin urheilijamme, vaikka eivät ihan saavuttaneet tavoitettaan, hyvin "taistelivat" kuitenkin. Kippis sille!
Vähän taisi ensiyön tunnelma latistua kauppatorilla. Sinne olisi Juhosakarikin mennyt jos kultaa olisi tullut, joten ihan hyvä näin, sanoisin ;) Minä en olisi kyllä lähtenyt vaikka olisi timantteja tullut ;))
Aivan uskomattoman hieno sää on ollut koko tämän Laskiaissunnuntain, tästä ei voi talvinen päivä enää paremmaksi tulla. Linnut sirkuttivat kilvan puistotien varrella, kevättä on ilmassa.
Vielä mantelitäytettä ja kermavaahtoa pullan sisään, kahvin kanssa mmmnam! Minun suosikkikakkuani, marmorikakkua, toiselle kupilliselle. Onnea vaan lapselle, joka tänään kastettiin SkillaNin suvun piirissä. Lapsenlapsenlapsi, muistaakseni.
Täytyy vielä katsella nuo Olympiakisojen loppujuhlallisuudet telkasta. Sitten voikin palata normaaliin päiväjärjestykseen ;))ovat silti yhtä kovia pelaajia.Hyvää laskiaista kahvipannu on jo pesty ja pantu kaappiin.Ristikko ikkunain takaa ulkona pimeässä loistaa revontulet.Takan lämpö hehkuu hiilissä.On hiljaista ja rauhaisaa.
Jätän hiljaisen pirtin ja lähden. Tähdet tuikkii mustalla taivaalla ,hiihdän latua pitkin takaisin järvelle. - Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
hopealle ja kaikille hienoille urheilijoillemme. Ihan hyvä saavutus pienen maan edustajille, kuusi hopeaa ja kolme pronssia. Kippis! Parhaansa tekivät muutkin urheilijamme, vaikka eivät ihan saavuttaneet tavoitettaan, hyvin "taistelivat" kuitenkin. Kippis sille!
Täytyy vielä katsella nuo Olympiakisojen loppujuhlallisuudet telkasta. Sitten voikin palata normaaliin päiväjärjestykseen ;))voisin otaakin pikku kojakki ryypynki juhlan kunniaksi.
Minusta ne Oyumpijalaiset meni suomem urheilijoiten kanalta ihan kohtalaisen hyvin.
En kylläkään ole paljon katselut , kun täällä tulevat keski yön jälkeen ja minä nukun silloin jo.
Terv: Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
voisin otaakin pikku kojakki ryypynki juhlan kunniaksi.
Minusta ne Oyumpijalaiset meni suomem urheilijoiten kanalta ihan kohtalaisen hyvin.
En kylläkään ole paljon katselut , kun täällä tulevat keski yön jälkeen ja minä nukun silloin jo.
Terv: Lokari1.mutta elämä jatkuu.
Suurinosa suomalaisista ovat kumminkin tyytyväisiä lopputulokseen ja kuuntelin radiosta, että hyvä ,kun suomalainen mieskin herkistyy kyyneliin, näin oli käynyt pettymyksen iskiessä.
Todella hyvä, tunteet pitää näyttää,niin ilossa kuin surussa.
Tuli tuossa mieleen, että paljon moititaan tätä aikaa (minä muiden mukana) mutta sen havainnon olen tehnyt, miehet osaavat suhtautua asioihin huomattavasti luontevammin kuin ennen.
Esimerkkinä lasten hoito ,ruuanlaitto,siivoaminen ja kaupassa käydessä olen miesten ostoskärrissä huomannut paljon sellaista tavaraa, mitä oma mieheni ei olisi mennyt hakemaan.
Kyllä tasaarvossa on menty paljon hyvällä tavalla eteenpäin, jos on tullut kielteistäkin.
Kyllä ajat on muuttuneet sitten minun äitini ja isäni ajoilta.
Näin se jokin asia aina poikii juttua, minun kohdalla ainakin;))D
Viikon alku ja uudet kujeet, vaikka ei minulla mitään erikoista uutta ole tulossa, loppuviikolla ehkä, mutta samaa kaavaa noudattaa päiväni.
Kaunis päivä tulossa,puhdas lumi peittää tienoot,puut kauniissa lumiharsossa,kevään voi aistia.
Nostelin pelarkooniat ikkunalle, leikkasin ne ja nyt pitäisi se mullan vaihto kohtsillään aloittaa.
Tänä keväänä menen myös tyttäreni kukat multiin vaihtamaan, hän ei pysty itse tekemään.
Hyvää alkavaa viikkoa, hymyillään vastaantuleville, katsotaan mitä aikaan saa.SkillaN kirjoitti:
mutta elämä jatkuu.
Suurinosa suomalaisista ovat kumminkin tyytyväisiä lopputulokseen ja kuuntelin radiosta, että hyvä ,kun suomalainen mieskin herkistyy kyyneliin, näin oli käynyt pettymyksen iskiessä.
Todella hyvä, tunteet pitää näyttää,niin ilossa kuin surussa.
Tuli tuossa mieleen, että paljon moititaan tätä aikaa (minä muiden mukana) mutta sen havainnon olen tehnyt, miehet osaavat suhtautua asioihin huomattavasti luontevammin kuin ennen.
Esimerkkinä lasten hoito ,ruuanlaitto,siivoaminen ja kaupassa käydessä olen miesten ostoskärrissä huomannut paljon sellaista tavaraa, mitä oma mieheni ei olisi mennyt hakemaan.
Kyllä tasaarvossa on menty paljon hyvällä tavalla eteenpäin, jos on tullut kielteistäkin.
Kyllä ajat on muuttuneet sitten minun äitini ja isäni ajoilta.
Näin se jokin asia aina poikii juttua, minun kohdalla ainakin;))D
Viikon alku ja uudet kujeet, vaikka ei minulla mitään erikoista uutta ole tulossa, loppuviikolla ehkä, mutta samaa kaavaa noudattaa päiväni.
Kaunis päivä tulossa,puhdas lumi peittää tienoot,puut kauniissa lumiharsossa,kevään voi aistia.
Nostelin pelarkooniat ikkunalle, leikkasin ne ja nyt pitäisi se mullan vaihto kohtsillään aloittaa.
Tänä keväänä menen myös tyttäreni kukat multiin vaihtamaan, hän ei pysty itse tekemään.
Hyvää alkavaa viikkoa, hymyillään vastaantuleville, katsotaan mitä aikaan saa.ja hellät tunteet.Nyt on lenkkeilty ja syöty ja
otettu pienet päikkärit;))
Nyt sitten maistuu Pirtin kahvi.
Onko porukat niin väsyksissä viimeyöstä etteivät
Ole jaksaneet pirttiin tulla HERÄTYYSS !!!!muori67 kirjoitti:
ja hellät tunteet.Nyt on lenkkeilty ja syöty ja
otettu pienet päikkärit;))
Nyt sitten maistuu Pirtin kahvi.
Onko porukat niin väsyksissä viimeyöstä etteivät
Ole jaksaneet pirttiin tulla HERÄTYYSS !!!!väsyneitä. Ollaan pirteitä kuin peipposet. Nyt on taas aikaa vaikka mihin kun kisat on ohitse. Eikä jääty uupumaan kuin yhtä mitalia, veikkauksestani, järjestykseen en niitä laittanutkaa, tosin toivoin, että ne olisivat olleet kaikki kultaisia, mutta eihän Jumalakaan kiellä suurista haaveista.
Minäkin olen tänään tehnyt ihan vaikka mitä, no ei nyt sentään. Mutta pyykkiä olen pessyt kaksi koneellista ja paljon, paljon muuta. Telkkari on ollut kiini ihan koko päivän ja silti ilta tuli, että ei huomannutkaan. Kohta pääsee nukkumaan, olisi vaan...ylikypsa kirjoitti:
väsyneitä. Ollaan pirteitä kuin peipposet. Nyt on taas aikaa vaikka mihin kun kisat on ohitse. Eikä jääty uupumaan kuin yhtä mitalia, veikkauksestani, järjestykseen en niitä laittanutkaa, tosin toivoin, että ne olisivat olleet kaikki kultaisia, mutta eihän Jumalakaan kiellä suurista haaveista.
Minäkin olen tänään tehnyt ihan vaikka mitä, no ei nyt sentään. Mutta pyykkiä olen pessyt kaksi koneellista ja paljon, paljon muuta. Telkkari on ollut kiini ihan koko päivän ja silti ilta tuli, että ei huomannutkaan. Kohta pääsee nukkumaan, olisi vaan...minäkin olen ollut.
Käsityöt tehty ja nauraa kikatettu on paljon, aina vain nuoremmaksi tultiin.
Mukavaa yhdessä oloa, kun löytyy yhteinen sävel.
Kiertelin kauppoja, lankoja ostelin tulevaa syksyä silmällä pitäen, kun oli alennuksella.
Kuvitelkaa, nyt jo syksyä pitää ajatella.
Meillä on niin ihania käsitöitä myytäväksi,liinoja, tyynyjä, mattoja, kaikkea,kaikkea, ei puutu kuin ostajia.
Missäs väki, kun pirttissä ei paljon ketään, vai herpaantuiko porukka, kun saatiin kisat ohi.
Älkäähän nyt, aletaan suunnittelemaan kaikkea kivaa, keväistä ilmettä kotiin, ja päälle.
Voisipa näin virtuaallisesti vaihdella pistokkaita, saisimme uusittua kukkamme ilmaiseksi.
Nyt ei auta kuin kierrellä tuttujen luona ja oksia "varastaa" nehän on otettava salaa, että kasvavat.
Minä vein taulun kehystettäväksi ja aion viedä tuliaisena viikonloppuna kylään mennessäni.
Itsekritiikki ei nyt pelaa, uskaltaudun oman tuotteen viemään.
Kohta nukkumaan, pitää katsella kotikatsomo ensin ja sitten.
Huomenna lupauduin tyttären kanssa sairaala reissulle.
Kauniita unia.- Pääsky64
SkillaN kirjoitti:
minäkin olen ollut.
Kiertelin kauppoja, lankoja ostelin tulevaa syksyä silmällä pitäen, kun oli alennuksella.
Meillä on niin ihania käsitöitä myytäväksi,liinoja, tyynyjä, mattoja, kaikkea,kaikkea, ei puutu kuin ostajia.
Missäs väki, kun pirttissä ei paljon ketään, vai herpaantuiko porukka, kun saatiin kisat ohi.
Älkäähän nyt, aletaan suunnittelemaan kaikkea kivaa, keväistä ilmettä kotiin, ja päälle.
Voisipa näin virtuaallisesti vaihdella pistokkaita, saisimme uusittua kukkamme ilmaiseksi.
Nyt ei auta kuin kierrellä tuttujen luona ja oksia "varastaa" nehän on otettava salaa, että kasvavat.
Minä vein taulun kehystettäväksi ja aion viedä tuliaisena viikonloppuna kylään mennessäni.
