Vanha sananlasku

Hintriika

Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. (Siinä kritiikin missä kiitoksenkin...)

28

2409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiiuliN

      Totuus ei pala tulessakaan.

    • Katleija

      Ku torutaa ni kuuntele, ku pieksetään ni kääntele, ku kiitetää ni piereskele.

      ....ei Villekään välittänyt...

      • Hintriika

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


      • Anu.1

        Ei kavaluus kauas auta.


    • isoäiti**

      Ainahan huono sika syitä löytää, milloin maa jäässä, milloin kärsä kipiä.

      • Hintriika

        Itselleen porsas kiusaa tekee, kun purtilonsa kaataa.


      • isoäiti**
        Hintriika kirjoitti:

        Itselleen porsas kiusaa tekee, kun purtilonsa kaataa.

        Älä osta sikaa säkissä!


      • Suvi2
        isoäiti** kirjoitti:

        Älä osta sikaa säkissä!

        Kuulin eilen hassun sekoituksen:

        "Se parhaiten nauraa joka toiselle kuoppaa kaivaa."


      • Wagner
        isoäiti** kirjoitti:

        Älä osta sikaa säkissä!

        Ei sikaa saa säkkiin laittaa, se stressaantuu !

        Röh~


    • Ulvova

      Keinua on, mutta reirua puuttuu.

      Kääntele omia housujas, älä minun sanojani.

      Susien joukossa on ulvottava susien tavalla.

      Hätäinen haollakin soutaa.

      Hyvänä piretähän, vähällä n`ottei ruakita.

    • viidanhelmi

      Minkä voimassa voittaa sen matkassa menettää.

      • Anu.1

        Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto.


      • Hintriika
        Anu.1 kirjoitti:

        Sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto.

        Sitä puuta puskeminen, johon kiinni kytkettynä.


      • Anu.1
        Hintriika kirjoitti:

        Sitä puuta puskeminen, johon kiinni kytkettynä.

        Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.


      • Hintriika
        Anu.1 kirjoitti:

        Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.

        Turhaa tyhmän kerskaukset, työ on taidolle todistus.


    • Oppia ikä kaikki, oppimatta kuollaan.
      ja
      Parempi virsta väärään, kuin vaaksa vaaraan.

      • Anu.1

        Hyvä sijaitsee kahden paheen välissä, niiden puolitiessä.

        Parempi pyy pivossa, kuin kaksi oksalla.

        Maassa maan tavalla, taikka maasta pois.



        Jumalla on onnen ohjat, Luojalla lykyn avaimet,
        ei katehen kainalossa.


      • syystuuli
        Anu.1 kirjoitti:

        Hyvä sijaitsee kahden paheen välissä, niiden puolitiessä.

        Parempi pyy pivossa, kuin kaksi oksalla.

        Maassa maan tavalla, taikka maasta pois.



        Jumalla on onnen ohjat, Luojalla lykyn avaimet,
        ei katehen kainalossa.

        Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää.


      • Anu.1
        syystuuli kirjoitti:

        Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää.

        Veli velkaa tehdessä, veljenpoika maksaessa


      • Markeliina
        Anu.1 kirjoitti:

        Veli velkaa tehdessä, veljenpoika maksaessa

        Sanasta miestä, sarvesta härkää.

        Ennen mies maansa myöpi kuin sanansa syöpi.

        Kaikki hoituu, paitsi kuolema.

        Millainen tukki, sellainen lastu.

        Ei savua ilman tulta.


      • mirjamarja

        Oppia ikävä kaikki!

        Rohkea rotan syö!

        Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei!


      • köyhin
        mirjamarja kirjoitti:

        Oppia ikävä kaikki!

        Rohkea rotan syö!

        Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei!

        Anna kättä köyhän miehen,
        köyhällä on lämmin koura.


      • emmi.
        köyhin kirjoitti:

        Anna kättä köyhän miehen,
        köyhällä on lämmin koura.

        Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku

        Makunsa kullakin, sano kissa ku persettään nuoli.

        Perskele kun ei muuta tule mieleen mutta sitä se on kun on sama pää kesät talvet ja vaihtopäitä ei ollenkaan.


    • beataBarbara*

      aika aikaa kutakin sano pässi, kun päätä leikattiin.

    • Mikä huuto ja hurraa kadulla kajaa?
      Siellä tyhmyys aasinvaljailla ajaa!

    • pingpong

      Älä naura vanhuudelle - rukoile että sen saavuttaisit.

    • Katleija

      Kyllä jokaane simmone on ku kaikki muukki!!!!

    • poika

      Vilemo (Filemon) vinkuu, niin Otto oksentaa vettä. Filemon 8.3.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe