Voisiko joku kirjoittaa tänne perinteisiä miesten ja naisten nimiä? Ne on niin erikoisia, että niistä ei voi päätellä ovatko ne kumman puoleisia :) Japanissahan Mika on naisen nimi! :D
Japanilaiset nimet
37
15693
Vastaukset
- Naruto
Japanilaiset nimet koostuvat kiinalaisista kirjain-merkeista. Nailla merkeilla on omat merkityksensa ja aantamisensa. Usean etunimen viimeisen tavun perusteella voi paatella kyseisen henkilon sukupuolen, esim. Naoto (mies) - Naomi (nainen). Suosituista paatteista mainittakoon -mi (kaunis) ja -ko (lapsi), jotka esiintyvat paasaantoisesti naisten nimissa.
Tassa joitakin perinteisia miesten etunimia:
Yuuki, Yousuke, Takashi, Shouhei, Naoto, Kouhei, Akira, Masahiro, Hiroki, Kaoru, Jun, Hikaru
Ja naisten:
Yuki, Aya, Ayaka, Ayako, Rie, Shiho, Akane, Kanami, Eri, Kaori, Junko, Miho, Hiromi- Juups
Lisäisisin naisiin vielä Kumikon..
- Hikari_
Juups kirjoitti:
Lisäisisin naisiin vielä Kumikon..
Lisäisin, että Hikari on japanilainen naisen nimi. Tarkoittaa valoa.
- öhömmm..
Hikari_ kirjoitti:
Lisäisin, että Hikari on japanilainen naisen nimi. Tarkoittaa valoa.
Onko Aoi miehen vai naisen nimi? -_-'
- C-am
öhömmm.. kirjoitti:
Ei niin mitään tietoo, mut kuka tietää jos ois jossain semmonen nimi-lista ois kiva kattoo niitä nimiä.
- Kawaiineko
Voitko kertoa mitä noi , Tarkottaa Suomeks ?! :D Se ois kiva tietää ? :D
- Versailles_
öhömmm.. kirjoitti:
miehen. Aoi tarkoitaa japaniksi sininen. esimerkiksi kuuluisan (ja hyvän :D) japanilaisen bändin The GazettE:n Basistin nimi on Aoi. :))
- GazeFanSince-03
Versailles_ kirjoitti:
miehen. Aoi tarkoitaa japaniksi sininen. esimerkiksi kuuluisan (ja hyvän :D) japanilaisen bändin The GazettE:n Basistin nimi on Aoi. :))
Aoi on The GazettEn KITARISTI ei basisti... Basisti on Reita
- vihreevalo
Versailles_ kirjoitti:
Se tarkoittaa kylläkin vihreää, aasi
- Kunta-pon
vihreevalo kirjoitti:
Se tarkoittaa kylläkin vihreää, aasi
Riippuu roikkuu, venyy ja paukkuu. 青 (ao) voi tarkoittaa kumpaakin. Esimerkkinä vaikkapa vihreä liikennevalo on "ao(i)". Toisaalta taas sininen taivas on 青空 (aozora). Ja kaikkihan tietää, että "ao" on substantiivi ja "aoi" adjektiivi? Useimiten vihreä on kuitenkin 緑 (midori).
- ♥Tokio♥
Versailles_ kirjoitti:
Anteeks vaan *Versailles_* Mutta oon 10v ja sininen on japaniksi Buri. Ja esim valkoinen on Shiro.:D
- ½<3
itse olen Maria, (nuorenpi)kaksos sisko on Aino, pikku sisko on Riina ja pikku on veli Tomi.
kaikki on seká suomalaisia ja japanilaisia nimiá^-*- ayumu
tota noin mielestäni nättejä nimiä
mitsuki,natsuki,miwa.miwako ,kyoko,haruna, hana ayumi yumi yumiko ,yuki miehen nimi - Kunta-pon
Tällaisia nimiä on vielä ainakin Airi ja Mika (molemmat naisten nimiä Japanissa). Aki menisi kuulemma miehen nimenä Japanissakin.
- Son goku
Yamato
efaJQ4KLjh389214yyyyyyyyyyyyyyyyyy
yjrehetauje46r6666666666666666666666trjfksdnvsmmmmC NMVBejbvjdfj18465yjnSFBDBFNFBNBFA.Hut5ry3901999999999999999aksdgkjio4u3kjeghkerjy6umoi
t:naruto
- Kawaiineko
Haluatko tietää? Kyllä minä voin , kertoa kun saan siitä tiedon . Osaan sanoa Kawaiineko suoraan , Japanille . Muista että kaikki pojan nimet Suomessa eivät OLE Japaniksi naisen nimiä ja nimityksiä . Kawaiineko tarkoittaa , että Söpökissa . Mutta NekoKawaii Tarkoittaa Kissasöpö . Usko tai älä mutta , se on totta . Ota yhteyttä Kawaiinekoon myöhemminkin , Jos tarvitset minulta tietoa . Minulta voi aina , kysya kaikke Japaniin ja muuhun sen , sellaiseen liittyvää ! KIITOS ! T : KAWAIINEKO
- Minna aho... kana?
Eivät japanilaiset ulkomaisille nimille naura (ainakaan sinun läsnäollessasi), vaikka ne jotain japanilaista sanaa tai vastakkaisen sukupuolen nimeä sattuisivat muistuttamaankin. Tosin jos nimesi sattuisi olemaan Henna Pantsu, niin sitten en mene varmuudella sanomaan...
- Oudot alushousut
Minna aho... kana? kirjoitti:
Eivät japanilaiset ulkomaisille nimille naura (ainakaan sinun läsnäollessasi), vaikka ne jotain japanilaista sanaa tai vastakkaisen sukupuolen nimeä sattuisivat muistuttamaankin. Tosin jos nimesi sattuisi olemaan Henna Pantsu, niin sitten en mene varmuudella sanomaan...
Päätin tässä aikani kuluksi googlettaa oman nimeni, Henna Pantsu, ja vähän naurattaa kaikki japanilaisia nimiä koskevat keskustelut mitä olen löytänyt. Ilmeisesti mun nimi voisi olla siellä suurtakin hupia :P
- onnaMiwa
変な (hen-na) tarkoittaa outoa japaniksi ^^
- janne#¤
http://www.bemmu.com/oma-nimi-japaniksi/janne
Moikka. Pitääkö tämä paikkansa? Jos tuon hakkaan ihooni niin olisi vähän veemäistä jos tuo tarkoittaakin ihan muuta :D- ok
On ihan oikein.
- A/M fani
Onko japanilaisia nimiä lisää?
- nhjgthjhzdfhdfbhf
- Japanitieteilijä
Teto
Miku
Kakateto
Haru
Kasane
Yumi
Yejing
Kakareto
Netonani
Hiroki
Gesina - manga hullu
olen kuullut että suomalaisille nimillä on japanaiset merkitykset. mitkä ovat esim. nämän laita?
elisa
krista
emma
juha
daniel- manga hullu
tiedän kyllä näitten nimien merkitykset esimerkiksi:
Eki = (juna-, bussi- ym.) asema
Kyle: かえる = kaeru = sammakko.
Sini: シニ = shini = (しにます = kuolla)
Aki = syksy
Henna = outo
Ari = muurahainen
Aku = Paha
Mika, no ei muuta ongelmaa kuin naisen nimi
Riku = manner
Minna = kaikki
Sara = lautanen
Kaikki -ko päätteiset miehennimet Marko, Mikko jne -ko on yleinen nimen loppu japanilaisissa naisten nimissä.
- watashiwafinrandodes
Lueskelin noita edellisiä viestejä, niin eikös aoi ollut sininen ja vihreä midori?
- .Keroro.
Joo, Midori 緑 on vihreä, kun taas Aoi 青い on sininen.
Tahtoisin korjata aloitusviestiä... Yuuki on japanissa tytön nimi ja noista muista viesteistä Yuki on tytön sekä pojan nimi :"3
Mariko = Pieni ja pyöreä
Mari = Todellinen syy
Sakura = Kirsikan kukka
Ino = Peura
Akira = Nouseva aurinko
Akatsuki = Aamunkoitto
Neji = Vieteri/ruuvi
Chooji = Perhonen
Takeshi = Pieni soturi
Kiba = Raatelu hammas (jos oikein muistan)
Siinä oli joitakin :)- 88
Höpö höpö, ihan tuubaa suurin osa "suomennoksista". Opiskele hieman lisää ennen kuin tulet "opettamaan" muita.
- Izumi.
Tota noin, mutta ino tarkoittaa sikaa! Shika taas on peura.
- .Keroro.
88 kirjoitti:
Höpö höpö, ihan tuubaa suurin osa "suomennoksista". Opiskele hieman lisää ennen kuin tulet "opettamaan" muita.
Kiitos 88! Hyvä palaute:D
- .Keroro.
Sori vaan mutta:
Akatsuki= aamukuu
Chooji= Choo osa tarkoittaa "perhoista"
Akira= Kirkas tai puhdas - Akira toru
.Keroro. kirjoitti:
Sori vaan mutta:
Akatsuki= aamukuu
Chooji= Choo osa tarkoittaa "perhoista"
Akira= Kirkas tai puhdasLueksä Narutoo?
- 72934792897238947892
Yoshiko :)
nainen - pois vaan teinit
Menkää vittuun täältä palstalta teinitrollit. Lähes jokainen teistä on jotain 12v maksimissaan eikä ikinä edes käynyt japanissa.Riehukaa jossain anime/manga sivustolla lässytyksienne kanssa pellet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882