Kauniita unia.katsomassa teitä kun olette TV.stä päässeet eroon ja alatte miettiä mitä sen tilalle.
On taas myöhäinen enkä tiedä mitä yöllä toisi.
Esittelen siemeniä mitä ostin ja aijon laittaa ruukkuun kasvamaan.Sokeriherneitä ,persiljaa ja ruohosipulia.Niitä voi syödä kun alkavat kasvamaan.
Ylikypsäkin on pyykännyt ja tehnyt kaikkea kivaa.Näen miten sinä siellä puuhailet ja haaveilet.Haaveetkin ovat ihania.
Sinulla olisi kissa varmaan hyvä sitä saisi silittää.Eikö olekkin mukavaa tuo laulaminen.Sitä kaipasin reissullani.Nyt lähden nukkumaan aamulla aijon nousta jo ennen yhdeksää. - Hintriika
SkillaN kirjoitti:
minäkin olen ollut.
Kauniita unia.Minulla on pitkästä aikaa parveke. Oikein reilun kokoinen onkin. Odotan malttamattomasti, että pääsisi laittamaan kukkasta ja yrttiä kasvamaan! Työntämään sormet ja varmaan nokankin multaan! Odottamaan taimien kasvamista ja kehittymistä kukiksi!
Siemenpusseja olen jo ostellut ja niitä saa kohta ruveta kylvämään ruukkuihin. En ole ollenkaan varma peukaloni vihertaipumuksista, mutta toivo ainakin on vielä jäljellä. Ja minä olen sitkeä yrittämään, toivottavasti kasvit ovat yhtä sitkeitä... Hintriika kirjoitti:
Minulla on pitkästä aikaa parveke. Oikein reilun kokoinen onkin. Odotan malttamattomasti, että pääsisi laittamaan kukkasta ja yrttiä kasvamaan! Työntämään sormet ja varmaan nokankin multaan! Odottamaan taimien kasvamista ja kehittymistä kukiksi!
Siemenpusseja olen jo ostellut ja niitä saa kohta ruveta kylvämään ruukkuihin. En ole ollenkaan varma peukaloni vihertaipumuksista, mutta toivo ainakin on vielä jäljellä. Ja minä olen sitkeä yrittämään, toivottavasti kasvit ovat yhtä sitkeitä...odottelen päivän nousua sinisessä hämärässä.
Työntouhut alkavat heräilemään , traktorit täyttävät autojen lavoja ja lunta viedään pois parkkipaikoilta, kyllä sekin homma euroja vie.
Aurinko tekisi kohta puoleen työn ilmaiseksi, mutta tuo "pyhä lehmä" tarvitsee tilaa.
( hyvää kyytiä antaa se "lehmä " väliin minullekin, tarpeellinen on )
Hintriikka noita siemeniä laittelet, minä enää harvoin ennakkoon siemenistä, kun aina epäonnistuin, mutta niitä oksia juurruttelen.
Mökillä kyllä laitan kesäkukst siemenistä.
Kyllä se laittaa kukista puhumaan, kun huomaa, että niistä kuivaneista ja ikävän näköisistä rangoista alkaa puskea terhakkaasti uutta versoa.
Ikäänkuin sanoisivat, anna uusi ravinteikas multa, me kyllä sitten kasvamme ja kukimme.
Ei sitä jaksa olla ihmettelemättä joka kevät, mikä teho on valolla ja auringolla.
Voi,voi, kun tuli halu taas koiran ottoon, näin eilen sellaisen pienen kerän tuossa pihallamme, sain sylissäkin pitää,,järki vähänen pysy päässä;))
Ylikypsälle pääsky ehdotti kissan ottoa, se onkin hyvä idea, kyllä se kiva siliteltävä olisi.
Nyt pitää lähteä sinne tyttären sairaala keikalle, toivottavasti kaikki olisi hyvällä mallilla hänen vaivassaaan.
Termari täynnä kahvia, eiköhän jotakin pullanpuoltakin vielä löydy, koettakaa etsiä.
Aurinkoa päiväänne, ainakin tänne itään sitä lupailtiin.SkillaN kirjoitti:
odottelen päivän nousua sinisessä hämärässä.
Työntouhut alkavat heräilemään , traktorit täyttävät autojen lavoja ja lunta viedään pois parkkipaikoilta, kyllä sekin homma euroja vie.
Aurinko tekisi kohta puoleen työn ilmaiseksi, mutta tuo "pyhä lehmä" tarvitsee tilaa.
Hintriikka noita siemeniä laittelet, minä enää harvoin ennakkoon siemenistä, kun aina epäonnistuin, mutta niitä oksia juurruttelen.
Kyllä se laittaa kukista puhumaan, kun huomaa, että niistä kuivaneista ja ikävän näköisistä rangoista alkaa puskea terhakkaasti uutta versoa.
Ikäänkuin sanoisivat, anna uusi ravinteikas multa, me kyllä sitten kasvamme ja kukimme.
Ei sitä jaksa olla ihmettelemättä joka kevät, mikä teho on valolla ja auringolla.
Voi,voi, kun tuli halu taas koiran ottoon, näin eilen sellaisen pienen kerän tuossa pihallamme, sain sylissäkin pitää,,järki vähänen pysy päässä;))
Ylikypsälle pääsky ehdotti kissan ottoa, se onkin hyvä idea, kyllä se kiva siliteltävä olisi.
Nyt pitää lähteä sinne tyttären sairaala keikalle, toivottavasti kaikki olisi hyvällä mallilla hänen vaivassaaan.
Termari täynnä kahvia, eiköhän jotakin pullanpuoltakin vielä löydy, koettakaa etsiä.
Aurinkoa päiväänne, ainakin tänne itään sitä lupailtiin.Kiitos vaan SkillaN kun laitoit termariin, että pysyy kuumana.
Kyllähän minäkin enne siemeniä, mutta nyt on jäänyt, kukka kuihtunut.
Kyllä koira ihana on, mutta se sitoo niin paljon, että en viitsi enää ottaa, minulla on ollut montakin koiraa. Kun viimeistä lähdettiin viemään eläinlääkärille viimeiselle piikille en voinut lähteä mukaan, lapset veivät. Se on aivan kuin joku perheenjäsen lähtee.
Kiitos kahvista ja pullasta, toin tervaksia lisää, kun tuo pakkanen näyttää riittävän.ylikypsa kirjoitti:
Kiitos vaan SkillaN kun laitoit termariin, että pysyy kuumana.
Kyllähän minäkin enne siemeniä, mutta nyt on jäänyt, kukka kuihtunut.
Kyllä koira ihana on, mutta se sitoo niin paljon, että en viitsi enää ottaa, minulla on ollut montakin koiraa. Kun viimeistä lähdettiin viemään eläinlääkärille viimeiselle piikille en voinut lähteä mukaan, lapset veivät. Se on aivan kuin joku perheenjäsen lähtee.
Kiitos kahvista ja pullasta, toin tervaksia lisää, kun tuo pakkanen näyttää riittävän.Täältäkin -20c.Hhrrr...
Kuumaa oli kaffe vieläkin,sain silmät auki;)
Kamala usva tuolla ulkona.Aurinko yrittää usvan
takaa kurkistella.
Heijastaa tähänkin koneelle,näättekös;)))
Kissa olisi kyllä IHANA.
Sekin kyllä sitoo,ei voi lähteä noin vain reissuille.
Päivän jatkoja kaikille.- uzma-m
muori67 kirjoitti:
Täältäkin -20c.Hhrrr...
Kuumaa oli kaffe vieläkin,sain silmät auki;)
Kamala usva tuolla ulkona.Aurinko yrittää usvan
takaa kurkistella.
Heijastaa tähänkin koneelle,näättekös;)))
Kissa olisi kyllä IHANA.
Sekin kyllä sitoo,ei voi lähteä noin vain reissuille.
Päivän jatkoja kaikille.nipun hajuherneita tuon pirtin poydalle.Happamia ovat mansikat viela mutta sekoitin sokeria joukkoon hyvia ovat kerman kera,viis kiloista.
Aurinko paistaa ja taas on lamminta. uzma-m kirjoitti:
nipun hajuherneita tuon pirtin poydalle.Happamia ovat mansikat viela mutta sekoitin sokeria joukkoon hyvia ovat kerman kera,viis kiloista.
Aurinko paistaa ja taas on lamminta.hajuherneiden nimittäin, kiitos kesän lupauksesta.
Ja mansikoitakin, ovat ihan toista kuin pakkasesta otetut, nam, nam,
Mukava että olet taas tullut moikkaamaan, täällä jo levottomuus kasvoi puolestasi.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, hymyillään ja olla onnellisia.uzma-m kirjoitti:
nipun hajuherneita tuon pirtin poydalle.Happamia ovat mansikat viela mutta sekoitin sokeria joukkoon hyvia ovat kerman kera,viis kiloista.
Aurinko paistaa ja taas on lamminta.Sinua on tytöt täällä kaivanneet kovasi, myös minä. Kerroin jo olevani kateellinen sinulle, mutta se oli vain leikkiä. Mutta eikös vaan lämmitä rintaa ihanasti kun tytöt kaipaa. Ei tässä niin vanhoja vielä olla. Tere tulemaks taksi.
- Pääsky64
Hintriika kirjoitti:
Minulla on pitkästä aikaa parveke. Oikein reilun kokoinen onkin. Odotan malttamattomasti, että pääsisi laittamaan kukkasta ja yrttiä kasvamaan! Työntämään sormet ja varmaan nokankin multaan! Odottamaan taimien kasvamista ja kehittymistä kukiksi!
Siemenpusseja olen jo ostellut ja niitä saa kohta ruveta kylvämään ruukkuihin. En ole ollenkaan varma peukaloni vihertaipumuksista, mutta toivo ainakin on vielä jäljellä. Ja minä olen sitkeä yrittämään, toivottavasti kasvit ovat yhtä sitkeitä...jos on kesällä kastelija.Nykyään on parvekket niin kuumia että siellä palaa kaikki.
Nämä pitää ottaa humioon.Voihan kasvit siirtää pois kuumimmasksi ajaksi.
Jos ei ole ihan etelään päin onnistuu paremmin. Oulussa kasvatin tomaatteja ,täällä krasseja ja mustasilmää.
Parveekkeesta saa kalustettuna hienon lukupaikan.
Minä aijon syödä salaattina mitä kasvaa. - my.mm.eli
uzma-m kirjoitti:
Aurinko paistaa ja taas on lamminta.suomalaisen kulttuurin päivää ja Laskiaistiistaita Sinulle Uzma-m ja kaikille palstalaisille!
Kovasti olimme, koko joukolla, huolissamme kun ei viestejäsi näkynyt palstoilla. Minäkin näin unta, että olit sulkeutunut viikkokausiksi lukittujen ovien taakse etkä uskaltanut edes ikkunasta verhojen takaa ulos katsella, kun meluavia joukkoja kulki kadulla talosi ohi. Näin sitä voi eläytyä tuntemattoman ihmisen tilanteeseen. Hyvä jos jo rauhoittuu sielläkin, ja voit liikkua rauhassa, pelkäämättä.
Ihania ovat hajuherneet, itsekin olen niitä joskus parvekkeella kasvattanut, siitä on jo muutama vuosi. Pitäisikin laittaa tulevana kesänä taas.
Yhden ison punaisen mansikan maistan, kiitos! Oikeassa olet, sokeria tarvitaan makua antamaan näissä ensimmäisissä. Joskus olen aikaisin keväällä ostanut, mistähän tulivat ne varhaisimmat, Israelista tai Espanjasta, en enää muista. Mutta ei niissä sitä mansikan aromia vielä ollut jonka auringossa kypsyminen antaa.
Nyt on jo Ruotsissa löydetty sitä ihmiselle vaarallista lintuinfluenssaa, kerrottiin radiossa. Kotkassa kuolleena löydetyissä sorsissa ei sitä ollut, epäilevät niiden kuolleen myrkytyksen seurauksena. Voiko olla niin "sairaita" ihmisiä, että tahallisesti moista tehneet.
Kamalaa sekin on, että monilta menee elinkeino kun tuotteet eivät käy kaupaksi. Minä kyllä tänäänkin ostin kalkkunafilettä ja munia. Tosin kotimaista, varmuuden vuoksi ;)) Pääsky64 kirjoitti:
jos on kesällä kastelija.Nykyään on parvekket niin kuumia että siellä palaa kaikki.
Jos ei ole ihan etelään päin onnistuu paremmin. Oulussa kasvatin tomaatteja ,täällä krasseja ja mustasilmää.
Minä aijon syödä salaattina mitä kasvaa.Minä luulin että helpottaa kun nuo kisat loppui.
Vielä mitä,nyt e-sportilla menee tennistä ja sitten
Snookeria,eihän tästä tule mitään kun pitää vahdata
niitä;))
Onneksi kävin päivällä lenkillä.
Nyt takaisin telkun ääreen.- tulenlieskat
muori67 kirjoitti:
Minä luulin että helpottaa kun nuo kisat loppui.
Vielä mitä,nyt e-sportilla menee tennistä ja sitten
Snookeria,eihän tästä tule mitään kun pitää vahdata
niitä;))
Onneksi kävin päivällä lenkillä.
Nyt takaisin telkun ääreen.On kiva olla ystävien parissa,Siks lähdin taas vartavasten katsomaan teitä. Kaikki on tainneet mennä menojaan. Mutta vasta äsken koska takassa tuli tervehtii minua. On kahviakin, mukavaa. Paistoin raparperipiirakkaa ja toin tännekkin. No, poikkean uudestaan myöhemmin jos saisi juttuseuraa.Ai niin, toin tuon enkelinsiiven. Uusin vähän noita kukkia ja laiton pistokkaan purkkiin. Sille pitää puhua paljon jotta kasvaa hyvin. Tästä lähdenkin, poikkean vielä kaupassa.
- uzna-m
ylikypsa kirjoitti:
Sinua on tytöt täällä kaivanneet kovasi, myös minä. Kerroin jo olevani kateellinen sinulle, mutta se oli vain leikkiä. Mutta eikös vaan lämmitä rintaa ihanasti kun tytöt kaipaa. Ei tässä niin vanhoja vielä olla. Tere tulemaks taksi.
kun tyot ovat kaivanneeet ja lisaa sydamen tykytysta kun pojatkin kaipaa,olet kultainen ihminen.
- Roope63
SkillaN kirjoitti:
odottelen päivän nousua sinisessä hämärässä.
Aurinkoa päiväänne, ainakin tänne itään sitä lupailtiin.aamu oli ja päivä mitä kirkkahin auringon paistaessa.
Näin laskiaistiistaina tuo hernekeitto olikin tosi hyvää ja mikä parasta jälkiruuaksi nuo mahdottoman hyvät laskiaispullat mansikkahilloa ja kermavaahtoa välissä kyllä nyt sitten taasen jaksaa :)) Roope63 kirjoitti:
aamu oli ja päivä mitä kirkkahin auringon paistaessa.
Näin laskiaistiistaina tuo hernekeitto olikin tosi hyvää ja mikä parasta jälkiruuaksi nuo mahdottoman hyvät laskiaispullat mansikkahilloa ja kermavaahtoa välissä kyllä nyt sitten taasen jaksaa :))vaan hiihdellään kirkkailla hangilla.
Varmaan on hyvät olosuhteet hiihtoa harrastaa.
Sukuni pienin sai kasteessa Roope nimen, tuntui niin tutulta, kun muistin sinut täältä.
Muorin kanssa Skypen välityksellä juttelimme juuri, hän lähetti terveisiä.
Kerroppa terveiset Turun puoleen, kun yhteydessä taas olet.
Hyviä jatkoja sinne vähän pohjoisemmaksi.tulenlieskat kirjoitti:
On kiva olla ystävien parissa,Siks lähdin taas vartavasten katsomaan teitä. Kaikki on tainneet mennä menojaan. Mutta vasta äsken koska takassa tuli tervehtii minua. On kahviakin, mukavaa. Paistoin raparperipiirakkaa ja toin tännekkin. No, poikkean uudestaan myöhemmin jos saisi juttuseuraa.Ai niin, toin tuon enkelinsiiven. Uusin vähän noita kukkia ja laiton pistokkaan purkkiin. Sille pitää puhua paljon jotta kasvaa hyvin. Tästä lähdenkin, poikkean vielä kaupassa.
piirakasta, sait minutkin muistamaan, että raparperiä on pakkasessa pitäisi pois syödä, kohta uuteen päästään.
Tuo enkelisiipi oli lapsuus kodissani, sehän kasvaa aika isoksi, mullakin on ollut, mutta siitä on jo aikaa.
Kaunislehtinen kukka.
Minulla on etelän puolen parveke ja siinä kukat käpristyvät paisteessa alta aika yksikön.
En oikein tiedä mitä laittaisin, että kestäisi.
Jotakin köynnöstävää olisi kiva laittaa tai joku riippuva olisi kaunis.
Viime kesänä minulla oli keijun kukka amppelissa ja kyllä se meni, kun jaksoi vettä kantaa.
Krassia oli myös sellaisessa pajukehikossa, minkä väsäsin.
Pelarkooniat ja verenpisarat menestyvät ja kestävät malko kuumankin, ainakin pelakuu.
On ollut tämä päivä yhtä menoa ja nyt väsyttää todella, aika outoa minulle, harvoin tunnen väsymystä.
Kaunis päivä oli ja samaa lupaa huomiselle, joten nukkumaan ja uutta aamua odottamaan.
.SkillaN kirjoitti:
piirakasta, sait minutkin muistamaan, että raparperiä on pakkasessa pitäisi pois syödä, kohta uuteen päästään.
Tuo enkelisiipi oli lapsuus kodissani, sehän kasvaa aika isoksi, mullakin on ollut, mutta siitä on jo aikaa.
Kaunislehtinen kukka.
Minulla on etelän puolen parveke ja siinä kukat käpristyvät paisteessa alta aika yksikön.
En oikein tiedä mitä laittaisin, että kestäisi.
Jotakin köynnöstävää olisi kiva laittaa tai joku riippuva olisi kaunis.
Viime kesänä minulla oli keijun kukka amppelissa ja kyllä se meni, kun jaksoi vettä kantaa.
Krassia oli myös sellaisessa pajukehikossa, minkä väsäsin.
Pelarkooniat ja verenpisarat menestyvät ja kestävät malko kuumankin, ainakin pelakuu.
On ollut tämä päivä yhtä menoa ja nyt väsyttää todella, aika outoa minulle, harvoin tunnen väsymystä.
Kaunis päivä oli ja samaa lupaa huomiselle, joten nukkumaan ja uutta aamua odottamaan.
.Nyt muori heräs aikaisin ja heti tulin kahvinkeittoon,laitan tuohon termariin ja toiseen
kuumaa vettä,teen juojille.
Vielä on noita laskiaispulliakin.
Löysin tuolta marketista kofeiinitonta teetä,
se on hyvän makuista,maistakaahan.(Sole rooibos)
Suosittelen.
Tänään on taas markkinapäivä täällä.
Täytyy mennä rinkelin ostoon,on perinne.muori67 kirjoitti:
Nyt muori heräs aikaisin ja heti tulin kahvinkeittoon,laitan tuohon termariin ja toiseen
kuumaa vettä,teen juojille.
Vielä on noita laskiaispulliakin.
Löysin tuolta marketista kofeiinitonta teetä,
se on hyvän makuista,maistakaahan.(Sole rooibos)
Suosittelen.
Tänään on taas markkinapäivä täällä.
Täytyy mennä rinkelin ostoon,on perinne.Huomenta. saammekin juoda muorin kanssa kaksistaan aamukahvit, toin taas tervaksiakin, että taretaan. Muistakaa kaikki vetää lippu salkoon, kun se Tarja ottaa toisen kerran pressan tehtävät hoitaakseen.
En vaan vaihtaisi housuja Tarjan kanssa, ei ne tosin sopisikaan. Mutta kyllä minä paljon mieluummin olen vain tavallinen ylikyps papparainen. Enhän minä ehtisi tännekään muorin kanssa kahville.
Pakko lähteä lumitöihin, että pääsee auton kanssa liikkeelle, täällä on tullut lunta taas pitkästä aikaa kunnolla, n. viisi kuusi senttiä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille täällä kävijöille.- Pääsky64
ylikypsa kirjoitti:
Huomenta. saammekin juoda muorin kanssa kaksistaan aamukahvit, toin taas tervaksiakin, että taretaan. Muistakaa kaikki vetää lippu salkoon, kun se Tarja ottaa toisen kerran pressan tehtävät hoitaakseen.
En vaan vaihtaisi housuja Tarjan kanssa, ei ne tosin sopisikaan. Mutta kyllä minä paljon mieluummin olen vain tavallinen ylikyps papparainen. Enhän minä ehtisi tännekään muorin kanssa kahville.
Pakko lähteä lumitöihin, että pääsee auton kanssa liikkeelle, täällä on tullut lunta taas pitkästä aikaa kunnolla, n. viisi kuusi senttiä.
Hyvää päivänjatkoa kaikille täällä kävijöille.kun vieras lähti ja harjoitukset alkaa kuudelta.Tuon rieskan tullessa paistoin pirtin uunissa.
On vielä lämmin että voi sulaa päällä.
Minä olin äsken solistina oli tosi mukava laulaa haitarin soittajan kanssa.Siellä avointen ovien päivillä.
Ja lapsuuden ystäväni kanssa muistella aikaa kun meidän kylälle tuli herätys.Kuulemma piti vasta otetut kiharatkin oikoa.
Lähdenkin tästä kaikkea hyvää teille oli kiva pistäytyä. - ii-li
Pääsky64 kirjoitti:
jos on kesällä kastelija.Nykyään on parvekket niin kuumia että siellä palaa kaikki.
Minä aijon syödä salaattina mitä kasvaa....se sellainen keltakukkainen köynnöskasvi, joiden kukissa on musta keskusta?
Jos on sama, niin minulla oli nuorena kerran (tyhmyyttäni) aikamoiset kokemukset. Panin niitä kasvamaan ikkunalaudalle parvekkeen sisäpuolelle olohuoneeseen. Ripustelin kattoon lankoja, joiden varassa kasvit saattoivat köynnöstää. Lopputulos oli, että olohuoneen ikkunalla oli lankoja, joiden ympärillä oli kasvinvarsia, kun taas katonrajassa, verhokapan takana piilossa oli runsaasti kukkia. - En tainnut siihen aikaan oikein olla mikään mestari kasvien hoidossa. Oli kamala työ siivota roiskot pois.
Kerran panin parvekkeelle lobeloita. Yhtenä ainoana päivänä unohdin kastella ne (parveke on etelään). Ne kuolivat heti paikalla jokaikinen.
Sen jälkeen olen aina pitänyt parvekkeen kaiteella pelakuita. Ne ovat runsaskukkaisia ja kestävät hiukan kuivuuttakin. Ne ovat vain kovin kalliita. Kerran leikkasin ne, ja vein kellariin talveksi. Muistin kastella ne vain yhden kerran koko talven aikana. Ne olivat kuitenkin seuraavana kesänä aivan yhtä runsaskukkaisia kuin ennenkin. - Toinen hyvä parvekekasvi on pikkuneilikka. Se saattaa kukkia täysillä vielä marraskuussakin, kunhan muistaa poistaa vanhat kukinnot. ii-li kirjoitti:
...se sellainen keltakukkainen köynnöskasvi, joiden kukissa on musta keskusta?
Jos on sama, niin minulla oli nuorena kerran (tyhmyyttäni) aikamoiset kokemukset. Panin niitä kasvamaan ikkunalaudalle parvekkeen sisäpuolelle olohuoneeseen. Ripustelin kattoon lankoja, joiden varassa kasvit saattoivat köynnöstää. Lopputulos oli, että olohuoneen ikkunalla oli lankoja, joiden ympärillä oli kasvinvarsia, kun taas katonrajassa, verhokapan takana piilossa oli runsaasti kukkia. - En tainnut siihen aikaan oikein olla mikään mestari kasvien hoidossa. Oli kamala työ siivota roiskot pois.
Kerran panin parvekkeelle lobeloita. Yhtenä ainoana päivänä unohdin kastella ne (parveke on etelään). Ne kuolivat heti paikalla jokaikinen.
Sen jälkeen olen aina pitänyt parvekkeen kaiteella pelakuita. Ne ovat runsaskukkaisia ja kestävät hiukan kuivuuttakin. Ne ovat vain kovin kalliita. Kerran leikkasin ne, ja vein kellariin talveksi. Muistin kastella ne vain yhden kerran koko talven aikana. Ne olivat kuitenkin seuraavana kesänä aivan yhtä runsaskukkaisia kuin ennenkin. - Toinen hyvä parvekekasvi on pikkuneilikka. Se saattaa kukkia täysillä vielä marraskuussakin, kunhan muistaa poistaa vanhat kukinnot.se on mustasilmä, minä en ole sitä koskaan kasvattanut.
Jos saisit jostakin pelarkonian oksia ja laittaisit veteen juurtumaan,saisit halvalla kauniisti kukkivia pelarkoonioita.
Tiesithän, että pelarkooniat leikataan vasta keväällä, annetaan kuihtua kellarissa (tai pimeessä paikassa, viileässä)kasvuineen ja keväällä melko lyhyeksi leikkaus.
Veren pisaran oksat juurtuvat myös hyvin ja säilyvät joskus myös talven kellarissa.
Taisit esittää kysymyksesi Pääskylle, minä väliin tuppasin, anteeksi;))- ii-li
SkillaN kirjoitti:
se on mustasilmä, minä en ole sitä koskaan kasvattanut.
Jos saisit jostakin pelarkonian oksia ja laittaisit veteen juurtumaan,saisit halvalla kauniisti kukkivia pelarkoonioita.
Tiesithän, että pelarkooniat leikataan vasta keväällä, annetaan kuihtua kellarissa (tai pimeessä paikassa, viileässä)kasvuineen ja keväällä melko lyhyeksi leikkaus.
Veren pisaran oksat juurtuvat myös hyvin ja säilyvät joskus myös talven kellarissa.
Taisit esittää kysymyksesi Pääskylle, minä väliin tuppasin, anteeksi;))Kyllä minä taisin leikata ne jo ennen kellariin vientiä. Taisivat olla aika kuihtuneita siinä vaiheessa. Hyvin ne kuitenkin kukkivat seuraavana kesänä.
Minä en pidä petunioista. Minusta ne ovat rumia. Ne kyllä kukkivat hyvin, ja kaukaa näyttävät hyviltä, mutta kovin krouveja ne minun mielestäni ovat läheltä katsottuina.
Kerran panin parvekkeelle ahkeraliisoja. Nimensä mukaisesti ne kukkivat ahkerasti, mutta tekivät paljon roskaa lattialle.
Kyllä se pelakuu taitaa olla turvallisin parvekekukka. Nyt olen kyllä hankkinut parvekelasit, enkä oikein tiedä, miten niiden kanssa toimitaan. Enää ei voi panna kukkalaatikkoja parvekkeen reunalle. Täytyy keväämmällä miettiä, mitä aion tehdä. Amppelit ovat minusta vähän tiellä. ii-li kirjoitti:
Kyllä minä taisin leikata ne jo ennen kellariin vientiä. Taisivat olla aika kuihtuneita siinä vaiheessa. Hyvin ne kuitenkin kukkivat seuraavana kesänä.
Minä en pidä petunioista. Minusta ne ovat rumia. Ne kyllä kukkivat hyvin, ja kaukaa näyttävät hyviltä, mutta kovin krouveja ne minun mielestäni ovat läheltä katsottuina.
Kerran panin parvekkeelle ahkeraliisoja. Nimensä mukaisesti ne kukkivat ahkerasti, mutta tekivät paljon roskaa lattialle.
Kyllä se pelakuu taitaa olla turvallisin parvekekukka. Nyt olen kyllä hankkinut parvekelasit, enkä oikein tiedä, miten niiden kanssa toimitaan. Enää ei voi panna kukkalaatikkoja parvekkeen reunalle. Täytyy keväämmällä miettiä, mitä aion tehdä. Amppelit ovat minusta vähän tiellä.minullakin ja jouduin teettämään jaloilla seisivan kukkalaatikon, siinä on alahylly, missä on lasisia kippoja ja kuppeja.
Minulla roikkuu yksi iso amppeli missä on useammanlaisia kukkia samassa,sen ostan torilta valmiiksi laitettuna.
Petunia ovat sellaisia tahmeita, kukkisivat kyllä komeesti.
Minulla jo työntää pelarkooniat lehteä, hyvä on alku kesää varten.- Pääsky64
ii-li kirjoitti:
Kyllä minä taisin leikata ne jo ennen kellariin vientiä. Taisivat olla aika kuihtuneita siinä vaiheessa. Hyvin ne kuitenkin kukkivat seuraavana kesänä.
Kyllä se pelakuu taitaa olla turvallisin parvekekukka. Nyt olen kyllä hankkinut parvekelasit, enkä oikein tiedä, miten niiden kanssa toimitaan. Enää ei voi panna kukkalaatikkoja parvekkeen reunalle. Täytyy keväämmällä miettiä, mitä aion tehdä. Amppelit ovat minusta vähän tiellä.tavalla minun mustasilmän kanssa.Laitoin kyllä parvekkeen lasin sisäpuolelle.
Se kasvoi niin paljon ja vielä enemmäm olisi kasvanut jos olisin hoitanut sitä.
Pelarkooni on kestävä ja värikäs.Kannattaa laittaa monia erilaisia kukkia,jos tekee ristikon seinälle ja siihen rottinki kippoja.
Niistä saa viherhuoneen,syksyllä on kyllä siivoamista.Vaan jos eläke aika alkaa,siihen voi haudata surunsa.
Kohta sinne pitäisi olla nurmikon kastelija. Ei pääse lomalle ellei kanna jonnekkin ulos.
aamu ja voi miten kaunista.
Maisema keskellä kaupunkia rauhaisa,koivut kauniissa huurassa, ihana herätä tälläiseen aamuun.
Hyvin nukutti, uteliaana sitä aloittaa päivän, mitä tuonee tullessaan.
Minulla pari kokousta, muuten omia touhujani.
Ajattelin vastailla kaikkiin kirjeisiin, mitä tuolla on jäänyt vastausta vaille.
Minua painaa nuo tekemättömät työt, on kuin olisi suurenkin urotyön tehnyt, kun saa "rästit" tehtyä.
Tuota Pääskyä olen miettinyt, miten ehdit kaikkeen mitä teet, olet milloin missäkin ja joka paikassa touhuat ja ehdit niin paljon, olet kyllä enerkiapakkaus;))
Kyllä minäkin yritän ehtiä tehdä sitä sun tätä, mutta kummasti on saamattomaksi tunnustauduttava.
Minäpäs kerron kivan konstin käyttää kortit hyödyksi, olen tehnyt niistä lasinalusia.
Ota kauniita kortteja ja leikkaa ne pyöreiksi, sopivan kokoiseksi ja liimaa vastakkain.
Ompele parsinneulalla reiän kautta lenkkiketuju ympäri.( en tietenkään muista mikä pisto se on nimeltään)
Sen jälkeen virkkaa pari kerrosta "pitsiä",eli ketjusilmukoita ja kiinni lenkkiketjuun, ja sitten edelliseen lenkkiin.
Kestävät yllättävän kauan ja ovat pirteän näköisiä.Olemme myyjäisissä myyneet näitä kivasti.
Eri juhlapyhille erilaiset aiheet, nyt on vuorossa pääsiäinen, sitten äitienpäiväksi kauniita kukkakortteja käsittelyyn.
Pitäisikö patentti hakea, on niin näppärä idea, näitä tulee, kun yrittää miettiä miten kaikkea voisi käyttää hyödyksi.
Muistatteko muuten korttilaatikon, mitä ennen tehtiin, sellaisenkin tein, ja sekin on yllättävän vahva ja kiva jotakin säilyttää.
Mummit, lapsenlapsien kanssa askartelemaan;))
Tätä se tuo valo saa aikaan, uutta ja kivaa pitäisi suunntella.
Nyt toivottelen kivaa päivää ja ulkoilkaa, jarrut jalkoihin.tämä pirtti, kun täällä on niin hiljaista. Joko SkillaN on katastellut uutta pirtin paikkaa, kyllä muuttomiehiä riittää ja puitakin tuon, että taretaan. Ilmoita vaan koska muutetaan, niin pidetään talkoot. Minulla on huomenaamuna jo puoli kahdekksalta ensimmäiset muuttotalkoot, mutta kyllä minä aina välillä ehdin tännekin. Me urisevat talkoillaan kaikella viisiin, meiltä löytyy ammattilaisia joka asiaan.
Hyvää illanjatkoa kaikille kävijöille.ylikypsa kirjoitti:
tämä pirtti, kun täällä on niin hiljaista. Joko SkillaN on katastellut uutta pirtin paikkaa, kyllä muuttomiehiä riittää ja puitakin tuon, että taretaan. Ilmoita vaan koska muutetaan, niin pidetään talkoot. Minulla on huomenaamuna jo puoli kahdekksalta ensimmäiset muuttotalkoot, mutta kyllä minä aina välillä ehdin tännekin. Me urisevat talkoillaan kaikella viisiin, meiltä löytyy ammattilaisia joka asiaan.
Hyvää illanjatkoa kaikille kävijöille.tuomaan markkinarinkeliä tännekin.
Kävin torilla markkinoilla ja löysin sieltä
sellaista hunajaa kun UKONKESYTYS,on sitten
hyvän makuista.
Oli siellä myös EUKONLEPYTYS hunajaa,mutta en minä
sitä tartte.
Oonhan aika kesy;))
Mukavia jatkoja kaikille.muori67 kirjoitti:
tuomaan markkinarinkeliä tännekin.
Kävin torilla markkinoilla ja löysin sieltä
sellaista hunajaa kun UKONKESYTYS,on sitten
hyvän makuista.
Oli siellä myös EUKONLEPYTYS hunajaa,mutta en minä
sitä tartte.
Oonhan aika kesy;))
Mukavia jatkoja kaikille.Kilkkinen ja Hiltunen musisoivat, komiaa oli poikien laulu.
Vai on muori löytänyt ukonkesytys hunajaa, laittappa pirtin pöydälle, jospa saisimme "ukot" kesytettyä.
Olisi parempi ollut, kun olisit sellaista tarttuvaa ainetta olisit löytänyt, aina kujeskellessa olisi mies tarttunut hihaan.
Nyt joku taas sanoo, on ne savolaiset miehen kippeitä , eikä olla, mutta pirttiin tuotaisiin seuramiehiksi.
Eikö niin muori;))
Tuota vuokrasopimusta on vielä vähän aikaa, katsotaan nyt sitten, löytyykö paikka, mihin muutetaan, vai jäähänkö tähän pysyväisesti.
Hyvä on kyllä tietää, että muuttomiehiä on kumminkin tulossa, näyttää että miehet katoo, ei pirtin hyvänä pito enää riitä.
Hyvä että puut on kumminkin taattu ja tarpeen onkin, on tuo pakkanen aikalailla kovaa.
Kohentelenkin tuon takan ja iltajuomat keittelen, on tuota muorin tuomaa rinkeliä ja pääskykin toi rieskaa, sitäkin on vielä, kävijöitä on ollut niin vähän, tänä päivänä.
Istuskelen vielä vähän aikaa Tv- katsellen ja konserttia sulatellen ja sitten Nukku-Matin luo, hyvät yö.- merimona1
SkillaN kirjoitti:
Kilkkinen ja Hiltunen musisoivat, komiaa oli poikien laulu.
Vai on muori löytänyt ukonkesytys hunajaa, laittappa pirtin pöydälle, jospa saisimme "ukot" kesytettyä.
Olisi parempi ollut, kun olisit sellaista tarttuvaa ainetta olisit löytänyt, aina kujeskellessa olisi mies tarttunut hihaan.
Nyt joku taas sanoo, on ne savolaiset miehen kippeitä , eikä olla, mutta pirttiin tuotaisiin seuramiehiksi.
Eikö niin muori;))
Tuota vuokrasopimusta on vielä vähän aikaa, katsotaan nyt sitten, löytyykö paikka, mihin muutetaan, vai jäähänkö tähän pysyväisesti.
Hyvä on kyllä tietää, että muuttomiehiä on kumminkin tulossa, näyttää että miehet katoo, ei pirtin hyvänä pito enää riitä.
Hyvä että puut on kumminkin taattu ja tarpeen onkin, on tuo pakkanen aikalailla kovaa.
Kohentelenkin tuon takan ja iltajuomat keittelen, on tuota muorin tuomaa rinkeliä ja pääskykin toi rieskaa, sitäkin on vielä, kävijöitä on ollut niin vähän, tänä päivänä.
Istuskelen vielä vähän aikaa Tv- katsellen ja konserttia sulatellen ja sitten Nukku-Matin luo, hyvät yö.täällä meillä päin, ainakin tänään.
Olenkin nyt aika väsynyt, sillä jouduin, tai sain tehdä muutaman päivän sellaista "hyväntekeväisyyttä", mitä en ole ennen tehnyt ja olen siksikin aika naatti.
Ettei nyt miltään arvoitusten puhumiselta kuulostaisi, niin kerron sen verran, että autoin täälä sairaslomalla olevaa nuorta pariskuntaa navettatöissä!!!!
Se on sanottava, että ovat nuo nykyiset navetat automasoitu pitkälle. Ei elukoille kanneta enää ruokaa, vaan nappia painamalla kaikille tulee annos eteen. Sanoin ukolleni, että kohta ei olekaan sellaista asiaa mitä en osaisi tehdä, paitsi lapsia ;)
Kiitos kahvista ja pullasta! Kotonani en paljon kahvia juokkaan, mutta täällä mukavassa seurassa taidan ottaa vielä santsikupinkin. - Alasammuttu
SkillaN kirjoitti:
Eikö niin muori;))
Istuskelen vielä vähän aikaa Tv- katsellen ja konserttia sulatellen ja sitten Nukku-Matin luo, hyvät yö.tullaan, eikä olla kadonnet mihinkään, hyvää yötä kaikille! Kahvit juon vielä että minäkin saan unen paremmin!
SkillaN kirjoitti:
Eikö niin muori;))
Istuskelen vielä vähän aikaa Tv- katsellen ja konserttia sulatellen ja sitten Nukku-Matin luo, hyvät yö.TV:Tä, että ei tarvitse yksin katsella, on kaksin kivampaa katsella, myös takan tulta.
Kyllä kahvi maittaakin, otettaisko konjakit kahvin kanssa yömyssyksi ja sitten nukkumaa.
Hyvää yötä kaikilleylikypsa kirjoitti:
TV:Tä, että ei tarvitse yksin katsella, on kaksin kivampaa katsella, myös takan tulta.
Kyllä kahvi maittaakin, otettaisko konjakit kahvin kanssa yömyssyksi ja sitten nukkumaa.
Hyvää yötä kaikillesuukon noille miehille suikata, niin kilttejä olette.
Merimonaa halaan, pitkästä aikaa tulit pirtin lämpöön.
Se navetan tuoksu (haju) jotenkin se on oma mukava maailmansa, lapsena joskus sain käydä,lehmät, tai mitkä sonnit ne nyt onkaan, märehtivät ja sanovat muuh,sieraimet höyryävät;))D( voih mikä kuvaus)
Taitaa olla aika koneellista se touhuilu, tietokoneellahan ne siellä pelaa.
Näen sinut sieluni silmin lehmää lypsämässä, pystyisit kyllä siihenkin.
On elämäsi monimuotoista, et taida entiseen työhösi kaivata?
Minäkin konjakin tuon ylikypsän kanssa otan, kun nyt vielä tänne tulin, mutta nyt kone nukkumaan.- tulenlieskat
SkillaN kirjoitti:
suukon noille miehille suikata, niin kilttejä olette.
Merimonaa halaan, pitkästä aikaa tulit pirtin lämpöön.
Se navetan tuoksu (haju) jotenkin se on oma mukava maailmansa, lapsena joskus sain käydä,lehmät, tai mitkä sonnit ne nyt onkaan, märehtivät ja sanovat muuh,sieraimet höyryävät;))D( voih mikä kuvaus)
Taitaa olla aika koneellista se touhuilu, tietokoneellahan ne siellä pelaa.
Näen sinut sieluni silmin lehmää lypsämässä, pystyisit kyllä siihenkin.
On elämäsi monimuotoista, et taida entiseen työhösi kaivata?
Minäkin konjakin tuon ylikypsän kanssa otan, kun nyt vielä tänne tulin, mutta nyt kone nukkumaan.Ehdinpä ajoissa. Tulin keittämään teille kahvin. Täytyy juoda itsekkin kun en kotona viitsinyt.Toin muhvinsseja ja suklaa keksejä. Laiton takkaan valkean kun oli päässyt sammumaan. No niin, nyt täällä on lämmin. On tämä ihana paikka. Nyt on kuitenkin lähdettävä,kun lupasin olla lapsenpiikana. Hyvää päivän menoa kaikille.
tulenlieskat kirjoitti:
Ehdinpä ajoissa. Tulin keittämään teille kahvin. Täytyy juoda itsekkin kun en kotona viitsinyt.Toin muhvinsseja ja suklaa keksejä. Laiton takkaan valkean kun oli päässyt sammumaan. No niin, nyt täällä on lämmin. On tämä ihana paikka. Nyt on kuitenkin lähdettävä,kun lupasin olla lapsenpiikana. Hyvää päivän menoa kaikille.
Oli kiva tulla tänne,kun takassa tuli leiskuu.
Huomenta vain ja kiitos Tulenlieskalle.
Kahvi on hyvää nyt menen päivän puuhiin.
Näkyillään !!muori67 kirjoitti:
Oli kiva tulla tänne,kun takassa tuli leiskuu.
Huomenta vain ja kiitos Tulenlieskalle.
Kahvi on hyvää nyt menen päivän puuhiin.
Näkyillään !!noilla naisilla on noin kiire heti aamusta. Minäku toi noita pusujaki, joita ei saa oikeella nimellä enää sanoa, mutta näin minusta onkin parempi.
Olipas kodikas tunnelma ja ihana naisten tuoksu leijui ilmassa, ei mikään tupakan katku.
Join muffinssi kahveet ja lähden tästä Urisevien muuttotalkoisiin. Pyydä SkillaN vaan meidät Ukot sitten talkoisiin, meiltä se käy nopeasti, eikä rikota kaffee kuppeja.ylikypsa kirjoitti:
noilla naisilla on noin kiire heti aamusta. Minäku toi noita pusujaki, joita ei saa oikeella nimellä enää sanoa, mutta näin minusta onkin parempi.
Olipas kodikas tunnelma ja ihana naisten tuoksu leijui ilmassa, ei mikään tupakan katku.
Join muffinssi kahveet ja lähden tästä Urisevien muuttotalkoisiin. Pyydä SkillaN vaan meidät Ukot sitten talkoisiin, meiltä se käy nopeasti, eikä rikota kaffee kuppeja.nykyään mattimyöhäinen joka aamu.
Tulenlieska on kaikki aamuhommat tehnyt ja kahvit keitellyt.
Kivahan on tulla valmiille, pese kättä, käy pöytään, mutta vähän hävetä pitäisi.
No tämä on näin hyvä,meillähän on yhteistyösopimus,ja hyvin toimii, jokainen osaa tarttua töihin ja homma pyörii.
Kiitos vaan taas tuomisista, hyvin maistuu.
Tänään syödään sianlihakastiketta (läskisoosia) ja kuoriperunoita,keitän vielä niinkin epäterveellistä kuin makarooneja.
Aamiasitarjotin kertoi tänä aamuna, että ei tunne, eikä kasvatus voi aina määrätä elämäämme, on otettava ohjat omiin käsiin ja minun teki mieli tälläistä ruokaa, sanokoot mitä tahansa terveellisyydestä.
Hyvänen aika, tunnehan se on tämä mielitekokin, siis tunne ohjasi kumminkin, taidan elää aika paljolti tunteiden voimalla.
Toivottavasti minua ohjailee vain hyvät tunteet.
Jokohan Satusäde on saanut Nallensa, olisi kiva kuulla eka tapaamisesta.
Kullerolla onkin pitkät kertausharjoitukset, eikös hän sellaisille lähtenyt, kun viimeksi pirtin paikkaa vaihdoimme.
Aurinko jo korkealla tuolla taivaallla ja minä vielä aloittelemassa tätä päivää.
Kaunis päivä tulee ja houkuttelee ulos, lähdenkin hakemaan taulun kehysliikkeestä, vähän jännittää tekeekö kehykset tauluni ilmeen paremmaksi, yleensä niin käy.
Näytävät kehykset ja maalausta ei huomaakkaan ;))
Kaikkea mukavaa päiväänne, eläkää vain tunteiden voimalla,järjen ääni takaviistoon.
Ps. Miten tuo muorikin nykyään aina noin aikaisin nousee, ei kai vain ole rakastunut, kun ei nukuta, ne tunteet,, no kevättähän eletään.- Perttu20
SkillaN kirjoitti:
nykyään mattimyöhäinen joka aamu.
Tulenlieska on kaikki aamuhommat tehnyt ja kahvit keitellyt.
Kivahan on tulla valmiille, pese kättä, käy pöytään, mutta vähän hävetä pitäisi.
No tämä on näin hyvä,meillähän on yhteistyösopimus,ja hyvin toimii, jokainen osaa tarttua töihin ja homma pyörii.
Kiitos vaan taas tuomisista, hyvin maistuu.
Tänään syödään sianlihakastiketta (läskisoosia) ja kuoriperunoita,keitän vielä niinkin epäterveellistä kuin makarooneja.
Aamiasitarjotin kertoi tänä aamuna, että ei tunne, eikä kasvatus voi aina määrätä elämäämme, on otettava ohjat omiin käsiin ja minun teki mieli tälläistä ruokaa, sanokoot mitä tahansa terveellisyydestä.
Hyvänen aika, tunnehan se on tämä mielitekokin, siis tunne ohjasi kumminkin, taidan elää aika paljolti tunteiden voimalla.
Toivottavasti minua ohjailee vain hyvät tunteet.
Jokohan Satusäde on saanut Nallensa, olisi kiva kuulla eka tapaamisesta.
Kullerolla onkin pitkät kertausharjoitukset, eikös hän sellaisille lähtenyt, kun viimeksi pirtin paikkaa vaihdoimme.
Aurinko jo korkealla tuolla taivaallla ja minä vielä aloittelemassa tätä päivää.
Kaunis päivä tulee ja houkuttelee ulos, lähdenkin hakemaan taulun kehysliikkeestä, vähän jännittää tekeekö kehykset tauluni ilmeen paremmaksi, yleensä niin käy.
Näytävät kehykset ja maalausta ei huomaakkaan ;))
Kaikkea mukavaa päiväänne, eläkää vain tunteiden voimalla,järjen ääni takaviistoon.
Ps. Miten tuo muorikin nykyään aina noin aikaisin nousee, ei kai vain ole rakastunut, kun ei nukuta, ne tunteet,, no kevättähän eletään.pirttiin, huomasin että kaipailit Kulleroa, hän vilustui pahoin siellä asunnottomien teltassa kun oli ne paukkupakkaset ja nyt on keuhkokuumeen saanut ja sairaalassa,Nallen ja Satusäteen tapaaminen on viivästynyt siksi!
Tulen läskisoosille päivällä, tuon toiset mukana kai riittää kaikille, kiitos kahvista ja pullista! Perttu20 kirjoitti:
pirttiin, huomasin että kaipailit Kulleroa, hän vilustui pahoin siellä asunnottomien teltassa kun oli ne paukkupakkaset ja nyt on keuhkokuumeen saanut ja sairaalassa,Nallen ja Satusäteen tapaaminen on viivästynyt siksi!
Tulen läskisoosille päivällä, tuon toiset mukana kai riittää kaikille, kiitos kahvista ja pullista!noinkin ikävästi saattaa käydä, hyvää tekemässä ja itselle koituu harmia.
Toivotaan nyt pikaista paranemista ja sitten asiat Satusäteenkin suhteen joutuvat.
Hyvää päivän jatkoa teillekin sinne tärkeisiin tehtäviinne siellä rannikolla ja terveiset työtovereillesi, kuin myös Kullerolle.
Parantavat halit hänelle.
Rutistukset Satusäteelle ja Nallelle.- Alasammuttu
SkillaN kirjoitti:
noinkin ikävästi saattaa käydä, hyvää tekemässä ja itselle koituu harmia.
Toivotaan nyt pikaista paranemista ja sitten asiat Satusäteenkin suhteen joutuvat.
Hyvää päivän jatkoa teillekin sinne tärkeisiin tehtäviinne siellä rannikolla ja terveiset työtovereillesi, kuin myös Kullerolle.
Parantavat halit hänelle.
Rutistukset Satusäteelle ja Nallelle.kuulin että läskisoosia ja perunoita, voiko enään parempaa kotisijoiltaan lähtenyt saada, muistot nousee mieleen.... kiitos!
- fiiuliN
Alasammuttu kirjoitti:
kuulin että läskisoosia ja perunoita, voiko enään parempaa kotisijoiltaan lähtenyt saada, muistot nousee mieleen.... kiitos!
Tulin jo aamulla tuliaisineni tänne pirtiin, mutta kun väsytti niin mukavasti torkahdin tuohon takan viereen.
Eipä tässä muuta sen enempää nyttenkään vaan jätän nämä tuliaiseni Ruotsin risteilyltä tuonne komeron hyllylle ja jatkan matkaani.
Siellä on vain pikkainen konjakki pullo ja vähän suurempi pullo Rose Martin-viiniä, sekä suklaa munia jo pääsiäistä odottelemassa.
Heippati hei. - fiilia1
Alasammuttu kirjoitti:
kuulin että läskisoosia ja perunoita, voiko enään parempaa kotisijoiltaan lähtenyt saada, muistot nousee mieleen.... kiitos!
kahvipirttiin pitkästä aikaan, poikkesin katsomaan teitä, ruoka on hyvää ja riittävästi. Alasammuttu nukkuu alkovissa sikeesti eikä huomaa minua, taidan herättää..
fiilia1 kirjoitti:
kahvipirttiin pitkästä aikaan, poikkesin katsomaan teitä, ruoka on hyvää ja riittävästi. Alasammuttu nukkuu alkovissa sikeesti eikä huomaa minua, taidan herättää..
Missäs kaikki immeiset on ???
Tulin ilta kaffeelle ja pirtti on tyhjä.
Laitanpa kahvit termariin ja teeveden myös.
Toin sitä Ukon kesytys hunajaa))
On hyvää teen kanssa.
Maistakaa vaikka,))
Takkaan laitoin lisää puita,nyt tuntuu kodikkaalta.
Hyvää yötä kaikille.- Simpatti
muori67 kirjoitti:
Missäs kaikki immeiset on ???
Tulin ilta kaffeelle ja pirtti on tyhjä.
Laitanpa kahvit termariin ja teeveden myös.
Toin sitä Ukon kesytys hunajaa))
On hyvää teen kanssa.
Maistakaa vaikka,))
Takkaan laitoin lisää puita,nyt tuntuu kodikkaalta.
Hyvää yötä kaikille.Onhan niitä pirttejä muuallakin, mutta yksikseen sielä saa oleilla, niin kuin minäkin nyt olen ollut, kylläkin tekemässä remonttia vanhaan mökkiin, joka tullee ensi kesäksi käyttöön entistä ehompana, vaikka itte kehun.
Mutta nyt oli pakko lähteä itteään karkuun, kun rupesi oma seura kyllästyttämään, ja pääsinhän taas pitkästä aikaa nettinäppäimiin kiinni, ja suoraan mukavaan Kahvipirttiin, terveisiä vaan päivänsäteelle nyt oikeen tosi menninkäiseltä, niin on mökkihöperyys lyönyt leimansa, mönkijän kyydillä vaan olen yksinäni lautoja kyydinnyt, ei ole paljoa juttuseuraa saaresta löytynyt, jokunen jäällä liikkuja vain harvakseen näkynyt.
Mutta ilohan tässä taas irtoaa, kun vielä oli tallella iki-ihana Kahvipirtti, mihinkäs se muuten olisi voinu kadotakkaan, niin mieluisa paikka.
Terkkuja myös muille tytöille ja tutuille! Simpatti kirjoitti:
Onhan niitä pirttejä muuallakin, mutta yksikseen sielä saa oleilla, niin kuin minäkin nyt olen ollut, kylläkin tekemässä remonttia vanhaan mökkiin, joka tullee ensi kesäksi käyttöön entistä ehompana, vaikka itte kehun.
Mutta nyt oli pakko lähteä itteään karkuun, kun rupesi oma seura kyllästyttämään, ja pääsinhän taas pitkästä aikaa nettinäppäimiin kiinni, ja suoraan mukavaan Kahvipirttiin, terveisiä vaan päivänsäteelle nyt oikeen tosi menninkäiseltä, niin on mökkihöperyys lyönyt leimansa, mönkijän kyydillä vaan olen yksinäni lautoja kyydinnyt, ei ole paljoa juttuseuraa saaresta löytynyt, jokunen jäällä liikkuja vain harvakseen näkynyt.
Mutta ilohan tässä taas irtoaa, kun vielä oli tallella iki-ihana Kahvipirtti, mihinkäs se muuten olisi voinu kadotakkaan, niin mieluisa paikka.
Terkkuja myös muille tytöille ja tutuille!päivä alkaisi kirkkaammin paistaa, kun tuollaisia menninkäisiä väliin näkee ja kuulee.
Mites sinä niin yksinäiseen paikkaan mökkisi olet tehnyt, mutta ymmärän toisaalta, että paljon maailmaa kiertäneenä haluat rauhaisan paikan.
Nyt kun mökki on hienossa kunnossa, otat kainaloisen ja sitten sitä yhteistä rauhaa jakamaan.
Olen todella iloinen, muistit pirtin ja mummelin , kiitos siitä, äläkä jatkossakaan unohda, poissaolevia aina kaipaillaan.
Fiiulin, kiitos tuliaisista, olen niinkuin niitä pääsiäismunia ei oliskaan, muuten ne häipyvät suuhuni liian aikaisin.
Olen samaa mieltä, on kiva lähteä reissuun, mutta vielä kivempi tulla kotiin ja omaan tuttuun sänkyyn.
Fiilia, toivottavasti herätit Alasammutun, hän sinua huhuili tuolla ylempänä, taisi olla ikävä.
Ylikypsälle sanon, että pidetään ne talkoot sunnuntai-iltana, jos pirtti on jo häädön silloin saanut.
Lähden tästä parin päivän visiitille ja en ole paikalla ja kyllä haluaisin muutossa itsekin olla.
Ei siksi, että ettekö osaisi muuttaa, ei epäilystäkään, mutta kun on niin mukava katsoa miesten uurastusta ja jakaa ohjeita, tuo pöytä tuonne ja tuo hylly tuohon.
Onkohan sitä piällysmiehen verta kumminkin sen verran suonissa, että johtaminen tahtoo esiin tulla;))DD
Kaikille hyvää viikonloppua, pitäkää pirtti pystyssä ja viihtykää, tavataan sunnuntaina.SkillaN kirjoitti:
päivä alkaisi kirkkaammin paistaa, kun tuollaisia menninkäisiä väliin näkee ja kuulee.
Mites sinä niin yksinäiseen paikkaan mökkisi olet tehnyt, mutta ymmärän toisaalta, että paljon maailmaa kiertäneenä haluat rauhaisan paikan.
Nyt kun mökki on hienossa kunnossa, otat kainaloisen ja sitten sitä yhteistä rauhaa jakamaan.
Olen todella iloinen, muistit pirtin ja mummelin , kiitos siitä, äläkä jatkossakaan unohda, poissaolevia aina kaipaillaan.
Fiiulin, kiitos tuliaisista, olen niinkuin niitä pääsiäismunia ei oliskaan, muuten ne häipyvät suuhuni liian aikaisin.
Olen samaa mieltä, on kiva lähteä reissuun, mutta vielä kivempi tulla kotiin ja omaan tuttuun sänkyyn.
Fiilia, toivottavasti herätit Alasammutun, hän sinua huhuili tuolla ylempänä, taisi olla ikävä.
Ylikypsälle sanon, että pidetään ne talkoot sunnuntai-iltana, jos pirtti on jo häädön silloin saanut.
Lähden tästä parin päivän visiitille ja en ole paikalla ja kyllä haluaisin muutossa itsekin olla.
Ei siksi, että ettekö osaisi muuttaa, ei epäilystäkään, mutta kun on niin mukava katsoa miesten uurastusta ja jakaa ohjeita, tuo pöytä tuonne ja tuo hylly tuohon.
Onkohan sitä piällysmiehen verta kumminkin sen verran suonissa, että johtaminen tahtoo esiin tulla;))DD
Kaikille hyvää viikonloppua, pitäkää pirtti pystyssä ja viihtykää, tavataan sunnuntaina.Jyväskylään ja kiitos sinulle. Kesä on tulossa ja nyt jo kevättä rinnassa. Eihän siitä muuttamisesta mitään tule ilman ehtoisan emännän ohjeita, tulee pian kaappi väärään paikkaan ja entäs sitten. Me tulemme Urisevien Ukkojen kanssa muuttamaan.
- Pääsky64
Simpatti kirjoitti:
Onhan niitä pirttejä muuallakin, mutta yksikseen sielä saa oleilla, niin kuin minäkin nyt olen ollut, kylläkin tekemässä remonttia vanhaan mökkiin, joka tullee ensi kesäksi käyttöön entistä ehompana, vaikka itte kehun.
Terkkuja myös muille tytöille ja tutuille!ja mörököllille.Ynnä kaikille jotka olette täällä ja poissa oleville ystäville.Tiedän että mesässä voi tulla kaipaus kuulla ja jutella ihmisille.
Jokus muutaman päivän kun on vain kahdestaan niin ellei naapurin emäntä tule kymään on itse mentävä.Mitenhän yksin olisi.
Minä en uskalla nukkua mökillä yksin tottua pitäisi.Mökki on keskellä kylää.Hirvensalmella en ollenkaan jossa ei ole lähellä omat tutut.
Nappaa tuo skillani tuosta kepsuttelemasta sinne kaveriksi.Teillä olisi ensitalvena toiset mietteet. - Älä nyt
Pääsky64 kirjoitti:
ja mörököllille.Ynnä kaikille jotka olette täällä ja poissa oleville ystäville.Tiedän että mesässä voi tulla kaipaus kuulla ja jutella ihmisille.
Jokus muutaman päivän kun on vain kahdestaan niin ellei naapurin emäntä tule kymään on itse mentävä.Mitenhän yksin olisi.
Minä en uskalla nukkua mökillä yksin tottua pitäisi.Mökki on keskellä kylää.Hirvensalmella en ollenkaan jossa ei ole lähellä omat tutut.
Nappaa tuo skillani tuosta kepsuttelemasta sinne kaveriksi.Teillä olisi ensitalvena toiset mietteet.eihän skilla varmaan kehtaa Muoria pettää
- Katleija
Kysyn muilta, että toimiiko teillä Suomi24:ssä sivunvaihdot vaikeuksitta. Mulla lienee jotain häikkää koneessa, kun sivun vierityksiä ei tahdo saada alkuun ja on sellaista aikaviivettä.
Ostin uuden hiirenkin, mutta ei auttanut.
Sen huomasin, että tämä oire tuli sen jälkeen, kun satuin avaamaan koneen Soneran tietoturvapäivityksen aikana. Sen verran olin siinä mukana, kun näytöllä oli ilmoitus: Odota Windows luo ohjaintietokantaa. Lataa... ja sen latasin. Sitten koneen uudelleen käynnistys.
Tämän jälkeen kone on ajoittain hidas ja on näitä sivun vaihto- ja liikuttamisongelmia. Siellä on varmaan joku viisaampi, joka neuvoisi tai kommentoisi, missä vika mahdollisesti. Joko tämä Win.98 pitäisi vaihtaa.muori67 kirjoitti:
Tämä on taas hidastellut eilen ja tänään.
Minlla on WindowsXP.
Epäilen että vika on Suomella.Suomella. Minulla myös on XP, mutta kankeutta on aina joskus, nytkään ei päästetä Kallea ireffeille, olisin käynyt kurkkaamassa sinnekin, mutta sitä kuulemma korjaillaan ja pyydttiin kyllä nätisti anteeksi. sitä vaan on korjailtu jo monta päivää. Taitavat olla hämäläisiä, kuten minäkin.
- merimona1
ylikypsa kirjoitti:
Suomella. Minulla myös on XP, mutta kankeutta on aina joskus, nytkään ei päästetä Kallea ireffeille, olisin käynyt kurkkaamassa sinnekin, mutta sitä kuulemma korjaillaan ja pyydttiin kyllä nätisti anteeksi. sitä vaan on korjailtu jo monta päivää. Taitavat olla hämäläisiä, kuten minäkin.
koneen kanssa mitään ongelmia, tai sitten en huomaa, sillä minulla on hämäläisiäkin sukujuuria.
Sen olen huomannut ja pannut merkille, että ulkoilusää ei voi paremmaksi enää tulla.
Vaikka olen ollut puoli viidestä asti hereillä ja työn touhussa, niin aion lähteä vielä koirineni hiihtämään. Tämä hiihtosesonki ei saata kauaa enää kestää. - utelias
merimona1 kirjoitti:
koneen kanssa mitään ongelmia, tai sitten en huomaa, sillä minulla on hämäläisiäkin sukujuuria.
Sen olen huomannut ja pannut merkille, että ulkoilusää ei voi paremmaksi enää tulla.
Vaikka olen ollut puoli viidestä asti hereillä ja työn touhussa, niin aion lähteä vielä koirineni hiihtämään. Tämä hiihtosesonki ei saata kauaa enää kestää.koirillasi on?
- merimona1
utelias kirjoitti:
koirillasi on?
sukset, joita ei tarvitse voidellakaan, mutta meno on kova.
Vastautelu : Minkälaiset sukset sinulla on, jos
hiihtelet, ja miksipä et hiihtelisi näin hyvällä hiihtokelillä?
- Pääsky64
sitten on,onko muorilla kumpikin.No olkoon en ole perillä näistä pirtin asioista.Hyviä iltahetkiä siltikin teille tuon mustikkapiirakkaa jota tein juuri.Kuu kellottaa taivaalla onko se kasvava kuu.On pakkanen vedän lammasturkin päälleni että tarkenee ja lähden hepalla ajelemaan.Kuunnelkaa kulkusten helinää kun ajan ikkunan alta.
Ei se muori sentään kaikkia haali;)))
Mustikkapiirakkaa nammm..
Kyllä kuului kilinä kun tulin pirttiä kohti.
Pääsispä joskus vielä rekiajeluille:)
Meillä pakkasta -10c..
Näkyillään...- my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
Meillä pakkasta -10c..
Näkyillään...muori67 tai onko 68, no miten vain ;)) kun muistutit Lahden Kisoista tuolla toisaalla. Meinasi mennä huomaamatta nämä mäenlaskun karsinnat :-D
Ai, se olikin "Pääskyn kilinää", minäkin ihmettelin tullessani noita kulkusten kilkatuksia, kiitos vaan sinullekin! Aina pala tuoretta mustikkapiirakkaa mahtuu, vaikka vasta tuli myöhäinen päivällinen nautittua.
Asetunkin tähän TV:n eteen parhaalle paikalle mäkihyppyjä katsomaan. Varmaan kaikki toiset saunassa vielä, saakin ihan rauhassa katsella.
Sunnuntaina taas alkavat Formulat. Hyvä! Riittää taas jännäämistä!
Kymmenen asteen paikkeilla täälläkin pakkanen, mutta kuuta ei nyt näy. Iltapäivällä klo 15 aikaan parvekkeeni mittari näytti 12. Auringon paisteessa. Tulin juuri kauppareisulta silloin, siellä ostoskeskuksella käveli nuori mies paljasjaloin tien yli, minua paleli jo katsellessa. Kuumaverinen kaveri, tiedä sitten minkä aineen vaikutuksesta, ei ainakaan hoiperrellut. Mutta ei juossutkaan, joten ei kai sitten jalkojakaan palellut. Ei varmaan päätäkään, parimillinen sänki paljaassa päässään, ei tukkakaan lämmittänyt, pusakka sentään oli avonaisena päällään ja housut jalassa. Vyö vain oli jo puoliksi putoamassa, roikkui pitkällä kankkujensa alla. my.mm.eli kirjoitti:
muori67 tai onko 68, no miten vain ;)) kun muistutit Lahden Kisoista tuolla toisaalla. Meinasi mennä huomaamatta nämä mäenlaskun karsinnat :-D
Ai, se olikin "Pääskyn kilinää", minäkin ihmettelin tullessani noita kulkusten kilkatuksia, kiitos vaan sinullekin! Aina pala tuoretta mustikkapiirakkaa mahtuu, vaikka vasta tuli myöhäinen päivällinen nautittua.
Asetunkin tähän TV:n eteen parhaalle paikalle mäkihyppyjä katsomaan. Varmaan kaikki toiset saunassa vielä, saakin ihan rauhassa katsella.
Kymmenen asteen paikkeilla täälläkin pakkanen, mutta kuuta ei nyt näy. Iltapäivällä klo 15 aikaan parvekkeeni mittari näytti 12. Auringon paisteessa. Tulin juuri kauppareisulta silloin, siellä ostoskeskuksella käveli nuori mies paljasjaloin tien yli, minua paleli jo katsellessa. Kuumaverinen kaveri, tiedä sitten minkä aineen vaikutuksesta, ei ainakaan hoiperrellut. Mutta ei juossutkaan, joten ei kai sitten jalkojakaan palellut. Ei varmaan päätäkään, parimillinen sänki paljaassa päässään, ei tukkakaan lämmittänyt, pusakka sentään oli avonaisena päällään ja housut jalassa. Vyö vain oli jo puoliksi putoamassa, roikkui pitkällä kankkujensa alla.saaneet nuo tuuliverkot sinne mäkeen.Se on ollut
ainanen riesa tuo tuuli.
Me Lahtelaiset ollaan sitä mieltä että mäet olisi pitänyt tehdä entisen paikalle,siihen ei olisi tuulet niin pahasti käyneet.
Mutta se nyt on vain tavallisen tallaajan mielipide.
On sinne kisa monttuun uhrattu meikäläisenkin veromarkkoja.
Pahuksen kalliiksi tuli ja maksaa vieläkin.
Niin olen se muori67 nyt 68 HIhiiiikun tulisin mielelläni vällyjen alle kirkkorekeesi. Tuli ihan lapsuus mieleen, kun mentiin joulukirkkoon hevosella ja olin vällyjen alla, niissä vällyissä oli raanu päällä, sellainen kaunis kuvioinen peitto, oliko sen kuvion nimi "äidin perintä"
- Suvi2
my.mm.eli kirjoitti:
muori67 tai onko 68, no miten vain ;)) kun muistutit Lahden Kisoista tuolla toisaalla. Meinasi mennä huomaamatta nämä mäenlaskun karsinnat :-D
Kymmenen asteen paikkeilla täälläkin pakkanen, mutta kuuta ei nyt näy. Iltapäivällä klo 15 aikaan parvekkeeni mittari näytti 12. Auringon paisteessa. Tulin juuri kauppareisulta silloin, siellä ostoskeskuksella käveli nuori mies paljasjaloin tien yli, minua paleli jo katsellessa. Kuumaverinen kaveri, tiedä sitten minkä aineen vaikutuksesta, ei ainakaan hoiperrellut. Mutta ei juossutkaan, joten ei kai sitten jalkojakaan palellut. Ei varmaan päätäkään, parimillinen sänki paljaassa päässään, ei tukkakaan lämmittänyt, pusakka sentään oli avonaisena päällään ja housut jalassa. Vyö vain oli jo puoliksi putoamassa, roikkui pitkällä kankkujensa alla.pitkästä aikaa. Lähdin hämärässä hiippailemaan ulos ja kuinkas ollakaan, tänne kahvipirttiinhän jalat toivat.
Täytynee oikein plarata vieraskirjaa ja katsoa ketä täällä on käynyt ja mikä on päivän teema.
Onpa se my.mm.elin kertoma paljasjalka ulkoilija ollut kuumaverinen. Minua alkoi palella jo lukiessa tuota. Naapuritalomme nuorimies kulkee shortseissa pakkasella, miten ne nuoret tarkenee?
Nyt juttu takeltelee, joten on parasta ottaa muki hunajateetä ja palailla kotiinpäin.
Hyvää yötä ja kauniita unia ystävät! - ne oli arvokkaita ,pääsky,
ylikypsa kirjoitti:
kun tulisin mielelläni vällyjen alle kirkkorekeesi. Tuli ihan lapsuus mieleen, kun mentiin joulukirkkoon hevosella ja olin vällyjen alla, niissä vällyissä oli raanu päällä, sellainen kaunis kuvioinen peitto, oliko sen kuvion nimi "äidin perintä"
rinnastettiin perinnöissä korkealle melkein aitan hintaiseksi.
Se on käsin merkattu kaunis.Nykyään sellaiset ovat muodissa.
Rekipeittoa tehdään seinävaatteeksi.
Varmaan olisi reessä lämpimän lammas peiton alla ihanaa istukella ja ajella.
Kalle nykäisee suitsilla hepan juoksuun. muori67 kirjoitti:
Meillä pakkasta -10c..
Näkyillään...väittävät, että me ollan yhyres, ollanko me,kyllä se vaan mulle passaa. Ei SkillaN mustasukkaainen oo.
ne oli arvokkaita ,pääsky, kirjoitti:
rinnastettiin perinnöissä korkealle melkein aitan hintaiseksi.
Se on käsin merkattu kaunis.Nykyään sellaiset ovat muodissa.
Rekipeittoa tehdään seinävaatteeksi.
Varmaan olisi reessä lämpimän lammas peiton alla ihanaa istukella ja ajella.
Kalle nykäisee suitsilla hepan juoksuun.Sitten kun tultiin kirkosta pois, niin ajettiin kilpaa, minunkin kotini oli Alajärven rannalla ja naapureitten kanssa aina kilvattiin. Yleensä isä voitti, koska meillä oli aina vireät hevoset. Muistan virkku nimisen hevosen joka oli silloin kun olin pieni. Se oli ihan mahoton menemään, ei sillä uskaltanut muut ajakkaan, kuin isä.
Tule kyytiin vaan ja vällyjen alle. Kaksin aina kaunihimpiylikypsa kirjoitti:
Sitten kun tultiin kirkosta pois, niin ajettiin kilpaa, minunkin kotini oli Alajärven rannalla ja naapureitten kanssa aina kilvattiin. Yleensä isä voitti, koska meillä oli aina vireät hevoset. Muistan virkku nimisen hevosen joka oli silloin kun olin pieni. Se oli ihan mahoton menemään, ei sillä uskaltanut muut ajakkaan, kuin isä.
Tule kyytiin vaan ja vällyjen alle. Kaksin aina kaunihimpiHeräsin tänään taas aikaisin ja läksin lenkille,
päätin poiketa pirttiin.
Laition kahvit tulemaan ja takkaan tulet,oli ylikypsa laittanut puut valmiiksi.Myös löytyi vielä yksi kynttilä laitoin sen tuohon pöydälle omaan telineeseen palamaan ,antaa tunnelmaa aamuhämärässä.muori67 kirjoitti:
Heräsin tänään taas aikaisin ja läksin lenkille,
päätin poiketa pirttiin.
Laition kahvit tulemaan ja takkaan tulet,oli ylikypsa laittanut puut valmiiksi.Myös löytyi vielä yksi kynttilä laitoin sen tuohon pöydälle omaan telineeseen palamaan ,antaa tunnelmaa aamuhämärässä.vielä täällä, että ei yksin tartte aamukahvia juoda. Toin taas tervaksia, kun ei tuo pakkanen hellitä ollenkaan
ylikypsa kirjoitti:
vielä täällä, että ei yksin tartte aamukahvia juoda. Toin taas tervaksia, kun ei tuo pakkanen hellitä ollenkaan
Terveiset teille lähetän,
jotka pirtissä oleskelette
ja siellä matkassa elämän
lemmestä lurittelette.
Onko treffit aikaan täysikuun
vai aiheesta ihan jonkun muun
Onko tunnetta kevätrinnoissa,
hinku suurikin pinnoissa?Ruuneperi kirjoitti:
Terveiset teille lähetän,
jotka pirtissä oleskelette
ja siellä matkassa elämän
lemmestä lurittelette.
Onko treffit aikaan täysikuun
vai aiheesta ihan jonkun muun
Onko tunnetta kevätrinnoissa,
hinku suurikin pinnoissa?Kiva kun tapaa poikia edes täällä.
Sydän rupesi lyömään puupudi pummia oi oi...
Oliskohan niin että kevät tekis"temppujaan":))
Vein juuri pyykit koneeseen,niin piti vielä tänne
kurkata.- Perttu20
muori67 kirjoitti:
Kiva kun tapaa poikia edes täällä.
Sydän rupesi lyömään puupudi pummia oi oi...
Oliskohan niin että kevät tekis"temppujaan":))
Vein juuri pyykit koneeseen,niin piti vielä tänne
kurkata.kun muutto alkaa, paistetaan makkaraa ja katsomme urheilua kanava kolmoselta, meidän passaa olla pirtin lämmössä...
Perttu20 kirjoitti:
kun muutto alkaa, paistetaan makkaraa ja katsomme urheilua kanava kolmoselta, meidän passaa olla pirtin lämmössä...
Iltaa Pirttiin.Tässä yks dnuha denä duli ilta
teelle ja voi ottaa pienet terävät tuolta
nurkkakaapista;)jos vaikka auttais duohon duhaan;))
Tässä sitä ollaan kun ei emäntä ole paikalla niin
porukat menee missä sattuu.
Katsoinhan minäkin kisoja.
Meidän pojat jäi pronssille,mutta hyvä niinkin.
Jospa huomenna heillä olisi parempi tuuri.
Peukut pystyyn !!!muori67 kirjoitti:
Iltaa Pirttiin.Tässä yks dnuha denä duli ilta
teelle ja voi ottaa pienet terävät tuolta
nurkkakaapista;)jos vaikka auttais duohon duhaan;))
Tässä sitä ollaan kun ei emäntä ole paikalla niin
porukat menee missä sattuu.
Katsoinhan minäkin kisoja.
Meidän pojat jäi pronssille,mutta hyvä niinkin.
Jospa huomenna heillä olisi parempi tuuri.
Peukut pystyyn !!!Et ole tuonut niitä "pusuja"vähään aikaan;))
Kaivattais niitäkin....
Hyvää yötä nyt kaikille,yritän saada undah..- fiiuliN
muori67 kirjoitti:
Et ole tuonut niitä "pusuja"vähään aikaan;))
Kaivattais niitäkin....
Hyvää yötä nyt kaikille,yritän saada undah..Ja pusuja kaikille, poskelle ja kaulalle.
- Pääsky64
fiiuliN kirjoitti:
Ja pusuja kaikille, poskelle ja kaulalle.
kaikki ovat menneet nukkumaan ja hämärä pitkin pirtin penkkejä hiljaa hämyääpi.
Pääsin koneelle vähäksia aikaa ja tässä on lomalaisen siirrot käynnissä omalta tähän,kulkee hitaasti.
Skillan jo suukotteli kaikki,ennen minua.minä vain aistin tunnelmaa.
Tuomisina toin laudeliinat kun saunotte niin usein.
Ja ruusun lehtiä vesikoolin pinnalle.
Tänään hiihdan mäys suksilla jotka ovat pitkät ja leveät.
Hujaus kun olen toisella puole järven.
Ihania unia teille myös.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a718416Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1354768Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1123876Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut773417Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii743006Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1412730SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt112424SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het392167Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan631983Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä561968